JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130516/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130516/191152-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Platerów: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie 5 szkoleń zawodowych dla 10 osób w ramach projektu  Aktywizacja społeczno - zawodowa bezrobotnych w gminie Platerów   współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VII, Działanie 7.1, poddziałanie 7.1.1.
Zamówienie realizowane będzie w formie szkoleń w zakresach tematycznych, z których każdy stanowi odrębną część:</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 191152 - 2013; data zamieszczenia: 16.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 3 Maja 5, 08-210 Platerów, woj. mazowieckie, tel. 83 357 84 11, faks 83 357 84 11.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gops-platerow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie 5 szkoleń zawodowych dla 10 osób w ramach projektu  Aktywizacja społeczno - zawodowa bezrobotnych w gminie Platerów   współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VII, Działanie 7.1, poddziałanie 7.1.1.
Zamówienie realizowane będzie w formie szkoleń w zakresach tematycznych, z których każdy stanowi odrębną część:.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1 - Kurs prawa jazdy kat. B.
1. Realizacja kursu.  Kurs prawa jazdy kat. B. dla 4 osób 2 kobiet i 2 mężczyzn odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 31 sierpnia 2013r.zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 
2. Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 5 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. 
3. Ilość godzin szkolenia - 60 godzin na os., w tym 30 godzin dydaktycznych 45 min i 30 godzin praktycznych pełne godziny zegarowe. Każdy uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać harmonogram szkolenia w formie papierowej
4. Miejsce realizacji szkolenia, zajęcia dydaktyczne - pomieszczenie na terenie miasta Łosice lub poza terenem miasta Łosice jeśli Wykonawca zapewni transport w ramach oferty, zajęcia praktyczne  -  w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa.
5. Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż.
6. Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. 
7. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda.
8. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
9. Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
10. Wykonawca do 31 sierpnia 2013 roku skieruje wszystkie osoby na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 
11. Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe 
     podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu,  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 
12. Wykonawca skieruje uczestników i pokryje koszty niezbędnych badań lekarskich. 
13. Osoby skierowane na szkolenie nie będą posiadały założonego Profil Kandydata na Kierowcę    dlatego Wykonawca zobowiązany zobowiązany jest do skierowania kandydatów na badania lekarskie w celu uzyskania zaświadczenie lekarza o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów. 
14. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 
15. Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
16. Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu. 
17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby uczestników szkolenia wyłącznie z powodu zdarzeń losowych, których nie można było wcześniej przewidzieć lub w przypadku uzasadnionej rezygnacji uczestnika i braku możliwości zastąpienia innym uczestnikiem. W takim wypadku, Wykonawcy będzie  przysługiwać tylko wynagrodzenie za faktycznie przeszkoloną liczbę osób i nie będzie on zgłaszać z tego tytułu żadnych roszczeń do Zamawiającego. 

Część 2 - Kurs prawa jazdy kat. C
1. Realizacja kursu. Kurs prawa jazdy kat. C. dla 3 osób 3 mężczyzn odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 31 lipca 2013r.zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 
2. Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 5 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. 
3. Ilość godzin szkolenia - 50 godzin na os., w tym 20 godzin dydaktycznych 45 min i 30 godzin praktycznych pełne godziny zegarowe. Każdy uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej
4. Miejsce realizacji szkolenia:
    zajęcia dydaktyczne - pomieszczenie na terenie miasta Łosice lub poza terenem miasta Łosice         jeśli Wykonawca zapewni transport w ramach oferty, 
    zajęcia praktyczne  -  w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa.
5. Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż.
6. Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. 
7. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda.
8. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
9. Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
10. Wykonawca do 31 lipca 2013 roku skieruje wszystkie osoby na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 
11. Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe 
     podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu,  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 
12.  Wykonawca skieruje uczestników i pokryje koszty niezbędnych badań lekarskich. 
13. Osoby skierowane na szkolenie nie będą posiadały założonego Profil Kandydata na Kierowcę    dlatego Wykonawca zobowiązany zobowiązany jest do skierowania kandydatów na badania lekarskie i wniesienie za niego opłaty w celu uzyskania zaświadczenie lekarza o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów oraz badania psychotechniczne. 
14. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 
15. Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
16. Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu. 
17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby uczestników szkolenia wyłącznie z powodu zdarzeń losowych, których nie można było wcześniej przewidzieć lub w przypadku uzasadnionej rezygnacji uczestnika i braku możliwości zastąpienia innym uczestnikiem. W takim wypadku, Wykonawcy będzie  przysługiwać tylko wynagrodzenie za faktycznie przeszkoloną liczbę osób i nie będzie on zgłaszać z tego tytułu żadnych roszczeń do Zamawiającego. 


Część 3 - Prawo jazdy kat CE
1.	Realizacja kursu. Kurs prawa jazdy kat. CE. dla 1 osoby odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 31 lipca 2013r. zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 
2.	Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 5 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. 
Ilość godzin szkolenia - 45 godzin na os., w tym 20 godzin dydaktycznych 45 min i 25 godzin praktycznych pełne godziny zegarowe. Uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej

3.	Miejsce realizacji szkolenia: 
zajęcia dydaktyczne - w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa.
zajęcia praktyczne  -  w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od                   Platerowa.
4.	Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż.
5.	Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. 
6.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda.
7.	Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
8.	Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
9.	Wykonawca do 31 lipca 2013 roku skieruje wszystkie osoby na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 
10.	Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu,  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 
11.	Wykonawca skieruje uczestników i pokryje koszty niezbędnych badań lekarskich. 
12.	Osoby skierowane na szkolenie nie będą posiadały założonego Profil Kandydata na Kierowcę    dlatego Wykonawca zobowiązany jest do skierowania kandydatów na badania lekarskie i wniesienie za niego opłaty w celu uzyskania zaświadczenie lekarza o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów oraz badania psychotechniczne. 
13.	Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 
14.	Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
15.	Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu. 


Część 4 - Kurs opiekuna osób starszych  
1.	Miejsce szkolenia  Łosice 
2.	Termin realizacji zamówienia:  30 wrzesień 2013
3.	Ilość godzin: Teoria - 24 godz. dydaktycznych
                            Praktyka - 40 godz. dydaktycznych 
                            Łącznie 64 godz. kursu , 1 godz. dydaktyczna  45 minut 
Każdy uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej

4.	Liczba uczestników: 2 osoby.
5.	  Zajęcia na kursie powinny odbywać się w godzinach godzinach 07.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku - dopuszcza się możliwość zorganizowania zajęć w dni wolne od pracy za zgodą uczestników.
6.	Program zajęć: predyspozycje do pracy w charakterze opiekuna osób starszych i chorych, Charakterystyka zmian fizycznych i psychicznych u człowieka w różnych okresach rozwojowych, Choroby wieku starczego, Dietetyka i zasady odżywiania osób starszych i chorych, Higiena i zabiegi pielęgnacyjne osób starszych i chorych, Rehabilitacja usprawniająca, Formy organizowania czasu osobom starszym i chorym, Profilaktyka zdrowotna, Etyka w zawodzie opiekunki, Pierwsza pomoc przedlekarska, Egzamin
7.	Dokumenty potwierdzające zakończenie kursu, jakie Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć do Zamawiającego po zakończeniu kursu:
	oryginału list obecności, dziennik zajęć kursu, listy odbioru materiałów szkoleniowych oraz odbioru zaświadczeń o ukończeniu kursu,
	rejestru wydanych zaświadczeń o ukończeniu kursu,
	kserokopii zaświadczeń o ukończeniu kursu,
	faktury za realizację całego zamówienia
8.	Miejscem przeprowadzenia kursu powinien być lokal, wyposażony w salę szkoleniową spełniającą wymogi bhp i dostosowaną do ilości grupy oraz posiadającą zaplecze sanitarne WC, umywalka. Sala powinna być wyposażona w niezbędny sprzęt dydaktyczny. Zajęcia praktyczne powinny odbyć się w placówce w której przebywa na stałe lub czasowo minimum 10 osób starszych i chorych np. ZOL itp.  Zajęcia powinny się odbyć w miejscowości Łosice. W przypadku placówki znajdującej się poza granicami Łosic Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia dojazdu uczestników kursu w obie strony. 
10.	Wymagania szczegółowe dotyczące Wykonawcy:
11.	Do realizacji kursu Wykonawca zakupi każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe na własność: notatnik, długopis, teczkę z gumką formatu A4 skrypt tematyczny. 
12.	Wykonawca zorganizuje catering podczas kursy w postaci: zimne i gorące napoje, ciastka
13.	Wykonawca ponadto powinien zapewnić odpowiednią kadrę szkoleniową;
14.	Wykonawca jest zobowiązany:
-  prowadzić ewidencję obecności uczestników kursu i zobowiązany jest do informowania zamawiającego o powtarzających się nieobecnościach każdego z uczestników w przypadku przekroczenia 10% nieobecności. 
-do ologowania materiałów szkoleniowych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej do prowadzenia dziennika zajęć.
- do przygotowania list odbioru materiałów szkoleniowych, list obecności, list odbioru zaświadczenia o ukończeniu kursu oraz list odbioru cateringu.
15.	Wykonawca zapewni opiekuna, czyli osobę odpowiedzialną za organizację kursu, wskazaną do kontaktu z uczestnikami kursu.
16.	Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi ankietę oceniającą kurs i wyda zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego należy wydać zaświadczenie z logo UE i Kapitału Ludzkiego lub inny dokument z logo UE i Kapitału Ludzkiego i informacją o współfinansowaniu projektu.  
17.	Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.
18.	 Wykonawca zobowiązuje się do oznakowania miejsca, w którym odbywać się będzie kurs poprzez umieszczenie informacji dotyczących współfinansowania kursu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
19.	Zamawiający dopuszcza możliwość przyłączenia uczestników kursu do innej grupy szkoleniowej o ile grupa taka będzie w tym czasie kurs odbywała kurs.

Część 5 - Sprzedawca z obsługą kas fiskalnych
1.	liczba osób - 2
2.	liczba godz. kursu: 45 godz. w tym min. 10 godz. zajęć praktycznych z wykorzystaniem       kas fiskalnych - 1 kasa fiskalna na 1 uczestnika zajęcia powinny się odbyć w godzinach 08.00-18.00, od poniedziałku do piątku. Każdy uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej
3.	termin kursu: od dnia podpisania umowy do 31 sierpnia 2013 r..
4.	realizacja szkolenia na terenie miejscowości  Platerów
5.	Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.
6.	Wykonawca zorganizuje catering podczas kursy w postaci: zimne i gorące napoje, ciastka
7.	Zamawiający zapewnia sale na której odbędą się zajęcia. 
8.	Pod pojęciem materiałów szkoleniowych zamawiający rozumie co najmniej: materiały piśmiennicze zeszyt, długopis i w zależności od rodzaju szkolenia/kursu: materiały w formie drukowanej opracowane przez prowadzącego, podręczniki, skrypty, testy, arkusze ćwiczeń. 
9.	Materiały szkoleniowe, zaświadczenia, certyfikaty, program szkolenia, oraz cała dokumentacja związana z realizacją szkolenia powinna być opatrzona zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
10.	Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji: list obecności uczestników, szkolenia, dziennika zajęć, imiennej listy odbioru materiałów szkoleniowych i zaświadczeń, imiennej listy potwierdzającej odbiór cateringu. 
11.	Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia wśród uczestników szkolenia oceny merytorycznej  przebiegu szkolenia : m.in. na podstawia formularzy ankiet początkowych i oceniających, do których wykonania wykonawca jest zobowiązany oraz do przedłożenia ankiet zamawiającemu.
12.	Zakres programu kursu: istota sprzedaży; zadania handlu, jego specyfikacja; lokal handlowy wyposażenie, wnętrze; reklama; obsługa klienta, strategie negocjacyjne, narzędzia komunikacji; badanie potrzeb klienta; profil profesjonalnego sprzedawcy; ścieżka sprzedaży  ceny netto i brutto; obliczanie podatku VAT; sztuka efektywnej sprzedaży, wyliczanie zysku; towaroznawstwo w pracy nowoczesnego sprzedawcy, urządzenia fiskalne rodzaje urządzeń, zasady pracy, podstawy prawne wprowadzenia urządzeń fiskalnych, zasady serwisowania, praktyczne wykorzystanie urządzeń fiskalnych, wykonanie raportów i sprawozdań,
13.	Kurs zawodowy zakończy się egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z zakresu kursu, Wykonawca po zakończeniu kursu zawodowego wystawi zaświadczenia o ukończonym kursie zawodowym zgodnie z  rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki, z dnia 3 lutego 2006 roku, w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych; 
14.	Zajęcia szkolenia w ramach  kursu zrealizuje wykwalifikowana kadra  wykonawcy, która posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.41.10.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: tzn. prowadzą działalność gospodarczą w  zakresie dotyczącym realizacji przedmiotu zamówienia zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym organie ewidencji działalności gospodarczej. Wypis z KRS lub inny dokument stwierdzający uprawnienia do prowadzenia przedmiotowej działalności</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie :
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku : Wykonawca wykaże, że w ostatnich trzech latach do dnia składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy to w tym okresie zrealizował należycie co najmniej dwa szkolenia grupowe  dla minimum 2 osób, w przypadku części III dla min. 1 osoby w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:

1.w przypadku Kursu Prawa jazdy kat B: co najmniej 1 samochód osobowy wyprodukowanymi nie wcześniej niż 8 lat temu, rok produkcji od 2006 r, do nauki jazdy i spełniające wymogi egzaminacyjne oraz placem manewrowym 
2.w przypadku Kurs prawa jazdy kat. C  co najmniej 1 pojazd przeznaczony do nauki jazdy spełniający wymagania i dopuszczony do prowadzenia nauki jazdy wyprodukowanymi nie wcześniej niż 13 lat temu, rok produkcji od 2000r. spełniające wymogi egzaminacyjne oraz placem manewrowym
3.w przypadku Kursu prawa jazdy kat. CE co najmniej: 1 pojazd przeznaczony do nauki jazdy spełniający wymagania i dopuszczony do prowadzenia nauki jazdy placem manewrowym o parametrach pozwalających na przeprowadzenie nauki jazdy w warunkach wymaganych przepisami, jedną salą wykładową wyposażoną w pomoce dydaktyczne
4. w przypadku Kursu opiekuna osób starszych co najmniej 1 pomieszczeniem przeznaczonym do realizacji zajęć teoretyczno - praktycznych Zamawiający dopuszcza możliwość, aby zajęcia teoretyczne odbywały się w jednym pomieszczeniu, a zajęcia praktyczne w drugim pomieszczeniu znajdującymi się w jednej lokalizacji w Łosicach, przystosowanym do realizacji przedmiotu zamówienia, zapewni co najmniej jedno miejsce do realizacji zajęć praktycznych tj. odbywania praktyk np. Domy Pomocy Społecznej, Dom dziennego pobytu osób starszych i niepełnosprawnych, ZOL
5. w przypadku Kursu sprzedawcy z obsługą kas fiskalnych co najmniej 2 rodzajami kas fiskalnych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
- w zakresie prowadzenia szkolenia w ramach Kursu Prawa jazdy kat B wykonawcy powinni  wskazać, że kadra dydaktyczna którą dysponują składa się między innymi z co najmniej jednego instruktora prawa jazdy kat. B. Wskazani przez wykonawcę wykładowcy  instruktorzy, powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie oraz najmniej dwuletnie doświadczenie przy realizacji zadań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować
- w zakresie prowadzenia szkolenia w ramach  Kurs prawa jazdy kat. C  wykonawcy powinni  wskazać, że kadra dydaktyczna którą dysponują składa się między innymi z co najmniej jednego instruktora prawa jazdy kat. C. Wskazani przez wykonawcę wykładowcy  instruktorzy, powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie oraz najmniej dwuletnie doświadczenie przy realizacji zadań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować
- w zakresie prowadzenia szkolenia w ramach  Kursu prawa jazdy kat. CE: wykonawcy powinni  wskazać, że kadra dydaktyczna którą dysponują składa się między innymi z co najmniej jednego instruktora prawa jazdy kat. CE. Wskazani przez wykonawcę wykładowcy  instruktorzy, powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie oraz najmniej dwuletnie doświadczenie przy realizacji zadań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować
- w zakresie prowadzenia szkolenia w ramach Kursu opiekuna osób starszych wykonawcy powinni  wskazać, że kadra dydaktyczna którą dysponują składa się między innymi z co najmniej jednej osoby posiadającej uprawnienia do przeprowadzenia zajęć praktycznych i teoretycznych w ramach kursu. Wskazani przez wykonawcę wykładowcy, powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie oraz najmniej dwuletnie doświadczenie przy realizacji zadań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować
- w zakresie prowadzenia szkolenia w ramach Kursu sprzedawcy z obsługą kas fiskalnych wykonawcy powinni  wskazać, że kadra dydaktyczna którą dysponują składa się między innymi z co najmniej jednej osoby posiadającej uprawnienia do przeprowadzenia zajęć praktycznych i teoretycznych w ramach kursu. Wskazani przez wykonawcę wykładowcy, powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie oraz najmniej dwuletnie doświadczenie przy realizacji zadań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, który będą realizować</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa tego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>referencje, lub inne dokumenty,  potwierdzające należyte wykonanie usługi.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gops-platerow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie , 08-210 Platerów , ul: 3 Maja 5 , pokój nr.3.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.05.2013 godzina 11:15, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie , 08-210 Platerów , ul: 3 Maja 5 , pokój nr.3.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projekt Aktywizacja społeczno - zawodowa bezrobotnych w gminie Platerów  współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Platerowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VII, Działanie 7.1, poddziałanie 7.1.1..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs prawa jazdy kat. B..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Realizacja kursu  Kurs prawa jazdy kat. B. dla 4 osób 2 kobiet i 2 mężczyzn odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 31 sierpnia 2013r.zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 
2. Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 5 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. 
3. Ilość godzin szkolenia - 60 godzin/os., w tym 30 godzin dydaktycznych 45 min i 30 godzin praktycznych pełne godziny zegarowe. Każdy uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej
4. Miejsce realizacji szkolenia: zajęcia dydaktyczne - pomieszczenie na terenie miasta Łosice lub poza terenem miasta Łosice jeśli Wykonawca zapewni transport w ramach oferty, zajęcia praktyczne  -  w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa.
5. Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż.
6. Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. 
7. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda.
8. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
9. Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
10. Wykonawca do 31 sierpnia 2013 roku skieruje wszystkie osoby na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 
11. Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe 
     podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu,  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 
12. Wykonawca skieruje uczestników i pokryje koszty niezbędnych badań lekarskich. 
13. Osoby skierowane na szkolenie nie będą posiadały założonego Profil Kandydata na Kierowcę    dlatego Wykonawca zobowiązany zobowiązany jest do skierowania kandydatów na badania lekarskie w celu uzyskania zaświadczenie lekarza o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów. 
14. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 
15. Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
16. Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu. 
17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby uczestników szkolenia wyłącznie z powodu zdarzeń losowych, których nie można było wcześniej przewidzieć lub w przypadku uzasadnionej rezygnacji uczestnika i braku możliwości zastąpienia innym uczestnikiem. W takim wypadku, Wykonawcy będzie  przysługiwać tylko wynagrodzenie za faktycznie przeszkoloną liczbę osób i nie będzie on zgłaszać z tego tytułu żadnych roszczeń do Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.10.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs prawa jazdy kat. C.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Realizacja kursu Kurs prawa jazdy kat. C. dla 3 osób 3 mężczyzn odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 31 lipca 2013r.zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 
2. Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 5 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. 
3. Ilość godzin szkolenia - 50 godzin/os., w tym 20 godzin dydaktycznych 45 min i 30 godzin praktycznych pełne godziny zegarowe. Każdy uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej
4. Miejsce realizacji szkolenia:
    zajęcia dydaktyczne - pomieszczenie na terenie miasta Łosice lub poza terenem miasta Łosice  jeśli Wykonawca zapewni transport w ramach oferty, 
    zajęcia praktyczne  -  w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa.
5. Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż.
6. Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. 
7. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda.
8. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
9. Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele/instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
10. Wykonawca do 31 lipca 2013 roku skieruje wszystkie osoby na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 
11. Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu,  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 
12.  Wykonawca skieruje uczestników i pokryje koszty niezbędnych badań lekarskich. 
13. Osoby skierowane na szkolenie nie będą posiadały założonego Profil Kandydata na Kierowcę    dlatego Wykonawca zobowiązany zobowiązany jest do skierowania kandydatów na badania lekarskie i wniesienie za niego opłaty w celu uzyskania zaświadczenie lekarza o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów oraz badania psychotechniczne. 
14. Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 
15. Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
16. Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu. 
17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby uczestników szkolenia wyłącznie z powodu zdarzeń losowych, których nie można było wcześniej przewidzieć lub w przypadku uzasadnionej rezygnacji uczestnika i braku możliwości zastąpienia innym uczestnikiem. W takim wypadku, Wykonawcy będzie  przysługiwać tylko wynagrodzenie za faktycznie przeszkoloną liczbę osób i nie będzie on zgłaszać z tego tytułu żadnych roszczeń do Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.10.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Prawo jazdy kat CE.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Realizacja kursu Kurs prawa jazdy kat. CE. dla 1 osoby odbywać się będzie w terminie od dnia podpisania umowy do 31 lipca 2013r. zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. 
2.	Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 5 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. 
Ilość godzin szkolenia - 45 godzin/os., w tym 20 godzin dydaktycznych 45 min i 25 godzin praktycznych pełne godziny zegarowe. Uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej

3.	Miejsce realizacji szkolenia: 
zajęcia dydaktyczne - w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od Platerowa.
zajęcia praktyczne  -  w siedzibie Wykonawcy po jego wyborze maksymalnie 50 km od  Platerowa.
4.	Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż.
5.	Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. 
6.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom konieczne materiały szkoleniowe prezentacja szkolenia lub podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, teczka na materiały szkoleniowe, notes, długopis, w tym jeden komplet do dokumentacji projektu, harmonogram szkolenia oraz przerwy kawowe herbata, kawa, napoje zimne, ciastka, woda.
7.	Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 - 2013. 
8.	Zajęcia w ramach kursu zrealizują nauczyciele/instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
9.	Wykonawca do 31 lipca 2013 roku skieruje wszystkie osoby na egzamin Państwowy oraz dokona jego opłaty. 
10.	Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi, w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektu,  W koszt Kursu należy wliczyć opłatę za pierwszy egzamin teoretyczny i praktyczny. 
11.	Wykonawca skieruje uczestników i pokryje koszty niezbędnych badań lekarskich. 
12.	Osoby skierowane na szkolenie nie będą posiadały założonego Profil Kandydata na Kierowcę  dlatego Wykonawca zobowiązany jest do skierowania kandydatów na badania lekarskie i wniesienie za niego opłaty w celu uzyskania zaświadczenie lekarza o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów oraz badania psychotechniczne. 
13.	Zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe, program szkolenia - muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007 -2013. 
14.	Zajęcia w ramach kursu zrealizują wykładowcy i instruktorzy wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 
15.	Wykonawca będzie prowadził dokumentację szkolenia, tj. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły z egzaminów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.10.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs opiekuna osób starszych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Miejsce szkolenia: Łosice 
2.	Termin realizacji zamówienia:  30 wrzesień 2013
3.	Ilość godzin: Teoria - 24 godz. dydaktycznych
                            Praktyka - 40 godz. dydaktycznych 
                            Łącznie 64 godz. kursu , 1 godz. dydaktyczna - 45 minut 
Każdy uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej
4.	Liczba uczestników: 2 osoby.
5.	Zajęcia na kursie powinny odbywać się w godzinach godzinach 07.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku - dopuszcza się możliwość zorganizowania zajęć w dni wolne od pracy za zgodą uczestników.
6.	Program zajęć: predyspozycje do pracy w charakterze opiekuna osób starszych i chorych, Charakterystyka zmian fizycznych i psychicznych u człowieka w różnych okresach rozwojowych, Choroby wieku starczego, Dietetyka i zasady odżywiania osób starszych i chorych, Higiena i zabiegi pielęgnacyjne osób starszych i chorych, Rehabilitacja usprawniająca, Formy organizowania czasu osobom starszym i chorym, Profilaktyka zdrowotna, Etyka w zawodzie opiekunki, Pierwsza pomoc przedlekarska, Egzamin
7.	Dokumenty potwierdzające zakończenie kursu, jakie Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć do Zamawiającego po zakończeniu kursu:
	oryginału list obecności, dziennik zajęć kursu, listy odbioru materiałów szkoleniowych oraz odbioru zaświadczeń o ukończeniu kursu,
	rejestru wydanych zaświadczeń o ukończeniu kursu,
        kserokopii zaświadczeń o ukończeniu kursu,
	faktury za realizację całego zamówienia
8.	Miejscem przeprowadzenia kursu powinien być lokal, wyposażony w salę szkoleniową spełniającą wymogi bhp i dostosowaną do ilości grupy oraz posiadającą zaplecze sanitarne WC, umywalka. Sala powinna być wyposażona w niezbędny sprzęt dydaktyczny. Zajęcia praktyczne powinny odbyć się w placówce w której przebywa na stałe lub czasowo minimum 10 osób starszych i chorych np. ZOL itp.  Zajęcia powinny się odbyć w miejscowości Łosice. W przypadku placówki znajdującej się poza granicami Łosic Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia dojazdu uczestników kursu w obie strony. 
10.	Wymagania szczegółowe dotyczące Wykonawcy:
11.	Do realizacji kursu Wykonawca zakupi każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe na własność: notatnik, długopis, teczkę z gumką formatu A4 skrypt tematyczny. 
12.	Wykonawca zorganizuje catering podczas kursy w postaci: zimne i gorące napoje, ciastka
13.	Wykonawca ponadto powinien zapewnić odpowiednią kadrę szkoleniową;
14.	Wykonawca jest zobowiązany:
-  prowadzić ewidencję obecności uczestników kursu i zobowiązany jest do informowania zamawiającego o powtarzających się nieobecnościach każdego z uczestników w przypadku przekroczenia 10% nieobecności. 
-do ologowania materiałów szkoleniowych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej do prowadzenia dziennika zajęć.
- do przygotowania list odbioru materiałów szkoleniowych, list obecności, list odbioru zaświadczenia o ukończeniu kursu oraz list odbioru cateringu.
15.	Wykonawca zapewni opiekuna, czyli osobę odpowiedzialną za organizację kursu, wskazaną do kontaktu z uczestnikami kursu.
16.	Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi ankietę oceniającą kurs i wyda zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego należy wydać zaświadczenie z logo UE i Kapitału Ludzkiego lub inny dokument z logo UE i Kapitału Ludzkiego i informacją o współfinansowaniu projektu.  
17.	Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.
18.	 Wykonawca zobowiązuje się do oznakowania miejsca, w którym odbywać się będzie kurs poprzez umieszczenie informacji dotyczących współfinansowania kursu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
19.	Zamawiający dopuszcza możliwość przyłączenia uczestników kursu do innej grupy szkoleniowej o ile grupa taka będzie w tym czasie kurs odbywała kurs..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Sprzedawca z obsługą kas fiskalnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	liczba osób - 2
2.	liczba godz. kursu: 45 godz. w tym min. 10 godz. zajęć praktycznych z wykorzystaniem  kas fiskalnych - 1 kasa fiskalna na 1 uczestnika zajęcia powinny się odbyć w godzinach 08.00-18.00, od poniedziałku do piątku. Każdy uczestnik najpóźniej w dniu rozpoczęcia  szkolenia musi otrzymać: harmonogram szkolenia w formie papierowej
3.	termin kursu: od dnia podpisania umowy do 31 sierpnia 2013 r..
4.	realizacja szkolenia na terenie miejscowości : Platerów
5.	Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.
6.	Wykonawca zorganizuje catering podczas kursy w postaci: zimne i gorące napoje, ciastka
7.	Zamawiający zapewnia sale na której odbędą się zajęcia. 
8.	Pod pojęciem materiałów szkoleniowych zamawiający rozumie co najmniej: materiały piśmiennicze zeszyt, długopis i w zależności od rodzaju szkolenia/kursu: materiały w formie drukowanej opracowane przez prowadzącego, podręczniki, skrypty, testy, arkusze ćwiczeń. 
9.	Materiały szkoleniowe, zaświadczenia, certyfikaty, program szkolenia, oraz cała dokumentacja związana z realizacją szkolenia powinna być opatrzona zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
10.	Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji: list obecności uczestników, szkolenia, dziennika zajęć, imiennej listy odbioru materiałów szkoleniowych i zaświadczeń, imiennej listy potwierdzającej odbiór cateringu. 
11.	Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia wśród uczestników szkolenia oceny merytorycznej  przebiegu szkolenia : m.in. na podstawia formularzy ankiet początkowych i oceniających, do których wykonania wykonawca jest zobowiązany oraz do przedłożenia ankiet zamawiającemu.
12.	Zakres programu kursu: istota sprzedaży; zadania handlu, jego specyfikacja; lokal handlowy wyposażenie, wnętrze; reklama; obsługa klienta, strategie negocjacyjne, narzędzia komunikacji; badanie potrzeb klienta; profil profesjonalnego sprzedawcy; ścieżka sprzedaży; ceny netto i brutto; obliczanie podatku VAT; sztuka efektywnej sprzedaży, wyliczanie zysku; towaroznawstwo w pracy nowoczesnego sprzedawcy, urządzenia fiskalne rodzaje urządzeń, zasady pracy, podstawy prawne wprowadzenia urządzeń fiskalnych, zasady serwisowania, praktyczne wykorzystanie urządzeń fiskalnych, wykonanie raportów i sprawozdań,
13.	Kurs zawodowy zakończy się egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z zakresu kursu, Wykonawca po zakończeniu kursu zawodowego wystawi zaświadczenia o ukończonym kursie zawodowym zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki, z dnia 3 lutego 2006 roku, w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych; 
14.	Zajęcia szkolenia w ramach  kursu zrealizuje wykwalifikowana kadra  wykonawcy, która posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com